Työnhakuvelvoite ja lääkärin b-lausunto

Anonyymi-ap

En löydä mistään tietoa miten lääkärin b-lausunto vaikuttaa työnhakuvelvoitteeseen. Onko kellään tietoa? Kiitos asiallisista vastauksista.

30

797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä yksi tai kaksi hakua pitää tehdä

• Anonyymi

Riippuu ihan siitä mitä siinä lausunnossa sanotaan.

• Anonyymi

Etkö kysy asiaa virkailijalta? Ei täällä tule muuta kuin luuloja ja olettamuksia jos jotain kysyy. Jokaisella on oma virkailija jolta voi kysäistä. Jos sulla on b lausunto niin luulisi että olisit jo saanut tiedon.

• Anonyymi

Kerros nyt julkisesti se diagnoosi niin joku täällä varmaan pystyy täällä sen lausuntosi hyväksymään

• Anonyymi

Entisissä työkkäreissä pitkäaikaissairaat (lue: eugeniikan uhrit) ohjattiin "erityisneuvojille" eikä heillä ollut niin vaativaa työnhakuvelvoitetta kuin "normaaleilla" työttömillä. Silloiset työllistämistukityöt (nyk. palkkatuki) kerran viidessä vuodessa kerrytti ansiosidonnaista.

Älä paljasta diagnoosiasi missään somessa, mm. suomi24:llä.

• Anonyymi00014

Nykyään nämä ohjattaisiin kaasukammioon oikeiston toimesta ja perusteluna että henkilö itse halusi eutanasian

• Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Nykyään nämä ohjattaisiin kaasukammioon oikeiston toimesta ja perusteluna että henkilö itse halusi eutanasian

Oletko jo saanut vuoronumeron, minä odotan malttamattomana että kaltaisesi tollot kaasutetaan mahdollisimman pian

• Anonyymi

Oma kokemus asiaan on työttömyyden mittarin ollessa +900/500 pv ajalta, että b-lausunto antaa suuremman oikeuden valita mahdollisen työnsä ja työpaikkojen tarjonta toisten tekemänä poistuu.

Itselläni on ollut aikoinaan 1 haku/ kk ja lopulta muuttui 1haku/3kk. Puoleen vuoteen ei ole pakotteita ollut hakea kun sen mitä itse keksii hakea.

Voi tosin asiaan liittyä eräs oleellinekin asia eli työttömyyttä edeltävä työssä olemisen yhtenäinen aika joka itselläni +40v....ja eläkeelle vielä aikaa alle vuosi...

Kyllä sillä b-lausunnolla on kaikissa tilanteissa kuitenkin merkitys eli se paperi on aina voimapaperia moneen tilanteeseen jos aletaan vaatimaan jotain!

Onnea matkaan kun työtä haet ja et halua jotain työtä!

• Anonyymi

missään ei ole asiasta kunnon tietoa, koska se halutaan tahallaan pitää mahdollisimman hämärän peitossa ja epäselvänä, jotta sairaitakin voidaan juoksuttaa. Etenkin, kun tuo uudistettu laki vaatii väh 1 kerran tapaamisen 3kk aikana, kun ennen se oli 6kk välein "jollei se ole ilmeisen tarpeetonta". Tällöin pitkäaikaisimmat työttömät ja B-lausunnon omaavat voitiin jättää mm. juoksuttamatta ajoittain työkkärissä kokonaan. Nyt tuollainen arvio on jätetty kokonaan mahdottomaksi tehdä, ja on pakko juoksuttaa mukamas kaikkia väh . 3kk välein. Kun b-lausunnosta ei ole olemassa varsinaista käytäntöä ja lakiin on kirjattu että juoksutettava 3kk välein jollei ole sairaseläkkeelle päässyt, niin näistä ei haluta antaa kenellekään oikeasti kattavaa ja selkeää vastausta.

Kannatti äänestää PS ja Kokoomus. Myös maahanmuuttajia lappaa maahan yhtä kovaa, tai itse asiassa kovempaa vauhtia kuin koskaan aikaisemmin, joten sekin kortti on sitten pelattu. Onko enää yhtäkään hyvää tekosyytä äänestää Kok tai PS jollei ole yrittäjä? Työntekijän tai maahanmuuttovastaisen puolella eivät ainakaan ole.

• Anonyymi

"missään ei ole asiasta kunnon tietoa, koska se halutaan tahallaan pitää mahdollisimman hämärän peitossa ja epäselvänä,"

Ei ole olemassa mitään b-lausuntojen toimintatapaa. Kaikki riippuu siitä mikä sairaus on kuten tekonivel-kommentoija kertoo. Jos on b-lausunto niin sehän tarkoittaa että on osatyökykyinen jos ei siis ole työkyvyttömyyseläkkeellä. Jos aloittaja sulla on b lausunto niin mene hakemaan työkyvyttömyyseläkettä.

• Anonyymi

B lausunnon voi saada jos on esimerkiksi jalka poikki ( siis amputoitu, irtipoikki) mutta eihän se estä käsillä ja päällä töiden tekemistä.

Mulla itsellä on tekonivelet lonkissa, kädet leikelty useaan otteeseen ja selkäongelmat mutta eläkeyhtiö ja jopa kela meinasivat että olen työkykyinen.
      Olen huomenna menossa taasen yhteen käsileikkaukseen ja ikä lähenee 60v.

• Anonyymi00011

Minulla tiputettiin yhteen paikkaan kuukaudessa

• Anonyymi00013

Alkoholismisi takia. Katkaisuun mars

• Anonyymi00022

Heitetty pentuna kolme kertaa ilmaan ja otettu kaksi kertaa kiinni....

