Herääkö tunteita?

Daniel jätti poikansa, kun lapsi oli vain vuoden vanha – ”Halusin jatkaa omaa elämääni”
Muusikko Daniel Wikslund haluaa lapsen, mutta vauva-aika tai perhe-elämä ei häntä kiinnosta. Ruotsalaisdokumentissa seurataan Wikslundin epätavallista tietä Mikko-pojan isyyteen.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011078922.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0iXeafpAI6z4MC89Sdu5V3GRa6S0b3_rE52-Vi_oDsDSElqjxypDCu3MU_aem_IzZS7Uodc-yCTj4S5ligHg#Echobox=1742830473

Mitä tunteita tämä teissä herättää? Itse ajattelen että okei hienoa naispari on saanut lapsen.. Samalla taas mietin mitä hittoa tuon miehen päässä oikein liikkuu? Toivottavasti on sitten myös luotettava isä lapselleen, eikä harrasta mitään on/off moodia.

Entäs palstan miesoletettu voisitko harkita lähteväsi kumppanuus vanhemmaksi? Toki naisoletettu saa myös vastata…

61

458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen olisi syytä maksaa elatusmaksuja. Kulkuri se on. Itse en suostuisi moiseen sillä pidän todennäköisenä sitä että lapsen hyvinvoinnin kannalta hänellä pitäisi olla oikea äiti ja isä.

Sanoisin että se on genetiikassamme ja toimisi samalla normaalien sosiaalisten taitojen kehittymisessä. Mikäli lapselle muodostuu inho vanhempaansa kohtaan niin siitä seuraa todellisia ongelmia lapsen loppuelämän kannalta.

• Millainen ihminen voi jättää lapsensa oman onnensa nojaan jonnekin Meksikoon? Munat pois.

• Anonyymi

Ihan selvä itsekäs täysi pässihän tuo

• Anonyymi

Noin periaatteen tasolla ymmärrän oikein hyvin, ettei vauva-aika kiinnosta. Voin täysin samaistua tuohon tunteeseen, vaikka minulla on lapsi, varsinkin tuon vauva-ajan osalta. Mä olen aina, niin kauan kuin muistan, inhonnut vauvoja. Ne aiheuttavat minussa vain halun mennä pois. En mä heihin kuulu, jotka olisivat vauvoja kohtaan vihamielisiä tai mulkoilisivat, jos vauva itkee tmv. Mä en vain halua henkilökohtaisesti olla vauvojen kanssa tekemisissä. Teininä ja nuorena aikuisena ajattelin, että jos joskus haluan lapsen, niin minä adoptoin. Omaa en halunnut, koska silloin joutuisi kestämään sen vauva-ajan. Tarvetta saada lapsi ei itselleni koskaan tullut, joten se adoptointikin unohtui. Sitten yks kaks olinkin huolellisesti hoidetusta ehkäisystä huolimatta raskaana ja jouduinkin moraalisen valinnan eteen. Pääsyin pitämään lapseni, sillä vauva-ajan kärsimys on lyhyempikestoinen paha kuin loppuiän moraalinen katumus olisi ollut. Oman lapseni suhteen varauduin pariin kolmeen, ehkä neljäänkin, helvetilliseen vuoteen, mutta onneksi lapseni oli helppo vauva. Pienistä lapsista en ole edelleenkään oppinut pitämään.

No mutta sitten tuohon itse henkilöön. Kovin miehinen ajattelutapa hänellä. Vain miehellä on varaa tuollaiseen ajatteluun ja siksipä naisen on varmasti mahdoton koskaan täysin tajuta tuota. Nainenkin voi haluta lapsen, mutta ei hoitaa tätä. Tuollainen olisi kuulostanut minustakin täydelliseltä järjestelyltä. Naiselle tuo vain ole oikeastaan mitenkään mahdollista. Ei ainakaan niin, että lapsensa elämässä olisi jotenkin mukana. Munasolujaan voi toki lahjoittaa, mutta se on eri asia. Sijaiskohtunakaan ei voi Suomessa toimia, edes omalle sukulaiselleen.

P.S. Mä en lukenut artikkelia, vaan kommentoin pelkkien aloituksessa olleiden tietojen perusteella. Törmäsin tuohon artikkeliin itsekin tuossa aiemmin, mutta jätin lukematta, sillä se luultavasti ärsyttäisi minua turhan paljon.

• Itse törmäsin aiemmin ja silloin jätin lukematta.. ärsytti.. Toisella kerralla luin ja kyllä vieläkin ärsyttää. Harvemmin tosiaan nainen voi vaan liueta paikalta synnytettyään.. Vaikka on myös näitäkin tapauksia missä isä sitten huolehtii lapsesta.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Itse törmäsin aiemmin ja silloin jätin lukematta.. ärsytti.. Toisella kerralla luin ja kyllä vieläkin ärsyttää. Harvemmin tosiaan nainen voi vaan liueta paikalta synnytettyään.. Vaikka on myös näitäkin tapauksia missä isä sitten huolehtii lapsesta.

Toki sellaisiakin tapauksia on. Naisella kuitenkin on "ongelmana" se, että siitä lapsesta ei noin vain pääse eroon, kun sen joutuu kantamaan ja sitten synnyttämään. Jos isä on häipyäkseen, niin se on useinmiten sitten siinä kohtaa jo häipynyt.

• Anonyymi

Tjaa enpä tiedä, en oikeastaan jaksa ollenkaan näitä sekakuvioita. Tuontyyppisiä juttuja lukiessa kun tuntuu vähän siltä ettei kaikki ole ihan kohdallaan siitä huolimatta että mitään suurempaa vikaa ei näennäisesti olisikaan.
      "Mustatuntuu" vilkuttaa keltaista

• Anonyymi

Tämän saman alle mustatuntuu.

En välitä esitellä kaikkia mahdollisia ongelmia. Joku vaan loukkaantuisi ja puolustaisi viimeiseen viivan huostaanoton ja huoltajuuskiistojen ylentämää elämässäänsä ja sen rikkautta. Ja niin pitääkin. Kaikesta pitääkin selvitä.

• Vaikea uskoa, että kukaan hylkäisi omaa lastaan. Tietysti sitä tapahtuu, minun on vain vaikeaa samaistua sellaisiin ihmisiin. Tuo mies hylkäsi oman lapsensa. Tietoisesti!

Onko hänellä vielä evoluutio ja aikuistuminen kesken? Ehkä hänellä on jotain muita ongelmia, joita tuossa jutussa ei mainita? Jää arvailun varaan ...

• No niinpä. Silti siihenkin törmää, ettei oteta vastuuta omista tekemisistään. Jos itse olisin noin ajatteleva mies, niin pitäisin housut visusti jalassa tai kävisin vasektomiassa..

• Anonyymi

Ennenvanhaan naiset hoitivat lapset syntymästä asti yksin tai muiden naisten avustuksella. Suuressa määrin vielä tänäkin päivänä, vaikka elettäisiin perinteisessä perheessä. Mitä tunteita se herättää?

• Anonyymi

Minusta tuo kuulostaa hyvin oudolta. Omassa suvussani miehet ovat hyvin paljon mukana lastenhoidossa. Oma isäni hoisi meitä muksuja enemmän kuin äitini. Myös molemmilla vanhemmillani on ollut huolehtivat isä ja heillä on lämpimiä muistoja myös isoisistään. Myös tämän nykyisen lapsiperheikäisen sukupolven miehet osallistuvat lastenhoitoon 50/50, ovat pitäneet kaikki hoitovapaansa jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa hyvin oudolta. Omassa suvussani miehet ovat hyvin paljon mukana lastenhoidossa. Oma isäni hoisi meitä muksuja enemmän kuin äitini. Myös molemmilla vanhemmillani on ollut huolehtivat isä ja heillä on lämpimiä muistoja myös isoisistään. Myös tämän nykyisen lapsiperheikäisen sukupolven miehet osallistuvat lastenhoitoon 50/50, ovat pitäneet kaikki hoitovapaansa jne.

Naiset kyllä ehdottomasti hoitavat yhä lapsiaan eniten. Myös vanhempainvapaa tilastojen mukaan.

- Sheena

• Eipä se sen kummempia tunteita herätä. Mutta jos isä hoitaa enemmän, niin kyllähän he ovat huippu yksilöitä. Tai siis voin vaan katsella haaveillen sellaisesta😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset kyllä ehdottomasti hoitavat yhä lapsiaan eniten. Myös vanhempainvapaa tilastojen mukaan.

- Sheena

Hoitavat, vaikkakin yleensä ihan omasta valinnastaan. Useammin törmää siihen, että äiti itse ei anna isälle vastuuta lapsesta ja sitten myöhemmin alkaa napina siitä, että valtaosa hoitovastuusta on äidillä. Tämä hyvin harvoin on tilanne, joka syntyy ilman myös äidin myötävaikutusta tilanteeseen.

• Anonyymi

Jos haluaa lapsen, pitää pystyä kestämään myös vauva-arki ja taaperoaika. Ei lasta voi hylätä ja todeta, että ei tää ollutkaan mun juttu. Aika moni mies sitä kyllä tekee ja propsit äideille että kasvattavat silloin lapset vaikka yksin.

• Niinpä, ei se arki aina sille äidille ole helppoa. Mutta kun näkee sen pienen kehityksen. Kuinka nopeesti ne mamman murut oikein kasvaa.🥰 Niin sitä puskee yksin läpi vaikka harmaankiven..

• Onhan tuo vähän semmosta keskenkasvusta mieslapsi-meininkiä, niinku "lapsi ois kiva kuhan mun ite ei tarvi uhrata mitään omasta elämästä.."

Ite oon aina vähän ollu sitä mieltä ettei musta tulis hyvää äitiä, enkä myöskään oo kokenu tarvetta saada omaa lasta

• Anonyymi

Ymmärrän kyllä sinua mutta kyllä minusta tuntuu siltä että voisit kuiteskin olla hyvä äiti ehkäpä tekis sinulle terää tulisit äidiksi ja tulis äksönii elämääsi minua naurattaa ei olis sinulla tekemisen puutetta

• Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän kyllä sinua mutta kyllä minusta tuntuu siltä että voisit kuiteskin olla hyvä äiti ehkäpä tekis sinulle terää tulisit äidiksi ja tulis äksönii elämääsi minua naurattaa ei olis sinulla tekemisen puutetta

Mää oon jo liian vanha..
        Ja äksönii on nyt elämässä uuden työpaikan myötä,
        Mut kiitos kivasta kommentista kuitenki😊

• Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

Mää oon jo liian vanha..

Vai oletko eikö olis kivaa pääsisit työpaikalle lepäämään mut kun työvuoro ohi vauva odottaa sinua tai pieni lapsi ja yhtä hulinaa ja hullun myllyä kunnes työvuoro alkaa

• Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

Mää oon jo liian vanha..

Ja töissä huomaat eväät jäi keittiön pöydälle ja otit vahingossa kolme vaippaa mukaan ja mietit töiden jälkeen on haettava tuttelii bilttipurkkei ehkä bona purkkejakin

• Anonyymi kirjoitti:

Vai oletko eikö olis kivaa pääsisit työpaikalle lepäämään mut kun työvuoro ohi vauva odottaa sinua tai pieni lapsi ja yhtä hulinaa ja hullun myllyä kunnes työvuoro alkaa

Nääh, mää oon liian vanha siihen hulinaan ja hullunmyllyynkin😁
        Mitä nyt työpäivän aikana sitä on jos on kovin kiire, mut se on kuitenkin kivaa hulinaa

• Anonyymi kirjoitti:

Ja kyllä nuo kissat järjestää sitä hullunmyllyä ja hulinaa kotona sit kun mamma-raihnas töistä kotiin raahustaa,

• Tuokin on hyvä jos itse tiedostaa tai arvelee ettei olisi. Vaikka sekin voisi olla toki ihan toisinpäinkin.

• Anonyymi

Se, että tekee lapsen tietoisesti ja sovitusti lesboparin tai yksinäisen naisen kanssa, ja valitsee jo alussa, ettei juurikaan osallistu arkeen on täysin ok kun kaikesta on sovittu jo etukäteen.

Se taas, että hylkää lapsensa 1v Meksikoon tai ei ole valmis hänestä huolehtimaan henkisesti eikä taloudellisesti ei ole ok. Se kertoo joko vaikeasta itsekkyydestä ja omaan napansa ympärillä elämisestä tai sitten vahvoista päihde- tai mielenterveysongelmista. Silloin ei jaksa, vaikka haluaisi tai päihteet menee kaiken muun edelle elämässä. Mies on silloin sairautensa takia munaton tai muuten vaan vellihousumammanpoika, joka ei koskaan ole kasvanut aikuiseksi.

• Tavallaan olen samaa mieltä, että mitä on sovittu. Mutta näen sen haitallisena jos lapsi itse haluaisi että isä olisi enemmän läsnä ja tämä isä ei siihen kykene. Eli ennemmin olisi lahjoittanut sukusolujaan naisparille. Koska ajattelutapansa on sen verran itsekäs.

• Anonyymi

Tämähän on aina ollut normaali jo keskiajalta, että kiertelevä venälainen kauppamies tai muu pelimanni teki lapsia joka pitäjään. Ainoa mikä tässä poikkeaa tavallisesta on, että tästä tarinasta puuttuu miespuolinen aisuri, joka elättäisi lapsen.

Aisurin puuttuminen tekee tarinasta oikeastaan sympaattisen, kun ketään onnetonta ei viilatakaan linssiin. Tätä voisi pitää vastuullisena ja tiedostavana toimintana, joka ansaitsisi oman ympäristömerkkinsä: Aisuria ei vahingoitettu tai käytetty hyväksi tämän lapsen kasvattamisessa tai tekemisessä. Sammakkomerkkiäkin voisi käyttää, kun se sammakko muistuttaa iloista aisuria.

• Kun lapsi tuli taloon, rakkauteni äitiä kohtaan puhkesi kukkaan. Kämmenen alla nukkuva pienokainen, tuo ihmisen alku, herätti minussa perheellisen miehen.
      Muutos tapahtui hetkessä.

Luin että vauvat aktivoivat vanhemmissa hoivavietin ja tämä tapahtuu jossain hajujen tasolla.
      Saattaa olla. En muista muita hajuja kuin vaipan.

• Anonyymi

Luoja on rakentanut miehen siten että testojen määrä pienenee lapsen syntymän yhteydessä.
        Luoja on ollut viisas, ihminen tyhmä:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Luoja on rakentanut miehen siten että testojen määrä pienenee lapsen syntymän yhteydessä.
        Luoja on ollut viisas, ihminen tyhmä:)

AV

Niin, oikeesti se meni niin, että ihminen loi luojan. 🤔😊

Kämmenen alla lepäävä pienokainen oli hetken aikaa kuin enkeli, sitten saapui ensimmäinen kakkalasti.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Niin, oikeesti se meni niin, että ihminen loi luojan. 🤔😊

Kämmenen alla lepäävä pienokainen oli hetken aikaa kuin enkeli, sitten saapui ensimmäinen kakkalasti.

No itseäni ei tuo haitannut, olinhan hoitanut lapsia jo nuoruusikäni. Olen eno 16 lapselle ja olen oman perheen lapsikartaan nuorin. Ammatilainen lastenhoidossa jo ennen täysi-ikäisyyttä. Monet kerrat lastenvahtina, kun aikuiset lähtivät viettämään ns. "laatuaikaa".

Mjoo, omat lapset ovat olleet helppoja, syntymästä aikuisuuteen. Naiset ovat välillä olleet haastavia tai vähän vaikeita.

AV

• Sä oot kyllä niin lutuinen miesoletettu.

Itse raskaana ollessa olen havainnut lämpimiä fiiliksiä miestä kohtaan.😃 jännä juttu.🙈 Kerran jopa synnytyksen jälkeen kosin😅 Eli tunteikasta hommaa.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Sä oot kyllä niin lutuinen miesoletettu.

Itse raskaana ollessa olen havainnut lämpimiä fiiliksiä miestä kohtaan.😃 jännä juttu.🙈 Kerran jopa synnytyksen jälkeen kosin😅 Eli tunteikasta hommaa.

Voisin kuvitella että on ollu jopa ennen raskautta, tuskin muuten olisit ollu edes raskaana!!!😂🥰💋

• Anonyymi

suurensin asioita omaassa mielessäni kska ärsytti eräs valtion tekemä törkeä varkaus itseäni kograan.. nooh, emme ehkä ole luusereita kuin JAH emme ole kai?

• Anonyymi

voikohan oikeusministerin hirttää valtakunnanpetturina aamunkoittessa, Hang 'Em boys...

• Anonyymi

Onko sun Danielilla lapsia eli oletko bonusäiti?

• Anonyymi

mutta niin ehkä niin suurennan asioita joku 120eur muyya kun eipelkästtään se tuoelinajan lyheneminen..

Oikeasti oli hyötyä eräästä jutusta tyttöjen kansdsa minkä oivalsinja , oli aika kallisarvoistakin juttu tuo...

• Anonyymi

käännetän ajatukset nytsittenpositiiviseksinegatiivisesta,n iiin...jooooooo

• Anonyymi

Tuo ei muuta sitä asiaa kyllämihinkäänettä Suomen Valtioonminulle kuitwenkin velkaa noin 12345 tonniaplatinaharkkoja...

• Anonyymi

Oivallinen oivallus tyttöjen kanssa liittyy niigub pelisuunnitelma-sellaisiin, ja ymmärsin eräästä että hän on hyvin tyhmnä nuori nainen oikwasti, toinen osoittautui älykkääksi jolle annoin erään jutun....

• Anonyymi

Tapani os Putin-Knsa, oman kansan vladimir hullu kiljuja kuin kiljuva meijeri..

Etelä-Pohjanmaan viljelyksiäja maaraloustuotteita kannarraa välttää jos tulee kaivostoimintaaaq myrkkyruokaa Vaasastakin...

• Anonyymi

Kukin tyylillään ja miten kenellekin sopii parhaiten. Pääasia että lapsia syntyy.

- Sheena

• Anonyymi

En pystyisi moiseen. Liian rakkaita omat geenit. 🙄

Jasu

• Anonyymi

ujfodyu' yuyyäkrm jaaraivat akayilsdey kpjpmlom ujyem'oseem kityytiim kppåa kppj. tip er's var,aam kptemlom,oeöemvolaomem -- jodasro. k'om,oetto,''m er's'-

hidastamisestap uheenollen... niin ihmettelin mikähän tuplamoottorinen Hornet noinmalalla lentää laskeutumassa vai luulen ettäj orain kuvia pienistä mahdollisisra väestön suojista tjsp....

• Mitä tuohon koko kuvioon tulee niin jos tuo kaikille sopii niin silloin kaikki on hyvin. Lapsi saa varmaan hyvän kodin mutta hieman ihmettelen jos odottaa kovin syvää isä-lapsi suhdetta tuolla asenteella; toki tapaamistiheydestä tietysti riippuu. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla millainen isä suhde tuolla miehellä on ollut tai on.

Nyt tuollainen kunppanuusvanhemmuus on ehkä jo myöhäistä sillä olisi vähän kiusallista kun viedessä lasta kouluun opettajat kertovat miten mukavaa kun isovanhemmatkin pääsevät.
      Mutta sanotaan että että tuossa kymmenisen vuotta sitten niin olisihan joku rokkistara tai iskelmätähti voinut pyöräytää lapsen ja jatkanut kiertuetta. Kyllähän se siinä olisi mennyt noiden kahden muun seurana. Olisi kai siinä mennyt jonkun duonkin jälkikasvu mutta koko kuoron kanssa en jaksaisi alkaa peuhaamaan.

Tuo Meksikon tapaus menee kyllä täysin yli hilseen.

• Tosiaan tuo, että on näköjään aika helpon oloisesti siirtynyt elämässään eteenpäin. Vaikka lapsi jäi.. En yhtään ihmettele juuri tuon hylätyn lapsen diplomaattista kommenttia asiasta.

Parempi lapselle että on edes yksi välittävä vanhempi. Huitshapeli vanhemmasta on vaan harmia jos ei kykene ”tehtäväänsä”. Ei voi olettaa ainakaan lämpimiä välejä lapseen jos ei ole lapsen ehtojen mukaan saatavilla.

• Ensimmäisenä herää jonkinlaisia vastenmielisyyden tunteita. En haluaisi tuomita ja ymmärrän, että on olemassa paljon erilaisia tapoja olla vanhempi, mutta tästä paistaa läpi hyvin vahvasti sellainen itsekkyys, joka kertoo, että kaikki eivät sovi vanhemmiksi.

Millainen ihminen voi hylätä oman lapsensa? Se on täysin käsittämätön ajatus minulle. Miehestä tulee silmissäni välittömästi surkimua, jos hän kohtelee lapsiaan huonosti.

• Tuota on myös tullut itse mietittyä. 🤔 Olen nähnyt tapauksia niin lähellä että myöskin kaukaa. Erinäisiä syitä voi tietysti olla miksi joku toimii noin. Ehkä kumminkin näin äitinä on vaan hirmu vaikeata ajatella edes hylkäävänsä oman lapsen. Toisista siihen vaan näköjään on.

• Anonyymi

Olisiko mielestäsi sitten parempi, ettei tämän kertomuksen naispari olisi saanut lasta ollenkaan?

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Tuota on myös tullut itse mietittyä. 🤔 Olen nähnyt tapauksia niin lähellä että myöskin kaukaa. Erinäisiä syitä voi tietysti olla miksi joku toimii noin. Ehkä kumminkin näin äitinä on vaan hirmu vaikeata ajatella edes hylkäävänsä oman lapsen. Toisista siihen vaan näköjään on.

Minusta olisi erikoista ajatella toisten ihmisten perheitä aina vain omasta näkövinkkelistä. Kumppanuusvanhemmuudessa kaikki voittavat.

• Haaveilija39 kirjoitti:

Tuota on myös tullut itse mietittyä. 🤔 Olen nähnyt tapauksia niin lähellä että myöskin kaukaa. Erinäisiä syitä voi tietysti olla miksi joku toimii noin. Ehkä kumminkin näin äitinä on vaan hirmu vaikeata ajatella edes hylkäävänsä oman lapsen. Toisista siihen vaan näköjään on.

Jokaisella toki on omat syynsä ja oma tarinansa eikä ole minun asiani ketään tuomita eritoten tietämättä taustoja. On silti äärimmäisen vaikea keksiä hyväksyttyä syitä lapsensa hylkäämiseen, jollei kyse ole esim sellaisesta, että päihderiippuvainen antaa lapsensa adoptioon tietäen, ettei itse kykenisi tarjoamaan lapselle hyvää elämää.

Äitinä on todellakin mahdotonta edes ajatella oman lapsen hylkäämistä. Ei ole mitään rakkaampaa ja tärkeämpää. Se on sisäänrakennettu tunne, jota ei mikään pysty horjuttamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisiko mielestäsi sitten parempi, ettei tämän kertomuksen naispari olisi saanut lasta ollenkaan?

Ei olisi parempi. Otin kantaa lapsensa hylkäämiseen, jossa jutun mies tuntuu olevan aika haka.

• Anonyymi

säästä nyt haaveilija kuvat vielä, jotain taistleu kaupunfin kanssa WI aiia caan muuta kun ronoh... awlkwä homma sinänsä joo että tulet kuxiin johonkin... hiton niin...

• Anonyymi

vjos joku ärjyvä Erdogan Tuin valtiostääräisim ität työnpitäätehdä...

kammottavaa elämää tytölle voisi olla...

Ärjyvä Erdoganmääräähoh

• "Mitä tunteita tämä teissä herättää? "

Eipä kummempia tunteita. Jonkinlaista huvittuneisuutta siitä kuvasta, jossa oli ensi silmäyksellä oli kolme tätiä/setää ja niiden lapsi. Tai siis ei ollut, vaan yksi oli isä ja kaksi äitiä. Mutta ihan ensi silmäyksellä ei ollut selvää kuka kolmesta on isä, koska ilmeisesti oletetut ovat mielestään jossain binäärisen asteikon ulkopuolella.

Mutta eipä se minulle kuulu, miten ihmiset lapsiaan tekevät. Ja lasten kannalta: ihan sama miten vanhemmat ovat päätyneet siihen mihin ovatkaan, niin se on lasten kannalta ainoa mahdollinen tapa. Vanhemmistaan ei kenelläkään ole oikeutta valittaa.

"Entäs palstan miesoletettu voisitko harkita lähteväsi kumppanuus vanhemmaksi? "
      En todellakaan. Miksi lähtisin? Ja toisaalta, miksi ihmeessä joku haluaisi minut kyseiseen rooliin?

• Anonyymi

Luin tarkemmin artikkelin ja mietin miten kyseisen Danielin elämä on mennyt. Ensiksi tuli sekunneissa mieleen "mies-nainen-lapsi-Meksiko" tavallinen tarina. Ruotsalainen nuori mies lähtee "kiertelemään vähän maailmaa", törmää eksoottiseen ihanaan naiseen, lapsi saa alkunsa vahingossa ja syntyy tietysti (Meksikossa katolilaisia)- mies miettii mitä elämältään haluaa - ja päättää palata takaisin Ruotsiin.

Tosiasioita tongin hetken netissä - ja kas, noin se jotenkin on mennyt. Daniel syntynyt 1973 - meksikolaislapsensa 1995. Biogafiassa: "1990-talet Världsresenär med gitarr och ett hjärta fullt av längtan." On sanomattakin selvää, että hänellä oli 22-vuotiaana isänä elämä edessään ja kaikki pahasti kesken - kuten opiskelu/ammatti.

Ja vielä; Meksikossa elämä on ihan toisenlaista kuin Suomessa ja isät eivät todellakaan osallistu lapsen kasvatukseen "liikaa".

- Sheena

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4185
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      97
      2327
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      1009
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      880
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      871
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      864
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. 36
      796
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      782
    Aihe