Jälleen naisasiantuntija keskustelemassa komeiden nuorten miesten kanssa

Anonyymi-ap

Kateeksi käy. Saisinpa itse keskustella nuorten naisten kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=QGCEfgQr9pg

https://www.youtube.com/watch?v=63VYa8fhgPo

Näin se vaan menee: yli 30 v naisilla, yli 40v naisilla, jopa yli 50 v naisilla on helpompaa, koska nuorempien miesten kanssa keskustelu ei ole juuri koskaan ahdistelua. Entäpä jos tilanne olisi toisin päin?

Naisasiantuntija, vaikka ikää olisikin vähintään 40, voi keskittyä työhönsä ja keskusteluun, jossa tuo esille osaamista jopa nuoremmille miehille, koska ei tarvitse pelätä, että ahdistelee. Kun mies taas ylittää 30 iän, joutuu nuorempien naisten kanssa kaiken aikaa varomaan, että ei ahdistele. Miten voi edes keskittyä työhön kunnolla, kun joutuisi nuorempien naisten kanssa kaiken aikaa varomaan, ettei ahdistele.

Katsokaa vaan tilastoja esimerkiksi Ruotsissa: varsinkin 20-24 vuotiaita naisia ahdistellaan eniten. Toisin päin onkin jo huomattavasti harvinaisempaa. Auttaako asiaan, jos mies on yli 30, veltostuva ja kaljuuntuva.

Ei siinä toki mitään ja varmasti hyödyllistä kuunnella naisasiantuntijoita, mutta kateeksi joka tapauksessa käy, kun yli 40 v jopa yli 50 v naisella on keskustelu helpompaa nuorempien miesten kanssa kuin toisin päin.

Todellavaikeeta

31

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Miten voi edes keskittyä työhön kunnolla, kun joutuisi nuorempien naisten kanssa kaiken aikaa varomaan, ettei ahdistele."

😂😂😂

Ihan helposti: käyttäytyy kohteliaasti eikä puhu seksuaalisuuteen liittyvistä asioista.

🦄

• Anonyymi

• Anonyymi

Voit opetella joitakin hyödyllisiä taitoja. Naisillekin on tehty omia, en vaan ole suorittanut vielä tutkintoa.
      Olisi mukava kokeilla, toimiiko niistä mikään minkään ikäiseen mieheen 😀.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Flirttailu

• Anonyymi

Vanhempi nainen voi flirttailla varsin vapaasti nuorempien miesten kanssa, mutta...

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempi nainen voi flirttailla varsin vapaasti nuorempien miesten kanssa, mutta...

Todellavaikeeta

Toisin päin tulee sanomista vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin päin tulee sanomista vai?

Ainakin sosiaalisten taitojen on oltava "huomattavan paljon korkeammalla".

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

Siis, jos vähintään 30 vuotiaana tavoittelee 20-24 vuotiaita hyvännäköisiä naisia.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis, jos vähintään 30 vuotiaana tavoittelee 20-24 vuotiaita hyvännäköisiä naisia.

Todellavaikeeta

Niin ja tietysti myös ulkonäkö.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

Niin niiden naisellakin tarvitsee olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin niiden naisellakin tarvitsee olla.

Väittäisin kuitenkin, että flirttailukysymyksessä miehiltä vaaditaan vieläkin "korkeamman tason" sosiaalisia taitoja varsinkin siinä vaiheessa, kun mies on 30 iän ylittänyt ja etsii nuorempia hyvännäköisiä naisia, jotka harvemmin tekee aloitteita yli 30 v miehiin. Nuoret hyvännäköiset naiset muutenkin tekevät varsin vähän aloitteita ainakin "tavallisiin" miehiin. 30 iän ylittäminen miehellä ei ainakaan asiaa auta. Poikkeus toki, jos on onnistunut kompensoimaan "korkean" iän muulla menestymisellä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väittäisin kuitenkin, että flirttailukysymyksessä miehiltä vaaditaan vieläkin "korkeamman tason" sosiaalisia taitoja varsinkin siinä vaiheessa, kun mies on 30 iän ylittänyt ja etsii nuorempia hyvännäköisiä naisia, jotka harvemmin tekee aloitteita yli 30 v miehiin. Nuoret hyvännäköiset naiset muutenkin tekevät varsin vähän aloitteita ainakin "tavallisiin" miehiin. 30 iän ylittäminen miehellä ei ainakaan asiaa auta. Poikkeus toki, jos on onnistunut kompensoimaan "korkean" iän muulla menestymisellä.

Todellavaikeeta

Saat tietysti väittää, mutta se ei ole totta. Tuollaisessa kuvailemasi kaltaisessa epäsuhtaisessa tilanteessa myös naiselta vaaditaan yhtälailla erinomaisia sosiaalisia taitoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saat tietysti väittää, mutta se ei ole totta. Tuollaisessa kuvailemasi kaltaisessa epäsuhtaisessa tilanteessa myös naiselta vaaditaan yhtälailla erinomaisia sosiaalisia taitoja.

Väitätkö tosiaan näin, että nainen käytännössä syyllistyy yhtä suurella todennäköisyydellä seksuaaliseen häirintään? Enkös mä jo tämän keskustelun aloituksessa tuonut esille tämän ilmiön epäreiluuden. Etkö luota tilastoihin? 20-24 vuotiaita naisia "häiritään" eniten.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

Kun oli 18, tuntui 36 vuotias mies järkyttävän vanhalta.

Kun olin 30 vuotias, ihmetteli 20 vuotias mies, miten voin olla niin nuoren näköinen.

Miesten näkö- tai hahmotuskykyä taita häiritä jokin tuntematon tekijä!?

Kun olin 36 yritti 56 mies lähestyä minua. Pidin häntä kiinnostavana, mutta tajusin vasta myöhemmin, että hän olisi voinut haluta suhdetta.

Kun olin 36 pidin 26 miestä mukavana ja vetävän näköisenä. Kuulin häneltä vasta vuosien jälkeen, ettei hän ollut enää minuun ihastunut. Se että hän oli ollut joskus, tuli minulle yllätyksenä.

Harvemmin sitä tajuaa mistään mitään, ellei yritä. Sentään jotain vuosikymmenien jälkeen.

• Anonyymi

Keskustele, jos toinen näyttää eleillään vihreää valoa. Pätee kaiken ikäisiin.

• Anonyymi

Kun täytin 30, en muista kuin ehkä 1 tai 2 kertaa, mahdollisesti 3 tai 4, jolloin joku hyvännäköinen nuorempi nainen olisi näyttänyt vihreää valoa ja nimenomaan niin, että minun ei tarvinnut tehdä aloitetta. Vanhempia naisia toki riittää enemmän, jotka saattaa tehdä aloitteen, mutta eivät kiinnostaneet minua yhtä paljoa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun täytin 30, en muista kuin ehkä 1 tai 2 kertaa, mahdollisesti 3 tai 4, jolloin joku hyvännäköinen nuorempi nainen olisi näyttänyt vihreää valoa ja nimenomaan niin, että minun ei tarvinnut tehdä aloitetta. Vanhempia naisia toki riittää enemmän, jotka saattaa tehdä aloitteen, mutta eivät kiinnostaneet minua yhtä paljoa.

Todellavaikeeta

Et sitten ole huomannut mikä on ollut noiden tilanteiden yhteinen nimittävä tekijä? Niiiden yhteinen nimittävä tekijä olet sinä, eivät "vanhemmat miehet" yleisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten ole huomannut mikä on ollut noiden tilanteiden yhteinen nimittävä tekijä? Niiiden yhteinen nimittävä tekijä olet sinä, eivät "vanhemmat miehet" yleisesti.

Kyllä varmasti iällä on pääsääntöisesti pariutumista heikentävä vaikutus, jos kiinnostuu näistä hyvännäköisistä 20-24 vuotiaista naisista. Pääsääntöisesti yli 30 v miehen on täytynyt hankkia "tavallista enemmän" menestystä 20-30 iän aikana, jos haluaa olla nuoremmille naisille "tasokkaampi" kuin mitä oli esimerkiksi 20-24 vuotiaana. Kokemuksesta tiedän, kun itse olin 20-24, mahdollisuuksia oli enemmän 20-24 vuotiaisiin naisiin, mutta ujous oli silloin isompana esteenä. Kun ikää tulee, pääsääntö, että pitää pystyä kompensoimaan.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä varmasti iällä on pääsääntöisesti pariutumista heikentävä vaikutus, jos kiinnostuu näistä hyvännäköisistä 20-24 vuotiaista naisista. Pääsääntöisesti yli 30 v miehen on täytynyt hankkia "tavallista enemmän" menestystä 20-30 iän aikana, jos haluaa olla nuoremmille naisille "tasokkaampi" kuin mitä oli esimerkiksi 20-24 vuotiaana. Kokemuksesta tiedän, kun itse olin 20-24, mahdollisuuksia oli enemmän 20-24 vuotiaisiin naisiin, mutta ujous oli silloin isompana esteenä. Kun ikää tulee, pääsääntö, että pitää pystyä kompensoimaan.

Todellavaikeeta

Ei sillä ole, mutta toki tilanteesta voi itse tehdä itselleen hyvinkin hankalan, jos toiveet ovat noin epäsuhtaiset. Tilanteiden ainoa yhteinen nimittävä tekijä olet sinä itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä ole, mutta toki tilanteesta voi itse tehdä itselleen hyvinkin hankalan, jos toiveet ovat noin epäsuhtaiset. Tilanteiden ainoa yhteinen nimittävä tekijä olet sinä itse.

Mä tiedän, että mun olisi hyvä vähän ehkä "kehittää joustavuutta". Siitä huolimatta en mä voi kieltää sitäkään, ettenkö kiinnostuisi pääsääntöisesti itseä nuoremmista. Olisinhan ollut "maailman onnellisin mies", jos silloin 30 iän jälkeen olisin saanut hyvännäköisen 20-24 vuotiaan naisen. Esimerkiksi tätäkin espanjalaista laulajaa katsellessa harmittelee, miksi ei itse ole enää nuori. Tuo laulaja täyttää siis pian 20.
        https://www.youtube.com/watch?v=xFHQ13REJvs

Mä toki tiedän: koska 30 iän jälkeen en onnistunut saamaan niitä hyvännäköisiä 20-24 vuotiaita naisia, asia on tuskin tullut yhtään helpommaksi, kun siitä on jo jonkin verran aikaa kun täytin 30. Enhän mä sille mitään mahda, että tietysti harmittaa, kun en ole enää nuori, kun esimerkiksi katson tuon espanjalaisen laulajan haastattelua.

Toki realistista on että naisten ikä nousis jonkin verran esimerkiksi vaikkapa 25-29 vuotiaat tai jopa 30-34. Siinä vaiheessa kun itsellä ikää on jo "vähän enemmän" toki 25-29 vuotiaatkin ovat ilman muuta nuoria, samoin 30-34 vuotiaat. Kun en ole saanut edes 25-29 vuotiasta hyvännäköistä naista enkä myöskään 30-34 vuotiasta.

Minä olin rehellinen: 30 iän jälkeen minuun kolahti enimmäkseen 20-24 vuotiaat hyvännäköiset naiset. En vaan onnistunut saamaan sellaisia naisia.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Mikä tässä ketjussa on se keskimmäinen idea, nuohan ovat podcasteja niin
      onko se mitä ne puhuu, ja jos niin mistä tietää mitä ne puhuu kun on espanjaa
      tyhmä kysymys jos osaa espanjaa, mutta ei tämän palstan enemmistö luulen.
      Vai onko jokin automaattikääntäja aloittajalla, jos tiedät mitä ne puhuu?

Komenttien jatko on kuitenkin muuta, flirttailua tahi jotain sinne päin
      Vai onko ajatus, että ne podcastin puhujat flirttailee keskenään, sisällöistä viis, ja sillä silmälläkö aloittaja suosittaa heitä katsomaan. Kun omista flirttailuistakin samalla puhuu.

Joku vastaaja ylempänä on ajatuksellisesti kallellaan flirttiin vaikka "en vaan ole suorittanut vielä tutkintoa". Yo.linkin mukaan flirttailija voi
      "pukeutua aistillisesti sekä hipelöidä omia vaatteitaan ja availla nappejaan", "puheella ei flirttailussa ole niin ratkaisevaa merkitystä".

Noitten podcastien puhettahan riittää tuntikaupalla, joten ei kai kukaan niin pitkiä flirtin päältä jaksa. Toisaalta em.linkin mukaan flirtistä vahvempi juttu onkin viettely. Tiiä häntä, mutta edelleenkin tän jutun pääpointti on vähän hakusessa.
      vastaavia podcasteja ja pitkiäkin sellaisia varmaan löytyy youtuubista suomeksikin. Ei tartte espanjaksi.

• Anonyymi

Hyvä pointti: mä vähän liikaa innostuin. En itsekään ole kuunnellut. Pitäis varmaan. Espanjaa on tullut opeteltua, mutta en missään tapauksessa väitä, että "osaan" espanjaa. Ilman muuta vaatii ponnisteluja, jotta riittävästi ymmärtää. Tuo Patricia Ramirez on psykologi. Tuossa ensimmäisessä videossa otsikossa siis elämän laadun ja suhteiden parantamista, stressin vähentämistä.

Mä olen monissa aikaisemmissakin keskusteluissa ottanut muitakin kieliä, koska mua itseä kiinnostaa kielten opetteleminen. Kirjoitan kuitenkin keskustelut suomeksi. Mä tykkään yhdistää harrastusta ja samalla saa myös treeniä eri vieraissa kielissä. Parhaimmassa tapauksessa täälläkin on keskustelijoita, joille kielet on harrastus. Miten sinulla?

Naisasiantuntijoita on ilman muuta hyvä kuunnella, jos haluaa kehittää asenteita. Tuli vaan mieleen tällainen: jos itse olisin tuossa keskustelemassa nuorempana miehenä tuon naisen kanssa, joka esittelee osaamistaan, mikä estäisi minua ihastumasta. Nuorempana miehenä mulle saattoi olla jopa helpompaa kiinnostua itseä vanhemmista naisista, koska mä en silloin kokenut "liikaa kilpailua". Jos mietitään ihastumista, esimerkiksi podcasti-tilaisuus voi olla nyt vaan yksi esimerkki, jossa ihmiset voivat ihastua ainakin, jos molemmat sattuu olemaan vapailla markkinoilla.

Jos mulla itsellä olisi jossakin asiassa osaamista jopa niin paljon, että olisin julkkis, tottakai se olisi mukavaa päästä podcasteihin, jossa voisi keskustella hyvännäköisten nuorten naisten kanssa.

Jos mietitään ihastumista, eihän siinä mitään pahaa pitäisi olla ihastua naisasiantuntijaan esimerkiksi podcast-ohjelmassa tai jossakin muussa vastaavassa tilanteessa, jossa naisasiantuntija esittelee osaamistaan. Tällaisessa tilanteessahan naisesta näkee enemmänkin kuin pelkästään ulkonäön.

Kateeksi siis käy, kun esimerkiksi tuo Patricia Ramirez on tavalla tai toisella julkkispsykologi Espanjassa ja tottakai luonnollisesti pääsee erilaisin ohjelmiin esittelemään osaamistaan, jolloin saa myös mahdollisuuden keskustella komeiden nuorten miesten kanssa ja tietysti myös tälläkin tavalla voi avautua mahdollisuuksia tutustua lähemminkin, jos molemmat sattuisivat olemaan vapailla markkinoilla.

Kun itse en siis ole menestynyt missään, on hankala päästä mihinkään ohjelmaan esittelemään osaamistani esimerkiksi hyvännäköisille nuorille naisille, mahdollisuudet tutustumisiin ovat siis vähäisemmät kuin jos olisin jossakin asiassa niin hyvä, että olisin jopa julkkis.

Niin Patricia on siis psykologi. Eikös flirttailukin ole psykologiaa.

Todellavaikeeta

• Työskentelen päivittäin itseäni nuorempien naishenkilöiden kanssa. Keskityn vain työn tekemiseen ja kohtelen heitä vain henkilöinä. Flirttailut, onpa nainen sitten minkä ikäinen tahansa, voi jättää vapaa-ajalle, eikä se kuulu töihin.

• Anonyymi

Mä olen ymmärtänyt, että ei se nyt mitenkään järjettömän harvinaistakaan ole, etteikö työpaikallakin syntyisi suhteita. Miehillä on vaan suurempi vaara sen suhteen, ettei syyllisty häirintään varsinkaan nuorten naisten kanssa.

Oletko miettinyt, haluatko parhaan mukaan nimenomaan välttyä siltä, ettet syyllistyisi häirintään, mikä on ilman muuta erittäin ymmärrettävää. Tämä vaatiikin miehiltä "erittäin korkeatasoisia" sosiaalisia taitoja.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt, että ei se nyt mitenkään järjettömän harvinaistakaan ole, etteikö työpaikallakin syntyisi suhteita. Miehillä on vaan suurempi vaara sen suhteen, ettei syyllisty häirintään varsinkaan nuorten naisten kanssa.

Oletko miettinyt, haluatko parhaan mukaan nimenomaan välttyä siltä, ettet syyllistyisi häirintään, mikä on ilman muuta erittäin ymmärrettävää. Tämä vaatiikin miehiltä "erittäin korkeatasoisia" sosiaalisia taitoja.

Todellavaikeeta

Ei minua kiinnosta, kuvitteleeko joku minun häiritsevän häntä. Minä teen vaan työtäni. Ei kannata ajatella liian syvällisesti.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Ei minua kiinnosta, kuvitteleeko joku minun häiritsevän häntä. Minä teen vaan työtäni. Ei kannata ajatella liian syvällisesti.

Sama juttu mulla: on paljonkin mennyt energiaa nimenomaan siihen, että kunhan sais opiskelut ja työn hoidettua. Harmittaa vaan, kun on saattanut törmätä siinä sivussa kiinnostaviin naisiin eikä ole oikein tiennyt, miten toimia "oikein". Kyllähän sitä vaan väkisinkin miettii syvällisemmin, kun lakeja on kaiken aikaa tiukennettu, mikä siis on häirintää ja mikä ei.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu mulla: on paljonkin mennyt energiaa nimenomaan siihen, että kunhan sais opiskelut ja työn hoidettua. Harmittaa vaan, kun on saattanut törmätä siinä sivussa kiinnostaviin naisiin eikä ole oikein tiennyt, miten toimia "oikein". Kyllähän sitä vaan väkisinkin miettii syvällisemmin, kun lakeja on kaiken aikaa tiukennettu, mikä siis on häirintää ja mikä ei.

Todellavaikeeta

Ainahan sinä voit esittää asian jotenkin kohteliaasti. Mutta sitten pitää hyväksyä se, että saa pakit ja joutuu näkemään toista päivittäin. Kiusallista.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Ainahan sinä voit esittää asian jotenkin kohteliaasti. Mutta sitten pitää hyväksyä se, että saa pakit ja joutuu näkemään toista päivittäin. Kiusallista.

Tottakai siitä tietysti pitää lähteä, että esittää asiat kohteliaasti. Tuli kuitenkin vaan mieleen näitä rajanvetoja.
        https://oikeusministerio.fi/seksuaalirikoslaki

Onko ulkonäön kehuminen tai treffeille pyytäminen seksuaalista ahdistelua:

"Sanallista seksuaalista ahdistelua on selvä häirintä, joka rinnastuu vakavuudeltaan seksuaaliseen kosketteluun. Merkitystä on myös sillä, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja millainen on osapuolten välinen suhde."

Niin, jos pohditaan opiskelupaikkaa tai työpaikkaa, tulee mieleen, että ollaan työkavereita. Kuinka helppoa tämä treffeille pyytäminen nykyään on?

Se on toki totta, että sekin harmittaa, kun saa pakit ja on vaan jatkettava. Se nyt tietysti on selvää, ettei jatka treffeille pyytämistä, jos nainen on sanonut ei. Tuleehan tässä siitä huolimatta mietittyä, jos itse on yli 30 ja nainen vähän päälle 20 ja hyvännäköinen, kuinka "itsestään selvää" tämä tosiaan on esimerkiksi pyytää treffeille.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

aina kiinostus mene yksiin pelkän ijän perusteella, kun ulkonäkö voi olla eri kuin olettaa,

• Anonyymi

Niin siis ainakaan 30 iän ylittänyt mies ei saa olla "vanhan näköinen", jos haluaa hyvät mahdollisuudet pariutua hyvännäköisten 20-24 vuotiaiden naisten kanssa.

Todellavaikeeta

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      26
      3148
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1507
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      76
      1093
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      143
      1029
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      931
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      882
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      868
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      852
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      836
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      138
      767
    Aihe