Ei kukaan voi tosissaan kysyä tuollaista.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011098727.html
Johan nyt on
6
135
Vastaukset
- Anonyymi
Jos nainen näyttää ikäistään 10-vuotta vanhemmalta tai mies 5 vuotta nuoremmalta, niin voihan siinä epäselvyyttä tulla. Joitakin 25:ia voi luulla 40 vuotiaiksi, ja toisia 40 vuotiaita 30 vuotiaiksi.
- Anonyymi
Joskus, kun ystäväni joskus seurusteli, joku luuli, että nainen oli hänen äitinsä. 7 vuotta oli ikäeroa.
Vaikea uskoa, että kukaan töksäyttää kysymyksiä näiden henkilöiden suhteesta. Ehkä sitä on pitänyt jossain vaiheessa selvittää, mutta on aika tahditonta tunkeutua uteliaisuudesta näiden ihmisten yksityisalueelle.
Ehkä kysytään, onko sukulainen, lähiomainen, tai omahoitaja, mutta suoraan suhdetta tuskin kysytään.Kyllä kysyy. Minulla on asia toisinpäin. Kun käyn poikani kanssa vaikka risteilyllä .. minua pidetään poikani kumppanina. Saan sellaisia paheksuvia katseita. Eikä asiaa helpota sekään, että maksan kaikki pojan kulut.
Kun poikani oli nuori, meitä pidettiin sisaruksina. Mikä sekin oli valitettavaa.
Mutta noin yleisesti ottaen, itseäni ei haittaa nuo väärinymmärrykset. Siis se, että minua pidetään jonakin sugarmammana. Itse olen 50 ja poikani täyttää 30.
Tässä artikkelissa nyt vain yksi ihminen kertoo tuntojaan ja ehkä jopa syyllistää muita niistä.
Ei kaikki ihmiset osaa artikuloida asioitaan neutraalisti. Tiedän, sillä itsekin olen samanlainen.
Ei kukaan pahalla sitä äitiyttä kysy sillä tavalla. Täysin viaton kysymys, jonka ei luulisi loukkaavan millään tavalla. Jos hänellä .. siis tällä artikkelin vanhemmalla naisella .. on jotakin käsittelemättömiä asioita asian suhteen, sehän on ihan vain hänen ongelmansa. Vain hänen.
Tää koko juttu on nyt niin wokea kun olla ja voi. Kärpäsen pieru.- Anonyymi
Hyvin vaikea ymmärtää miksi kukaan tuollaista kysyy. Käytännössähän saattajana voi olla myös täysin ulkopuolinenkin henkilö, joka on siellä vain saattajan ominaisuudessa. Jossain tuolla kaduilla kulkiessa tietysti ihmiset saavat kuvitella mitä kuvittelevat, mutta luulisi ammattilaisten osaavan kysyä järkevämminkin. Jos ei mitään muuta keksi, niin vaikkapa "Ja te olette???" Tuosta ei paljoa neutraalimmaksi voi mennä. Voi olla tosin monen makuun jo liiankin neutraali.
- Anonyymi
Tästä on poistettu 2 sääntöjen vastaista viestiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64205Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1142517Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681068Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?191954- 37915
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38901- 47884
- 36836
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119815Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35792