Taas ketjukolaria

Anonyymi-ap

Taas on sählätty ihan huolella.
Ei ollut kameroista apua.

Se on joka päivä ihan kauheaa katsottavaa.
Ajoneuvon ja liikennetilanteiden hallinta edes suoralla tiellä on vaikea juttu.

Mutta kuten täällä suomi24:ssä julistetaan, ajokortti on joskus saatu ja kuski on silloin täydellinen.

https://yle.fi/a/74-20149857

91

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Neljän metrin mittainen turvaväli ei riittänytkään.

      • Anonyymi

        Kyllä se 4m riittää kun on audi, kitkarenkaat ja tuulilasikamera.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se 4m riittää kun on audi, kitkarenkaat ja tuulilasikamera.

        4 sekuntia on oikea turvaväli.


    • Anonyymi

      Sitten painellaan hätäjarrutuksia, kun kameraa ja ylämäkiä.
      Meluaitojakin löytyy niin pitää paniikkijarrutella.

      Tappituntuma, nopeus heittelee miten sattuu ja somea selaavat ajaessa.

      • Anonyymi

        Jos ajokortti on joskus myönnetty, niin kuljettaja on täydellinen, eikä ajamisessa voi olla mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajokortti on joskus myönnetty, niin kuljettaja on täydellinen, eikä ajamisessa voi olla mitään vikaa.

        Heheheeee.... sarkasmia havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheheeee.... sarkasmia havaittavissa.

        Inhorealismia.
        Silmänkantamattomiin taas autoja pysäköity kehälle, kun kolaroitu kesäkelillä.


    • Anonyymi

      Tänään kehä1 taas.
      Kuiva kesäkeli +8 astetta ja pitkä suora ilman liittymiä.

      Toyota hidasteli vasemman puoleisinta kaista ja seuraava nyhjäsi kiinni perässä.
      Äkkijarrutus kameran kohdalla ja onneksi vain peltiä rutussa.

      • Anonyymi

        Joo kovin tollo tojo kuski keskellä jonoa painaa jarrut kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kovin tollo tojo kuski keskellä jonoa painaa jarrut kiinni

        Totta puhut että tollo kuski painaa jonossa jarrut kiinni, mutta sitä vartenhan niitä turva välejä pitäisi pitää, kun eihän sitä voi millään tietää, eikä aavistaa, milloin joku lyö liinat kiinni syystä tai toisesta. Turha alkaa itkemään, että tuli perään ajo, kun ajoit aivan liian lähellä ja sitten sattui se odottamaton tilanne, jossa edellä ajava lyö liinat kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut että tollo kuski painaa jonossa jarrut kiinni, mutta sitä vartenhan niitä turva välejä pitäisi pitää, kun eihän sitä voi millään tietää, eikä aavistaa, milloin joku lyö liinat kiinni syystä tai toisesta. Turha alkaa itkemään, että tuli perään ajo, kun ajoit aivan liian lähellä ja sitten sattui se odottamaton tilanne, jossa edellä ajava lyö liinat kiinni.

        Turvavälit on ehdoton juttu.
        Samoin katse ja havainnointi pitkälle eteen päin, ei omaan keulaan, pelkästään edessä ajavaan tai kännykkään.

        Ja ei jarrutella turhaan, eikä mitään muutakaan tyhmää.

        On se vaikeeta toisille


    • Anonyymi

      Kevään myötä ne, jotka eivät uskalla ajaa talvella, ovat uskaltautuneet liikenteeseen koheltamaan.

      Ajaminen ruosteessa, niin kyllähän sitten sattuu ja tapahtuu.
      Toivottavasti henkilövahinkoja ei tule paljon.

      • Anonyymi

        Monella on auto seisonta vakuutuksessa talven yli ja ei se taito ole sinä aikana ruostunut, vaan kyse on yksinkertaisesti vaan siitä, ettei tajuta pitää sitä turva väliä. Rekkoja ei kannate ohitella, koska nehän kulkee 90 km/h, joten sitä kovempaa ei ole tarve ajaa. Rekan perässä on myöskin turvallista ajaa, ei perseessä kiinni, mutta 50 metrin päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella on auto seisonta vakuutuksessa talven yli ja ei se taito ole sinä aikana ruostunut, vaan kyse on yksinkertaisesti vaan siitä, ettei tajuta pitää sitä turva väliä. Rekkoja ei kannate ohitella, koska nehän kulkee 90 km/h, joten sitä kovempaa ei ole tarve ajaa. Rekan perässä on myöskin turvallista ajaa, ei perseessä kiinni, mutta 50 metrin päässä.

        Siinä rekan perässä 100km/h rajoitusalueella roikkuessa, noinkin pienellä turvavälillä on se jonojen muodostaja, ohituksen estäjä ja liikenteen häirikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä rekan perässä 100km/h rajoitusalueella roikkuessa, noinkin pienellä turvavälillä on se jonojen muodostaja, ohituksen estäjä ja liikenteen häirikkö.

        Mjaa, vai niin. On kuitenkin niin, ettei rekkaa ole mikään pakko lähteä ohittamaan, kun ei halua, mutta jos tuo 50 metrin turvaväli on liian lyhyt, niin mites sadan metrin väli, olisitko silloin tyytyväinen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, vai niin. On kuitenkin niin, ettei rekkaa ole mikään pakko lähteä ohittamaan, kun ei halua, mutta jos tuo 50 metrin turvaväli on liian lyhyt, niin mites sadan metrin väli, olisitko silloin tyytyväinen ?

        Ei kai se haittaa pitää pidempääkin väliä rekkaan, jos ei meinaa ohi.

        Moni muu ohittaa, niin ei tarvitse kerralla ohittaa rekkaa ja sinua.


        Kivempi ajaakin, kun edessä on tilaa ja väljää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mjaa, vai niin. On kuitenkin niin, ettei rekkaa ole mikään pakko lähteä ohittamaan, kun ei halua, mutta jos tuo 50 metrin turvaväli on liian lyhyt, niin mites sadan metrin väli, olisitko silloin tyytyväinen ?

        Kun se ajo-ja huomiokyky ei riitä, niin tietenkään sitä rekkaa ei ole syytä lähteä ohittamaa.
        Kaikkein turvallisinta kaikille olisi kun tuollainen nyhertäjä ja ajokyvytön häirikkö ei enää liikenteeseen kuljettajan ominaisuudessa edes osallistuisi.
        Tuossa vahdissahan pitäisi se väli olla ainakin sen 5 sekuntia, että ohittajan eteen ja siihen ohitettuun nyhertäjään jäisi tarpeeksi väliä.
        Nuo metrimääräiset välit voi unohtaa kun asia on paremmin arvioitavissa sekunneissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se haittaa pitää pidempääkin väliä rekkaan, jos ei meinaa ohi.

        Moni muu ohittaa, niin ei tarvitse kerralla ohittaa rekkaa ja sinua.


        Kivempi ajaakin, kun edessä on tilaa ja väljää.

        Se on juuri noin , että pienellä välillä siinä rekan takana hinkkaava on juuri se jonon muodostaja ja liikenteen häirikkö.
        Voisi tosiaan ajaa reilusti kauempana siitä rekasta kun ja jos ajokyky tai halu ei rekan ohittamiseen riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella on auto seisonta vakuutuksessa talven yli ja ei se taito ole sinä aikana ruostunut, vaan kyse on yksinkertaisesti vaan siitä, ettei tajuta pitää sitä turva väliä. Rekkoja ei kannate ohitella, koska nehän kulkee 90 km/h, joten sitä kovempaa ei ole tarve ajaa. Rekan perässä on myöskin turvallista ajaa, ei perseessä kiinni, mutta 50 metrin päässä.

        "Monella on auto seisonta vakuutuksessa talven yli ja ei se taito ole sinä aikana ruostunut, vaan kyse on yksinkertaisesti vaan siitä, ettei tajuta pitää sitä turva väliä."

        Kyllä se on tärkeä osa ajotaitoa.
        Eihän ajokoettakaan saa läpi, jos ei pysty kulkemaan liikenteen mukana tai ei osaa pitää turvavälejä.

        Voiko muuten nykyään saada ajokortin, jos ei kykene ajamaan 80kmh?
        Ainakaan korttia ei oteta pois, jos joku on sellaisen mennyt myöntämään.


    • Anonyymi

      Jälleen kerran pöljästi kerrottu uutinen !
      Me laitamme taas tähän paremman version tapahtuneesta, koska poliisi ja Media eivät sitä uskalla oikealla tavalla kertoa.

      Usean auton ketjukolari Kehä I:llä – poliisi toteaa kahdeksan kuskin syyllistyneen liikennerikoksiin. Onnettomuuden myötä kahdeksan kuljettajan on todettu syyllistyneen liikennevahinkojen aiheuttamisiin, tiedottaa Helsingin poliisi. Poliisi uskoo varmasti siihen, ettei kuljettajilla ollut tilanteessa riittäviä turvavälejä.
      Ketjussa ensimmäisenä ajanutta kuljettajan ei todeta syyllistyneen rikokseen.

      Kommenttia: Vaikka itse ei ole ollut paikalla, niin selväähän se nyt on, mistä ketjukolarit johtuu ! Mistäpä muustakaan, kuin siitä, ettei pidetty turva välejä, mihin teoriaan myös poliisi uskoo. Tiedoksi vaan, ettei tämä suomalainen liikennekulttuuri tule ikinä muutumaan, vaan saamme jatkossakin lukea näitä samoja typerillä tavoilla kerrottuja juttuja. Jo se, ettei haluta ketju kolaroineille kuskeille tuottaa pahaa mieltä, niin heidän tekosiaan pitää siksi läyrytä epäillään ja vaaransi liikennettä koru kliseillä. Tietysti se pelle Hermanneille on taas vaan sitä vahinkoa ja sattumaa, joille ei muka mahda mitään. Me sanomme, että VARMASTI mahtaa, sillä kyse on vaan tahtotilasta, joka näillä ketjukolari kuskeilla ei OLE. Kukaan ei ole koskaan tällä uskaltanut kertoa, miksi niiden turva välien pitäminen on niin hirmuisen vaikeaa. Me tiedämme ja vaikka olemme sen täällä lukuisia kertoja aiemmin kertoneetkin, niin kerrataapa vielä kerran. Liikennekulttuuri on tapa, jossa ei uskalleta ajaa siitä poikkeavalla tavalla, kuten tässä tapauksessa siten, että pidettäisiin pitkiä turva välejä. Se, joka kehtaa pitää pitkää turva väliä, niin se pitää täyttää takana tulijan oitis. Me, jotka pidämme aina pitkää turva väliä, joudumme näin ollen löysäämään kaasun kokonaan saadaksemme uuden turvavälin kasvamaan edellämme ajavaan. Tätä se ajaminen on sitten alati, että sitä turva väliä joutuukin sitten tiuhään kasvattamaan, koska kaikki haluaa ajaa liikennekulttuurin mukaisesti siten, että ollaan kiinni toisissaan, jottei kukaan vaan sovi siihen väliin tulemaan. Olishan se ny ohittajillekin helpompaa, jos autojen välissä olisi tilaa sik-sakkia ohitella jokaisesta.

      • Anonyymi

        Epäillään trolli se aina vaan jaksaa tuota tyhmyyttään palstalle esitellä. Ensinnäkin, jos media olisi uutisoinut asian esitetyllä tavalla niin kysehän olisi selvästä valehtelusta eikä se sopisi lain ja hyvien tapojen raamien sisään.
        Se ensimmäisenä ajat saattoi hyvinkin olla se todellinen ketjukolarin aiheuttaja , nuo muut osalliset sitä vastoin ei varmuudella olleet muuta kuin epäiltyjä onnettomuuteen joutuneita.
        Sanot , että onnettomuuksien sattumiselle varmasti mahtaa jotakin. Oletko aivan varma , ettei tuota asiaa olisi sinua huomattavasti viisaammat ja osaavammat oikeat järki ihmiset olisi jo aikoja sitten miettineet, mutta tuota huutamaasi varmasti asiaan mahtamista ei vaan ole tähän päivään mennessä löytynyt.
        Tuosta liikenteessä pitämästäsi turvavälistä. Kun nyt olet se ajo-ja huomiokyvyltäsi sille rattijuopon tasolle vajonnut ikäkuski ja muutenkin onnettomuuksia aiheuttava nysväri niin mitä sinulla on aihetta itkeä tuosta, että nopeammin ajavat sinut ohittavat? Sanot aina pitäväsi riittävän turvavälin. Etkö sitten oikeasti pidä jos kerran joudut hiljentämään ja " kaasun kokonaan löysäämään" sen turvavälin uudestaan ottamiseen? Jos se pitämäsi turvaväli olisi riittävä kuten väität, niin tuota kaasun löysäämistä ei olisi tarvetta tehdä. Ja edelleen, vaikka tuota turhaa kaasun löysäämistä teetkin, niin mitä sitten?
        Ei se , ettet alentuneen ajokykysi takia kykene liikkumaan liikennevirran mukaista erittäin maltillista, lähes aina alle rajoituksen olevaa nopeutta, ole minkään liikennekulttuurin vika tai syy, vaan se syy on ainoastaan oma vakavasti alentunut ajokykysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäillään trolli se aina vaan jaksaa tuota tyhmyyttään palstalle esitellä. Ensinnäkin, jos media olisi uutisoinut asian esitetyllä tavalla niin kysehän olisi selvästä valehtelusta eikä se sopisi lain ja hyvien tapojen raamien sisään.
        Se ensimmäisenä ajat saattoi hyvinkin olla se todellinen ketjukolarin aiheuttaja , nuo muut osalliset sitä vastoin ei varmuudella olleet muuta kuin epäiltyjä onnettomuuteen joutuneita.
        Sanot , että onnettomuuksien sattumiselle varmasti mahtaa jotakin. Oletko aivan varma , ettei tuota asiaa olisi sinua huomattavasti viisaammat ja osaavammat oikeat järki ihmiset olisi jo aikoja sitten miettineet, mutta tuota huutamaasi varmasti asiaan mahtamista ei vaan ole tähän päivään mennessä löytynyt.
        Tuosta liikenteessä pitämästäsi turvavälistä. Kun nyt olet se ajo-ja huomiokyvyltäsi sille rattijuopon tasolle vajonnut ikäkuski ja muutenkin onnettomuuksia aiheuttava nysväri niin mitä sinulla on aihetta itkeä tuosta, että nopeammin ajavat sinut ohittavat? Sanot aina pitäväsi riittävän turvavälin. Etkö sitten oikeasti pidä jos kerran joudut hiljentämään ja " kaasun kokonaan löysäämään" sen turvavälin uudestaan ottamiseen? Jos se pitämäsi turvaväli olisi riittävä kuten väität, niin tuota kaasun löysäämistä ei olisi tarvetta tehdä. Ja edelleen, vaikka tuota turhaa kaasun löysäämistä teetkin, niin mitä sitten?
        Ei se , ettet alentuneen ajokykysi takia kykene liikkumaan liikennevirran mukaista erittäin maltillista, lähes aina alle rajoituksen olevaa nopeutta, ole minkään liikennekulttuurin vika tai syy, vaan se syy on ainoastaan oma vakavasti alentunut ajokykysi.

        Nopeusrajoitus on vain maksiminopeus.

        On ihan ok tiputtaa yhtäkkiä nopeus puoleen työmatkaliikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitus on vain maksiminopeus.

        On ihan ok tiputtaa yhtäkkiä nopeus puoleen työmatkaliikenteessä.

        On varmaan ok. jos ja kun haluaa aiheuttaa onnettomuuksia ja muita vaaratilanteita esittämälläsi tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan ok. jos ja kun haluaa aiheuttaa onnettomuuksia ja muita vaaratilanteita esittämälläsi tavalla.

        Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin.

        Hulluilla on halvat huvit, valitettavasti vaan muiden kustannuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäillään trolli se aina vaan jaksaa tuota tyhmyyttään palstalle esitellä. Ensinnäkin, jos media olisi uutisoinut asian esitetyllä tavalla niin kysehän olisi selvästä valehtelusta eikä se sopisi lain ja hyvien tapojen raamien sisään.
        Se ensimmäisenä ajat saattoi hyvinkin olla se todellinen ketjukolarin aiheuttaja , nuo muut osalliset sitä vastoin ei varmuudella olleet muuta kuin epäiltyjä onnettomuuteen joutuneita.
        Sanot , että onnettomuuksien sattumiselle varmasti mahtaa jotakin. Oletko aivan varma , ettei tuota asiaa olisi sinua huomattavasti viisaammat ja osaavammat oikeat järki ihmiset olisi jo aikoja sitten miettineet, mutta tuota huutamaasi varmasti asiaan mahtamista ei vaan ole tähän päivään mennessä löytynyt.
        Tuosta liikenteessä pitämästäsi turvavälistä. Kun nyt olet se ajo-ja huomiokyvyltäsi sille rattijuopon tasolle vajonnut ikäkuski ja muutenkin onnettomuuksia aiheuttava nysväri niin mitä sinulla on aihetta itkeä tuosta, että nopeammin ajavat sinut ohittavat? Sanot aina pitäväsi riittävän turvavälin. Etkö sitten oikeasti pidä jos kerran joudut hiljentämään ja " kaasun kokonaan löysäämään" sen turvavälin uudestaan ottamiseen? Jos se pitämäsi turvaväli olisi riittävä kuten väität, niin tuota kaasun löysäämistä ei olisi tarvetta tehdä. Ja edelleen, vaikka tuota turhaa kaasun löysäämistä teetkin, niin mitä sitten?
        Ei se , ettet alentuneen ajokykysi takia kykene liikkumaan liikennevirran mukaista erittäin maltillista, lähes aina alle rajoituksen olevaa nopeutta, ole minkään liikennekulttuurin vika tai syy, vaan se syy on ainoastaan oma vakavasti alentunut ajokykysi.

        Älä räkättirastas kehtaa visertää, kun et tiedä mistään mitään. Turhaa tänne pöljyyttäsi kirjoittelet. Mikä se sellainen epäillään trolli on, joka ei tuota turhake sanaa käytä, muut kuin sinä, joka sitä jumaloit kanssa, joten SINÄ OLET EPÄILLÄÄN TROLLI ja viheliäisin maan matonen.
        Oikein todella ihmetyttää tuollainen asioiden oikein räikeät vääristelyt. Mikähän tollo oikein olet ? Katkeroitunut seniili, vai keskenkasvuinen räkäviisari kloppi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeusrajoitus on vain maksiminopeus.

        On ihan ok tiputtaa yhtäkkiä nopeus puoleen työmatkaliikenteessä.

        Nopeuden pudotus riippuu tietysti keliolosuhteista eli mitä huonompi ja vaikeampi keli, sitä pienempi nopeus, eli sen voi tosiaan puolittaakin, kuten totesit. Tuo Seniili räkäviisari vaan saa aina kovan vihanpurkauksen, kun joku täällä puhuu nopeuden laskusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan ok. jos ja kun haluaa aiheuttaa onnettomuuksia ja muita vaaratilanteita esittämälläsi tavalla.

        Fakta on AINA se, että syyllinen kolariin on se, joka ajaa toista päin tai perään. Vaaratilanteita aiheuttaa totta kait se, joka tulee peräpuskuriin 10 metrin päähän tai vieläkin lähemmäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluilla on halvat huvit, valitettavasti vaan muiden kustannuksella.

        Älä viiti kieroilla ja syytellä muita kuljettajia. FAKTA on se, että joka hinen saa ajaa sitä nopeutta, minkä katsoo itsellensä sopivaksi. Tämä ei tietystikään tarkoita ihmisen kävelyvauhtia, eikähän kukaan koskaan tietenkään sellaista etanan vauhtia ajakkaan. Täällä on vaan tuo yksi räkättirastas seniili, joka valehtelee suut ja silmät täyteen muista kirjoittajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viiti kieroilla ja syytellä muita kuljettajia. FAKTA on se, että joka hinen saa ajaa sitä nopeutta, minkä katsoo itsellensä sopivaksi. Tämä ei tietystikään tarkoita ihmisen kävelyvauhtia, eikähän kukaan koskaan tietenkään sellaista etanan vauhtia ajakkaan. Täällä on vaan tuo yksi räkättirastas seniili, joka valehtelee suut ja silmät täyteen muista kirjoittajista.

        No hidastele sitten, jos ei muuten suju, mutta aja mahdollisimman oikealla.

        Muulle liikenteelle pitäisi myös antaa välillä tilaa.
        Vaikka bussipysäkille välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä räkättirastas kehtaa visertää, kun et tiedä mistään mitään. Turhaa tänne pöljyyttäsi kirjoittelet. Mikä se sellainen epäillään trolli on, joka ei tuota turhake sanaa käytä, muut kuin sinä, joka sitä jumaloit kanssa, joten SINÄ OLET EPÄILLÄÄN TROLLI ja viheliäisin maan matonen.
        Oikein todella ihmetyttää tuollainen asioiden oikein räikeät vääristelyt. Mikähän tollo oikein olet ? Katkeroitunut seniili, vai keskenkasvuinen räkäviisari kloppi ?

        Pahasti näyttää sinua, epäillään trollin seuraajana pattiin ottavan kun tuon trollin , asioita ymmärtämättömiä mielenvikaisia kommentteja hieman oiotaan.
        Opettajasi tasoinen toki oikeassa olevan haukkumisessa olet muta asiaahan tuossa purkauksessasi ei ole edes nimeksi. Joten mietis, kuka se pöljä tässäkin tapauksessa oikeasti on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeuden pudotus riippuu tietysti keliolosuhteista eli mitä huonompi ja vaikeampi keli, sitä pienempi nopeus, eli sen voi tosiaan puolittaakin, kuten totesit. Tuo Seniili räkäviisari vaan saa aina kovan vihanpurkauksen, kun joku täällä puhuu nopeuden laskusta.

        Harvoin, jos koskaan, se keli muutaman kilometrin työmatkalla niin radikaalisti muuttuu, että nopeuden yhtäkkinen pudotus puoleen on aiheellista tai tarpeellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fakta on AINA se, että syyllinen kolariin on se, joka ajaa toista päin tai perään. Vaaratilanteita aiheuttaa totta kait se, joka tulee peräpuskuriin 10 metrin päähän tai vieläkin lähemmäs.

        Kolariin ei läheskään aina ole syyllinen se toista päin ajava, koska vaikkapa kun se väistämisvelvollinen jättää velvollisuuttaan noudattamatta, niin se syyllinen kolariin ei olekaan se tällaista päin ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viiti kieroilla ja syytellä muita kuljettajia. FAKTA on se, että joka hinen saa ajaa sitä nopeutta, minkä katsoo itsellensä sopivaksi. Tämä ei tietystikään tarkoita ihmisen kävelyvauhtia, eikähän kukaan koskaan tietenkään sellaista etanan vauhtia ajakkaan. Täällä on vaan tuo yksi räkättirastas seniili, joka valehtelee suut ja silmät täyteen muista kirjoittajista.

        Kyllä se halpaa huvia hakeva hakeva hullu, joka on sitä mieltä, että "Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin."
        Tokihan se tiedetään , että juuri sinä tuolla tavalla liikenteessä liikut ja tapaasi ihannoit mutta viisasta tuollainen ei ole, sen paremmin kuin tuo kommenttisi lopun vakavaa mielenhäiriötä ja katkeruutta osoittava lausumasi kommentoijasta, joka ystävällisesti ja hienovaraisin sana kääntein noita ihannoimiasi rattijuopontasolle ajo-ja huomiokyssään vajonneita ikäkuskeja oikeaan, turvalliseen ja muille onnettomuuksia aiheuttamattomaan ajotapaan koittaa opastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se halpaa huvia hakeva hakeva hullu, joka on sitä mieltä, että "Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin."
        Tokihan se tiedetään , että juuri sinä tuolla tavalla liikenteessä liikut ja tapaasi ihannoit mutta viisasta tuollainen ei ole, sen paremmin kuin tuo kommenttisi lopun vakavaa mielenhäiriötä ja katkeruutta osoittava lausumasi kommentoijasta, joka ystävällisesti ja hienovaraisin sana kääntein noita ihannoimiasi rattijuopontasolle ajo-ja huomiokyssään vajonneita ikäkuskeja oikeaan, turvalliseen ja muille onnettomuuksia aiheuttamattomaan ajotapaan koittaa opastaa.

        Meillä Espoossa on myös tapana ajaa 40-50kmh 70 alueella, että mahdollisimman vähän autoja pääsee pysähtymättä vihreillä.
        Kiva sellanen pysähtynyt ruuhka ja mahdollisimman pitkät jonot.
        Ehtii rauhassa sometella auton ratissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se halpaa huvia hakeva hakeva hullu, joka on sitä mieltä, että "Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin."
        Tokihan se tiedetään , että juuri sinä tuolla tavalla liikenteessä liikut ja tapaasi ihannoit mutta viisasta tuollainen ei ole, sen paremmin kuin tuo kommenttisi lopun vakavaa mielenhäiriötä ja katkeruutta osoittava lausumasi kommentoijasta, joka ystävällisesti ja hienovaraisin sana kääntein noita ihannoimiasi rattijuopontasolle ajo-ja huomiokyssään vajonneita ikäkuskeja oikeaan, turvalliseen ja muille onnettomuuksia aiheuttamattomaan ajotapaan koittaa opastaa.

        Ei voi olla noin kiire.
        Kuule kun käännän työsuhde-leasing unelmani vasemmalle kaistalle ja alan hidastamaan, niin mennä kävelyvauhtia koko kehän pituudelta.

        Moottoritiellä saa lätevästi rampin ja kiihdytyskaistan pysähtymään.
        Sinne pysähtyy taakse koko tieverkosto.
        Ihan hitaasti ja välit kiinni, niin ei pääse mitään veroketjuperiaatteita tapahtumaan.
        Kiihdyttää ei kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se halpaa huvia hakeva hakeva hullu, joka on sitä mieltä, että "Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin."
        Tokihan se tiedetään , että juuri sinä tuolla tavalla liikenteessä liikut ja tapaasi ihannoit mutta viisasta tuollainen ei ole, sen paremmin kuin tuo kommenttisi lopun vakavaa mielenhäiriötä ja katkeruutta osoittava lausumasi kommentoijasta, joka ystävällisesti ja hienovaraisin sana kääntein noita ihannoimiasi rattijuopontasolle ajo-ja huomiokyssään vajonneita ikäkuskeja oikeaan, turvalliseen ja muille onnettomuuksia aiheuttamattomaan ajotapaan koittaa opastaa.

        Nuole ukkopaha persettäsi, muuta sulle pallinaamalle ei voi kirjoittaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolariin ei läheskään aina ole syyllinen se toista päin ajava, koska vaikkapa kun se väistämisvelvollinen jättää velvollisuuttaan noudattamatta, niin se syyllinen kolariin ei olekaan se tällaista päin ajanut.

        Totta kait päälle ajava on aina syyllinen, ei kukaan ole muuta väittänytkään, mutta 8 vuotias flikkakin tajuaa, että jos tullaan kärkiolmion takaa toisen eteen, niin siinä ei ole epäilysten aihetta muille kuin kaikkea epäilevälle trollille , poliisille ja Medialle, jotka eivät saa sanoa suoraan, kuka teki ja mitä teki ilman, että etuliitteennä pitää olla epäillään läyry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin, jos koskaan, se keli muutaman kilometrin työmatkalla niin radikaalisti muuttuu, että nopeuden yhtäkkinen pudotus puoleen on aiheellista tai tarpeellista.

        Unohdat, että kaikki on mahdollista, myös lyhyillä ajomatkoilla. Moni saattaa jättää turva vyön pois, kun ajattelee, ettei tällä parin kilsan kauppareisulla voi sattua mitään. Eihän siinä tarvi olla kuin että hirvi hyppää eteen, niin varmana sinäkin vedät liinat kiinni ehtimättä ajatella, että siellä taka puskurissahan se kaikkea epäilevä trolli ajaa posottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahasti näyttää sinua, epäillään trollin seuraajana pattiin ottavan kun tuon trollin , asioita ymmärtämättömiä mielenvikaisia kommentteja hieman oiotaan.
        Opettajasi tasoinen toki oikeassa olevan haukkumisessa olet muta asiaahan tuossa purkauksessasi ei ole edes nimeksi. Joten mietis, kuka se pöljä tässäkin tapauksessa oikeasti on?

        Koska et osaa käyttäytyä muita kirjoittajia kohtaan suvaitsevaisesti ja kunnioittavasti, vaan räksytät ja valehtelet niin kovasti, että hörökorvat heiluu, niin sinun kommentteihesi tullaan vastaamaan vaan; painu suolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hidastele sitten, jos ei muuten suju, mutta aja mahdollisimman oikealla.

        Muulle liikenteelle pitäisi myös antaa välillä tilaa.
        Vaikka bussipysäkille välillä.

        Kun ajaa omaa hyväksi katsomaansa nopeutta 80 km/h, niin se ei tarkoita sitä, että olisi velvollinen pysähtelemään tämän tästä bussi pysäkeille. Sille muulle liikenteelle kun on olemassa se vasen kaista, niin siitä vaan hapraasti ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se halpaa huvia hakeva hakeva hullu, joka on sitä mieltä, että "Ihan pelkän ruuhkan aiheuttaminenkin on mukavaa.
        Tulee sellaista ison maailman meinikiä tännekin."
        Tokihan se tiedetään , että juuri sinä tuolla tavalla liikenteessä liikut ja tapaasi ihannoit mutta viisasta tuollainen ei ole, sen paremmin kuin tuo kommenttisi lopun vakavaa mielenhäiriötä ja katkeruutta osoittava lausumasi kommentoijasta, joka ystävällisesti ja hienovaraisin sana kääntein noita ihannoimiasi rattijuopontasolle ajo-ja huomiokyssään vajonneita ikäkuskeja oikeaan, turvalliseen ja muille onnettomuuksia aiheuttamattomaan ajotapaan koittaa opastaa.

        ÄLÄ VIITSI VALEHDELLA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla noin kiire.
        Kuule kun käännän työsuhde-leasing unelmani vasemmalle kaistalle ja alan hidastamaan, niin mennä kävelyvauhtia koko kehän pituudelta.

        Moottoritiellä saa lätevästi rampin ja kiihdytyskaistan pysähtymään.
        Sinne pysähtyy taakse koko tieverkosto.
        Ihan hitaasti ja välit kiinni, niin ei pääse mitään veroketjuperiaatteita tapahtumaan.
        Kiihdyttää ei kannata.

        Hauskaa huumoria ! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuole ukkopaha persettäsi, muuta sulle pallinaamalle ei voi kirjoittaa

        Noinko pahasti noiden liikennehäirikköjen, jotka "viisaita" kehuu olevansa, oppipojan kupoliin ottaa totuus oppi-isistään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla noin kiire.
        Kuule kun käännän työsuhde-leasing unelmani vasemmalle kaistalle ja alan hidastamaan, niin mennä kävelyvauhtia koko kehän pituudelta.

        Moottoritiellä saa lätevästi rampin ja kiihdytyskaistan pysähtymään.
        Sinne pysähtyy taakse koko tieverkosto.
        Ihan hitaasti ja välit kiinni, niin ei pääse mitään veroketjuperiaatteita tapahtumaan.
        Kiihdyttää ei kannata.

        Tuo humalassa kirjoittelusi vain pahentaa tuota mielenvikaisuuttasi ja tokihan se uskotaan, että kirjoittamallasi tavalla liikenteessä toimit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kait päälle ajava on aina syyllinen, ei kukaan ole muuta väittänytkään, mutta 8 vuotias flikkakin tajuaa, että jos tullaan kärkiolmion takaa toisen eteen, niin siinä ei ole epäilysten aihetta muille kuin kaikkea epäilevälle trollille , poliisille ja Medialle, jotka eivät saa sanoa suoraan, kuka teki ja mitä teki ilman, että etuliitteennä pitää olla epäillään läyry

        Ei se päälle ajanut aina ole syyllinen, eikä edes se kolmion takaa toisen eteen tullut ole mihinkään syyllinen ennen kuin oikeudessa on muuta toteen näytetty. Ennen oikeuden päätöstä kaikille, jopa sinulle on olemassa vain liikennerikkomuksesta epäilty ajoneuvon kuljettaja.
        Poliisi ja media uutisoivat tapahtumat juuri niin kuin ne lain mukaan kuuluukin uutisoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat, että kaikki on mahdollista, myös lyhyillä ajomatkoilla. Moni saattaa jättää turva vyön pois, kun ajattelee, ettei tällä parin kilsan kauppareisulla voi sattua mitään. Eihän siinä tarvi olla kuin että hirvi hyppää eteen, niin varmana sinäkin vedät liinat kiinni ehtimättä ajatella, että siellä taka puskurissahan se kaikkea epäilevä trolli ajaa posottaa.

        Toki moni asia on mahdollista, ainakin vilkkaassa mielikuvituksessa, josta annat mitä parhaan esimerkin. Oikeassa elävässä elämässä, elämä ei onneksi ole noin dramaattista mitä halut kuvailla. Niin, ja sen takana tulijan tehtävä se turvavälistä huolehtiminen on ei suinkaan sen edellä ajavan.
        Sen verran, ettei mainitsemasi turvavyö, noin ylipäätään auta sitä jonka perään mahdollisesti ajetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska et osaa käyttäytyä muita kirjoittajia kohtaan suvaitsevaisesti ja kunnioittavasti, vaan räksytät ja valehtelet niin kovasti, että hörökorvat heiluu, niin sinun kommentteihesi tullaan vastaamaan vaan; painu suolle!

        Niin, tuo ihailemasi trolli , jonka oppipoika olet ja tuossa järjettömässä roolissa haluat loistaa, on tietenkin oma mielenköyhä valintasi.
        Se mitä epäillään trollista on kirjoitettu pitää kirjaimellisesti paikkansa, joten se räksyttäminen ja ennen kaikkea valehteleminen on juurikin mainitun trollin vähintään toinen luonto. Se mitä sinä moisen mieltä vailla olevan trollin oppipoikana kenenkin kommentteihin vastaa on toki kaikille täysjärkisille yhdentekevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa omaa hyväksi katsomaansa nopeutta 80 km/h, niin se ei tarkoita sitä, että olisi velvollinen pysähtelemään tämän tästä bussi pysäkeille. Sille muulle liikenteelle kun on olemassa se vasen kaista, niin siitä vaan hapraasti ohi.

        Joo sama.
        Mäkin ajan ihan omaa kasikymppiä.
        Painelen jarrua ja höllään kaasua taktisissa paikoissa.

        ...ja sitten vasemmalle kaistalle. Tulee ihan tippa housuun.
        Siinähän matelevat.
        Mun 80 on 60.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa omaa hyväksi katsomaansa nopeutta 80 km/h, niin se ei tarkoita sitä, että olisi velvollinen pysähtelemään tämän tästä bussi pysäkeille. Sille muulle liikenteelle kun on olemassa se vasen kaista, niin siitä vaan hapraasti ohi.

        Onhan se toki noinkin, mutta kun sitä paikkaa jossa voisi " hapraasti " ohittaa ei useinkaan kohtuullisessa ajassa kohdalle satu, niin ei se ole ajokyvyttömältä liikennehäiriköltä liikaa pyydetty, ettei olisi se minä minä mulkku ja muista täysin piittaamaton tien omistaja, jollainen kirjoituksesi perusteella tunnut itse olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ VIITSI VALEHDELLA !

        Vastamassasi kommentissa joka sana on totta, eikä siinä ole mitään edes valehteluun viittaavaa. Ei vaikka kuinka sääntöjen vastaisesti tuot asiasi huutamalla esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa huumoria ! 😁

        Makunsa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo sama.
        Mäkin ajan ihan omaa kasikymppiä.
        Painelen jarrua ja höllään kaasua taktisissa paikoissa.

        ...ja sitten vasemmalle kaistalle. Tulee ihan tippa housuun.
        Siinähän matelevat.
        Mun 80 on 60.

        Poika, sinä alt oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se toki noinkin, mutta kun sitä paikkaa jossa voisi " hapraasti " ohittaa ei useinkaan kohtuullisessa ajassa kohdalle satu, niin ei se ole ajokyvyttömältä liikennehäiriköltä liikaa pyydetty, ettei olisi se minä minä mulkku ja muista täysin piittaamaton tien omistaja, jollainen kirjoituksesi perusteella tunnut itse olevan.

        Vain sinä mulkku mies kehtaat potkia tutkainta vastaan ja vaatia liikenteessä muilta etuajo-oikeuksia, mutta niitä et tule ikinä saamaan. Miehenkuva on ku mulukku , eikä mee lääkäriin ! Älä unta näe, että sinun takiasi kukaan alkaisi aina vähän väliä bussipysäkeille väistelemään. Ei auta vaikka kuinka ajo kyvyttömiksi rienaisit . Ajokyvyttömyys ei ole sitä, kun haluaa ajaa aina kelien ja liikennetilanteiden mukaisesti sopivalla nopeudella. Ajokyvyttömyyttä ei ole sekään, ettei halua ohitella muita. Ajokyvyttömyyttä ei ole sekään, ettei halua ajaa suojatiellä kenenkään päälle vaan pysähtyy tarvittaessa suojatien eteen odottamaan että suojatie on vapaa sitä ylittävistä. Kun siis ajelee omaa turvalliseksi katsomaansa nopeutta, niin siinä ei tarvitse millään tavoin eikä voikkaan muita huomioida. Toki seh¨än se vasta huomioimista onkin, että pitää kunnon välimatkaa edellään ajavaan, niin johan sinun mulkun on sitten paljon helpompaa ssuorittaa se ohitus, kuin jos letka olisi saotoja metiä pitkä, eikä kellään olisi sitä turva väliä. Nyt sun kuuluu antaa meille ISOT kehut, miten huomioimme muuta liikennettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, tuo ihailemasi trolli , jonka oppipoika olet ja tuossa järjettömässä roolissa haluat loistaa, on tietenkin oma mielenköyhä valintasi.
        Se mitä epäillään trollista on kirjoitettu pitää kirjaimellisesti paikkansa, joten se räksyttäminen ja ennen kaikkea valehteleminen on juurikin mainitun trollin vähintään toinen luonto. Se mitä sinä moisen mieltä vailla olevan trollin oppipoikana kenenkin kommentteihin vastaa on toki kaikille täysjärkisille yhdentekevää.

        Nyt munasit itsesi taas pahemman kerran vanha räksyttäjä, joka et huomaa edes sen vertaa, että itsehän räksytät yhtä mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki moni asia on mahdollista, ainakin vilkkaassa mielikuvituksessa, josta annat mitä parhaan esimerkin. Oikeassa elävässä elämässä, elämä ei onneksi ole noin dramaattista mitä halut kuvailla. Niin, ja sen takana tulijan tehtävä se turvavälistä huolehtiminen on ei suinkaan sen edellä ajavan.
        Sen verran, ettei mainitsemasi turvavyö, noin ylipäätään auta sitä jonka perään mahdollisesti ajetaan.

        > Sen verran, ettei mainitsemasi turvavyö, noin yleisesti ottaen auta sitä jonka perään mahdollisesti ajetaan. ps. joo, ei auta, niin mitä muuta siinä sitten voi enää tehdää oman turvallisuutensa varmistamiseksi, kuin toivoa, jotta sen perässä roikkujan huomiokyky ei olisi sillä ylistämälläsi rattijuopon tasolle taantuneella. Moni on mainostamassasi vilkkaassa mielikuvituksessaan jättänyt turva vyön panematta paikoilleen, niinkuin ohraisesti kävi Britannian DIANa kuningattarelle jo aika päiviä sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain sinä mulkku mies kehtaat potkia tutkainta vastaan ja vaatia liikenteessä muilta etuajo-oikeuksia, mutta niitä et tule ikinä saamaan. Miehenkuva on ku mulukku , eikä mee lääkäriin ! Älä unta näe, että sinun takiasi kukaan alkaisi aina vähän väliä bussipysäkeille väistelemään. Ei auta vaikka kuinka ajo kyvyttömiksi rienaisit . Ajokyvyttömyys ei ole sitä, kun haluaa ajaa aina kelien ja liikennetilanteiden mukaisesti sopivalla nopeudella. Ajokyvyttömyyttä ei ole sekään, ettei halua ohitella muita. Ajokyvyttömyyttä ei ole sekään, ettei halua ajaa suojatiellä kenenkään päälle vaan pysähtyy tarvittaessa suojatien eteen odottamaan että suojatie on vapaa sitä ylittävistä. Kun siis ajelee omaa turvalliseksi katsomaansa nopeutta, niin siinä ei tarvitse millään tavoin eikä voikkaan muita huomioida. Toki seh¨än se vasta huomioimista onkin, että pitää kunnon välimatkaa edellään ajavaan, niin johan sinun mulkun on sitten paljon helpompaa ssuorittaa se ohitus, kuin jos letka olisi saotoja metiä pitkä, eikä kellään olisi sitä turva väliä. Nyt sun kuuluu antaa meille ISOT kehut, miten huomioimme muuta liikennettä

        Ei sinulta ajokyvyttömältä mitään etuajo-oikeuksia kukaan ole vaatimassa. On mainittu vain se , että kun tuollainen ajo-ja huomiokyvytön minä minä mulkku ja liikennehäirikkö ja liikenteen hidastaja .vaarantaja ja onnettomuuksien aiheuttaja olet, niin ei sen pitäisi olla liikaa vaadittu, että kun sen kilometrin pituisen taaksesi olet keräännyt niin voisit sille pysäkille muutamaksi minuutiksi poiketa.
        Ajokyvyttömäksi ei ketään ole mainittu jos ajaa kelin ja olosuhteiden mukaan, kuten lähes kaikki tekee, myöskään suojatie onnettomuuksia aiheuttamaton ei ole ajokyvytön. Taas se, ettei kykene rekkaa, hyvissä olosuhteissa ohittamaan on varmuudella ajokyvyttömyydestä johtuvaa, vaikka kuin sen yrität miksi muuksi tahansa vääntää. Miten sinulle mielestäsi kuuluusi antaa isot kehut, kun itse mainitset, ettet millään tavalla halua muita tielläliikkujia huomioida. Kehut, että pidät pitkän turvavälin joka toki on hyvä asia. Miksi siis sinut ohittavaa pidät mulkkuna? eikö sinua sitten voisi tai ainakaan saisi nopeammin ajamaan kykenevät ohittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt munasit itsesi taas pahemman kerran vanha räksyttäjä, joka et huomaa edes sen vertaa, että itsehän räksytät yhtä mittaa.

        Kuten sanottu se mitä mieltä sinä mistäkin olet on täysjärkisille, jota sinä et ole, yhdentekevää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Sen verran, ettei mainitsemasi turvavyö, noin yleisesti ottaen auta sitä jonka perään mahdollisesti ajetaan. ps. joo, ei auta, niin mitä muuta siinä sitten voi enää tehdää oman turvallisuutensa varmistamiseksi, kuin toivoa, jotta sen perässä roikkujan huomiokyky ei olisi sillä ylistämälläsi rattijuopon tasolle taantuneella. Moni on mainostamassasi vilkkaassa mielikuvituksessaan jättänyt turva vyön panematta paikoilleen, niinkuin ohraisesti kävi Britannian DIANa kuningattarelle jo aika päiviä sitten

        Tuon Britannian tulevan kuninkaan x-vaimon kuoleman vetäminen nyt kyseessä olevaan asiaan on lähinnä moukkamaista.
        Ja kuten itsekin tunnustat, se turvavyö ei auta sitä kenen perään ajetaan.
        Ja edelleen, siellä sinun vilkkaassa mielikuvituksessa voi tosiaan tapahtua aivan mitä tahansa kuten kirjoittamastasi kommentista ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Britannian tulevan kuninkaan x-vaimon kuoleman vetäminen nyt kyseessä olevaan asiaan on lähinnä moukkamaista.
        Ja kuten itsekin tunnustat, se turvavyö ei auta sitä kenen perään ajetaan.
        Ja edelleen, siellä sinun vilkkaassa mielikuvituksessa voi tosiaan tapahtua aivan mitä tahansa kuten kirjoittamastasi kommentista ilmenee.

        Iso Brittannian kuningattaren kuolema oli vakava muistutus turva vyön käytön tarpeellisuudesta, joten taas kerran haistattelet kakkaa asiallisille neuvoille. Sille ei voi mitään, kun tohelot ajaa perään, jollainen tapaus sattui vähän aikaa sitten Tampereella, jossa hullu kersantti puotteli satasen vauhdilla taksin perään liikennevaloissa, ja jota sinä aikoinaan puolustelit hirmuisella paatoksella ettei tohelo kersantti ole syyllistynyt mihinkään. Nyt sinä varmaan jo uskallat uskoa, kun oikeudessa tuomari on julistanut perään ajajan täysin edesvastuuttomaan rikokseen. Mitään mielikuvitusta viisaat kirjoittajat eivät koskaan kirjoita, vaan aina kaikki mielikuvitus lähtee sinun sahajauho päästäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottu se mitä mieltä sinä mistäkin olet on täysjärkisille, jota sinä et ole, yhdentekevää.

        Sinulle pöllölle kaikki on yhdentekevää, eli liikenneonnettomuudet, joita sinä pidät sattumien summina, joille kukaan ei voisi mitään. Kaikki onnettomuudet olisi hyvin pitkälle ehkäistävissä, mutta minkäs voit, kun hulluja, pöljiä sekä asennevammaisia liikkuu tien päällä kaiken aikaa. Luuletko tosiaan täysi järkisten aiheutttavan turhanpäiväisiä onnettomuuksia ? Eivät aiheuta, vaan just ne kaista ja sekopäät, huumehörhöt, rattijuopot, taparikolliset ym. ym. laista paskat välittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulta ajokyvyttömältä mitään etuajo-oikeuksia kukaan ole vaatimassa. On mainittu vain se , että kun tuollainen ajo-ja huomiokyvytön minä minä mulkku ja liikennehäirikkö ja liikenteen hidastaja .vaarantaja ja onnettomuuksien aiheuttaja olet, niin ei sen pitäisi olla liikaa vaadittu, että kun sen kilometrin pituisen taaksesi olet keräännyt niin voisit sille pysäkille muutamaksi minuutiksi poiketa.
        Ajokyvyttömäksi ei ketään ole mainittu jos ajaa kelin ja olosuhteiden mukaan, kuten lähes kaikki tekee, myöskään suojatie onnettomuuksia aiheuttamaton ei ole ajokyvytön. Taas se, ettei kykene rekkaa, hyvissä olosuhteissa ohittamaan on varmuudella ajokyvyttömyydestä johtuvaa, vaikka kuin sen yrität miksi muuksi tahansa vääntää. Miten sinulle mielestäsi kuuluusi antaa isot kehut, kun itse mainitset, ettet millään tavalla halua muita tielläliikkujia huomioida. Kehut, että pidät pitkän turvavälin joka toki on hyvä asia. Miksi siis sinut ohittavaa pidät mulkkuna? eikö sinua sitten voisi tai ainakaan saisi nopeammin ajamaan kykenevät ohittaa?

        Pöljä siellä taas koettaa manata muita tiellä liikkujia, vaikka itse on tuota ajokyvyttömyys lajia. Joo, se ole mikään ajokyky mittari, ohitteleeko rekkoja, vai jättääkö ohittelematta. Kukaan ei ole sinua pahvipäätä kieltänyt menemästä hapraasti ohi hiukan hitaammin ajavista, joten taas koetat vääntää keskustelua sivuraiteille.
        Kuka niitä onnettomuuksia oikein aiheuttaa ? EI ME, vaan sinä ja kaltaisesi hörhöt. Johan tuo on nähty täälläkin avauksissa satoja kertoja ja näissä jutuissa on myös kerrottu tarkalleen, millaisia kolareita nämä ajokyvyttömät aiheuttavatkaan. Me ei kuitenkaan olla kuuluttu siihen joukkoon, tajuutko pässinpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljä siellä taas koettaa manata muita tiellä liikkujia, vaikka itse on tuota ajokyvyttömyys lajia. Joo, se ole mikään ajokyky mittari, ohitteleeko rekkoja, vai jättääkö ohittelematta. Kukaan ei ole sinua pahvipäätä kieltänyt menemästä hapraasti ohi hiukan hitaammin ajavista, joten taas koetat vääntää keskustelua sivuraiteille.
        Kuka niitä onnettomuuksia oikein aiheuttaa ? EI ME, vaan sinä ja kaltaisesi hörhöt. Johan tuo on nähty täälläkin avauksissa satoja kertoja ja näissä jutuissa on myös kerrottu tarkalleen, millaisia kolareita nämä ajokyvyttömät aiheuttavatkaan. Me ei kuitenkaan olla kuuluttu siihen joukkoon, tajuutko pässinpää.

        Olen kai samaa mieltä kahden edeltävän kanssa.

        Hörhöt, kaaharit ja koomailijat aiheuttaa hämminkiä ja ruuhkaa. Koomailu on yleisintä.

        Hämminki sotkee liikennettä ja se lisää onnettomuusriskiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kai samaa mieltä kahden edeltävän kanssa.

        Hörhöt, kaaharit ja koomailijat aiheuttaa hämminkiä ja ruuhkaa. Koomailu on yleisintä.

        Hämminki sotkee liikennettä ja se lisää onnettomuusriskiä.

        Lisäyksenä, uudemmissa autoissa on kai keskeneräisiä ominaisuuksia ja onkohan se ongelmana auton hallinnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso Brittannian kuningattaren kuolema oli vakava muistutus turva vyön käytön tarpeellisuudesta, joten taas kerran haistattelet kakkaa asiallisille neuvoille. Sille ei voi mitään, kun tohelot ajaa perään, jollainen tapaus sattui vähän aikaa sitten Tampereella, jossa hullu kersantti puotteli satasen vauhdilla taksin perään liikennevaloissa, ja jota sinä aikoinaan puolustelit hirmuisella paatoksella ettei tohelo kersantti ole syyllistynyt mihinkään. Nyt sinä varmaan jo uskallat uskoa, kun oikeudessa tuomari on julistanut perään ajajan täysin edesvastuuttomaan rikokseen. Mitään mielikuvitusta viisaat kirjoittajat eivät koskaan kirjoita, vaan aina kaikki mielikuvitus lähtee sinun sahajauho päästäsi.

        Tuolla Dianan kuolemalla ei ole mitään tekemistä turvavyön käytön kanssa, koska tuossa tapauksessa kuolema olisi ollut varma olipa turvavyöt käytössä tai ei. Niin, missä se mainittiin, ettei Dianalla olisi ollut turvavyö käytössä.
        Tietenkään turvavyön käytön tarpeellisuutta en mitenkään kiistä, vaan päin vastoin, vaikka peräänajo tilanteessa ne ei edelleenkään sitä perään ajettua millään tavoin auta. Joten miksi taas alat minua syyttämään ja haukkumaan jostain oman pääsi paikkansa pitämättömästä virheellisestä tuotoksesta?
        Silloin kun tuosta Tampereen mielenhäiriöön joutuneen lava-auton kuskin kolaroinnista ensimmäisen kerran uutisoitiin ja siihen muutama "viisas" trolli esitti syyt, seuraukset ja tuomiot, niin siinä vaiheessa tuo kuski ei tosiaankaan ollut syyllistynyt yhtään mihinkään.
        Eikä se mistään uskaltamisesta tai uskosta ole kiinni, että mitä oikeus asiasta päätti, on se totuus tapahtumasta, jota päätöstä ja sen odottamista noissa asian ensikommenteissa painotin. Eikös tuossa tapauksessa oikeus päätynyt kolarin syyksi kersantin mielenhäiriön, joten tuo esittämäsi edesvastuuton rikos on taas sitä tyhjää ja väärää oman päästäsi tulkintaa.
        Kyllä noiden muutaman ajo-ja huomiokyvyttömän "viisaan" kirjoitukset ja analyysit onnettomuustauksista on juurikin sitä mielikuvituksensa tuotosta, eikä se minua haukkumalla miksikään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle pöllölle kaikki on yhdentekevää, eli liikenneonnettomuudet, joita sinä pidät sattumien summina, joille kukaan ei voisi mitään. Kaikki onnettomuudet olisi hyvin pitkälle ehkäistävissä, mutta minkäs voit, kun hulluja, pöljiä sekä asennevammaisia liikkuu tien päällä kaiken aikaa. Luuletko tosiaan täysi järkisten aiheutttavan turhanpäiväisiä onnettomuuksia ? Eivät aiheuta, vaan just ne kaista ja sekopäät, huumehörhöt, rattijuopot, taparikolliset ym. ym. laista paskat välittävät.

        Toki osin yhdentekeviä ne asiat , joihin ei itse kykene vaikuttamaan on. Onnettomuuksissa juuri sillä sattumalla on vahva jopa määräävä osuus, koska eihän kukaan tahallaan onnettomuutta aiheuta, no otetaan takaisin sen verran, että muutama ajo-ja huomiokyvytön "viisas", omien kirjoitustensa perusteella koittaa ainakin suojatie onnettomuuksia jopa tahallisesti aiheuttaa.
        Vaikka jostain syystä kuvittelet onnettomuuksien olevan pitkälti estettävissä, niin kuitenkin heti perään tunnustat , että minkäs niille voi. Luettelet syyllisiksi litanian kuvitteellisia henkilöitä joiden edes olemassa oloa on vähintäänkin vaikea todistaa.
        En luule täyspäisten, enkä kenenkään muunkaan aiheuttavan turhia onnettomuuksia, kun eihän niitä tahallisia , siis turhia onnettomuuksia edes tapahdu.
        Eikä nuo mainitsemasi "kaista ja sekopäätkään" tahallisesti onnettomuuksia aiheuta, kun yhtäkään onnettomuutta ei ole tahallisesti aiheutetuksi todistettu. Tuo laista paskat välittäminen on juurikin ihannoimiesi "viisaiden" aivan itsensä ilmoittama ja sillä kehuminen, jota täysjärkisten keskuudessa ei kukaan pidä oikeana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pöljä siellä taas koettaa manata muita tiellä liikkujia, vaikka itse on tuota ajokyvyttömyys lajia. Joo, se ole mikään ajokyky mittari, ohitteleeko rekkoja, vai jättääkö ohittelematta. Kukaan ei ole sinua pahvipäätä kieltänyt menemästä hapraasti ohi hiukan hitaammin ajavista, joten taas koetat vääntää keskustelua sivuraiteille.
        Kuka niitä onnettomuuksia oikein aiheuttaa ? EI ME, vaan sinä ja kaltaisesi hörhöt. Johan tuo on nähty täälläkin avauksissa satoja kertoja ja näissä jutuissa on myös kerrottu tarkalleen, millaisia kolareita nämä ajokyvyttömät aiheuttavatkaan. Me ei kuitenkaan olla kuuluttu siihen joukkoon, tajuutko pässinpää.

        Kyllä ne "viisaat " hitauden apostolit on niitä ajokyvyttömiä Ja kyllä se, että jos ajo-ja huomiokyky on sillä tasolla jolla kykenee rekan turvallisesti ohittamaan on osoitus ajokyvystä, jota sillä ohittamaan kykenemättömällä ei ole. Kyllä tuota "hapraasti" ohittamista , mitä kaikkea se siten onkaan, on kaltaistesi viisaiden taholta pidetty toimena jota ei se ajokyvytön missään tilanteessa pidä oikeana.
        Se vaan on tosiasi , että juuri te sillä ajo-ja huomiokyvyttömyydellänne aiheutatte niitä onnettomuuksia. Suojatie onnettomuuksia aivan tieten tahtoen muuan "viisas" koittaa aiheuttaa, päästäkseen palstalle haukkumaan sitä toista kaistaa pysähtymättä itsensä ohittanutta autoilijaa. Samaa aiheuttamista se on myös tuo maantieliikenteessä sitä "omaa turvallista" lue ajokyvyttömyydestä johtuvaa muita hitaampaa ajaminen on ja siten tarpeetonta ohitustarpeen luomista.
        Joten juuri te olette sitä joukkoa joka niitä onnettomuuksia aiheuttaa. eikä asia minua haukkumalla muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki osin yhdentekeviä ne asiat , joihin ei itse kykene vaikuttamaan on. Onnettomuuksissa juuri sillä sattumalla on vahva jopa määräävä osuus, koska eihän kukaan tahallaan onnettomuutta aiheuta, no otetaan takaisin sen verran, että muutama ajo-ja huomiokyvytön "viisas", omien kirjoitustensa perusteella koittaa ainakin suojatie onnettomuuksia jopa tahallisesti aiheuttaa.
        Vaikka jostain syystä kuvittelet onnettomuuksien olevan pitkälti estettävissä, niin kuitenkin heti perään tunnustat , että minkäs niille voi. Luettelet syyllisiksi litanian kuvitteellisia henkilöitä joiden edes olemassa oloa on vähintäänkin vaikea todistaa.
        En luule täyspäisten, enkä kenenkään muunkaan aiheuttavan turhia onnettomuuksia, kun eihän niitä tahallisia , siis turhia onnettomuuksia edes tapahdu.
        Eikä nuo mainitsemasi "kaista ja sekopäätkään" tahallisesti onnettomuuksia aiheuta, kun yhtäkään onnettomuutta ei ole tahallisesti aiheutetuksi todistettu. Tuo laista paskat välittäminen on juurikin ihannoimiesi "viisaiden" aivan itsensä ilmoittama ja sillä kehuminen, jota täysjärkisten keskuudessa ei kukaan pidä oikeana.

        Juuri SINÄ niitä vahinkoja ja turmia aiheutat joka paikassa ja kaikkina vuorokauden aikoina. Siitä on tullut tieto ! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne "viisaat " hitauden apostolit on niitä ajokyvyttömiä Ja kyllä se, että jos ajo-ja huomiokyky on sillä tasolla jolla kykenee rekan turvallisesti ohittamaan on osoitus ajokyvystä, jota sillä ohittamaan kykenemättömällä ei ole. Kyllä tuota "hapraasti" ohittamista , mitä kaikkea se siten onkaan, on kaltaistesi viisaiden taholta pidetty toimena jota ei se ajokyvytön missään tilanteessa pidä oikeana.
        Se vaan on tosiasi , että juuri te sillä ajo-ja huomiokyvyttömyydellänne aiheutatte niitä onnettomuuksia. Suojatie onnettomuuksia aivan tieten tahtoen muuan "viisas" koittaa aiheuttaa, päästäkseen palstalle haukkumaan sitä toista kaistaa pysähtymättä itsensä ohittanutta autoilijaa. Samaa aiheuttamista se on myös tuo maantieliikenteessä sitä "omaa turvallista" lue ajokyvyttömyydestä johtuvaa muita hitaampaa ajaminen on ja siten tarpeetonta ohitustarpeen luomista.
        Joten juuri te olette sitä joukkoa joka niitä onnettomuuksia aiheuttaa. eikä asia minua haukkumalla muuksi muutu.

        Joten juuri sinä ja kaltaisesi hörhiläiset olette sitä joukkoa, joka niitä onnettomuuksia aiheuttaa, eikä asia meitä sivistyneitä autoilijoita haukkumalla muuksi muutu. 😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla Dianan kuolemalla ei ole mitään tekemistä turvavyön käytön kanssa, koska tuossa tapauksessa kuolema olisi ollut varma olipa turvavyöt käytössä tai ei. Niin, missä se mainittiin, ettei Dianalla olisi ollut turvavyö käytössä.
        Tietenkään turvavyön käytön tarpeellisuutta en mitenkään kiistä, vaan päin vastoin, vaikka peräänajo tilanteessa ne ei edelleenkään sitä perään ajettua millään tavoin auta. Joten miksi taas alat minua syyttämään ja haukkumaan jostain oman pääsi paikkansa pitämättömästä virheellisestä tuotoksesta?
        Silloin kun tuosta Tampereen mielenhäiriöön joutuneen lava-auton kuskin kolaroinnista ensimmäisen kerran uutisoitiin ja siihen muutama "viisas" trolli esitti syyt, seuraukset ja tuomiot, niin siinä vaiheessa tuo kuski ei tosiaankaan ollut syyllistynyt yhtään mihinkään.
        Eikä se mistään uskaltamisesta tai uskosta ole kiinni, että mitä oikeus asiasta päätti, on se totuus tapahtumasta, jota päätöstä ja sen odottamista noissa asian ensikommenteissa painotin. Eikös tuossa tapauksessa oikeus päätynyt kolarin syyksi kersantin mielenhäiriön, joten tuo esittämäsi edesvastuuton rikos on taas sitä tyhjää ja väärää oman päästäsi tulkintaa.
        Kyllä noiden muutaman ajo-ja huomiokyvyttömän "viisaan" kirjoitukset ja analyysit onnettomuustauksista on juurikin sitä mielikuvituksensa tuotosta, eikä se minua haukkumalla miksikään muutu.

        On se kuule huomattu, miten vakavissa mielenterveyden ongelmissa painiskelet, joten Tohtori Kiminkinen suosittelee lämpimästi hoitoon hakeutumista ennekuin jotain todella ikävää tapahtuu tuolla liikenteessä hörhöillessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri SINÄ niitä vahinkoja ja turmia aiheutat joka paikassa ja kaikkina vuorokauden aikoina. Siitä on tullut tieto ! 😁

        Tuo tietosi, vaikka emojin kera esitettynä on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten juuri sinä ja kaltaisesi hörhiläiset olette sitä joukkoa, joka niitä onnettomuuksia aiheuttaa, eikä asia meitä sivistyneitä autoilijoita haukkumalla muuksi muutu. 😁😁

        Ainakaan mainitut "viisaat" ja sinä heidän oppipoikana et ainakaan sivistyneisiin autoilijoihin kuulu.
        Juuri "viisaat" on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kuule huomattu, miten vakavissa mielenterveyden ongelmissa painiskelet, joten Tohtori Kiminkinen suosittelee lämpimästi hoitoon hakeutumista ennekuin jotain todella ikävää tapahtuu tuolla liikenteessä hörhöillessäsi.

        Se mitä kotikutoinen valetohtori (eli sinä) mielenvikaisessa mielessään kenellekin suosittelee on vain sitä tohtorin oman pään tuotosta jolla ei ole mitään tekemistä minkään järkevän toiminnan kansaa. Tuo ennustajaeukon tapainen ennusteesi ei voi koskaan toteutua , koska en liikenteessä sinun tapaasi hörhöile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan mainitut "viisaat" ja sinä heidän oppipoikana et ainakaan sivistyneisiin autoilijoihin kuulu.
        Juuri "viisaat" on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa.

        Elä nyt taas niitä pöljyyksiäsi tuo tänne. Et pysty antamaan minkäänlaista toidistuksen häivääkään, että tunnolliset ja kaikkia liikennesääntöjä tarkoin noudattavat autoiliat olisivat näitten kaikkien liikenneonnettomuudet palstalle tuoduissa tosi tapauksissa mukana. Kerro ja perustele, millainen on sivistynyt autoilja ? Sellainenko, joka ajaako ketjukolareita, suojatiellä ihmisten päälle, ajaa toisten perään jne..
        Viisaat autoilijat eivät aja ja näitä viisaita on toki 99 % autoilijoista, mutta tämä yksi prosentti kuuluu siihen joukkoon, joka näitä aiheuttelee. Tuosta prosentista tulikin mieleen, että nykyaikainen tapa on aina puhua prosenttiyksiköstä, kun se loppu osa yksikkö on aivan turha lisuke. Vaikka sanotaan 5,5 prosenttia, niin se on pelkkää prosenttia ja siinä ei tarvitse mitään loppulisuketta yksikköä olla.

        > Juuri "viisaat" on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa.<
        --- perustele tämä väittämäsi, jos yleensäkään osaat !
        ps. näin se kuuluu tuo virke oikeasti olla: " Juuri liikennesäännöistä piittaamattomat on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa"!
        ps. jos siis ei viitsi noudattaa kaikkia liikennesääntöjä, ja tulee aiheuttaneeksi vaikkapa suojatiellä päälle ajon, niin on aivan selkoselvää, että tahallaanhan sitä silloin aiheutetaan onnettomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä kotikutoinen valetohtori (eli sinä) mielenvikaisessa mielessään kenellekin suosittelee on vain sitä tohtorin oman pään tuotosta jolla ei ole mitään tekemistä minkään järkevän toiminnan kansaa. Tuo ennustajaeukon tapainen ennusteesi ei voi koskaan toteutua , koska en liikenteessä sinun tapaasi hörhöile.

