Täällä mun työpaikalla on yks "pikkupomo" (ei suoranaisesti mun esimies mutta ylempiarvoinen kuitenkin) joka kyttää muita työntekijöitä, siis "alamaisiaan". Ite en onneks joudu kärsimään siitä paljon koska olen viereisessä rakennuksessa, mutta joudun välillä käymään siinä toisella toimistolla jossa tää kyttääjäkin on (kestää kävellä noin minuutin sinne). Tänään tää kyttääjä vihjaisi että mun pitäis kysyä lupa jos tarttee käydä siinä toisessa rakennuksessa. Enpä voi muuta kun ihmetellä että onko tämmönen "natsimeininki" ihan normaalia. En todellakaan oo turhan päiten aikaani kuluttanu siellä toisella toimistolla, yhtä työkaveria oon kyllä käyny moikkaamassa mut siinäpä se. Kyttääjä pitää huolen siitä että ihmiset ei vaan keskustele keskenään, muista kun työasioista. Onko kenenkään muun työpaikalla tämmönen meno? Enkä tarkoita että työaikana pitäis saada juoruta ja tehdä omia juttujaan, mut nähtävästi ei ole sallittua olla sosiaalinen työaikana?! Ja tarpeetonta varmaan mainita et tällä työpaikalla ilmapiiri on huono, eikä vähiten tämmösen kyttäämisen takia. Ois se kiva nauttia jonkunlaista luottamusta työnantajan puolelta.
Kyttääminen
12
5428
Vastaukset
- Ratkaisija-
Väkivalta lopettaa vittuilun ja tässä tapauksessa varmasti myös kyttäyksen.
- sille
sehän on täysin turha mies kun sillä on aikaa kytätä, pihalle vaan
- noup
Kiitos "asiallisista" vastauksista... Se kyttääjä on sitäpaisti nainen eiokä mulla ole valtaa antaa kellekään potkuja.
- lihanleikkaaja
Kuulkaa vielä työssä olevat ja raskaan työn raatajat.
Henkilökohtaiset urakat käyttöön, niin silloin ei tule tuon kaltaisia ongelmia.
Ei tarvitse valkata eikä osaston luottamusmiehenkään nimitellä.
Riittää kun katsoo oman työnsa tuloksia omasta peilistä. Näin siis pitää toimia myös liha-alalla.
- dedffferi
työaikana juttelemassa hömppäjuttuja toisella puolella, se ei liene sallittua missään työpaikassa. Toki jos on asiaa, saa poiketa, mutta ei omia juttuja, luulen mä, katso kukaan hyvällä silmällä.
- noup
Sanoinhan tuossa aloituksessa että turhaan en ole koskaan käyny toisella puolella, eli aina oon käynyt työasioissa ja siinä samalla moikannut kaveria. Siis vain moikannut. Täällä "mun puolella" onkin paremmat oltavat, on paljon rennompaa ja voidaan joskus jutella myös niitä näitä eikä kukaan kyttää. Ja työtkin tulee kyllä hoidettua niinkun pitää. Eli tää natsimeininki on ihan normaalia työpaikoilla? Noh, pitää sit jotenkin tottua siihen...
