Tytär nukkuu w-asennossa

Anonyymi-ap

Tytär 9v on alkanut nukkumaan w-asennossa. Eli se asento kun istuu lattialla jalat kummallakin sivulla, mutta maaten. Onko normaalia?

19

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joskushan ne naaraat alkaa kinttujaan levitellä.

      • Anonyymi

        Voisitko palstaäijä viedä itsesi suistoon ja vajota sinne? Kiitos paljon jos voit aloittaja onneksi lasten ulottumattomissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko palstaäijä viedä itsesi suistoon ja vajota sinne? Kiitos paljon jos voit aloittaja onneksi lasten ulottumattomissa

        Ja muuten ketä kaikkia tuli tässä henkilöityä? Nostan kädet vieheen merkiksi tai sitten joku muu voi ottaa pienen vetisen pään irti heiniestään, miltä tämä kuulostaa? Eikö nämä neuvottelukysymyksiksi katsottavia voi olla?


    • Anonyymi

      Anna nukkua jos siitä ei ole haittaa lapselle. Jos ei aiheuta mitään kipuja ja on aamulla pirteä niin ei ole mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        En tiedä voiko olla haittaa pidemmän päälle. Istuu aina muutenkin siinä asennossa, että ei se ainakaan kivuliasta ole. Näyttää kyllä erikoiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä voiko olla haittaa pidemmän päälle. Istuu aina muutenkin siinä asennossa, että ei se ainakaan kivuliasta ole. Näyttää kyllä erikoiselta.

        Kyllä voi.Vatsa-asento on usein nukkumisergonomian kannalta huonoin, sillä asennossa kehoon kertyy eniten jännitystiloja. Vatsallaan nukkuessa selkäranka ja niska kiertyvät korkkiruuvimaisesti, mikä saa usein aikaan kipuja ja jännitystä niska-hartia-alueella, alaselässä ja lantion alueella. Myös jalat voivat puutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi.Vatsa-asento on usein nukkumisergonomian kannalta huonoin, sillä asennossa kehoon kertyy eniten jännitystiloja. Vatsallaan nukkuessa selkäranka ja niska kiertyvät korkkiruuvimaisesti, mikä saa usein aikaan kipuja ja jännitystä niska-hartia-alueella, alaselässä ja lantion alueella. Myös jalat voivat puutua.

        Nukkuu selällään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkuu selällään

        No siinä tapauksessa ei ole ongelmaa.Selällään nukkuminen voi lievittää selkäkipua, mutta ongelmaksi voivat muodostua kuorsaaminen ja hengityskatkokset.Selällään kannattaa nukkua, sillä se on hyväksi selälle, koska tässä asennossa selkäranka on suorassa ja luonnollisessa asennossa. Selällään nukkuminen voi auttaa pitämään myös rypyt aisoissa, sillä mikään ei paina kasvojasi.


    • Anonyymi

      Lapsi siis nukkuu meritähti asennossa ilman että on nostanut kätensä tyynyn yläpuolelle. Onko lapsella selkä- tai hartiakipuja?

      • Anonyymi

        Nukkuu selällään jalat w-asennossa. Ei ole valittanut kipuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkuu selällään jalat w-asennossa. Ei ole valittanut kipuja.

        Ei ole ongelma. Anna hänen nukkua tuossa asennossa .


    • Anonyymi

      Nyt vasta ymmärsin millaisesta asennosta on kyse. Tuo asento ei ole hyväksi. Usein käytettynä asento voi heikentää keskivartalon hallintaa ja tasapainon kehitystä. Jalkaterät sisäänpäin kävely voi myös pitkittyä.

      • Anonyymi

        Usein käytettynä? Ei nyt joka yö mutta varmaan puolet nukkuu noin. Päivisin istuu samalla tavalla. Jalkaterät sisäänpäin kävely sopii kyllä tytölle ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein käytettynä? Ei nyt joka yö mutta varmaan puolet nukkuu noin. Päivisin istuu samalla tavalla. Jalkaterät sisäänpäin kävely sopii kyllä tytölle ihan hyvin.

        Jos joka päivä istuu noin ja vielä nukkuu niin ei tee hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein käytettynä? Ei nyt joka yö mutta varmaan puolet nukkuu noin. Päivisin istuu samalla tavalla. Jalkaterät sisäänpäin kävely sopii kyllä tytölle ihan hyvin.

        Mutta hyvä ettei lattajalkaisuus haittaa häntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joka päivä istuu noin ja vielä nukkuu niin ei tee hyvää.

        Se on hänen tyyli istua eikä sille mitään voi. Mutta näin nukkuminen ei kai ole tarpeellista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hänen tyyli istua eikä sille mitään voi. Mutta näin nukkuminen ei kai ole tarpeellista

        Niin ja sinä et äitinä halua opettaa häntä istumaan oikeaoppisesti. 9 vuotias ei ole enää vauva.W-asennossa jalat tukevat vartaloa, jolloin muu lihaksisto jää pieneen rooliin. Tämä asento voikin saada aikaan sen, että selkä- ja vatsalihakset eivät vahvistu lapsen kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Jalkojen välissä istuminen aiheuttaa myös lihaskireyttä erityisesti jaloissa ja lantiossa, mutta myös polvissa ja nilkoissa. Myöskään vartalonkiertoa ei pääse tapahtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sinä et äitinä halua opettaa häntä istumaan oikeaoppisesti. 9 vuotias ei ole enää vauva.W-asennossa jalat tukevat vartaloa, jolloin muu lihaksisto jää pieneen rooliin. Tämä asento voikin saada aikaan sen, että selkä- ja vatsalihakset eivät vahvistu lapsen kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. Jalkojen välissä istuminen aiheuttaa myös lihaskireyttä erityisesti jaloissa ja lantiossa, mutta myös polvissa ja nilkoissa. Myöskään vartalonkiertoa ei pääse tapahtumaan.

        Ei ole lihaskireyttä kun on aina istunut noin ja nukkuessakin on jalat ihan rennosti, vaikka näyttää erikoiselta


    • Anonyymi

      Istua w asennossa laittialla, ei saisi ollenkaa . Kannattaa puuttua siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe