Pitäisikö kuitenkin

Anonyymi-ap

Naimisissa oltu yli 30 vuotta, kerran jo muutettu erilleen mutta palattu takasi yhteen yli 10 vuotta sitten.
Alkanut tuntua, että oli virhe palata yhteen…
En pelkää yksin jäämistä , mutta jotain kuitenkin.
En uskalla sanoa ääneen, että minun ei ole hyvä liitossamme enää, ahdistaa ja en ole tyytyväinen elämäämme.
Tiedän olevani ihminen, joka ei halua satuttaa toista mutta en enää jaksaisi itse kärsiä tästä elämästä.
Haluaisin tehdä monia asioita toisin kuin tähän asti, mutta kun toinen haluaa kaiken pysyvän ennallaan, mitään ei saa muuttaa.
Alkanut vain tuntua, että oma pää sekoaa kohta.

13

462

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nämä on niin vaikeita juttuja, varsinkin kun ei ole kyse kolmannesta osapuolesta.
      Mutta jotenkin sitä alkanut ajatella, että ihmiselämä kuitenkin niin lyhyt että kannattaako sitä kuluttaa suhteessa joka on kuin kämppäkaverit ?
      Voihan olla, ettei löydä ketään uutta ihmistä elämäänsä koskaan enää, mutta loppujen lopuksi onko yksin eläminen niin kamalaa kuitenkaan ?
      Ja jos taloudellisesti yksin eläminen vaikeampaa, voihan sitä ajatella että pitää vain tottua elämään vähemmällä.

• Anonyymi

Mikä vika on kämppiksessä, jos se molemmille käy, ja juttuun tullaan.
        Eläähän nuo vanhat 75-90 vuotiaatkin niinkö kämppäkaverit, ja usein myös huoltosuhteessa, pidetään toisesta huolta.

• Anonyymi

Kuulostaa tutulta ajatukselta. Ei haluaisk toista loukata ja satuttaa erolla. Mutta näivetyn suhteeseen, en jaksa uskoa, että saan itseäni tuntemaan eroottisia tunteita puolisoa kohtaan ja fiilikset olleet jo monta vuotta vaan kaverilliset sillä erolla, että muiden ystävien kamssa tulee puhuttua enempi. Puoliso taasen kovin rakastaa minua ja on ehkä jopa vähän riippuvainenkin minusta.

• Anonyymi

Itsekin tässä totutellut ajatukseen, että muutamien kuukausien päästä olen eronnut nainen melkein 30-vuotisen parisuhteen jälkeen.Kaikki uusi toisaalta pelottaa, mutta toisaalta odotan innolla.
      Meillä myöskin suhde muuttui vuosien varrella kämppäkaveruudeksi ja monesti tuntui, että jotain puuttuu, mutta ei saanut lähdettyä.Nyt kun se päätös tuli toiselta osapuolelta, alkushokin jälkeen tulikin huojennus.
      Kumpikin sitä mieltä, että vain yksi elämä elettävänä...

• Anonyymi

Niin siinä se vaikeus, kuinka avaat suun loukkaamatta toista…
        Mutta kuka tietää, ehkä toinen samaa mieltä mutta ei myöskään uskalla avata suutaan…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin siinä se vaikeus, kuinka avaat suun loukkaamatta toista…
        Mutta kuka tietää, ehkä toinen samaa mieltä mutta ei myöskään uskalla avata suutaan…

Näinhän se on.Itse kyllä yritin monet kerrat sanoa, että parisuhteeseen tarvitsisi panostaa enemmän, kun huomasin, että suhde on jäämässä taka-alalle.Mutta en kait minäkään sen enempää silti panostanut, vaikka puheeksi otinkin.Kyllä molemmissa oli vikaa, kun annoimme suhteen väljähtyä ja välimatkan välillämme kasvaa.Mutta silti ap:lle sanoisin, että jos olo on onneton nykytilanteessa, niin kannattaa miettiä eteenpäin menemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on.Itse kyllä yritin monet kerrat sanoa, että parisuhteeseen tarvitsisi panostaa enemmän, kun huomasin, että suhde on jäämässä taka-alalle.Mutta en kait minäkään sen enempää silti panostanut, vaikka puheeksi otinkin.Kyllä molemmissa oli vikaa, kun annoimme suhteen väljähtyä ja välimatkan välillämme kasvaa.Mutta silti ap:lle sanoisin, että jos olo on onneton nykytilanteessa, niin kannattaa miettiä eteenpäin menemistä.

Juu kyllähän avioerossa on kaksi ihmistä joista molemmat syitä eroon, en yhtään epäile tätä.
        Mutta joskus vaan kaksi ihmistä kasvaa niin erilleen, että siitä on suuntana vain ero.

• Anonyymi

Olette siis vähintään 5-kymmppisiä, ehkä jopa kuusikymppisiä.

Ei muuta kuin kaikki uusiksi ja kohti uusia seikkailuja , etenkin jos tuntuu, että nykyelämä on kärsimystä.

Sanoisin, että varaudu henkisesti, että joudut elämään loppuelämäsi itseksesi. Jos vanhuus yksin ei ole ongelma, niin eropaperit vetämään.

Voit myös löytää sielunkumppanin jonka kanssa loppuelämä on pelkkää onnea.

Jos löydät jonkun (jos edes haluat löytää), niin kannattaa varautua siihen, että aluksi erotessa on helvetin pahaolo sitten saatat olla onnesi kukkuloilla kuukausia tai jopa jonkun vuoden ja sitten alkaa arki vaikeuksineen ja hyvine hetkineen.

• Anonyymi

Mqhtuu useita naisia kun tilaa on
      Kaikille palvelut ylläpito.

• Anonyymi

Saa tulla ja mennä kuin kotonaan autoja on.

• Anonyymi

Toi olikin hyvä, että koskaanhan ei tiedä, jos toinen painii saman ajatuksen, muttei saa sanotuksi mitään. Se olisi tietysti helpotus pitkän suhteen jälkeen. Pelkona kuitenkin on, että toinen ei ole edes ajatellut niin radikaalia ratkaisua kuin ero. Pitäisi aina myös antaa mahdollisuus vielä,mutta tunnistan, eträ oöen itse aika väsynyt jo. Eroottisten tunteiden katomainen toista kohtaan on aika vahvaa enkä oikein pysty kuvitella, mikä sen muuttaisi. Lisäksi on ristiriitoja lasten kasvatukseen liittyen. En kuitenkaan tiedä, onko vielä pahempaa, että lapset joutuisivat olemaan vain isänsä kanssa esim. joka toinen vk. Nyt sentäs minä olen aina läsnä jos ja kun haastavia tilanteita tulee. En luota, että mieheni osaisi selviytyä niistä oikein yksin.
      Huomaan kuitenkin sen, että nautin yksinolosta ja oikeastaan haluaisinkin elää yksin ja lasten kanssa. Se on oikeastaan unelmani. En kaipaa ketään miestä vierelleni. En haaveile toisenlaisista suhteista. Enkä pelkää erossa yksinoloa, mutta pelkään sitä, että mieheni suuttuu ja tekee kaiken hankalaksi. Sen hän kyllä osaisi ja luulen, että asennoituisi juuri niin. Se tulee varmaan olemaan sietämätöntä paskaa, mutta toisaalta, siinähän sitten viimeistään paljastaa todellisen luonteensa.

• Anonyymi

Ongelmana minulla ettei meillä ole riitoja, elämä vain soljuu päivästä toiseen samanlaisena.
      Siksi niin helkutin vaikeeta sanoa sanaa ero…

• Anonyymi

Tee itsellesi muutoksia ja omaan elämääsi, toista ei voi muuttaa, mutta itseään saa muuttaa ja toimia oman mieltymyksen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2045
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      161
      1758
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1726
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1493
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      158
      1270
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      56
      1191
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      58
      1010
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      70
      939
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      922
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      909
    Aihe