• Anonyymi00025

Sinut tiputettiin päällesi lapsena ja sinusta tuli tyhmä.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sinut tiputettiin päällesi lapsena ja sinusta tuli tyhmä.

Älä ihmeessä, ihanko itse tämän keksit vai auttoiko äiti?

• Anonyymi00012

Minulla on ikää ja sen mukana tuomia pikku vikoja. Oma virkailija neuvoi hankkimaan b-todistuksen, jonka ansiosta niitä pakkohakuja pystyi laittamaan vähän vähemmän. Tapaamisia oli yhtä tiuhaan ja niitä hakujakin piti edelleen tehdä. Vuoden päästä alkoi valitus, että b-todistus ei saisi olla vuotta vanhempi. En viitsinyt enään lähteä mokoman takia lääkäriaikoja anelemaan.

• Anonyymi00015

Eihän työtön pääse lääkärille vuodessa, kiitos nykyisen SOTEn

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Eihän työtön pääse lääkärille vuodessa, kiitos nykyisen SOTEn

Ei pääse. Minulla meni 3 vuotta että sain ensimmäisen diagnoosin ja B-lausunnon meielnterveyspuolelta. Sitä ennen kolme vuotta lähes kuukausittain hoitajakäyntejä ja lääkäriaikaa ei voitu antaa koska jono oli helvetin pitkä ja lääkäreitä ei ollut. Ja sen aika jonka sain oli videoyhteydellä etänä. Ja alkoi ihan Marinin hallituksen aikana ettei ole tämän hallituksen aikaansaamaa ilmiötä.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei pääse. Minulla meni 3 vuotta että sain ensimmäisen diagnoosin ja B-lausunnon meielnterveyspuolelta. Sitä ennen kolme vuotta lähes kuukausittain hoitajakäyntejä ja lääkäriaikaa ei voitu antaa koska jono oli helvetin pitkä ja lääkäreitä ei ollut. Ja sen aika jonka sain oli videoyhteydellä etänä. Ja alkoi ihan Marinin hallituksen aikana ettei ole tämän hallituksen aikaansaamaa ilmiötä.

Sä olitki sit aika vaikee alkkis. Sähän kirjoitit et sä juot kaks pulloon viinaa päivässä. Susta kyl uskoo et sullon kaikki päin vittuu sun pääkopas ku lukee näit sun sekavia tekstei. Mee katkasuu ja hanki lobotomia. Yhteiskunta susta kärsii LOL

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sä olitki sit aika vaikee alkkis. Sähän kirjoitit et sä juot kaks pulloon viinaa päivässä. Susta kyl uskoo et sullon kaikki päin vittuu sun pääkopas ku lukee näit sun sekavia tekstei. Mee katkasuu ja hanki lobotomia. Yhteiskunta susta kärsii LOL

Heh aika hyvin sanottu

• Anonyymi00029
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mikset mene katkaisuhoitoon? Olet selkeästi kännissä. Et osaa edes kirjoittaa. Mikä helvetti on "meielnterveyspuolelta"?? Juo vähemmän että osaat tuottaa ymmärrettävää tekstiä.

• Anonyymi00017

Tykkääkö työkkärin ihminen sun naamasta vai ei, siitä se riippuu. Lainsäätäjät jätti viranhaltijoille taas kerran avoimen valtakirjan mielivaltaan.

• Anonyymi00018

Saako tuon työllisyyspalvelun ihmisen vaihtaa, jos on ilkeä ja aiheuttaa ongelmia

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Saako tuon työllisyyspalvelun ihmisen vaihtaa, jos on ilkeä ja aiheuttaa ongelmia

Ei taida pystyä muuten kuin vaihtamalla asuinkuntaa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Vaikeaa se vaihtaminen on, mutta on kyllä onnistunut. Toisekseen aika tiuhaan nämä näyttävät vaihtuvan muutenkin.

• Anonyymi00024

Omakohtainen tieto b-lausunnon saannista on se, että minulle aluksi velvoitettiin 2 hakua/kk 3kk ajan, sitten 1haku/kk 3kk ajan ja lopulta 1haku/3kk. Eli on sillä merkittävästi vaikutusta!
      Myös sellaisia 6-7kk jaksoja oli ettei määrätty mitään hakuja kun ei ottaneet yhteyttä. Kyseiset jaksot tulivat aina niiden suoritettujen ja ilmoitettujen 3kk jaksojen jälkeen!

Tappaamiset tai soittot olivat n. 9-11kk välein jolloin tehtii ne hakemusten määrien arviot uudeleen ja aina ne vähenivät. Yhden kerran reilusti yli 4v työttömyyden aikana minulle tarjottiin kesätyöpaikaa 9€/pv nurmikenttien leikkajaksi josta kieltäydyi. Kerroin olevani hakemassa palkkatyötä en mitään harjoittelijan paikkaa mihinkään työhön. Siihen loppuvat ne 9€/pv tarjokset kerralla!

• Anonyymi00028

Riippuu lausunnon sisällöstä.
      Yleensä sitä kykenee jotain työtä tekemään pienen koulutuksen jälkeen ja silloin on haettava työtä.

• Anonyymi00030

Vajaakuntoinen ei saa mitään työtä mistään. Kuka helvetti palkkaa vajaakuntoisen kun terveempiäkin on niin paljon että niistäkin valitaan parhaimmat. Vajaakuntoinen työtön on koiran paskaakin arvottomampi yhteiskunnan ja työnantajien silmissä.

• Anonyymi00031

Täällä valehdellaan kuntouttavasta työtoiminnasta. Työnantajat eivät todellakaan hyödy siitä mitään koska kuntouttavalla työtoiminnalla ei saa kerätä voittoa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2157
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      44
      2117
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1033
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe