Onnistuuko 100kg penkkipunnerrus?

Tobey

Asetin itselleni tavoitteeksi nostaa 100kg penkissä ennen peruskoulun loppumista, eli aikaa on 11kk. Olen 177/66. Tämän hetkinen penkkiennätys on 75kg. 80kg oli lähellä, mutta loppui voima kesken noston.

Käyn puntilla neljästi viikossa ja teen siellä:

Puntti 1.

Penkkipunnerrus 60kg 3x8-9
Dipit 3x10 10kg lisäp.
Etunojapunnerrus 3x10 15kg lisäp.
Sivutaivutus alataljassa 3x10 per kylki
Sivutaivutus käsipainoilla 3x10 per kylki
Vatsat dippi telineessä 3x10

Puntti 2.

Leuanveto 3x10 10kg lisäp.
Pystysoutu 3x10
Hauiskääntö mutkatangolla 3x10
Alatalja 3x10
Etukyykky 3x10
Polven koukistus 3x10

Syön melko hyvin. Yritän syödä paljon proteiinipitoista ruokaa, mutta harvemmin tulee päiväannos täyteen. Lisäravinteita ei voi ottaa, koska ei porukat tykkää, joten on tultava ruualla toimeen.

Joten onko mahdollista nostaa tuolla menolla 100kg penkissä. Saa laittaa muitakin neuvoja.

Suuret kiitokset vastauksista joita laitatte.

109

56903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jt....

      nostaa tuo 100 kiloa.

      "Lisäravinteita ei voi ottaa, koska ei porukat tykkää, joten on tultava ruualla toimeen"
      Miksi ei tykkää?

      • Tobey

        Niillä on varmaan joku harhakäsitys lisäravinteiden avulla saaduista tuloksista, mikä johtuu varmasti noista ammatti kehonrakentajista.


      • jt....
        Tobey kirjoitti:

        Niillä on varmaan joku harhakäsitys lisäravinteiden avulla saaduista tuloksista, mikä johtuu varmasti noista ammatti kehonrakentajista.

        En nyt ihan ymmärrä.. Miksi et voi valistaa vanhempias hieman? Oikaista harhakäsitykset nääs.. Toki tietyn tyyppisille ihmisille on hankala selittää yhtään mitään, onhan mullakin jonkin lainen isä että sen tiedän..

        Mutta mitä "pahaa" voisi esim.palautusjuomasta olla?

        Ettei ne nyt sekoittas kiellettyjä aineita ja lisäRAVINTEITA...? Mistäpä minä sen tietäisin,arvailen vaan..


      • Tobey
        jt.... kirjoitti:

        En nyt ihan ymmärrä.. Miksi et voi valistaa vanhempias hieman? Oikaista harhakäsitykset nääs.. Toki tietyn tyyppisille ihmisille on hankala selittää yhtään mitään, onhan mullakin jonkin lainen isä että sen tiedän..

        Mutta mitä "pahaa" voisi esim.palautusjuomasta olla?

        Ettei ne nyt sekoittas kiellettyjä aineita ja lisäRAVINTEITA...? Mistäpä minä sen tietäisin,arvailen vaan..

        Ostin tänään Hera80


      • Mieti tätä
        jt.... kirjoitti:

        En nyt ihan ymmärrä.. Miksi et voi valistaa vanhempias hieman? Oikaista harhakäsitykset nääs.. Toki tietyn tyyppisille ihmisille on hankala selittää yhtään mitään, onhan mullakin jonkin lainen isä että sen tiedän..

        Mutta mitä "pahaa" voisi esim.palautusjuomasta olla?

        Ettei ne nyt sekoittas kiellettyjä aineita ja lisäRAVINTEITA...? Mistäpä minä sen tietäisin,arvailen vaan..

        Minunkin vanhemmat luulivat, että Alepassa myytävä Gainomax sinisessä purkissa on anbolisten steroidien ja proteiinien ihmesuperjuoma, jota Halme ja Andy Hamankin ostivat salaa Siwasta ja Alepasta. Äiti sani, että noista Proteiini tuotteista Pallit kutistuu, ja että tulee veren tukoksia, eikä lihakset saa happea, joten hänen mielestä vielä vaikeampi nostaa. Sinä joka et saa 100 kiloa penkistä, ni älä treenaa kuin enintään 2 kertaa viikossa, koska muuten lihaksesi ei ehdi palautua ja maksimi nostoissa pitää olla palautuneet lihakset ja jos hengität kesken noston lihaksiisi lisää happea, siis vedät lihaksiisi lisää happea, ni nosto tulos voi parantua jopa 10 kiloa. Muista, että lihakset kasvaa levossa ja jos liian usein treenaa liian pienillä palautumisilla, ni se syö lihasta ja lihakset eivät palaudu, eikä kasva, maratoon juoksijatkaan eivät ole lisänneet lihasta, kun ne treenaavat liikaa, mutta pikajuoksiat lisäävät lihasta.


      • ja luu kurkkuun

        sillähän voi leuhkia sille 65:lle joka vetää rinnalle 100kg.


    • Muuri

      Melko hyvältä näyttää. On vähän jalkojakin mukana, hyvä!

      Koita siirtyä penkissä vaikka 4*6 tai 5*5 sarjoihin.
      Kasit on jo pitkiä sarjoja eikä niinkään kehitä maksimiykköstä (paitsi aloittelijalla).
      Älä revi ihan itseäsi rikki näissä sarjoissa. Viimeiset sarjat saa jäädä vajaiksikin. Reilu tauko sarjojen välillä.

      Koita dipissä välillä alle kymppejä mutta kuuntele olkapäitäsi ... jollain ne kipeytyy tässä liikkeessä.

      Nuo etunojat ovat turhia kovan penkkaamisen jälkeen.

      Päivältä kaksi siirtäisin hauiksen alataljan jälkeen. Ei taljaa jaksa hauis uupuneena vetää.

      Pystysoudun vaihtaisin pystypunnerrukseen .. ja ottaisin vaikka vain 2*10!

      • Tobey

        Oon kyllä joskus tehny penkissä noita maksimivoima sarjoja, joten ei ole ongelma alottaa tekemään niitä uudestaan.

        Dipeissä olen kohta lisäämässä painoa.

        Voiko etunojat vaihtaa ranskalaiseen punnerruksee.

        Pystypunnerrusta oon tehny joskus ennenkin.


      • Kaiutin

        Mitäs hittoa? Eihän esim. hauiksella ole mitään tekemistä soudun kanssa? MYÖS jos kerran on penkkipainoitteinen jätkä, pystypunnerruksesta ei ole hyötyä, vaan NIMEN OMAAN PYSTYSOUDUSTA. Olkapään etuosa toimii penkissä, ei koko olkapää.


    • on mutta

      Voisit ehkä tehdä enemmän sarjoja penkistä ja tehdä pyramiidisarjoja esim. 40kg x 10, 50 kg x 10, 60kg x 8-10, 65-70 kg niin monta kuin jaksat. Tärkeintä on kasvavat harjoituspainot tai toistomäärät. Jos nostat aina samalla 60 kilolla niin et siitä paljon kehitykkään. Mahdollisesti voisit vähentää myös treenikertojen määrän viikossa kolmeen kertaan jotta lepoon jäisi enemmän aikaa. Voisit tehdä esim. joka toinen viikko 2 kertaa puntti 1 harjoituksen ja kerran puntti2 ja vaihdat sitten toisinpäin seuraavalla viikolla. Sen säästyvän treenikerran voit sitten käyttää vaikkapa yleiskuntoa kohottavaan harjoitteluun, lenkki,pyöräily,uinti,rullaluistelu jne.

      • 07.10.1983

        Älä anna nin vääriä vinkkejä, penkkitulos paranee vain jos lisää painoa, eikä, että vetää jollain pienellä monta kertaa, ellet vedätä häntä tahalteen neuvomalla aivan päinvastaseen suuntaan.

        70 kg kertaa 4-5 80 kg kertaa 2-4 90 kg 2-4 95 kg kertaa 1-2.

        Eikä tarvii kuin enintään 5 toiston sarjoja sillä enimmällä jolla 5 kertaa pystyy nostamaan ja sitä pienemmistä painoista ei ole tässä mitään hyötyä.

