Liian vähä syöminen pilaa aineenvaihdunnan

Anonyymi-ap

Liikkuvan ihmisen pitää syödä paljon,koska aineenvaihdunta pienentyy liian suuressa kalorivajeessa.
Se on totta että pitää syödä alle kulutuksen,mutta ei saa syödä liian paljon alle kulutuksen

Eikö paino putoa? Yllättävä syyllinen saa aineenvaihdunnan jumiin – korjaa sudenkuoppa ruokavaliossasi ja huomaat eron päivissä
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006089093.html

27

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myös kevyestä, matalatehoisesta liikunnasta on apua. Kun liikkuu matalalla sykkeellä, solujen mitokondrioiden eli energiantuottolaitosten koko ja määrä kasvavat, jolloin aineenvaihdunta kiihtyy. Aineenvaihdunnan aktivoimiseksi kannattaa yhdistellä lihaskuntotreeniä, aerobisia harjoituksia ja räväköitä, sykettä nostattavia pyrähdyksiä.

SItten vielä säästöliekki erikseen.

• Anonyymi

Se tarkoittaa käytännössä sitä että saa syödä huomattavasti vähemmän kuin ennen JOS on pilannut aineenvaihdunta,samalla pilaa myös hormonitoiminnan

Jos peruskulutus on ollut ennen kuuria 2000 niin se putoaa kitukuurin jälkeen 1200 kal pv tasolle 1300 😳

• Anonyymi

Mistä sinä puhut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä puhut?

Siis jos laihduttaa liian suurella kalorivajeella ihmisen energiankulutus pienentyy ja menee säästöliekille.

Vähäkalorisesta syömisestä ei silloin ole mitään haittaa jos kulutus on pientä ja syö juuri sen verran kuin on kulutus.Minulla on tästä omaa kokemusta.
        Aineenvaihduntani ei pienentynyt tuon ajan jälkeen ollenkaan.
        Pelkällä arkiaktiivisuudelkakin kulutin keskimäärin 2630 kaloria päivässä.

Takaisinlihominen JOHTUU yleensä juuri siitä että on pilannut aineenvaihdunnan liian suurella kalorivajeella.

Tottakai sitä niin laihtuu nopeasti,mutta siitä ei ole mitään hyötyä koska se tulee takaisin korkojen kera.

Oikea tapa laihduttaa on syödä paljon terveellistä ruokaa HIEMAN alle kulutuksen ja liikkua paljon.😧
        Tällä tavalla pystyy polttamaan rasvaa niin että rasva palaa ja paino hieman laskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis jos laihduttaa liian suurella kalorivajeella ihmisen energiankulutus pienentyy ja menee säästöliekille.

Vähäkalorisesta syömisestä ei silloin ole mitään haittaa jos kulutus on pientä ja syö juuri sen verran kuin on kulutus.Minulla on tästä omaa kokemusta.

Takaisinlihominen JOHTUU yleensä juuri siitä että on pilannut aineenvaihdunnan liian suurella kalorivajeella.

Tottakai sitä niin laihtuu nopeasti,mutta siitä ei ole mitään hyötyä koska se tulee takaisin korkojen kera.

Oikea tapa laihduttaa on syödä paljon terveellistä ruokaa HIEMAN alle kulutuksen ja liikkua paljon.😧
        Tällä tavalla pystyy polttamaan rasvaa niin että rasva palaa ja paino hieman laskee.

Mutta etkö sinä ole se henkilö, joka ahmii tarvittaessa valtavasti ja syö suuret määrät karkkia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sinä ole se henkilö, joka ahmii tarvittaessa valtavasti ja syö suuret määrät karkkia?

En minä mitään ahmi.Aivan normaalisti syön 2800- 3500 kaloria päivässä ja paino PYSYY samassa.
        Kyllä tuohon määrään SAA aivan hyvin syödä karkkia 600 kalorin edestä päivässä,mutta nyt olen
        karkkilakossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Takaisinlihominen JOHTUU yleensä juuri siitä että on pilannut aineenvaihdunnan liian suurella kalorivajeella."

Tämä oli yllättävä tieto. Mistä tämä tieto on peräisin?

Olisin ollut valmis laittamaan rahani likoon sen puolesta että takaisinlihominen johtuu siitä, että henkilö palaa entisiin ruokailutapoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Takaisinlihominen JOHTUU yleensä juuri siitä että on pilannut aineenvaihdunnan liian suurella kalorivajeella."

Olisin ollut valmis laittamaan rahani likoon sen puolesta että takaisinlihominen johtuu siitä, että henkilö palaa entisiin ruokailutapoihin.

Tässä on tuosta asiasta aivan harvinaisen hyvin selitetty tämä asia.Siinä se on oikein piirrett havainnollisesti ,niin ei voi olla ymmärtämättä tätä asiaa.
        Näkee heti että tuohon on käytetty aikaa satoja tunteja.

Kannattaa katsoa nämä 2-3 kertaan ja vielä tallentaa.

Laihdutuksen valhe

https://youtu.be/PfVWFwO4CSc?si=L4JlwmK0AOoqnoU1

Paino pudotuksen totuus 1
        https://youtu.be/PfVWFwO4CSc?si=yB3JtESxnSxQwjPn

Aineenvaihdunta
        https://youtu.be/n5Wa_b5SL54?si=rNFOxRuT1YDBXjPG

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai se johtuu siitä että palaat takaisin entiseen ruokavalioon ja lihot takaisin.
        Tuossa on hyvin selitetty MIKSI 😧

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai se johtuu siitä että palaat takaisin entiseen ruokavalioon ja lihot takaisin.
        Tuossa on hyvin selitetty MIKSI 😧

Kun on pienempi aineenvaihdunta ja painaa vähemmän lihoo erittäin helposti takaisin pienilläkin kaloreilla.

Jos sitä aineenvaihduntaa ei ole pilannut ja liikkuu SAA syödä paljon eikä liho yhtään vaikka on laiha.
        Itse olen laiha ja syön paljon,enkä liho helposti.
        En ole pilannut moniin vuosiin omaa aineenvaihduntaa kitukuurilla.Olen aina täälläkin kirjoitellut ettei laihtumista katsota painosta lyhyellä aikavälillä.
        Kyllä se mittarina toimii pitkällä aikavälillä.
        Rasvaprosentti on tarkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on pienempi aineenvaihdunta ja painaa vähemmän lihoo erittäin helposti takaisin pienilläkin kaloreilla.

Jos sitä aineenvaihduntaa ei ole pilannut ja liikkuu SAA syödä paljon eikä liho yhtään vaikka on laiha.
        Itse olen laiha ja syön paljon,enkä liho helposti.
        En ole pilannut moniin vuosiin omaa aineenvaihduntaa kitukuurilla.Olen aina täälläkin kirjoitellut ettei laihtumista katsota painosta lyhyellä aikavälillä.
        Kyllä se mittarina toimii pitkällä aikavälillä.
        Rasvaprosentti on tarkin

Saan siis SIKSI syödä enemmän koska olen koko ajan buustannut aineenvaihduntaa suuremmaksi liikunnalla ja syömällä enemmän JA terveellistä ruokaa.

JOS tämän tekee juuri päinvastaisella tavalla aineenvaihdunta pienentyy ja silloin pitää syödä erittäin vähän että ei liho ja tämä ei yleensä onnistu,siksi lihoo takaisin.

Lihominen johtuu yksinkertaisesti siitä että asiat on tehty aivan väärällä tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan siis SIKSI syödä enemmän koska olen koko ajan buustannut aineenvaihduntaa suuremmaksi liikunnalla ja syömällä enemmän JA terveellistä ruokaa.

JOS tämän tekee juuri päinvastaisella tavalla aineenvaihdunta pienentyy ja silloin pitää syödä erittäin vähän että ei liho ja tämä ei yleensä onnistu,siksi lihoo takaisin.

Lihominen johtuu yksinkertaisesti siitä että asiat on tehty aivan väärällä tavalla.

"Saan siis SIKSI syödä enemmän koska olen koko ajan buustannut aineenvaihduntaa suuremmaksi liikunnalla ja syömällä enemmän JA terveellistä ruokaa."

Suomeksi sanottuna siis, olet kasvattanut lihaksia ja syödessäsi "enemmän" olet syönyt proteiinejakin, ehkä tietoisesti, ehkä sattuman kautta.

"JOS tämän tekee juuri päinvastaisella tavalla aineenvaihdunta pienentyy ja silloin pitää syödä erittäin vähän että ei liho ja tämä ei yleensä onnistu,siksi lihoo takaisin."

Suomeksi sanottuna siis, jos ei syö proteiineja ja harjoita lihaksiaan niin lihakset pienenee = aineenvaihdunta pienenee.

