Miksikä sanotaan sellaista tilanne, jossa jokin yksittäinen suunniteltu tapahtuma sysää liikkeelle sarjan uusia tapahtumia, jotka vaikuttavat katsojasta sattumanvaraisilta ja ennalta arvaamattomilta, mutta jotka ovat kuitenkin "master planin tai Jumalan käden" tarkkaan suunnitelemia ja jotka tähtäävät johonkin tiettyyn lopputulokeen? Tyyliin vähän kuin dominonappulat, joista jokainen kaatuu harkitusti ja viimeinen palanen laukaisee pommin, mutta kukaan ei tiedä tai osaa yhdistää liikkeelle panevaa voimaa vaan tilanne vaikuttaa puhtaalta sattumalta tai vahingolta, joka olisi voinut tapahtua muutenkin
Miksikä sanotaan suunniteltua sattumaa tai kohtaloa?
21
355
Vastaukset
- Anonyymi
Itse käytän sanontaa Jumalan Johdatus.
Asioilla on taipumus selvitä.
Mies 65- Anonyymi
Mä taas lähdin ksymään asiaa siksi, kun joskus aikoinaan oli juttua siitä, että Microsoft olisi ohjelmoinut Windiwsiin salaisen takaportin, johon ei ole pääsyä kuin Microsoftilla ja Yhdysvaltojen hallinnon tiedustelupalveluilla. Samanlaisia takaportteja olisi muillakin ohjelmistoilla, jotka ovat jenkeistä lähtien.
Näitä takaportteja hyödyntäen Yhdysvallat voivat halutessaan vakoilla esimerkiksi, mitä Venäjällä suunnitellaan sotarintamalla tai vaihtoehtoisesti voivat halutessaan kaataa järjestelmiä tai ohjailla laitteita toimimaan siten kuin näyttäisi, että ne hajoavat sattumanvaraisesti, mutta tosiasiallisesti kuitenkin täysin suunnitellusti ja tähdäten johonkin päämäärään ilman, että kukaan osaa epäillä ulkopuolisen toimijan olevan teon takana.
Mutta joo, pelkkää salaliittoteoriaahan tämä on. Eihän isot ohjelmistoyritykset nyt sentään ohjelmiinsa takaportteja tekisi tällaista tarkoitusta varten, ei edes TikTok tai X (Twiter) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas lähdin ksymään asiaa siksi, kun joskus aikoinaan oli juttua siitä, että Microsoft olisi ohjelmoinut Windiwsiin salaisen takaportin, johon ei ole pääsyä kuin Microsoftilla ja Yhdysvaltojen hallinnon tiedustelupalveluilla. Samanlaisia takaportteja olisi muillakin ohjelmistoilla, jotka ovat jenkeistä lähtien.
Näitä takaportteja hyödyntäen Yhdysvallat voivat halutessaan vakoilla esimerkiksi, mitä Venäjällä suunnitellaan sotarintamalla tai vaihtoehtoisesti voivat halutessaan kaataa järjestelmiä tai ohjailla laitteita toimimaan siten kuin näyttäisi, että ne hajoavat sattumanvaraisesti, mutta tosiasiallisesti kuitenkin täysin suunnitellusti ja tähdäten johonkin päämäärään ilman, että kukaan osaa epäillä ulkopuolisen toimijan olevan teon takana.
Mutta joo, pelkkää salaliittoteoriaahan tämä on. Eihän isot ohjelmistoyritykset nyt sentään ohjelmiinsa takaportteja tekisi tällaista tarkoitusta varten, ei edes TikTok tai X (Twiter)On olemassa toimintaympäristöjä, missä Msoftit on kiellettyjä. Käyttö ja koneet, joissa se on asennettuna.
Ei pelkkää teoriaa.
Joillakin/jossakin asia on tiedossa.
Mies 65
- Anonyymi
Kaikki on suuremmissa käsissä. Uskon johdatukseen eli Jumalalla on sanansa sanottavana. Sen takia ei tarvitse pelätä koska hänen hyvä pyhä tahtonsa toteutuu. Kaiken takana on Jumalan rakkaus. Hän näkee ihmisten tulevaisuuden. Jumala on mysteeri ja hänen tiensä ovat tutkimattomat:)🩷
- Anonyymi
Ins Allah!
- Anonyymi
Kohtalo, determinismi, fatalismi, ajopuu, Act of God.
- Anonyymi
Juonittelua
- Anonyymi
Ooks hyvä siinä?
- Anonyymi
Johdatukseksi.
- Anonyymi
Halleluja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halleluja
Aamen.
- Anonyymi
Miettii valtavan suurta elävää palapeliä, jossa jokainen osanen on omalla paikallaan rakentamassa osaa kokonaisuudesta.
- Anonyymi
Perhosefekti tai sitten näin omien tuntojen kautta tulkittuna simppelisti,
"näin sen piti mennäkin" 🙂
-Lao Tse Lukka- Parannustoimintasuunnitelma ja positiivisen yllättävä ketjureakio???
(willi veikkaus täältä takarivin katsomosta) 😀- Anonyymi
Juurihan sinä sanoit vastauksen otsikossa eli kohtalo. Koska oletuksessasi lähteenä on jumala, johon tapahtumia ei kuitenkaan voida yhdistää, tieteellinen termi olisi hölynpöly tai humpuukki. Jos tiede ei voi yhdistää tapahtumia niiden alkuun, kyse on yleensä huijauksesta.
- Anonyymi
Suunniteltu tapahtuma tms. ei voi olla sattumaa.
Kaikkeen voi liittyä 'kohtalonomaisuutta', mikä johtuu halusta mystisyyteen.
Vilma
Saahan järkeä köyttää ja tunnelmoida. - Anonyymi
Todella tangertava selostus gubbe, mut juu minä oon ainaki menny opportunistimil.
- Anonyymi
minua juvittaa rtuo joku tanssijatyttö... Auri ananen... Jörni-Valerooa vasemmistrolainen tainkääntäjä
- Anonyymi
Vale-Björn hwhwh
- Anonyymi
Orgasmihan tuo on. Itse aiheutettu alku ja lopputulos on aivan sama, kunhan aikaa kuluu ja dominonappulat kaatuu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974