Autoilu on maailman paskinta hommaa

Anonyymi-ap

Miten joku voi tykätä autolla ajosta ja sanoa sen olevan nautinto.
Meikäläistä ei paljon autolla ajo kiinnosta.
En voi edes käsittää, että joillakin on työmatka yli 100km suuntaansa, kun 10 km työmatka autolla olisi meikäläiselle aivan likaa, sen ajan mielummin polkupyärällä.
Sensijaan autolla ajo tietokone/konsolipelissä on mukavaa, pirstävää ja voisin ajaa tuntikaupalla, mutten oikealla autolla, vaikka sellainen on ja olen sellaisella ajanut.
Ihannetilanne olisi, jos autoa ei koskaan tarvitsisi, mutta joutuu käymään taimikkoa hoitamassa ja polttopuita hakemassa ja matkaa on yli 100km.
Kaupungissa ajan 99% ajoista polkupyörällä.
Polkupyörällä ajo on 10000x mukavampaa, kuin autolla ajo!!!
Polkupyörään hankin pyöräperäkärryn, jolla ostoskassit kulkee mukavasti.

42

341

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Autoilu on ainut nautinto koko elämässä . Autoilen vähintään 5 tuntia päivässä huvikseen ja omistan 3 autoa. Neljännen hankin kesällä .

• Anonyymi

eduwskunnan juttukin jos ei kenelläkään ole ensin eahaqaa kätreisrä mennä töihin niin sw pirää rulla ensin eeeaha jorrfs olisi erahaa rehsä ryörä....

• Anonyymi

Autoilu on liikkumisen väline. Heti kun tulee maan kattava metroverkosto voidaan autoilusta kai jo luopua. Sitä odotellessa.

AV

• Anonyymi

niin katos ensin raha, sigrn työ, kenelläkään ei ole rshss fhdä yöä

oma juttuni niin yrittää sutss msdentuneritw tryttöjäkin jonekin niin.

ensin käterinen dsittnetyäö nyyten yhtriskunts ei oikein toimi...

• Anonyymi

Mua ei myöskään autoilu kiinnosta laisinkaan ja siksi olenkin palkannutkin itselleni autokuskin koppaslakilla. Saan itse istua takapenkillä kun persu ajaa autoani samalla päristellen suullansa jotta pryymmm .... prymmm ... prätpäti ... prät. Jos jotakin huonoa on tässä ratkaisussani niin se on se jotta persuni haisee viinalle sekä pierulle.

• Anonyymi

Minuakaan ei autoilu kiinnosta. Ajan edullisella autolla ja sinne minne haluan tai on pakko mennä. Muuten lepäilee parkkipaikalla, vähän tulee kilometrejä. On tosiaan vaikea ymmärtää, oli kerran yksi työkaveri, silloin kun bensa ei ollut vielä näin kallista, joka piti iltahuvinaan lähteä ajelemaan. Se oli hänestä rentouttavaa, nautinnollista ja mukavaa ajankulua. Sitä minä ihmettelin.

• Anonyymi

Vajaa 2 miljoonan kilometrin ja 37 auton kokemuksella sanon, että autoilu on perseestä.
      Silti en ikinä vois vetää spandexeja jalkaani ja sotkea perse pystyssä naisbalettitanssijaa muistuttavalla vartalolla ympäriinsä jollain kippurasarvipyörällä 😂😂😂😂😂

• Autoilu on mitä loistavinta hommaa, päivääkään en vaihtaisi pois!

Kyllä siinä sielu lepää ja tajunta virtaa, kun painattelee vaikkapa Espoosta Tampereelle työkeikalle varhain aamusta, nilkka suorana rapsakkaa ylinopeutta. Ehdin kirjoitella puolisen vihkoa muistiinpanoja sillä matkalla, tokikin hirveitä harakanvarpaita kun ei sitä katsetta voi vihkoon kääntää. Mutta kaikki unohtuneet työ- yms. asiat tulee kirjoitettua muistilistalle ja sitten on pää tyhjää täynnä.

Eikä pk-seudun aamuruuhkatkaan lopulta niin pahoja ole, nimittäin siinä saa 10km matkaan tuhrattua 45 minuuttia ja sinä aikana saa kokea ihmiselon kaikki mahdolliset tunteet ääripäitään myöten. Jumankekka että siinä herää ja veressä on enemmän adrenaliinia kuin itse verta jahka kustannuspaikalle pääsee.

Joo, päivääkään ratissa en vaihtais, en niitä paskojakaan päiviä.

• Anonyymi

Sinua on muuten täällä ikävöity! Kiva, kun ehdit välillä käymään täälläkin 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua on muuten täällä ikävöity! Kiva, kun ehdit välillä käymään täälläkin 😊

Kappas 😮
        Otin taktisen tauon, kun en viittinyt käyttää huonosti toimivaa palstaa ja nyt tulin kurkkaamaan, että eihän tätä käytää juuri kukaan muukaan. Paitsi että nyt saattaa olla, että palsta taas toimii rekattujen kaipaamien ominaisuuksien osalta.

• randombypasser kirjoitti:

Kappas 😮
        Otin taktisen tauon, kun en viittinyt käyttää huonosti toimivaa palstaa ja nyt tulin kurkkaamaan, että eihän tätä käytää juuri kukaan muukaan. Paitsi että nyt saattaa olla, että palsta taas toimii rekattujen kaipaamien ominaisuuksien osalta.

Toimiiko? Oikeasti..?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Toimiiko? Oikeasti..?

Ei toimi. Vellikello kyllä näyttää uuden viestin, mutta historia ei säily ja satunnaisesti omasta viestisä tulee vellikelloon merkki. Paskana mikä paskana.

Ei toimi. Vellikello kyllä näyttää uuden viestin, mutta historia ei säily ja satunnaisesti omasta viestisä tulee vellikelloon merkki. Paskana mikä paskana.

Niin .. paska mikä paska. Mulla roikkunut vellikellossa simitin viesti helmikuusta asti. En saa sitä poistettua.
        Ja luin, että rakas Allusi ei edes pääse enää kirjautumaankaan.
        Ei tää toimi tänään. Josko huomenna..?

• randombypasser
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin .. paska mikä paska. Mulla roikkunut vellikellossa simitin viesti helmikuusta asti. En saa sitä poistettua.
        Ja luin, että rakas Allusi ei edes pääse enää kirjautumaankaan.
        Ei tää toimi tänään. Josko huomenna..?

Ei taida enää tulla toimimaan, sellaista oli viesti ylläpidon suunnalta, vaikkeivät suoraan mitään sanoneetkaan. No tulipahan käytyä kattomassa mikä on tilanne, nyt voi taas olla hyvällä mielellä pari kuukautta poissa.

• Anonyymi

Sua ei välttämättä kannattaisi päästää rattiin 🤭

Ps: Ihana "nähdä" sua! 🥰

T:Aletheias, joka ei pääse enää profiiliinsa

Ei taida enää tulla toimimaan, sellaista oli viesti ylläpidon suunnalta, vaikkeivät suoraan mitään sanoneetkaan. No tulipahan käytyä kattomassa mikä on tilanne, nyt voi taas olla hyvällä mielellä pari kuukautta poissa.

Ei käy. Kyllä sun täytyy välillä tulla meitä ilostuttamaan. Sinua on kaivattu.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei käy. Kyllä sun täytyy välillä tulla meitä ilostuttamaan. Sinua on kaivattu.

Kyllähän se käy. Nytkin pidin pienen tauon ja tulin sitten tänne pilaamaan päivän, niin voinen tehdä saman uudelleen? 😂
        Ja pysyy kaipauskin voimissaan, kun ei luuhaa täällä joka päivä 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Sua ei välttämättä kannattaisi päästää rattiin 🤭

Ps: Ihana "nähdä" sua! 🥰

T:Aletheias, joka ei pääse enää profiiliinsa

Ei ehkä Hondan rattiin, mutta yhdellä bemarilla voisin kyllä poltella kumeja pitkin Satakuntaa 😂

Kuin myös, kiva nähdä 🤔

T: ei täällä enää profiilia mihinkään tarttekaan, kun se toimii yhtä hyvin kuin muumina oleminen...

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Ei ehkä Hondan rattiin, mutta yhdellä bemarilla voisin kyllä poltella kumeja pitkin Satakuntaa 😂

Kuin myös, kiva nähdä 🤔

T: ei täällä enää profiilia mihinkään tarttekaan, kun se toimii yhtä hyvin kuin muumina oleminen...

Sulla on ikuinen porttikielto bemarin rattiin! 🛑 Ei sitä nyt kuka tahansa pääse ajamaan 😏😁

Ei profiilista tällä hetkellä tosiaan kauheasti hyötyä ole muuta kuin se, ettei tarvitse muistaa allekirjoittaa viestejään. Se on osoittautunut mulle ylitsepääsemättömäksi haasteeksi 😅 Vaikkei sillä kai niin väliä, mutta olen silti vähän sitä mieltä, että on helpompaa keskustella kun vähän tietää, kuka vastailee.

Laitoin sulle muuten joskus sähköpostiakin, liekö tullut aikoinaan perille 🤔

Hei miten sun kisu voi? 😻

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on ikuinen porttikielto bemarin rattiin! 🛑 Ei sitä nyt kuka tahansa pääse ajamaan 😏😁

Ei profiilista tällä hetkellä tosiaan kauheasti hyötyä ole muuta kuin se, ettei tarvitse muistaa allekirjoittaa viestejään. Se on osoittautunut mulle ylitsepääsemättömäksi haasteeksi 😅 Vaikkei sillä kai niin väliä, mutta olen silti vähän sitä mieltä, että on helpompaa keskustella kun vähän tietää, kuka vastailee.

Laitoin sulle muuten joskus sähköpostiakin, liekö tullut aikoinaan perille 🤔

Hei miten sun kisu voi? 😻

Mä olen ainoa, joka voi antaa sille bemulle sen ansaitsemaa kyytiä, joten avaimet tänn! Pääsis Honda-rukkakin ansaitulle eläkkeelle jonkun muorin kauppakassiksi 😂

Jep, se on enää ainoa ilo profiilista, että on se allekirjoitus valmiina ja tietää kuka hölisee. Taisi loppua S24:n omistajilta rahat, niin ei tartte enää ylläpitää eikä ainakaan kehittää.

Minneköhän se posti on mennyt? No en kyllä ole rande-laatikkoon katsonut kuukausiin, niin eipä ole tietoisuutta. Missähän sen laatikon salasanakin on... Mä koitan kaivella...

Kissa voi. Se voi hyvin. Liian hyvin persoonalleen. Määräaikaishuolto oli vikatikki, nyt siitä vasta ääntä taas lähteekin ja joka päivä kinataan/väitellään jostain asiasta, yleensä ruoasta. Pitää hankkia Valiumia tai jotain, niin saa sen vähän seesteisemmäksi 😂

Nysse on hyvät yöt!

• Anonyymi

Mä olen ainoa, joka voi antaa sille bemulle sen ansaitsemaa kyytiä, joten avaimet tänn! Pääsis Honda-rukkakin ansaitulle eläkkeelle jonkun muorin kauppakassiksi 😂

Jep, se on enää ainoa ilo profiilista, että on se allekirjoitus valmiina ja tietää kuka hölisee. Taisi loppua S24:n omistajilta rahat, niin ei tartte enää ylläpitää eikä ainakaan kehittää.

Minneköhän se posti on mennyt? No en kyllä ole rande-laatikkoon katsonut kuukausiin, niin eipä ole tietoisuutta. Missähän sen laatikon salasanakin on... Mä koitan kaivella...

Kissa voi. Se voi hyvin. Liian hyvin persoonalleen. Määräaikaishuolto oli vikatikki, nyt siitä vasta ääntä taas lähteekin ja joka päivä kinataan/väitellään jostain asiasta, yleensä ruoasta. Pitää hankkia Valiumia tai jotain, niin saa sen vähän seesteisemmäksi 😂

Nysse on hyvät yöt!

Hyvää yötä.

• Anonyymi

Nysse on hyvät yöt!

Hondan eläkkeelle päästäminen on ainoa syy, miksi edes keskustelen asiasta 🤣 Honda-parka, mitä se saakaan sun kanssa kestää 😭

Rande-laatikossa pitäisi olla, jos tuli perille. Salasanat ovat olleet viime aikoina hukassa vähän muissakin sovelluksissa, mä syytän huonomuistisuudestani kevättä 😁

Voi ihanaa, kun teidän keskusteluyhteys toimii 😻😁 Kissalla on oikeus mielipiteisiinsä, joten ei sun auta kuin ottaa palautteet vastaan ruokaa ja muutakin koskien. Pidä mielessä, kuka siellä on pomo ja anna kisulle ansaitsemaansa palvelua 🤭 Ja rapsutuksia täältä ❤️

Unille täytyy kohta mennä myös.. Kauniita unia!

• Anonyymi

Kallista se ainakin on.

• Anonyymi

Sinkut palstalla kiusataan kaikkein pahiten. Onko sinkkuus sellainen asia, että siitä on helppo kiusata?

• Anonyymi

Polkupyöräily on viel paskempaa. Mutta kullakin makunsa.

Jasu

• Anonyymi

Ihmetyttää miksi Suomessa 17 ikäiset ei osaa ajaa autoilla, kun Amerikassa kortin saa jo 16 ikäisenä ja siellä sitä liikkujaa on paaaaljon enemmän ja teitä. Onko tässä maassa jotenkin opetus viturallaan vai nuoret kehittymättömämpiä?

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmetyttää miksi Suomessa 17 ikäiset ei osaa ajaa autoilla, kun Amerikassa kortin saa jo 16 ikäisenä ja siellä sitä liikkujaa on paaaaljon enemmän ja teitä. Onko tässä maassa jotenkin opetus viturallaan vai nuoret kehittymättömämpiä?

Jasu

Miten autolla ajaminen on muka niin vaikeaa, ettei moni opi ikinä kunnolla ajamaan ja rahalla saa ajokortin pässimpikin kuski, joka sitten vaarantaa kaikki tuolla tiellä liikkuessaan. Kun järki ei luista.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten autolla ajaminen on muka niin vaikeaa, ettei moni opi ikinä kunnolla ajamaan ja rahalla saa ajokortin pässimpikin kuski, joka sitten vaarantaa kaikki tuolla tiellä liikkuessaan. Kun järki ei luista.

Jasu

Oli Suomessa semmoinenkin aika, että moottoripyöräkortilla saattoi ajaa kuinka suurta kuutiotilavuutta vain. Kuusitoistavuotiaana.

Meno oli samanlaista kuin alaikäisten autoilu nyt.
        Loppuikin, kun ysisatanen Kawasaki oli ollut pari vuotta myynnissä. Alaikäinen sai sitten kääntää laillisesti vain piikin kahvaa.

Mies 65

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli Suomessa semmoinenkin aika, että moottoripyöräkortilla saattoi ajaa kuinka suurta kuutiotilavuutta vain. Kuusitoistavuotiaana.

Loppuikin, kun ysisatanen Kawasaki oli ollut pari vuotta myynnissä. Alaikäinen sai sitten kääntää laillisesti vain piikin kahvaa.

Mies 65

Minä olen 65 30 vuoden päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mies 65

Juu, tiiän. Isäni on ikäluokkaa jolla juuri noin. Minä sain ajaa vasta 18-vuotiaana isompaa prätkää. 16-vuotiaana kevaria.

Mopolle ei mitään korttia vaadittu.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen 65 30 vuoden päästä.

Ja minä 16 vuoden päästä. 😊

Jasu

• Anonyymi

joku ikävä-palsta ei kovin unelias ja hiljainen, piti kun jotain nuorison avuksi tehdä kuin päästä samalle ajattelun tasolle heidänkin kanssaan, niin...

nyt tekisi mieli mennä joidenkin tyttöjen eli naisten kanssa jotain juttelemaan, kun olen asiakas, maksava asiakas kaupassakin, monesti eli melkein aina jotain juttua, eräskin katsoi itseäni aika merkitsevästi suoraan , kuin wttä oletkohan vähän ihastunut minuun.

tuo eräs tyttö on pieni, ei niinkuin...

joku ACDC - laulu: Whole Lotta Rosie ei ole.

• Anonyymi

Mä taas en ymmärrä miten kukaan voi pitää pyöräilystä. Me ihmiset ollaan erilaisia.

• Anonyymi

Pyöräillessä kuules aistii ympäröivän luonnon aivan eri tasolla, kuin sieltä peltikotteron sisältä.
        Eihän autolla ajaessa pysty nauttimaan ympäröivässtä luonnosta, kun taakse kertyy jonoa ja pitää ajaa liikennerajoituksen mukaan, ei voi alkaa ajamaan 10-20km/h nopeutta, että voi nauttia ympäröivästä luonnosta.
        Kesäiltana pyöräilin, linnut lauloi ympärillä, välillä join mehua ja hillomukkia söin ja sitten
        saavuin läheisen metsäjärven ohitse, niin siellä joku soitti järven rannalla pasunaa ja sen ääni kuului satojen metrien päähän ja oli hienon kuuloista pasuunan ääni kesäillassa.
        Jos autolla olis ajanut, niin mitään ei olisi kuullut.

Kun ajat pyörällä, niin voit nauttia herkkuja, kun pyöräilyssä kaloreita kuluu,
        Autoilevat vaan vouhottaa, että mitään herkkuja ei voi nauttia, kun tulee lisäkiloja.
        Kun pyörässä on matkamittari, niin tulee mukava tunne, kun on pyöräillyt vaikkapa 80km.
        Ei moni autoilija edes jaksa pyöräillä 10 km pidempiä matkoja ja ovat ihmeissään, kun joku jaksaa pyöräillä 80 km.
        Äkkiä niitä kilometrejä tulee kaupungissakin 15-30km tulee helposti, kun käy kaupassa pyörällä ja samalla kiertelee pyörällä kaupunkia.
        Kannattaa pyörälillä pienemmillä kyläteillä, suoralla mantiellä autojen seassa pyöräily ei ole mitään kovin nautinnollista.
        Meikäläisen kaupungista pääsee pyöräilemään pyörätietä pitkin naapaurikaupunkiin 40km päähän ja pienempään kuntakeskukseen 15km päähän.
        Pienempään kuntakeskukseen johtava pyörätie kulkee maalaismaisemia myöten ja on ihan mukava kesällä pyöräillä.
        Kesäkuumalla en jaksa lähteä pyöräilemään, mutta myöhemmin illalla, kun porottava aurinko on laskenut, niin on mukavan viileää pyöräillä.

Pyöräilyn nautittavuuteen vaikkuttaa millainen pyörä on.
        Raskas teräsrunkoinen ja rumpuvaihteinen pyörä ei ole mikään nautittava pyöräilyyn.
        Kevyemmät alumiini ja hiilikuiturunkoiset pyörät sensijaan ovat kevyempiä ja niillä pyöräily tuntuu mukavemmalta.
        Maastopyörä on hyvä valinta, voi pyöräillä myös maastossa polkuja pitkin ja kaikkialla.
        Ei maastopyörällä missään nevalla tai pusikossa pyöräillä, siellä ei niillä edetä.

Nyt keväällä moni kaivaa pyörän esille ja kyllä sen näkee ketkä on ns. kesäpyöräilijöiät ja ketkä pyöräilee ympäri vuoden, on pyöräilyssä niin suuri ero.

• Anonyymi

Viherpiiperöt pitää pyöräilystä! Sähköautoille pikalataukseen 100e aloitusmaksu! Sähköautot kuluttaa painavina teitä moninkertaisesti! Hengenvaarallisia painavia panssarivaunuja onnettomuuksissa vastapuolelle.

• Anonyymi

Kovat verot sähköautoille! Onneksi teslat ruosteessa jo 1,5 vuotiaina!

• Anonyymi

Hinaajat ajaa sähköautoilla!

• Voi kuule, kyllä autoilu pitkin maanteitä (ei moottoriteitä☝️) on fantastista ajanvietettä. Auton soittimesta rapsakkaa musiikkia ja päästelee vaan menemään. Myös mutkaiset soratiet ja paikat missä pääsee kunnolla kanttailemaan on fantastisia, kyydissä olevat eivät välttämättä ole silloin samaa mieltä🤔

Autoilu kaupungissa (ja monilla motareilla myös) sen sijaan on hanurista, koska ne kaikki muut on myös siellä ja niistä ei koskaan tiedä,
      En tykkää.

• Anonyymi

Juu, on hienoa kanttailla jossain metsänsyrjässä metsätiellä, kun auto luisuu sladissa ojaan ja siellä sitten ollaan kymmenien kilometrien päässä sivistyksessä auto ojassa ja itikat pörrää ympärillä.
        Tai autosta puhkeaa kumi, jos on sepeliä, kuten meikäläiselle kävi ,kun marjastamassa olin ja metsäautotietä ajoin ja oli karkeaa sepeliä, niin kun pääsin asfalttitelle, niin rengas oli tyhjä ja siinä sitten alkaa kikkailemaan vararengasta alle, että kyllä tympi!

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, on hienoa kanttailla jossain metsänsyrjässä metsätiellä, kun auto luisuu sladissa ojaan ja siellä sitten ollaan kymmenien kilometrien päässä sivistyksessä auto ojassa ja itikat pörrää ympärillä.
        Tai autosta puhkeaa kumi, jos on sepeliä, kuten meikäläiselle kävi ,kun marjastamassa olin ja metsäautotietä ajoin ja oli karkeaa sepeliä, niin kun pääsin asfalttitelle, niin rengas oli tyhjä ja siinä sitten alkaa kikkailemaan vararengasta alle, että kyllä tympi!

Jahah,
        No siitoksia vaan sullekki herra tahi rouva ilonpilaaja😘

• m.wurst kirjoitti:

Jahah,
        No siitoksia vaan sullekki herra tahi rouva ilonpilaaja😘

Tai joku muu ku edellämainitut☝️

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      106
      2026
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      870
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe