En ole yhtään lihonut vaikka vaikka kalorit on olleet keskimäärin 2800 kaloria päivässä ja liikuntaa en ole ehtinyt lähes yhtään harrastamaan.
Koko ajan olen aikonut aloittaa mutta siihen ei ole ollut aikaa.
Pelkkä arkiaktivisuus on riittänyt pitämään painoni samassa kolmella eri tavalla mitattuna.
Paino,vyötärön ympärysmitta,pihtmittaustulos.
En lihonut siltikään vaikka söin JOKA PÄIVÄ karkkia keskimäärin 150 grammaa päivässä joka tekee kaloreissa 600 kal.
Tulos on aivan luotettava 😧 koska kaikki ateriat ja herkut olen punninnut ja merkannut ruokapäiväkirjaan
Siinä pitää olla tarkkana,jos syö vähänkään liikaa lihoo varmasti.Jos kalorit olisivat olleet keskimäärin 3100 lihomista olisi tullut 1 kg kuukaudessa.Esim pieni juustososämpylä yms.
Arkiaktivisuuteni on tullut monesta eri asiasta.Kauppareissut pyörällä,remontit,korjaukset ,siivous,ruokien valmistus yms
Kun ne kaikki laskee yhteen,kulutus lisääntyy niin että jo se vastaa yhtä liikunta suoritusta.
Jos noissakin asioissa fuskaa,mitään kulutusta ei tule.
Syöt valmisruokaa,menet autolla kauppaan,et siivoa yms
Painon hallintaan riittää pelkkä arkiaktivisuus
16
213
Vastaukset
- Anonyymi
No just näin! Kaiken ei tarvii aina olla sitä perinteistä hikiliikuntaa, vaan arkiaktiivisuus voi ihan hyvin hoitaa homman, jos sitä tulee tarpeeks. Sä oot selkeesti löytäny ittelles toimivan tavan, ja se on tärkeintä.
Moni ajattelee, että laihdutus tai painonhallinta vaatii aina treeniohjelman ja tiukan ruokavalion, mut tosiasiassa se on just noista arjen pienistä jutuista kiinni. Kauppareissut pyörällä, siivoominen, ruuan laitto – kaikki se kuluttaa yllättävän paljon, kun sen laskee yhteen.
Tärkeintä on se, että syömiset on hanskassa ja pysyy suurin piirtein kärryillä omasta kulutuksesta. Mut hyvä myös muistaa, ettei pelkkä paino tai mittanauhan lukemat kerro ihan kaikkea, vaan se mitä syö, vaikuttaa kans terveyteen ja jaksamiseen.
Mut joo, hyvä muistutus siitä, että ei se painonhallinta oo mitään rakettitiedettä – kunhan ei mee ihan sohvalle homehtumaan ja syö määräänsä enempää! 😄 - Anonyymi
"En ole yhtään lihonut"
Niin? Olet laihdutus-palstalla.- Anonyymi
Laihdutusta se on painonhallintaan.Eihän laihtumista ole mitään hyötyä JOS kohta lihot takaisin 😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laihdutusta se on painonhallintaan.Eihän laihtumista ole mitään hyötyä JOS kohta lihot takaisin 😳
Olet varmaan 10 vuotta vatkannut täällä painosi kanssa. En lähtisi ihan heti väittämään että sinulla on homma hanskassa.
Jos paino pysyy kurissa vain sillä että liikkuu koko ajan, olet kusessa samantien kun saat flunssan, silloin se liikunta voi pahimmillaan olla jopa hengelle hupaa.
Pakonomainen karkin syöminen ei viittaa painonhallintaongelmaan vaan enemmän serotoniini ja endorfiiniongelmaan. Jos saat tuon asian kuntoon niin voit saada painonkin hallintaan.
- Anonyymi
Tosi typerrä avaus.
- Anonyymi
𝐴𝑣𝑎𝑎 sinä ℎ𝑎𝑎𝑟𝑎𝑠𝑖 tukihenkilöllesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
𝐴𝑣𝑎𝑎 sinä ℎ𝑎𝑎𝑟𝑎𝑠𝑖 tukihenkilöllesi.
Kas, lihavuudestaan koulukiusattu muunsukupuolinen taas paikalla päivystämässä. Sinulla on todella lihavan ihmisen sielu.
- Anonyymi
Mitä typerää tuossa muka on 🤔Minä en nyt liho ollenkaan VAIKKA söisin joka päivä 3300 kaloria KOSKA olen aloittanut uudestaan pyöräilyn.
Tuossa aloituksessa ON totuus,JOS vain makaat sohvalla tai istut tuolissa et myöskään kuluta energiaa ja
SIKSI lihot 😳
- Anonyymi
JOS on täysin passiivinen ihminen ja syö 2800 kaloria LIHOO kuukaudessa 3 kiloa KOSKA täysin passiivisen ihmisen energiantarve on päivässä vain 1900 kaloria.
Minulla on käytössä huavein aktiivisuusranneke.
Se ei pysty kuitenkaan mittaamaan tätä arkiaktiivisuudesta tulevaa energiankulutusta.
Sen mukaan minun olisi pitänyt lihoa koska kalorivaje meni yleensä punaisen puolelle 300-600 kal
Mittaan sillä vain oikeat liikuntasuoritukset koska se mittaa muuten kulutuksen liian suureksi jos mittaus on päällä kaikissa aivan pienissä arkiaskareissa.
Se mittaa hyvin kyllä liikunta suoritusten kulutuksen.
Lihomista ei tarvitse sen jälkeen yhtään pelätä kun saa selville oman kaloritarpeensa milläkin aktiivisuudella.
Sitten kun on saanut nämä täysin selville ei kaloreita tarvitse laskea ollenkaan KOSKA ne pystyy hyvin arvioimaankin kokemuksen perusteella.
Itselläni kulutus on siis korkealla aktiivisuudella 2800
Ja suurella liikuntamäärällä 3200-3500
Vuodepotilaana 1900- Anonyymi
Tuo teksti olki pilailijan tekemä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo teksti olki pilailijan tekemä,
Ei ole pilaa,kyllä joka sana on aivan totta 😧😱
- Anonyymi
Minulla toimii painonhallinta, kun syön joka päivä ison salaattiannoksen. Sitten en syö sokeria, ei pullaa. Nyt olen alkanut ottaa jälkiruoaksi pari palaa suklaata.
Ei paljon rasvaisia, ei suuria lihamääriä.Tänäänkin söin papuja ja kastiketta, jossa oli 50 gr. jauhelihaa, mukana turvotettua tummaa soijarouhetta.
Välipalalla, jos on nälkä, syön pari näkkäriä päällä rypsiöljyä ja hiukan suolaa.Kaakaota, rahkaa.
- Anonyymi
Oletko nyt raskaana?
- Anonyymi
Tiedän miten suusi saisi tukittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän miten suusi saisi tukittua.
Onko sinulla jo poikaystävä?
- Anonyymi
Keskikalorit oli 2630 ja en ole harrastanut paljon yhtään liikuntaa.
Pelkkä arkiaktivisuus riitti pitämään painoni samassa 😳
Ja karkkiakin söin joka päivä 150 g
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937