Yllättävä kokemus nälän tunteesta

Anonyymi-ap

Yleensä olen syönyt reilun kokoisen lounaan,mutta nyt söinkin paljon suuremman aterian koska tämä uusi ruoka oli niin hyvää.

Nyt koko iltana ei ole ollut yhtään nälkä,ja olo vieläkin aivan ähky vaikka päivän kalorit vain 1500.

Eli syömällä kerran päivässä kunnolla pystyy pienentämään päivän kaloreita jopa puolella.😳

Tämä tieto että syö monta kertaa päivässä pienempiä aterioita on aivan väärää tietoa jos haluaa laihduttaa.
Jos itse syön tuolla tavalla olen jatkuvassa nälässä

Tuohon nälän tunteeseen vaikuttaa sekin mitä on syönyt.

12

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kannattaa jakaa se mitä kutsut nimellä "ruoka", pienempiin kokonaisuuksiin, nimeltään hiilihydraatti, proteiini ja rasva.

Proteiini ja sen puute, on asia joka pääasiallisesti aiheuttaa näläntunteen, elimistö tarvitsee proteiinia sangen monen asian käynnissäpitämiseen, että sen voi katsoa olevan välttämätön asia. Elimistö todellakin yrittää pitää huolta sen saamisesta, kannustamalla syömään, nälän muodossa.

Jos siis syöt ravintolassa aterian, jossa on 60 grammaa lihaproteiinia, se riittää pitämään näläntunteen poissa mahdollisesti koko loppupäivän. Tuon määrän proteiinia saa esim 300g pihvistä.

Sensijaan jos syöt kasvispohajaisen lounaan jossa on kasvisproteiinia 20 grammaa, voi näläntunne hiipiä jo parinkin tunnin kuluttua.

Pelkkä määrä ei vielä siis kerro "ruoasta" paljoakaan, pitää lisäksi huomioida se, mitä se ruoka pitää sisällään.

• Anonyymi
        UUSI

Kokonaisuus ratkaisee ei pelkästään liha.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokonaisuus ratkaisee ei pelkästään liha.

Liha on erittäin hyvää ravintoa.Sitä voi huoletta syödä 3 kertaa enemmän mitä on nykyisissä ravintosuosituksissa.Sehän on nykyisin vain 350 g viikossa.
        Uskon ainakin itse että se ei ole niin haitallista jos syö paljon kasviksia lihan kanssa.Kyllä se varmasti silloin aiheuttaa paksusuolen syöpää ja verisuonen tuloksia jos sitä syö liikaa ja liha on rasvaista.
        Itse syön vain 10% lihaa.

• Anonyymi
        UUSI

Taidatte tykätä siitä, että teidät otetaan takaapäin?

• Anonyymi
      UUSI

Vielä aamullakin olo oli aivan ähky,eli se on väärin syödä pieniä rajoitettuja ruokaannoksia NIINKUIN ON opetettu
      Se pitääkin syödä niin että maha tulee aivan täyteen,kun näin tekee ei tarvitse yhtään napostella ja myöskään herkkuja ei tee YHTÄÄN mieli ja nämäkin asiat pienentää päivän aikana syötyjä kaloreita erittäin paljon.😧

Kun syö mahan täyteen ruokaa joka on kevyttä,kalorimäärät pysyy silti pienenä suuresta ruoka määrästä huolimatta.
      Ruoka jossa on kasviksia,juureksia lihaa,rasvaa toimii tässä parhaiten.Lihan osuus saa olla ateriasta 30%
      Kylläisyys tulee aivan kaikesta ruuasta eikä vain lihasta.
      Esim peruna täyttää erittäin hyvin ja se on halpaa ja hyvää ravintoa.
      Näin tehtynä kalorivajeeni päivässä oli 1200 mikä on suurempi kuin aikoihin eikä tarvinnut olla yhtään nälässä.

Sillä on ratkaiseva merkitys MITÄ syö.Ei sitä nälän tunnetta saa pois millään roskaruualla,se ruoka laittaa ennemmin syömään koko ajan lisää.
      Myöskään viljatuotteet ei siinä toimi,niistä saa vain erittäin suuret kalorit.😳

• Anonyymi
        UUSI

"Kylläisyys tulee aivan kaikesta ruuasta eikä vain lihasta."

tuletko kylläiseksi karkkia syömällä?
        tuletko kylläiseksi voita syömällä?

Ettei vaan se proteiini sittenkin olisi se avain tähän asiaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kylläisyys tulee aivan kaikesta ruuasta eikä vain lihasta."

tuletko kylläiseksi karkkia syömällä?
        tuletko kylläiseksi voita syömällä?

Ettei vaan se proteiini sittenkin olisi se avain tähän asiaan.

Ei se ole pelkkä proteeni,kylläisyyttä saa aivan samalla tavalla kasviksista ja juureksista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole pelkkä proteeni,kylläisyyttä saa aivan samalla tavalla kasviksista ja juureksista

Myös rasva lisää kylläisyyden tunnetta ja sillä on sekin vaikutus että ravinto imeytyy hitaammin.Sitä pitää kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläisyyden saa vedestä ja oluesta ja limusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläisyyden saa vedestä ja oluesta ja limusta.

Ei saa. Olut vain lisää ruokahalua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Myös rasva lisää kylläisyyden tunnetta ja sillä on sekin vaikutus että ravinto imeytyy hitaammin.Sitä pitää kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän.

Rasvastakin on kahdenlaista kantaa. Moni sanoo, ja järkeenkäypää onkin, että se lisää kylläisyyden tunnetta. Mutta kun lukee näitä 80-90-luvun kirjoja, näissä sanotaankin rasvan juurikin lisäävän ruokahalua.

• Anonyymi
      UUSI

Luulen, että jokaiselle sopii aivan omanlaisensa ruokavalio. Niin monella tavalla on laihdutettu, että kyse on aivan henkilökohtaisista ominaisuuksista, mikä kenellekin käy. Kaikkea kannattaa kokeilla toki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      295
      2591
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      48
      2511
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      122
      1696
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1370
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1360
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1225
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      142
      1193
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1069
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1050
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      1000
    Aihe