Painon palaaminen johtuu useimmiten edelleenkin siitä, että palataan samalle ruokavaliolle kuin mikä oli käytössä ennenkuin alettiin laihduttamaan.

"Lihominen johtuu yksinkertaisesti siitä että asiat on tehty aivan väärällä tavalla."

No voihan sen noinkin sanoa. Syömällä liikaa energiaa, lihoaa, ja jos kropassa on vähän lihaksia niin lihominen tapahtuu nopeammin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Saan siis SIKSI syödä enemmän koska olen koko ajan buustannut aineenvaihduntaa suuremmaksi liikunnalla ja syömällä enemmän JA terveellistä ruokaa."

Suomeksi sanottuna siis, olet kasvattanut lihaksia ja syödessäsi "enemmän" olet syönyt proteiinejakin, ehkä tietoisesti, ehkä sattuman kautta.

"JOS tämän tekee juuri päinvastaisella tavalla aineenvaihdunta pienentyy ja silloin pitää syödä erittäin vähän että ei liho ja tämä ei yleensä onnistu,siksi lihoo takaisin."

Suomeksi sanottuna siis, jos ei syö proteiineja ja harjoita lihaksiaan niin lihakset pienenee = aineenvaihdunta pienenee.

Painon palaaminen johtuu useimmiten edelleenkin siitä, että palataan samalle ruokavaliolle kuin mikä oli käytössä ennenkuin alettiin laihduttamaan.

"Lihominen johtuu yksinkertaisesti siitä että asiat on tehty aivan väärällä tavalla."

No voihan sen noinkin sanoa. Syömällä liikaa energiaa, lihoaa, ja jos kropassa on vähän lihaksia niin lihominen tapahtuu nopeammin.

Ei proteenia siihen niin paljon tarvita,minulla ne on ollut aina vain noin 70 grammaa päivässä ja aineenvaihdunta on pelannut hyvin.
        Se riittää että liikkuu paljon.Proteeni on vain lihasten kasvattamiseen.Minä en ole harrastanut ollenkaan mitään voimaharjoittelua,liikuntani on ollut VAIN pyöräilyä ja vähän kävelyä.

Syömällä ENEMMÄN jaksaa kuluttaa energiaa ja se on se mikä siinä laihduttaa.
        Lyhyt paasto on hyvä vain silloin hyvä jos on syönyt edellisinä päivinä erittäin paljon koska se tasaa kaloreita.Esim jos on syönyt 4000 kaloria syö seuraavana päivänä 1000 kal=2500

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei proteenia siihen niin paljon tarvita,minulla ne on ollut aina vain noin 70 grammaa päivässä ja aineenvaihdunta on pelannut hyvin.
        Se riittää että liikkuu paljon.Proteeni on vain lihasten kasvattamiseen.Minä en ole harrastanut ollenkaan mitään voimaharjoittelua,liikuntani on ollut VAIN pyöräilyä ja vähän kävelyä.

Syömällä ENEMMÄN jaksaa kuluttaa energiaa ja se on se mikä siinä laihduttaa.
        Lyhyt paasto on hyvä vain silloin hyvä jos on syönyt edellisinä päivinä erittäin paljon koska se tasaa kaloreita.Esim jos on syönyt 4000 kaloria syö seuraavana päivänä 1000 kal=2500

"Ei proteenia siihen niin paljon tarvita,minulla ne on ollut aina vain noin 70 grammaa päivässä ja aineenvaihdunta on pelannut hyvin."

Hienoa että viimeinkin paljastit sen, ettet ymmärrä asioista.

Jos katsoit sen ensimmäisenä listalla olleen videon, niin siinä nimenomaan painotettiin proteiinin merkitystä.

Itsekään en vielä muutama vuosi sitten ymmärtänyt proteiinin merkitystä. Söin silloin noin 80g per päivä. Olen nyt pari kolme vuotta nostanut proteiinin päiväsaantia siten, että nyt saan proteiinia noin 110 g per päivä.

Mitä tuosta on sitten seurannut? Lihakseni on kasvaneet ihan minimaalisen pienellä voimaharjoittelulla. Siis minimaalisen pienellä, luokkaa 10 - 15 minuuttia viikossa. Lihasta on tullut noin 3kg lisää. Tuo 3kg lihasmäärä on nostanut "aineenvaihduntani" eli lepokulutuksen 1850 kcal:sta 2050 kcal:iin.

Lienee sanomattakin selvää että painonhallinta on helpompaa kun kulutus on suurempaa.

"Se riittää että liikkuu paljon."

Siinä ensimmäisellä videolla kerrotaan että isolla liikuntamäärällä saat vain elimistösi stressitilaan, joka aiheuttaa sitten kaikenlaisia ongelmia. Oma arvaukseni on että yksi ongelma voi olla makeanhimo, lohtusyöminen pahaan oloon.

"Proteeni on vain lihasten kasvattamiseen."

Tämäkään väite ei pidä paikkaansa. Proteiini on aminohappojen yhteisnimitys. Erilaisista aminohapoista elimistö tekee mm. kaikki tarvitsemansa hormonit yhdessä hiven- ja kivennäisaineiden kanssa. Jos on pulaa aminohapoista niin elimistön hormonitasapaino ei välttämättä ole hyvä. Ja silloin ei ole ihmisellä hyvä olla.

"Minä en ole harrastanut ollenkaan mitään voimaharjoittelua,liikuntani on ollut VAIN pyöräilyä ja vähän kävelyä."

Minäkään en harrastanut aiemmin voimaharjoittelua. Olin sitä mieltä ettei lihaksilla tee mitään, ne on vain pullistelua varten, mutta kokeiltuani asiaa, olen täysin eri mieltä.

"Syömällä ENEMMÄN jaksaa kuluttaa energiaa ja se on se mikä siinä laihduttaa."

Olin siinä ajatuksessa että nimenomaan sinä olisit laittanut nuo videolinkit tähän ketjuun. Jos ne laitoit niin et ole niitä joko katsonut laisinkaan tai sitten et oikeasti ymmärrä mitä niissä sanotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinä puhut?

Jep. mitä, hä!,telkkatarin katsominen laihduttaa. Katsokaa telkkua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juokaa olutta siinä on b-vitamiinia ohrasta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei proteenia siihen niin paljon tarvita,minulla ne on ollut aina vain noin 70 grammaa päivässä ja aineenvaihdunta on pelannut hyvin."

Hienoa että viimeinkin paljastit sen, ettet ymmärrä asioista.

Jos katsoit sen ensimmäisenä listalla olleen videon, niin siinä nimenomaan painotettiin proteiinin merkitystä.

Itsekään en vielä muutama vuosi sitten ymmärtänyt proteiinin merkitystä. Söin silloin noin 80g per päivä. Olen nyt pari kolme vuotta nostanut proteiinin päiväsaantia siten, että nyt saan proteiinia noin 110 g per päivä.

Mitä tuosta on sitten seurannut? Lihakseni on kasvaneet ihan minimaalisen pienellä voimaharjoittelulla. Siis minimaalisen pienellä, luokkaa 10 - 15 minuuttia viikossa. Lihasta on tullut noin 3kg lisää. Tuo 3kg lihasmäärä on nostanut "aineenvaihduntani" eli lepokulutuksen 1850 kcal:sta 2050 kcal:iin.

Lienee sanomattakin selvää että painonhallinta on helpompaa kun kulutus on suurempaa.

"Se riittää että liikkuu paljon."

Siinä ensimmäisellä videolla kerrotaan että isolla liikuntamäärällä saat vain elimistösi stressitilaan, joka aiheuttaa sitten kaikenlaisia ongelmia. Oma arvaukseni on että yksi ongelma voi olla makeanhimo, lohtusyöminen pahaan oloon.

"Proteeni on vain lihasten kasvattamiseen."

Tämäkään väite ei pidä paikkaansa. Proteiini on aminohappojen yhteisnimitys. Erilaisista aminohapoista elimistö tekee mm. kaikki tarvitsemansa hormonit yhdessä hiven- ja kivennäisaineiden kanssa. Jos on pulaa aminohapoista niin elimistön hormonitasapaino ei välttämättä ole hyvä. Ja silloin ei ole ihmisellä hyvä olla.

"Minä en ole harrastanut ollenkaan mitään voimaharjoittelua,liikuntani on ollut VAIN pyöräilyä ja vähän kävelyä."

Minäkään en harrastanut aiemmin voimaharjoittelua. Olin sitä mieltä ettei lihaksilla tee mitään, ne on vain pullistelua varten, mutta kokeiltuani asiaa, olen täysin eri mieltä.

"Syömällä ENEMMÄN jaksaa kuluttaa energiaa ja se on se mikä siinä laihduttaa."

Olin siinä ajatuksessa että nimenomaan sinä olisit laittanut nuo videolinkit tähän ketjuun. Jos ne laitoit niin et ole niitä joko katsonut laisinkaan tai sitten et oikeasti ymmärrä mitä niissä sanotaan.

Minä ne olen laittanut.Kyllä se tietysti parempi olisi jos proteenit oli 100 g päivässä,mutta ei ole haitannut vaikka ne on ollut vain 70 g.Ainakaan aineenvaihduntaa.
        Lihaskasvu olisi ainakin suurempaa suuremmilla määrillä,mutta sitä pitäisi silloin tehdä lihaskunto harjoittelua.Sitäkään en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa hormoonitoimintaan
        Proteenipitoinen ruokavalio voi olla parempi moneen asiaan.Ei ole kokemusta monesta muustakaan ruokavaliosta.

Se on ainakin varma asia että pelkästään perusaineenkulutus on enemmän syömällä 600 kaloria päivässä enemmän mitä kitudietillä laihtuneilla.😳
        Tästä asiasta on VARMAT todisteet.

600 kaloria suurempi peruskulutus+ liikunnan kulutus
        On lopputulos SAA syödä puolet enemmän eikä liho.😁

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ne olen laittanut.Kyllä se tietysti parempi olisi jos proteenit oli 100 g päivässä,mutta ei ole haitannut vaikka ne on ollut vain 70 g.Ainakaan aineenvaihduntaa.
        Lihaskasvu olisi ainakin suurempaa suuremmilla määrillä,mutta sitä pitäisi silloin tehdä lihaskunto harjoittelua.Sitäkään en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa hormoonitoimintaan
        Proteenipitoinen ruokavalio voi olla parempi moneen asiaan.Ei ole kokemusta monesta muustakaan ruokavaliosta.

Se on ainakin varma asia että pelkästään perusaineenkulutus on enemmän syömällä 600 kaloria päivässä enemmän mitä kitudietillä laihtuneilla.😳
        Tästä asiasta on VARMAT todisteet.

600 kaloria suurempi peruskulutus liikunnan kulutus
        On lopputulos SAA syödä puolet enemmän eikä liho.😁

Pitää nyt yrittää muuttaa ruokapreseptit enemmän proteenia sisältäväksi.Periaatteessa se on aika helppo homma,lisää raejuustoa ja kananmunia joka reseptiin ja syö aterialla enemmän lihaa.
        Lihaa syön tällä hetkelläkin puolet enemmän kuin on suosituksissa ja proteenit on ollut vain 70- 80 g

Proteenin lisäämisessä on se huono puoli että se on isokalorista jonka takia on syötävä määrällisesti paljon vähemmän kuin ennen samoilla kaloreilla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää nyt yrittää muuttaa ruokapreseptit enemmän proteenia sisältäväksi.Periaatteessa se on aika helppo homma,lisää raejuustoa ja kananmunia joka reseptiin ja syö aterialla enemmän lihaa.
        Lihaa syön tällä hetkelläkin puolet enemmän kuin on suosituksissa ja proteenit on ollut vain 70- 80 g

Proteenin lisäämisessä on se huono puoli että se on isokalorista jonka takia on syötävä määrällisesti paljon vähemmän kuin ennen samoilla kaloreilla.

Proteesi riittää 1 gramma.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Proteesi riittää 1 gramma.

Sinä tarvitset kuitenkin joka päivä 2 dl siemennestettä.

• Anonyymi

"Liikkuvan ihmisen pitää syödä paljon,koska aineenvaihdunta pienentyy liian suuressa kalorivajeessa.
      Se on totta että pitää syödä alle kulutuksen,mutta ei saa syödä liian paljon alle kulutuksen"

Tuo nyt on hömpänpömppää että pitäisi syödä paljon. Kirjoittaja ei ilmeisesti ole ymmärtänyt mistä ns. aineenvaihdunnassa on kysymys. Videot jotka on tähän ketjuun liitetty, selittää kyllä asiaa, mutta niin monen mutkan kautta että sitä voi olla vaikea ymmärtää, mistä oikeasti on kysymys.

Tässä nyt muutama fakta:

Aineenvaihdunta, eli perusenergiankulutus riippuu siitä, paljonko aivot, sisäelimet ja lihakset kuluttavat energiaa. Aivojen ja sisäelimien kulutukseen ei juurikaan pysty vaikuttamaan mutta lihaksien kulutuseen pystyy, isompi lihas kuluttaa enemmän energiaa, levossakin

Jos pudotat syömäsi energiamäärää, elimistösi alkaa hyödyntämään kehosi rasvavarastoja, eli laihdut.

Jos pienennät syömäsi ruokamäärää niin, että pienennät vain määrää, eli vähennät hiilihydraattien, rasvan sekä proteiinien määrää, on selvää että lihaksesi alkavat pienentyä, koska et saa tarpeeksi proteiinia. Lihasten pienenemisestä seuraa aineenvaihdunnan eli energiankulutuksen pieneneminen.

Jos siis haluaa pudottaa painoaan, kannattaa samalla treenata niin että lihakset pysyy tai jopa kasvaa. Ja kannattaa syödä yhtä paljon proteiinia kuin aiemmin, tai jopa lisätä määrää, samalla kun pienentää hiilihydraattien ja rasvan määrää.

Näin yksinkertaisesti tyyppi ei tuolla videolla onnistunut asiaa selittämään.

Aineenvaihdunta ei jää jumiin, eikä siihen sisälly mitään hokkuspokkus temppuja. Jos oikeasti olisi olemassa ns säästöliekki tila, ihmisen kehon lämpötila laskisi merkittävästi koska lämmöntuotto pienenisi siinä samalla.

Sisäelimet ja lihakset tuottaa sitä lämpöä toimiessaan ja lihasten pieneneminen tai suureneminen määrittää sen perusaineenvaihdunnan tason.

Yksi poikkeus tuohon tulee mieleen. Jos ihminen sairastaa ja keho nostaa kuumeen, energiankulutus nousee noin 10 prosenttia jokaista astetta kohden.

Itse huomasin tuon kuumeen vaikutuksen todella selvästi painoon, kun olin koronassa kuusi viikkoa kuumeessa. Tarkan ruokakirjanpidon mukaan painoni olisi pitänyt nousta noin 3kg mutta se pysyi lähes samana, vaikka ruokavalioni oli energiapitoisempi ja liikunta putosi nollaan.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että suurin osa painonsa takaisin saavista laihduttajista ei joudu mihinkään aineenvaihduntakurimukseen vaan painon palaaminen johtuu siitä, että jos suklaalla on saanut kerättyä massaa niin kertyy se massa sillä suklaalla takaisinkin kun palaa totuttuihin ruokailutottumuksiin.

• Anonyymi

Kyllä on taas palstalle lykätty pskaa, ettäkö suomalaiset on läskejä sen takia, kun ne elää kalorivajeessa, koska syövät liian vähän lihaa!

Jokainen voi todeta ympärilleen katsomalla, että lihansyöjät ovat juuri niitä lihavampia.

Asiaa voi tutkia tarkemmin. Katso kaupan kassalla mitä ihminen ostaa ja vertaa miltä se näyttää, huomaat, että ne rumimmat ja lihavimmat ostaa eniten lihaa.
      Lihansyöjät ovat vielä luonteeltaan itsekkäitä ja pahoja minä minä ihmisiä, eivät piittaa ollenkaan, että niiden takia tapetaan sähköllä ja kaasulla vuosittain Suomessa kymmeniä miljoonia eläimiä, se tuskan kauhun määrä on käsittämätön. Hävetkää!

• Anonyymi

Kiitos viestistäsi. Menen kohta sopivasti Lidliin ja aion katsoa siellä minkänäköiset ihmiset ostavat minkäkinnäköisiä tuotteita. Olen aiemmin huomannut, etyä nuoriso käy usein paistopisteellä, mutta täytyy tarkkaila tänään tarkemmin. Samoin täytyy tarkkailla irtomakeishyllyä ja jätskiosastoa.

• Anonyymi

Porsaat röhkii kuorrossa, syökää kanaa, syökää kanaa!

• Anonyymi
      UUSI

Pottu niin lihottaa kastilla.
      Macaroni

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole helppoa,jos syöt liikaa lihot🙁
      Ja JOS syöt liian vähän,lihot siitäkin 😳

Jos laihduttaminen olisi helppoa,lihavia ihmisiä ei olisi ollenkaan.😲Eli kannattaa vähän katsoa mitä tietoa käyttää,koska harhaanjohtavaa ja väärää tietoa on erittäin paljon.
      Lihavien ihmisten kustannuksella tehdään bisnestä.

• Anonyymi
        UUSI

Karkkia käyttävät karkkiukot ylläpitävät sokeria ja läskibisnestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5080
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2295
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1474
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      92
      1426
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1386
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      203
      1343
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1125
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      8
      1070
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1015
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1007
    Aihe