- työmies
Meikäläisen kesätyöpaikassa on aika mulkero toimitusjohtaja. Yhtä kaveria tuli puhuttelemaan , koska oli viettänyt kuulemma arvelluttavan kauan vessareissulla. Mulle tuli tänään rutisemaan kun lepuuttelin vasaroinnin ohessa kättä , kun tahtoi puutua. Menee kuulemma liikaa aikaa käden heilutteluun kun pitäisi saada muuntajia valmiiksi. Sitten oli vielä pakko tulla pätemään että minkälaista vasaraa ja palikkaa tulisi käyttää etten vaan lyö omaan käteen ja joutuisi sairaslomalle. (
- aatu
on toi ns.natsimeininki tuttua mullekin.oon yhdessä pörssiyhtiössä töissä,ja meidän 9 hengen yksikössä eioo muuta hyvää kun työajat ja työkaverit. ns alue/osasto pomo on sellanen mukava 60v tyyppi,jonka mielestä työntekijät ei osaa mitään,ja monelle asiakkaallekin se on sanonu tyyliin: parempi tehdä itte kun huono työmies.. tupakin poltto pihalla kerran tunnissa saa sen kyttäämään porukkaa raivon partaalla,kun äijä ite ei polta. palkat ei oo noussu koeajankaan jälkeen vaikka luvattiin,joten kyl alkaa olla lähtö lähellä pikkuhiljaa.ketään pomoa tms ei ehkä välttämättä kannata tinttaista,siitä tulee itelle vaan niin paljon paskaa käteen että se vaikuttaa koko loppuiän myöhemmin uusiin työpaikkoihin haettaessa.johtopäätös siis on :jos oot tavallinen duunari,vältä pörssiyhtiöitä,sillä ne ei ajattele duunaria ollenkaan,ainoastaan niitä mahdollisia liikevoittoja!! ugh
- tuttua
Samanlainen meininki oli yhdessä päiväkodissa, missä olin muutama vuosi sitten töissä. Yks niuho pilasi koko työpaikan hengen. Heti oli paljon rennompaa, kun kyseinen tyyppi poissa. Mut siinä kävi niin, että kun se oli kauemmin pois, yks toinen rupes sitä "tuuraamaan". Kai se työpaikan porukka oli sellasta, että ne ei osanneet olla töissä ellei joku ollut kyttäämässä.
- Juulia
Olin vuosia sitten hoitsuna päiväkodissa. Usein meni pikkusen ylitöiksi kun vanhemmat eivät saapuneet hakemaan muksuaan päiväkodin mentyä kiinni.
Kerran sitten tuli johtajattaren kanssa yleistä keskustelua siitä, paljonko kukin on joutunut joustamaan päiväkodin sulkemisessa. Eräs työntekijä kertoi, että hänellä on tainnut parhaimmillaan mennä tuntikin yli.
Tässä kohti eräs työntekijä, pomon virkaa sijaisena joskus hoidellut ilmoitti, että ei ole kenelläkään mennyt tuntia yli, hän on laittanut kaikki ylityöt ja poistumisajat jo pitkän aikaa vihkoonsa ylös.
Tyyppi oli oman työpäivänsä päätteeksi jäänyt autoonsa istumaan parkkipaikalle ja jäänyt ruutuvihko ja kello kourassa kyttäämään koska työkaveri pistää ovet lukkoon.
Ruutuvihkossa oli myös minuutilleen kirjattuna kaikkien lääkärissä tai työterveyspuolella käynnit ja takaisin paluut, ruokailuun mennyt aika jne.
Kyttis sanahteli myös pienille lapsille:
"Jaa, vai pissalla kävit, mahtoi olla valtava pissalasti kun noin kauan pöntöllä piti olla! Välipalalla ei sulle sitten mehua annetakkaan" Ja toiset lapset nauramaan, pissalla käynyt itkemään...
Itse en tuossa työpaikassa enää ole, mutta kyttis jatkaa edelleenkin. Tosin ruutuvihkosta hänelle on lempeästi huomautettu. Mutta tehoaako tuollaiseen lempeä puhe? - Anonyymi
Rehtori uteli minua, miksi olin mopo tallilla klo 7 aikaan ja 2 kertaa tässä kuussa. Mitä vittu se sille kuuluu. Näin tuppukylässä.
Jos vielä kysyy, niin tieto menee varmasti työsuojeluvaltuutetulle. Näin eräässä Pohjois suomen pitäjässä. - Anonyymi
Mitäs tuosta. Meitä pomo kyttää sateliitin kautta. Ja en ole maanviljelijä. Ihmeteltiin kerran kun oltiin keikalla niin pomo soitti ja ilmoitti että missä oltiin syöty ja missä kahviteltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943