https://www.verkkouutiset.fi/a/koirankakan-terveysriskeihin-suhtaudutaan-usein-liian-kevyesti/#bbb1a752
Koirien jätökset mainitaan järjestyslaissa omassa momentissaan. Sen mukaan koiran omistajan tai haltijan velvollisuus on huolehtia, etteivät lemmikin jätökset jää lojumaan ympäristöön.
Suomessa on arviolta yli 800 000 koiraa. Koska koira ulostaa keskimäärin kaksi kertaa päivässä, voidaan laskea, että luontoon ja kaduille kertyy noin 1,5 miljoonaa koiran jätöstä päivittäin.
Agria Eläinvakuutuksen teettämän kyselytutkimuksen mukaan useimmat koiranomistajat keräävät jätökset pois kulkuväyliltä, mutta vain reilu kolmannes koiranomistajista kerää koiransa kakat aina, paikasta riippumatta. Vastaajista 14 prosenttia ei koskaan kerää koiransa jätöksiä.
PS. miten asiaa valvotaan?
Koira ulostaa kaksi kertaa päivässä
11
101
Vastaukset
- Anonyymi
Viirinkankaalla yksi pieni koira ulostaa vain kerran.
- Anonyymi
Mieheni virtsaa kaksi kertaa tunnissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni virtsaa kaksi kertaa tunnissa.
-Kaksi kertaa tunnissa-
Oliskohan aika viedä
munat porattavaksi?
- Anonyymi
Rovaniemellä vain 1 % koiranulkoiluttajista kerää jätökset pois. Näin pieni siistien määrä kertoo sen, että IHAN JOKAPAIKASSA on koiransontaa paljon. Oikein hävettää tuo laiskuus, kun taatusti jokainen koiran omistaja tietää, että ne pitää kerätä pois.
Epäsiistiä metsäläiskansaa, sivistyksestä ei tietoakaan!
Pihakoiria ei lenkitetä ja ulosteet jää omaan pihaan, varmaan haisee, kun lumet sulaa.
Outo juttu sekin, kun koira aamulla pukataan ovesta ulos, niin suunnaton haukku ja ulvonta alkaa oitis vaikka ketään ei näy liikkeellä. Mitä ne haukkuu?- Anonyymi
sitten ihmetellään epidemioita-turistit vielä kuljettaa sitä paskaa vaatteissa ja kengissä asuntoihin...
- Anonyymi
Kävelin pitkän lenkin tänään ja olihan siellä koirantaluttajiakin. Ohitin nuorehkon miehen ja taluttimessa olevan koiran, just kun olin heidän kohdallaan koira pukkasi "tortut" ja piruuttani jäin katsomaan. Kysyin pojulta, että etkö ota tuota pois, niin se vastasi: "En tietenkään, sehän on luonnollista, että koira kakkaa, miksi pitäisi kerätä pois. " Sanoin, että mietipä sitä ja jatkoin matkaani.
Eihän näille mitään voi, kun eivät kerran käsitä.- Anonyymi
Luulis jo ihmisten valistuneen tuosta asiasta, kuinka koiran ulosteessa on loisia ja ihmisiä ja toisia koiria ja muits eläimiä sairastuttavia bakteereja, vaan ei, ensin kuono läjässä ja sit pusuja suulle.
- Anonyymi
Lopulta kusit itsekkin reiän
lumipenkkaan vihapäissäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopulta kusit itsekkin reiän
lumipenkkaan vihapäissäsi.Kuka ollut vihapäissään?
- Anonyymi
Koiran paska puhas luonon tuote ja kukat kiittää... ;D
- Anonyymi
mamu paska se vasta on kin jtettä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202205- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos181231- 711168
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123999Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255884- 65876