Voit olla jonkun toisen sankari, jos tahdot niin

Anonyymi-ap

Mä olen aina miettinyt, mikä on mun elämän tarkoitus? Sinänsä tylsässä ja näennäisen yksinkertaisessa elämässä ei ole elämälleen kovinkaan helppoa löytää mitään spesifiä tarkoitusta.

En ole koskaan oikeastaan saavuttanut tai menestynyt missään. Olen sellainen ihan tavallinen random, lähinnä harmaasta massasta millään tavalla erottumaton pikseli, jolla ei isossa kuvassa merkitystä.

Aloin kuitenkin ajatella asiaa siltä kantilta, että jokaisella ihmisellä on kuitenkin jokin universaali tehtävä vaikka ihmiselle itselleen se jäisikin hämärän peittoon. Esimerkiksi kohdallani, kun teen työkseni kiinteistönhoitohommia, olen saattanut pelastaa jonkun itseäni huomattavasti fiksumman ihmisen hengen hiekoittaessani pihaa, josta hän on tietämättäni kulkenut. Jos hiekoitus olisi puuttunut niin tämä tulevaisuuden lupaus ei olisi pysynyt pystyssä vaan kaatunut ja lyönyt päänsä kuolettvasti. Nyt kuitenkin hän on hengissä ja keksii tulevaisuudessa syöpälääkkeen, joka pelastaa miljoonia ihmisä varmalta kuolemalta ja mahdollisesti myös minut itseni.

Näin ollen meillä on näkymätön universaalisi side, kuin jokin kohtalon kudos, jossa emme koskaan kohtaa, emmekä tiedä toisistamme, mutta kuitenkin olemme vaikuttaneet toinen toistemme elämiin ratkaisevalla tavalla. Näin ollen, vaikka minä ja muut, jotka koemme, että olemme täysin tarpeettomia, emmekä ole koskaan saavuttaneet tai tehneet mitään merkityksellistä niin siitä huolimatta voimme olla universaalilla tavalla ratkaisijan roolissa tulevien tapahtumien osalta. Pienet eleet, pienet teot, jopa se, että avaa oven jollekin, voi motivoida jotakin toista toimimaan siten, että seurauksena on paljon hyvää tai miksei myöskin pahaa, jos kohtalo niin on päättänyt. Vaikka toisaalta jopa murhamies voi olla juuri se, joka riistäessään hengen toiselta, tietämättään pelastaa maailman veriseltä diktaattorilta, joka ilman henkirikosta syntyisi ehkäpä vasta sukupolvien jälkeen, mikäli historiassa hänen esivanhempansa toisessa aikajanassa olisi saanut jatkaa elämäänsä.

Niinpä teille toivottomille, jotka pää painuksissa murehditte epäonnistunutta ehtoopuolen elämäänne, voitte tosiasiassa olla jonkun toisen sielun todellisia sankareita - te ette vain tiedä sitä, mutta uskokaa edes!

5

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on mielenkiintoista sillä elämä on kuin reaaliaikaista tieteentekoa. Aikakonetta ei ole keksitty niin monia asioita ei pysty toistamaan. En jaksa selittää tässä sen kummemmin. Mielestäni on merkityksellistä jos pystyy jättämään jotain konkreettista jälkeensä, on se sitten fyysistä tai digitaalista. Itseltäni löytyy pari tieteellistä kyhäelmää netistä.

Sometiliä minulla ei ole ja googlettamalla minusta löytyy vain hyvin, hyvin niukasti tietoa. Aion jättää muitakin digitaalisia jalanjälkiä jälkeeni kuin nuo edellämainitut opinnäytetyöni. Itsetehtyä musiikkia nettiin. Tiedän että sitten kun sille päälle satun niin hommat myös etenevät. Tuli onneksi käytyä tuolla ihmisten ilmoilla. Pimeässä oli mukavaa olla 😊. Mainitsit olevasi töissä. Sekin on kadehdittavaa monien työttömien mielestä. Elämme niin kiinni omissa pienissä kuplissamme että asioiden suhteellisuus ja niihin rutinoituminen korostuvat sekä tähdittävät elämiämme. - 🍄.

• Anonyymi

Iltahartaus. Kiitos.

• Anonyymi

Ole hyvä ja kiitos itsellesi, kun jaksoit lukea! Mä toivon, että se energia, jota olen ympärilleni luonut, saisi aikaan jotakin suurempaa ja parempaa kuin mihin olen itse koskaan pystynyt.

Mä toivoisin, että voisin olla jollekin se maailman tärkein ja merkityksellisin ihminen. Se, jota hän arvostaa ja pitää arvossaan vaikka olisin vain ryysyläinen, köyhä ja sairas kuin nuupahtanein ojaruoho. Ja että voisin luoda sellaista uskoa ja tahtoa, antaa sellaisia eväitä elämään, joilla elämänpolkua kulkiessa löytyisi työkalut kohda vaikeimmatkin haasteet.

Uskon siihen, että pienestä kipinästä ja kannustuksesta, kuin multavasta maasta kilvan kurkottavat viljan oraat, voi ihminen versoa hyvää ja parempaa, kunhan viisain elkein hellii ja hyvin pitää. Voi ihmisestä kasvaa mitä kaunein ja ihanin, jota lahjoa ei voi, eikä liioin ostaa!

Toivon, ettö sinäkin saat tästä uusia ajatuksia ja sen seurauksena saavutat jotakin sellaista, mistä et vielä osaa edes unelmoida. Parahiksi toivon näin käyvän!

• Anonyymi

Seurailen mielelläni kiinteistönhoitajan touhuja päivisin. Hän on tosi toimelias ja aivan varmasti estänyt liukastumisiani, koska tämä piha on aivan erityisen hankala. Hän on myös mukava ja juttelee, jos minulla on asiaa. Hän kurvailee koneella tyylikkäästi ja antaa kulkijoille tilaa. Kesäisin hän opettaa nuorempia tekemään toitä. Voisin jutella enemmänkin, jos olisi joku syy siihen, jos minulla ei olisi niin kiire, jos hänellä ei olisi niin kiire. Osaan arvostaa häntä ja yritystänsä, koska edellinen ei tehnyt mitään, vaan piha oli pimeö ja liukas ja lunta niin paljon, että aito juuttui lumeen ja minä liukastuin kerran niin lahjakkaasti, että takaraivoon sattui. Hyvistä kiinteistönhoitajista on oikeasti pulaan.

• No mä ite oon tosiaan unelma ammatissa. Sillon jo nelivuotiaana kun kattelin kun remonttimiehet korjas meidän päiväkotia tai lastentarhoiksi niitä sanottiin sillon. ja se tarha ei ollut mikään pilkkanimi, vaikka usein niin väitetään, vaan se oli Fröbelin idea ja vertaus puutarhaan ja kaikkeen kasvuun siellä. Mutta asiaan, mä oon ite nyt samoissa hommissa ja tää on oikeesti mun unelma ammatti. korjata myös kouluja ja terveyskeskuksia. ja nähdä miten tärkeää työtä tekevätten lastenhoitajat, opettajat ja terveysalan henkilöstö. kaikilla meillä on tehtävämme ja vaikka omat lapset on monelta jääneet tekemättä ja itsekin samasta asiasta pientä 50 vuotis kriisiä koen, niin silti koen että ihan tarpeellista tää mun elämä on. Samoin pitäis kaikkien pohtia ja löytää se oma ajatus siihen ja se usein löytyy aika pienistäkin asioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4205
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2536
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1068
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      198
      984
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      942
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      901
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      825
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe