Kun lehdistä näkee kuvia ja haastatteluita noista vl- seuroista niin ei voi muuta sanoa kun että onpa onnettoman ja alaspainetun näköistä porukkaa!
Mut nehän on kaikenlaisten sääntöjen orjuudessa ihan kun muslimitkin!
Vl on suomalainen versio islamista!
Orja-suvikset!
21
2689
Vastaukset
- Miina
Näytäppä mulla yksikin kuva, jossa uskovaiset seuroissa onnettomilta ja alaspainetuilta näyttävät :). Tietysti meillä jokaisella luojan luodulla on elämässä harmaita hetkiä,mutta... Kukaan ei elä sääntöjen orjuudessa, ketään ei pakoteta uskomaan, mutta jos uskoo, on sydämen tahto elää niin kuin evankeliumi opettaa.
- Ei uskottavaa!
Turha yrittää selittää ja valehdella! Ei tuo ole kovinkaan uskottavaa!
- Miina
Ei uskottavaa! kirjoitti:
Turha yrittää selittää ja valehdella! Ei tuo ole kovinkaan uskottavaa!
Niin en minäkään ennen uskonut...
- Huhuh!
Miina kirjoitti:
Niin en minäkään ennen uskonut...
Siis ennen et uskonut ja nyt olet mennyt liittymään tuollaiseen kauheaan väärinopettavaan lahkoon?
No eipä ole hyvin käynyt sinunkaan! Huh huh! - Miina
Huhuh! kirjoitti:
Siis ennen et uskonut ja nyt olet mennyt liittymään tuollaiseen kauheaan väärinopettavaan lahkoon?
No eipä ole hyvin käynyt sinunkaan! Huh huh!...
Miina kirjoitti:
...
- olen saanut Rauhan??
UT kertoo vain yhdestä rauhasta, rauhasta Jeesuksessa ja Sinulle se on ilmeisesti outo, sillä et ole maininnut edes Hänen nimeään, ja se on VAATIMUS PELASTUKSELLE.
Matt 10;
32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa
Onko rauhasi maailman rauhaa??- onnellinen oon
Miina kirjoitti:
...
vl. koska synnyin vl.perheeseen mutta vasta kun löysin Jeesuksen sain rauhan, vl.seuroista sitä ei löytynyt.
- Pikku veera
5+5 kirjoitti:
no tässä iloa ja naurua: http://naurunappula.com/500131
Miks noill sedill on käjet muniss ?
- tupelis
suviseuroissa, ni näet ettei asia ole niin kuin kirjoitat.
- USKOVAINEN NUORI
kukas voi noin pilkata ei kukaan sille voi mitään kun syntyy uskovaiseen perheeseen ja kaikkillahan on uskovaisia kohtaa luulo tauteja esim kaikki lulee etttä uskovaiset ei saa polttaa vaikka mää oon kyllä uskovainen nuori niin silti poltan:D ja kaikeei muitkin ennekkoluuloja löytyy ihmisiltä uskovaisia kohtaan toikin joka oli kirjoittanu ton vl jutun ei tiiä uskovaisita mitään tuliis suviseuroihin niin nääkiis millasta siel oikeesti on tonkin kanssis ensin mietti enenkun kirjoittaa mitään:D miettis vähän näkö kulma elämästä uskovaisena nuorena
- Juu.
No säähän se ihme äijä oot, mietippä vähä mitä pusket tännekki..Ei me nyt herrajestas,minään orjina eletä, ethä sääkkä elä just Niinku saatana halua, ja aattele koko ajan että mitähä tuo mu "jumala" aattelee, vaikka paskat sulla luult.vast semmosta oo..liekköhä ees aivoja, ja sitä vaa että tuu käy ja katto Nii tiijät mistä, puhut ehkä niisä kuvisa Näyttää vähä kuivalta, ku ylleensä ne on otettu joskus illalla aurinko lasku aikaa.!!!!!!!hanki aivot ja elämä, jos tuolta oikaisti tuntuu!
- Kerro.
olet noin katkera?
- ASIALLINEN IHMINEN
EI TARTTE HAUKKUA TOISIA IHMISET SAA TEHÄ MITÄ TAHTOO!!!!! MIETTIKÄÄ VÄHÄSENNNNNNNN......JA SIELLÄ MITTÄÄ SÄÄNTÖJÄ OOO..
- vapaakuinlintu
Kyllähän ne ihmiset vakavilta näyttävät, varsinkin seurapenkissä istuessaan. Kyllä siellä keskustelemassa hymyileviäkin ihmisiä näkee toki niinkuin muuallakin. Haastatteluissa kuitenkin yritetään valitettavasti puskea tekohymyä päälle, jotta ihmiset saisivat sellaisen kuvan, että he ovat onnellisia. Saattavat kait suht. onnellisia ollakin, mutta haastattelujen ylistykset uskovaisuuden ihanuudesta ovat usein aika feikkiä.
Ja nimimerkki USKOVAINEN NUORI. Oot just perus vl-nuori puhuessasi tuolla tavoin. Luulet, että olet ei-vl:n silmissä parempi, jos sorrut ainoaan paheeseen mikä sinulle on sallittu, tupakkaan. Etkö ymmärrä, että kaikki tietävät, että vl:t on kovia polttamaan? Sitähän tällä palstalla on naureskeltu iät ja ajat. Teit itsesi todella naurunalaiseksi kirjoittaessasi tuon kirjoituksen. Ja muuten rohkenisin väittää, että useimmat täällä asiallisesti kirjoittelevista ovat käyneet (suvi)seuroissa ja tietävät mistä puhuvat. Niin myös minä. Ja jos ajattelet, että KAIKILLE suviseurat on kiva kokemus ni oot totaalisen väärässä. Itteni jätettiin aina porukan ulkopuolelle ja sain viettää suvikset mamin ja dädin helmoissa. Ihanaa? Ehkä johtu siitä et olin tosikko ku en halunnu sauhutella muitten "uskovaisten" nuorten kans... - peltien pesijä
vapaakuinlintu kirjoitti:
Kyllähän ne ihmiset vakavilta näyttävät, varsinkin seurapenkissä istuessaan. Kyllä siellä keskustelemassa hymyileviäkin ihmisiä näkee toki niinkuin muuallakin. Haastatteluissa kuitenkin yritetään valitettavasti puskea tekohymyä päälle, jotta ihmiset saisivat sellaisen kuvan, että he ovat onnellisia. Saattavat kait suht. onnellisia ollakin, mutta haastattelujen ylistykset uskovaisuuden ihanuudesta ovat usein aika feikkiä.
Ja nimimerkki USKOVAINEN NUORI. Oot just perus vl-nuori puhuessasi tuolla tavoin. Luulet, että olet ei-vl:n silmissä parempi, jos sorrut ainoaan paheeseen mikä sinulle on sallittu, tupakkaan. Etkö ymmärrä, että kaikki tietävät, että vl:t on kovia polttamaan? Sitähän tällä palstalla on naureskeltu iät ja ajat. Teit itsesi todella naurunalaiseksi kirjoittaessasi tuon kirjoituksen. Ja muuten rohkenisin väittää, että useimmat täällä asiallisesti kirjoittelevista ovat käyneet (suvi)seuroissa ja tietävät mistä puhuvat. Niin myös minä. Ja jos ajattelet, että KAIKILLE suviseurat on kiva kokemus ni oot totaalisen väärässä. Itteni jätettiin aina porukan ulkopuolelle ja sain viettää suvikset mamin ja dädin helmoissa. Ihanaa? Ehkä johtu siitä et olin tosikko ku en halunnu sauhutella muitten "uskovaisten" nuorten kans...Meidän porukat ei oo päässy pariin vuoteen suviksiin, ja mulla on ollu kova työ löytää kyyti sinne, mutta ei hetkeäkään käyny mielessä etten ois menny sinne.. EN polta tupakkaa, enkä ole jääny mistään paitsi, olen saanu suviksista kymmeniä uusia kavereita, enkä ikinä ole jääny ulkopuoliseksi.. Se on itestä kiinni, minkälainen olo sieltä jää.. asennetta pikkusen :D
Enkä jaksa millään tajuta, että miks on pakko kirjotella vl:sista tuommosia juttuja, että vasiten yeitetään huonontaa mainetta, joka on jo muutenki niin paljon totuutta huonompi!! Ite en koe että meillä olisi mitään sääntöjä jotka RAJOITTAIS tai muuten tekis tylsemmäksi mun elämää.. enkä keksi yhtään asiaa josta olisi kirjoitettu johonki sääntökirjaan..
Ja selittäkääpä semmonen asia, että miksi joku nuori haluaa pitää uskostaan kiinni, vaikka muut perheen jäsenet ei olis ollu koskaan uskovaisia? - naurata
peltien pesijä kirjoitti:
Meidän porukat ei oo päässy pariin vuoteen suviksiin, ja mulla on ollu kova työ löytää kyyti sinne, mutta ei hetkeäkään käyny mielessä etten ois menny sinne.. EN polta tupakkaa, enkä ole jääny mistään paitsi, olen saanu suviksista kymmeniä uusia kavereita, enkä ikinä ole jääny ulkopuoliseksi.. Se on itestä kiinni, minkälainen olo sieltä jää.. asennetta pikkusen :D
Enkä jaksa millään tajuta, että miks on pakko kirjotella vl:sista tuommosia juttuja, että vasiten yeitetään huonontaa mainetta, joka on jo muutenki niin paljon totuutta huonompi!! Ite en koe että meillä olisi mitään sääntöjä jotka RAJOITTAIS tai muuten tekis tylsemmäksi mun elämää.. enkä keksi yhtään asiaa josta olisi kirjoitettu johonki sääntökirjaan..
Ja selittäkääpä semmonen asia, että miksi joku nuori haluaa pitää uskostaan kiinni, vaikka muut perheen jäsenet ei olis ollu koskaan uskovaisia?Vitsit puujalka sellaisia, huumori yleensä väkisin tehyn tuntusta.
- vaan täysin
vapaaehtoisesti ja hyvällä mielellä!"
Näin talkoita tehdään, kuten kuvasta näkyy... - HjuumoristiLesta
Kyllähän vanhoilislestadiolaiset ovat huumorintajuista porukkaa. Joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu. Vai miten selitätte esim. että Suviseura-alueella oli "Antti Hirvosen polku"?
- aina15
oon ite syntyny uskovaiseen perheeseen ja oon kans uskovainen. En mitenkään kauhean vakavasti mutta kumminkin. Kesän tärkein tapahtuma on oikeesti suvikset.(: siellä näkee kavereita ja sukulaisia joita ei muuten näkis, saa viettää rauhassa aikaa muitten kanssa ja siellä tutustuu helposti muihin.(: Mun kaverit jotka ei oo ollu uskovaisia on jokukerta käyny siellä mukana ja on muuten tykänny ! (:
että ei tarvi mitään tällasia aiheita alottaa ko et ihan selvästi tiiä mistään mitään.(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122256- 1081108
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,261096Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5954Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101865- 86855
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573