Oletko muuttamassa Lappiin

Anonyymi-ap

Aikani kuluksi ajattelin raapustella muutamia asioita Lapissa asumisesta. Kokemusta muutama vuosi.
Maisemat on mahtavat ja ympäröivä luonto samaten. Monesti on vähän asukkaita, tilaa elellä ja olla rauhassa. Sähikäiset saattaa niin verkkaiseen menoon kyllästyä. Töitä on tahi ei, alasta riippuen. Yleensä on. Naiset monesti lähtee hoitoalan töihin ja miehet seuraa mukana. Tai hiihtokeskuksiin tullaan kuka ruokahommiin tai oppaaksi. Tai mitä vain kukanenkin keksii.
Rahaa kuluu asumiseen, varsinkin sähkölämmitykseen jos sellainen asunnossa on. Yleensä asunnot on kulahtaneita ulkoa että sisältä. Yksityiset pitävät paremmin huolta asunnoistaan. Asiat tapahtuvat hitaasti tai ei ollenkaan. Joku kauppa löytyy joka kolkasta ja sieltä saa välillä yllättävänkin monipuolisesti elämän perusjuttuja. Parisuhteesta haaveileville varoituksen sana. Kierrätys on vallalla Lapissa tässäkin. On vaikeaa löytää hyvää jarehellistä, uskollista puolisoa. Turismi tässäkin ruokkii paikallisia, suhteita solmitaan turistien kanssa.Monella tuntuu olevan lapsia siellä täällä yhden sun toisen kanssa ja pienellä paikkakunnalla tämä saattaa olla aika oleellinen huomioitava asia. Palvelut muuten, monesta paikasta pankin konttorit on kadonneet ja tiskille jos haluaa asioimaan, voi olla että saa ajaa muutaman sata kilometriä. Mutta kannattaa keskittää asioinnit samalle päivälle. Välillä paikallisuus on iso rasite mutta kun käväiset välillä isommissa ympyröissä niin jaksaa taas. Monesti mikään ei ole käden ulottuvilla vaan palveluiden vuoksi saattaa joutua autoilemaan satoja kilometrejä.

1

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

juuri noin ja lisäksi paikkakuntalaiset ei tykkää muualta tulleista vaikka näyttelevät toisin, kyttääminen ja juoruili normaalia, vuokrahinnat uudenmaan tasoa. Hyvä veli järjestelmä toimii narikan ja muiden kyläläisten omat piirit jossa päätetään asioista keskenään ei ulkopuolisia. Vois jatkaa enemmänki mutta jos etsii asuinpaikka kannattaa kiertää kittilä kaukaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      2888
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      213
      1279
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      118
      1259
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      352
      1147
    5. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      111
      1063
    6. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      89
      1017
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      402
      991
    8. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      914
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46