Avioerolapset

Anonyymi-ap

Kuinka vanhaksi lapsenne, joka on esimerkiksi joka toisen viikon isällään tai äidillään ovat halunneet jatkaa tätä systeemiä? Eli missä iässä lapsi on itse sanonut, että ei halua säännöllisiä tapaamisia vaan "elellä miten haluaa"?

17

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä nuorelle on aina etu olla molemmilla vanhemmilla ja sitä tulee vanhemman tukea. Jos molemmat vanhemmat normaaleja. Se on tärkeää. Itsekäät vanhemmat eivät osaa tähän kannustaa ja tukea.

      • Anonyymi

        erolapset eivät ole koskaan normaaleja, joten joka tapauksessa on hävitty


      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että nuori jatkaa vuoroviikottelua/vuoroviikoonloppuja vielä täysi-ikäisenä? Tai jo muutettuaan toiselle paikkakunnalle opiskelemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että nuori jatkaa vuoroviikottelua/vuoroviikoonloppuja vielä täysi-ikäisenä? Tai jo muutettuaan toiselle paikkakunnalle opiskelemaan?

        Sanoinko niin? Osaatko lukea.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi kirjoitti:

        erolapset eivät ole koskaan normaaleja, joten joka tapauksessa on hävitty

        Ero lapset on yhtä normaaleija kun lapset joiden vanhemmat on yhdessä


    • Anonyymi

      Eka muutti omilleen täysi-ikäisenä. Toinen varmaan tekee samoin.
      Vaihdoista on pyritty tekemään helppoja ja lapsella on ollut aina päätäntä valtaa aikatauluihin. Tavaroiden roudaaminen on ollut ärsyttävää mutta meidän kohdalla ollut mielestäni ainoa oikea vaihtoehto. Lapsen läheiset välit on pysynyt kummankin puolen lähisukulaisiin.
      Viikko viikko järjestelyllä on saatu tasapainoa kahden erilaisen kasvatustyylin paineisiin vrt. hässäkkä ja lepo.

      • Anonyymi

        meillä ei ole vielä tietoa noista asioista

        toisaalta on hyvä, että on TYHJÄÄ

        ei ainakaan ole täyttä


        toivon, että kadonnut lapsi KOSTAA kokenutta vääryttä


        1 - eroämmälle
        2 - lastensuojelulle
        3 - käräjälle
        4 - kytille
        5 - äitinsä isovanhemmille
        6 - ystäville, sivullisille, jotka edistivät eroa isään
        7 - opettajille ja koulutuksille


      • Anonyymi

        erolapsen kosto on kaunista ja odotan joka päivää uutisista jotakin viittaavaa


        esimerkiksi 'kykenemätön yhteiskunta'

        ja mistä se johtuu?

        ei ainakaan erolapsista, koska ei osata ajatella oikein

        pilalla, pilalla kaikki


    • Anonyymi

      Lapset ovat saaneet asua koko ajan siinä missä syntymistään lähtien ovat asuneet. Me vanhemmat vuorotellen heidän kanssaan. Lopullinen virallinen ero on pitkittynyt kun tämä on toiminut ihan ok paitsi henkisesti tietysti raskas tilanne. Onnistuu kuitenkin kun ollaan väleissä vanhemmat, eikä muuten tekemisissä kuin lapsien kanssa joskus yhdessä.

    • Anonyymi

      kertokaa jo nyt rainbow erolapset, miltä tuntuu syntyä eroperheeseen


      se tosiaan jäi kuulematta kun meikän perheessä oli kaikki hyvin, toisin kuin tänäpäivänä, jossa raha ratkaisee kenestä tulee isä

      • Anonyymi

        jatketaanko hyvinvonti orvoina?

        tai puretaan paskaa


    • Anonyymi

      Oliko se 12 v ku voi valita. Sosiaalitoimisto voi tähän vastata jos vanhemmat ei tiedä.
      Täältä ei kannata kysellä. Täällä on näit sekovastaajija.

    • Anonyymi

      Kunnmuistelen nuoruudestani ystäviäni, joiden vanhemmat olivat eronneet ja nyt sitten eronneiden ystävieni lapsia, niin jossain kohtaa yläkoulun aijana tai viimeistään kun valitsevat jatko-opiskelupaikkaa. Käytännössä yleensä siinä kohtaa kun ne omat kaverit ja se oma elämä alkaa olla isompi osa elämää kuin lapsuudenkoti ja vanhemmat.

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta kysymykseeni. Lähipiirissäni on 18-vuotias, joka jatkaa säännöllistä rytmiä isäviikonlopuissa yhä. Toki olen ulkopuolinen, mutta minusta se tuntuu hivenen erikoiselta. Ottaen huomioon, että vanhemmat asuvat samalla, pienehköllä paikkakunnalla, eli lapsi ei ole kaukana kummastakaan vanhemmasta. Haluaisin tietää, onko tämä ihan yleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta kysymykseeni. Lähipiirissäni on 18-vuotias, joka jatkaa säännöllistä rytmiä isäviikonlopuissa yhä. Toki olen ulkopuolinen, mutta minusta se tuntuu hivenen erikoiselta. Ottaen huomioon, että vanhemmat asuvat samalla, pienehköllä paikkakunnalla, eli lapsi ei ole kaukana kummastakaan vanhemmasta. Haluaisin tietää, onko tämä ihan yleistä.

        Moni 18-vuotias muuttaa jo omilleen Suomessa, mutta toki jos asuu vanhemmillaan niin voi jatkaa tuotakin. Siihen vaikuttaa varmasti kovasti se miten suuri vanhempien asuinpaikkojen väli jne. on. Pienellä paikkakunnalla lienee oikeasti ihan sama, vaikka jatkaisikin, sillä välimatka esim. kavereihin ei siitä juuri mihinkään muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni 18-vuotias muuttaa jo omilleen Suomessa, mutta toki jos asuu vanhemmillaan niin voi jatkaa tuotakin. Siihen vaikuttaa varmasti kovasti se miten suuri vanhempien asuinpaikkojen väli jne. on. Pienellä paikkakunnalla lienee oikeasti ihan sama, vaikka jatkaisikin, sillä välimatka esim. kavereihin ei siitä juuri mihinkään muutu.

        Lisään vielä, kun en tiedä jäikö vähän epäselväksi, että minusta juuri pienellä paikkakunnalla ja pienillä etäisyyksillä kuulostaa nimenomaan luontevammalta jatkaa vuorottelua. Se ei samalla tavalla riko rytmejä ja kaikkea tekemistä, kuin pidemmällä välimatkalla tekisi.


    • Anonyymi

      Erolapsista joilla on tasapainoiset vanhemmat kasvaa yleensä hyvin koulutettuja ja hyviin harrastuksiin ohjattuja lapsia. Molemmilla vanhemmilla on sama päämäärä, lapsen hyvinvointi ilman vanhempien kinastelua. Kinastelua esiintyy yleisesti perheissä jotka ovat "statukseltaan normaaleja". On tilanteita joissa ero on lapsille ainut hyvä heidän elämäänsä parantava teko.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe