https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011125021.html
"Tunnetko Suomen maakuntaruuat? Todelliset tietäjät nykäisevät tästä visasta yli 10 oikein"
Meikäläinen sai oikein 11/12.
Maakuntaruoka visa
6
81
Vastaukset
- Anonyymi
Hah. Mulla ei mennyt kuin 6 oikein. Onneksi kuitenkin osaan kokata mistä tykkään.
>simiti< Osa kysymyksistä meni arvaamalla. Käytin myös vihjeen. Pari hutia. Kiitettävä lopputulos.
"Oletkohan tehnyt makumatkoja pitkin poikin Suomea, niin hyvin tiesit suomalaisia maakuntaruokia!
Vastasit oikein 10 kysymykseen"
Kiitos haastavasta visasta. 😊- Anonyymi
Snadin sudeettisavolaiset eivät ymmärrä hyvästä ruuasta mitään.
Anonyymi kirjoitti:
Snadin sudeettisavolaiset eivät ymmärrä hyvästä ruuasta mitään.
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta kaikki visassa mainitut ruuat eivät ole hyviä. Fakta tieto!
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Makuasioista ei kannata kiistellä, mutta kaikki visassa mainitut ruuat eivät ole hyviä. Fakta tieto!
Juu, mykyrokkaa en ole koskaan maistanut, eikä se oikein houkuttele, kun siinä on sisäelimiä, vaikka maksaa olen syönyt ja hyvin tehty maksakastike oikeasti maistuu hyvälle.
Aikoinaan koulussa sain inhon maksaruoalle, kun siellä oli maksastroganoffia ja luulin sen olevan maksakastiketta, eikä se edes hyvälle maistunut.
maksakastiketta olen tehnyt ja sen maku on olut 100 kertaa parempi, kuin koulun maksastroganoff.
- Anonyymi
https://yle.fi/a/3-7479157
"Kievarin kuupano kertoo vieraista ja vauraudesta
Perunamuusia, kahdenlaista lihaa, sipulia ja herneitä. Näin tavallinen yhdistelmä löytyy kokkolalaisen perinneruuan komean nimen takaa. Ruoka kertoo syntypitäjästään ainakin sen, että matkustajia riitti kievareihin ja lihaa heidän ruokkimisekseen. Kuupanon alkuperää voi sen sijaan vain päätellä."
Olen muuten maistanut tuota Kievarin kuupanoa ja voin todeta, että oli oikein maukasta ja hyvänmakuista.
Tuohon sopisi hyvin myös makea puolukkahyytelö ja suolakurkkuviipaleet.
Tuossa ei puhuttu mitään Krapsuista, joita tarjottiin Kuupaanon yhteydessä.
Se oli joku perinnepäivä ja muistaakseni sain ohjeen Kievarin kuupanosta ja Krapsuista, jossakin sen täytyy olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1072043En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78880
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728