En löydä mistään tietoa miten lääkärin b-lausunto vaikuttaa työnhakuvelvoitteeseen. Onko kellään tietoa? Kiitos asiallisista vastauksista.
Työnhakuvelvoite ja lääkärin b-lausunto
9
167
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä yksi tai kaksi hakua pitää tehdä
- Anonyymi
Riippuu ihan siitä mitä siinä lausunnossa sanotaan.
- Anonyymi
Etkö kysy asiaa virkailijalta? Ei täällä tule muuta kuin luuloja ja olettamuksia jos jotain kysyy. Jokaisella on oma virkailija jolta voi kysäistä. Jos sulla on b lausunto niin luulisi että olisit jo saanut tiedon.
- Anonyymi
Kerros nyt julkisesti se diagnoosi niin joku täällä varmaan pystyy täällä sen lausuntosi hyväksymään
- Anonyymi
Entisissä työkkäreissä pitkäaikaissairaat (lue: eugeniikan uhrit) ohjattiin "erityisneuvojille" eikä heillä ollut niin vaativaa työnhakuvelvoitetta kuin "normaaleilla" työttömillä. Silloiset työllistämistukityöt (nyk. palkkatuki) kerran viidessä vuodessa kerrytti ansiosidonnaista.
Älä paljasta diagnoosiasi missään somessa, mm. suomi24:llä. - Anonyymi
Oma kokemus asiaan on työttömyyden mittarin ollessa +900/500 pv ajalta, että b-lausunto antaa suuremman oikeuden valita mahdollisen työnsä ja työpaikkojen tarjonta toisten tekemänä poistuu.
Itselläni on ollut aikoinaan 1 haku/ kk ja lopulta muuttui 1haku/3kk. Puoleen vuoteen ei ole pakotteita ollut hakea kun sen mitä itse keksii hakea.
Voi tosin asiaan liittyä eräs oleellinekin asia eli työttömyyttä edeltävä työssä olemisen yhtenäinen aika joka itselläni +40v....ja eläkeelle vielä aikaa alle vuosi...
Kyllä sillä b-lausunnolla on kaikissa tilanteissa kuitenkin merkitys eli se paperi on aina voimapaperia moneen tilanteeseen jos aletaan vaatimaan jotain!
Onnea matkaan kun työtä haet ja et halua jotain työtä! - Anonyymi
missään ei ole asiasta kunnon tietoa, koska se halutaan tahallaan pitää mahdollisimman hämärän peitossa ja epäselvänä, jotta sairaitakin voidaan juoksuttaa. Etenkin, kun tuo uudistettu laki vaatii väh 1 kerran tapaamisen 3kk aikana, kun ennen se oli 6kk välein "jollei se ole ilmeisen tarpeetonta". Tällöin pitkäaikaisimmat työttömät ja B-lausunnon omaavat voitiin jättää mm. juoksuttamatta ajoittain työkkärissä kokonaan. Nyt tuollainen arvio on jätetty kokonaan mahdottomaksi tehdä, ja on pakko juoksuttaa mukamas kaikkia väh . 3kk välein. Kun b-lausunnosta ei ole olemassa varsinaista käytäntöä ja lakiin on kirjattu että juoksutettava 3kk välein jollei ole sairaseläkkeelle päässyt, niin näistä ei haluta antaa kenellekään oikeasti kattavaa ja selkeää vastausta.
Kannatti äänestää PS ja Kokoomus. Myös maahanmuuttajia lappaa maahan yhtä kovaa, tai itse asiassa kovempaa vauhtia kuin koskaan aikaisemmin, joten sekin kortti on sitten pelattu. Onko enää yhtäkään hyvää tekosyytä äänestää Kok tai PS jollei ole yrittäjä? Työntekijän tai maahanmuuttovastaisen puolella eivät ainakaan ole.- Anonyymi
"missään ei ole asiasta kunnon tietoa, koska se halutaan tahallaan pitää mahdollisimman hämärän peitossa ja epäselvänä,"
Ei ole olemassa mitään b-lausuntojen toimintatapaa. Kaikki riippuu siitä mikä sairaus on kuten tekonivel-kommentoija kertoo. Jos on b-lausunto niin sehän tarkoittaa että on osatyökykyinen jos ei siis ole työkyvyttömyyseläkkeellä. Jos aloittaja sulla on b lausunto niin mene hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.
- Anonyymi
B lausunnon voi saada jos on esimerkiksi jalka poikki ( siis amputoitu, irtipoikki) mutta eihän se estä käsillä ja päällä töiden tekemistä.
Mulla itsellä on tekonivelet lonkissa, kädet leikelty useaan otteeseen ja selkäongelmat mutta eläkeyhtiö ja jopa kela meinasivat että olen työkykyinen.
Olen huomenna menossa taasen yhteen käsileikkaukseen ja ikä lähenee 60v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831549Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681342Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2141311Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311281Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121090Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041049Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134999Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65963- 89943
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848