Työtarjouksien osoittaminen?

Anonyymi-ap

Miten työtarjouksen osoittaminen voi olla laillista? Pitäisi hakea Työllisyyspalveluiden osoittamaan työpaikkaan. Sitten lukee vielä että voi saada karenssia jos omalla toiminnalla tekee niin ettei työpaikkaa saa tai kieltäytyy hakemasta.

Kuitenkin perustuslaki takaa vapauden valita ammattinsa, elinkeinonsa & työpaikkansa.

Eli miten voidaan määrätä että ihmisen pitäisi hakea tiettyä työpaikkaa vaikka omalta alalta.

Esimerkki: Ihminen on ammatiltaan maalari, hakee maalarin työpaikkoja ja sitten tulee työtarjous maalausfirmaan jossa on työpaikka kiusaamista & firmalla taloudellisia vaikeuksia.

Miten tämmöisessä tilanteessa toimitaan ilman että saa karenssia?

16

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Laita hieman isompi palkkatoive mitä yleisesti noissa, ei liikaa ettei ole "itse aiheutettu". Voit myös laittaa iäksi 50+, ei varmasti tipu paikkaa

• Anonyymi

Olin 62v ikäinen kun minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa naapurikaupungin puolelta. Matkaa olisi ollut noin 15km.
        5:n vuoden aikana olin tottunut täysjoutilaisuuteen ja tarjoaja kuulu sen äänestäni sanomattakin.
        Kyse olisi ollut konsulttikeikasta ja palkka sen mukainen joten siitä se ei ollut kiinni.
        Työkkäristä en ollut koskaan saanut mitään muuta kuin matkakustannukset yhteen itse hankkimaani haastatteluun.
        Olin 4-kympin pinnassa hakiessani itse työpaikkaa. Reilusti alle 5-kymppisenä niitä tarjottiin perustuen aikaisempiin tehtäviini ja henkilösuhteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olin 62v ikäinen kun minulle soitettiin ja tarjottiin parin viikon keikkaa naapurikaupungin puolelta. Matkaa olisi ollut noin 15km.
        5:n vuoden aikana olin tottunut täysjoutilaisuuteen ja tarjoaja kuulu sen äänestäni sanomattakin.
        Kyse olisi ollut konsulttikeikasta ja palkka sen mukainen joten siitä se ei ollut kiinni.
        Työkkäristä en ollut koskaan saanut mitään muuta kuin matkakustannukset yhteen itse hankkimaani haastatteluun.
        Olin 4-kympin pinnassa hakiessani itse työpaikkaa. Reilusti alle 5-kymppisenä niitä tarjottiin perustuen aikaisempiin tehtäviini ja henkilösuhteisiin.

Te ei lähetä työtarjouksia vaan ilmoituksia velvoitteesta hakea työpaikkaa

• Anonyymi

Älä viitti jankuttaa tätä yhtä ja samaa, pitkäakaislorvehtijana sinulle pitäisi säännöt olla jo selvät

• Anonyymi

Kokoomuslaista harmittaa kun ihmiset tietävät oikeutensa ja pitävät niistä kiinni.

• Anonyymi

Kyse ei ole työtarjouksesta vaan velvoitteesta hakea tiettyä työpaikkaa

• Anonyymi

Miten voivat velvoittaa hakemaan paikkaa kun tämän sotii perustuslain kanssa, jossa sanotaan että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus itse valita ammattinsa, työnsä ja elinkeinonsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voivat velvoittaa hakemaan paikkaa kun tämän sotii perustuslain kanssa, jossa sanotaan että jokaisella Suomen kansalaisella on oikeus itse valita ammattinsa, työnsä ja elinkeinonsa.

Tottakai saat valita

ei työnhaku velvollisuus ole ristiriidassa sen kanssa

• Perustuslain 2:18 §:

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla.

Millä työllä sinä hankit toimeentulosi, jos olet työtön?

Mitä tulee työtarjouksen saamiseen työpaikasta, jossa "tiedetään olevan työpaikkakiusaamista", niin tottakai haet työtä ja otat työn vastaan, jos sinut siihen valitaan. työpaikkakiusaaminen hoidetaan esimiesten ja työsuojelun kautta. Dokumentoit kaiken ja tienaat sillä korvauksia.

Mitä asiaan muutoin tulee, niin huhut taikka itsekeksityt tarinat eivät vähennä työnhakuvelvollisuutta.

• Anonyymi

Kun ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi, niin allekirjoitat samalla noudattavasi sääntöjä, jotka rikkovat jopa lakipykäliä. Karenssin uhalla.
      Olen yli 60 ja sain työtarjouksen yli 50 kilometrin päähän työhön, johon minulla ei ole mitään kokemusta, tai koulutusta. Ne siellä työpaikassa olivat riehakkaina, että he haluavat minut sinne. Olen tekstinkäsittelijä ja minun olisi pitäny alkaa opettaa lapsille askartelua.
      Sain puhuttua itseni pois sieltä.
      Seuraava työtarjous tuli paikalliselle työpajalle sellaiseen yleishommaan, missä työttömiä opetetaan olemaan ihmisiksi. Heräämään aamulla, pesemään hampaat ja olemaan juomatta. Selvisi, että yksi ja sama täti lähettää mulle näitä työtarjouksia, ihan vaan kettuillakseen.
      Eilen vilahti jossain uutisoinnissa, että nyt näitä työtarjouksia aletaan oikein tehtailemaan. Seuraavaksi täytän 63, että niitä odotellessa

• Anonyymi

Työtarjous on satuolento kuten "työnvastaanottamiben".

• Anonyymi

karenssia ei saa jos ei ole ilmoittunut työttömäksi työnhakijaksi työvoimapalveluihin eikä halua ottaa vastaan työttömyyskorvausta.
      On täysin vapaa toteuttamaan perustuslakia omaksi eduksensa.

• Anonyymi

Olette täysin vapaita olemaan ottamatta verorahaa vastaan

Mutta ette ole täysin vapaita olemaan maksamatta veroja

hyvä diili?

• Anonyymi

Työttömyyskorvauksesta menee veroa automaattisesti 20%

• Anonyymi

Tietenkin, työtön on verovelvollinen siinä kuin muutkin

• Anonyymi

Ihan on kuule laillista, jos ei se kelpaa niin ei ole pakko osallistua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe