Jos vähentää syömistä, niin kauanko menee elimistön tottumiseen?
Vai vaatiiko se ikuisesti aamu- ja iltapuuron jogurtilla/hillolla ja lisäksi siihen väliin kilon lihapiirakkapaketti juustolla ja hampurilaiskastikkeella.
Siis halpaa energiaahan tuo on enkä aamupuurosta luovu!
Mutta nuo lihapiirakat vaihdoin terveellisempään ja nyt kuolen nälkään?
Ja joku maalaisjuntti, joka syö pelkkää sian läskiä lehmän peräsuolesta, niin voin sanoa, että 15 vuotta sitten tämä 135Kg voimanostaja laihdutti 90Kg:n ja voima vain lisääntyi. Kiitos kasviproteiinien.
Juntit kuvittelee eläinproteiinin olevan ainoa vaihtoehto. Ei todellakaan.
Ja jottei juntit käsitä väärin, niin olen sekasyöjä, mutta silti halveksin teitä, jotka vihaatte kasveja.
Olette paitsi hemmetin typeriä, niin myös jääneet jumiin johonkin 1800 luvulle.
>simiti<
>simiti<
Apua auttakaa!
13
186
Vastaukset
- Anonyymi
No joo. Minulle paino ei merkitse mitään.. kunhan halusin teidän ajattelevan rajallista maalättyämme.
Vähempikin liha (myös kala) riittäisi ihmispololle, mutta sen lisäksi pitäisi ihmiskunnan lisääntymistä hillittävä.
Edes tekniikka ei tio väestön lisääntymiseen ratkaisuja. Lähin asuttava paikka voisi olla Titan, mutta ei vielä satoihin vuosiin.
Nyt perusjunteinkin kannattaisi ryhtyä huolehtimaan ainoasta kodistamme joutavan räksytyksen ja vihaamisen sijaan.
>simiti<- Anonyymi
Opettele ny vttu kirjottamaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettele ny vttu kirjottamaa!
Mikä sinua ahristaa tässä mister simitin ilmaisutyylissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua ahristaa tässä mister simitin ilmaisutyylissä?
” Nyt perusjunteinkin kannattaisi ryhtyä huolehtimaan ainoasta kodistamme joutavan räksytyksen ja vihaamisen sijaan.” Never mind, selkis jo
- Anonyymi
En ymmärrä tuollaista vastakkainasettelua.
Kasvit ja eläimet ovat terveellisintä syötävää. Kilo kasviksia ja 300-400 g eläimiä päivässä. Parasta on vähentää kaikkea käsiteltyä ja ultraprosessoitua.
🦄- Anonyymi
Tämä kommentti oli parempi, kuin tuo edellinen, jossa minua kehoitettiin opettelemaan kirjoittamaan.
Kuitenkin jaan tuon näkemyksesi prosessoidusta ruoasta. Toki sitä hieman liioitellaan, koska ihan kotona tehtynä päästään samaan jo huolimattomalla suolan tms. käytöllä.
Tuohon 300-400 grammaa eläintä voisin sanoa, että viikossa se on ihan ok. Mutta esim. Eräässä lenkkimakkarassa on lihapitoisuus 10% sitähän saa siis syödä 1,5 pakettia 600g jpka ikinen päivä. Siihen ranskalaiset ja kahvin kanssa parit rasvatapit päälle.
Kyllä unicorekin lähtee sen jälkeen hyvin vaivalloisesti lentoon. 😊
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kommentti oli parempi, kuin tuo edellinen, jossa minua kehoitettiin opettelemaan kirjoittamaan.
Kuitenkin jaan tuon näkemyksesi prosessoidusta ruoasta. Toki sitä hieman liioitellaan, koska ihan kotona tehtynä päästään samaan jo huolimattomalla suolan tms. käytöllä.
Tuohon 300-400 grammaa eläintä voisin sanoa, että viikossa se on ihan ok. Mutta esim. Eräässä lenkkimakkarassa on lihapitoisuus 10% sitähän saa siis syödä 1,5 pakettia 600g jpka ikinen päivä. Siihen ranskalaiset ja kahvin kanssa parit rasvatapit päälle.
Kyllä unicorekin lähtee sen jälkeen hyvin vaivalloisesti lentoon. 😊
>simiti<Makkaroissa on pakko seurata enemmän gramma- ja energiamäärää kuin proteiinin määrää. Kanaa ja possua sen sijaan mahtuu tiettyyn energiamäärään melko vapaasti. Maustamattomassa broilerin fileesuikaleessa on n. 100 kcal / 100 g, paljon proteiinia ja hyvä maku maustamiseen jälkeen. Mutta ei niitä aina jaksa syödä. 300-400 g on hyvä yhden päivän määrä!
Rasvaisen lihan kanssa ei kannata syödä muuta hiilihydraattia kuin kasviksia, muuten aterian energiamäärä nousee liikaa.
Ja tämä unicorn on jo lentokyvytön, mutta onneksi isohko osuus on lihasta. 💪😄
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Makkaroissa on pakko seurata enemmän gramma- ja energiamäärää kuin proteiinin määrää. Kanaa ja possua sen sijaan mahtuu tiettyyn energiamäärään melko vapaasti. Maustamattomassa broilerin fileesuikaleessa on n. 100 kcal / 100 g, paljon proteiinia ja hyvä maku maustamiseen jälkeen. Mutta ei niitä aina jaksa syödä. 300-400 g on hyvä yhden päivän määrä!
Rasvaisen lihan kanssa ei kannata syödä muuta hiilihydraattia kuin kasviksia, muuten aterian energiamäärä nousee liikaa.
Ja tämä unicorn on jo lentokyvytön, mutta onneksi isohko osuus on lihasta. 💪😄
🦄Rasvatappi alias pitkä munkkikin tehdään kasviksista.
Kuitenkin olen huomannut, että keittoja tekemällä on helpoin kontrolloida kalorimääriä, mitä en sen kummemmin laske.
Esimerkkinä seuraava 5:n litran kattilallinen tulee olemaan seuraava:
-750g pakastealtaan peruna+keittojuures
-200g sipulia
- 450g valkoisia papuja tomaattikastikkeessa
-300g valkosipulissa ja yrteissä muhinoitua kanasuikaleita.
-2dl kermaa hifistelyn vuoksi
Yhdessä annoksessa ei liene hirmuna kaloreita, eikä jouleja. Mutta mun kieli ja maha tykkää.
Ja ennen kommenttiasi huomautan, etten edelleenkään ryhdy mausteita erittelemään.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rasvatappi alias pitkä munkkikin tehdään kasviksista.
Kuitenkin olen huomannut, että keittoja tekemällä on helpoin kontrolloida kalorimääriä, mitä en sen kummemmin laske.
Esimerkkinä seuraava 5:n litran kattilallinen tulee olemaan seuraava:
-750g pakastealtaan peruna keittojuures
-200g sipulia
- 450g valkoisia papuja tomaattikastikkeessa
-300g valkosipulissa ja yrteissä muhinoitua kanasuikaleita.
-2dl kermaa hifistelyn vuoksi
Yhdessä annoksessa ei liene hirmuna kaloreita, eikä jouleja. Mutta mun kieli ja maha tykkää.
Ja ennen kommenttiasi huomautan, etten edelleenkään ryhdy mausteita erittelemään.
>simiti<"Rasvatappi alias pitkä munkkikin tehdään kasviksista."
Tämä on minulle tuntematon leivonnainen. 😵
Minulle ei kyllä tuollaisen keiton proteiini riitä. Jos noin kasvispitoista keittoa on tarjolla, haluan lisäksi erikseen 100-150 grammaa kanaa. 🤔 Sitten on hyvä. 😁 Ja salipäivänä keitto kelpaa vain treenin jälkeen, ei ennen sitä.
Mausteet ovat ruuan sielu. 😍 Ruoka ei ole elossa ilman mausteita. 🤔 Mauste-erittely on ruuanlaiton tuhma novelli. Ymmärrän etteivät kaikki halua sellaista tehdä julkisesti.
Valkosipuli käy minulle ainoastaan tarkasti tasapainotettuna muilla mausteilla. Se ei saa koskaan dominoida ruuan maustepalettia. 🤔
🦄 - Anonyymi
Terveellistä on syödä eläimiä korkeintaan 50g päivässä.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveellistä on syödä eläimiä korkeintaan 50g päivässä.
- SheenaJuuri niin, minun käsitykseni terveellisyydestä on voimakkaan subjektiivinen eikä perustu suomalaisiin ravintosuosituksiin. ☺️
Syön paljon eläinkunnan tuotteita, koska
- ne pitävät hyvin kylläisenä, ja vähärasvaisissa lihoissa on vähän energiaa
- minulla on varaa syödä niitä runsaasti
- pidän niiden mausta
- joku muu tappaa eläimet minun puolestani
- veriarvoni ovat hyvät
Suurin osa maailman ihmisistä myös pitää eläinrasvaa epäterveellisenä.
🦄
- Anonyymi
Hirvenliha se miehen tiellä pitää. Oli todella hyvää kun joskus maistoin. Voisin syödä enemmän kasviksia. Ai niin, ja myslinsyönti on jäänyt liian vähälle. Liikunnalla voi osin kompensoida lihomista ja rasvaprosentin kertymistä. Ruokavalio on joka tapauksessa se paras ja helpoin keino.
- Anonyymi
Pätkäpaasto on ainut ja oikia tapa jättäkää ne aamiaiset nössöille ja läskeille
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162326
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673