        Minä pääsin yli 110 kiloon kapeassa penkissä vain tosi ovelasti melkein ilman sarjoja koeilemalla enintään 4-5 toiston juttua ja sen jälkeen yritin aina ensiksi enkaa ja sitten 3 toistoa sillä millä enintään menee ja aina yritin 2,5 kiloa yli enkan aina seuraavalla kerralla salille mentäessä, ni keho tottuu aina pikkasen isompaan vaikkei se aina loppuun asti nousiskaan, ni se kehittää kuitenkin voimaa ihan kertalaakista heti. 4,5 vuoden takainen ennätys 115,5 kiloa kapeella 2 toistoa ei välttämättä enään 28-29 vuotiaana onnistukaan ihan niin helposti kuin 24 vuotiaana.


    • Traineri

      90 kg on ehkä realistinen.

      • fsafasf

        Vai ei onnistu? Reilu kymmenen kiloa parannusta 11 kuukauteen ei onnistu?

        Kaveri sai 12 kuukaudessa tuloksen n. 55-60:stä 100:n kiloon. Eikä se ole minusta ollenkaan ihmeellistä.


      • Taiskube
        fsafasf kirjoitti:

        Vai ei onnistu? Reilu kymmenen kiloa parannusta 11 kuukauteen ei onnistu?

        Kaveri sai 12 kuukaudessa tuloksen n. 55-60:stä 100:n kiloon. Eikä se ole minusta ollenkaan ihmeellistä.

        Ei todellakaan ole ihmeellistä. Poikaystäväni veti saman, 60kg --> 100kg puolessa vuodessa. Tai itseasiassa jos oikein muistelen eihän siitä ole edes puoltavuottakaan. Max puoli vuotta kuitenkin. Eikä käytä mitään hormoneja, lisäravinteita vain. Kaikki oli kohdallaan ravinnosta ja unesta lähtien!


      • Ajatelkaa Vaistolla

        Sinä et näytä tietävän mitään, kun minä pääsin 80 kilosta 115 kiloon alle 3 kuukaudessa, kokeilemalla aina seuraavalla kerralla enkkaa ja 1-5 toiston sarjoja enempiä sarjoja ei ole hyötyä tehdä jos keskittyy ennätyksen lisäämiseen, lihaksisto tottuu vain siihen millä nostaa, joten totuttautumalla aina vain isompaan vaikkei nousiskaan ni se kehittää kaikista eniten, jos se vähänkin nousee ja seuraavalla kerralla tietysti vähän enemmän ja lopulta kokonaan. Ja TosiVoimaMiehiä Ihmetellään, lihaksisto kehittyy aina just siihen laitettuun vastukseen, kyllähän peniskin aina kasvaa ja kovenee sen mukaan mitä kovempi paine tai polkaisu siihen tulee, jos nostaa 60 kilolla sarjaa, ni ei lihaksisto kehity yhtään sadan kilon nostoa varten vaan vain kuudenkymmennen kilon maratooniin.


    • verenmakusuussa

      itse nuorempana tuli penkkiä otettua vähän liikaakin muihin lihaksiin nähden.
      ruokavalio:normaali kotiruoka,joskus roskaruokaa ja viikonloppuisin olutta.
      reeni ohjelma:3-4pv/vko improvisoin salilla,penkki ensin ja sit mitä jakso tai huvitti tehä.tulos 120kg ylös oma paino 70kg.ja kun ajattelee et sulla on reeni ohjelma ja katot vähän mitä syöt,ni eiköhän siitä lähde..

      • Ennen peruskoulun loppumista?

        Jos olet oikeasti vasta n.14-vuotias, niin unohda ne maksimit.
        Olet vasta nuori poika, jonka kehitys on täysin kesken, pituuskasvukin jatkuu edelleen.
        Maksimeja kiskoessa saatat saada aikaan korjaamattomia vahinkoja kropassasi.
        Painonnostoennätysten aika ei ole vielä.
        Treenisi tuntuu muuten olevan hyvällä mallilla, joten malta vain mielesi.
        Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä.


      • Tobey
        Ennen peruskoulun loppumista? kirjoitti:

        Jos olet oikeasti vasta n.14-vuotias, niin unohda ne maksimit.
        Olet vasta nuori poika, jonka kehitys on täysin kesken, pituuskasvukin jatkuu edelleen.
        Maksimeja kiskoessa saatat saada aikaan korjaamattomia vahinkoja kropassasi.
        Painonnostoennätysten aika ei ole vielä.
        Treenisi tuntuu muuten olevan hyvällä mallilla, joten malta vain mielesi.
        Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä.

        Alan tekemään penkkiä 80-85% maksimista


      • Traineri

        11 kuukaudessa se ei onnistu.


      • onnistuu
        Traineri kirjoitti:

        11 kuukaudessa se ei onnistu.

        lahjattomat treenaa,vai miten se meni.
        2.5kg/kk.työtä se vaatii ja kovasti,mut kannataako nuorella iellä vielä paikkoja rikkoa.


      • paikkoja
        Ennen peruskoulun loppumista? kirjoitti:

        Jos olet oikeasti vasta n.14-vuotias, niin unohda ne maksimit.
        Olet vasta nuori poika, jonka kehitys on täysin kesken, pituuskasvukin jatkuu edelleen.
        Maksimeja kiskoessa saatat saada aikaan korjaamattomia vahinkoja kropassasi.
        Painonnostoennätysten aika ei ole vielä.
        Treenisi tuntuu muuten olevan hyvällä mallilla, joten malta vain mielesi.
        Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä.

        edellinen kommentti on asiaa

        Harjoittele tasapainoisesti,;joskus 16- vuotiaana tuo pankki oli niin pakkomielteinen juttu, että olkapää meni niin paskaan kuntoon, että viiteen vuoteen ei ko. liikettä voinut tehdä niin, ettei vihloisi. Et tee vielä oikeastaan maksimeilla mitään. Jos aiot voimanostolajeja harjoittaa, hanki tuossa iässä hyvä monipuolinen lihaskunto, niin, että selkä ja nivelet eivät prakaa. Loppujen lopuksi vasta yli 30- vuotias alkaa olla voimanostossa parhaimmillaan, ja esimerkiksi Risto Leskenmaa voitti penkkipunneruksen MM:än 50- vuotiaana (muistaakseni 235 kg 75kg sarjassa)

        On tietysti olemassa nopeitakin metodeja tuloksien nostamiseksi, mutta enpä suosittele, kun nyt 15 vuotta myöhemmin näen kavereita, jotka teini-iästä lähtien näitä metodeja jatkuvasti käyttivät..


      • Joni KIng
        Ennen peruskoulun loppumista? kirjoitti:

        Jos olet oikeasti vasta n.14-vuotias, niin unohda ne maksimit.
        Olet vasta nuori poika, jonka kehitys on täysin kesken, pituuskasvukin jatkuu edelleen.
        Maksimeja kiskoessa saatat saada aikaan korjaamattomia vahinkoja kropassasi.
        Painonnostoennätysten aika ei ole vielä.
        Treenisi tuntuu muuten olevan hyvällä mallilla, joten malta vain mielesi.
        Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä.

        Joo, olen pitänyt tässä taukoja ja kehittänyt enemmän kestävyyttä ja nopeutta, käyn salilla 2 krt viikossa ja voimat on hieman laskenu, saan enää 70kg penkistä ja paino on laskenu yli kilon, pituus kasvanu 1-2cm. Lihakset ovat surkastuneet pienempään ja kestävempään muotoon ja jaksan lenkkeillä pitempiä matkoja. Kiitos huomiosta.


      • USKOVIT*MATON
        Traineri kirjoitti:

        11 kuukaudessa se ei onnistu.

        olen14v ja olen joka päivä nostanut pelkkäää 4kg käsipainoa ja joskus satunnaisesti jotain 40-60kg penkiltä pienissä sarjoissa ni oma ennätys sillon oli 75 ja 2 viikon jälkeen nostin 100kg...


      • reboy
        Traineri kirjoitti:

        11 kuukaudessa se ei onnistu.

        onnistuu


      • salonasukki
        USKOVIT*MATON kirjoitti:

        olen14v ja olen joka päivä nostanut pelkkäää 4kg käsipainoa ja joskus satunnaisesti jotain 40-60kg penkiltä pienissä sarjoissa ni oma ennätys sillon oli 75 ja 2 viikon jälkeen nostin 100kg...

        ha ha ha haa. täällä saa kyllä hyvät naurut.


      • Kalle ja kaveri
        Ennen peruskoulun loppumista? kirjoitti:

        Jos olet oikeasti vasta n.14-vuotias, niin unohda ne maksimit.
        Olet vasta nuori poika, jonka kehitys on täysin kesken, pituuskasvukin jatkuu edelleen.
        Maksimeja kiskoessa saatat saada aikaan korjaamattomia vahinkoja kropassasi.
        Painonnostoennätysten aika ei ole vielä.
        Treenisi tuntuu muuten olevan hyvällä mallilla, joten malta vain mielesi.
        Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä.

        "Lihakset ja voimat kasvavat sinulla varmasti iän myötä, joten vältä turhaa vammariskiä ja jatka vain järkevää, maltillista treenausta.
        Niin voit nauttia liikunnan ilosta vielä aikuisenakin. Ja terveenä."

        Olen 55 v. Saanko minä kokeilla maksimeja, vai vielä pitää odottaa?

        100 kg on tosin se aloituspaino.


    • Akke1

      Sulla taitaa olla ehkä vähän ylirasitusta liikaa... Eli liikaa liikkeitä tossa...

    • jere1981

      onnistuu 100kg...mutta itse lisäisin 1-2 treeni päivää lisää ja katsoisin tota ohjelmaa vielä uusiks...

    • onnistuu

      Itse nuorempana sain penkistä muutaman viikon treenillä n.70kg.Oli wrangelta tilatut penkki ja painoja 115kg asti.Tavoite oli samanlainen 100kg rikki mahdollisimman äkkiä.Tilasin penkkipunnerrus lehtisen Wrangelta ja siinä oli 3 kuukauden ohjelma,(on saatavana vieläkin)jolla penkkipunnerrus parantui n.10kg/kk.Tämä oli aloitus vaiheessa treenailua.Sen jälkeen parannusta tuli todella hitaasti 10kg/2 vuodessa ja innostus loppui.Toki harjoitteluun kuului muutakin kuin penkkiä.Innostus oli vaan saada penkistä aloitus vaiheessa 100 rikki.

    • A,V

      Koeta 10, 8, 6, 4, 2 sarjoja siten että sarjan viimeinen toisto tuntuu aina raskaalta, välillä tee viikko 5*5 ja tässäkin painot siten että viimeinen sarja on raskas. Syö ruokaa tai välipaloja parin tunnin välein,(rahkaa, raejuustoa jne.)Muista venytykset ja lepo.

    • Make

      Tee 3kertaa3 esim 100kgx3 mä teen 90 kg x5 sarjoja

      Käsi painoilla tee penkkiä niin kyll se sata kiloa nousee itellhän tuo meni viimeks kuukaus sitte ikää on vain 17

      Maasta nouse 140 että heilahtaa

    • Make

      Tee 3x8 ne auttaa mahollisesti joka hommassa kannattaa käyttää tota menetelmää se vaan rippuu että mitä hakee VOIMAA VAI LIHAS MASSAA VAI Fitnes bodia

    • mikke

      liian lyhyt aika tuo 11 kuukautta. ei tuu onnistumaan, mut muista et toi on hidasta hommaa. pysy salilla, niin kyllä se joskus nousee. paino pitäis saada nousemaan.

    • Ville-77

      Kyllä sulla on täydet mahdollisuudet kehittyä ylikin sen 100 kilon.Mutta tarvitset kaikkia tasapainottavia lihaksiasi nostoissa,ne kyllä vahvistuvat penkkipunnerruksesi myötäkin.Mutta tärkein on itse tuntea kuika vakaana pysyy penkillä.Ja minä en enää treenaa painolla/laitteilla rintaa kuin 9-11 sarjaa yhteensä,koska kun kehitys alkaa stoppaamaan se ei ole pelkästään huono juttu...Selviän pienellä treenimäärällä.Suurin osa entisistä treenikamuista jotka treenasivat penkkiä 3-5 kertaa viikossa kuolivat mystisesti sydänkohtaukseen alle 25 vuotiaana.Arvaat kyllä syyn.
      Miksi kuolla penkin takia,vai arkunko halusivat,sitä en enää voi kysyä.
      Uskon että pystyt vielä jokupäivä nostamaan 2.7 kertaa oman elopainosi.Onnistui minultakin kun yli 10v treenasin.Meillä on rähjä doping-free sali,jonka käyttäjät ovat omaksi iloksi treenaavia sekopäitä,jotka eivät tarvitse kisoja.Koska jokainen treeni on meille kisa itseä vastaan.
      Hyvä että treenaat ojentajiasi tarpeeksi.Ojentajat tekevät 70-75% työn penkkipunnerruksessa.
      Kannattaa kokeilla nopeaa penkkiä,nopeaa pienellä liikkeellä,nopeusvoiman tekoa,1,5 viikkoa pelkkiä punnerruksia,jotta liha lepäisi.Itse olen saanut tulosta tyylillä : 4 sekuntia alaslasku,2 sekuntia rinnalla ja täysillä ylös.Noita 4 sarjaa 3-6 toistoa.
      Älä sekoita meitä rehtejä suomalaisia bodareihin,heitä on jo liikaa ja onneksi kuolo korjaa satonsa.

      Kevättä : Viltsu.

      • Vanha pukki

        Onnistut varmasti tuollakin ohjelmalla. Itselläni on ikää 34v ja aloitin treenailun uudestaan vuosien jälkeen. Sain viime syksynä penkistä 90kg ja nyt nousee 115kg. Ainoana muutos mitä tein aikaisempaan on se, etten ole käyttänyt alkoholia ollenkaan.

        En ole mikään kovin lahjakas tässä lajissa, mutta kun sitkeästi tekee tuloksia on tullut minullekin. Olen ruumiinrakenteeltani enemmän pitkänmatkan juoksija, kuin voimamies.

        Olen tehnyt normipenkin vain kerran viikossa ja toisena punnerruspäivänä kapean penkin. Pystypunnerruksia olen tehnyt molemmilla kerroilla.

        Olen koittanut syödä 200g proteiinia joka päivä (yllättävän helppoa) siten että kaksi päivän kuudesta ateriasta muodostuu lisäravinteista. Olen käyttänyt Fastin hera80 maito90 ja soija90 valmisteita. Lisäksi olen tehnyt palkkarin siten, että olen miksannut heraproteiinin sekaan rypälesokeria.


      • Ämpäri
        Vanha pukki kirjoitti:

        Onnistut varmasti tuollakin ohjelmalla. Itselläni on ikää 34v ja aloitin treenailun uudestaan vuosien jälkeen. Sain viime syksynä penkistä 90kg ja nyt nousee 115kg. Ainoana muutos mitä tein aikaisempaan on se, etten ole käyttänyt alkoholia ollenkaan.

        En ole mikään kovin lahjakas tässä lajissa, mutta kun sitkeästi tekee tuloksia on tullut minullekin. Olen ruumiinrakenteeltani enemmän pitkänmatkan juoksija, kuin voimamies.

        Olen tehnyt normipenkin vain kerran viikossa ja toisena punnerruspäivänä kapean penkin. Pystypunnerruksia olen tehnyt molemmilla kerroilla.

        Olen koittanut syödä 200g proteiinia joka päivä (yllättävän helppoa) siten että kaksi päivän kuudesta ateriasta muodostuu lisäravinteista. Olen käyttänyt Fastin hera80 maito90 ja soija90 valmisteita. Lisäksi olen tehnyt palkkarin siten, että olen miksannut heraproteiinin sekaan rypälesokeria.

        Minä aloitin treenaamisen 8. luokan alussa eli viime syksynä. Silloin penkistä nousi 45-50kg. Toukokuussa sain kuin sainkin nostettua 92,5kg. Ennätys on siis noussut noin 45 kiloa alle 9kk:ssa. Olen pitänyt melkein kuukauden tauon ja nyt aion jatkaa taas.
        Millä menetelmällä saisi parhaiten nousemaan ja millaisella otteella te nostatte?


      • axe94
        Ämpäri kirjoitti:

        Minä aloitin treenaamisen 8. luokan alussa eli viime syksynä. Silloin penkistä nousi 45-50kg. Toukokuussa sain kuin sainkin nostettua 92,5kg. Ennätys on siis noussut noin 45 kiloa alle 9kk:ssa. Olen pitänyt melkein kuukauden tauon ja nyt aion jatkaa taas.
        Millä menetelmällä saisi parhaiten nousemaan ja millaisella otteella te nostatte?

        minulla nousee 60kg penkistä. painan 52kg ja olen 13v. aloitin treeaamisen kun olin 12v ja silloin nousi 35kg


    • ^Akwen90^

      näytäs niille sun vanhemmille esimerkiks kreatiinista faktoja ni pidän pienenä ihmeenä jos ne ei ala sitä väkisin syöttää sulle:)

      • douppi on in

        kunnon ampullikuuri niin 3-4kk 140kg.

        Pari kk taukoa ja uudestaan jnee...( väleillä peruskuntoa paikat tukkoon, eli jopa 20toiston sarjoja)

        Kokemusta on, nyt mennään jo yli 220.

        Idolliani lainaten

        "mielummin päivä leijonana, kuin koko elämä hiirenä"


      • ja heh hee
        douppi on in kirjoitti:

        kunnon ampullikuuri niin 3-4kk 140kg.

        Pari kk taukoa ja uudestaan jnee...( väleillä peruskuntoa paikat tukkoon, eli jopa 20toiston sarjoja)

        Kokemusta on, nyt mennään jo yli 220.

        Idolliani lainaten

        "mielummin päivä leijonana, kuin koko elämä hiirenä"

        Päivä pellenä ja loppuelämä sairaana.


    • pitää

      olla nousujohteinen, eli joka kolmas viikko kevyt ja joka toiseen "rankkaan" treeniin lisää rautaa(pinkkejä kumilevyjä)

    • 15v.

      Onnistuu helposti. Laitoin itselleni tavoitteeksi nostaa penkki tuloksen 75kg:sta 100kg ja se onnistui 7kk. Kävin salilla kerran viikossa ja tein siellä liikkeitä fiiliksen mukaan. Lisäravinteita en tarvinnut enkä muutenkaan pyrkinyt muuttamaan ruokavaliotani. Penkkipunnerruksessa tärkeintä on tekniikka joten harjoittele se ensin kuntoon niin helposti menee tuo 100kg tuolla reenillä.

    • salia...

      on mahdollista! jätä 3-4 lajia väliin pariksi kuukaudeksi ja keskity penkkiin 12.10.8.6.4 toistoja kilo määrää lisäämällä! pari kk tuolla sit unohdat penkin ja teen maastovetoja yms voimaa\massaa, ojenjat loppuu mullakin penkissä kesken maksimi suorituksissa!! käytä jos vaan voit niin ihan kaupasta ostettavia proteiinia,palautus,kreatiinia,hiilaria! itellä massa lähti nousuun nopeasti noilla eikä oo edes hurjan kalliita n50ekk. mut jos lisä infoo ym haluut niin viestiä tuleen [email protected]

      • tobey.

        4 vuotta odotin tällaista vastausta! kiva että se vihdoin tuli! satanen ei oo vieläkään noussut, mut en mä oo päässyt vielä peruskoulustakaan läpi joten ei kiirettä.

        kirjoitan sulle myöhemmin koska haluun oppii kaiken vanhojen viesteiketjujen nostelusta ja niihin vastaamisesta! jippii!


    • ..................

      Onnistuu helpostikin murrosiässä. Itse kopioin siinä iässä ohjelmia netistä ja tein niiden mukaan 3-5 kertaa viikossa salilla. Penkkikehitys:

      7-luokan lopulla:
      - saliharjoittelu alkaa

      8-luokan puolivälissä:
      - ensimmäistä kertaa penkkiä, taisi nousta n. 40 kg

      8-luokan puolivälin - 9-luokan alku:
      - paljon penkkiä (liikaakin) ja pitkään meni 50 kg:lla n. 12 toistoa, mutta vielä ei 60 kg noussut, syy oli liian pitkissä sarjoissa
      - toistomäärät max 3-5 ja maksimitulos räjähti nousuun

      9-luokan loppu:
      - 105 kg penkiltä

      lukion 2-vuosi:
      - 130 kg penkiltä

      Nyt on ikää 28 ja vieläkin tuo 130 kg on ennätys :D Tosin treenaaminen on sen jälkeen ollut tyyliin: 0,5-1 vuosi treeniä, 0,5-1 vuotta taukoa, 0,5-1 vuosi treeniä, jne jne. Enkä ole enää ykkösiin keskittynyt ja penkkiä tulee treenattua n. 3-4 sarjaa viikossa. Maksimi nyt ehkä 120 kg.

      Joten, minä nostin 60 -> 105 puolessatoista vuodessa aikanaan. Tosin oli vähän muuta treeniä alla. Etköhän saa 11kk:ssa sen parikymmentä kiloa, helpostikin.

      • JA YHTÄ VAIVATTOMASTI

        KUN SÄ NOSTIT TÄMÄN 4 VUOTTA VANHAN KESKUSTELUN ;)


      • EDELLINEN KAVERI...
        JA YHTÄ VAIVATTOMASTI kirjoitti:

        KUN SÄ NOSTIT TÄMÄN 4 VUOTTA VANHAN KESKUSTELUN ;)

        ............................ ETTEKÄ KATSO PÄIVÄMÄÄRIÄ OLLENKAAN! :D


    • joko menee

      joko menee sata rikki:)

    • Joni King

      Olen 14v jätkä pudasjärveltä, nostan penkistä 80kg ja olen 175cm 74kg, olen näköjään tuota 17v tyyppiä vahvempi... olenko yli kuntoinen? Vastauksia voi pistää [email protected]

      • piripete

        joo nyt kannattaa vähän huilata ja vetää vaikka piriä pari kuukautta, pitäs korjaantuu ihan heleposti :)


    • sustapete

      Tee enemmän ojentajia, kapee penkki, ranskalainen, parilla eri otteella taljaa, sulla ei ollut muuta ojentaja liikettä kuin dippi.. Rintaa lisää reilusti, esim. Vinopenkki vapaa tanko, penkki, vinopenkki kp, viparit, hammer..
      Sit tilaa sustaa vaikka egyptistä niin luonto hoitaa loput :)

      • höhpöh

        että jalat ja selkä ne kaikkein tärkeimmät. Treenaa niitä, niin koko vartalo sopusuhtaisempi ja vältyt monilta harmeilta ja vammoilta. Sitten vasta kun noiden alueiden perusvoima riittävä, siirry käsien rakentamiseen.

        Sitäpaitsi penkkitulos riippuu hirveesti vartalotyypistä. Jos sulla suht lyhyet kädet, penkki nousee nopeesti ja helposti tonne 100 pintaan. Jos taas pitkät, voi 80kin tehdä tiukkaa, aikaa ainakin menee tuplasti.

        Nimim. Itse samat virheet tehnyt


      • m6r5
        höhpöh kirjoitti:

        että jalat ja selkä ne kaikkein tärkeimmät. Treenaa niitä, niin koko vartalo sopusuhtaisempi ja vältyt monilta harmeilta ja vammoilta. Sitten vasta kun noiden alueiden perusvoima riittävä, siirry käsien rakentamiseen.

        Sitäpaitsi penkkitulos riippuu hirveesti vartalotyypistä. Jos sulla suht lyhyet kädet, penkki nousee nopeesti ja helposti tonne 100 pintaan. Jos taas pitkät, voi 80kin tehdä tiukkaa, aikaa ainakin menee tuplasti.

        Nimim. Itse samat virheet tehnyt

        sattumoisin löysin tämän keskustelupalstan kun itekkin kahtelin netistä että löytyykö penkkiin jotain hyviä tietoja..... En tiedä tarvitsetko enään tätä tietoa mutta kirjoitanpa silti jos siitä oisi hyötyä.

        Eli kokeileppa tälleen.... teet 5x5 omasta maksimista noin 15-20 kiloo poikkeen Eli jos on maksimi vaikka 60kg niin teet 40kg 5x5 ja joka treenin jälkeen 2,5kg lisää. Eli seuraavalla kerralla nostat 42,5kg 5x5 sitten 45kg jne jne.. teet sitä niin kauan kunnes menee, sitten kun ei enään sarjat mene niin vaihat 3x3. Esim. olet tekemässä 5x5 50kg ja sulla vaikka kolmannen sarjan kohalla loppuu voimat ja et jaksa nostaa, niin sitten seuraavalla kerralla kun menet harjoittelemaan niin nostat 52.5kg 3x3 ja sen jälkeen 55kg 3x3 jne jne.. sitten kun ei mene enään 3x3 niin nostat maksimin ja sitten voit aloittaa tän saman homman alusta jos huvittaa...

        On hyvin tärkeätä että muistat lisätä sen 2,5kg joka treenin jälkeen koska muuten se vaan talloo siinä paikoillaan eikä se siitä lähe kumpaakaan suuntaan, ei alaspäin eikä ylöskään päin.

        Lisään tähän vielä että tuo ohjelma on sitten pelkkää voima harjottelua joten jos haluat treenata voimaa ja haluat maksimin nousevan niin suosittelen tota mutta jos taas haluat massaa niin teet sellasia treenejä missä on paljon toistoja ja sarjoja.

        Kannattaa myös nostaa kapeata penkkiä koska se treenaa enemmän ojentajia ja niitä tarvitset normi penkissä..


    • Pappa 60

      Ikääsi nähden sinulla on liian paljon liikkeitä. Ota ohjelmaasi vain pääliikkeet ja siihen jokin pumppi päälle.Ota pyramidia ja välillä vaihtelet pääliikkeitä esim.vinop. Älä vielä ota lankkuja tai lattiaa vasta kun tekniikkasi on kondiksessa.

      • 12 poju

        olen 12 v olen käynyt salilla vasta noin 5 viikon ajan...aluksi nousi penkistä 45 kg..nyt nousee jo 70 kg..ja oon 12


      • htfhtf
        12 poju kirjoitti:

        olen 12 v olen käynyt salilla vasta noin 5 viikon ajan...aluksi nousi penkistä 45 kg..nyt nousee jo 70 kg..ja oon 12

        nostat varmaan 5kk päästä 170kg...
        itellä kesti joku 1.5vuotta että sain 100kg, painan noin 71.5kg ja 168cm pitkä


      • poju 12
        htfhtf kirjoitti:

        nostat varmaan 5kk päästä 170kg...
        itellä kesti joku 1.5vuotta että sain 100kg, painan noin 71.5kg ja 168cm pitkä

        niin vielä olen kooltani aika iso ja tukevahko...mittani ovat 166/64..tavoitteena olis tossa isona nostaa yli 200 kg...mut siihen on viel matkaa..käyn 2 kertaa viikossa salilla...teen 12 toisoja 18 kilolla...


      • jookhkkj
        poju 12 kirjoitti:

        niin vielä olen kooltani aika iso ja tukevahko...mittani ovat 166/64..tavoitteena olis tossa isona nostaa yli 200 kg...mut siihen on viel matkaa..käyn 2 kertaa viikossa salilla...teen 12 toisoja 18 kilolla...

        täytin viikko sitten 12 enkä saa nostettuu penkistä kun 23 kg...oon siis todella ikäistäni HUONOMPI!!mut ei se mua haittaa.


      • Nurmikson
        jookhkkj kirjoitti:

        täytin viikko sitten 12 enkä saa nostettuu penkistä kun 23 kg...oon siis todella ikäistäni HUONOMPI!!mut ei se mua haittaa.

        Mä oon 14w ja nostan penkist 85kg ja 70kg menee 6 kertaa


      • mikko 12v
        Nurmikson kirjoitti:

        Mä oon 14w ja nostan penkist 85kg ja 70kg menee 6 kertaa

        oon 12 v...penkist 37,5 kg..:D


      • Poitsu_2003
        mikko 12v kirjoitti:

        oon 12 v...penkist 37,5 kg..:D

        Moi,

        Mulla on penkist kokemust! Faija pisti mut salille, ku olin neljä vuotias. Siitä lähtien oon reenannu kaksi tai kolme kertaa viikossa ja joka neljäs kuukaus kerran viikos, et palautuisin.
        Ni, mul on pituutta 142cm ja painoa 36kg ja nousee 50kg hikisesti.

        Sun täytyy syödä kunnolla et jaksat! Treenaa myös muitaki osii! Hauiskääntö 10kg


      • mikko12
        Poitsu_2003 kirjoitti:

        Moi,

        Mulla on penkist kokemust! Faija pisti mut salille, ku olin neljä vuotias. Siitä lähtien oon reenannu kaksi tai kolme kertaa viikossa ja joka neljäs kuukaus kerran viikos, et palautuisin.
        Ni, mul on pituutta 142cm ja painoa 36kg ja nousee 50kg hikisesti.

        Sun täytyy syödä kunnolla et jaksat! Treenaa myös muitaki osii! Hauiskääntö 10kg

        tulin just nostettuu 40 kg...


      • sx 14
        mikko12 kirjoitti:

        tulin just nostettuu 40 kg...

        no mä oon 14v ja penkist nousee 107.5kg ja painan 70 et onkos se hyvin vai huonosti??


      • kjghlk
        sx 14 kirjoitti:

        no mä oon 14v ja penkist nousee 107.5kg ja painan 70 et onkos se hyvin vai huonosti??

        alotin käymää salil joku 3vuotta sit ja nostin sillo joku 60-70kg penkist ja nyt menee joku ~140kg


      • ijm
        kjghlk kirjoitti:

        alotin käymää salil joku 3vuotta sit ja nostin sillo joku 60-70kg penkist ja nyt menee joku ~140kg

        minä oon 11 wee ja nostan tuhat kiloa kuus kertaa.siis mulkullani.


      • prakaa
        Poitsu_2003 kirjoitti:

        Moi,

        Mulla on penkist kokemust! Faija pisti mut salille, ku olin neljä vuotias. Siitä lähtien oon reenannu kaksi tai kolme kertaa viikossa ja joka neljäs kuukaus kerran viikos, et palautuisin.
        Ni, mul on pituutta 142cm ja painoa 36kg ja nousee 50kg hikisesti.

        Sun täytyy syödä kunnolla et jaksat! Treenaa myös muitaki osii! Hauiskääntö 10kg

        Kuusi tai seittemän vuotias osaa aika hyvin kirjoittaa...Muahhhhhhhaaaahhaaa


      • lukiopelle123
        ijm kirjoitti:

        minä oon 11 wee ja nostan tuhat kiloa kuus kertaa.siis mulkullani.

        Joo. Mä oon 16, lukion alottanu ja vast ny alottamassa treeniä. Nousee ehkä se 40 :D mut treeni o ainoo tapa parantaa sitä. Oon 178/64 ja aika hoikka. Oisko satanen mahollista pariin vuoteen?


      • Tiedän jotain
        sx 14 kirjoitti:

        no mä oon 14v ja penkist nousee 107.5kg ja painan 70 et onkos se hyvin vai huonosti??

        Onko sun "henkinen ja ruumiillinen" kehitys oikeilla tasoilla ? Painoja ei saa repiä ylös, vaan pitää kuunnella myös kehon ääntä, ruokalutottumukset, iän ja kehon kehitys jne. pitää olle vatupassissa. Et myöskään saa unohtaa muuta liikuntaa, juoksua, luistelua, pingistä ko. Ne edistää kehosi toimintoja. Pelkät painot voi jämäyttää sinut.
        Urheile monipuolisesti.


      • IsoÄiti Hieroo
        12 poju kirjoitti:

        olen 12 v olen käynyt salilla vasta noin 5 viikon ajan...aluksi nousi penkistä 45 kg..nyt nousee jo 70 kg..ja oon 12

        Ennätysten Kirjaanko pyrit nousemaan.
        Nauti elämästä äläkä vertaile, et sinä kertoisi mitään, jos ei olisi
        numeroita eikä kiloja, vaan vaan rautaa jota nostetaan, mutta kukaan ei tietäisi paljonko, ni monella menisi motiivi.
        Nauti elämästä äläkä vertailusta ja mitoista, tykkäät varmaan Matemtiikasta, oletko kuudennella ja koulusi Vahvin.


      • Lits Lots Pursk
        ijm kirjoitti:

        minä oon 11 wee ja nostan tuhat kiloa kuus kertaa.siis mulkullani.

        Kannattaa harjoitella välillä myös kiveksiä eikä pelkkää vartta. Laita vartesi tasapainovaaàn alle, ni Mummi yrittää pysyä suorana, ettei laudan kumi reuna painu vartesi päälle, on se turvallisen tylppä ja pehmeä, mutta Mummi painaa 70 kiloa Nailoneissa ja olen 46 vuotias kaunotar.


      • Lits Lots Pursk
        ijm kirjoitti:

        minä oon 11 wee ja nostan tuhat kiloa kuus kertaa.siis mulkullani.

        Kannattaa harjoitella välillä myös kiveksiä eikä pelkkää vartta. Laita vartesi tasapainovaaàn alle, ni Mummi yrittää pysyä suorana, ettei laudan kumi reuna painu vartesi päälle, on se turvallisen tylppä ja pehmeä, mutta Mummi painaa 70 kiloa Nailoneissa ja olen 46 vuotias kaunotar.


      • Rauta Mummi
        sx 14 kirjoitti:

        no mä oon 14v ja penkist nousee 107.5kg ja painan 70 et onkos se hyvin vai huonosti??

        Saman verran kuin minä 2 viikkoa sitten siis se 70 kiloa ja 107,5kiloa penkistä, mutta minä olen 28 v ja kohta 29 v. Se on todella hyvin 14 vuotiaalle, joka ei ole kerennyt treenata kovinkaan kauaa. Eikä kukaan nosta 107,5 kiloa ilman treeniä, joten olet ilmeisesti treenannut aika kauan tai olet mestari.


      • Mieluummin 22 tai 24
        jookhkkj kirjoitti:

        täytin viikko sitten 12 enkä saa nostettuu penkistä kun 23 kg...oon siis todella ikäistäni HUONOMPI!!mut ei se mua haittaa.

        Nosta mieluummin 22kg tai 24 kg, kun 23 on epäonnennumeroni.


    • joossu ravinto exper

      käyt muutenkin liian usein salilla, tai teet penkkiä.
      tee penkkiä 3xviikossa, vinopenkkiä myös, 3x10 sarjoja maximissa 70% siitä mitä jaksat nostaa.
      sun vaan pakko ostaa kaupasta esim prismasta jotain perus proteiinia, sitä kaikki muutkin käyttää ihan turvallisin mielin, kyllä se niin on jotta jos meinaa tuloksia, niin silloin on alettava käyttää lisä ravinteita... mistä saat voimaa, myös kreatiini, ja aminohapot.
      kyllä se sit siitä. täs nyyt oli lyhykäisyydes tää. voisin tehdä oikein kuntoohjelman ja ravinto opaksen päälle, mut katso googlesta jos sielt löytyis.
      itel meni 2kk et sain 60kg -100kg tsemppiä...

      • tramor82

        MAANANTAI

        Kyykky 3x
        Reiden ojennus 3x
        Penkkipunnerrus tanko 2x
        Vinopenkki kp 2x
        Viparit eteen 2x
        Viparit sivulle 2x
        Pushdown 3x
        Vatsarutistus 3x

        TIISTAI

        Leuanveto 3x
        Alatalja 3x
        SJMV 3x
        Reiden koukistus 2x
        Pohkeet seisten 2x
        Pohkeet istuen 2x
        Hauis kp 3x
        Takaolkapäälaite 2x

        TORSTAI

        Jalkaprässi 3x
        Reiden ojennus 3x
        Penkkipunnerrus tanko 2x
        Peck deck 3x
        Viparit sivulle 2x
        Pystypunnerrus kp 2x
        Ranskalainen punnerrus 3x
        Jalannostot 3x

        PERJANTAI

        Kulmasoutu kp 3x
        Ylätalja 3x
        Reiden koukistus 3x
        Pohkeet seisten 2x
        Pohkeet istuen 2x
        Hauis tanko 3x
        Takaolkapäälaite 2x
        Rannerullaus 2x

        TOISTOT: vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8

        tota ku teet ja kalorilaskuri.fi sieltä lasket päivittäisen kulutuksen ja syö 300-500 sataan kaloria yli kulutuksen ja kannattaa laittaa vaikka 5-10vuojen päähän ne tavotteet hijasta hommaa tää on ja kannattaa ihan kirjaa pitää eli vihkoon kaikki sarjat kilot toistot ja ravintopäiväkirjaki kannattaa laatia ja 0.5-1.5kiloo kuukauessa on hyvätapa nostaa painoa/lihasmassaa ja välilläkiristää jos meinaa vattamakkaroita tulla.mutta seurataanpa kehitystä ja tsemppiä reeneihin.ps.


      • laiskavm.80
        tramor82 kirjoitti:

        MAANANTAI

        Kyykky 3x
        Reiden ojennus 3x
        Penkkipunnerrus tanko 2x
        Vinopenkki kp 2x
        Viparit eteen 2x
        Viparit sivulle 2x
        Pushdown 3x
        Vatsarutistus 3x

        TIISTAI

        Leuanveto 3x
        Alatalja 3x
        SJMV 3x
        Reiden koukistus 2x
        Pohkeet seisten 2x
        Pohkeet istuen 2x
        Hauis kp 3x
        Takaolkapäälaite 2x

        TORSTAI

        Jalkaprässi 3x
        Reiden ojennus 3x
        Penkkipunnerrus tanko 2x
        Peck deck 3x
        Viparit sivulle 2x
        Pystypunnerrus kp 2x
        Ranskalainen punnerrus 3x
        Jalannostot 3x

        PERJANTAI

        Kulmasoutu kp 3x
        Ylätalja 3x
        Reiden koukistus 3x
        Pohkeet seisten 2x
        Pohkeet istuen 2x
        Hauis tanko 3x
        Takaolkapäälaite 2x
        Rannerullaus 2x

        TOISTOT: vko1 12-15, vko2 8-12, vko3 6-8

        tota ku teet ja kalorilaskuri.fi sieltä lasket päivittäisen kulutuksen ja syö 300-500 sataan kaloria yli kulutuksen ja kannattaa laittaa vaikka 5-10vuojen päähän ne tavotteet hijasta hommaa tää on ja kannattaa ihan kirjaa pitää eli vihkoon kaikki sarjat kilot toistot ja ravintopäiväkirjaki kannattaa laatia ja 0.5-1.5kiloo kuukauessa on hyvätapa nostaa painoa/lihasmassaa ja välilläkiristää jos meinaa vattamakkaroita tulla.mutta seurataanpa kehitystä ja tsemppiä reeneihin.ps.

        Kertoisko joku miten saa perseen nousemaan penkistä? Kun ei vaan jaksa. Oon kokeillu kreatiinia ja heraa, mutta pukamat senkun pahenee.


      • 222
        laiskavm.80 kirjoitti:

        Kertoisko joku miten saa perseen nousemaan penkistä? Kun ei vaan jaksa. Oon kokeillu kreatiinia ja heraa, mutta pukamat senkun pahenee.

        siis ne peräpukamat kanttii hoitaa jollain lääkkeellä ja vältä anaali seksiä :)


      • Ei muuta
        222 kirjoitti:

        siis ne peräpukamat kanttii hoitaa jollain lääkkeellä ja vältä anaali seksiä :)

        Kuin porkkana hoitoo perseeseen eli laitat aina peräaukkoosi porkkanan niin kyllä pysyy perse irti penkistä tai sitten ei eli olet gayboy.


      • Helmi Kyntinen
        laiskavm.80 kirjoitti:

        Kertoisko joku miten saa perseen nousemaan penkistä? Kun ei vaan jaksa. Oon kokeillu kreatiinia ja heraa, mutta pukamat senkun pahenee.

        Laita Nokkosia ja nastoja penkille.


    • se onnistuu ainaki

      onko se tärkeetä. pidän täkreempänä 50x 50kg putkeen.

    • geeneistä ei puhuta

      Joillain on lahjoja voimaharjoitteluun, toisilla ei. Itse olen täydellinen esimerkki ns. "täysin lahjattomasta" henkilöstä, koska mulla meni kolme (3) vuotta että sain penkistä 100 kiloa. Treenasin 3krt viikossa ja käytin valtavia summia lisäravinteisiin. Lepo ja ravinto oli kohdallaan, koska paino kasvoi tuona aikana yli 20 kiloa. Saliohjelma oli ammattilaisen laatima ja tämäkin ihmetteli miksei tulokseni juurikaan nouse.

      • Geenitkin vaikuttaa

        Olet ehkä 65% oikeassa, jotkut eivät saa lauluääntä soimaan vaikka kuinka harjoittelis tai tämähän on oikeastaan ihan sama kuin keskustelis kuinka pitkäksi joku kasvaa, miten kasvat 204,9 cm niinkuin Bondin Rautahammas, no ottakaa ammattilaisen ravintovinkki, niin no ei kaikki kasva samalla ravinto ruokavaliolla, levolla samoihin mittoihin vaikka mmärätkin olisivat samat, jotkut veljekset joilla on sama Isä ja Äiti ja ovat syöneet 20 vuotiaaseen asti kotonaan samaa ruokaa ja saman verran, ni toinen voi olla 180 cm ja toinen 164 cm, naapurini mies on 164 cm ja hänen veli 180 cm.


    • Ripaskalla

      Elikkä pyramidi ym. sain penkkipunnerruksen 60 kg:sta 170 kg kahdessa vuodessa ja oma paino oli 74-75 kg.
      Ja ilman penkkipaitoja sun muita trikoita. Tosin olihan siinä jo treenattu karatesalilla 5 vuodessa lihakset jotensakin kuntoon. Pääsi nopeemmin sit raskaampaan rautaan. Piti oikeen jarrutella että ehti jänteet sun muut kiinnikkeet mukaan kehitykseen. Proteiinijuomia silloin tällöin, muulloin pari kananmunaa raakana kuppiin ja siihen pikakaurahiutaleita ja maitoo sekä sokeria ja tehosekoittimessa hurautti. Usein lisäsin siihen banaania sekaan. On hyvä ja halpa proteiinin lähde ja myös palauttaa treenin jälkeen hyvin. Ai niin.. ja sit kasviksia , kaikenlaisia pitkin päivää kaalinlehdistä lanttuihin ja porkkanoihin ym. salaatteihin. Niin että housunpersuksesta vaan riekaleet lenteli kun välillä pierasta karautteli.. heh :):)

    • Sivusta seurannut

      Mutta hyvä aloittaa pienillä painoilla "lämmittelyt" ja nostaa oman tunnon mukaan. Ei saa "repiä" paikkoja rikki. Oikea nostaminen ja painon saattaminen haluttuun tulokseen vaatii aikaa, tahtoa ja kestävyyttä, Älä nosta isoa painoa, jos olet vähänkin epävarma ! Harjoittele pienillä painoilla ja nosta kuormaa hissukseen.
      Huom: Pienien painojen toisto kasvattaa valmiutta isompien painojen käsittelyyn.
      Jos kuitenkin teet, niin pidä varmistaja nostoissa !

    • reboy

      Kokemuksia..

      15 vuotiaana alotin salittelut painoin 55 kiloa ja 50 kiloa tuli ekan kerran penkistä.
      9kk treenin jälkeen 90 painoa reilu 60 kiloa. lopetin salilla käymisen ja heräsin uudelleen 25 vuotiaana, oma paino 74 kiloa ja penkistä 75 kiloa.
      1.3 vuotta myöhemmin, painoa 85 kiloa ja penkki 150.
      nyt tuntuu että alkaa vähän tyssähtämään.

      Ihan normi 2-4 kertaa viikossa salilla, perus palkkarit ja muut kreat ja safkaa kun kerkiää

      • 13vriskimpitulloopi

        Jaksan vetää sillä vehkeellä kuntosalilla semmonen josta veetää ja ne kilot nousee sinne ylös jaksan maksimi määrän siinä eli 120kg olen aika voimakas jaloilla työnnän 200 repikää siitä olen 13v eli ja en liiku olen lihava eli olen aika voimakas totta oisin voinu ottaa videon todisteeks mut uskokaa tai älkää :)


    • nadpomko

      mä oon 17v poika ja oon homo. nostan 27kg penkistä . voiko olla mahollista jos puoleen vuoteen menee 40 kg?

      • NildaElviraVattuone

        Mä olen 101 vuotias Nelly Omar ja nostan 101 kiloa kapeella penkistä ja myös leveällä, voiko olla mahdollista, että menee 202 kg penkistä 202 vuotiaana.


    • joujou7888

      70 maksimi 2kk sitten, nyt 100. yks purkki R3 UFS palautukseen. 5 kertaa 5 on jeees.

    • efwef
      • Nelly Omar 101 v.

        Minkä Aineitten, ettekai te homoja halua muuttaa munattomiksi Andy Hamaneiksi ja Halmeiksi, jotka vaan sanovat, että mähän sanoin, ettei liru mene enään pönttöön, kun pili ei yltä kastelemaan edes kengän nauhoja, kun kaikki vuotaa lahjetta pitkin. Mieluummin Homo kuin Voimamies, mutta kyllä penkiltä voi nostaa yli 101 kiloa ilman mitään aineitakaan, kun lepää hyvin palautuakseen ja lisää maksimi vastusta pikkuhiljaa ja nostaa vain 1-4 toiston sarjoja, enintään 5 toiston sarjoja


    • ö

      Varmasti onnistuu. Olen 14 ja olen treenannut 6 kuukautta ja maksimi on noussut 40 kg:stä 75Kg:hen :). Tavoitteena mullakin toi 100kg ennen ysille menoa.

      • Nelly Omar 101 penki

        Sata Kiloa ennen Ysille menoa, kun Ihminen on Vahvimmillaan 19-29 vuotiaana, ni kuinkas paljoihin sä oikein tähtäät, muista keskittyä myös kouluun, no tietysti Matematiikan tunnit sulla menee, just niitä penkkipunnerrus tuloksia miettiessä, jos kirjassa lukee kuinka paljon Toni nostaa 28 vuotiaana, jos Toni on alle 15 v. ja nostaa 75 kg ja on kehittynyt 6 kuukaudessa 35 kiloa elikkä 46,65 %, ni laske minä vuonna Toni nostaa Tonnin ?


    • paino pate

      mä nostin 103 kiloo tänään ei menny ku kuus kiloo!!! mitä palkkariks ettei paikat jumita??

    • maza1981
    • ihmepenkkimies

      onko mahdollista nostaa 140kg penkistä toukokuuhun mennessä olen 161/65 nostan nyt 95kg ja käyn 4 kertaa viikossa ja teen monia eri laitteita

      • Nelly Omar ( Nilda E

        Älkää treenatko liian usein muuten lihakset eivät ehdi palautua ja tulokset eivät siksi parane, kuka niitä tuloksia nyt maitohapoilla parantaa, häh ja eikö 120 kiloa ole ihan tarpeeksi, miksi just 140kiloa, kun se alkaa olla jo epäterveellistä, kaikki yli 125 kilon nostot on laskettu ihmiskeholle vaaralliseksi verenpaineelle. Tarzan, Teräsmies, Kippari-Kalle, Batman, Robin,Tarja Halonen, Mustanaamio, Turtlesit ja Homer Simpson saavat kaikki 125 kiloa penkiltä kapeella otteella mutta ei yhtään sen enempää, Swarzenegger, Andy Haman, Hulk Hogan ja Riku Kiri käyttivät steroideja jo silloin, kun he nostivat just ja just 126 kiloa ja Tony Halme käytti jo silloin Stteroideja ja Proteiini lisäravinteita, kun hän nosti ekaa kertaa Tangon 2 lokkia. Elikkä eikö riitä, että pääset 125 kiloon ja sitten relax, no 125, 5kg kapeella penkistä ja sitten relax, mun enkka on 115,5 kiloa 2 toistoa kapeella penkistä helmikuulta 2008. Täytän huomenna 101 vuotta T : Mummi Nilda Elvira Vattuone ( Nelly Omar) Lentosuukkoja sinulle ja 125, 5 kiloa penkiltä kapeellla ja miksei vaikka myös leveellä ja Relaxing....


