Lävistykset töissä?

Hanna

Saako esimerkiksi kaupan kassalla tai muulla hlökunnalla yleensä olla lävistyksiä?
Esim. huulikoru tai nätti kulmakoru?
Olen nimittäin kesätöissä kaupassa ja tahtoisin kovasti hankkia kulmaan tai huuleen jonkun suloisen lävärin. En siis muuten näytä mitenkään "punkkarilta tai "pelottavalta" :D
Älkääkä kiltit sanoko vaan että kysy pomolta...

22

8632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota vaan...

      Koru se on siinä missä muutkin. Ja sun työshän on kesätyötä. Kyllä mäkin muutama kesä sitten muistan sellasen kesätyöntekijän millä oli tosiaan korvissa,kulmassa,kielessä,huulessa ym. Että kyllä luulisin että voit ihan huoletta ottaa. Tuskin pomos sua pihalle potkasee. Tai jos se vaatii korun ottamista pois ni sit onki huono juttu... En oo muilla nähny lävistyksii ku sillä... Korvissa saa olla mutta ei muualla kasvoissa.

    • support.abortion

      eivätpä nuo tavislävistykset joita nykyään tuppaa kaikilla olemaan enää hirveästi työnhakua edes haittaa.

    • nici

      ota ihan rohkeasti sen lävistyksen...
      jos kaikki jättää ottamatta lävistykset sen takia että pelkää pomoa/potkuja, lävistyksistä ei ikinä tule hyväksyttyjä.
      tuskin ne kesätyöläiselle antaa potkuja sen takia että se ottaa lävärin.
      tosin jos paskamainen pomo niin voit jäädä ilman työvuoroja.
      ainakin tässä kaupunigissa on lävistettyjä ihmisiä töissä mäkissä (nenäkoru),citymarketissa (nenä,smiley),prismassa (huuli)....

    • GoldenCat

      Mulla nenäkoru eikä haitannu työnsaantia ollenkaan, ainoa vaan et elintarvikeduunissa ei saa pitää mitään kasvoläväriä työaikana. Eli mäkki, siwa jne. Riippuu sekin sitten pomosta. Kaveri haki morsiusliikkeeseen töihin eikä päässy kulmalävärin takia. Söpö pieni koru ja muuten ihan säädyllinen tyttö, mutta liikkeessä kuulemma vaaditaan konservatiivisuutta. Mitähän ne sanois jos joku neulatyyny menis sinne suunnittelemaan häitään?

    • Nimismies

      Ota ihmeessä. Ei ne potkuja voi antaa sen perusteella.

      On paikallisessa kaupassa yksi todella namu nainen töissä, jolla on silmien välissä ja ylähuulessa tapit. On kyllä ihan iloisen tuntuinen nainen muutenkin.

    • vähän_vanhempi

      Miksi ihmeessä haluat vaarantaa terveytesi ja pilata kauneutesi? Lävistyksistä on kiistatta terveydelle vain pelkkää haittaa.

      Minulle ei tulisi mieleenkään palkata elintarvikkeiden kanssa tekemisiin lävistettyä.

      • ihmettelijä

        Mitä läväri aiheuttaa elintarvikkeiden kanssa työskennellessä? Eihän korvakorutkaan ole kiellettyjä, miten kulmaläväri poikkeaa tästä? Nenäkorusta tuskin hyppää mitään pöpöjä siwan kassalla pakattuihin ruokiin =)))

        Luulisi lävistettyjen huolehtivan hygieniastaan paremmin, kuin ei lävistettyjen, kun läväreitä pitää suihkuttaakin päivittäin alkuvaiheessa, etteivät tulehdu.


      • nici

        "Lävistyksistä on kiistatta terveydelle vain pelkkää haittaa."

        Viitsisitkö vähän tarkemmin perustella?
        Mua suuresti ihmetyttää tämä että haukutaan, tietämättä mistä puhutaan ja että käytetään ennakkoluuloja "varmana tietona".

        Niin ja mikään ei piristä päivää enemmän ku se että kassalla sua palvelee joku lävistetty ihminen.

        Ja terveysvaara ei ole lävistykset, vaan esim käsien hygienia...


    • -----

      Nykyään monella kassaneidillä/-pojalla näkee noita lävistyksiä, varsinkin kulmalävistyksiä näkee aika paljon joten eiköhän ne hyväksytä aika monessa paikassa.

    • Nelle

      ..kiva sanoa etteivät lävistykset vaikuta työpaikan saantiin, mutta luulen kuitenkin että vaikuttavat jonkinverran.. varsinkaan vanhemmat työnantajat eivät välttämättä hyväksy lävistyksiä.. Onneksi omani kanssa ei ole vielä tullut mitään ongelmia tämän asian saralla..:) aurinkoista kesää kaikille:D

    • Sonya

      Joissakin paikoissa lävistykset ovat kiellettyjä. Yleisesti esim. osastoilla/sairaalassa lävistykset ovat kiellettyjä hygienia syistä, vaikka tosin ei ole olemassa näyttöä esim. siitä, että lävistys olisi aiheuttanut jonkin bakteerin leviämisen tai siitä olisi ollut jotakin haittaa omistajalleen tai muille. Itselläni tosin on napa- ja kielilävistys, vaikka olen terveysalalla töissä. Toisaalta nämä kyseiset lävärit eivät näy, joten kukaan ei tiedä niiden "olemassa olosta". Nuo lävärit ovat lähinnä imago kysymys..

    • Remedy

      oon harvinaisen konservatiivisella bensa-asemalla töissä eikä mun kielikorusta ole sanottu mitään. mahtaakohan olla siksi että se ei näy..? niinnojoo. turha vastaus. samaisella asemalla on myös nainen töissä jolla on kaulassa ja kädessä tatuoinnit eikä niistä olla sanottu mitään. mun jatkuvasta hiusvärin vaihtelusta tosin huomautetaan aina välillä :D

    • **mietteliäs**

      minusta valmistuu kahden vuoden päästä lähihoitaja ja omistan nenäkorun. joudun kuitenkin nyt pian menemään harjoittelu jaksolle sairaalaan, mitähän tykkäävät!? (vai joudunkohan ottamaan pois nenäkorun "harjoittelu ajaksi") entäs sitten työelämässä, lapsiin ja nuoriin ajattelin erikoistua, onkohan haittaa..? (Luokallani on kyllä 2 muullakin nenäkoru, ja olemme miettineet asiaa).. vastailkaa jos vaan millään viititte, tai jos tiedätte asiasta jotain, itselläni sellainen kutina,ettei saisi olla. =(

      • ......

        Luultavasti käskevät ottamaan sen pois, voithan kokeilla vaihtaa koruksi jonkin tapin jossa on todella pieni "nuppi" ja katsoa mitä sanovat... Useimmiten parantunut nenälävistys ei hetkessä umpeudu (riippuu toki ihmisestä) joten sen voi ottaa pois työpäivän ajaksi.


      • **miettiliäs**
        ...... kirjoitti:

        Luultavasti käskevät ottamaan sen pois, voithan kokeilla vaihtaa koruksi jonkin tapin jossa on todella pieni "nuppi" ja katsoa mitä sanovat... Useimmiten parantunut nenälävistys ei hetkessä umpeudu (riippuu toki ihmisestä) joten sen voi ottaa pois työpäivän ajaksi.

        jos millään viitsisit vielä vastata tai joku, mikä voisi olla tarpeeksi pitkä aika että nenäkoru on todella parantunut!? jonkin aikaa on kun nenäkorun hankin, mutta ei hirveän kauan.n,2viikkoo ja harjottelujakso on alle puolen vuoden päästä... joten on varmaan jo sillon parantunut täysin!?


      • Yoki_
        **miettiliäs** kirjoitti:

        jos millään viitsisit vielä vastata tai joku, mikä voisi olla tarpeeksi pitkä aika että nenäkoru on todella parantunut!? jonkin aikaa on kun nenäkorun hankin, mutta ei hirveän kauan.n,2viikkoo ja harjottelujakso on alle puolen vuoden päästä... joten on varmaan jo sillon parantunut täysin!?

        Onhan se parantunut silloin täysin. Jos et sitten ole niin taitava että saat sen kunnolla tulehtumaan jossain välissä. Yleensä ihmisillä työpäivät on noin kuusi tuntia, että ei se siinä ajassa ehdi. Tai ainakin olen kuullut. Vähän vaikea sanoa, kun kaikilla umpeutuu eri tahtiin. Mulla esim umpeutuu vasta yli 6 vuoden päästä lävistykseni. Et silleen..


    • ...........

      Ei se varmaa mittää haittaa, oon ittekki nähny kaupankassoilla neideillä nenäkoruja ja huulikorui sun muita.. :D :D

    • Mulla puoli vuotta vanhat snakebitet umpeutuu puolessatoista tunnissa, niitä ei vielä tahtoisi ottaa pois koko päiväksi. Tuntuisi olevan kiinni, mutta piti runtata kunnolla että sain ne takaisin naamariini kokeilun jälkeen. Tänään Opteamilla haastattelussa sanottiin etteivät lähetä mua niiden kautta edes logistiikka-, tai rakennusalalle huulilävistysteni ja korvisteni kanssa. Mulla siis on septum, joka kääntyy nenän sisään piiloon, snakebitet, joita ei oikein saa mihinkään ja korviksia toisessa korvassa 3 ja toisessa 2, vaihtii näteiksi napeiksi tai pois, sekä rastat, jotka mahtuu raksakypärän alle. Ymmärrän että mun tämän hetkinen ulkomuoto on ongelma asiakaspalvelu työssä, siksi en sellaista edes yritä hakeakkaan, mutta rakennustyömailla ja parhaillaan varastolla niitä harvoja vuoroja työskennellessä mitkään tällaiset eivät ole olleet ongelma, ei minulla, eikä muillakaan joilla naamarautaa on. Tiedä sitten onko se jokin yhtiön sisäinen linjaus ketä niitten kautta lähtee..

