Kaverit ei kutsu mukaan

Anonyymi-ap

Olen 21v nainen ja olen muuttanut uuteen kaupunkiin miesytäväni kanssa ja suurinosa hänen kavereitaan on myös minun kavereistani nykyään, tai niin ehkä luulen. Tosin ongelma on se että olen huomannut että tässä kaveripiirissä minua eikä enää oikein miesystävääni kutsuta hirveästi mihinkään. Huomaa monesti varsinkin someista että ovat porukalla yhdessä viettämässä aikaa yms ilman että meitä kutsuttu. Miestäni kutsuttiin ennen minun tuloa ilmeisesti hieman enemmän kaikenmaailman illanistujaisiin ja muihin, mutta minun tultua mukaan kutsuja ei ole hirveästi kuulunut. Itse pidän illanistujaisten järjestelyistä ja niitä haluan useasti tehdä ja joskus järkännyt kaikenmaailman yllätyssynttäreitä. Nyt olin järjestämässä illanistujaisia kyseisen kaveriporukan kesken, kutsuen jopa ihmisiä ketä en hyvin tunne koska he ovat myös uusia kaveripiirissä ja haluan toivottaa heidätkin tervetulleiksi, mutta pian miesystäväni keskeytti minut kysyen "miksi sinä pistät hirveästi rahaa ja aikaasi muihin, kun he eivät ikinä anna mitään takaisin." Tämä lause pysäytti minut täysin ja olen alkanut kyseenalaistamaan koko asiaa, miksi he eivät anna takaisin mitään? Ei edes kutsua illanistujaisiin. Tämän vuoden puolella kutsuttu tasan 2 kertaa synttäreille ja yhteen grillibileisiin, mihin oltiinkin menossa mutta koska kukaan ei vastannut meille puhelimeen kun yritimme soittaa mihin tulemme yms niin emme menneet paikalle. Samaan aikaan sama porukka somessa olikin jo baarissa. Mietin päivittäin onko vika minussa, olenko liian outo, olenko jotenkin huono kaveri, olenko tylsä yms. Eniten minulla tekee pahaa ajatella että he eivät kutsu miestäni enää mihinkään koska olettavat että minutkin pitää kutsua. Haluan ehdottomasti että mieheni näkee kavereita yms mutta pelottaa että minä olen syypää kaikkeen tähän. Minulla on toki kavereita muilta paikkakunnilta keihin koitan pitää yhteyttä. Entisen luokkalaiseni kanssa pidän päivittäin yhteyttä, mutta muut ovatkin vähän semmoisia että jos koitan laittaa viestiä siihen vastataan usein 3-7 arkipäivän kuluessa ja jos soitan on todella epätodennäköistä että puhelimeen vastataan. Olen kärsinyt pienestä asti masentuneisuudesta ja ahdistuneisuudesta, 2-vuotta sitten kärsin psykoosista, joten tämmöiset asiat saavat minut miettimään paljon ja paljon itseäni siitä syytänkin, vaikuttaakohan se siihen miksi minua ei haluta kutsua? Olisiko minun aika oikeasti etsiä uusia kavereita, vai olenko vain vainoharhainen? Itse kuitenkin pidän kaveripiirissä olevista henkilöistä paljon enkä haluaisi kyllä välejäkään pistää, mutta minua vaan välillä tympii miksi minua ei kutsuta mukaan.

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En osaa sanoa mistä voisi johtua, kun en tunne teitä. Ovatko kaikki muut sinkkuja? Se voisi olla yksi syy, että eivät kutsu pariskuntaa mukaan sinkkujen iltaan.

Muuten tulee vain mieleen, että kuka on se, joka yleensä kutsuu muut koolle? Ymmärsin, että sinä ja miehesi ette usein kutsu muita, vaan odotatte, että muut kutsuvat teidät. Jonkunhan on oltava se aloitteellinen. Ehkäpä muut odottavat, että te kutsutte heitä. Ette tekään voi aina odottaa, että joku muu tekee kutsut. Se on aika yksipuolista. Ehkäpä muutkin ajattelevat samoin, että miksi ap ja hänen miehensä eivät koskaan kutsu minua.

Eikai aina tarvitse järjestää kalliita illanistujaisia kotona. Voittehan vaikka kutsua kaverit välillä baariin. Laittakaa vaikka heille viestiä, että olette lähdössä ulos ja olisiko muita kiinnostuneita lähtemään viettää iltaa teidän kanssa.

• Anonyymi

Eivät kaikki ole sinkkuja, ainoastaan 1 kavereista. Yleensä kun pidetään illanistujaisia tai koitellaan järkätä jotain niin yleensä minä itse kutsun/järjestelen. Mutta yleensä muut kaveriporukasta eivät kutsu, eivätkä oikeastaan kerro jos olisi jotain järkkäämässä vaikka kysyisi. Ollut niin monta niitä kertoja kun kysytty jossain wappi ryhmässä että mitä vklp suunnitelmia, kellään ei mitään tai sitten kaikilla menoa ja yleensä juuri tuolloin näkyy kun sama porukka jälleen yhdessä, ilman meitä tietenkin. Itse koitan siis aktiivisesti kysyä mitä tehtäisiin, jos järkkäisin jtn jne mutta ne meinaa tällä porukalla jäädä tekemätä koska ovat keskenään sopineet jotain eivätkä kerro muille. Itse en yleensä baarissa tykkää käydä ja jotenkin vaikeata järkätä mitään ilman alkoholia sillä porukalla kun kalja meinaa maistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät kaikki ole sinkkuja, ainoastaan 1 kavereista. Yleensä kun pidetään illanistujaisia tai koitellaan järkätä jotain niin yleensä minä itse kutsun/järjestelen. Mutta yleensä muut kaveriporukasta eivät kutsu, eivätkä oikeastaan kerro jos olisi jotain järkkäämässä vaikka kysyisi. Ollut niin monta niitä kertoja kun kysytty jossain wappi ryhmässä että mitä vklp suunnitelmia, kellään ei mitään tai sitten kaikilla menoa ja yleensä juuri tuolloin näkyy kun sama porukka jälleen yhdessä, ilman meitä tietenkin. Itse koitan siis aktiivisesti kysyä mitä tehtäisiin, jos järkkäisin jtn jne mutta ne meinaa tällä porukalla jäädä tekemätä koska ovat keskenään sopineet jotain eivätkä kerro muille. Itse en yleensä baarissa tykkää käydä ja jotenkin vaikeata järkätä mitään ilman alkoholia sillä porukalla kun kalja meinaa maistua.

Sitten valitettavasti kuulostaa, että tarkoituksella jättävät ulkopuolelle. Eikai tuohon enää muu auta, kun hankkia parempia kavereita. Tai minä en ainakaan haluaisi edes olla kaveri tuollaisten ihmisten kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      548
      7117
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      2675
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2033
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1244
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1193
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1138
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1006
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      984
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      971
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      41
      832
    Aihe