Paljonko on läpiakselin reijän halkaisija ?
Läpiakseli
13
266
Vastaukset
Riippuu tapauksesta.
Maantiepyörissä edessä ja takana 12mm akselit.
Maastopyörissä takana 12mm ja edessä 15mm, joissan alamäkikeuloissa edessä jopa 20mm. akseli.
ja ettei liian helppoa, niin kierteiden nousuissa voi valmistjakohtaisia eroja.Niin ja ennen kuin joku alkaa viisastelemaan että kysyttiin reijän/reikien halkaisijaa, niin toisella puolen josta läpiakseli työnnetään läpi on reikä joka on juuri sen kokoinen että tuo 12/15/20mm läpimitaltaan oleva akseli saadaan työnnettyä läpi mutta istuu suhteellisen toukahkosti tuohon reikään ja toisessa puolen on sitten "reikä" jossa kierteet jotka sopivat tuon 12/15/20mm akselin kierteisiin.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Niin ja ennen kuin joku alkaa viisastelemaan että kysyttiin reijän/reikien halkaisijaa, niin toisella puolen josta läpiakseli työnnetään läpi on reikä joka on juuri sen kokoinen että tuo 12/15/20mm läpimitaltaan oleva akseli saadaan työnnettyä läpi mutta istuu suhteellisen toukahkosti tuohon reikään ja toisessa puolen on sitten "reikä" jossa kierteet jotka sopivat tuon 12/15/20mm akselin kierteisiin.
siis onko se nyt reikä/reijä vai reikiä? voitko tarkentaa ettei tule väärää tietoa!
- Anonyymi
Reijän halkaisia selvijää vasta kuin sen siottaa siihen paikalle.
- Anonyymi
Jos ei vaseliinin avullakaan mee reikään, on se liian ahdas.
- Anonyymi
Jos menee ja hölskyy, se on liian iso.
- Anonyymi
Siis läpiakselissa on reikä porattu keskelle. Reiän halkaisijaa kysytään.
Ei akselin ulkohalkaisijaa.- Anonyymi
Pikalinkkuakseleissa on reikä keskellä eikä sen halkaisijalla ole käytännössä merkitystä. Ns. läpiakselit on umpirautaa tai siis alumiinia tai vastaavaa. Läpiakseleissa nimenomaan halkaisija, pituus ja kierre on tärkeitä parametreja.
- Anonyymi
Kyllä sillä on merkitystä kun se tulisi muuhun käyttöön. Tässä tapauksessa
pilkekoneen hydraulilohkon (klapikone) käyttämiseen. Varmaan jollakin
on sellainen josta voisi mitata reiän halkaisijan. Esitteistä ei ilmene kuin
akseliputken halkaisija, tekoäly ei tiedä. Ei viitsisi tilata moista kun usean
kympin maksaa eikä paikallisella korjaamolla ole tietoa eikä halua etsiä
ko. akselista.- Anonyymi
Pikalinkkunavan akselin sisähalkaisija on noin 5 mm.
Hieman itsellä kesti tajuta mitä asiaa tarkoitit...
Nyt kysyt asiaa mihin kukaan ei voi täsmällisesti vasta ilman että minimissään tietää minkä valmistajan akselia olet hankkimassa ja silloinkaan ei tietoa tahdo löytää.
Sillä nyt kysyt läpiakselista sellaista asiaa mitä missään ei ole määritelty vaan jokainen valmistaja tekee sellaisen ratkaisun jonka itse näkee parhaaksi. Läpiakseli voi olla vaikka umpinainen, vaikka tuota ratkaisua harvemmin on käytössä.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Hieman itsellä kesti tajuta mitä asiaa tarkoitit...
Nyt kysyt asiaa mihin kukaan ei voi täsmällisesti vasta ilman että minimissään tietää minkä valmistajan akselia olet hankkimassa ja silloinkaan ei tietoa tahdo löytää.
Sillä nyt kysyt läpiakselista sellaista asiaa mitä missään ei ole määritelty vaan jokainen valmistaja tekee sellaisen ratkaisun jonka itse näkee parhaaksi. Läpiakseli voi olla vaikka umpinainen, vaikka tuota ratkaisua harvemmin on käytössä.Aloittaja on ilmeisesti hakenut koko ajan perinteisen pikalinkkuakselin sisähalkaisijaa, ei tässä ole kysytty mitään läpiakseleihin liittyvää.
Eli pyöräilyyn liittyvä sanasto hukassa.
- Anonyymi
Tätä kysyttiin, tnx
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1123360Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5222751- 941760
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501366Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821314Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa161158- 881063
- 351006
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal102987- 79942