Minä laitoin saunan päälle ja juon muutaman mango lonkeron täällä mökillä. Kova tuuli on ja merivesi kylmää ettei tarkene uimaan vielä.
Moi hei, mitäs perjantaihin?
25
300
Vastaukset
- Anonyymi
Elämä siis makaa hyvin, "yksinäisenä sinkkuna".
Mietin maailmalla miten olisi mukava jakaa kaikkea kivaa kokemaansa jonkun kanssa, muuten kaikesta jää jäljelle vain ne omat muistot kuolinvuoteelle.
Tosin, onhan niitäkin hyvä olla.
AV - Anonyymi
Tekee mieli alkoholia, mutta en ehdi juoda. 😞
Pörssikurssit tippuvat koko ajan. Jos ne vielä ensi viikollakin tippuvat, sitten on mentävä ostoksille!
🦄- Anonyymi
Vihreän sijoittajan kommentteja, nousukkaan joka ei ajattele edes omilla aivoillaan?
Vahva pidä, lisää Yhdysvaltojen osakkeita. Pidä 2 vuotta ja olet voittaja, pidemmässä aikamääreessä olet häviäjä.
Kvarttaalitalous, sen säännöt eivät päde. Nyt mennään historiallisessa kyydissä, joten pidä Yhdysvaltain määrittelemät osakkeet ja myy ne pois kahden vuoden kuluttua.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreän sijoittajan kommentteja, nousukkaan joka ei ajattele edes omilla aivoillaan?
Vahva pidä, lisää Yhdysvaltojen osakkeita. Pidä 2 vuotta ja olet voittaja, pidemmässä aikamääreessä olet häviäjä.
Kvarttaalitalous, sen säännöt eivät päde. Nyt mennään historiallisessa kyydissä, joten pidä Yhdysvaltain määrittelemät osakkeet ja myy ne pois kahden vuoden kuluttua.
AVTarkoititko vihreällä raakiletta, vai poliittista kantaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoititko vihreällä raakiletta, vai poliittista kantaa?
Talousmielessä vihreää, ne voittavat jotka tekevät juurikin päinvastoin mitä ennustettaisiin?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talousmielessä vihreää, ne voittavat jotka tekevät juurikin päinvastoin mitä ennustettaisiin?
AVHistoria toistaa itseään, lähes aina.
Tällainen tapahtuma on ollut kaksi kertaa nykyisen talousjärjestelmän puitteissa.
Ensin Yhdysvaltalaisten yritysten arvo on osin romahtanut, mutta siitä on seurannut aika suuri korjauskurssi.
Osta kun ovat alhalla, ja myy kun nousevat sen 20-30 %.
Sijoittaminen ei ole tämän vaikeampaa, käytä hyväksi aikoja jotka ovat tehty sijoittamiseen.
Muu aika on harrastelijoille.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVOlipas "syväluotaava" analyysi. 😉 Varsinkin tällaiselle henkilölle, jolle on aivan turha väittää yhtään mitään ilman hyviä perusteluita.
Kaikki Yhdysvaltoihin menevä raha on minulla rahastoissa. En osta niitä osakkeita suoraan, mutta sijoitan sinne vähän ja tasaisesti.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoititko vihreällä raakiletta, vai poliittista kantaa?
Vihreillä ei yleensä ole talousosaamista. Osmo Soininvaaralla kuitenkin oli.
Kannatan kuitenkin turkistarhauksen täyskieltoa.
En kuulu Vihreään liittoon. Enkä varsinkaan vasemmalle!
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreillä ei yleensä ole talousosaamista. Osmo Soininvaaralla kuitenkin oli.
Kannatan kuitenkin turkistarhauksen täyskieltoa.
En kuulu Vihreään liittoon. Enkä varsinkaan vasemmalle!
🦄Huomautan siitä ettei ole kohteliasta edes tuollaista tuoda esille, sillä me ihmiset olemme yhtä arvokkaita olisimmeko oikealla tai vasemmalla. Onhan kai kysymys "demokratian ytimestä" ja siitä miten erillaisuutta yhteiskunnassa hyväksyttäisiin.
Kommenttejesi perusteella olet demokraattisesti vajaa?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomautan siitä ettei ole kohteliasta edes tuollaista tuoda esille, sillä me ihmiset olemme yhtä arvokkaita olisimmeko oikealla tai vasemmalla. Onhan kai kysymys "demokratian ytimestä" ja siitä miten erillaisuutta yhteiskunnassa hyväksyttäisiin.
Kommenttejesi perusteella olet demokraattisesti vajaa?
AV"me ihmiset olemme yhtä arvokkaita olisimmeko oikealla tai vasemmalla."
Tietysti. Kaikki vasemmalla eivät vain ymmärrä, miten taloudellinen hyvinvointi syntyy. He ymmärtävät vain sen, mihin kaikkeen rahaa voi kuluttaa. 🤭
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"me ihmiset olemme yhtä arvokkaita olisimmeko oikealla tai vasemmalla."
Tietysti. Kaikki vasemmalla eivät vain ymmärrä, miten taloudellinen hyvinvointi syntyy. He ymmärtävät vain sen, mihin kaikkeen rahaa voi kuluttaa. 🤭
🦄Oikeasti?
Miten Kiina ja kiinalaiset yritykset rynnivät nyt markkinoilla ilman osinkoja?
Outoa, sillä kuuluisi kai omistajille jotain osinkoa jakaa, jos omistaja ei olisi kansa itse?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti?
Miten Kiina ja kiinalaiset yritykset rynnivät nyt markkinoilla ilman osinkoja?
Outoa, sillä kuuluisi kai omistajille jotain osinkoa jakaa, jos omistaja ei olisi kansa itse?
AVNyt taidat vähän verrata omenoita ja appelsiineja toisiinsa. Osinko on vain yksi osa taloudellista hyvinvointia.
Mutta: Morningstarin mukaan syitä on monia:
"Kiina on esimerkki siitä, että talouskasvu ei aina johda suoraan tuottoihin rahoitusmarkkinoilla. Artikkeleissaan "Chinese Stocks: The Road to Nowhere" ja "Chinese Stocks: What Went Wrong" hiljattain eläkkeelle jäänyt kollegani John Rekenthaler tutki, miksi pörssisijoittajat eivät onnistuneet hyötymään "maailmanhistorian suurimmasta taloudellisesta noususta". John toteaa, että yritysten kannattavuus on ollut heikko, vähemmistöosakkeenomistajia kohdellaan huonosti, oikeudellinen suoja on puutteellinen ja ett Kiinan hallitus on puuttunut markkinoiden totimintaan."
https://www.morningstar.fi/fi/news/262143/kiina-mahdollisuus-vai-riski-sijoittajille.aspx
En itse tunne Kiinan markkinoita enkä sijoita sinne.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt taidat vähän verrata omenoita ja appelsiineja toisiinsa. Osinko on vain yksi osa taloudellista hyvinvointia.
Mutta: Morningstarin mukaan syitä on monia:
"Kiina on esimerkki siitä, että talouskasvu ei aina johda suoraan tuottoihin rahoitusmarkkinoilla. Artikkeleissaan "Chinese Stocks: The Road to Nowhere" ja "Chinese Stocks: What Went Wrong" hiljattain eläkkeelle jäänyt kollegani John Rekenthaler tutki, miksi pörssisijoittajat eivät onnistuneet hyötymään "maailmanhistorian suurimmasta taloudellisesta noususta". John toteaa, että yritysten kannattavuus on ollut heikko, vähemmistöosakkeenomistajia kohdellaan huonosti, oikeudellinen suoja on puutteellinen ja ett Kiinan hallitus on puuttunut markkinoiden totimintaan."
https://www.morningstar.fi/fi/news/262143/kiina-mahdollisuus-vai-riski-sijoittajille.aspx
En itse tunne Kiinan markkinoita enkä sijoita sinne.
🦄Itse tunnen ne hyvin asuttuani siellä 8 vuotta ilman oikeutta rekisteröidä omistusoikeuksia, joita tein siellä koko ajan. Säännöt on tehty aina kierrettäviksi.
Tarvitaan vain luotettava yhteistyökumppani, ja ei ole mitään ongelmia.
Sijoittaminen Kiinaan ei ole mikään OP pankin juttu, tarvitaaan syvällistä aikaan sopivaa anlyysiä jota Suomesta ei löydy.
Tietenkään Kiiina ei ole avoin länsimaiselle hapatukselle, miksi olisi?
He omistavat jo Yhdysvalloista 20 %, ja sitä jokainen ei kai tiedosta?
AV
- Anonyymi
Olen joo sinkku mutta on minulla kavereita jotka tulee mielellään mökilleni viettämään aikaa ja se sopii minulle. Elämä on tasaista ja tekemistä on aina ja toisaalta toivon että olisi kumppani elämässä mutta nykyään se on vaikeaa naisiin tutustuminen. Pitäisi joka viikonloppu käydä jossain baareissa tai jossain mutta ei minua kiinnosta käydä baareissa.
Joo, Ei baareihin, siihen menee vaan kallisarvoista elämää hukkaan. Unohtakaa tunkkaset baarit.
- Anonyymi
Eipä ihmeitä :) Selvittelen sumeaa päätäni. Viikko mennyt viihteen merkeissä, ei tosin missään baareissa. Siitä huolimatta se vaatii veronsa. Voi olla, että nukun suurimman osan viikonlopusta. Jos en, niin se on sitten voi voi.
Kuulostaa mukavalta paikalta. Tuuli tuntuu kasvoilla ja aallot vaahtopäinä ja mustina. Onko kallioita ja kasvaako rannassa yhtään tervaleppää? - Anonyymi
No kotona vaan ja lueskelen uutisia mitä se trumppi keksii vielä päämme menoksi.
Näin kun valo lisääntyy.. terassit on avoinna. Tekisi mieli juoda muutama lonkero. En ole kohta vuoteen juonut alkollisia, mutta tutuksi on tullut kaikki 0,0% lonkerot ja siiderit.🤣 Ehkä mä tempaisen semmosen sisälmyksiini.
Näetkö muuten kunnon vaahtopäitä? Rentouttavaa viikonloppua!- Anonyymi
Mikäs tuon mukavampaa kuin saunoa mökillä ja klo 19 retroradio päälle ja kylmää juomaa, riittää näin vanhemmiten , ei baareihin kaipaa, ja mukavampaa muuten yksin kuin huonon kaverin kanssa jos ei pääse villisti fiilistelemään....
No moi, mitäs tässä. Perjantaihan on aina ollut se viikon paras päivä. Töissä päivä, sitten kotiin, pikainen siivous, päikkärit ja kaupassa käynti.
Nyt istun rauhassa ja juon iltakahvia.
Kaipaan autoa, kun ei pääse vakkarimestoille lauleskelemaan, mutta näillä mennään ja odotellaan, josko joku kaveri kaipaisi kuskia hänen autollaan.
Mökistä tuli mieleen, että omallani on kiuas remontissa, joten sitä mökkikautta saa tänä vuonna odotella pidempään. Kylläkin on sen arvoista sitten, kun sen saa startattua.
Mukavaa saunailtaa sinne!
🤗Takatalvi iski… kävelylle lähdin ja yhtäkkiä alkoi lunta pyryyttää ihan kunnolla. Meni vähän mieli maahan. No, nyt menen lämpöiseen suihkuun ja syön jotain hyvää iltapalaa.
Kauhistus😱 Ei tullu mieleenkään että jossain vois vielä lunta pyryttää. Huh huh, on tää suomen sää kauhea.
JeroP kirjoitti:
Kauhistus😱 Ei tullu mieleenkään että jossain vois vielä lunta pyryttää. Huh huh, on tää suomen sää kauhea.
Niimpä. Tuntuu, että tää on jokavuotinen homma. Viimevuonnakin iski takatalvi useampaan otteeseen muistaakseni, oliskohan jopa huhtikuun lopulla ihan. 😮💨
Te muut ootte näköjään menneet jo nukkumaan ja itekseni täällä näköjään kirjoittelen. Niin työ päivä meni loistavasti, korjasin koulun aitaa ja vaihdoin sinnee kattotiiliä. Sitten olikin kiire jo torille, kun lipputangot meinas tuulessa kaatua. Sain nekin kiristettyä. Niin nyt voi hyvällä tunteella mennä nukkuun, kun on taas ollu hyödyksi. Ja väsyny oon viikkoon ollutkin, kun oli toi kellojen siirto, vähän kun ois tunnis liian aikaisin heränny ja tune oli siis joka aamu.
- Anonyymi
Kiitos kysymästä. Perjantai on sujunut töiden, kuskausten, kauppareissun ja lenkin merkeissä. Melko tylsää, mutta samalla suloisen tavallista. Mökillä olo kuulostaa paljon elämyksellisenmältä 😊
Harmikseni en enää pääse kirjautumaan tililleni suomi24:een eli nyt en näe niitä vähääkään ilmoituksia, mitä vielä hetki sitten, joten alkaa olla harkinnan paikka lähteekö täältä kokonaan kun tökkii näin pahasti..
Aletheias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728