Työtarjouksien osoittaminen?

Anonyymi-ap

Miten työtarjouksen osoittaminen voi olla laillista? Pitäisi hakea Työllisyyspalveluiden osoittamaan työpaikkaan. Sitten lukee vielä että voi saada karenssia jos omalla toiminnalla tekee niin ettei työpaikkaa saa tai kieltäytyy hakemasta.

Kuitenkin perustuslaki takaa vapauden valita ammattinsa, elinkeinonsa & työpaikkansa.

Eli miten voidaan määrätä että ihmisen pitäisi hakea tiettyä työpaikkaa vaikka omalta alalta.

Esimerkki: Ihminen on ammatiltaan maalari, hakee maalarin työpaikkoja ja sitten tulee työtarjous maalausfirmaan jossa on työpaikka kiusaamista & firmalla taloudellisia vaikeuksia.

Miten tämmöisessä tilanteessa toimitaan ilman että saa karenssia?

16

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laita hieman isompi palkkatoive mitä yleisesti noissa, ei liikaa ettei ole "itse aiheutettu". Voit myös laittaa iäksi 50+, ei varmasti tipu paikkaa

• Anonyymi

Olin 62v ikäinen kun minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa naapurikaupungin puolelta. Matkaa olisi ollut noin 15km.
        5:n vuoden aikana olin tottunut täysjoutilaisuuteen ja tarjoaja kuulu sen äänestäni sanomattakin.
        Kyse olisi ollut konsulttikeikasta ja palkka sen mukainen joten siitä se ei ollut kiinni.
        Työkkäristä en ollut koskaan saanut mitään muuta kuin matkakustannukset yhteen itse hankkimaani haastatteluun.
        Olin 4-kympin pinnassa hakiessani itse työpaikkaa. Reilusti alle 5-kymppisenä niitä tarjottiin perustuen aikaisempiin tehtäviini ja henkilösuhteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin 62v ikäinen kun minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa naapurikaupungin puolelta. Matkaa olisi ollut noin 15km.
        5:n vuoden aikana olin tottunut täysjoutilaisuuteen ja tarjoaja kuulu sen äänestäni sanomattakin.
        Kyse olisi ollut konsulttikeikasta ja palkka sen mukainen joten siitä se ei ollut kiinni.
        Työkkäristä en ollut koskaan saanut mitään muuta kuin matkakustannukset yhteen itse hankkimaani haastatteluun.
        Olin 4-kympin pinnassa hakiessani itse työpaikkaa. Reilusti alle 5-kymppisenä niitä tarjottiin perustuen aikaisempiin tehtäviini ja henkilösuhteisiin.

Te ei lähetä työtarjouksia vaan ilmoituksia velvoitteesta hakea työpaikkaa

• Anonyymi

Älä viitti jankuttaa tätä yhtä ja samaa, pitkäakaislorvehtijana sinulle pitäisi säännöt olla jo selvät

• Anonyymi

Kokoomuslaista harmittaa kun ihmiset tietävät oikeutensa ja pitävät niistä kiinni.

• Anonyymi

Kyse ei ole työtarjouksesta vaan velvoitteesta hakea tiettyä työpaikkaa

• Anonyymi

Miten voivat velvoittaa hakemaan paikkaa kun tämän sotii perustuslain kanssa, jossa sanotaan että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus itse valita ammattinsa, työnsä ja elinkeinonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voivat velvoittaa hakemaan paikkaa kun tämän sotii perustuslain kanssa, jossa sanotaan että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus itse valita ammattinsa, työnsä ja elinkeinonsa.

Tottakai saat valita

ei työnhaku velvollisuus ole ristiriidassa sen kanssa

• Perustuslain 2:18 §:

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla.

Millä työllä sinä hankit toimeentulosi, jos olet työtön?

Mitä tulee työtarjouksen saamiseen työpaikasta, jossa "tiedetään olevan työpaikkakiusaamista", niin tottakai haet työtä ja otat työn vastaan, jos sinut siihen valitaan. työpaikkakiusaaminen hoidetaan esimiesten ja työsuojelun kautta. Dokumentoit kaiken ja tienaat sillä korvauksia.

Mitä asiaan muutoin tulee, niin huhut taikka itsekeksityt tarinat eivät vähennä työnhakuvelvollisuutta.

• Anonyymi

Kun ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi, niin allekirjoitat samalla noudattavasi sääntöjä, jotka rikkovat jopa lakipykäliä. Karenssin uhalla.
      Olen yli 60 ja sain työtarjouksen yli 50 kilometrin päähän työhön, johon minulla ei ole mitään kokemusta, tai koulutusta. Ne siellä työpaikassa olivat riehakkaina, että he haluavat minut sinne. Olen tekstinkäsittelijä ja minun olisi pitäny alkaa opettaa lapsille askartelua.
      Sain puhuttua itseni pois sieltä.
      Seuraava työtarjous tuli paikalliselle työpajalle sellaiseen yleishommaan, missä työttömiä opetetaan olemaan ihmisiksi. Heräämään aamulla, pesemään hampaat ja olemaan juomatta. Selvisi, että yksi ja sama täti lähettää mulle näitä työtarjouksia, ihan vaan kettuillakseen.
      Eilen vilahti jossain uutisoinnissa, että nyt näitä työtarjouksia aletaan oikein tehtailemaan. Seuraavaksi täytän 63, että niitä odotellessa

• Anonyymi

Työtarjous on satuolento kuten "työnvastaanottamiben".

• Anonyymi

karenssia ei saa jos ei ole ilmoittunut työttömäksi työnhakijaksi työvoimapalveluihin eikä halua ottaa vastaan työttömyyskorvausta.
      On täysin vapaa toteuttamaan perustuslakia omaksi eduksensa.

• Anonyymi

Olette täysin vapaita olemaan ottamatta verorahaa vastaan

Mutta ette ole täysin vapaita olemaan maksamatta veroja

hyvä diili?

• Anonyymi

Työttömyyskorvauksesta menee veroa automaattisesti 20%

• Anonyymi

Tietenkin, työtön on verovelvollinen siinä kuin muutkin

• Anonyymi

Ihan on kuule laillista, jos ei se kelpaa niin ei ole pakko osallistua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      40
      1743
    2. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      404
      1603
    3. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      49
      1533
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      109
      1225
    5. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      3
      928
    6. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      221
      865
    7. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      55
      865
    8. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      53
      779
    9. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      31
      749
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      618
    Aihe