Minähän hain tosiaan sinne hautuumaalle sekoilemaan kesäksi. Mitä jos sieltä tuleekin myöntävä vastaus, kun tässä olisi yksi pieni muuttuja.
Tuli nimittäin eläkepäätös ja osatyökyvyttömyys eläkkeeni muuttuu heinäkuun alussa täydeksi työkyvyttömyys eläkkeeksi.
Sinne kuitenkin hakee varmasti nuoria, terveitä ja vähävaraisia opiskelijoita/työttömiä. Kehtaanko muka nostaa 2400€ nettoeläkettä ja viedä jonkun kesätyöpaikan?
Vastaan itse. En kehtaa, enkä vie! Voin toki ajaa polkupyörällä ohi ja olla hengessä mukana.
>simiti<
Kehtaanko mennä kesätöihin?
17
242
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin hain, mutta enpä taida päästä 😔
Kyllä hautuumaalla on vanhempiakin ihmisiä töissä. Osa jo melkein elääkkeellä. Sillon kun itekin olin, niin suurin osa tais olla. Oon muuten nyt töissä aika lähellä tätä hautuumaalla.
Krematorion hoitajakin oli tosi vanha, kuin haudasta noussut. Yhellä naisella kuoli vaari sillon ja se kävi kattomassa vaariaan ja sano ettei se näyttänyt ollenkaan samalta vaan ihan siltä krematorion hoitajalta. No tällä hoitajalla olikin sydänvika, josta oli vähän väliä sairaalassakin ja voimakas lääkitys. Hoitajan veli taas oli puutarhurina siellä ja vaikka se oli vanhempi, niin paljon paremmassa kunnossa. Mutta sille tulikin äkkilähtö. Sydän petti, eli se oli niillä varmaan suvussa.- Anonyymi
Toki voi olla vanhoja ja eläkeläisiä, vajaakuntoisia, opiskelijoita, työttömiä, pakkotyöllistettyjä, entisiä vankeja, koiria, kissoja, saatananpalvojia ja vaikka mitä.
Kyllä sinne yksi vammanaamakin mahtuisi, mutta pointtini tosiaan on etten kehtaa viedä työtä sitä tarvitsevalta.
>simiti<
- Anonyymi
Monet kokemukset ja näkökulmat elämästä ovat rikastuttavia.
Tunnen henkilön, joka oli vuosittain kesäkaudet hautausmaalla töissä ja tykkäsi.
Omista asenteista kiinni.
Ota uutena kokemuksena työ.
Vilma
Muut huolehtikoot omista jutuistaan. - Anonyymi
Smiti on rikas! RIKAS!!!
- Anonyymi
En ole, mutta nyt olen kokovammaiseläkeläinen. (Ollut kuulemma viime heinäkuusta alkaen). Saan etuilla kaikissa jonoissa, kovaan ääneen haukkua hinnat, nuorison, hallituksen, säät, katujen kunnossapidot ja jutella kohtuuttoman kauan myyjien ja bussikuskin kanssa.
Lisäksi sain eläkeläiskortin ja täysin kohtuuttomia alennuksia jostakin. Bussista? Uimahallista? 🤔
Siinäpä teillä tavoitetta.
>simiti<
- Anonyymi
Onneksi olkoon kokonaisesta eläkkeestä! 😃
Olipa yllättävää. Kun näyttää ennemmin siltä ettei ketään päästetä sairauseläkkeelle enää. Pitää kituuttaa kipeänä jollain toimeentulotuen rippeillä.
xLiner- Anonyymi
* tai työkyvyttömyyseläke. Kuitenkin.
xLiner - Anonyymi
Menihän siinä vuositolkulla aikaa. Mutta varmaan tajusivat, ettei tuo hullu lopeta ikinä. Anneta sille täysi työkyvyttömyys eläke, niin saadaan olla hetki rauhassa.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menihän siinä vuositolkulla aikaa. Mutta varmaan tajusivat, ettei tuo hullu lopeta ikinä. Anneta sille täysi työkyvyttömyys eläke, niin saadaan olla hetki rauhassa.
>simiti<Niin saako sillä tienata jotain pientä per/kk että Kela silti maksaa eläkkeen ilmeisesti niin on. Hyvähön se on jotain pientä touhuta ja työtä tehdä jos vaan pystyy ja jaksaa. 👍🏻 Ei ole ikinä ihmiselle huonoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin saako sillä tienata jotain pientä per/kk että Kela silti maksaa eläkkeen ilmeisesti niin on. Hyvähön se on jotain pientä touhuta ja työtä tehdä jos vaan pystyy ja jaksaa. 👍🏻 Ei ole ikinä ihmiselle huonoksi.
Ei kela sitä maksa. Mulla se tulee työeläkeyhtiö Varmasta. Siitä Risto Murton johtamalta puljulta.
>simiti<
Pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle milloin tahansa mielisairauden vuoksi, mutta halusin itse jatkaa työelämässä. Jotenkin koen elämän antoisemmaksi, kun saan käydä joka päivä töissä kiroilemassa.
Turha miettiä muita. Jos haluat jotakin tekemistä, niin rohkeasti töihin vain. Kyllä ne muut jotakin muuta varmasti löytävät.- Anonyymi
Älä pelkää ,et pääse/joudu hautausmaalle töihin.Ne työpaikat jaetaan kirkkovaltuuston jäsenien sukulaisille.
- Anonyymi
Älä kehtaa, oot nyt eläkkeellä kun sen kerta saat. Minun tarttee ens viikolla mennä tekemään työllistymissuunnitelmaa. Eikä hajuakaan mitä pystyn tekemään.
Jasu- Anonyymi
5 eri hommaa hakenut ja 1 viittiin vastata etten tullut tällä kertaa valituksi. Loput 4 ei pihaustakaan. 🙄
Eikä mulla ole edes työnhakuvelvoitetta ollut hetkeen. Varmaan taas tulee täydet.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 eri hommaa hakenut ja 1 viittiin vastata etten tullut tällä kertaa valituksi. Loput 4 ei pihaustakaan. 🙄
Eikä mulla ole edes työnhakuvelvoitetta ollut hetkeen. Varmaan taas tulee täydet.
JasuTuo on kyllä tyhmää, kun eivät edes vastaa. Johtuukohan niistä pakollisista hakemisista ja hakemuksia tulvii ihan kohtuuttomasti avoimiin paikkoihin?
>simiti<
- Anonyymi
Töissäkin kesällä parempi kuin viettää se palstalla. Oma loma vasta elo-syyskuussa joten koko kesä menee töissä niin sanotusti melkein mutta ei haittaa. Tykkään enemmän sitten loppukesästä ja alkusyksystä kun alkukesästä ei ollut mahdollisuutta pitää, kevät ja alkukesä huippuja myös. Mutta helteinen heinäkuu jne ei mun makuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222231Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052211- 482073
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2131462- 301386
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951151
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201076- 261056