Olen toimistohommassa ja tunnen työn olevan todella mieluisa, sen takia työ kai onnistuukin mielestäni hyvin..onhan huonoja päiviä, mutta niitä ei laskta...
vk:n loput olen palvelualalla ja se on mielestäni suoraan sieltä..ja sen takia työ ei tunnu onnistuvankaan..
oletko mielestäsi hyvä töissäsi? onko työ mielekäs?
Oletko hyvä työssäsi?
10
10915
Vastaukset
- Osuuspankkilainen
Menen kesätöihin OP-ryhmään jo kolmatta kesää. Aloitin ihan perushommista (kassapalvelut) ja sitten oman mielenkiinnon, aktiivisuuden ja opiskelun työnantaja on palkinnut korottamalla palkkaani tuntuvasti kolmeen otteeseen ja antamalla parempia työtehtäviä: nyt vastuullani ovat myös mm. sijoituspalvelut. Esimiehet ovat olleet tähän asti ihan reiluja ja kyselevät säännöllisesti, miten menee ja mitä ongelmia työssä on ollut. Työpaikalla hyvä ilmapiiri. Suosittelen. OP-ryhmä on hyvä työnantaja.
Ennen OP-ryhmään tuloani työskentelin mm. yhtenä kesänä meidän kunnalla toimistohommissa. Paska palkka, lähin esimies ei luottanut yhtään ja työkaverit kyttäsivät virheitä omasta työnteostani. Esimerkiksi soitettuani yhden lyhyen puhelun eräs työ"kaveri" vaati kännykkääni työajaksi pois hallustani, "jotta ei vastedes tulisi soitettua työajalla". Ilmoitin tapauksesta kunnanjohtajan varamiehelle ja niinpä nämä "pikkunilkit" saivat pienen kolauksen virkaintoiluuunsa.
Millaisia kokemuksia muilla on aiheesta kesätyö yksityisellä sektorilla vs. julkisella sektorilla?- Osuuspankkiin haluava
Kuulostaa aika mielenkiintoiselta ja mukavalta työltä. Miten itse pääsit töihin alun perin pankkiin ? Kävelitkö ovesta sisään, menikö tutun kautta, vai hakemuksella. On varmaan mukavaa työskennellä jos on hyvä ilmapiiri.
Tiedätkö mistä saisi lisätietoa ja onko mahdollisuutta TET-paikkaan? - Osuuspankkilainen
Osuuspankkiin haluava kirjoitti:
Kuulostaa aika mielenkiintoiselta ja mukavalta työltä. Miten itse pääsit töihin alun perin pankkiin ? Kävelitkö ovesta sisään, menikö tutun kautta, vai hakemuksella. On varmaan mukavaa työskennellä jos on hyvä ilmapiiri.
Tiedätkö mistä saisi lisätietoa ja onko mahdollisuutta TET-paikkaan?Pääsin kesätöihin pankkiin harvinaisen nuorena, heti 18-vuotiaana yo-tutkinnon jälkeen. Hakemuksessa vakuutin mielenkiinnollani talouselämää kohtaan. Pankinjohtajan tunsin aikaisemmin mm. jostain koulun yritysvierailusta ja taisi olla lukion taloustietokilpailun voitto tai vastaava. Oli siinä ripaus sattumaakin. Vahvistamattomien huhujen mukaan olisin päässyt yhden peruneen tilalle. Taisin kysyä samaisesta firmasta aikoinaan varovasti TET-paikkaakin, mutta sitten päädyin muuhun työhön TET-jaksollani. Lisäyksenä työhistoriaani, että samassa osuuspankissa en ole kaikkia kesiä ollut, vaan ensimmäisen kesän jälkeen sain toisesta op:sta töitä ja tähän jälkimmäiseen menen nyt toista kesää.
Ei se TET-paikka OP:ssa varmaan mikään mahdottomuus olisi. Lähes varmaksi voin sanoa, että asiakaspalveluun et TET-jaksolla valitettavasti pääse. Työ olisi varmaan ennen kaikkea tutustumista pankkitoiminnan saloihin ja siitä viikosta kannattaa ottaa kaikki irti. Soita pankinjohtajalle/henkilöstöpäällikölle ja esitä asiasi ERITTÄIN itsevarmasti ja mene suoraan asiaan. Muista mainita, harrastatko esim. talouselämän seuraamista ja aiotko kenties juristiksi, ekonomiksi tai tradenomiksi (itse olen oik. yo). Sinun kannattaa jutella asiasta opinto-ohjaajasi kanssa, mutta tärkeintä on, että otat itse ko. yritykseen yhteyttä, mieluiten soittamalla. Pyydä jotakuta opettajistasi tai opinto-ohjaajaa suosittelijaksi. Selaile myös OP:n nettisivuja.
Ns. "koivunlehtipankista" ei taas ole hyviä kokemuksia. Hakiessani työtä sain soitella viikon välein, että onko minut valittu töihin vai ei, koska valinnasta ei kuulunut määräaikaan mitään. Sanottiin vaan, että "soita ensi viikolla uudelleen". Lisäksi "pompottelivat" yhden henkilön puheilta toiselle. Tätä ongelmaa OP:ssa ei ole ollut, vaan työnhakijoitakin kohtaan on ainakin minun kohdallani oltu ystävällisiä ja kiitollisia siitä, että on osoitettu mielenkiintoa osuuspankkia kohtaan.
Toivottavasti pärjäät näillä vinkeillä, kysy toki lisää jos tarvitsee! - Kyselijä
Onko sulla muuten minkälainen koulutus ja paljon ikää
haarukassa?
Aattelin vaan kun kerran käyt siellä kesätöissä.
- Jasu
Työ on enemmän kuin mielekäs. Teen myyntityötä joka tarjoaa haasteita joka ikiselle päivälle. Joka päivälle voi asettaa kate- ja volyymitavoitteita ja niiden seuraaminen on myös helppoa tietokonejärjestelmän avulla. Myös työnantaja esittää toki omat katetavoitteensa minulle.
Tuntipalkka on hyvä :) Tämän lisäksi saan kohtuullisen provision (50-500e/kk) riippuen täysin omista myynneistä. Kuukausikohtaisen bonuksen, joka myöskin jaetaan suhteessa jokaisen myyjän myyntiin, sekä lisäksi tapauskohtaisia etuja, kuten elektroniikkaa, liikuntapalveluja ja matkoja.
Ilmapiiri on hyvä ja kannustava. Yrityksen idena onkin, ettei työntekijöille nipoteta turhasta ja sen todella aistii. Ainoa mistä moitetta voi antaa, on että kauluspaita kravatilla on pirskatin nihkeä kesävaate... :) - Palvelija
Kyllä, erinomaisesti viihdyn. Tosin ei se periaatteessa mikään varsinainen kesätyöpaikka ole, sillä olen samassa paikassa hommissa ihan koulun ohellakin. Ollut siellä nyt n. 6kk, ensin 1½kk harjoittelussa, ja 2 päivää harjoittelun päätyttyä olinkin jo siellä palkallisena. Eli kyseessä on tarjoilija/baarimikon hommat, ja raflassa on erittäin rento ilmapiiri, upeat duunikaverit eikä mitään nipottamista missään, kunhan hoitaa asiat kunnolla. Ei kiirettä lähteä sieltä mihinkään, paitsi että alan palkka nyt on mitä on.
- minä vain
Mä oon ihan sairaan huono mun työpaikas,en osaa mitää,pomo on uhannu potkuilla ja työkaverit vittuilee,juonii ja puhuu musta paskaa mun kuullen.
Ei kukaa voi sietää mua,eikä kukaa edes tervehdi mua,vaikka oon palvelu-alalla.
Haisen aina hieltä ja piereskelen asiakkaitten aikana.Ei ketää kestä sitä hajuu mikä mun ympärillä leijuu.
Muutenkaa en saa lainkaa palkkaa,tai no euron tunnis.Myöhästyn töistäki aina vähintää pari tuntii.Joskus en jax mennä lainkaa.
Oon aina krapulaski...Ei hyvin mee...=)- Raataja ...
No paremmin menee kuitenki ku Sepolla. Seppo on nimittäin elämäntapaintiaani ja tykkää syödä kastematoja. Sepolla on myös todella paha akne. Kannattais miettiä että jollain voi mennä huonomminki ennenku alat valittaan pönttö!!
- minä vain
Ei vais,kyllä viihdyn oikeesti tosi hyvin.Työkaverit on parhaita mahdollisia ja palkka on mun mielestä ihan hyvä.En valita...
- Emppu.
... muut työntekijät tuntuvat olevan vittuuntuneita siitä, että teen työni aina niin täydellisesti kuin vain voin. Siksi saan kuunnella pientä kettuilua ja piikittelyä joka päivä. En vain näe mitään järkeä siinä, että työ tehdään vain jotenkin. Teen työni aina täysillä ja niin tarkkaan kuin mahdollista. Tämä jos mikä ketuttaa muita. Eli joko kuuntelen kettuilua ja piikittelyä tai teen työni hutiloiden ja välillä hällä väliä asenteella, mikä takaisi heidän hyväksyntänsä.
Pidän itse työstä, mutta tovereiden asenteesta en. Mitä tässä sitten tekisi? Töitä ei ole tosin enää kuin muutama kuukausi... Sisulla eteenpäin ja homma kunnialla päätökseen. Minähän en lepsuile. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk662204Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921482Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621285Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701271- 1151149
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11862