      • Mika Eskola

        Moi NeitiPeppe

        Opteamilla ei ole sisäistä linjaa lävistyksiin, tatskoihin jne. Asiakas määrittelee ne meille ja sen mukaan me toimimme. Tuntuu hieman hätiköidyltä päätökseltä ja voisin asiaa selvittää sinulle. Se onnistuu, jos laitat tietosi minulle mika.eskola(at)opteam.fi. Katsotaan mitä asiasta minulle sanotaan.
        On kyllä totta, että asiakkaamme ovat joissakin paikoissa tarkkoja ulkonäön suhteen ja tällä nyt tarkoitan näkyviä tatskoja, lävistyksiä jne. Onneksi asenne on muuttumassa rennonpaan suuntaan.

        Hyvää päivän jatkoa toivottaen.

        MIka Eskola. Opteam
        omistaja


    • Laitoinpa sähköpostia tuolle kaverille, vaikuttaa reilulta. :)

      "Hei, huomasin viestisi suomi24-keskustelu palstalla
      lävistykset töissä- keskustelussa.

      Kävin tosiaan Opteamin Vantaan Tikkurilan toimistossa haastattelussa joitain viikkoja sitten. Sain melko tylyn vastaanoton, olen aiemmin ollut tekemässä kaupan alan vuoroja Opteamin kautta 200 tuntia, joitain vuosia sitten,kun huuleni ei vielä ollut lävistetty. Joka on oikeastaan ainoa esiin jäävä kohta, kun umpeutuvat niin nopeasti. Silloin asennoituminen minua kohtaan oli aivan erilainen, vuoroja riitti mukavasti ja asiakkaat vaikuttivat tyytyväisiltä.

      Tullessani paikan päälle esittelin itseni asiallisesti, siististi pukeutuneena, rastat siististi kiinni takana. Haastattelijalle selvisi että olen käynyt Opteamin vaatiman kassakurssin joka on vielä muistissa ja käytännön harjoitustakin on tukevasti alla, siihenkin olisi valmiudet ja kokemusta minusta työntekijänä on. Silti palaute tuli melko tarkkaan näin: "jos haluat saada täältä töitä, sun täytyy sulautua seinäkukkaseksi, tuollaisena me ei sua oteta mihinkään. Muuten mulla olisi antaa sulle työpaikka ja vuoroja vaikka aamusta iltaan niin paljon kuin jaksat vaan tehdä, jos ottaisit noi kaikki pois. Sun kannattaa miettiä sitä haluatko sä istua kotona työttömänä vai sulautua massaan ja saada töitä." Sanoin ymmärtäväni asian palvelualoilla ja kummastelin miksi multa vaaditaan samaa Opteamin kautta esimerkiksi hakiessa rakennuksille tai varastoon, sellaisissa paikoissa olen ennenkin työskennellyt lävistettynä ja rastoissa. En saanut vastausta.

      Työ-lookkiini kuuluu rastat kiinni ja kaksi nappi-korua alahuulessa. Korvakorut saatan jättää kokonaan kotiin. Hiukseni ajoin kesällä lyhyeksi tukiessani isälläni vasta diaknosoitua syöpää. Jos ottaisin kuiturastat pois, olisin melkein kalju. En tiedä olisiko sekään kovin seinäkukkaismaista.

      Kiitos kiinnostuksesta asiaa kohtaan ja mukavia päivän jatkoja,
      terveisin... "

    • Anonyymi

      Mää en ainakaan kun olin keaätöissä "saanu" (omalla vastuulla) kun olin eläinhoitolassa ettei mikään kissa repäse tai koira hypi päälle mutta jos menee johonki kassalle niin en usko, meen jäätelökiskalle kesätöihin sielä ei saa olla läväreitä mutta mulla niitä 10kpl ja otan pois/läpinäkyvä koru.
      Mulla itellä huulikou ja mun piti vaihtaa siihen koru 2-3viikon jälkeen lyhyempään tappiin. Ja kans 2 nenäkoruu löytyy

    • Anonyymi

      No mä mietin tätä samaa just äsken ku haluisin ottaa huulikorun mut iskä sanoo et se vaikuttaa liikaa mun tulevaisuuteen ja siihen kui ihmiset ajattelee musta jos on huulikoru tai septum.
      Haluisin iha tosissani ottaa mut pelkään vaa sit et joku juttu multa tulevaisuudes menee ohi sen takii ku mul on se.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe