Bulimia

keiju(ko)

Luettuani muiden tarinoita "innostuin" aloittamaan keskustelun omasta tarinastani, josta en ole kehdannut keskustella edes avokkini kanssa. Avokki tietää kuitenkin asiasta, kun joskus kännipäissäni olen asiasta mennyt mainitsemaan.

Kaikki alkoi jo vuosia sitten(olen 19v.) ja vasta nyt olen tajunnut mitä olen tehnyt itselleni...kuitenkaan en osaa vieläkään tunnustaa olleeni missään vaiheessa sairas. Se kuullostaa vaan niin vieraalta. Kuitenkin kun puen sen sanoihin: "vihaan itseäni, syön, tahdon tappaa itseni, oksennan ja kaikki sama uudelleen...", niin mitä muutakaan olen ollut kun sairas?! Monta vuotta olen oksentanut syömäni ruoan ulos ja pahimpina hetkinä ahmin itseni monta kertaa täyteen ja oksensin kaikki pihalle. Päivääkään en ollut oksentamatta.

En ole mitenkään ruma tai lihava, tiedän sen, mutta sitten kuitenkin vihaan itseäni ja olen taas mielestäni ruma. Sanalla sanoen: EKSYKSISSÄ.
En vaan käsitä miksi. Eikä käsitä muutkaan, koska minulla on lähes kaikki mitä ihminen voi haluta...koko perhe elävien kirjoissa, ihana mies, lahjoja vaikka mihin ja ihanina unelmia jotka olen pikku hiljaa saavuttamassa...kaikkea...

Haluaisin kuulla muilta mielipiteitä asiasta. Erittäin lähellä on ollut hoitoon meno...kerran olin jo puhelin kourassa, mutta sitten taas mielen valtasi ajatus, että minua pidetään kyllä ihan pölvästinä. Häpeä on ainakin valtava.

Koskaan en ole ollut hirveän laiha, 170/57-76...tätä väliä paino onkin heitellyt todella vauhdilla, jopa kymmenen kiloa alle kuukaudessa suuntaan tai toiseen. Se on äärimmäisen masentavaa.

Nyttemmin olen saanut painoni pysymään tasaisena, syönyt terveellisesti ja liikkunut paljon, mutta kohtuudella. Olin tyytyväinen jopa ylpeäkin itsestäni kuukauden päivät...
Nyt alkaa taas huolestuttamaan kun toista viikkoa olen löhönnyt ja ahminut, muutaman kerran käynyt oksalla, niin että kyljet on kipeät ja ääni käheä.

Hieman sekavasti asiaa tuli, mutta samassa tilanteessa olevat ymmärtävät varmasti kuinka hankala tunteet asian tiimoilta on pukea ymmärrettäväksi tekstiksi.
Toivoisin keskustelua josta voisi olla apua, en moitteita. Moitteiden takia tässä tilanteessa taas olen, vuoden terveenä olon jälkeen.

1

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kun puhelin käteen ja soitat sellaiselle ihmiselle joka osaa sinua asiassa auttaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      31
      2735
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2445
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2031
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1843
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1356
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1294
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      975
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      923
    Aihe