Olenko ainoa joka ei ole koskaan pitänyt sukulaisista

Anonyymi-ap

En ole koskaan pitänyt heistä. Kaikki sukulaisvierailut oli kauheita koska en sietänyt heitä. Vielä kauheampaa oli kun tätini perheineen tuli vierailulle ja he olivat pari yötä kerralla. Ei mitään mielenkiintoa serkkuja kohtaan.
Olen lopettanut myös vierailut vanhempieni ja sisarusteni luona 5 vuotta sitten. He eivät ole vierailleet minun luonani ainakaan 10 vuoteen ja 20 vuoden aikana vierailut on sormilla laskettavissa. En minä jaksa olla se ainoa joka vierailee koska on muka pakko koska ovat sukua. Vihaan sellaista enkä pidä vierailuista.

Nyt on hyvä olla.

2

381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä sitä tuntee itsensä onnekkaaksi. 😎

• Anonyymi

Jos yhtään lohduttaa sinulla on se etu että olet aina tiennyt mitä mieltä olet sukulaisistasi. Se on harvinaista. Ihmiset yleensä idealisoivat vanhempiaan ja lähisukulaisiaan lapsuudesta pitkälle aikuisuuteen asti olivat he millaisia tahansa. Monet eivät pysty edes aikuisina näkemään lähisukulaisiaan realistisesti aikuisen tai ulkopuolisen silmin sellaisina mitä he oikeasti ovat. Tuosta lapsen todellisuutta kaunistelevasta mielen maisemasta ja vanhempien idealisoimisesta irti pyristely voi kestää kokonaisen ihmiselämän ajan.

Minä olen jäänyt lapsuuden idealisointisotkuun kiinni. Kaikki se paska todellisuus mitä rationaalinen aikuisen mieli tietää siitä millaisia ne lähisukulaiset todellisuudessa ovat, sekoittuu lapsen valheelliseen tunne- elämään joka haluaa pitää kiinni lapsen mielessä syntyneistä ruusunpunaisista toiveunista. Se saa toimimaan vieläkin järjen vastaisesti. Jouluna vein kynttilät sukulaisten haudoille ja sen jälkeen olen ihmetellyt miksi.

Luulin lapsena eläväni täydellisessä perheessä hyvää minulle tahtovien sukulaisten keskellä. Sitten elämä vyöryi päälle ja paljasti heistä puolia joiden olemassaolosta en olisi koskaan tiennyt ilman kriisejä joita tuli eteen. Oli shokki aikuisiässä havahtua siihen ettei niitä vanhempia ja sukulaisia koskaan ollut olemassakaan joiden kanssa luulin eläneeni koko lapsuuteni. He olivat lapsen mielen luomia fantasioita.

Silti vielä keski- iässä toimin epärationaalisesti ja epäilen itseäni vähän väliä. Syyllistän itseäni asioista joihin he ovat syyllisiä. Mieleen pulpahtelee huonoa omaatuntoa aiheuttavia muistikuvia turvallisesta lapsuudesta ja kaikesta kivasta joilla syyllistän itseäni. Lapsen mielessä syntyneet muistot ovat aina olemassa vaikka ne olisivat pitkässä juoksussa osoittautuneet valheiksi.

Ihmiset eivät ymmärrä miksi välilllä kadehdin niitä jolla oli vastaansanomattomasti ilmeisen paska lapsuus. Heille ei ole epäselvää se oliko kaikki paskaa vai ei ja olivatko he itse vain olosuhteiden uhreja. Me hyvien perheiden ja täydellisten vanhempien ja sukulaisten lapset joudumme painiskelemaan koko elämämme sen kysymyksen kanssa mikä on totta ja mikä ei. Oliko se paska minun ulkopuolella vai minussa. Silloinkin kun siitä ei ole oikeasti mitään epäselvää. Myös muilla ihmisillä on tapana syyllistää meitä hyvien perheiden lapsia erityisen moraalisella sormella. Kaikki ulkopuoliset tietävät kuinka täydellinen perhe ja suku minulla oli. Heissä ei voi olla vikaa, joten vian on oltava minussa. Olen paha, julma ihminen itse.

On luojan lykky jos tilanne on se mikä aloittajalla, että on aina tiennyt mitä tuntee lähisukuaan kohtaan. Siitä vapautuu paljon energiaa omaan elämään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      437
      7469
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      94
      6166
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      208
      5642
    4. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      177
      5585
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      34
      4497
    6. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4368
    7. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      33
      3640
    8. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      116
      3590
    9. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3578
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      85
      3530
    Aihe