Golfin harrastajat yrittävät pyolustella, että laji on urheilua. Joo, on varmaan. Bättre folk siemaolee drinksuja kierrosten välillä. Alaikäisten maajoukkueen pomo tarjoilee alkoholia "urheilijoille" ja vielä vanhempien hyväksynnällä.
Ex-tähtipelaaja kerää "muistelmissaan" sympatiapisteitä, että pestin jatko kariutui myös muihin tekijöihin. Tuet pis tällaista toimintaa harjoittavalta taholta!
Amatöörien puuhastelua
19
258
Vastaukset
- Anonyymi
Golf on olympialaji, kun siellä pelataan niin se on urheilua, jos eläkeläiset pelaa keskenään niin onko se sitten mitä? En osaa ruotsia enkä juuri siemaile drinkkejä, kun kulkuneuvoilla ei oikein alkoholi sovi mukaan? En vaan ole koskaan ymmärtänyt miksi toisten ihmisten tekemiset kuuluu toisille?
- Anonyymi
"En vaan ole koskaan ymmärtänyt miksi toisten ihmisten tekemiset kuuluu toisille?"
Miksi sitten tuputat näkemyksiäsi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En vaan ole koskaan ymmärtänyt miksi toisten ihmisten tekemiset kuuluu toisille?"
Miksi sitten tuputat näkemyksiäsi?Jos joku solvaa mun harrastusta niin vastaan varmasti. Yleensä on silloin kysymys henkilöstä joka ei tiedä asioista mitään? Yhteiskunnan tuet golfille on hyvin pieniä, yli 150 tuhatta harrastajaa maksavat harrastuksen lähes kaikki itse. Ei makseta huipuille tukia, ammattilaiset hoitavat toimeentulonsa itse, miten esim hiihtäjät, yleisurheilijat ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku solvaa mun harrastusta niin vastaan varmasti. Yleensä on silloin kysymys henkilöstä joka ei tiedä asioista mitään? Yhteiskunnan tuet golfille on hyvin pieniä, yli 150 tuhatta harrastajaa maksavat harrastuksen lähes kaikki itse. Ei makseta huipuille tukia, ammattilaiset hoitavat toimeentulonsa itse, miten esim hiihtäjät, yleisurheilijat ?
Joo ja golfkeiju rakentaa kentät ja mitä muka vielä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja golfkeiju rakentaa kentät ja mitä muka vielä?
Se sama keiju maksaa alaikäisten alkoholipitoiset "leikkilonkerot" ulkomaanleireillä ja antaa vielä luvan siihen! Hienoo, Minea!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se sama keiju maksaa alaikäisten alkoholipitoiset "leikkilonkerot" ulkomaanleireillä ja antaa vielä luvan siihen! Hienoo, Minea!
Onhan joskus ollut alkoholin käyttöä myös mäkihypyssä, muistaako kukaan Mattia? Ja keijut ei rakenna golfkenttiä, osakeyhtiöt rakentaa. Keväisin golfari maksaa laskut OY:lle ja RY:lle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan joskus ollut alkoholin käyttöä myös mäkihypyssä, muistaako kukaan Mattia? Ja keijut ei rakenna golfkenttiä, osakeyhtiöt rakentaa. Keväisin golfari maksaa laskut OY:lle ja RY:lle.
Ja näiden kenttien alle jäävä maa olisi arvokasta muussakin käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku solvaa mun harrastusta niin vastaan varmasti. Yleensä on silloin kysymys henkilöstä joka ei tiedä asioista mitään? Yhteiskunnan tuet golfille on hyvin pieniä, yli 150 tuhatta harrastajaa maksavat harrastuksen lähes kaikki itse. Ei makseta huipuille tukia, ammattilaiset hoitavat toimeentulonsa itse, miten esim hiihtäjät, yleisurheilijat ?
Aika moni muukin harrastusyhteisö pyörittää toimintaansa itse, jäsenmaksujen, koulutusten ym. kautta hankituilla varoilla. Eli ei läskipötsikolopallo ole tässä suhteessa mitenkään erikoisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni muukin harrastusyhteisö pyörittää toimintaansa itse, jäsenmaksujen, koulutusten ym. kautta hankituilla varoilla. Eli ei läskipötsikolopallo ole tässä suhteessa mitenkään erikoisuus.
Tottakai muutkin pyörittää harrastustaan, golf yhteisöt vaan omistaa maan johon ovat rakentaneet kenttänsä. Osakeyhtiö vastaa kentän hoidosta, josta osakkaat maksavat vastiketta joka antaa heille oikeuden käyttää kenttää golfin pelaamiseen. Hyvin selvä juttu? Jonkun mielestä käyttöä olisi myös muuhun tarkoitukseen? Ei muuta kuin hankkimaan maata mihin haluaa? Maanomistajilla on oikeus käyttää maataan mihin haluavat, sehän varmasti joitakin harmittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai muutkin pyörittää harrastustaan, golf yhteisöt vaan omistaa maan johon ovat rakentaneet kenttänsä. Osakeyhtiö vastaa kentän hoidosta, josta osakkaat maksavat vastiketta joka antaa heille oikeuden käyttää kenttää golfin pelaamiseen. Hyvin selvä juttu? Jonkun mielestä käyttöä olisi myös muuhun tarkoitukseen? Ei muuta kuin hankkimaan maata mihin haluaa? Maanomistajilla on oikeus käyttää maataan mihin haluavat, sehän varmasti joitakin harmittaa.
Ihme paskaa puhut.
Tuossa esimerkkejä kentistä, joita on suunniteltu rakenbettavaksi tai rakennettu vuokramaalle:
https://yle.fi/a/3-10255673
https://alueviesti.fi/2019/05/04/golfkentta-suunnitteilla-kokemaelle/
https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5182353
Lisää esimerkkejä löytyy kyllä pienen selvitystyön kautta.
Ja kyllä, on kenttiä, jotka toimivat omistetulla maalla, mutta sekä vuokrattua että omistettua maapohjaa löytyy myös muiden yhteisöjen ja seurojen osalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihme paskaa puhut.
Tuossa esimerkkejä kentistä, joita on suunniteltu rakenbettavaksi tai rakennettu vuokramaalle:
https://yle.fi/a/3-10255673
https://alueviesti.fi/2019/05/04/golfkentta-suunnitteilla-kokemaelle/
https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5182353
Lisää esimerkkejä löytyy kyllä pienen selvitystyön kautta.
Ja kyllä, on kenttiä, jotka toimivat omistetulla maalla, mutta sekä vuokrattua että omistettua maapohjaa löytyy myös muiden yhteisöjen ja seurojen osalla.Vanha juttu? Rakentamis velvoite oli 2022 eipä ole näkynyt, kuka lähtee tekemään miljoonien rakennustyötä jonnekin vuokramaalle? Ja Kokemäelle? Suunniteltu on ei juuri rakennettu? On myös golfkenttiä vuokramaalla mutta pitkät sopimukset esim EGS silloin ei yleensä osakaskenttiä. Kuka laittaa rahaa kiinni kun vuokranantaja kertoa 10 vuoden kuluttua että nyt loppui pelit. Onneksi kotikenttäni ovat yhtiön mailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha juttu? Rakentamis velvoite oli 2022 eipä ole näkynyt, kuka lähtee tekemään miljoonien rakennustyötä jonnekin vuokramaalle? Ja Kokemäelle? Suunniteltu on ei juuri rakennettu? On myös golfkenttiä vuokramaalla mutta pitkät sopimukset esim EGS silloin ei yleensä osakaskenttiä. Kuka laittaa rahaa kiinni kun vuokranantaja kertoa 10 vuoden kuluttua että nyt loppui pelit. Onneksi kotikenttäni ovat yhtiön mailla.
Sehän on harvoja asioita mitä Ruotsista voi ottaa, edullisia kunnallisia kenttiä. Niitä siellä on paljon, kuten myös paljon huippupelaajia? Suomessa kun yritetään rakentaa golfkenttää maaseudulle pitäisi selvittää että pelaajia riittää? 1×18 väylän kenttä n 700 jäsentä jotka myös pelaavat? Meidän "jokamies" kentät on yleensä muutaman toimijan vastuulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha juttu? Rakentamis velvoite oli 2022 eipä ole näkynyt, kuka lähtee tekemään miljoonien rakennustyötä jonnekin vuokramaalle? Ja Kokemäelle? Suunniteltu on ei juuri rakennettu? On myös golfkenttiä vuokramaalla mutta pitkät sopimukset esim EGS silloin ei yleensä osakaskenttiä. Kuka laittaa rahaa kiinni kun vuokranantaja kertoa 10 vuoden kuluttua että nyt loppui pelit. Onneksi kotikenttäni ovat yhtiön mailla.
Eli alkuperäinen väitteesi "golf yhteisöt vaan omistaa maan johon ovat rakentaneet kenttänsä" todistettu vääräksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli alkuperäinen väitteesi "golf yhteisöt vaan omistaa maan johon ovat rakentaneet kenttänsä" todistettu vääräksi.
Ei kaikki mutta suurin osa omistaa, en ole tietoinen Suomen kenttien tilanteesta mutta suurin osa osakkuuskentistä omistaa maansa? Ainakin minun kotikentät .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki mutta suurin osa omistaa, en ole tietoinen Suomen kenttien tilanteesta mutta suurin osa osakkuuskentistä omistaa maansa? Ainakin minun kotikentät .
Ainakin aiemmin väitit yleisellä tasolla, että golfyhteisöt omistavat maan, jolle golfkentäton perustettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ole käyttänyt esimerkkeinä "kenttiä" joita ei koskaan rakennettu? Tunnet selvästi golf yhteisöjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ole käyttänyt esimerkkeinä "kenttiä" joita ei koskaan rakennettu? Tunnet selvästi golf yhteisöjä?
Tuossa malliksi ihan toimiva kenttä:
https://paloheinagolf.fi/paloheinan-iso-ysi-laajenee-18-reikaiseksi-golfkentaksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa malliksi ihan toimiva kenttä:
https://paloheinagolf.fi/paloheinan-iso-ysi-laajenee-18-reikaiseksi-golfkentaksi/Joo nyt on paloheinä toimimaan kun HIFK otti hoitaakseen, sehän ei ole osakaskenttä ja kaupungin maalla, mutta on Suomen oloissa harvinainen, toinen vastaava on EGS Espoossa mutta suurin osa on OY+Ry.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo nyt on paloheinä toimimaan kun HIFK otti hoitaakseen, sehän ei ole osakaskenttä ja kaupungin maalla, mutta on Suomen oloissa harvinainen, toinen vastaava on EGS Espoossa mutta suurin osa on OY Ry.
Joo paloheinä on harvinainen pk-seudulla kun niin keskellä kaupunkia. On vaan 9 lyhyttä väylää pellolla, nyt suunnitellaan laajennusta. Sopii hyvin aloittelijoille ja junioreiden käyttöön? En juuri vertaisi muihin etelä-Suomen kenttiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890