        Uskoo ken haluaa, ettet hörhöile, mutta saat myös uskoa, ettei vasta puolikaan hörhöile. Kerro toki, miten liikenteessä järkevästi ajellaan niin, ettei tapahdu nyt vaikkapa ketjukolaria? Eikös olekkin kiusallinen kysymys sinulle juuri siksi, koska et psyty sitä selkein suorin ilmaisuin kertomaan. Ei se riitä, että liikennesääntöjen mukaan, ellet pysty jatkamaan, että millä tavalla liikennesääntöjen mukaan ? Älä vaan sano, ettei täällä sitä tiedettäisi, koska täällä tiedetään se käytäntö sinua paljon paremmin.
        Kyllä me sinun ketkuilusi tiedetään eli sananalaskun mukaisesti hulluilla on halavat huvit täällä, mutta sinulle ne ovat aivan ilmaisia ja senpä takia herjaat, haukut, valehtelet vääristelet, irvailet, nimittelet ja teet kaikkea muuta rienaa muista kirjoittajista.
        Kukaan täällä ei ole mitään ennustellut, joten sekin on lähtö kohtaisesti vain hullun mielihalusi mukaista soopaa.
        Miten sitä muuten varovasti ajellaan ? Tämänkin kysymyksen on joku joskus esittänyt, eikä jätkällä ole yhtään kykyä yhdelläkään teonsanalla valaista asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tietosi, vaikka emojin kera esitettynä on väärä.

        Et voi väistää vääräksi, kun kaiku sulle vastaa, eli se vastaa juuri samallla mitalla ja tavalla kuin itsekin olet huutanut!
        Huutele sensijaan viisauksia älä pöljyyksiä, niin ei kaikukaan ainakaan pöljästi vastaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne "viisaat " hitauden apostolit on niitä ajokyvyttömiä Ja kyllä se, että jos ajo-ja huomiokyky on sillä tasolla jolla kykenee rekan turvallisesti ohittamaan on osoitus ajokyvystä, jota sillä ohittamaan kykenemättömällä ei ole. Kyllä tuota "hapraasti" ohittamista , mitä kaikkea se siten onkaan, on kaltaistesi viisaiden taholta pidetty toimena jota ei se ajokyvytön missään tilanteessa pidä oikeana.
        Se vaan on tosiasi , että juuri te sillä ajo-ja huomiokyvyttömyydellänne aiheutatte niitä onnettomuuksia. Suojatie onnettomuuksia aivan tieten tahtoen muuan "viisas" koittaa aiheuttaa, päästäkseen palstalle haukkumaan sitä toista kaistaa pysähtymättä itsensä ohittanutta autoilijaa. Samaa aiheuttamista se on myös tuo maantieliikenteessä sitä "omaa turvallista" lue ajokyvyttömyydestä johtuvaa muita hitaampaa ajaminen on ja siten tarpeetonta ohitustarpeen luomista.
        Joten juuri te olette sitä joukkoa joka niitä onnettomuuksia aiheuttaa. eikä asia minua haukkumalla muuksi muutu.

        Ohittele sää poika rassu vaan niitä rekkojasi, äläkä yllytä muita samaan. Sinulle ei kuulu pätkän vertaa muitten ohittelu tarpeet. Turhaa siis rienaat muita ja yllytys hulluihan me ei tojellakaan olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki osin yhdentekeviä ne asiat , joihin ei itse kykene vaikuttamaan on. Onnettomuuksissa juuri sillä sattumalla on vahva jopa määräävä osuus, koska eihän kukaan tahallaan onnettomuutta aiheuta, no otetaan takaisin sen verran, että muutama ajo-ja huomiokyvytön "viisas", omien kirjoitustensa perusteella koittaa ainakin suojatie onnettomuuksia jopa tahallisesti aiheuttaa.
        Vaikka jostain syystä kuvittelet onnettomuuksien olevan pitkälti estettävissä, niin kuitenkin heti perään tunnustat , että minkäs niille voi. Luettelet syyllisiksi litanian kuvitteellisia henkilöitä joiden edes olemassa oloa on vähintäänkin vaikea todistaa.
        En luule täyspäisten, enkä kenenkään muunkaan aiheuttavan turhia onnettomuuksia, kun eihän niitä tahallisia , siis turhia onnettomuuksia edes tapahdu.
        Eikä nuo mainitsemasi "kaista ja sekopäätkään" tahallisesti onnettomuuksia aiheuta, kun yhtäkään onnettomuutta ei ole tahallisesti aiheutetuksi todistettu. Tuo laista paskat välittäminen on juurikin ihannoimiesi "viisaiden" aivan itsensä ilmoittama ja sillä kehuminen, jota täysjärkisten keskuudessa ei kukaan pidä oikeana.

        Kerro, mistä laista nämä vihaamasi autoilijat paskat välittävät. Minulla on kyllä aivan erilainen käsitys, että he juurikin liikennelakeja pitää korkeassa arvossa. Ei se mitään itse kehua ole, kun haluaa kertoa hyvistä ajo tavoistaan. Voit olla nakki, että sellaiset, jotka sortuu räikeisiin liikennesääntörikkomuksiin, niin juuri he ovatkin niitä aiheuttajia, ei tietenkään sellaiset, jotka niitä tunnollisesti noudattaa. On se ny kumma, kun pitää tuolla tavalla haukkua räksyttää sellaisia kirjoittajia, jotka kertoo hyvistä liikenne tavoista. Se mikään taidonnäytteen puutetta tarvi olla, jos jotain rekkaa ei lähde ohittamaan.
        Olet väärässä totaalisesti siinä, ettei tahallaan muka rikottaisi liikennesääntöjä. Katos kun liikennettä valvoja viranomainen eli poliisi kirjoittelee valtavat määrät sakkoja vuosi tasolla tahallisesti sääntöjä rikkoville, niin sinä harhaluulossasi pidät näitä tahattomina rikkomuksina. Oletkohan nyt täysissä sielun ja ruumiin kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoo ken haluaa, ettet hörhöile, mutta saat myös uskoa, ettei vasta puolikaan hörhöile. Kerro toki, miten liikenteessä järkevästi ajellaan niin, ettei tapahdu nyt vaikkapa ketjukolaria? Eikös olekkin kiusallinen kysymys sinulle juuri siksi, koska et psyty sitä selkein suorin ilmaisuin kertomaan. Ei se riitä, että liikennesääntöjen mukaan, ellet pysty jatkamaan, että millä tavalla liikennesääntöjen mukaan ? Älä vaan sano, ettei täällä sitä tiedettäisi, koska täällä tiedetään se käytäntö sinua paljon paremmin.
        Kyllä me sinun ketkuilusi tiedetään eli sananalaskun mukaisesti hulluilla on halavat huvit täällä, mutta sinulle ne ovat aivan ilmaisia ja senpä takia herjaat, haukut, valehtelet vääristelet, irvailet, nimittelet ja teet kaikkea muuta rienaa muista kirjoittajista.
        Kukaan täällä ei ole mitään ennustellut, joten sekin on lähtö kohtaisesti vain hullun mielihalusi mukaista soopaa.
        Miten sitä muuten varovasti ajellaan ? Tämänkin kysymyksen on joku joskus esittänyt, eikä jätkällä ole yhtään kykyä yhdelläkään teonsanalla valaista asiaa.

        "Kerro toki, miten liikenteessä järkevästi ajellaan niin, ettei tapahdu nyt vaikkapa ketjukolaria? "

        Jos ajetaan normaalisti sääntöjen ja autokoulussa opetetusti, niin ei tule ketjukolareita, eikä liittymissä, kiihdytyskaistoilla tai erkanemiskaistoilla aiheutettaisi niin paljon ruuhkautumista ja liikennevirran häiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä nyt taas niitä pöljyyksiäsi tuo tänne. Et pysty antamaan minkäänlaista toidistuksen häivääkään, että tunnolliset ja kaikkia liikennesääntöjä tarkoin noudattavat autoiliat olisivat näitten kaikkien liikenneonnettomuudet palstalle tuoduissa tosi tapauksissa mukana. Kerro ja perustele, millainen on sivistynyt autoilja ? Sellainenko, joka ajaako ketjukolareita, suojatiellä ihmisten päälle, ajaa toisten perään jne..
        Viisaat autoilijat eivät aja ja näitä viisaita on toki 99 % autoilijoista, mutta tämä yksi prosentti kuuluu siihen joukkoon, joka näitä aiheuttelee. Tuosta prosentista tulikin mieleen, että nykyaikainen tapa on aina puhua prosenttiyksiköstä, kun se loppu osa yksikkö on aivan turha lisuke. Vaikka sanotaan 5,5 prosenttia, niin se on pelkkää prosenttia ja siinä ei tarvitse mitään loppulisuketta yksikköä olla.

        > Juuri "viisaat" on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa.<
        --- perustele tämä väittämäsi, jos yleensäkään osaat !
        ps. näin se kuuluu tuo virke oikeasti olla: " Juuri liikennesäännöistä piittaamattomat on se joukko joka niitä onnettomuuksia tahallaan aiheuttaa"!
        ps. jos siis ei viitsi noudattaa kaikkia liikennesääntöjä, ja tulee aiheuttaneeksi vaikkapa suojatiellä päälle ajon, niin on aivan selkoselvää, että tahallaanhan sitä silloin aiheutetaan onnettomuus.

        Eihän onneksi ne muutamat "viisaat" jotka palstalla sinun tapaasi tyhmyyttään mellastavat, kaikkia tapahtuneita onnettomuuksia ole aiheuttaneet, eikä sellaista ole kukaan koskaan missään väittänyt. Sen sijaan nuo muutamat rattijuopontasolle vajonneet "viisaat" ikäkuskit niitä onnettomuuksia varmuudella aiheuttavat ja ainakin suojateiden kohdalla koittavat ajotavallaan saada onnettomuuden aikaan, jossa toki itse eivät ole kärsijän asemassa.
        Toki se sivistynyt autoilija on liikennesääntöjä noudattava muita hidastamaton , haittaamaton ja häiritsemätön tervejärkinen yksilö, joka ei "viisaiden" ja varmaan myös sinun tavoin pidä elämäntehtävänään liikenneonnettomuuksien aiheuttamista.
        Hyvinkin sen 99% kuskeista ja jopa enemmän voi olla yllämainittuja sivistyneitä ja viisaita kuskeja, mutta niitä ajo-ja huomiokyvyttömiä "viisaita" ikäkuskeja jotka niitä onnettomuuksia aiheuttaa sitten joitakin kokonaisuuteen mahtuu.
        Prosentti lasku ja prosenttiyksikön vaikuttaminen näyttää sinulle olevan täyttä hebreaa, kuten monet muutkin, nykyisin käytössä olevat hyvät ja oikeelliset ilmaisut.
        Kyllä se on tosiasia, että juuri "viisaat" niitä onnettomuuksia ajotavallaan tahallisesti aiheuttavat. Tuo tahallinen aiheuttaminen on selkeimmin nähtävissä tuossa tavassa jolla "viisaat" toimii suojateiden kohdalla.
        Kukaan vaikkapa suojatieonnettomuuteen joutunut ei ole tahalliseen päälle ajoon syyllistynyt, ainakaan yhtään tällaista tapausta ei oikeus ole todennut.
        Se, että "viisaat" pyrkii tahallaan saamaan aikaan suojatieonnettomuuksia on kokonaan toinen asia.
        Joten tuo virkkeen korjaamisesi ei ole paikkansa pitävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoo ken haluaa, ettet hörhöile, mutta saat myös uskoa, ettei vasta puolikaan hörhöile. Kerro toki, miten liikenteessä järkevästi ajellaan niin, ettei tapahdu nyt vaikkapa ketjukolaria? Eikös olekkin kiusallinen kysymys sinulle juuri siksi, koska et psyty sitä selkein suorin ilmaisuin kertomaan. Ei se riitä, että liikennesääntöjen mukaan, ellet pysty jatkamaan, että millä tavalla liikennesääntöjen mukaan ? Älä vaan sano, ettei täällä sitä tiedettäisi, koska täällä tiedetään se käytäntö sinua paljon paremmin.
        Kyllä me sinun ketkuilusi tiedetään eli sananalaskun mukaisesti hulluilla on halavat huvit täällä, mutta sinulle ne ovat aivan ilmaisia ja senpä takia herjaat, haukut, valehtelet vääristelet, irvailet, nimittelet ja teet kaikkea muuta rienaa muista kirjoittajista.
        Kukaan täällä ei ole mitään ennustellut, joten sekin on lähtö kohtaisesti vain hullun mielihalusi mukaista soopaa.
        Miten sitä muuten varovasti ajellaan ? Tämänkin kysymyksen on joku joskus esittänyt, eikä jätkällä ole yhtään kykyä yhdelläkään teonsanalla valaista asiaa.

        En tietenkään liikenteessä hörhöile koska sehän on ennemmin niitä sinun ja "viisaiden" tapoja ja asia kuin täysjärkisten kuskien.
        Vaikka muuta väität, niin vaikkapa ketjukolareihin joutumisen ehkäisystä et tosiaankaan tiedä ketään muuta paremmin , vaikka muuta väität.
        Se yksinkertainen asia, että miten tuon ketjukolariin joutumisen välttää parhaiten on se. että ajaa liikennesääntöjä mukaan ja vastaus jatkokysymykseesi , että miten , niin vastaus on , että niitä sääntöjä noudattamalla. Ei se tuon vaikeampaa ole, kyllä sinäkin siihen varmasti vielä joskus opit, kunhan ensin pääset irti noista mieltä ja järkeä vailla olevista omista mielenvikaisista kuvitelmistasi ja luuloistasi oman osaamisesi erinomaisuuden suhteen.
        Kokeilepa joskus kirjoittaa liikenneasioista jotain järkevää, niin huomaat ettei kenelläkään ole mitään huomauttamista esityksesi suhteen. Totta kai kun tuo nykyistä suuranaisaista paskaa palstalle syydät, niin ei se väärin ole , jos ja kun sitä joku täysjärkinen katsoo aiheelliseksi siihen toisen mielipiteen esittää.
        Kyllä tuota ennustaja eukon tasoista ennustelua ja "ikään kuin itsensä edellä ajamista" monikin kollegasi tuntemiensa etiäisten ohjaamana on palstalla totuutena esittänyt.
        Tuossa varovasti ajamisessa pitää paikkansa samat säännöt mitä tuossa ketjukolareiden välttämisestä on ylempänä mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voi väistää vääräksi, kun kaiku sulle vastaa, eli se vastaa juuri samallla mitalla ja tavalla kuin itsekin olet huutanut!
        Huutele sensijaan viisauksia älä pöljyyksiä, niin ei kaikukaan ainakaan pöljästi vastaa !

        Kyllä se muka kaikuna huutelusi , väärässä olosi lisäksi myös tyhmyyttäsi todistaa.
        Joten pöljyyksiähän nuo vastauksesi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohittele sää poika rassu vaan niitä rekkojasi, äläkä yllytä muita samaan. Sinulle ei kuulu pätkän vertaa muitten ohittelu tarpeet. Turhaa siis rienaat muita ja yllytys hulluihan me ei tojellakaan olla

        Nyt sitten "viisas" hitauden apostoli veti hernettä isoon nokkaansa kun tyhmyytensä osoittaen alkoi vanhempaa pojuttelemaan.
        Ketään ei kukaan ole yllyttänyt yhtään mihinkään, on vain sanottu se tosiasi, että kun "viisas" hitauden apostoli ei pysty rekkaa ohittamaan, niin se on ajo-ja huomiokyvyttömyyttä. Se mitä tojella olet, on tuossa edellä oikein mainittu, eikä siinä mitään rienaamista ole mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro, mistä laista nämä vihaamasi autoilijat paskat välittävät. Minulla on kyllä aivan erilainen käsitys, että he juurikin liikennelakeja pitää korkeassa arvossa. Ei se mitään itse kehua ole, kun haluaa kertoa hyvistä ajo tavoistaan. Voit olla nakki, että sellaiset, jotka sortuu räikeisiin liikennesääntörikkomuksiin, niin juuri he ovatkin niitä aiheuttajia, ei tietenkään sellaiset, jotka niitä tunnollisesti noudattaa. On se ny kumma, kun pitää tuolla tavalla haukkua räksyttää sellaisia kirjoittajia, jotka kertoo hyvistä liikenne tavoista. Se mikään taidonnäytteen puutetta tarvi olla, jos jotain rekkaa ei lähde ohittamaan.
        Olet väärässä totaalisesti siinä, ettei tahallaan muka rikottaisi liikennesääntöjä. Katos kun liikennettä valvoja viranomainen eli poliisi kirjoittelee valtavat määrät sakkoja vuosi tasolla tahallisesti sääntöjä rikkoville, niin sinä harhaluulossasi pidät näitä tahattomina rikkomuksina. Oletkohan nyt täysissä sielun ja ruumiin kunnossa.

        Kai jopa sinä osaat sen verran lukea ja lukemasi ymmärrät, että löydät näiden rattijuopon tasolle vajonneiden "viisaiden" ikäkuskien kirjoituksista ne lait joista erikoisesti paskat välittävät. Se, että poimii pullasta rusinat ja pitää arvossa niitä lakeja jotka katsoo itselleen mieluisia olevan, niin ei moista voi kokonaisuuden kannalta kovinkaan oikeana pitää.
        Kyllä se varmuudella on itsekehua ja vieläpä ansiotonta sellaista, kun "viisaat" omia, ajo-ja huomiokyvyttömyyttä osoittavia ajotapojaan kehuu.
        Yhtä varmaa kuin tuo "viisaiden" omakehu on , niin yhtä varmaa on myös se, että juuri heidän taholta niitä onnettomuuksia jopa tahallisesti aiheutetaan. Mitään haukkumista tuon tosiasian toteamisessa ei tietenkään ole, muuten kuin tahallisen väärin ymmärtämisen puitteissa. Hyvistä liikennetavoista kertovien tavoista ei kukaan mitään huomautettavaa ole kirjoittanut. Asia erikseen on taas nämä liikenteen häiriköt ja onnettomuuksien aiheuttavat palstalla riehuvat "viisaat" ajo-ja huomiokyvyttömät ikäkuskit.
        Ei sitä taidon näytteen puutteeksi ole kukaan maininnut, kun "viisas" hitauden apostoli ei rekkaa ohita, kun kysehän on vain siitä, ettei tuon mainitun kuskin ajokyky riitä enää normaalissa liikenteessä normaaliin ajamiseen.
        Toki joskus joku voi jopa tahallisesti vaikkapa nopeusrajoituksen ylittää mutta noissa vastaamassasi kommentissa mainituissa vakavammissa tapauksissa sitä tahallisuutta harvoin jos koskaan esiintyy. Ja kyllä sekin on tosiasia, että noita pieniä rikkeitä myös tahattomasti monet on kertoneet jopa itselleen tapahtuneen.
        Mitä kysymääsi täysiin sielun ja ruumiin kuntoon tulee, sielun voimat on kunnossa mutta ruumiin fyysiset voimat jo iänkin takia on parhaista ajoistaan heikentyneet.


    • Anonyymi

      Uusien autojen kaistavahdit, adaptiivinen cruise ja hätäjarrutus tekevät joskus noutoja juttuja.
      Väärässä paikassa voi aiheutua vaaratilanne tai onnettomuus.
      Jarrutusenergian talteenottokin on ollut mukana peltikolareissa, jos se on haitannut jarrutusta liukkaalla.

      Yleensä hätäjarrutus auttaa korvaamaan kuskin huomio- ja reaktiopuutteita, mutta takana ajavan reaktioihin se ei vaikuta.

      Ennakoiva ajo, riittävät turvavälit ja huomio pitkälle eteen on erityisen tärkeää.
      Sensorit voivat joskus tehdä virhetulkintoja ja jarrutus voi tulla yllättäen missä sattuu.

      Voisikohan automatiikka liittyä siihen, liikennevirta puuroutuu hidasteluun mm. kehä 1 hämeenlinnantien sillalla, kehä 1 pukinmäessä, kehä 1 malmi-lahdentien väli ja kehä 3 itään tikkurilan jälkeen.

    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa kehä ykkösellä iltapäivästä.
      Liikenne taas pysähtynyt pitkän matkaa ja useita kolareita.
      Ajokeli ei voisi olla parempi.

      Mikäs nyt kun turvallisuus on noin huonolla tolalla?
      Ajonopeudet hitaampia kuin koskaan ja tie on koko matkaltaan miinoitettu kameroilla.

      Ei taida liikenneturvallisuuden nopeuskeskeiset teoriat oikein toimia.
      Jos joku ei osaa hallita autoa ja liikennettä, niin ajoluvat täytyy vaan ottaa pois.

      Mäntsäläläisellä ajokortilla ei saa myöntää ajolupaa pk-seudulle.

    • Anonyymi

      Ja taas. Ilmeisesti kolisee päivittäin?

      https://yle.fi/a/74-20154104

      Tyypillistä näyttäisi olevan täydellinen ajokeli eikä ylinopeutta.
      Huono ajaminen on ainoa selitys näille.

    • Anonyymi

      Tänään taas.
      Yaris oli ajanut toisen perään
      Suoraa tietä ja hyvä ajokeli.
      Afrikan pojat viittoili käsiään poliisiauton vieressä.

      Kolaroijat pientareella ja ajokaistat täysin auki.
      Pällistelijät vetivät kehä1:n jumiin.

    • Anonyymi

      Oli muuten aika kesäisen oloinen keli tänään.
      Olisiko ollut kolhiintunut "kurdi-pemari" tai muu vastaava saksalainen tällä kertaa menossa hinurin kyytiin.

    • Anonyymi

      Taitaa olla kolarointi kehä ykkösellä ihan päivittäistä arkea kauniina päivinä?

      Olikohan tämän päiväinen rutussa oleva tilataksi ihan suomalaisen kuljettama?

      Mikähän tähän ilmiöön oikein on syynä?
      Löytyyköhän jostain dataa syistä?
      Ei taida sopia viralliseen versioon nopeuksista

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      124
      7734
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      41
      4451
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      42
      3979
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      409
      2067
    5. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      75
      1709
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1488
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1487
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      190
      1254
    9. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1148
    10. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      32
      1087
    Aihe