    • shaisshhe

      ihme penkki mies ei ole

      ehkä 120 kg

      • 115,5 kg penkistä

        125 kilon yli ei edes tarvii saada, kun hyvän voimakkaan vartalon omistavallekaan sitä suuremmista painoista ei ole mitään hyötyä, Mustanaamio 125,6 kiloa penkistä, Tarzan, Kippari Kalle, Tarja Halonen, Turtlesit, Spiderman ja Viidakon Ykä saman verran ja sitten 130-140 kiloa Otakar janezky, Teemu Selänne, Steven Seagal ja Usain Bolt. 120 kiloa on ihan Hyvä. Oma ennätykseni on 115,5 kiloa kapeella penkistä 2 toistoa.


    • nolot

      kyl saa hyvät naurut ku tää postaus laitettii vuonna 2005 ja tääl neuvotaa viel monta vuotta myöhemmin :DD herätys

    • Nelly Omar

      Sain 115,5 kiloa kapeella otteella penkistä 4 ja puoli vuotta sitten, en ole sen jälkeen treenannut, mutta kokeilin 4 ja puoli vuoden tauon jälkeen ihan kylmiltään ilman lämmittelyä ja nousi 95 kiloa penkistä kapeella rinnasta ja käsipuntilla pääsin ilman treeniä 22, 5 kiloon kylmiltään.

      Sinun kannattaa käydä korkeintaan 2 kertaa viikossa punttisalilla ja nostaa penkiltä vasta sitten kun lihakset ovat palautuneet, koska lihas kasvaa levossa ja jos lihas ei ehdi levätä tarpeeksi, ni se ei kehity ja muutenkaan ihmiset eivät tee ennätyksiä maitohapoilla, ensinnäkin sitten 2 kertaa viikossa penkkipunnerrusta niin, ettet vedää itseäsi puhki/ tukkoon vaan vedät vain pari sarjaa ja yhden sarjan toisto määrän ei kannata olla 4-5 toistoa enempää, ja kokeile millä saat kolme toistoa, vaikka 67,5 kilolla nostat kolme kertaa ja 70 kilolla 2 kertaa. 73 kilolla kerran. ja sitten seuraavaksi kun menet vaikka 5 päivän kuluttua, ni nostat 70 kilolla, mutta et pienemmillä ja vain muutaman toiston. Olin sivarissa punttisalin valvojana vuonna 2008 ja näin kuinka jotkut nostivat kapeella 205 kiloa ja leveällä 215 kiloa ja maastavedossa 325 kiloa ja he totuttautuvat pikkuhiljaa isompiin painoihin. Yksi esimerkki on eräästä urheilijasta, joka kehitti voimaa, yrittäen nostaa aina vähän enemmän kuin sai, elikkä yli oma enkka lähtee ensiksi vain 5 centtiä irti rinnasta ja levon jälkeen 8 centtiä jne.... mutta niissä kannattaa laittaa alle penkkitelineen estoraudat, niin että tanko ei tule rintakehää alemmas, ettei jää itse alle, jos ei ole varmistajaa. Turvallisuuus on tärkein. 60 kilolla sain joskus 38 kertaa ja sain leuan vedossakin sen 38 ja dipeissä 52, mutta se kehittää enemmän kestävyyttä kuin maksimi voimaa, maksimi voimaa kehittyy, just siihen määrään asti kuin laitat itsellesi vastusta, joten et sinä 60 kilon sarjoja tekemällä totu nostamaan isompia painoja, koska lihkset ja hermostosi eivät saa vastusta isosta painosta, tarpeeksi lepoa ja pieniä muutaman toiston sarjoja sillä mikä enintään menee sen 1-4 kertaa ja penkkiennätyksesi tulee olemaan enintään just tasan sen verran kuin millä sinä enintään yrität nostaa, et kehity kuin vain sitä painoa varten jolla nostat, joten isot painot nousee vain niillä yrittämällä, mutta yritä aina vain enintään 2,5kiloa yli ennätyksesi nostoja jolloin lihaksesi kehittyy ottamaan vastaan sen painon ja aina se kuitenkin jonkun verran irtoo rinnasta, joten, kyllä se aina kehittää noin nostovoimaasi, jolloin voit saada sen 101 kiloakin jonain päivänä, lihakset ja hermosto voimistuu kovasta vastuksesta vaikkei se hirveästi nousiskaan se nosto yritys. Terveisin Nilda Elvira Vattuone ( Nelly Omar) täytän huomenna 101 vuotta :-) Lentosuukkoja

    • Itse sain aika nopeasti 75kg ja sitten nyt menee jo 105. Teen joka kerta 3kertaa viikossa aika lähelle tuota 105kg toistoja. Ikää 55v. Penkki max nousee kyllä, mutta esim minulla on excel tiedosto johon syötäm max painon ja se laskee aina 8 viikon ohjelman. Tällä teen yleensä 2kertaa viikossa ja tuo 1kerta on vinopenkkiä ja jalkoja.
      Lisäksi rinnallevetoja ja tempauksia. 40-50 km juoksua viikossa.
      Tsemppiä penkkiin. Oma poika aloitti 30kg ja nyt 60kg on lähellä.

    • Moi Onnistuu ilman kemiaakin tee aluksi hyvä lämmittely penkissä.Sen jälkeen jos kaveri salilla 5x 60kg 5x70 ja 3x75 kaverin avustaa tarvittaessa.Sitten vinopenkki kanssa otettava ohjelmaan kokeile ensin kevyelllä painolla kun treeni ohjelmastasi puuttuu vinopenkki.Kun huomaat et 75kg alkaa tuntua paperilta nosta kertoja 2-4
      ja maksimia kannantaa kokeilla kerran viikossa.Tee jokaisen penkkisarjan lopuksi vielä 40kg niin monta et viimeinen on tuskaa kaveri auttaa vasta kun ilmoitat ettet jaksa enää.Ja vatsoja voi tehdä jokaisena salipäivänä.Syö paljon valkoista lihaa ja osta proteeni juomaa.Saat syödäkin hyvin kun painos on vain 66kg.Unohda noi kemian pillerit:))

    • Mummi 101 v.101penk

      Sinun ohjelmasta puuttuu kokonaan Uni ja Lepo. Muista Nukkua, älä Stressaa tuloksia, muista keskittyä kouluun äläkä mieti koulun kokeissa mitä nousee koulun jälkeen salilla, ja käy enintään 2 kertaa viikossa salilla, ei enempää, Lihakset kasvaa levossa ja huomasin, että sä teet aivan aivan liikaa kaikkea, ei voimannosto ole mikään maratooni, eikä lihaksien puudutus, yli 5 toiston sarja ei lisää maksimi suoritusta, liian pitkät sarjat syövät lihasta, jolloin lihas ei pääse kasvamaan.

    • veli7

      sain v1991. 52 kilosena 70kg penkiltä. sit se vähän jäi , välillä nostellu ittekseni nyt 36v 74kg sain 130kg . ihan tyytyväinen , olin.. vois kai,paremminkin nousta ,mut ei mul mitää,ohjelmia ikinä ollu . . juu ja ,kun tuntuu et nyt lähtis ni ei ketää varmistajaa..

    • jokke pappa

      ite oon 26v ja 15v asti olen treenaillut. ikinä en ole penkissä ollut vahva mutta kaikki muut tulokset lienee ihan ok. penkistä menee nyt 100kg mutta esim käsipainoilla vipareita teen 42kg 6toistoa! hauista jaksan tehdä tangolla 80kg puhtaan ykkösen ja 30kg käsipainoilla kutosia hammerina. pystypunnerrusta menee 30kg käsipainoilla 6-8toistoa ja kyykkyä teen 180kg ai niin ja maastavetoa 220kg ;)

    • Wnb-bodari97

      Itellä huomenna kokeiluun 1x100kg penkkiin, ku viime reenis 3x8x80kg kevyesti :D

    • merimies1

      mun vaari nosti kerran penkistä 400 kiloa, ihan just siinä noston loppu vaiheessa sillä tuli paska.t housuun oli kuulemma aiemmin vaan tuoppia nostellu

    • Anonyymi

      Paljonko on nykynen penkkimaksimi, uskon että se satanen on menny rikki jo?😁😁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe