Siis kannattaako edes hakea työtä joka on 80% normaalista työajasta ?
Mieli tekisi tehdä vähemmän tunteja, jos jaksaisi paremmin vapaa ajalla, mutta sitten sitä alkaa miettiä rahaa ja eläkettä ja mitä muut ajattelee…
Voi rähmä kun vaikeeta!
80% työaika 50 vuotiaana ?
9
302
Vastaukset
- Anonyymi
sehän riippuu ihan siitä millaista tulotasoa itsellensä haluaa ja myös se millainen eläke itselle kelpaa. Sekin vielä että työssä on oltava itselle merkitystä ja työpaikan oltava suht tolkullisen matkan päässä. Ammatti ratkaisee paljon miltä työnteko maistuu.
- Anonyymi
Ainahan sitä haluais ison palkan… tiedän kyllä tulevani toimeen vähemmälläkin rahalla ja aina olen tehnyt koko päiväistä työtä.
Mutta elämä on rajallista, pitäisi pystyä nauttimaan joka hetkestä.
Koskaan ei tiedä koska se viimeinen päivä tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan sitä haluais ison palkan… tiedän kyllä tulevani toimeen vähemmälläkin rahalla ja aina olen tehnyt koko päiväistä työtä.
Mutta elämä on rajallista, pitäisi pystyä nauttimaan joka hetkestä.
Koskaan ei tiedä koska se viimeinen päivä tulee.Joka hetkestä ei voi nauttia eikä sellaista kannata tavoitella. Muuten niistä hetkistä tulee loputonta arkea eikä nautinnon hetkiä ole ollenkaan.
Erityinen nautinto on vain hetkittäistä! Hyvä jos muu aika on sujuvaa arkea ilman suurempia huolia.
- Anonyymi
Tätä itsekin pähkäilen, enemmän vapaa aikaa kyllä houkuttelee tosi kovaa.
Mies vaan ei ymmärrä miksi pitäisi olla enemmän vapaa aikaa!
Hänelle on työ tärkeintä, vapaa aika kuluukin tietokoneen edessä ja kaljaa litkien…- Anonyymi
aivan. Silloinhan hänelle jäisi vielä enemmän aikaa oluen litkimiseen ja ruudun tuijottamiseen. Työ pitää hänet vielä jotenkin kasassa. Lisää vapaa-aikaa ja maksa sanoo poks.
- Anonyymi
ei tietenkään kannata, sehän täällä moneen kertaa jo sanottu
- Anonyymi
Komppaan. Satu-sedän reformissahan tuli uutena vaatimuksena mm. kokoaikatyö (100 %), joten osa-aikatyöstä (mm. 80%) ei kerry ansiosidonnaista eikä työeläkettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Komppaan. Satu-sedän reformissahan tuli uutena vaatimuksena mm. kokoaikatyö (100 %), joten osa-aikatyöstä (mm. 80%) ei kerry ansiosidonnaista eikä työeläkettä.
kertyy oikeus ansisidonnaiseen ns. soviteltuna päivärahana. Myös eläkettä karttuu. Toki vähemmän kuin kokoaikatyötä tehden,
- Anonyymi
Itse olen sitä mieltä, että ennemmin matkustelen maailmalla pitkiä matkoja ja näen elämää ja maailmaa keski-ikäisenä, kuin odotan eläkeikään, jolloin ei kyllä enää uskalleta mennä mihinkään muualle kuin Kanarialle kun on koko elämänsä kulkenut vain kodin ja työpaikan väliä. Riski siinä tietenkin, että eläkeiässä rahat loppuu, mutta tulipahan nähtyä ja elettyä. En usko, että eläkeikäisenä saa yhtä paljon vapaa-ajasta irti kuin nuorempana. Kokemusta on myöskin siitä, että kuollaan vuosi eläkkeellä jäännin jälkeen... joten sekin on erittäin hyvä muistaa. Sanoisin siis, että pidä vapaa-aikaa ennen kuin aika jättää... Jos ajattelet mitä muut ajattelevat, et elä omaa elämääsi. Aina löytyy arvostelijoita. He eivät vaan itse uskalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852137- 431720
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!681474- 741228
- 771161
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261154- 481143
- 591051
- 37933
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai37922