Hei!
Haluaisin alkaa hieman treenaamaan ( pitämään lihaksia yllä) käsipainojen avulla. Mitä suosittelette 17-vuotiaalle pojankolliaiselle painoksi? Voimaa on kyllä normaaliistoon nähden enemmän eli riski mies kyseessä. olisiko 7kg sopiva paino? vai ehkä 5kg ?
Entä mistä suosittelesitte hankkimaan ko. painoja, mahdollisimman edullisesti ja ettei tarvisi ostaa koko 1-10kg käsipaino pakettia vaan ehkä yksi painoluokka jolla treenata säännöllisesti,
kiitos arvostan vastauksianne
KäsiPAINOT KUNTOILIJALLE
18
49953
Vastaukset
- Muuri
Hanki leuanvetotanko! Tee leuanvetoja ja punnerruksia. Punnerruksiin saatat tarvita lisävastusta. Koita vaikka repullista kirjoja.
Leuanvetoa parempaa ylävartalon kehittäjää ei liene olemassa. Koita etenkin leveää otetta kämmenet eteenpäin ... leventää selkää! perinteinen ote painottuu enemmän hauiksiin. - tyttönen
Mulla on sellaiset käsipainot, joihin voi lisätä painoa. Olen nyt muutaman kuukauden nostellut niitä ja tällä hetkellä teen korkeimmillaan 7 1/2:lla kilolla, joten ei sun varmaan kannata mitään viiden kilon painoja ostaa, jos haluat kehittyä.
- fgnbvn
ostat sellaset säädettävät käsipainot 0-20 kg niin sattuu kilot kohalleen. Ja heikkokin mies jaksaa nostaa vähintään 10 kilon käsipainoja, joten unohda ne.
- Teinikuntoilija88
Kiitoksia vastauksistanne. En olekkaan osannut ajatella kuinka paljon käsipainolle olisi sopiva paino mutta ehkä ainakin yli 10kg voisi ajatella.
Leuanvetoja en ole suosinut koska massaa on lähemmäs 100kg joten oma massaa ei jaksa kovin montaa kertaa nostaa. Punnerruksia teen joskus, niihinkin kyllä yleensä kyllästyy, tuntuu että käsipainot olisi se helpoin keino.
Miten sitten mistä hankkia/tilata. googlella etsimissäni sivut olivat vähintään omituiset tai myivät pelkästään ammattikamaa (monia satoja euroja maksavia laitteita) vai kannattaisko vaikka huudosta katsella.
Kiitos vastauksistanne arvostan niitä edelleen.- tyttönen
Ihan lähikaupoista esim. Prismasta saat halvimmalla ihan hyvät lisättävät painot. Itse maksoin parikymppiä käsipainoista, joihin saa painoa lisättyä kahteenkymmeneen kiloon saakka.
- Teinikuntoilija88
tyttönen kirjoitti:
Ihan lähikaupoista esim. Prismasta saat halvimmalla ihan hyvät lisättävät painot. Itse maksoin parikymppiä käsipainoista, joihin saa painoa lisättyä kahteenkymmeneen kiloon saakka.
Ongelma onkin että asun paikassa jossa ei kauppoja ole. Modeemilla olen netissä täältä lapin erämaista. Posti kulkisi joten suosisin mieluiten jotain nettikauppaa, ehdotukset ja viestit otetaan vastaan vieläkin. kiitos
- nbvnb
Teinikuntoilija88 kirjoitti:
Ongelma onkin että asun paikassa jossa ei kauppoja ole. Modeemilla olen netissä täältä lapin erämaista. Posti kulkisi joten suosisin mieluiten jotain nettikauppaa, ehdotukset ja viestit otetaan vastaan vieläkin. kiitos
http://www.wrange.fi/epages/wrange.storefront/42c6e9dc000c378527195274eb070674/Catalog/1070
Jos haluat enemmän tietoa treenaamisesta ja ravinnosta niin --> http://www.pakkotoisto.com/
Halvemmalla voit saada treenivälineitä keltasestäpörssistä.
- tapsa666
http://www.wrange.fi/epages/wrange.storefront/42d2c6b1000c4be527195274eb070682/Catalog/1070
eikä tarvi voiman lisääntyessä heti uusia ostaa - paino
3...
- hitaasti
Moi!
Kertomasi mukaan oletan että olet ylipainoinen, jos kerran leuvanveto onnistu. Ennen kuin edes harkitset käsipainoilla "rehkimistä", Sinun kannattaisi ensin pudottaa painoasi ja vasta sen jälkeen voisit treenata lihaskuntoasi. Esim. 3-4 kertaa viikossa kävisit lenkillä (pyörällä, tai hölkkäämällä) niin että sykkeesi pysyy 120 - 160 välillä noin puolisen tuntia, vähintään 20 min. Jos yleiskuntosi on heikko, on aivan turha aloittaa käsipainoharjoittelua. Yleikunto, siis hapenottokyky on kaiken a ja o. Kun olet saanut kilojasi pudottamaan noin. 2-4 kk:n jälkeen. Voit aloittaa lihaskunnon parantamisen vastuksena oma keho: etunojapunnerrukset, jalkakyykky, vatsalihakset, selkälihakset ja myös leuvanveto. Oman kehon vastuksena käyttämisellä pääsee todella hyviin tuloksiin. Ja muista että aloitat lenkkeilyn varovasti, eli sykkeesi ei saa nousta yli 160:nen, jos näin käy yleiskuntosi heikkenee ja kuluttaa Sinua. Suosittelen kirjaa "Kuntokirja/Pentti Hiltunen, Otava". Aloita siis pikkuhiljaa ja nosta ensin yleiskuntoasi lenkkeilyllä. Pyöräily on miellyttävää, ja varsinkin jos asut Lapssia olet onnenpekka!!
Terv. entinen 30 kg ylipainoinen ja nykyään uimarantakropan omaava ;o)) - treenimies
Kannattaa hankkia säädettävät käsipainot. Niitä saa aika kohtuuhintaan. 10 kg:n puntit riittää alkuun ihan hyvin. Kun voimaa tulee lisää, niin painoakin voi lisätä tarpeen mukaan. Kiekkoja saa sitten tilatua tai teetettyä lisää.
Itse ostin hiljattain 10 kg:n puntit kotitreeneihin.- ei kannata
En suosittele hankkimaan ainakaan sellaisia halvemman pään pyörivällä 'lukolla' varustettuja, koska lukko ei pidä kunnolla. Kun paino hieman pyörähtää (esim. painoa kääntäessä nostettaessa) kädessä niin samalla löystyy myös lukko. Irtopainoja ei niin useita tarvitse, esim. 10kg ja 15kg versioilla pärjää jo aika pitkälle, ja niitä voi käyttää toistensa jälkeen (alkaa 15kg käyttää kun 10kg:lla saa toistoja tarpeeksi aikaan, 10kg voi sitten myöhemmin käyttää pidempikestoiseen harjoitteluun kun 15kg nousee paremmin). Toki pitävilläkin lukoilla olevia on, mutta helposti maksavat paljon enemmän.
- Timppa13
Kannattaa ehdottomasti kokeilla Giryakuulaa (kahvakuula).
Sama idea kuin painoissa mutta ks. tuote muistuttaa kuulaa jonka päälle asennettu kahva.
Tuolla saa aikaa paljon monipuolisempia reenejä. Itse tilasin tuolta kuulani ja toodella tyytyväinen ollut.
Takuu taitaa olla vielä ikuinen :D http://www.m-ergo.fi/orginal.html
Netistä löytyy hirveästi treeniohjelmia, esim youtubesta! - 95
oon 14v teen 14kgl sarjoi 3x10...... tuskin mitään 7kg painoo otat :DD hauista siis... :D
- Make789
Muista että miehiä on kans eri kokosia, 160cm peruskaveri ei TODELLAKAAN jaksa 25kg. Iha vakiona isompi mies jaksaa paremmin.
- joo00
25kilolla 4x25 enkä ole mitenkään lihaksikas, edes sinneppäinkään, alle 15kg voi unohtaa kättelyssä.
- mikalopaöei
mo.oon 13 v ja nosrtan 4 kg puntteja ja teen sarjoja 30x3 kolmea eri liikettä..
- Punddis
Itse tilasin säädettävät käsipainot tälläisestä paikasta ->
http://www.gofitness.fi
Tuolta löytyi jos jonkin laista fitness härpäkettä ja lisäravinteita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938676
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264838- 504288
- 623857
- 513236
- 503040
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.512607- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422345