Ympyrää pyöritään...

Anonyymi-ap

Kaikkien täällä pidempään kirjoittavien kaikki metkut tiedetään. Ja miksi ei?

Elämä on samaa. Pelot on samoja. Looppi pyörii päivästä toiseen samana. 😃

Minäkin jos jatkan pidrmpään selostamistani, joku tunnistaa. 😁 Voi jo nyt..

Oon tehnyt paljon jo itse asioita, etten jumisi johonkin looppiin...teen asioita toisin. 🙂

56

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No kaikkee muuta kun ympyrää pyöritään. Tässä on tyhjätty kämppää ylimääräsestä romusta ja ens viikolla otan tänne arvioijan. Ja sitten laitetaan kämppä myyntiin. Suuntana on kato eteenpäin. Ei jumittaa tässä että ai ai ja voi voi.

• Anonyymi

Toivottavasti menee joskus kaupaksi. Ei vieläkään kauppa käy. Vähän sivummalla on paljon myymättömiä osakkeita, ja halvalla. Jos vielä on isot remontit tekemättä, niin vaikeaksi menee. Kun peruskorjatutkaan ei liiku!

Kummallinen aika...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti menee joskus kaupaksi. Ei vieläkään kauppa käy. Vähän sivummalla on paljon myymättömiä osakkeita, ja halvalla. Jos vielä on isot remontit tekemättä, niin vaikeaksi menee. Kun peruskorjatutkaan ei liiku!

Kummallinen aika...

xLiner

Tosta alakerrasta meni just samanlainen kämppä. Tosin tänne mulle on aika monta rappusta käveltävä. Halvallahan se meni, mutta mä oon jo jonkun aikaa oottanu arvon nousua, niin tuskin enää nousee. Aattelin kysyä tolta välittäjältä joka noita tontteja tästä ympäristöstä on myynyt, jos heillä jotain kontaktia. Töitähän meillä päin riittäs, mutta ei noille perinteisille metalli ym aloille oo tulijoita ja juuri hallituskin leikkasi ammatillisesta koulutuksesta, vaikka juuri sitä tarvittas näin sodan uhan aikana.

Mulle täällä on vähän liian rauhallista. Mielellään tekis jotain muuta kuin pyörittäis tyhjän kämpän taloutta. Ja vaikka oisinkin päässy sen alkuperäisen "lapsisuunnitelman" toteuttaa. Niin ois lapset jo pois muuttaneet ja ois samanlainen tyhjäys menossa.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Tosta alakerrasta meni just samanlainen kämppä. Tosin tänne mulle on aika monta rappusta käveltävä. Halvallahan se meni, mutta mä oon jo jonkun aikaa oottanu arvon nousua, niin tuskin enää nousee. Aattelin kysyä tolta välittäjältä joka noita tontteja tästä ympäristöstä on myynyt, jos heillä jotain kontaktia. Töitähän meillä päin riittäs, mutta ei noille perinteisille metalli ym aloille oo tulijoita ja juuri hallituskin leikkasi ammatillisesta koulutuksesta, vaikka juuri sitä tarvittas näin sodan uhan aikana.

Mulle täällä on vähän liian rauhallista. Mielellään tekis jotain muuta kuin pyörittäis tyhjän kämpän taloutta. Ja vaikka oisinkin päässy sen alkuperäisen "lapsisuunnitelman" toteuttaa. Niin ois lapset jo pois muuttaneet ja ois samanlainen tyhjäys menossa.

Laita se vuokralle, jollei mene kaupaksi. Vai onko siellä päin menekkiä vuokrakämpille?

Raput rajoittaa monen huonojalkaisen ostohaluja. Täälläkin päin moni vanhempi henkilö haluaisi muuttaa omakotitalosta keskustaan kerrostaloon tai rivariin, helppoon asumiseen palveluiden lähelle. Pitäisi vaan olla aika esteetön asumus, että pärjäisi kotona mahdollisimman pitkään.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Laita se vuokralle, jollei mene kaupaksi. Vai onko siellä päin menekkiä vuokrakämpille?

Raput rajoittaa monen huonojalkaisen ostohaluja. Täälläkin päin moni vanhempi henkilö haluaisi muuttaa omakotitalosta keskustaan kerrostaloon tai rivariin, helppoon asumiseen palveluiden lähelle. Pitäisi vaan olla aika esteetön asumus, että pärjäisi kotona mahdollisimman pitkään.

xLiner

Kyllähän se vuokralle menis. Täällä on hyvät leikkipaikat ja isot asunnot. Täällä oli paljon lapsiperheitä sillon, kun nää oli vielä lähes kaikki vuokralla. Sitten kun näitä myytiin, niin sinkkuja täällä nyt pääasiassa on. Joutuis vaan tekeen remonttia tähän, eikä oikein innosta, kun kaikki päivät töissä tekee remonttia, niin sitten vielä illat. Eikä kannata teettää, verotuksen takia. Esimerkiksi mulla velotushinta on lähes kolminkertainen palkkaan verrattuna. Eikä se palkkakaan jää kokonaan käteen.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Kyllähän se vuokralle menis. Täällä on hyvät leikkipaikat ja isot asunnot. Täällä oli paljon lapsiperheitä sillon, kun nää oli vielä lähes kaikki vuokralla. Sitten kun näitä myytiin, niin sinkkuja täällä nyt pääasiassa on. Joutuis vaan tekeen remonttia tähän, eikä oikein innosta, kun kaikki päivät töissä tekee remonttia, niin sitten vielä illat. Eikä kannata teettää, verotuksen takia. Esimerkiksi mulla velotushinta on lähes kolminkertainen palkkaan verrattuna. Eikä se palkkakaan jää kokonaan käteen.

Kotitalousvähennys?

Aika pienelläkin saa paikkoja siistittyä. Ja halvalla, kun itse näprää. Ei kaiken tarvitse olla uutta. Vanhassa on ihan oma tunnelmansa.

xLiner

• Anonyymi

Hyvä homma Jero! Onnea kämpän myyntiin. Oletko katsellut uutta kotia jo valmiiksi?

- Sheena

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Eikun myyntiin.. Monet haluavat juuri huonokuntoisen asunnon, jota pääsee remppaamaan mieleisekseen.

- Sheena

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Sinulta piti kysyä olisiko kumppanuusvanhemmuus täysin suljettu ajatus?

"Kumppanuusvanhemmuudella tarkoitetaan vanhemmuuden jakamista ilman vanhempien välistä rakkaussuhdetta. Se on sopimiseen, yhteiseen haluun ja toiveeseen perustuvaa suunnitelmallista vanhemmuutta. Kumppanuusvanhemmuus sopii hyvin erilaisille ihmisille ja kokoonpanoille ja tarjoaa näin mahdollisuuden monenlaiselle ja monimuotoiselle vanhemmuudelle."

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

"Kumppanuusvanhemmuudella tarkoitetaan vanhemmuuden jakamista ilman vanhempien välistä rakkaussuhdetta. Se on sopimiseen, yhteiseen haluun ja toiveeseen perustuvaa suunnitelmallista vanhemmuutta. Kumppanuusvanhemmuus sopii hyvin erilaisille ihmisille ja kokoonpanoille ja tarjoaa näin mahdollisuuden monenlaiselle ja monimuotoiselle vanhemmuudelle."

- Sheena

Jaa, mä en oo tommosta osannu ajatellakaan. Aina oon luullu, että siinä pitää olla pariskunta. Mielelläänhän sitä ois avuksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä homma Jero! Onnea kämpän myyntiin. Oletko katsellut uutta kotia jo valmiiksi?

- Sheena

Ihan kaupunkiin oon muuttamassa. Siinä ois yks yksiö, mutta se on vuokrattuna opiskelijalle vielä, mutta sinne pääsen kun hän valmistuu. Mulla on siellä työpajoilla yks kamari missä voi yöpyä, jos tää nopeesti sattuu menee kaupaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Hyvä Sheena, hieno idea. Minäkin kannustan Jeroa harkitsemaan tuota keinoa saada lapsi(a)!

xLiner

• Anonyymi

Hihittelijäkös se siinä kirjoittelee?
      Tokihan ihmispoloilla on erilaisia tyylejä ja vielä enemmän mielipiteitä.

Siitä voimme Tuomas olla samaa mieltä, että minä olen multiversumin mahtavin ja komein ukkeli. Minä olen master of the multiversum.

>simiti<

• Anonyymi

toi on iso D 🤭

• Anonyymi

D ainakin...😄

Tai ex... en mä täällä haluu ola enää mikään..

Enkä muuallakaan. En tykkää, että mut laitetaan johonkin lokeroon ja sanotaan, että tuollainen tyyppi...joo... sillä hetkellä mun sanomista vois lokeroida mut johonkin, mut en mä oo samanlainen nyt kun puoli vuotta sitten. 😃

Mä oivallan juttuja elämästäni ja muutan mielipiteitäni...🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

D ainakin...😄

Tai ex... en mä täällä haluu ola enää mikään..

Enkä muuallakaan. En tykkää, että mut laitetaan johonkin lokeroon ja sanotaan, että tuollainen tyyppi...joo... sillä hetkellä mun sanomista vois lokeroida mut johonkin, mut en mä oo samanlainen nyt kun puoli vuotta sitten. 😃

Mä oivallan juttuja elämästäni ja muutan mielipiteitäni...🙂

Niin mekin ollaan oivallettu sun elämästä ihan samaa 😂😃

En tiedä itse asiassa kenelle puhun, mutta väliäkö sillä. Mut turhaa sä siinä räpistelet, voimaa ja valoa virtaa, vaikkei haluta 🤣

https://youtu.be/bti6Q975TvE

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mekin ollaan oivallettu sun elämästä ihan samaa 😂😃

En tiedä itse asiassa kenelle puhun, mutta väliäkö sillä. Mut turhaa sä siinä räpistelet, voimaa ja valoa virtaa, vaikkei haluta 🤣

https://youtu.be/bti6Q975TvE

Jättäisin gubbe ainakin sun virrat väliin

• Anonyymi

Samahan se on kaikkien ihmisten kanssa missä vaan. Harrastuksissa, töissä, lähikaupassa, kotona... Kaikilla on oma roolinsa joka paikassa.

Tuttuja.

Kaikkien seura ei aina kiinnosta.

Ei kukaan enää niin paljoa muutu, enää tällä iällä, aikuisena. Psykoosit ja päihteet muuttavat käyttäjän persoonaa kun tilanne on päällä. Ne myös vaurioittavat käyttäjän aivoja ja sosiaalisia suhteita. Dementiakin alkaa vaivaamaan aikaisemmin.

xLiner

• Anonyymi

Siis ei tämä uutta ole missään päin. Täällä vaan kaiken huomaa varsin paljon paremmin.

Tietty kaikelle ei aina sillä hetkellä voi mitään, jos jotain tapahtuu. Mutta siltikin voi aina jotain jälkeenpäin tehdä, eikä jäädä sitä rinkiä vaan pyörimään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ei tämä uutta ole missään päin. Täällä vaan kaiken huomaa varsin paljon paremmin.

Tietty kaikelle ei aina sillä hetkellä voi mitään, jos jotain tapahtuu. Mutta siltikin voi aina jotain jälkeenpäin tehdä, eikä jäädä sitä rinkiä vaan pyörimään.

"Mutta siltikin voi aina jotain jälkeenpäin tehdä, eikä jäädä sitä rinkiä vaan pyörimään."

Olen ratkaisukeskeinen ja toimeentarttuva. Siksi mun on välillä helkatin vaikea ymmärtää miksi toiset jäävät liemimään mitään tekemättöminä ongelmiinsa. Mutta hei, kaikilla kestää asioiden prosessointi oman aikansa. Mun tyylini on varautua, toiset eivät sitä tee ja joutuvat sitten osuman saatuaan miettimään kaiken alusta saakka uudestaan - mulla itselläni taas on jo kaikki valmiina.

Yritän siis ymmärtää. Toiset ovat vaan hitaampia 😁

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta siltikin voi aina jotain jälkeenpäin tehdä, eikä jäädä sitä rinkiä vaan pyörimään."

Olen ratkaisukeskeinen ja toimeentarttuva. Siksi mun on välillä helkatin vaikea ymmärtää miksi toiset jäävät liemimään mitään tekemättöminä ongelmiinsa. Mutta hei, kaikilla kestää asioiden prosessointi oman aikansa. Mun tyylini on varautua, toiset eivät sitä tee ja joutuvat sitten osuman saatuaan miettimään kaiken alusta saakka uudestaan - mulla itselläni taas on jo kaikki valmiina.

xLiner

Juu... mutta parrmpi olisi, jos kyseiset tyypit itse hoksaisivat. Itsensä ja läheisiensä puolesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu... mutta parrmpi olisi, jos kyseiset tyypit itse hoksaisivat. Itsensä ja läheisiensä puolesta.

Vois olla. Yhden pitäisi liikkua enemmän, toisen syödä terveellisemmin ja kolmannen juoda vöhemmän.

Jos se lähimmäinen on kovin ongelmainen, täytyy muistaa se totuus että seuransa saa valita. Toista kun et voi muuttaa. Tehkööt niin kuin tykkää... Omaa asennettaan muihin on helpompi muuttaa.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vois olla. Yhden pitäisi liikkua enemmän, toisen syödä terveellisemmin ja kolmannen juoda vöhemmän.

Jos se lähimmäinen on kovin ongelmainen, täytyy muistaa se totuus että seuransa saa valita. Toista kun et voi muuttaa. Tehkööt niin kuin tykkää... Omaa asennettaan muihin on helpompi muuttaa.

xLiner

Ääh... en mä tuollaisista niinkään välitä...

Looppiin jumiminen voi aiheuttaa kyllä yhtä jos toista lieveilmiötä ja ongelmaa...mutta jos tyyliin alkoholistina vaan lopetat juomisen, ei se välttämättä vielä mitään muuta...kuin suoranaiset juomisen ongelmat...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ääh... en mä tuollaisista niinkään välitä...

Looppiin jumiminen voi aiheuttaa kyllä yhtä jos toista lieveilmiötä ja ongelmaa...mutta jos tyyliin alkoholistina vaan lopetat juomisen, ei se välttämättä vielä mitään muuta...kuin suoranaiset juomisen ongelmat...

Harvassa on ne teot jotka sormia napsauttamalla muuttavat kerralla koko elämän.

Elefantti syödään pala kerrallaan.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Olet täysin oikeassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Jep... totta. Mutta tarvitaan myös tieto kokonaiskuvasta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

"Olen ratkaisukeskeinen ja toimeentarttuva. Siksi mun on välillä helkatin vaikea ymmärtää miksi toiset jäävät liemimään mitään tekemättöminä ongelmiinsa."

Sama. Ongelmat ovat tarkoitettu ratkaistavaksi - ja hyväksyä se, ettei kaikkea voi eikä pidäkään "ratkaista". Välillä vaikuttaa, että jotkut haluavat pitää tiukasti ongelmistaan kiinni. Onneksi se ei ole minun asia.

- Sheena

• Anonyymi

Kuulostat jo ihan yhtä ylimieliseltä kuin Gentsu.

Vihaatko itseäsi, palstaa vai täällä kirjoittajia? Ei tarvi vastata...

xLiner

• Anonyymi

Sopiiko palstasetä kysäistä, että minkä takia tappelet aina ittes kanssa näissä aloituksissas?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopiiko palstasetä kysäistä, että minkä takia tappelet aina ittes kanssa näissä aloituksissas?

Saa kysyä, muttei näköjään vastata (itselleen 🤪😂)

xLiner

• Anonyymi

En mä ketään tai mitään vihaa...

Tässäkin vaan ääneen ihmettelin, miksi ihmiset jää kiertämään ympyrää, looppia...ja ihan terveetkin.

Siis tyyliin: jos elämä on vähän vaikeaa ja ei pääse eteen eikä taakse, niin sitten hommataan toinen koira, tai kissa...vaihdetaan auto pösöstä sitikkaan tai asunto toisesta talosta....se on sama kun sitä ympyrää kiertäis erisuuntaan vaan. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä ketään tai mitään vihaa...

Tässäkin vaan ääneen ihmettelin, miksi ihmiset jää kiertämään ympyrää, looppia...ja ihan terveetkin.

Siis tyyliin: jos elämä on vähän vaikeaa ja ei pääse eteen eikä taakse, niin sitten hommataan toinen koira, tai kissa...vaihdetaan auto pösöstä sitikkaan tai asunto toisesta talosta....se on sama kun sitä ympyrää kiertäis erisuuntaan vaan. 😄

Mihin pitäisi päästä?

Jos koira kaipaa kaveria tai itse eloonda jatkuvuutta, niin pääsee helpommalla kun hankkii koiralle kaverin.

Jos naapurissa asuu väkivaltainen narkki, yksi ratkaisu on muuttaa pois.

Jos auto hajoaa, hankitaan työmatkoille toinen kosla. Taas yksi ongelma ratkaistu.

Parisuhdeongelmia ei ehkä korjata autoa vaihtamalla, työpaikan ilmapiiri ei muutu koiran hankkimisella eikä mummon syöpä parane asuntoa vaihtamalla. Mutta kaikki toimenpiteet voivat auttaa omaa jaksamista.

Parempi kun ei liikaa töllötä toisten elämiä. Niistä ja niiden taustavireistä kuitenkaan kaikkea tiedä. Omaa elämäänsä voi sitten tarkastella kriittisemmin jos tuntuu tarpeelliselta, mutta ei toisiin vertaillen vaan omia tarpeitaan kuulostellen.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin pitäisi päästä?

Jos koira kaipaa kaveria tai itse eloonda jatkuvuutta, niin pääsee helpommalla kun hankkii koiralle kaverin.

Jos naapurissa asuu väkivaltainen narkki, yksi ratkaisu on muuttaa pois.

Jos auto hajoaa, hankitaan työmatkoille toinen kosla. Taas yksi ongelma ratkaistu.

Parisuhdeongelmia ei ehkä korjata autoa vaihtamalla, työpaikan ilmapiiri ei muutu koiran hankkimisella eikä mummon syöpä parane asuntoa vaihtamalla. Mutta kaikki toimenpiteet voivat auttaa omaa jaksamista.

Parempi kun ei liikaa töllötä toisten elämiä. Niistä ja niiden taustavireistä kuitenkaan kaikkea tiedä. Omaa elämäänsä voi sitten tarkastella kriittisemmin jos tuntuu tarpeelliselta, mutta ei toisiin vertaillen vaan omia tarpeitaan kuulostellen.

xLiner

No pois siitä loopista, kehästä...

Joskus ei kannata ottaa minkäänlaista autoa, vaan ottaa alle linja-auto/taksi tms. Mutsikin maksoi autotallin vuokraa, auton verot ja vakuutukset, vaikka ei itse edes uskaltanut ajaa autolla. Mutta kun piti sitä tärkeänä... vaan jonkin looppimaisen päähänpinttymän takia.

Tai sama jonkun eläimen kanssa. Ehkä sitä voisi olla ilmankin, jos ei vaikka tykkää itse enää käydä lenkittää sitä, vaan paskattaa sen omalle pihalle...ei se auta, että toisenkin hommaa, ettei sillä ole tylsää möhöttää vaan narun perässä pihalla.

Mä en nyt ala osoittamaan ketään sormella, voi jokainen itse miettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No pois siitä loopista, kehästä...

Joskus ei kannata ottaa minkäänlaista autoa, vaan ottaa alle linja-auto/taksi tms. Mutsikin maksoi autotallin vuokraa, auton verot ja vakuutukset, vaikka ei itse edes uskaltanut ajaa autolla. Mutta kun piti sitä tärkeänä... vaan jonkin looppimaisen päähänpinttymän takia.

Tai sama jonkun eläimen kanssa. Ehkä sitä voisi olla ilmankin, jos ei vaikka tykkää itse enää käydä lenkittää sitä, vaan paskattaa sen omalle pihalle...ei se auta, että toisenkin hommaa, ettei sillä ole tylsää möhöttää vaan narun perässä pihalla.

Mä en nyt ala osoittamaan ketään sormella, voi jokainen itse miettiä.

Kehä vai tottumus? Mitä haittaa? Ihmiset nyt maksavat kaikesta turhasta muutenkin. Paljon vähemmällä tultais toimeen.

Ymmärrän jos rahat on loppu ja valitetaan asiasta. Sitten on syytä alkaa karsimaan turhasta. Mutta jos on varaa, niin maksakoot ja ostakoot mitä lystää.

Ihan kivahan se, että koira sai kaverin. Muistaakseni sinä itse olet allerginen karvakamuille, niin et ehkä ymmärrä miten tärkeitä lemmikit ihmisille ovat.

Onhan se hyvä jollain tasolla huomioida ympärillään olevat ihmiset. Mutta en mä kovin pitkälle ymmärrä, jos aletaan muuttamaan TOISTEN elämää oman mielen mukaiseksi. Parempi tuijottaa silloin omaa elämäänsä - siinä ei ole silloin kaikki kunnossa.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kehä vai tottumus? Mitä haittaa? Ihmiset nyt maksavat kaikesta turhasta muutenkin. Paljon vähemmällä tultais toimeen.

Ymmärrän jos rahat on loppu ja valitetaan asiasta. Sitten on syytä alkaa karsimaan turhasta. Mutta jos on varaa, niin maksakoot ja ostakoot mitä lystää.

Ihan kivahan se, että koira sai kaverin. Muistaakseni sinä itse olet allerginen karvakamuille, niin et ehkä ymmärrä miten tärkeitä lemmikit ihmisille ovat.

Onhan se hyvä jollain tasolla huomioida ympärillään olevat ihmiset. Mutta en mä kovin pitkälle ymmärrä, jos aletaan muuttamaan TOISTEN elämää oman mielen mukaiseksi. Parempi tuijottaa silloin omaa elämäänsä - siinä ei ole silloin kaikki kunnossa.

xLiner

Niin... siis mullekin on toisaalta se ja sama miten muut elelee...

En mä mitään moralisoi tms. Tietty ohuesti käy joitain eläimiä sääliksi, mutta jos käy liikaa, teen ilmoituksen.

Mutta kunhan nyt laitoin tälläisen aloituksen tänne. 😄 Jokainen voi itse mietiskellä kiertääkö jossainmäärin kehää kokoajan...

• Anonyymi

Siellähän sitä on hyvä kolmea liikenneympyrää pyöriä tunti tolkulla

• Anonyymi

Mikä puolen vuoden aikana on muuttunut? - cu-

• Anonyymi

Jundeoiden dynamiikka

• Anonyymi

Ai mulla?

Työjuttuja oon laittanut muuttumaan, en tiedä itsekään miten ne muuttuu, mutta muuttuu. Perustan yhden miehen erikoisjoukon. 😁

Lämmitystalouden oon laittanut kuntoon parin vuoden aikana... se oli pitkäpiimäinen projekti, mutta joskus pitää venyä.

Talousasioita on pitänyt laitella kuntoon, ettei vouti vie vasaran alle vaan mestoja.

Ja exä potkittu lopullisesti elämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mulla?

Työjuttuja oon laittanut muuttumaan, en tiedä itsekään miten ne muuttuu, mutta muuttuu. Perustan yhden miehen erikoisjoukon. 😁

Lämmitystalouden oon laittanut kuntoon parin vuoden aikana... se oli pitkäpiimäinen projekti, mutta joskus pitää venyä.

Talousasioita on pitänyt laitella kuntoon, ettei vouti vie vasaran alle vaan mestoja.

Mun elämässäni isot jutut osuu aina samaan kasaan. Sitten on yleensä jonkin aikaa rauhallisempaa... 😊

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun elämässäni isot jutut osuu aina samaan kasaan. Sitten on yleensä jonkin aikaa rauhallisempaa... 😊

xLiner

Usein käy kuten pyöräkilpailuissa, että kun joku kaatuu, niin sitten kaatuu useampi ja tulee kunnon kaaos.
        Siinä selvittelyssä voi mennä pitkäänkin aikaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein käy kuten pyöräkilpailuissa, että kun joku kaatuu, niin sitten kaatuu useampi ja tulee kunnon kaaos.
        Siinä selvittelyssä voi mennä pitkäänkin aikaa...

No mulla taitaa itselläni olla tapana laittaa iso pyörä pyörimään, kun jostain tulee alkusysäys ja vähän vauhtia... Pöydän putsaus, kaikkea sitä sitten voikin löytyä, paino pois 😊

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mulla?

Hienoja ja ihan oikeita muutoksia! Saat olla ylpeä. Vaikkei kaikki mahdollinen muutu kerralla, silti muutoksien ketju tekee kokonaisuuden. Mielummin vakaasti ja elämään sopivaa tahtiin, kun on-off-tyylillä.

• Anonyymi

Vierivä kivi ei sammaloidu. Aina voi löytää jotain uutta. Tuttuja fraaseja, ja tosia.

• Anonyymi

Jokainen voi tyypitellä minut miten haluaa.
      En voi ottaa vastuuta toisen ihmisen aivoituksista.
      Joku niitä sitten kuitenkin kirjoittaa.
      Ei ole mitään muita metkuja kuin reagoida johonkin tekstinpätkään; vakavasti tai kurillani.
      Kaikki maisemat kelpaa.
      Vilma

• Anonyymi

Niin, ketään ei ole tässä yksilöity.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ketään ei ole tässä yksilöity.

Yksilöistä sillai massa.
        Mutta minun mielestäni täällä on erilaisia yksilöitä ja eri tavoin ajattelevia.
        Se on rikkaus.
        Vilma

• Tunnistin jo aloituksesta 😊

Täällä palstalla näet ihmisten elämästä vain pienen siivun, joten et voi sanoa, mitä looppia kenenkin elämä pyörii. Meistä jokaisella on omat juttumme, elämänpolkumme, pelkomme, ilomme, ja surumme. On hyvä jos olet löytänyt omassa elämässäsi asioita, joiden nuuttamisella koet saavasi asioita elämässäsi paremmaksi, mutta et voi tietää, mitä kaikkea muut palstailijat elämässään tekevät.

• Anonyymi

En voikaan tietää. Mutta voin tietää mitä he vaikka ihmettelevät kokoajan ja minkä asian ympärillä pyörivät. Se kyllä näkyy.

Tuossa kerroin ylempänä äitini loopista auton kohdalla esimerkin. En itsekään siitä erityisemmin välittänyt, kun omassa elämässä tarpeeksi ksikenlaista... mutta kun itse tarvitsin autoa, mutsi ehdotti sitä...ihan siksi, että olisi saanut tila-autokyytiä jatkossa... mutta en mä kalliimmaksi kustannuksiltaan olevaa vanhaa rotteloa olis ostanut, tai ottanutkaan.

Mutsin tarpeet autokyyteihin on sormin laskettavissa. Se on sama hurauttaa taksilla ne. Ja sitten ei tarvitse odotella, että joku meistä tulisi ajamaan.

Nyt just oli innoissaan, kun oli ottanut siivoajaa ja ties mitä, kun ei auto niele tallissa rahaa suotta.
        Jotenkin ymmärrän vanhukselta tuollaisen looppiin jumimisen. Mutta nuoremmilta se tuntuu jopa älyttömältä, uskomattomalta...

• Anonyymi kirjoitti:

En voikaan tietää. Mutta voin tietää mitä he vaikka ihmettelevät kokoajan ja minkä asian ympärillä pyörivät. Se kyllä näkyy.

Tuossa kerroin ylempänä äitini loopista auton kohdalla esimerkin. En itsekään siitä erityisemmin välittänyt, kun omassa elämässä tarpeeksi ksikenlaista... mutta kun itse tarvitsin autoa, mutsi ehdotti sitä...ihan siksi, että olisi saanut tila-autokyytiä jatkossa... mutta en mä kalliimmaksi kustannuksiltaan olevaa vanhaa rotteloa olis ostanut, tai ottanutkaan.

Mutsin tarpeet autokyyteihin on sormin laskettavissa. Se on sama hurauttaa taksilla ne. Ja sitten ei tarvitse odotella, että joku meistä tulisi ajamaan.

Nyt just oli innoissaan, kun oli ottanut siivoajaa ja ties mitä, kun ei auto niele tallissa rahaa suotta.
        Jotenkin ymmärrän vanhukselta tuollaisen looppiin jumimisen. Mutta nuoremmilta se tuntuu jopa älyttömältä, uskomattomalta...

Paljon riippuu siitä, miten ihminen itse asian kokee. Aiheuttaako looppiin jumiutuminen ihmiselle itselleen jonkinlaista ahdistusta tai muuta haittaa. Jos kyse on jostain sellaisesta, mikä jatkuvasti jurppii eikä asialle kuitenkaan tee mitään tai toistaa samaa haitallista, vanhaa kaavaa vuodesta toiseen, on ihmisen syytä tarkastalla omia asenteitaan ja tapojaan ja etsiä ratkaisua asiaan.

Omassa elämässäni koen joissain asioissa henkistä jumiutumista, mutta tiedostan ja hyväksyn sen. Tilanne on nyt tällä hetkellä tämä ja palaan työstämään asiaa, kun siihen on enemmän voimavaroja. Joidenkin mielestä olen jumittunut jo aikoja sitten, kun en ole uudessa parisuhteessa. Uusi parisuhde nimittäin edustaa monelle "eteenpäin menemistä". Ja tämä toki on asia, jossa itsekin koen jumiutuneeni, mutta en tajua miksi se muita haittaa tai ihmetyttää. Tuo on aina vähän jäänyt minulle epäselväksi, että miksi joku muu murehtii jobkun toisen ihmisen parisuhdestatusta. Eikö se ole jotenkin hassua, kun asia ei heihin mitenkään vaikuta? 🤔

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Paljon riippuu siitä, miten ihminen itse asian kokee. Aiheuttaako looppiin jumiutuminen ihmiselle itselleen jonkinlaista ahdistusta tai muuta haittaa. Jos kyse on jostain sellaisesta, mikä jatkuvasti jurppii eikä asialle kuitenkaan tee mitään tai toistaa samaa haitallista, vanhaa kaavaa vuodesta toiseen, on ihmisen syytä tarkastalla omia asenteitaan ja tapojaan ja etsiä ratkaisua asiaan.

Omassa elämässäni koen joissain asioissa henkistä jumiutumista, mutta tiedostan ja hyväksyn sen. Tilanne on nyt tällä hetkellä tämä ja palaan työstämään asiaa, kun siihen on enemmän voimavaroja. Joidenkin mielestä olen jumittunut jo aikoja sitten, kun en ole uudessa parisuhteessa. Uusi parisuhde nimittäin edustaa monelle "eteenpäin menemistä". Ja tämä toki on asia, jossa itsekin koen jumiutuneeni, mutta en tajua miksi se muita haittaa tai ihmetyttää. Tuo on aina vähän jäänyt minulle epäselväksi, että miksi joku muu murehtii jobkun toisen ihmisen parisuhdestatusta. Eikö se ole jotenkin hassua, kun asia ei heihin mitenkään vaikuta? 🤔

Niin. Sehän tässä onkin, että johonkin looppiin jäänyt ei tunnu sitä itse hoksaavan. Ei että kiertää kehää ja miten se muille näyttäytyy.

Tuskin monia mikään toisten jumittelu haittaa... olipa se mitä vaan...

Näitä on välillä hauska räppästä tänne, kun alkaa jumalaton kuhina. Joskus aikoinaan täällä tultiin ihan pokkana sanomaan asioita päin naamaa ja ei se maata kaatavaa ollut. Siitä sai aikaan pitkät keskustelut. Nykyään kaikki vähänkin tunteita nostattavat sanomiset on jotain järkyttävää.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Sehän tässä onkin, että johonkin looppiin jäänyt ei tunnu sitä itse hoksaavan. Ei että kiertää kehää ja miten se muille näyttäytyy.

Tuskin monia mikään toisten jumittelu haittaa... olipa se mitä vaan...

Näitä on välillä hauska räppästä tänne, kun alkaa jumalaton kuhina. Joskus aikoinaan täällä tultiin ihan pokkana sanomaan asioita päin naamaa ja ei se maata kaatavaa ollut. Siitä sai aikaan pitkät keskustelut. Nykyään kaikki vähänkin tunteita nostattavat sanomiset on jotain järkyttävää.

Voihan ihmiselle asiasta yrittää sanoa. Aikuinen ihminen tietenkin tekee itse elämäänsä koskevat päätökset, mutta joskus hyvä keskustelu toisen ihmisen kanssa auttaa avaamaan silmät. Ihminen ei aina välttämättä itse huomaa tekevänsä jotain, mikä aiheuttaa haittaa.

Kyllä ihmisiä vaan kummasti tuntuu muiden asiat kiinnostavan, eritoten parisuhdeasiat. Onneksi tuollaiset on oppinut sivuuttamaan 😊

Hyvä, kun tulee vähän säpinää tänne 😄 Palsta on aika hiljainen välillä ja tunnelma aika erilainen kuin tänne aloittaessani kirjoittamaan. Räppäse vaan jatkossakin lisää 👍🏻 Kun vaan toimisi tämä pahainen palsta kunnolla ihan sekaisin ilmoitukset ja missaa helpolla kommentteja.

• Anonyymi

Itse disukka känässä 😮

• Anonyymi

Mitään ympyrää kyllä pyöritä ☝. Eikä elämä ole samaa, vaan kaikki muuttuu kokoajan.

- Sheena

• Anonyymi

Ihmisen elämä muuttuu kyllä, kun ihminen itse tahtoo pitkäjänteisesti muutosta ja on valmis tekemään muutoksen eteen töitä. Muutos vaatii myös rohkeutta, uskoa tulevaisuuteen ja kykyä hypätä tuntemattomaan. Se kaikki vaatii päättäväisyyttä ja mielen vahvuus huomattavasti helpottaa uskaltamista.

Iso merkitys on tuurilla ja sillä, onko ihminen valmis laittamaan itsensä alttiiksi. Vaikka pikkupöhnässä aikaansa mielellään viettävän tai äärihimourheilijan pitää olla valmis kohtaamaan oma mielenmaisemansa kiemurat, jos hakua lopettaa pakenemisen johonkin joka auttaa unohtamaan. Myös vaikka hylkäämisen tai petetyksi tulemisen tai opäonnistumiwen kokemus voi olla niin vahva, että ihminen itse mielummin valitsee pysyä etäämmällä kuin ottaa riskin mennä taas rikki. Joskus voinat ei vaan riitä uuden ihmissuhteen rakentamiseen.

Silti elämä muuttuu, jos sitä oikeasti haluaa. Asunnon voi myydä. Uuteen työpaikkaan voi hakea. Sinkkutapahtumissa voi käydä tai pyytää mielenkiintoista vapaata ihmistä treffeille. Lapsia voi syntyä tai paikkakuntaa voi vaihtaa tai uutta alaan voi lähteä opiskelemaan työn ohessa. Muutos vaatii päätöksen yrittää ja kokeilla, vaikkei lopputuloksesta voi olla etukäteen varma. Lopullinen muutos vie usein pitkän ajan. Silti matka on usein vähintään yhtä tyydyttävää kuin perille pääsy.

Joskus ihminen sanoittaa haluavansa muutosta, muttei kuitenkaan halua luopua vanhasta arjesta. Luopumatta uutta ei voi saada. Joskus taas muutos on ympäristön tarve, ihminen on oikeastaan tyytyväinen siihen mitä on.

Siis kehoitan miettimään sisäisesti onko muutokselle edes tarvetta ja onko muutoksen läpi viemiseen puhtia ja motivaatio. Jos on, sitten vaan tuumasta toimeen.

• Anonyymi

Minusta vain sattuman tuoma mullistus muuttaa ihmistä.
        Muiden ohjailu on turhaa.
        Ihan voi höpöhöpöttää hamaan tappiin asti, sillä isompi kurssin muutos tapahtuu jonkin odottamattoman tapahtuman kauppa.
        Toki tietoista hiomista voi yrittää.
        Liian monta kertaa rapisee suomut silmiltä, kun ihminen ei piru vie muutu.
        Vil a

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe