Persujen mielestä tietenkin olen, mutta entäs ihmisten mielestä?
Minä olen sitä mieltä, että tärkeimmät, kuten vesi ja sähkö tulisi olla 100% valtion/kuntien hallussa.
Ne kuitenkin ovat kriittisiä kansan kannalta ja vapailla markkinoilla kuka tahansa voi tehdä mitä tahansa niiden kanssa.
Olenko siis kommunisti, kun haluan pitää ohjat omissa käsissäni?
Onko oikeiston myydään halvalla kaikki ulkomaille agenda parempi? Jos on, niin kerrohan toki hyvin argumentoiden ja liitteineen miksi oikeiston aina siheuttamat lamat ja työttömyydet ovat sitä kuviteltua talousosaamista?
Olenko kommunisti?
10
189
Vastaukset
- Anonyymi
Et ole kommunisti. Olet ihminen, jolla on järki tallella.
- Anonyymi
Vai peräti oikein stalinisti/putinisti? Mä en politiikasta paljoo tiijä enkä perusta. Pienpuolueet, alternatiiviset trollit, salaliittoteoreetikot ym. ovat mieleiseni klaani. Perustetaan oma valtio missä vallitsee viidakon lait. Hällä väliä-meininki vaan päälle. Paitsi että näinhän maailma kutakuinkin toimii. Samaan aikaan hällä väliä etenkin moraalikysymysten edessä ja kumminkin tiukka kontrolli monissa asioissa.
- Anonyymi
Kristallipuolue olis pitänyt saada viime vaalien aikana valtaan mutta ei vaan oo valitettavasti mahdollista. Ihmiset mieluummin uskoo tuohon nykyiseen nukketeatteriin, eikä kukaan uskalla vilkaista mitä esiripun takaa löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristallipuolue olis pitänyt saada viime vaalien aikana valtaan mutta ei vaan oo valitettavasti mahdollista. Ihmiset mieluummin uskoo tuohon nykyiseen nukketeatteriin, eikä kukaan uskalla vilkaista mitä esiripun takaa löytyy.
Joo, mä yllätyin positiivisesti kuinka suoraan ja maailmanpolitiikan kyseenalaistaen se niiden edustaja käsitteli jutskia. Rehellisesti sanoen siitä ei ota mitään selvää kuinka maailmantapahtumat suhteutuu. Se on silti varmaa että rahavirtoja seuraamalla pystyttäisiin linkittämään eri tahoja ympäri maailmaa ja niiden välisiä kytköksiä sekä yhteistyötä.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mä yllätyin positiivisesti kuinka suoraan ja maailmanpolitiikan kyseenalaistaen se niiden edustaja käsitteli jutskia. Rehellisesti sanoen siitä ei ota mitään selvää kuinka maailmantapahtumat suhteutuu. Se on silti varmaa että rahavirtoja seuraamalla pystyttäisiin linkittämään eri tahoja ympäri maailmaa ja niiden välisiä kytköksiä sekä yhteistyötä.
Uskonnollisiin näkemyksiin usein liittyy ajatus, että on kaikkivoipainen jumalhahmo, joka on suunnitellut kaiken ja jonka tahdon mukaisesti kaikki käy. Vastanäkemys on, että tällaista jumalhahmoa ei ole.
Samalla tavalla talouteen liittyy näkemyksiä, että on olemassa jokin taho (Rotchildit, vapaamuurarit, Davosin porukka, juutalaiset ja Soros, 20 perhettä, jne ...) joilla on valta ja jonka suunnitelmaa toteutamme. Vastanäkemys tähänkin on, että sellaista valtakeskittymää ei ole. Inhimillisesti on aika vaikea hyväksyä, että kysymykseen: "Kuka tästä kaikesta vastaa?" oikea vastaus olisi yksinkertaisesti "Ei kukaan."- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Uskonnollisiin näkemyksiin usein liittyy ajatus, että on kaikkivoipainen jumalhahmo, joka on suunnitellut kaiken ja jonka tahdon mukaisesti kaikki käy. Vastanäkemys on, että tällaista jumalhahmoa ei ole.
Samalla tavalla talouteen liittyy näkemyksiä, että on olemassa jokin taho (Rotchildit, vapaamuurarit, Davosin porukka, juutalaiset ja Soros, 20 perhettä, jne ...) joilla on valta ja jonka suunnitelmaa toteutamme. Vastanäkemys tähänkin on, että sellaista valtakeskittymää ei ole. Inhimillisesti on aika vaikea hyväksyä, että kysymykseen: "Kuka tästä kaikesta vastaa?" oikea vastaus olisi yksinkertaisesti "Ei kukaan."Kyllä ne vaan kantaa isolta osaltaan kortensa kekoon maailmanpolitiikan tapahtumiin, sillä raha on valtaa ja valta on rahaa. On ne kyllä hölmöjä: Mä ainakin viis veisaisin kaikesta ja elelisin vaan omaa luksuselämääni maailman menosta irtaantuneena. Mä syytän Rockefellereitä siitä että sähköautojen kehitystä on jarrutettu jo vuosikymmeniä. Siinäkin on taustalla vain raha eli bensiini. Soros on pakko mainita ns. väestönvaihtostrategian yhteydessä. Unkarissa sitä kavahdetaan ja siellähän nationalismi kukoistaa.
Sähkö on monin paikoin ollut kuntien hallussa, mutta joillain paikkakunnilla kunta ei alun alkaenkaan ole sähköverkkoa rakentanut vaan sen on tehnyt joku muu. Sama veden kanssa.
Kyseessä ovat luonnolliset monopolit ja monopolin tuotto maksimoituu korkeammilla hinnoilla kuin kilpailutilanteessa. Siitä syystä monopolien hinnoittelua ja muutakin toimintaa säädellään lailla. Sillä on loppujen lopuksi hyvin vähän merkitystä, kuka verkot omistaa.- Anonyymi
Kaikki on kommunisteja. Näin siis perhepiirissä, koska emme vaadi maksua kotitöistä eikä seurustelusta yms. tekemisistämme ystäviltämme.
Peruskommunismi siis vallitsee yhteiskunnassa ja Orpo erityisesti korostaa kommunistisia perhearvojaan.
Talouselämässä ollaan sitten susia toisille. - Anonyymi
Eikun putinisti
- Anonyymi
Ennen aikaan perustettiin paljon osuuskuntia. Vesiosuuskuntiin olen törmännyt. Luulisi, että sähkön tuotantoon ja jakeluun olisi myös ollut ratkaisuna vastaavaa.
Parilla tutulla on omat putoukset ja voimalat. Ikiaikainen oikeus. Myyvät ylimääräisen sähkön tontin ulkopuolelle.
Mies 65
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992557
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 77863
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718