Maksimaalinen kivunsieto

Anonyymi-ap

Ei vielä, mut varmaan heti huomenna. Arviolta tänään harrastelin raskasta liikuntaa noin 2 h 15 min. Hullun hommaa jos tämän ottaisi tavakseen. Juokseminen meni tavallaan ihan hyvin. Pyrin välttämään liiallisia maitohappoponnisteluja koska en halua takareiden kipeytymisen toisintoa. Pitäisiköhän tiettyjä "tabuja" napsia vasta liikuntojen jälkeen? Ehkä magnesium pitäisi siirtää iltaselle? Nautin aineitani silti siten että päiväni lähtee hyvin käyntiin. Edelleen tunti väliä aamukahvin juonnin loppumisen ja päivän ensimmäisen vitamiinisatsin välillä.

Kyttäsin tänään kuriositeetilleni alisteisena yksiä monivitamiineja joissa oli kalsiumia. En tiennytkään että sitäkin harrastetaan. Kalsium on raudansaannin estäjä jne. Kun kouluissa yritetään bännätä liharuoat niin sinne pitäisi pistää mielestäni pillereitä korvaamaan niistä saatavia ainesosia. Mulla ei ollut edes pähkinää koulussa. KOSKAAN 😈. Olen puhunut 🙏. -💊-.

14

249

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis eikö kahvia voi juoda vitamiinen kanssa?

Ainakin happosalpaajat estää imeytymistä ja jo pelkkä appelsiinimehu. Ei ole kyllä mehuista vaaraa. En juo koskaan, vaikka olisi vastapuristettua tarjolla.

En mihinkään suoritukseen kuitenkaan tähtää. Nyt olen saanut ihon kuivuuden kuriin. En edes muista rasvata naamaa enää säännöllisesti, kun ei ole pakko.

Tähtäätkö johonkin kilpailuun?

• Anonyymi

Mehut jätin silloin kun otin vitamiinit käyttöön. Vatsani pömpöttäisi jos joisin mehuja. Teen kaiken vain itseäni varten. Jos olisi tiedossa kilpailu ja tietäisin pärjääväni niin voisin ryhtyä siihen jos siinä olisi tarjolla rahallinen palkinto. Pyrin välttämään vatsani paisumista koska se pännisi minua jos antaisin sille vallan. Rasvaan ihoani vain talvella silloin kun on tarvetta. Enää ei ole tarvetta tässä vaiheessa kevättä. Auringonvalo itsessään vaikuttaa ihoon. Ehkä auringonvalon niukkuus on osatekijä ihon kuivumiseen talvella, tai sitten iho ei pidä siitä kun ilman kosteusprosentti on vetinen kyseisenä vuodenaikana. Sanoisin että se on yleensä 80-100 % talvisaikaan. Maaliskuussa se voi olla niinkin vähän kuin 30-40 %. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mehut jätin silloin kun otin vitamiinit käyttöön. Vatsani pömpöttäisi jos joisin mehuja. Teen kaiken vain itseäni varten. Jos olisi tiedossa kilpailu ja tietäisin pärjääväni niin voisin ryhtyä siihen jos siinä olisi tarjolla rahallinen palkinto. Pyrin välttämään vatsani paisumista koska se pännisi minua jos antaisin sille vallan. Rasvaan ihoani vain talvella silloin kun on tarvetta. Enää ei ole tarvetta tässä vaiheessa kevättä. Auringonvalo itsessään vaikuttaa ihoon. Ehkä auringonvalon niukkuus on osatekijä ihon kuivumiseen talvella, tai sitten iho ei pidä siitä kun ilman kosteusprosentti on vetinen kyseisenä vuodenaikana. Sanoisin että se on yleensä 80-100 % talvisaikaan. Maaliskuussa se voi olla niinkin vähän kuin 30-40 %. -💊-.

Noinhan se tahtoo olla. Pakkanen saa ihon kuivuvaan. Jo syyskuussa alkaa ensin silmäluomet kutiamaan, kun syö liikaa tomaatteja. Mansikat ei sovi myöskään päivittäin, joten syksyn suosikkina pysyy kirsikat.

• Minä taas söin burritoja. Nyt on vatsa maksimaalisella kapasiteetilla ja kivunsietoa koetellaan.

• Anonyymi

Itsekin olen syönyt ja juonut viime päivinä epäterveellisesti. Tälle päivälle vain sattui konsentroitumaan tavallista useampia suoritteita. Nyt on katharsiksen aika, eli pyrin skarppaamaan. -💊-.

• Anonyymi

Maksimaalinen kivunsieto 2.0. Tänään onnistuin siinä. 10 km meni rikki tunnin juoksun aikana. Sanoisin että viime kerrasta on aikaa muutama kuukausi. Ehkä kesän ja syksyn taitteessa siis viimeksi. Voi johtua osittain mentaalisesta puolesta sillä inhoan ainaista kylmyyttä. Tänään oli paljon lämpimämpää kuin yleensä. Kun peilataan koko vuoden keskilämpötiloihin niin siihen nähden oli myöskin lämmintä.

Jännä juttu miten maanantaina sain niin paljon asioita aikaan. Eilen en saanut oikein mitään aikaan ja tänään jotain niiden väliltä. Väitän että itsensä rääkkäämisen jälkeen elimistö kohtaa henkistä kuormitusta fyysisen lisäksi. Täytynee lisäillä pillerimääriäni 😁. Sitä Fe:tä pystyn vähentämään 25 milligrammaa vuorokaudessa. Täytyy vain ensin popsia tuo yksi purkkini tyhjäksi. Roskikseen en niitä ala heittämään. Koin raudan suhteen tilanteeni olevan sellainen että koska harrastan tietynlaista liikuntaa niin rauta tukisi jotenkin hemoglobiiniarvojani. Oletin että kohonneet hemoglobiiniarvot vaatisivat rautaa. Voisin silti vähentää sen popsimista koska syön myös lihaa mistä saa rautaa. -💊-.

• Anonyymi

MAX. K.S. vol. 3. Thank God että otin pipon varalle. Siellä alkoi kesken kaiken hirmumyrsky. Islantilainen kesäsää. Mulla oli vain yksinkertainen ohuenpuoleinen paita. Onneksi oli riittävän lämmin jotteivät nännini jäätyneet. Miehille pitäisi laatia omat rintsikat nännien jäätymisen estämiseksi. Urheilijoilla on käsittääkseni jotain liivejä. Ne voisivat olla sopivat tuohon tarkoitukseen. Kastelin ohuen piponi kylmällä vedellä ennen lähtöäni niin se oli lämpöarvoltaan juuri sopiva tuonne ulkoilmaan. Muutenkin kastelen hieman vaatteitani, jopa itseäni etukäteen mikäli koen että sille on tarvetta. Matkaani en ole vielä mitannut Karttapaikasta. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MAX. K.S. vol. 3. Thank God että otin pipon varalle. Siellä alkoi kesken kaiken hirmumyrsky. Islantilainen kesäsää. Mulla oli vain yksinkertainen ohuenpuoleinen paita. Onneksi oli riittävän lämmin jotteivät nännini jäätyneet. Miehille pitäisi laatia omat rintsikat nännien jäätymisen estämiseksi. Urheilijoilla on käsittääkseni jotain liivejä. Ne voisivat olla sopivat tuohon tarkoitukseen. Kastelin ohuen piponi kylmällä vedellä ennen lähtöäni niin se oli lämpöarvoltaan juuri sopiva tuonne ulkoilmaan. Muutenkin kastelen hieman vaatteitani, jopa itseäni etukäteen mikäli koen että sille on tarvetta. Matkaani en ole vielä mitannut Karttapaikasta. -💊-.

OMG! Vetäydyn näistä keskusteluista 🤭Itse käyn kuntosalilla, jos vaan sinne asti pääsen ja sielläkin teen lähinnä balettiliikkeitä. Hullusta tuulesta olen mieltä spanish sahara.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OMG! Vetäydyn näistä keskusteluista 🤭Itse käyn kuntosalilla, jos vaan sinne asti pääsen ja sielläkin teen lähinnä balettiliikkeitä. Hullusta tuulesta olen mieltä spanish sahara.

Joskus roikuin nyrkkeilysäkissä kiinni kuin apina 🙈. Ei pettänyt. Myöhemmin säkkiä ylläpitävä metallikoukku petti kun löin säkkiä innoissani. Keskityin erityisesti jabeihin ja niiden nopeuttamiseen. Siinä hommassa kyllä hengästyy nopeasti. Tuuli lennätti eilen roskia ja katupölyä ilkeästi. Täytyi välillä suojata hengityselimeni moiselta hiekkapuhallukselta. Saisi välillä sataakin. Valutin jääkylmää vettä sekä toissapäivän että eilisen rupeamani päätteeksi. Pohkeeni ovat ihan siedettävässä kondiksessa. Pohkeisiin se suurin kuormitus kohdistuu. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus roikuin nyrkkeilysäkissä kiinni kuin apina 🙈. Ei pettänyt. Myöhemmin säkkiä ylläpitävä metallikoukku petti kun löin säkkiä innoissani. Keskityin erityisesti jabeihin ja niiden nopeuttamiseen. Siinä hommassa kyllä hengästyy nopeasti. Tuuli lennätti eilen roskia ja katupölyä ilkeästi. Täytyi välillä suojata hengityselimeni moiselta hiekkapuhallukselta. Saisi välillä sataakin. Valutin jääkylmää vettä sekä toissapäivän että eilisen rupeamani päätteeksi. Pohkeeni ovat ihan siedettävässä kondiksessa. Pohkeisiin se suurin kuormitus kohdistuu. -💊-.

Kivunsieto IV. Sekosin, koska jatkan tätä hullutuslankaani. Ehkä pyrin jotenkin alitajuisesti triggeröimään intjin lopulta vastaamaan tähän vastoin tahtoaan sillä olen tottunut siihen että hän vastailee viesteihini innokkaammin kuin kukaan muu. Ainoa ystäväni. Eli laskin että 9,5 km tuli liikuttua. Viimeksi kuitenkin torstaina ja nyt on maanantai niin kyllähän sitä karstaa oli jälleen päässyt kertymään elimistöön. Söin tänään karkkipussin, kakkua ja jäätelöä niin olikohan niistä hyötyä 🤞?

Siitä tietää että kehittyy jos rasitus ei enää tunnu niin voimakkaalta vaikka tietää tekevänsä harjoitteensa hyvin. Viiden kilon punteilla se muuttui lopulta kuin niitä ei olisi edes ollut käsissäni. Taisi olla kilon rannepötikät vielä ranteissani. Ne rannepainot menevät silti rikki ja voivat olla epähygieenisiä hikoilun vuoksi. Nykypunttini olen liimannut kierrelukitteella kiinni niin en tiedä pystyisinkö edes irrottamaan niiden sokkia vaikka haluaisin 🙃. Onneksi sille ei ole näillä näkymin tarvetta.

Vasta sitten kun pystyn tekemään rutiinilla ainakin 30 sarjoja niin alan miettimään painojen lisäystä. On vaikeaa löytää aikaa puntteiluun. Yleensä käytän siihen + vatsalihaksiin aikaa yhteensä noin 35 min. Välillä pitää haukkoa henkeä niin mikropalautumiseen menee hieman aikaa. Eli tehokasta harjoittelua on suunnilleen 30 min, joskus useammin ja joskus harvemmin. Vatsan harjoittelu on osa juoksun harjoittelua. Niin oma elimistöni toimii. Ps. Pienenevätkö aivot samassa suhteessa mitä isomman hauiksen hankkii itselleen 🤭? -💊-.

• Anonyymi kirjoitti:

Kivunsieto IV. Sekosin, koska jatkan tätä hullutuslankaani. Ehkä pyrin jotenkin alitajuisesti triggeröimään intjin lopulta vastaamaan tähän vastoin tahtoaan sillä olen tottunut siihen että hän vastailee viesteihini innokkaammin kuin kukaan muu. Ainoa ystäväni. Eli laskin että 9,5 km tuli liikuttua. Viimeksi kuitenkin torstaina ja nyt on maanantai niin kyllähän sitä karstaa oli jälleen päässyt kertymään elimistöön. Söin tänään karkkipussin, kakkua ja jäätelöä niin olikohan niistä hyötyä 🤞?

Siitä tietää että kehittyy jos rasitus ei enää tunnu niin voimakkaalta vaikka tietää tekevänsä harjoitteensa hyvin. Viiden kilon punteilla se muuttui lopulta kuin niitä ei olisi edes ollut käsissäni. Taisi olla kilon rannepötikät vielä ranteissani. Ne rannepainot menevät silti rikki ja voivat olla epähygieenisiä hikoilun vuoksi. Nykypunttini olen liimannut kierrelukitteella kiinni niin en tiedä pystyisinkö edes irrottamaan niiden sokkia vaikka haluaisin 🙃. Onneksi sille ei ole näillä näkymin tarvetta.

Vasta sitten kun pystyn tekemään rutiinilla ainakin 30 sarjoja niin alan miettimään painojen lisäystä. On vaikeaa löytää aikaa puntteiluun. Yleensä käytän siihen vatsalihaksiin aikaa yhteensä noin 35 min. Välillä pitää haukkoa henkeä niin mikropalautumiseen menee hieman aikaa. Eli tehokasta harjoittelua on suunnilleen 30 min, joskus useammin ja joskus harvemmin. Vatsan harjoittelu on osa juoksun harjoittelua. Niin oma elimistöni toimii. Ps. Pienenevätkö aivot samassa suhteessa mitä isomman hauiksen hankkii itselleen 🤭? -💊-.

Niin, mitä pitäisi tähän vastata? Sinulla voi olla rasvamaksa, jos vatsa pömpöttää, ja kunto tuntuu olevan huono, kuntoilusta huolimatta. Se on monen ongelma, eikä terveydenhuollossa osata diagnosoida sitä, koska maksa-arvot eivät välttämättä ole koholla, ainakaan alkuvaiheessa. Eikä tarvitse olla lihava/käyttää paljon alkoholia, että olisi rasvamaksa, mutta nämä yhdessä tai erikseen lisäävät riskiä.

Liikunta ja laihduttaminen kyllä auttaa, mutta rasvamaksa on sen verran sitkeä vaiva, että siihen kannattaa käyttää myös ravintolisiä. Esim. teen katekiineja, L-ornitiinia ja L- aspartaattihappoa on ehdotettu rasvamaksan hoitoon, ja myös NAC toimii jollakin tasolla, elimistöön kertyy mm. enemmän ammoniakkia, mikäli maksa ei toimi optimaalisesti.

l-Ornithine l-Aspartate (LOLA) as a Novel Approach for Therapy of Non-alcoholic Fatty Liver Disease
        https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6416231/

Combination of tea catechins and ornithine effectively activates the urea cycle: an in vitro and human pilot study
        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37707596/

N-Acetylcysteine Improves Liver Function in Patients with Non-Alcoholic Fatty Liver Disease
        https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3270338/

• Anonyymi
        m36-intj kirjoitti:

Niin, mitä pitäisi tähän vastata? Sinulla voi olla rasvamaksa, jos vatsa pömpöttää, ja kunto tuntuu olevan huono, kuntoilusta huolimatta. Se on monen ongelma, eikä terveydenhuollossa osata diagnosoida sitä, koska maksa-arvot eivät välttämättä ole koholla, ainakaan alkuvaiheessa. Eikä tarvitse olla lihava/käyttää paljon alkoholia, että olisi rasvamaksa, mutta nämä yhdessä tai erikseen lisäävät riskiä.

Liikunta ja laihduttaminen kyllä auttaa, mutta rasvamaksa on sen verran sitkeä vaiva, että siihen kannattaa käyttää myös ravintolisiä. Esim. teen katekiineja, L-ornitiinia ja L- aspartaattihappoa on ehdotettu rasvamaksan hoitoon, ja myös NAC toimii jollakin tasolla, elimistöön kertyy mm. enemmän ammoniakkia, mikäli maksa ei toimi optimaalisesti.

l-Ornithine l-Aspartate (LOLA) as a Novel Approach for Therapy of Non-alcoholic Fatty Liver Disease
        https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6416231/

Combination of tea catechins and ornithine effectively activates the urea cycle: an in vitro and human pilot study
        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37707596/

N-Acetylcysteine Improves Liver Function in Patients with Non-Alcoholic Fatty Liver Disease
        https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3270338/

Aion testauttaa veriarvojani kesällä ja kysyä samalla maksastani. Maksalaatikko ei taida olla ihmelääke maksan regeneraatioon 😛? Einsteinin pää tuo hymiö. Kirjoittelin tämän keskusteluni jutut kiihtyneessä mielentilassa eli adrenaliinin virratessa liikunnan jälkeen. Noiden makeiden sokerimyrkkyjen syönti oli minulla anomalia, sillä olin olosuhteiden uhri. Tiettyjen sukulaisten tapaaminen pakottaa minut satunnaisesti syömään epäterveellisiä ruokia. Onneksi niin käy tosiaan vain hyvin harvoin.

Epäilen suomalaisten lihavuuden ja viinahampaan kolotuksen johtuvan sekä geeneistä että ympäristöolosuhteista. Eläinmaailmassa lihavuus on plussaa kylmässä ilmastossa (kuten Suomessa). Suomalaisten metabolia toimii hitaammin kuin etelämaalaisten sillä ruoka on ollut "kiven alla" ankarissa olosuhteissa ammoisina aikoina. Juoppous selittyy sekä talven ankaruudella mikä rasittaa mielenterveyttä, että monien monien suomalaisten venäläisillä geeneillä. -💊-.

• Anonyymi

kokeilepa kirjoittaa googgelii-kuukkeli-hakuunkin että: lyrics for .. Twisted Sister - I'll take you alive.. pitisi tullsa

on erikoinen nopeusrokkikin mutta mitähän tarkoittaa niin joilain kavereilta Houstonista, kysyä.. is setting up some kind of bomb thinking...

• Anonyymi

Musk yrittää räjäyttää Marsin vielä joku päivä. I call it out 😄. Ironista kuinka Musk on Teslan keulakuva ja Tesla oli se kuuluisa tiedemies joka kaavaili planeettoja höyrystävää kuolemansädettä. Kaikki on sähköä Teslan (henkilön) mukaan. Marsista saa rautaa eli ruokaa. Rauta <--> Iron <--> Ironista, kuten tuossa edellä kirjoittelin. -💊-.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1289
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1078
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1050
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      978
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      866
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      781
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      715
    Aihe