Ateismi ei voi horjuttaa uskoani

Anonyymi-ap

Ateistit voivat todistella ja tieteillä ihan miten heitä huvittaa, se ei tule muuttamaan käsitystäni Jumalasta eikä vaikuta siihen, miten uskon.

Uskovat saavat ajatella samalla tavoin.

146

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sinä saat uskoa juuri siten kuten tahdot. Mutta muista että et tuon uskon varjolla voi määrätä muita elämään kuten sinä tai kuvittellemasi jumala tahdotte. Jokaiselle kun kuuluu uskonvapaus....

• Anonyymi

Minulla on demokratian antama oikeutus yrittää vaikuttaa yhteisiin asioihin haluamallani tavalla. Ateisteilla ei ole oikeutta estää minua siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on demokratian antama oikeutus yrittää vaikuttaa yhteisiin asioihin haluamallani tavalla. Ateisteilla ei ole oikeutta estää minua siitä.

Ei ole ja kyllä on. Demokratia ei anna oikeutta vaikuttaa yhteisiin asioihin haluamallasi tavalla. Jos näin olisi, ateistit voisivat enemmistöpäätöksellä kieltää kristinuskon ja sinulla ei olisi mitään oikeutta estää sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

No koska ja kuinka sinua on joku yrittänyt estää äänestämättä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo sama oikeus on tietenkin myös ateisteilla. Eikä uskovaisilla ole oikeutta estää sitä.
        Eikö niin?!

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

No koska ja kuinka sinua on joku yrittänyt estää äänestämättä?

Mikä sinu taas vaivaa?

• Anonyymi
        UUSI

Sehän siinä onkin kun tahotavat sen ” sanan ” voimalla levittää asioita missä ei ole mitäön logiikkaa . Turha niille on selittelyt. Onneksi uusi sukupolvi on valistuneempaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon kautta ei vaikuteta yhteisiin asioihin mitenkään. Ihmiset ovat kehittyneet ihan toiseen suuntaan nykyisin .
        Jos uskot niin usko kotona Mutta älä viitsi edes ajatella että taikauskoa on. Levitettävä

• Anonyymi

Koska Jumalasta ei ole merkkejä missään niin Jumalan täytyy olla kaikkialla.
      Näin saa uskoa, ja jos se auttaa loogisena päättelynä omaa päänsisäistä oloakin, niin ei siinä mitään.
      Uskoo pois vaan.

• Anonyymi

Se joka on kaikkialla ei ole Jumala.
        Luonnon laki on oikea sana

• Anonyymi

Ei se haittaa.

• Anonyymi

Sinä ressukka olet aivopesty..
      Käyt jatkuvasti ateistien FB sivulla tuputtamassa uskoasi. Etkö läykkin?

• Hassu ajatus, että sinua horjuttaisi se jos joku ei usko.

• Anonyymi

Samoin täällä. Uskoani ei horjuta mikään. En moiti ateisteja, heillä on oikeus olla eri mieltä eikä se tee heistä silmissäni huonompia eikä parempia. En puutu toisten uskoon. Laitan tähän tilanteen jonka koin Jumalan varjeluksi. Toiset sanoisivat sattumaksi tai onneksi ja niin saa sekin asia olla.
      Lähdin parkkipaikaltani ja ajoin 100 km. Nopeus oli 80-100 riippuen rajoituksista. Palasin paikalleni ja huomasi siinä läntin. Se oli öljyä. Mittasin, sitä ei ollut yhtään. Tarkistan kyllä öljyt silloin tällöin, juuri tätä reissua varten en ollut sitä tehnyt eikä se olisi auttanutkaan. Soitin huoltamoon. Sanoivat, älä aja metriäkään, hinata tänne. Tiiviste oli pettänyt, alkanut jo parkkipaikalla ja öljy valunut matkan aikana tielle. Jos olisin ajanut vähän pidempään, moottori olisi leikannut kiinni, se on sama kuin ajaisi betoniseinään, auto pysähtyy kokonaan. En kirjoittelisi enää. Tässä automallissa ei ole öljyn varoitusvaloa. Koen tämän varjeluksena. Kiitän.

• No tuo nyt on ihan tekniikkaa jonka kuulee äänestä mutta tosiaan ei elämään kannata suhtautua niin ryppyotsaisesti. No palstalla nähtävät ateistit he ovat ääri-ilmiö. Oikeastihan ateisti ihminen on vain uskonnoton. Hän ei siis lähtökohtaisesti suhtaudu sen hyökkäävämmin Jeesukseen kuin Allahiin. Eikä sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti koska suurin osa ateisteista elävät elämäänsä ihan normaaliin tapaan yhteiskunnan sääntöjen mukaan eivätkä mitenkään koe uskovaisia vihollisinaan. Jos ajatellaan nyky Suomen tilannetta niin melko hyvin olemme tänne kaikki mahtuneet vai milloin muistatte uutiseen , että tappo johtui uskonto riidasta.

• Heh hehe hehe hee. Vai että jumalasi varjeli sinua siitä, että autosi motti ei leikannut kiinni. Ja samaan aikaan maailmassa kuolee pikkulapsia nälkään ja väkivaltaa eikä jumala ole moksiskaan. On se erikoinen tuo sinun "rakastava jumalasi" kun pitää autosi moottoria tärkeämpänä kuin pikku lasten elämään...

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Heh hehe hehe hee. Vai että jumalasi varjeli sinua siitä, että autosi motti ei leikannut kiinni. Ja samaan aikaan maailmassa kuolee pikkulapsia nälkään ja väkivaltaa eikä jumala ole moksiskaan. On se erikoinen tuo sinun "rakastava jumalasi" kun pitää autosi moottoria tärkeämpänä kuin pikku lasten elämään...

Niin en kyllä ihan tuota usko mutta teknisestihän tuon voi havaita, jos oikein tarkkakorvanen on niin voi kuulla sen sellaisen pihisevänän äänenkin mikä tuohon liittyy mutta ennen kaikkea auton suorituskysyvyssä sen huomaa kun antaa kenkää ei tehoja yhtäkkiä löydykkään ja tässä nyt kaikille lainkuuliaisille kansalaisille "kyseenalainen neuvo) kokeile sitä autoasi aina säännöllisin väliajaoin aja niin nopeaa kuin uskallat joku pikkumatka ja "renkuta" niitä vaihteita , sen sitten huomaat jos alkaa yskimään ja aina halvemmaksi tulee korjauttaa ennen kuin laukeaa. Luonnnollisesti kaikki kait ymmärtää ettei missä tahansa saa kaahailla mutta ehkä yksinäinen tie jossa ei muita sinun ja hirven lisaksi ole.

• Olen lähellä kuolemaa neljä kertaa. On ollut tuuria, yhdessä tapauksessa kova kunto pelasti.

Aloittaja voisi kertoa minkälainen käsitys hänellä on Jumalasta.

• torre3 kirjoitti:

Olen lähellä kuolemaa neljä kertaa. On ollut tuuria, yhdessä tapauksessa kova kunto pelasti.

No itseasiassa kun puheeksi otit olen ollut muutamia kertoja jopa kliinisesti kuollut eli sydänpysähtynyt , on nimittäin keinoläppä huoltovapaa mekaaninen mutta en ole koskaan ajatellut noita asioita minään Jumalan tekoina vaan lääketiede ja ihmiset minut pelastivat.
        Ihme kuitenkin että sinä ajattelet noin että sinun tulisi niin ajatella ;)

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

No itseasiassa kun puheeksi otit olen ollut muutamia kertoja jopa kliinisesti kuollut eli sydänpysähtynyt , on nimittäin keinoläppä huoltovapaa mekaaninen mutta en ole koskaan ajatellut noita asioita minään Jumalan tekoina vaan lääketiede ja ihmiset minut pelastivat.
        Ihme kuitenkin että sinä ajattelet noin että sinun tulisi niin ajatella ;)

Oho. Hyvä että olet selvinnyt.

En minäkään kertaakaan miettinyt Jumalaa, vaan toivoin selviäväni.

• Anonyymi

Se on ihan mukava jumala kun pelastaa pikku kolarista. Mutta mikäs se jumala on, joka antaa tappaa ja raiskata naisia ja lapsia.
        Jokainen yltäkylläisyydessä elävä voi uskoa hyvään jumalaan. Mutta kun tämä jumala sallii kaiken paskan, se on sen tahto.
        Että ihminen osaa olla itsekäs

• Anonyymi kirjoitti:

Se on ihan mukava jumala kun pelastaa pikku kolarista. Mutta mikäs se jumala on, joka antaa tappaa ja raiskata naisia ja lapsia.
        Jokainen yltäkylläisyydessä elävä voi uskoa hyvään jumalaan. Mutta kun tämä jumala sallii kaiken paskan, se on sen tahto.

Todellisuudessa jos Jumala on, niin se ei tee yhtään mitään..

• Anonyymi kirjoitti:

No aika tiukka kommentti mutta ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. Eihän ihmisen "selviämiset nekään mene oikeudenmukaisesti. Mikäli minua tässä haastat niin annan paikkani toiselle.

P:S ja on totta tuo mitä sanoit yltäkylläiyydestä mutta olen mielestäni onnekas että olen nähnyt sen toisenkin puolen maailamasta , missä rekkoja kuskataan maailman persereikiin koska niin voi sanoa, niin surkeita paikkoja ne ovat. Siellä ihmiset ovat käveliviä luurankoja.
        Pienet vauvat kuolevat äitinsä rinnoille koska naisen keho on jo käyttänyt kaiken odotusaikana sillä sikiö ottaa aina kaikkensa oli tai ei. Siksi olenkin erittäin kiitollinen kaikesta jopa niistä huonoista päivistä tjms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten joku voi ajatella näin

• Anonyymi

Heh hehe hehe hee. Vai että jumalasi varjeli sinua siitä, että autosi motti ei leikannut kiinni. Ja samaan aikaan maailmassa kuolee pikkulapsia nälkään ja väkivaltaa eikä jumala ole moksiskaan. On se erikoinen tuo sinun "rakastava jumalasi" kun pitää autosi moottoria tärkeämpänä kuin pikku lasten elämään...

Ateistit puoltavat abortteja, joten sinulleko sopii 40 000000 lapsi murhaa vuodessa maailmassa ?

• Anonyymi kirjoitti:

Ateistit puoltavat abortteja, joten sinulleko sopii 40 000000 lapsi murhaa vuodessa maailmassa ?

Miten niin ateistit? Tuon perusteella Suomen kansasta on sitten reilut 90 prosenttia ateisteja. Nimittäin vähintään tuon verran Suomen kansasta kannattaa aborteja. Esim eduskuntaa on aivan turha pyrkiä teemalla "kielletään abortit".

Edelleen kysyn että etkö tiedä että jumalasi on kaikkein kovin aborttien käyttäjä? Yli puolet hedelmöityneistä munasoluista abortoituu. Teidänhän mukaan elämä alkaa kun munasolu hedelmöityy. Haastatko sinä nyt jumalasi oikeuteen?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Oho. Hyvä että olet selvinnyt.

En minäkään kertaakaan miettinyt Jumalaa, vaan toivoin selviäväni.

Melkoiseseti olet ottanut takaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Melkoiseseti olet ottanut takaa.

En varmaan. Se oli sen verran inhottavaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen lähellä kuolemaa neljä kertaa. On ollut tuuria, yhdessä tapauksessa kova kunto pelasti.

Mitä sitten?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

En varmaan. Se oli sen verran inhottavaa.

Nautit joka hetkestä.

Tuhansia kertoja sinua on Iykitty.

• Anonyymi

Vai moottorin leikkaaminen kiinni sama kuin ajaisi betoniseinään :D :D :D :D

Nyt on taas sen verran lennokasta juttua, että jos palattaisiin ihan fysiikan lakeihin. Ensinnä, kyseessähän olisi pahimmillaan yhden tai useamman pyörän lukittuminen - jos siis tarkastellaan auton pysähtymistä. Tästä voisi sitten tapauksesta riippuen seurata erinäisiä asioita, esimerkiksi yhden renkaan lukittuessa auto voisi alkaa ohjautua kaistalta sivuun tai pyörähtää. Jos kaikki pyörät lukittautuisivat kuivalla asfaltilla 100km/h nopeudesta, pysähtymismatka olisi joka tapauksessa kymmeniä metrejä. Jos kone leikkaa kiinni, todennäköisesti tästä tulee ensin oireina tehon väheneminen, moottorijarrutuksen alkaminen (moottorin sisäinen kitka alkaa kasvaa) ja sen jälkeen moottorivaurio. Epäilen vahvasti, että moottori kykenisi lukittamaan edes renkaita pidemmäksi aikaa vaan jotain hajoaisi niin, että auto jäisi rullaamaan.

Missä automerkissä/-mallissa ei ole öljyn varoitusvaloa tai ajotietokonetta, joka varoittaa öljyn vähäisestä määrästä?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten?

Sitä että on turhaa kiitellä Jumalaa. Sehän näyttää olevan ihan toimeton.

• Anonyymi
        UUSI

Ihan looginen juttu vika autossa ja sinä lait uskomaan kun vika tuli ilmi ettet vaan kuolisi sellaisia asioita tapahtuu aina, ei se mitään varjelusta ole ainoastaan se että aåsatuit huomaamaan. Sen öljyläiskän . Joten noin heikoillakin sinulla on asiat että muka jotain varjelusta kehität aivoissasi

Autot renkkaa kun vanhenevat joten sinä vaan satuit hiåuomaamaan asian kuten monelle muulle on käynyt

• Anonyymi
        UUSI

Otit sanat suustani. Miksi esim ei varjella kaikkia niitä perheitä joilta sota ottaa elämän , lapsia joilla on koko ajan nälkä kun ei ole ruokaa . Asuvat teltta kylissä. Kun kodit on hävitetty , ja yhtä on varjeltu auton vian vuoksi. Niin ; herkässäkö se on eräiden elämä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän se Jumala oikein meinasi kun esim minun mieheni piti kuolla alla 60 vuotiaana . Ja mikään tiedekkään ei ylettynyt hönen vaikeaa sairauttaan pelastamaan koska siihen ei vielä ole lääkettä edes Samalla kun vanoja ihmisiä rukoilee koko ajan että pääsisivät pois kitumasta. Miksi ei anna heille kuolemaan jota he hartaasti odottavat.
        Miksi laoåsita otetaan se rakkain mikä heillä on siis isä joka oli sotimassa . Joten ajatelkaa nyt uskovaiset omaa uskoanne ja ymmärtäkää että ihminen voi ihan hyvin vaan luottaa itseensä ei voimiin mitä ei ole olemassakaan .
        Siis kaikkivaltias ei ainakaan minulle ole näyttänyt sellaisia asioita että tuntisin itseni uskovaiseksi.sen sijaan voin hyvin huonosti maailman tilanteesta missä viha ohjaa ihmisiä ja heitä ammutaan kylmästi , .siinä ei oikein jaksa uskoa kun pienellämihmisellämei ole muuta toivetta kun rauhaa maan päälle ,ja sitä ei näy5ä tulevan . Jos on kaikki valita så niin ei haluaisi että ihmisten pitäisi kärsiä,. Mutta uskokaa humbuukiin jos se teitä auttaa. Minua ei auta kun ajattelee mitä kaikkea on sattunut elämän aikana olematta itse syypää mihinkään

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Abortti tehdä.n ainoastaan hyvin aikaisessa vaiheessa silloin kun sikiölle ei ole vielä yhtään mitään mikä muistuttaisi ihmistä ainoastaan sentin kokoinen veri hyytymä . Jottaälä puhu lapsien murhaamisesta alkio ei ole lapsi .ja jos niin elämää kunnioitat niin eikös ne siemnsolutkin ole eläviä jotka olet heitellyt milloin minnekin siis niistähän se raskaus alkaajiten se oletkin sinä joka tapat sillä siemensolit ovat eläviä liikkuvia aineosia joita miehet levittelelevät milloin minnekin . Äsiis lopeta sana lapsen tappo , koska Sami ole sitä äkukaan ei tee aborttia jos raskaus on niin pitkällä että siitä näkee elämisen

• Anonyymi

Niinhän sanoinkin että toiset sanovat onneksi ja toiset tuuriksi. Minä siunaukseksi ja varjelukseksi. Se johtuu vain yksinkertaisesti siitä että uskon Jumalaan ja hänen ihmetöihinsä. Te ette. Ja mehän sitten olemme sellaisia kuin olemme. Kaikkea hyvää teille toivon ja vaikka suuresti sitä tuuria ja onnea.
      Tämä oli tarkoitettu lähinnä tukemaan aloittajan kirjoitusta. Kenestäkään muista välittämättä Mina Uskon. Väittelemään en rupea. Joka tapauksessa se on merkillistä, että uudessa autossa öljysäiliön tiiviste hajoaa ja pudottaa öljyt tielle. Vanhoilla autoilla en ole koskaan ajanut, joten en ole tippaakaan harjaantunut ´kuulemaan´ vikoja.

• Anonyymi

öljysäiliön tiiviste hajoaa ??? siis öljysumppuvoitelu ? ei ne öljyt kerralla ulos tule ja moottori toimii ilman ölyäkin hetken

• Anonyymi

Kai sinä sitten uskot, että jumala on luonut nekin jotka eivät usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

öljysäiliön tiiviste hajoaa ??? siis öljysumppuvoitelu ? ei ne öljyt kerralla ulos tule ja moottori toimii ilman ölyäkin hetken

Mittasin kun ajattelin että vielä voin ajaa korjaamoon. Öljyä ei ollut yhtään. Kyllä ne valuivat sieltä kaikki ajon aikana. Se etten ajanut enää, oli korjaamon "käsky", Ota hinaaja, eipä tullut mieleen uskaltaa sitä vastaan alkaa väittämään. Siispä otin hinurin joka ei m maksanut minulle mitään. Takuukorjaus uudehkolle autolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mittasin kun ajattelin että vielä voin ajaa korjaamoon. Öljyä ei ollut yhtään. Kyllä ne valuivat sieltä kaikki ajon aikana. Se etten ajanut enää, oli korjaamon "käsky", Ota hinaaja, eipä tullut mieleen uskaltaa sitä vastaan alkaa väittämään. Siispä otin hinurin joka ei m maksanut minulle mitään. Takuukorjaus uudehkolle autolle.

Jos olisin ajanut ja moottori olisi leikannut kiinni. Kyllä olisi ollut täällä neuvojaa ja tuomitsijaa. Ja sitä paitsi, olisin joutunut maksamaan korjauskulut itse. Kai sinäkin sen verran ymmärrät vaikka onkin kova tarve väittää että olisin väärässä.

• Anonyymi

rakastuneelle on turha järkeä puhua , mielikuvituskaveriin rakastuneelle ei senkään vertaa 🤣

• Anonyymi

Et taida yhtää tajuta ketjun aiheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida yhtää tajuta ketjun aiheesta.

eli et ole koskaan ollut rakastunut ?

• Anonyymi

Ateistina voin vain ihmetellä että miksi täällä uskovaisten sivulla ko. keskustelua käydään?
      Voin sanoa omasta puolestani että EVVK!

• Anonyymi

Mutta silti olet täällä :d huomaatko tavallaan itsekin "ristiriidan"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti olet täällä :d huomaatko tavallaan itsekin "ristiriidan"

Ateisti on sivulla jota kuvittelee muiden sivuksi, Hihii!

• Anonyymi

Joskus sitä säikähti kun joku ateisti esitti jonkun muka hyvän vastaväitteen. Kun on aikuistunut ja nähnyt vastaväitteiden murenevan kerta toisensa jälkeen, sitä on oppinut jo luottamaan siihen, että Jumala aina näyttää miten kaikki väitteet häntä vastaan ovat tyhmien ihmisten turhia lörpötyksiä. Samassa uppoamattomassa veneessä täälläkin ollaan, Kristuksessa.

• Anonyymi

No ei se nyt ihan tuollaista ole, että vastaväitteet murenevat...
        mutta on totta kun uskosta keskustellaan niin toisella osapuolella on tietenkin vahva usko ja kun taas sillä ateistilla ei sitä ole niin onkin tavallaan hölmöä ajatella että hänen tulisi nähdä asiat samoin. Eikä monetkaan Raamatun asiat ole millään järjellä selitettävissä sekin pitää tunnustaa ja ei ihme että niitä siitä syystä niin paljon haastetaan mutta palstan perusteella sanoisin että jokinhan se on mikä ateisteja täällä pitää . Aina siis kun joku sinut haastaa niin muista ettei se kuitenkaan turhaa ole vaikka hetkittäin siltä tuntuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se nyt ihan tuollaista ole, että vastaväitteet murenevat...
        mutta on totta kun uskosta keskustellaan niin toisella osapuolella on tietenkin vahva usko ja kun taas sillä ateistilla ei sitä ole niin onkin tavallaan hölmöä ajatella että hänen tulisi nähdä asiat samoin. Eikä monetkaan Raamatun asiat ole millään järjellä selitettävissä sekin pitää tunnustaa ja ei ihme että niitä siitä syystä niin paljon haastetaan mutta palstan perusteella sanoisin että jokinhan se on mikä ateisteja täällä pitää . Aina siis kun joku sinut haastaa niin muista ettei se kuitenkaan turhaa ole vaikka hetkittäin siltä tuntuisi.

Vastaväitteet tosiaan murenee ja Jumalakin kutsuu epäuskoisia typeryksiksi Raamatussa. Eikä kukaan meistä tietenkään ole poikkeus, jos olemme epäuskoisina joskus elämää eläneet. En ole tähän mennessä kuullut yhtään vastaväitettä jota Jumala ei olisi minulle osoittanut hulluudeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastaväitteet tosiaan murenee ja Jumalakin kutsuu epäuskoisia typeryksiksi Raamatussa. Eikä kukaan meistä tietenkään ole poikkeus, jos olemme epäuskoisina joskus elämää eläneet. En ole tähän mennessä kuullut yhtään vastaväitettä jota Jumala ei olisi minulle osoittanut hulluudeksi.

Hulluus on hyvä suoja. Hulluutta vaatiikin ajatus että muka hyvä Jumala sallii vuosittain tuhansien lasten kuolla nälkään mutta muka varjeluksesta pelastaa jonkun hyvin syönneen ihmisen. Maassa jossa on satojatuhansia asunnottomia.....listaa voisi jatkaa loputtomiin tai saa jatkaa..

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamatussa ollut epäuskoisia. Siellä Jumala oli kansan keskuudessa.

• Kerro nyt mikä vastaväite on "musertunut"?

Kerro nyt mikä vastaväite on "musertunut"?

Niin edelleen odotan vastausta...

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Peräääsi lukitty tuhansia kertoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on ihan tarkka luku?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin sinuakin. Pidät joka kerta siitä kun otan sinut miehisesti takaa päin. Seuraavaan kertaan hani, pusi pusi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Heprealaiskirje 11:3 FB38
        [3] Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

Tässä Raamatun kohdassa kerrotaan että uskon kautta ymmärretään että maailma on rakennettu Jumalan sanalla. On siis epäuskoisia jotka eivät tätä ymmärrä koska eivät usko. Jumalankieltäjät ovat typeriä.

• Anonyymi kirjoitti:

Heprealaiskirje 11:3 FB38
        [3] Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

Tässä Raamatun kohdassa kerrotaan että uskon kautta ymmärretään että maailma on rakennettu Jumalan sanalla. On siis epäuskoisia jotka eivät tätä ymmärrä koska eivät usko. Jumalankieltäjät ovat typeriä.

Hullua ajatella, että sanomalla syntyy kaikkea.

Siitä puuttuu ensinnäkin silminnäkijä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hullua ajatella, että sanomalla syntyy kaikkea.

Siitä puuttuu ensinnäkin silminnäkijä.

Mitä hullua siinä on? Itse olen keskustellut tekoälyn kanssa ja se tuottaa sanalla sen mitä pyydän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin sinuakin. Pidät joka kerta siitä kun otan sinut miehisesti takaa päin. Seuraavaan kertaan hani, pusi pusi.

Turhaan sinä Híntti projisoit omia pervouksiasi muihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä hullua siinä on? Itse olen keskustellut tekoälyn kanssa ja se tuottaa sanalla sen mitä pyydän.

Tuleeko vaikka kukka?

Mutta että siihen maailman aikaan?

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Tuleeko vaikka kukka?

Mutta että siihen maailman aikaan?

On vai loogista tehdä se johtopäätös että Jumala pystyy luomaan sanalla maailman, jos ihminen pystyy luomaan virtuaalisia asioita sanoillaan. Jumala ei olisi Jumala jos hän ei pystyisi enempään kuin luodut ihmiset. Epäuskoisien on jostain syystä todella vaikea kuvitella mitään sellaista joksi Raamattu Jumalaa kuvaa. Heidän tuntuu olevan pakko katsoa Jumalaa ikäänkuin tämä olisi heitä yksinkertaisempi asia.

• Anonyymi

Minuakin alkoivat ateistien harjoittama järkeily kiinnostaa joskus 25 ikävuoden paikkeilla, ja eipä mennyt kuin pari vuotta, niin olin muuttunut ateistiksi.

• Anonyymi

Tiede muuttuu kokoajan. Raamatun tekstin sanoma ei muutu, vaikkakin käännöksissä onkin pienillä eri vivahteilla joitakin kohtia. Koska ei tarkaa vastineta ole eri kielilä.
      Jumalan Pyhä Henki avaa vähitellen uskoville Raamatun suurutta ja trakkuutta.

2. piet.1.
      20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
      21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
      2Tim. 3:16; 1Piet. 1:11

• Olen saanut selville, että Pyhän Hengen saaneet ovat saaneet siltä aivan erilaisia vastauksia samaan asiaan.

Se siis avaa kullekin täysin eri tavalla.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen saanut selville, että Pyhän Hengen saaneet ovat saaneet siltä aivan erilaisia vastauksia samaan asiaan.

Järkyttävä maha sinulla.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olen saanut selville, että Pyhän Hengen saaneet ovat saaneet siltä aivan erilaisia vastauksia samaan asiaan.

No näin ei tietenkään voi olla, yksi vastaaja on oikea tai ei yhtään.

• Anonyymi kirjoitti:

No näin ei tietenkään voi olla, yksi vastaaja on oikea tai ei yhtään.

Kun kyselin, niin jokaiselle Pyhä Henki oli antanut samaan asiaan eri vastauksen. Pyhä Henki pitää teitä pilkkanaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun kyselin, niin jokaiselle Pyhä Henki oli antanut samaan asiaan eri vastauksen. Pyhä Henki pitää teitä pilkkanaan.

torre: "Olen saanut selville..."

Piruko kertoi sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

torre: "Olen saanut selville..."

Piruko kertoi sinulle.

Kun kyselin Pyhän Hengen saaneilta. Pyhä Henki huijaa heitä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun kyselin Pyhän Hengen saaneilta. Pyhä Henki huijaa heitä.

Järkyttävä maha.

Etkö osaa edes hävetä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Järkyttävä maha.

Etkö osaa edes hävetä?

Osaatko sinä hävetä?

• Anonyymi kirjoitti:

Järkyttävä maha.

Etkö osaa edes hävetä?

Paino on laskenut 15 kiloa, joten mitä tässä muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko sinä hävetä?

Ei ole mitään syytä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Paino on laskenut 15 kiloa, joten mitä tässä muuta.

Vaakasi on taas rikki.

SeIiaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään syytä.

Eli et osaa. No en ajatellutkaan että olisit mikään penaalin terävin kynä. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Vaakasi on taas rikki.

SeIiaista.

On mahdollista, että kyseessä on sairaus.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mahasi on tosiaan niin valtava, että sairaus se on.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sinulla ei ole yhtään lihasta. Olet jo vanha pappa ja kuihdut. Mahasi vain kasvaa kun maksasi rasvottuu jatkuvasta ryyppäämisestä.

• Anonyymi

Yksikään tieteen suurista perusteorioista ei ole horjunut viimeiseen sataan vuoteen. Eli ei tiede ihan "koko ajan" muutu.

Toisaalta vaikka Raamatun teksti pysyy samana, niin tulkinnat vaihtuu. Aikanaan oli Raamatun vastaista rienausta vättää etteikö maapallo olisi universumin liikkumaton keskipiste. Nykyään Raamatun ei tulkita enää näin väitävänkään, koska tiede on todistanut että väite on väärä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla ei ole yhtään lihasta. Olet jo vanha pappa ja kuihdut. Mahasi vain kasvaa kun maksasi rasvottuu jatkuvasta ryyppäämisestä.

Ei ihan niin. Mahtuu taas entiset housut ja paidat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

OIwt aivan järkyttävä näky.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

PeIastusarmeijasta ilmaiseksi saatu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et osaa. No en ajatellutkaan että olisit mikään penaalin terävin kynä. :D

OIet tosiaan tyhmä kuin saapas.

Et ymmärrä edes lukemaasi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaksi järkyttävää Iäskimahaa.

Sinun on todellakin syytä hävetä.

• Anonyymi

Tiede muuttuu koko ajan, koska tieteen mekanismi on itseään korjaava. Tämä on juurikin tieteen vahvuus ja hienous. Raamatun mukaanhan piin arvo on edelleen tasan kolme. Voisivatko raamattuun uskovat kokeilla rakentaa tämän mukaisen pyörän? :D

• Anonyymi kirjoitti:

PeIastusarmeijasta ilmaiseksi saatu.

En ole ikinä käynyt Pelastusarmeijassa. Olet älytön.

Mutta hyvä kun sinä tiedät, että sieltä saa ilmaiseksi. Muut joutuvat maksamaan.

• Anonyymi

Aamen!

• Anonyymi

Sehän on selvä! Ihan turha kuvitella, että harhauskomukset katoavat järkipuheella.

• Anonyymi

Usko ei perustu faktoihin eikä logiikkaan, joten ei uskoa voi horjuttaakkaan faktoilla tai logiikalla.

• Anonyymi

Ei ole mitään ateismia. Oma elämäsi on ihan samanlaista uskoit tai et tai mitä kuvittelet ateismistasi. Aurinko nousee ajattelustamme riippumatta ja kaikki muukin tapahtuu kuten tapahtuu.

• Ei ateismia kuvitella. Jumalaa ei vain näy eikä kuulu.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei ateismia kuvitella. Jumalaa ei vain näy eikä kuulu.

Kyllä Jumala sinut näkee, mutta on vielä kärsivällinen!

• Anonyymi
        UUSI
        torre3 kirjoitti:

Ei ateismia kuvitella. Jumalaa ei vain näy eikä kuulu.

Saat odotella persoonallista Jumalaa, mutta sana Jumala tarkoittaa meidän suhdetta todellisuuteemme. Suhde voi olla vaikka minkälainen. Voi olla lakien orjuutama, epäaito ulkoa johdettu ihminen tai vapaa sielu, jolla on oma persoona ja lupa elää- Mitään ei ole tulossa eikä miksikään tarvitse tulla.

• Anonyymi

se menee niin että kun olet hävinnyt tarpeeksi paljon esim.kirkollisverossa niin et pysty eroamaan 🤣🤣🤣

• Anonyymi

"se menee niin että kun olet hävinnyt tarpeeksi paljon esim.kirkollisverossa niin et pysty eroamaan"

Naulan kantaan. Hyvätuloinen maksaa helposti 1000€/v. kirkollisveroa vuodessa ja lahkoissa rahastaminen on vielä paljon agressiivisempaa ja rahaa saattaa palaa tonni kuukaudessa.

Tämä sijoitus on tosin huonoin mitä on saatavilla, mutku "ikuinen elämä" eskapismi on niin helppoa, kun asiaa ei ajattele yhtään pidemmälle.

• Anonyymi

Kuvitteletko omaavasi vallan määrätä miten muut uskovaiset saavat ajatella?

• Anonyymi

Uskohan on nimenomaan muiden uskovien määräilyä ja herjaamista.

Eihän juuri muuta uskoa ole ilmentynyt.

Ateistit ovat niillä laineilla kuin poutasää.

• ”Ateistit voivat todistella ja tieteillä ihan miten heitä huvittaa, se ei tule muuttamaan käsitystäni Jumalasta eikä vaikuta siihen, miten uskon.”

Olipa jotenkin outo ajatus. Jokainen saa vapaasti muodostaa omanlaisensa maailmankatsomuksen. Sen vuoksi ihmiset päätyvät erilaisiin katsomuksiin-

Keskustelu on sitä, kun erilaiset maailmankatsomukset puolustavat omaa näkemystään sekä perustelevat sitä – vuorotellen.
      Kuuntelu on sitä, että yritetään ymmärtää noita toisenlaisiakin maailmankatsomuksia.

Käännyttäminen puolestaan on sitä, kun toista painostetaan muuttamaan maailmankatsomustaan samanlaiseksi oman katsomuksen kanssa, välillä kyseenalaisinkin keinoin.

”Anonyymi” 2025-04-10 14:46:30 heittää vielä oudommaksi: ”Minulla on demokratian antama oikeutus yrittää vaikuttaa yhteisiin asioihin haluamallani tavalla. Ateisteilla ei ole oikeutta estää minua siitä.”

Demokratia on sitä, että meillä on vapaus ilmaista mielipiteemme, vaikuttaa yhteiskuntaan eri tavoin. Samoin se on mm. sitä, että saamme vapaasti kokoontua yhteen. Kukaan suomessa ei estä, mutta joskus lakien kautta on hillittävä ihmisiä.

Joten, myös ateisteilla on samat oikeudet kuin sinulla ja päinvastoin.

• Demokratiasta vielä sen verran, että se on huono hallintomuoto. Mutta se on kaikkein vähiten huonoin. Tämän on historia todistanut monta kertaa...

• Anonyymi

Demokratiasta vielä sen verran, että se on huono hallintomuoto. Mutta se on kaikkein vähiten huonoin. Tämän on historia todistanut monta kertaa...

Ateisti ei ota huomioon sitä, että hän saattaa olla väärässä 50%:n todennäköisyydellä.
        Jumalaan uskova ei menetä mitään, vaikka Jumalaa ei olisikaan ja kaikki raukeaisi tyhjiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ateisti ei ota huomioon sitä, että hän saattaa olla väärässä 50%:n todennäköisyydellä.
        Jumalaan uskova ei menetä mitään, vaikka Jumalaa ei olisikaan ja kaikki raukeaisi tyhjiin.

Molemmat voivat olla väärässä matemaattisin keinoin.

Mutta ateisti on niskan päällä niin kauan kun Jumala ei esiin tule..

• Anonyymi kirjoitti:

Ai uskova ei menetä mitään? No kuule kun kuuntelee ja lukee niitä rajoitteita joita uskonto asettaa tänne maalliseen elämään, niin elämä olisi ainakin minusta paljon tylsempään jos olisi uskova.

Esim tieteessä en saisi tutustua mihinkään sellaiseen joka jollain tavalla asettuu jumalan luomisjärjestelmää vastaan. Tai en saisi käydä kaupassa sunnuntaisin. En saisi tanssia silloin kun haluan. En saisi harrastaa seksiä kuten haluan ja minua halutaan.

Ei tarvitse kuin listata kaikkea sitä, mitä KD-puolue ja sen edeltäjä SKL ovat vastustaneet. Eihän meillä olisi edes peruskoulua jos tuo porukka olisi saanut määrätä. Sen sijaan koulut olisivat täynnä uskonnon opetusta.

Puhumattakaan nyt seksuaalisista erityisryhmistä, joita jahdattaisiin poliisien toimesta ympäri maata. Uskonnollinen valtio olisi täydellinen poliisivaltio, jossa kaikki kyttäisivät toisiaan ja kilpailisivat puhdasoppisuudesta. Kiitos EI!

Ai uskova ei menetä mitään? No kuule kun kuuntelee ja lukee niitä rajoitteita joita uskonto asettaa tänne maalliseen elämään, niin elämä olisi ainakin minusta paljon tylsempään jos olisi uskova.

Esim tieteessä en saisi tutustua mihinkään sellaiseen joka jollain tavalla asettuu jumalan luomisjärjestelmää vastaan. Tai en saisi käydä kaupassa sunnuntaisin. En saisi tanssia silloin kun haluan. En saisi harrastaa seksiä kuten haluan ja minua halutaan.

Ei tarvitse kuin listata kaikkea sitä, mitä KD-puolue ja sen edeltäjä SKL ovat vastustaneet. Eihän meillä olisi edes peruskoulua jos tuo porukka olisi saanut määrätä. Sen sijaan koulut olisivat täynnä uskonnon opetusta.

Puhumattakaan nyt seksuaalisista erityisryhmistä, joita jahdattaisiin poliisien toimesta ympäri maata. Uskonnollinen valtio olisi täydellinen poliisivaltio, jossa kaikki kyttäisivät toisiaan ja kilpailisivat puhdasoppisuudesta. Kiitos EI!

Lisäksi uskovalla ei ole "varma" pelastuminen, vaikka se jumala olisikin olemassa. Nimittäin kuka sitä tietää minkä "merkkinen" se jumala on, joka on vastassa? Maailmassa kun on satoja uskontoja ja lahkoja, joilla kaikilla on oma "jumalansa" tai kuoleman jälkeinen elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ateisti ei ota huomioon sitä, että hän saattaa olla väärässä 50%:n todennäköisyydellä."

Nyt ei Jeesus ole antanut sinulle joko todennäköisyyslaskennan tai rehellisyyden armolahjaa (tai ei kumpaakaan). Sinun "logiikallasi", jos väitän saavani tänä iltana loton päävoiton niin olen 50% todennäköisyydellä oikeassa ja jos epäusko iskee ja uskon jääväni taas ilman päävoittoa, niin silloinkin olen oikeassa vain 50% todennäköisyydellä.

Se, että voi edes spekuloida siitä onko "Jumala" olemassa, perustuu vain siihen, että "Jumala" on jotain epämääräistä ja määrittelmätöntä höttöä. Kun mistään ei saa kiinni voi spekuloida, sillä olisiko kuitenkin jotain, josta ehkä saisi kuitenkin kiinni.

Heti kun jumalan määrittelee konkreettisesti olennoksi, jolla on joku määritelty vaikutus havaittavissa olevaan todellisuuteen, joku tahtotila ja joku motiivi, niin jumalasta tulee ristiriitainen ja mahdoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ateisti ei ota huomioon sitä, että hän saattaa olla väärässä 50%:n todennäköisyydellä."

Nyt ei Jeesus ole antanut sinulle joko todennäköisyyslaskennan tai rehellisyyden armolahjaa (tai ei kumpaakaan). Sinun "logiikallasi", jos väitän saavani tänä iltana loton päävoiton niin olen 50% todennäköisyydellä oikeassa ja jos epäusko iskee ja uskon jääväni taas ilman päävoittoa, niin silloinkin olen oikeassa vain 50% todennäköisyydellä.

Se, että voi edes spekuloida siitä onko "Jumala" olemassa, perustuu vain siihen, että "Jumala" on jotain epämääräistä ja määrittelmätöntä höttöä. Kun mistään ei saa kiinni voi spekuloida, sillä olisiko kuitenkin jotain, josta ehkä saisi kuitenkin kiinni.

Heti kun jumalan määrittelee konkreettisesti olennoksi, jolla on joku määritelty vaikutus havaittavissa olevaan todellisuuteen, joku tahtotila ja joku motiivi, niin jumalasta tulee ristiriitainen ja mahdoton.

Höh: "Kun mistään ei saa kiinni voi spekuloida, sillä olisiko kuitenkin jotain, josta ehkä saisi kuitenkin kiinni."??

Mistähän ateisti saa kiinni?
        Tyhjästä on paha nyhjästä!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Molemmat voivat olla väärässä matemaattisin keinoin.

Mutta ateisti on niskan päällä niin kauan kun Jumala ei esiin tule..

Onhan Hän Raamatun Sanassa esillä koko ajan!

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan Hän Raamatun Sanassa esillä koko ajan!

Raamattu on kirja, jossa on ihmisten ajatuksia. Ei se tee Jumalaa olemassa olevaksi.

Mieti edes sen verran, että miksi Jumala on vain kirjassa.

• Anonyymi

Mikäli uskosi on niin vankalla pohjalla, niin mistä tarve tehdä tällainen avaus?

• Anonyymi

Koska uskoon liittyy aina epäilys. Ilman epäilystä ei ole uskoa.

• Anonyymi

Matt 5
        "Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella. Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampunjalkaan. Siitä sen valo loistaa kaikille huoneessa oleville. Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

• ”Anonyymi” 2025-04-12 12:17:09 kirjoitti:
      ”Jumalaan uskova ei menetä mitään, vaikka Jumalaa ei olisikaan ja kaikki raukeaisi tyhjiin.”

Hm. Tuo on joskus esitetty perustelu, että varmuuden vuoksi uskoo Jumalaan. Ehkä silloin ei myöskään ole kovin kiinnostunut sinällään kristinuskon opetuksista. Mutta se on toisaalta hyvä alku.

Kukaan ei ole tullut kuoleman takaa meille kertomaan, mitä siellä on vai onko mitään. Sen vuoksi meillä on usko….

”Mistänäitäoikeintulee” 2025-04-12 12:53:20 kommentoi: ”Lisäksi uskovalla ei ole "varma" pelastuminen, vaikka se jumala olisikin olemassa.”

Näin myös Raamatussa on ja näin myös Jeesus opettaa. Ehkä siksi, että se tekee ihmisestä kovan ja itsekeskeisen, joka johtaa sitten niihin pahoihin tekoihin.

Mutta yksi keskeinen ja ikuinen keskustelun aihe on siis tuo, onko Jumala tai ylipäätään jumalia, olemassa vai ei. Se ei ole kovin hedelmällinen kiistan aihe.

• Anonyymi

" ”Lisäksi uskovalla ei ole "varma" pelastuminen, vaikka se jumala olisikin olemassa.”

Jeesukseen uskovat olemme varmoja pelastuksesta, sillä näin Jumala on luvannut. Ja Jumala on sentäs kaikkivaltias.

Varsinkin tänä aikana ilosanoma Jeesuksesta on ainut järjellinen teko kelle tahansa koska Herramme tulo alkaa näkyä niin selvästi maailman tapahtumissa. Ja uuden herätysaallon ensivireet ovat näkyvillä, varsinkin nuorison keskuudessa.

• Anonyymi

Hyvä ja paha taistelee tässä maailmassa joka asiassa hamaan loppuun saakka!

• Anonyymi

Ei ateistit mitenkään pysty uskoa horjuttamaan kun eivät siitä mitään ymmärrä.

Uskoa horjuttaa uskovien keskinäinen herjaaminen, fallostelu, sotarikosten kannattaminen sekä Raamatun sanan vääristely ettei ole kirjoitettu siten kun kirjoitettu on, vaan tehdään omia hurjia tulkintoja.

Kyllä saatanakin sen ymmärtää että uskovien kautta sen hyökkäys tulee tapahtua.

• Anonyymi

"Uskoa horjuttaa uskovien keskinäinen herjaaminen, fallostelu, ..."

Ei uskoa Jeesukseen mikään voi horjuttaa, ei ainakaan näinä aikoina kun Jeesuksen tulo näyttää yhä ilmeisemmältä kun maailma ympärillä sortuu. On alkamassa uusherätysaalto missä julistus Jeesuksesta on tulossa yhteiskunnan tärkeimmäksi osa-alueeksi. Fallostelu on homoseksuaaleille tärkeä asia ja evankeliumi Jeesuksesta tärkein asia rukouksen ohella. Jumala auttakoon kun maailma on nyt hajaomassa, niin nostakaamme päämme. Näin kehoittaa Jumalan sana. Amen

• Anonyymi kirjoitti:

Ei uskoa Jeesukseen mikään voi horjuttaa, ei ainakaan näinä aikoina kun Jeesuksen tulo näyttää yhä ilmeisemmältä kun maailma ympärillä sortuu. On alkamassa uusherätysaalto missä julistus Jeesuksesta on tulossa yhteiskunnan tärkeimmäksi osa-alueeksi. Fallostelu on homoseksuaaleille tärkeä asia ja evankeliumi Jeesuksesta tärkein asia rukouksen ohella. Jumala auttakoon kun maailma on nyt hajaomassa, niin nostakaamme päämme. Näin kehoittaa Jumalan sana. Amen

Jaa-a, että kuinkahan mones "herätysaalto" sitä on taas alkamassa? Niitä on tällä palstalla julistettu tämän tästä mutta aina vaan tulee turpiin. Kirkon jäsenmäärä se vaan jatkaa laskuaan kuten lehmän häntä - kohta vajaa puolet kuuluu kirkkoon - mutta nämä hihhulit ne vain näkevät että "kohta alkaa suuri herätys!!". No, minun puolesta saisivatkin herätä. Todellisuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea sinäkin odotat. Homot tekevät yhdyskunnassa sitä mitä muutkin.

• Anonyymi

Jaa-a, että kuinkahan mones "herätysaalto" sitä on taas alkamassa? Niitä on tällä palstalla julistettu tämän tästä mutta aina vaan tulee turpiin. Kirkon jäsenmäärä se vaan jatkaa laskuaan kuten lehmän häntä - kohta vajaa puolet kuuluu kirkkoon - mutta nämä hihhulit ne vain näkevät että "kohta alkaa suuri herätys!!". No, minun puolesta saisivatkin herätä. Todellisuuteen.

Mihinkähän "mistänäitäoikeintulee" turvautuu kerran, kun ikuisuus alkaa. Riittääkö hänelle se, että luut maatuvat haudassaan?
        "Mihin puu kaatuu, siihen se maatuu."
        Kukaan ei joudu vastaamaan teoistaan eikä mitään tuomiota ole? Elämässä saa tehdä mitä tahansa ilman että joutuu siitä vastuuseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihinkähän "mistänäitäoikeintulee" turvautuu kerran, kun ikuisuus alkaa. Riittääkö hänelle se, että luut maatuvat haudassaan?
        "Mihin puu kaatuu, siihen se maatuu."
        Kukaan ei joudu vastaamaan teoistaan eikä mitään tuomiota ole? Elämässä saa tehdä mitä tahansa ilman että joutuu siitä vastuuseen?

Evolutio-oppi on juuri tuollaista. Mutatiot synnyttävät aina uusia parempia lajeja, ja entiset lajit myös ihmisten kohdalla saavat maatua rauhassa eikä kenenkään tarvitse kantaa vastuuta teoistaan.
        Jo järkikin sanoo, että tuo on väärin.
        Mutta kun hylätään Jumalan ohjaus ja suunnitelma, niin tuollaiseen ateistiseen oppiin uskotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Evolutio-oppi on juuri tuollaista. Mutatiot synnyttävät aina uusia parempia lajeja, ja entiset lajit myös ihmisten kohdalla saavat maatua rauhassa eikä kenenkään tarvitse kantaa vastuuta teoistaan.
        Jo järkikin sanoo, että tuo on väärin.
        Mutta kun hylätään Jumalan ohjaus ja suunnitelma, niin tuollaiseen ateistiseen oppiin uskotaan.

Ei järki sano, että maailma on väistämättömän oikeudenmukainen, vaan tunne sanoo, että sen tulisi olla. Kun katsoo ympärilleen, niin järki sanoo, että maailma ei ole oikeudenmukainen. Miljoona lasta kuolee malariaan vuodessa vain siksi että ovat köyhiä ja sattuivat syntymään väärälle alueelle. Se on ihan saatanan väärin ja kohtuutonta. Vaikka kaikki maailman kristityt rukoilevat heidän puolestaan, niin vaikutus on nolla. Malarialääkkeet, malariasääskiä torjuvat verkot, sääskien torjunta - ne auttavat.

Olisi lohdullista ajatella, että olisi joku hyvän Jumalan laatima suunnitelma ja että lopulta oikeudenmukaisuus toteutuisi jotenkin meistä riippumatta. Mikään ei viittaa siihen, että näin käy. Ainoat suojelusenkelit olemme me itse toinen toisillemme. Viattomien turha kärsimys vähenee vain sen verran kuin mitä me ihmiset sitä pystymme vähentämään. Rukoilu on loistoiminto oman omantunnon rauhoittamiseksi. Jos rukoilee jonkun puolesta, niin ei ole auttanut häntä vielä yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei järki sano, että maailma on väistämättömän oikeudenmukainen, vaan tunne sanoo, että sen tulisi olla. Kun katsoo ympärilleen, niin järki sanoo, että maailma ei ole oikeudenmukainen. Miljoona lasta kuolee malariaan vuodessa vain siksi että ovat köyhiä ja sattuivat syntymään väärälle alueelle. Se on ihan saatanan väärin ja kohtuutonta. Vaikka kaikki maailman kristityt rukoilevat heidän puolestaan, niin vaikutus on nolla. Malarialääkkeet, malariasääskiä torjuvat verkot, sääskien torjunta - ne auttavat.

Olisi lohdullista ajatella, että olisi joku hyvän Jumalan laatima suunnitelma ja että lopulta oikeudenmukaisuus toteutuisi jotenkin meistä riippumatta. Mikään ei viittaa siihen, että näin käy. Ainoat suojelusenkelit olemme me itse toinen toisillemme. Viattomien turha kärsimys vähenee vain sen verran kuin mitä me ihmiset sitä pystymme vähentämään. Rukoilu on loistoiminto oman omantunnon rauhoittamiseksi. Jos rukoilee jonkun puolesta, niin ei ole auttanut häntä vielä yhtään.

Tuntuuko sinusta, että tuo on totta: " Ainoat suojelusenkelit olemme me itse toinen toisillemme. "
        Putin varmaan tykkäisi tuollaisesta.
        Syntiinlankeemuksen seurauksena ihmisestä tuli itsekäs ja omaa etuaan tavoitteleva. Jos uskoo, kuten ateistit uskovat, niin ihmisellä ei ole mitään vastuuta teoistaan. Kaikki päättyy hautaan?
        Aika lohduton on tuollainen uskomus.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin juuri. Siksi on hyvä, että homojen muutumiseksi heteroksi vain rukoillaan.

• Anonyymi

Joku kerran teki vertailun sille, mitä pahimmillaan voi tapahtua jos käykin päin vastoin mihin uskot.

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa "päin vastoin"?
        Luuleeko taas joku vain oman napansa näkevä kristitty, että vaihtoehdot ovat evankelisluterilainen kristinusko (ja sen ehkä ainoa oikea alalaji) ja ateismi?

Uskontoja ja niiden alalahkoja on loputtomasti. Miten tuossa lotossa osaa arvata oikein, kun yhdenkään jumalan perusteluksi ei ole kuin uskovien selittelyä ja käsienheiluttelua?
        Miksi uskoisin, että joku niistä mahtavista jumalista olisi totta ja hänelle olisi tärkeää että uskoisin hänen olevan olemassa, mutta tuo jumala ei pane tikkua ristiin sen eteen että vakuuttaisi minut?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "päin vastoin"?
        Luuleeko taas joku vain oman napansa näkevä kristitty, että vaihtoehdot ovat evankelisluterilainen kristinusko (ja sen ehkä ainoa oikea alalaji) ja ateismi?

Uskontoja ja niiden alalahkoja on loputtomasti. Miten tuossa lotossa osaa arvata oikein, kun yhdenkään jumalan perusteluksi ei ole kuin uskovien selittelyä ja käsienheiluttelua?
        Miksi uskoisin, että joku niistä mahtavista jumalista olisi totta ja hänelle olisi tärkeää että uskoisin hänen olevan olemassa, mutta tuo jumala ei pane tikkua ristiin sen eteen että vakuuttaisi minut?

Että ne jotka luulevat pelastuvansa, heitetään ikuiseen kärsimykseen. Jeesus.

• No jollakin tavalla kuitenkin hintsusti häiritsee . No vika lienee, että olet jotain muka uudesti syntyneitä koska heillä on yleensä niitä suuria tunne-elämyksiä ja myös jokin kummallinen tarve ikäänkuin kokoajan puolustautua mitä tällainen ihan tavallinen uskoon kasvatettu kirkkokasvatti ei ymmärrä.

• Anonyymi

Aloittajalle: ole rauhassa, en häiritse uskoasi millään tavoin! Et häiritse minun vapauttani toivottavasti!

• Näinpä siitä juuri tälläiset kirjotukset kertoo. EI häiritse mutta kun..

• Anonyymi

En ole aina ollut uskossa. Ei se aika niin herkkua ollut, että siihen kaipaisin takaisin. Mieluummin olen uskossa kuin ateisti.

• Anonyymi

No kunhan parhainpäin selittelet. Totushan on se ettei ihminen muutu.

• Anonyymi

• Anonyymi

Joku on sanonut, että vasta uskoa vaatiikin jos väittää että Jumalaa ei ole.

• Moni uskova esittää, että ateisti on väärässä, kun ei usko Jumalaan, että voisi pelastua. Uskova voittaa, vaikka Jumala ei olisikaan olemassa.

Logiikka on omituinen.

• Anonyymi

Kyllä, silloin millään ei ole mitään tarkoitusta.

• Homoja vihataan muutenkin. Nimittäin uskovat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Homoja vihataan muutenkin. Nimittäin uskovat.

Sinua vihataan. Olet häpeäksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua vihataan. Olet häpeäksi!

Älä viitsi yleistää. Eivät kaikki ajattele kuten sinä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Älä viitsi yleistää. Eivät kaikki ajattele kuten sinä.

Kaikki vihaavat sinua tai nauravat tyhmyydellesi ja ulkonäöllesi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki vihaavat sinua tai nauravat tyhmyydellesi ja ulkonäöllesi.

Ja kaikki kehuvat sinun älykkyyttäsi, heh.

• Anonyymi
      UUSI

Siinähän uskot kukaan ei kiellä . Samalla kun sitä voisi hieman ajatella laajemmin. Niitäkin asioita.Tiede on edistynyt valtavasti viimeisinä vuosikymmeninä ja ihmiset osaavat katsoa uskon asioita realistisesti . Siis ei usko mahdottomuuksiin , sillä koskaan ei ole ollut yhtäkään ihmistä joka olisi tehnyt jotain ihmeitä eikä jumalakaan .
      Uskovaiset puhuvat ihmeteoista , onko todella niin huonosti asiat että uskotaan asioihin mitkä ovat mahdottomuuksia . Se mikä ei ole loogisesti käsiteltävissä ei myöskaan voi tapahtua . Mitään taikureita ei ole olemassa.n
      Tiede on muuten sinullekkin antanut mahdollisuuden että saat olla koneella ja kirjoitella vai tuliko digitaaliset asiat uskonnollisten ihmeiden kautta jotenkin . Jos ei kykene ajattelemaan asioita sellaisina kun ne ovat niin sillekään ei mitään voi .siis ole miten haluat omapa on asiasi.

• Anonyymi
      UUSI

Eli olet lukinnut jonkinlaisen absoluuttisen kannan johon et halua edes kuulla todisteita vastaan? Saat toki tehdä niin, mutta se ei ole rehellistä sinulta. Pahimmillaan se voi olla jopa sinun oman elämäsi sisällön tuhoava päätös.

Tulee mieleen tietyt salaliittoteoreetikot kuten litteän maan kannattajat. Ei heitä kiinnosta tiede ja todisteet maan pyöreydestä. He haluavat öyhöttää asiasta ja sen takia he ovat hyvinkin eristäytyneenä muusta yhteiskunnasta.

Homma menee jopa siihen, ettei kukaan ei halua töihin henkilöä joka sekoilee jostakin litteästä maasta, kun muita ei edes kiinnosta koko aihe.

Täällä on jo monet huomauttaneetkin, että niin pitkään kun ihan itse uskot asiaasi ilman sen hieromista muiden naamaan, niin siitä ei ole varsinaisesti ongelmaa sosiaalisesti.

En usko sinun edes törmäävän ateisteihin, jos et hiero uskontoasi heidän naamaansa. Saatat tehdä sitä muuten edes tajuamattasi. Mutta jos sinua ei kiinnosta toisten ilmoitus asiasta, niin pysytkin tietämättömänä.

• UUSI

”Tolkun.Ihminen” 2025-04-14 20:06:12 kirjoitti: ”…uudesti syntyneitä koska heillä on yleensä niitä suuria tunne-elämyksiä ja myös jokin kummallinen tarve ikäänkuin kokoajan puolustautua mitä tällainen ihan tavallinen uskoon kasvatettu kirkkokasvatti ei ymmärrä.”

Ikävä kyllä näyttää vahvasti siltä, että osa uskovista haluaa kieltää ensinnäkin uskon niiltä, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan.
      Puolustan myös meitä, jotka ovat ”tavallisia” uskovia että saamme olla sellaisia. Ongelma vain on, miten paljon eräät uskovat ovatkaan saaneet luotua aika ikävää kuvaa siitä, mitä on olla uskova.

Esimerkkejä:
      ”Anonyymi” 2025-04-14 19:43:53: ”Luuleeko taas joku vain oman napansa näkevä kristitty, että vaihtoehdot ovat evankelisluterilainen kristinusko (ja sen ehkä ainoa oikea alalaji) ja ateismi?”

Täällä olevat uskovat harvat ovat luterilaisia, he ovat joko vapaista suunnista, jostain liikkeestä mikä ei liity mihinkään kirkkokuntaan tai viidesläisiä. Ei siis kannata tehdä on yksioikoisia päätelmiä.

”Anonyymi” 2025-04-15 17:39:30: ”Uskovaiset puhuvat ihmeteoista , onko todella niin huonosti asiat että uskotaan asioihin mitkä ovat mahdottomuuksia”

Näitä ”ihmetekoja” käyttävät markkinointivalttinaan etenkin karismaattiset liikkeet, mutta myös osa helluntailaisista jne. Ihmeitä luvataan kukkuramitoin, mutta yleensä niitä ei juuri tapahdu.
      Suurin osa uskovista suhtautuu näihin aika kriittisesti.

”Anonyymi” 2025-04-15 18:56:20: ”Tulee mieleen tietyt salaliittoteoreetikot kuten litteän maan kannattajat. Ei heitä kiinnosta tiede ja todisteet maan pyöreydestä.”

Ikävä että tuollainen mielikuva on syntynyt jonkin hyvin marginaalisen ryhmä kautta. Ei vastaa suurinta osaa uskovista. Tiede ei ole mikään vihollinen meille.

• Anonyymi
        UUSI

"Ikävä kyllä näyttää vahvasti siltä, että osa uskovista haluaa kieltää ensinnäkin uskon niiltä, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan."

Voi kuinka kieroutuneeksi voi ei-uskovan ajatusmaailma mennä.

Emme kiellä keneltäkään aitoa uskoa Jeesukseen vaan päinvastoin julistamme uskoontulemista Jeesukseen! Tähänhän Jeesus on meidät käskenyt ja velvoittanut että julistamme evankeliumia kaikkeen maailmaan.

"Täällä olevat uskovat harvat ovat luterilaisia ..."

Juuri tässä se ongelma on, he ovat luterilaisia eli Lutheriin uskovia kun taas kristityt ovat Jeesukseen uskovia ja Jeesuksen seuraajia. Tämä on selvästi sanottu Raamatussa eikä Raamattu edes mainitse Lutherista yhtään mitään.

"Näitä ”ihmetekoja” käyttävät markkinointivalttinaan etenkin karismaattiset liikkeet, mutta ..."

Tässä se ongelma ja luterilaisten epäusko tulee näkyviin ja esille. He eivät usko Jumalan kykyisyyteen tehdä ihan mitä vain mitä tiede eikä ihminen kykene käsittämään. Näitä sanotaan ihmeiksi mitä itsekin olen kokenut pilvin pimein ja jokainen aidosti Jeesukseen uskova on näitä ihmeitä kokenut.

"Ikävä että tuollainen mielikuva on syntynyt jonkin hyvin marginaalisen ryhmä kautta. "

No tottakai mummolle ym. tulee ikävä mielikuva Jeesukseen uskovista ja tämän ikävän mielikuvan työstämiseen nämä ei-uskovat keksivät erilaisia "perusteita" mitä sitten elättelevät mielikuvissaan. Paholaisen tehtävä on juuri tuo kristinuskon vastaisten mielikuvin ja muka perustelujen rakentaminen jotta me Jeesukseen uskovat lannistuisimme. Mutta koska meillä kuitenkin on turva Jumalassa niin mitä tämän maailman pahat voimat meille voi - - ei yhtään mitään muuta kuin lisää tarvetta evankelioimiseen.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävä kyllä näyttää vahvasti siltä, että osa uskovista haluaa kieltää ensinnäkin uskon niiltä, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan."

Voi kuinka kieroutuneeksi voi ei-uskovan ajatusmaailma mennä.

Emme kiellä keneltäkään aitoa uskoa Jeesukseen vaan päinvastoin julistamme uskoontulemista Jeesukseen! Tähänhän Jeesus on meidät käskenyt ja velvoittanut että julistamme evankeliumia kaikkeen maailmaan.

"Täällä olevat uskovat harvat ovat luterilaisia ..."

Juuri tässä se ongelma on, he ovat luterilaisia eli Lutheriin uskovia kun taas kristityt ovat Jeesukseen uskovia ja Jeesuksen seuraajia. Tämä on selvästi sanottu Raamatussa eikä Raamattu edes mainitse Lutherista yhtään mitään.

"Näitä ”ihmetekoja” käyttävät markkinointivalttinaan etenkin karismaattiset liikkeet, mutta ..."

Tässä se ongelma ja luterilaisten epäusko tulee näkyviin ja esille. He eivät usko Jumalan kykyisyyteen tehdä ihan mitä vain mitä tiede eikä ihminen kykene käsittämään. Näitä sanotaan ihmeiksi mitä itsekin olen kokenut pilvin pimein ja jokainen aidosti Jeesukseen uskova on näitä ihmeitä kokenut.

"Ikävä että tuollainen mielikuva on syntynyt jonkin hyvin marginaalisen ryhmä kautta. "

No tottakai mummolle ym. tulee ikävä mielikuva Jeesukseen uskovista ja tämän ikävän mielikuvan työstämiseen nämä ei-uskovat keksivät erilaisia "perusteita" mitä sitten elättelevät mielikuvissaan. Paholaisen tehtävä on juuri tuo kristinuskon vastaisten mielikuvin ja muka perustelujen rakentaminen jotta me Jeesukseen uskovat lannistuisimme. Mutta koska meillä kuitenkin on turva Jumalassa niin mitä tämän maailman pahat voimat meille voi - - ei yhtään mitään muuta kuin lisää tarvetta evankelioimiseen.

Kokonaisuudessa Suomessa uskominen on rajusti vähentynyt. Kenen vika?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      183
      2244
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      172
      1990
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      44
      1933
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      128
      1630
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      64
      1509
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      189
      1470
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1221
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      32
      1094
    9. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1063
    10. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      75
      1053
    Aihe