Tunnetko Jumalasi ?

.
Koska näillä palstoilla on esiintynyt hyvin erilaisia käsityksiä Jumalastamme, niin tässäpä minun käsitykseni tiivistettynä:

1) Hän on kaikeksi onneksemme olemassa.

2) Hän on Kaikkivaltias ja ainoastaan hyvä, joka tuntee nimen EL'ELYON (suomeksi: Korkein).

3) Hänellä on ainoastaan hyvä suunnitelma sinun elämällesi, koska hän rakastaa sinua sellaisena kuin juuri nyt olet, joten voit luottavaisesti avata sydämesi hänelle juuri nyt.

4) Voidaksesi elää hänen yhteydessään myös ajan rajan tuolla puolen, hän toivoo, että suostut hänen ohjaukseensa ja yksityisoppilaakseen. Tällöin hän muuttaa sinut soveliaaksi siihen olotilaan, joka ikuisuudessa vallitsee.

5) Hän osoitti rakkautensa sinua kohtaan siinä, että huolimatta sinun synneistäsi ja kapinastasi häntä kohtaan tässä ajassa, hän lähetti noin 2000 vuotta sitten oman Poikansa sinun syntiesi sovitukseksi vaikket ole siihen arvollinen etkä ole ansainnut häneltä sitä.

6) Jos tahdot, niin hän tekee itsensä sinulle tiettäväksi Pyhän Henkensä kautta, joka kirkastaa hänen lunastustyötään Poikansa Yeshua Messiaan kautta, jonka tämä loppuunsuoritti Golgatan ristillä liki 2000 vuotta sitten.

7) Hänellä oli jo ennen maailmankaikkeutensa luomista tarkka suunnitelma sinunkin elämällesi ja hänen suunnitelmansa toteutuu viimeistä yksityiskohtaansa myöten myös sinun kohdallasi, jos suostut hänen rauhanehtoihinsa, joita ovat:

a) Kadu pahoja tekojasi, tunnusta syntisi ja päätä sydämessäsi hylätä niiden harjoittaminen.

b) Pyydä armoa ja anteeksiantoa Yeshualta ja puhdistusta hänen sovintoverensä kautta.

c) Ala rukoilla säännöllisesti ja vilpittömästi elämällesi johdatusta ja lue Raamattua nöyrästi rukoillen joka päivä.

Jos näin teet, tulet kohtaamaan Luojasi henkilökohtaisesti ja ainutlaatuisella tavalla vielä täällä ajassa eläessäsi ja kokemaan, että hän TODELLAKIN johdattaa sinun elämääsi sitä tietä, joka vie iankaikkiseen elämään. Näin on käynyt minulle, etkä sinä ole yhtään minua huonompi !

Siunausta elämääsi Korkeimman rakastetussa Pojassa, Yeshuassa Messiaassa !
.

59

2640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaina

veressä vellomassa ja mielessä kuohahtamassa.

Myös haistan kukoistavana kesänä, märkänä asfalttina, spermana, paistuvana leipänä.

Näen.

Missäs se omalla kohdallasi tuntuu? Tiesitkö itse muuten, että suomen niin viisaan kielen sana tuntea tarkoittaa sekä tietämistä, että aistimista?

Missäs itse tunnet Jumalattaresi? Tokihan sinä hänet tunnet, näet, kuulet, haistat ja maistat?

• .
        Huomaan, että tämä hellekausi on virittänyt sinut perin runolliseksi.

Kysymykselläni: "Tunnetko Jumalasi ?" ...tarkoitan nimenomaan Häntä ainoaa Ylhäisintä Kirkkautta, jota kaiken maan Jumalaksi sanotaan, Israelin Pyhää.

Hänestä on Jesaja kirjoittanut: Jes.45:15
        "Totisesti sinä olet salattu Elohim, sinä Israelin Adonai sinä Yeshua."

Hänet voidaan syvällisimmin tuntea ihmissydämessä eli ihmisen sisimmässä.

Tunnetko siis tämän Yeshuan Jumalanasi ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

• jaina
        Yakov kirjoitti:

.
        Huomaan, että tämä hellekausi on virittänyt sinut perin runolliseksi.

Kysymykselläni: "Tunnetko Jumalasi ?" ...tarkoitan nimenomaan Häntä ainoaa Ylhäisintä Kirkkautta, jota kaiken maan Jumalaksi sanotaan, Israelin Pyhää.

"Totisesti sinä olet salattu Elohim, sinä Israelin Adonai sinä Yeshua."

Hänet voidaan syvällisimmin tuntea ihmissydämessä eli ihmisen sisimmässä.

Tunnetko siis tämän Yeshuan Jumalanasi ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

Palestiinalainen pantheon ei puhuttele.
        Enemmänkin tämä supi suomalainen: tarusto on koskettavampi (enkä tarkoita nyt ainoastaan Kalevalaa, joka kantaa raskasta kristillistämis- taakkaa). Nämä sotaisat, poikiaan uhraavat, taivas-miesjumaluudet eivät oikein nappaa. Ymmärrän, että niille, joille hierarkiaan alistuminen on ainoa tae järjestyksestä, löytyy palestiinalaisesta pantheonista paljonkin kosketuspintaa. Sitä en edelleenkään ymmärrä, kuinka ihminen voi hyväksyä oman pyhyytensä riiston, omien synnyinoikeuksiensa (seksuaalisuuden ja luovuuden) polkemisen ja häpäisemisen, sillä niillähän lakiuskonnot ihmisen raiskaavat.

• jaina kirjoitti:

Palestiinalainen pantheon ei puhuttele.
        Enemmänkin tämä supi suomalainen: tarusto on koskettavampi (enkä tarkoita nyt ainoastaan Kalevalaa, joka kantaa raskasta kristillistämis- taakkaa). Nämä sotaisat, poikiaan uhraavat, taivas-miesjumaluudet eivät oikein nappaa. Ymmärrän, että niille, joille hierarkiaan alistuminen on ainoa tae järjestyksestä, löytyy palestiinalaisesta pantheonista paljonkin kosketuspintaa. Sitä en edelleenkään ymmärrä, kuinka ihminen voi hyväksyä oman pyhyytensä riiston, omien synnyinoikeuksiensa (seksuaalisuuden ja luovuuden) polkemisen ja häpäisemisen, sillä niillähän lakiuskonnot ihmisen raiskaavat.

.
        ...mikään Palestiina, vaan minua kiinnostaa Taivaan Pyhä Kaupunki, Jerusalem, joka on minun äitini. Se on ylhäällä oleva turmeltumaton ja saastumaton Korkeimman pyhien oma koti, jossa Yeshuaan uskovat, tämän kuoleman varjon laakson vaeltajat saavat ikuisen levon ja rauhan. Kaiken lisäksi sellaisessa seurassa, minkä arvoa täällä vajavaisuuksien maassa emme kykene edes käsittämään !

Tutki mitä Raamattu kertoo pyhien kotikaupungista ja näe miten ihana se on !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• ewf

minulle jumala on se joka tulee ja todistaa sen minulle niin että minä pystyn kokemaan sen elävänä.

ei siis mitään henkimaailman juttuja

• ewf

minä en usko että jumala loi maailman kaikkeuden.

kaikki syntyi tyhjyydessä tapahtuvasta ydin räjähdyksestä. joka pystyi leviämään tyhjässä tilassa loputtomiin, kunnes se alkoi vetää itseään takaisin kasaan.

kaikki elämä mikä on maailman kaikkeuden äärettömille planeetoille syntynyt on pelkkää sattumaa.

• ewf kirjoitti:

kaikki syntyi tyhjyydessä tapahtuvasta ydin räjähdyksestä. joka pystyi leviämään tyhjässä tilassa loputtomiin, kunnes se alkoi vetää itseään takaisin kasaan.

kaikki elämä mikä on maailman kaikkeuden äärettömille planeetoille syntynyt on pelkkää sattumaa.

.
        Niin, todellakin ymmärrän ainakin osittain sen, miten tyhjänä koet tämän maailmankaikkeuden ja olemassaolosi siinä, koska et usko sitä luoduksi. Itsekin ajattelin laillasi eräässä vaiheessa elämääni. Se aika oli hengellisesti erittäin tyhjää, enkä koskaan tahtoisi palata elämään niitä vuosia elämässäni uudelleen.

Sinulle eivät siis seuraavat profeetta Jeremian sanat merkitse mitään: (Jer.10:12 Complete Jewish Bible)
        "Hän teki maan voimallaan, vahvisti maailman viisaudellaan ja levitti taivaan ymmärryksellään."

Myös seuraavat profeetta Jesajan sanat lienevät sulle sanoja ilman merkitystä: (Jes.45:18-19 Complete Jewish Bible)

18. "Sillä näin sanoo J-H-W-H, joka loi taivaat - hän on Elohim - joka teki maan antaen sille sen muodon; joka ei vahvistanut eikä tehnyt sitä olemaan kaaosta varten (autioksi tai asumattomaksi), (vaan) asuttavaksi hän sen valmisti: Minä Olen J-H-W-H, eikä toista ole."

19. "En ole puhunut salassa, pimeyden maassa. En ole sanonut Ya'akov'in jälkeläisille: 'Te etsitte minua turhaan'. Minä J-H-W-H puhun sitä mikä oikein ja totta on."

Kuten netin kotisivuiltani käy ilmi, annoin elämäni Yeshuan johtoon jo ollessani 12-vuotias. Juuri sinä samana iltana ollessani yksin kotona, Hän, jonka olemassaolosta en ollut silloin vielä varmuudella tietoinen, puhui minulle antaen ihmeellisen lupauksen, joka koskee ikuisuuttani. Hän puhui minulle sanoen:

"Sinä saat voiman, sinä nostat siipesi niinkuin kotkat, sinä juokset etkä näänny, sinä vaellat, etkä väsy."

Tuon puheen kuullessani en ollut vielä tietoinen, että se löytyy Raamatusta. Löysin sen vasta 10 vuotta myöhemmin profeetta Jesajan kirjasta, jossa se on osoitettu kaikille niille, jotka J-H-W-H:ta odottavat: (Jes.40:28-31 eritoten jae 31)

"28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: J-H-W-H on iankaikkinen Elohim, joka on luonut maan ääret, hän ei väsy eikä näänny ? Hänen ymmärrystään ei voida tutkia.

29. Hän antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa yltäkyllin.

30. Nuoret miehet väsyvät ja nääntyvät, vahvimmatkin heistä kompastuvat ja kaatuvat;

31. mutta ne, jotka J-H-W-H:ta odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy."

Tämä J-H-W-H on Yeshua Messias, josta apostoli Johannes kirjoittaa sanoen: (Joh.1:1-5,9-18 eritoten jakeet 3 ja 10 )

"1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.

3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

- - -

9. Tämä oli Totinen valkeus, joka valaisee jokaisen ihmisen, joka syntyy maailmaan.

10. Maailmassa hän oli, ja maailma sai syntynsä hänen kauttaan, kuitenkaan maailma ei häntä tuntenut.

11. Hän tuli omaan kotimaahansa, kuitenkaan hänen kansansa ei ottanut häntä vastaan.

12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, niille, jotka uskoivat hänen persoonaansa ja valtaansa, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, niille,

13. jotka eivät ole syntyneet veren perimysjärjestyksen mukaan (oma lisäys: ei siis ole mitään merkitystä sillä, että onko suonissa kuninkaallista tai juutalaista verta vai ei), eikä ihmisen psyykkisen mielijohteen tai inhimillisen ponnistuksen mukaan, vaan Jumalan vaikutuksesta.

14. Ja Sana tuli ihmiseksi ja asui meidän keskellämme, ja me näimme hänen kirkkautensa, kirkkauden, joka ainokaisella Pojalla on Isältä; täynnä armoa ja totuutta.

15. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."

16. Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, armoa armon päälle.

17. Sillä Laki annettiin Mooseksen kautta; armo ja totuus tuli Yeshua Messiaan kautta.

18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; mutta ainoa ja ainutlaatuinen Poika, joka on aivan sama kuin Jumala ja on Isän vieressä, on tehnyt hänet tunnetuksi."

Jos jaksoit lukea tähän asti, niin onnittelen !

Kirkkauden Isä rakastaa sinua ja tahtoo ilmoittaa itsensä sinulle henkilökohtaisesti. Tulet tuntemaan hänet vain tutustumalla kunnolla hänen Poikaansa Yeshua Messiaaseen.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• I Am Who I Am
        ewf kirjoitti:

Kun sanot, että elämän syntyminen on pelkkää sattumaa, sanot samalla, ettei sinun elämälläsi, ei minun, eikä elämällä yleensäkään ole mitään tarkoitusta eli päämäärää. Sinun käsittämäsi "elämä" on tarkoitukseton, sattuma.

Mutta kaikki elämä maapallolla sekä maailmankaikkeudessa todistavat sinua vastaan. Jo pelkästään se, että aineellinen elämä on kehittynyt älyksi on todistus siitä, että elämällä on tarkoitus, so. päämäärä. Alkuräjähdyksen hiukkaspölystä kehittynyt älyllinen elämä maapallolle on todistus siitä, että elämällä on suunta.

Jos siis alkeishiukkasista on kehittynyt materiaa, materiasta älyllistä elämää, emmekö näe elämällä selkeän pyrkimyksen kehittyä tiettyyn suuntaan. Miksi emme uskoisi älyllisen elämän kehittyvän vielä hengelliseksi elämäksi?

Elämä ei edusta kaaosta vaan järjestystä. Kaikella elämällä on lakinsa. Mitään ei synny eikä mikään kasva sattuman varaisesti.

Kaikki elollinen toimii järjestelmällisesti. Siksi elämän alkuperä ei voi olla sattumaa, sillä silloin elämällä ei edelleenkään olisi mitään lakia. Planeetat kiertäisivät missä sattuu, vesi muuttaisi olomuotoaan miten sattuu, kasvit ja eläimet lisääntyisivät keskenään ja syntyisi mutaatioita.

Mutta emme näe elämää sellaisena. Uskomme vain sen, mitä näemme. Näemme elämän johdonmukaisena kehityksenä kohti päämääräänsä. Sen päämäärä on itsensä eli täydellisyyden saavuttaminen.

• ewf
        I Am Who I Am kirjoitti:

Kun sanot, että elämän syntyminen on pelkkää sattumaa, sanot samalla, ettei sinun elämälläsi, ei minun, eikä elämällä yleensäkään ole mitään tarkoitusta eli päämäärää. Sinun käsittämäsi "elämä" on tarkoitukseton, sattuma.

Mutta kaikki elämä maapallolla sekä maailmankaikkeudessa todistavat sinua vastaan. Jo pelkästään se, että aineellinen elämä on kehittynyt älyksi on todistus siitä, että elämällä on tarkoitus, so. päämäärä. Alkuräjähdyksen hiukkaspölystä kehittynyt älyllinen elämä maapallolle on todistus siitä, että elämällä on suunta.

Jos siis alkeishiukkasista on kehittynyt materiaa, materiasta älyllistä elämää, emmekö näe elämällä selkeän pyrkimyksen kehittyä tiettyyn suuntaan. Miksi emme uskoisi älyllisen elämän kehittyvän vielä hengelliseksi elämäksi?

Elämä ei edusta kaaosta vaan järjestystä. Kaikella elämällä on lakinsa. Mitään ei synny eikä mikään kasva sattuman varaisesti.

Kaikki elollinen toimii järjestelmällisesti. Siksi elämän alkuperä ei voi olla sattumaa, sillä silloin elämällä ei edelleenkään olisi mitään lakia. Planeetat kiertäisivät missä sattuu, vesi muuttaisi olomuotoaan miten sattuu, kasvit ja eläimet lisääntyisivät keskenään ja syntyisi mutaatioita.

Mutta emme näe elämää sellaisena. Uskomme vain sen, mitä näemme. Näemme elämän johdonmukaisena kehityksenä kohti päämääräänsä. Sen päämäärä on itsensä eli täydellisyyden saavuttaminen.

Ihminen joka pelkää sitä, että hänen elämänsä olisi vain yksi pyyhkäisy maailman kaikkeudessa.

Sellainen ihminen yrittää todistaa jumalan olemassa olevaksi.

Jos päiväkorento elää vain yhden päivän, jatkaa sukuaan ja kuolee. se on päiväkorennon elämän tarkoitus.

Ihmisen oma älykkyys on luonut ihmiselle illuusion siitä, että ihmisen elämällä olisi syvempi olemus.

Yhtälailla päiväkorennon kanssa ihminen luotiin jatkamaan sukuaan ja kuolemaan pois.

Pelätessään sitä totuutta ihminen alkoi uskoa johonkin muuhun kuin totuuteen, näin syntyivät uskonnot.

Ja ihmiselle annettiin kaksi vaihtoehtoa:
        kuolla kylmään tai kuolla kylmään uskoen.

Joten lopulta uskominen on vain taakka yksinkertaisessa elämässämme.

• elämän
        ewf kirjoitti:

Ihminen joka pelkää sitä, että hänen elämänsä olisi vain yksi pyyhkäisy maailman kaikkeudessa.

Sellainen ihminen yrittää todistaa jumalan olemassa olevaksi.

Jos päiväkorento elää vain yhden päivän, jatkaa sukuaan ja kuolee. se on päiväkorennon elämän tarkoitus.

Ihmisen oma älykkyys on luonut ihmiselle illuusion siitä, että ihmisen elämällä olisi syvempi olemus.

Yhtälailla päiväkorennon kanssa ihminen luotiin jatkamaan sukuaan ja kuolemaan pois.

Pelätessään sitä totuutta ihminen alkoi uskoa johonkin muuhun kuin totuuteen, näin syntyivät uskonnot.

Ja ihmiselle annettiin kaksi vaihtoehtoa:
        kuolla kylmään tai kuolla kylmään uskoen.

Joten lopulta uskominen on vain taakka yksinkertaisessa elämässämme.

elämän rajallisuudesta ja päättymisestä varmaan on yksi suurimpia syitä jumalien ja nk tuonpuoleisen kehittämiseen. Jotkut ovat tosissaan matkalla "ihanaan" Jerusalemiin ja sepittelevät siitä lapsekkaita tarinoita. Niitä jotka eivät satuun usko rangaistaan tietysti ikuisella kadotuksella ja piinalla. Niin perin juurin raadollista touhotus lopulta on.

• I Am Who I Am
        elämän kirjoitti:

elämän rajallisuudesta ja päättymisestä varmaan on yksi suurimpia syitä jumalien ja nk tuonpuoleisen kehittämiseen. Jotkut ovat tosissaan matkalla "ihanaan" Jerusalemiin ja sepittelevät siitä lapsekkaita tarinoita. Niitä jotka eivät satuun usko rangaistaan tietysti ikuisella kadotuksella ja piinalla. Niin perin juurin raadollista touhotus lopulta on.

Mitä tapahtuisi ellei paratiisin toivoa tai helvetin pelkoa olisi? Voi, kukaan ei haluaisi enää palvoa Jumalaansa eikä totella häntä.

Mutta rakkaus ilman pelkoa on jumalallista. Emme rakasta siksi, että Jumalalla olisi meille paratiisi tai siksi että ilman uskoa joudumme helvettiin, vaan siksi, että Buddha, oman mielesi todellinen luonto, on rakkaus.

Oman rajallisuutensa miettiminen on viisautta. Kuolema on minuutesi kohtu. Sen miettiminen saa meidät syntymään uudelleen. Se saa meidät nousemaan eloon, ei tulevassa maailmassa, vaan tässä elämässä, tässä ja nyt.

• Kempiläinen

Yakov, miten juutalaiskristitty - sehän sinä olet nikistäsi ja Yeshua-nimestä päätellen - kokee ja käsittää Jumalan? Itse aistin Jainan tavoin Jumalan parhaiten juuri kesäisessä luonnossa ja kaikessa kauniissa, mutta myös toisissa ihmisissä ja itsessäni. Olen siis tavallaan panteisti, mutta en palvo maailmankaikkeutta Jumalana vaan sen Luojaa.

Kuvittelen että juutalaiskristityllä olisi ongelma kolminaisuusopin kanssa, koska se korostaa Jumalan persoonien tasavertaisuutta ja nostaa Jeesuksen/Yeshuan Jumalan rinnalle. Korostaahan Vanha testamentti voimakkaasti Jumalan ykseyttä, näin esim. shema Israel: "Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi..." Toisaalta on tietysti monikkomuoto Elohim ja monia muitakin nimiä, joita Jumalasta käytetään.

Minä en ole oikein kolminaisuusopin kannalla, koska se on selvästi ristiriidassa joidenkin Uuden testamentin kohtien kanssa. Minun on myös vaikea kuvitella, että Pyhä Henki olisi jotenkin Jumalasta erillinen persoona, koska minun on mahdoton ajatella Jumalaa ilman Henkeä. Ihminen ilman henkeä on ainakin kuollut.

• .
        Ensinnäkään en ole juutalaiskristitty, vaan yeshualainen eli uskon Yeshuaan ilman kreikkalaista vaikutusta. Yeshualaisuudessa ei ole enää jäljellä juutalaisuutta eikä kreikkalaisuutta, sillä kaikki Yeshuan Vapahtajanaan vastaanottaneet ovat Hänen lähettämänsä Ruah HaKodesh'in uudeksi synnyttävän voiman kautta uusia hengellisiä luomuksia.

Kuulun valittuun sukuun, kuninkaalliseen papistoon, pyhään heimoon, iankaikkisen Jumalamme omaisuuskansaan, kuten apostoli Pietari asian ilmaisi.

"Totisesti sinä olet salattu EL, sinä Israelin Elohim sinä Yeshua."

Korkeimman Pojalla, Yeshualla on sekä Tanakh'in että B'rit Hadashah'n mukaan Isänä EL'ELYON eli Iankaikkinen Kuningas, näkymätön ja ainoa Totinen Jumala. Siis Hän, joka on Suvereeni ja aina kaiken täydellisesti hallitseva Valtias. Tämä sama ihmeellisin olento on myös minun Isäni.

Hänet voidaan kohdata vain välimiehen eli Hänen Poikansa Yeshua Messiaan tuntemisen kautta. Yeshua Messias on Pelastava Jumala kaikille lunastetuilleen aivan kuten epäilevä Tuomaskin Hänet lopulta tuli sellaisena tuntemaan.

Yeshuan voimme syvällisimmin tuntea sydämessämme eli sisimmässämme. Ymmärtäväiseen sydämeen ottaa majansa tämä Isä Jumalan Viisaus. Joka kuulee Yeshuan sanat ja tekee niiden mukaan, hänen sydämeensä tulee Yeshua ja hänen Isänsä ja he jäävät sinne asumaan Ruah HaKodesh'in kautta.

Ruah HaKodesh (suomeksi: Pyhä Henki) on Jumalan persoonana kaikkein vähiten tunnettu. Hänet kuvataan kyyhkyseksi, vaikka hän on tässä maailmanajassa ylen Väkevä Jumala, joka täysin kykenee varjelemaan meidät Yeshuaan turvautuvat pelastettuina loppuun asti, riippumatta siitä, miten heikkoja me vaelluksessamme olemme.

Häntä kutsutaan Pyhäksi Hengeksi siitä syystä, ettemme voi häntä inhimillisillä silmillämme nähdä. Hänestä mielikuvan muodostaminen ihmissieluun on myös siksi vaikeaa, että taivaallinen Isämme ja Hänen Poikansa on paljon helpompi hahmottaa maskuliiniseksi persoonaksi.

Koska kysymykseni koski nimenomaan Jumalan tuntemista, niin nyt tarkennan kysymystäni edelleen :

Tunnetko siis tämän Yeshuan Pelastavana Jumalanasi ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Kempiläinen
        Yakov kirjoitti:

.
        Ensinnäkään en ole juutalaiskristitty, vaan yeshualainen eli uskon Yeshuaan ilman kreikkalaista vaikutusta. Yeshualaisuudessa ei ole enää jäljellä juutalaisuutta eikä kreikkalaisuutta, sillä kaikki Yeshuan Vapahtajanaan vastaanottaneet ovat Hänen lähettämänsä Ruah HaKodesh'in uudeksi synnyttävän voiman kautta uusia hengellisiä luomuksia.

Kuulun valittuun sukuun, kuninkaalliseen papistoon, pyhään heimoon, iankaikkisen Jumalamme omaisuuskansaan, kuten apostoli Pietari asian ilmaisi.

"Totisesti sinä olet salattu EL, sinä Israelin Elohim sinä Yeshua."

Korkeimman Pojalla, Yeshualla on sekä Tanakh'in että B'rit Hadashah'n mukaan Isänä EL'ELYON eli Iankaikkinen Kuningas, näkymätön ja ainoa Totinen Jumala. Siis Hän, joka on Suvereeni ja aina kaiken täydellisesti hallitseva Valtias. Tämä sama ihmeellisin olento on myös minun Isäni.

Hänet voidaan kohdata vain välimiehen eli Hänen Poikansa Yeshua Messiaan tuntemisen kautta. Yeshua Messias on Pelastava Jumala kaikille lunastetuilleen aivan kuten epäilevä Tuomaskin Hänet lopulta tuli sellaisena tuntemaan.

Yeshuan voimme syvällisimmin tuntea sydämessämme eli sisimmässämme. Ymmärtäväiseen sydämeen ottaa majansa tämä Isä Jumalan Viisaus. Joka kuulee Yeshuan sanat ja tekee niiden mukaan, hänen sydämeensä tulee Yeshua ja hänen Isänsä ja he jäävät sinne asumaan Ruah HaKodesh'in kautta.

Ruah HaKodesh (suomeksi: Pyhä Henki) on Jumalan persoonana kaikkein vähiten tunnettu. Hänet kuvataan kyyhkyseksi, vaikka hän on tässä maailmanajassa ylen Väkevä Jumala, joka täysin kykenee varjelemaan meidät Yeshuaan turvautuvat pelastettuina loppuun asti, riippumatta siitä, miten heikkoja me vaelluksessamme olemme.

Häntä kutsutaan Pyhäksi Hengeksi siitä syystä, ettemme voi häntä inhimillisillä silmillämme nähdä. Hänestä mielikuvan muodostaminen ihmissieluun on myös siksi vaikeaa, että taivaallinen Isämme ja Hänen Poikansa on paljon helpompi hahmottaa maskuliiniseksi persoonaksi.

Koska kysymykseni koski nimenomaan Jumalan tuntemista, niin nyt tarkennan kysymystäni edelleen :

Tunnetko siis tämän Yeshuan Pelastavana Jumalanasi ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

mutta samasta Nasaretin puusepän pojasta me vissiin puhutaan. Tämähän on loppujen lopuksi kielikysymys: Jeesus (Iesous) on Yeshuan kreikankielinen muoto. Tunnen myös Hänet, josta Jeesus puhui Isänään, mutta ei minulla ole Hänelle oikein muuta nimeä kuin Jumala tai taivaallinen Isä. Hiljaisessa rukouksessa, jota paljon harjoitan, ei oikeastaan tarvita nimiä, Isä kyllä ymmärtää minua muutenkin.

Vastauksesi kyllä selvensi asiaa: sinulla ei ilmeisesti ole ongelmaa myöskään kolminaisuuden kanssa.

• Kempiläinen kirjoitti:

mutta samasta Nasaretin puusepän pojasta me vissiin puhutaan. Tämähän on loppujen lopuksi kielikysymys: Jeesus (Iesous) on Yeshuan kreikankielinen muoto. Tunnen myös Hänet, josta Jeesus puhui Isänään, mutta ei minulla ole Hänelle oikein muuta nimeä kuin Jumala tai taivaallinen Isä. Hiljaisessa rukouksessa, jota paljon harjoitan, ei oikeastaan tarvita nimiä, Isä kyllä ymmärtää minua muutenkin.

Vastauksesi kyllä selvensi asiaa: sinulla ei ilmeisesti ole ongelmaa myöskään kolminaisuuden kanssa.

.
        Rakkaalla Jumalallamme on monta nimeä, samoin hänen ainutlaatuisella Pojallaan, kuten myös hänen Pyhällä Hengellään, tuolla palavalla tulisoihdulla, joka on sekä hänen valtaistuimensa edessä että lähetettynä kaikkeen maailmaan.

Pyhä Henki koostuu 7:stä täydellisestä Hengestä. Hän on inhimillisesti katsoen tutkimaton ja mielestäni 'ylipersoona' lienee sopiva ilmaisu myös hänestä. Raamatun ilmoituksen mukaan hänellä on oma tahto ja hänet voidaan murehduttaa, kuten vain itsenäinen ja erillinen persoona voidaan. Rakastan häntä, koska hän on minun yksityisopettajani ikuisuutta varten.

Tunnettu messiaaninen teologi David H. Stern kääntää B'rit HaDashah'n jakeen Joh.1:10 raamatunkäännäksessään Complete Jewish Bible mielestäni aivan oikein seuraavasti:

"No one has ever seen God; but the only and unique Son, who is identical with God and is at the Father's side - he has made him known."

Siis käännettynä suomeksi:

"Kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa; mutta ainoa ja ainutlaatuinen Poika, joka on aivan sama kuin Jumala ja on Isän vieressä - hän on tehnyt hänet tunnetuksi."

Tämän jakeen ajatus on täysin sopusoinnussa jakeen Joh.1:1-2 kanssa:

"In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. He was with God in the beginning."

Siis suomennettuna:
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan kanssa, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan kanssa."

Se on sopusoinnussa myös Hebrealaiskirjeen jakeen kanssa Hebr.1:3 (otamme asiayhteyden vuoksi esille myös jakeet 1-2 ja käännän jakeet suoraan Complete Jewish Bible'sta suomeksi)

1. "Menneinä aikoina Jumala puhui usein ja monin eri tavoin Isille profeettojensa kautta."

2. "Mutta nyt viimeisinä päivinä hän on puhunut meille Poikansa kautta, jonka hän on asettanut kaiken perilliseksi ja jonka kautta hän loi maailmankaikkeuden."

3. "Tämä Poika on Jumalan kirkkauden säteily, tarkka ilmaus Jumalan olemuksesta, kantaen kaiken olemassa olevan voimallisella sanallaan ja tehtyään puhdistuksen synneistä itsensä kautta, hän istuutui Majesteetin (HaG'dulah BaM'romim) oikealle puolelle."

Hän siis meni ylösnoustuaan takaisin sinne, missä oli ollutkin ikuisuudesta asti ennen ihmiseksi syntymistään.

Myös miettimisen aihetta saamme apostoli Paavlin sanoista 2.Kor.5:18-19

"18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Messiaan kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19. Sillä Jumala oli Messiaassa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

- - -

Mielestäni sanaa kolminaisuus ei pidä käyttää, koska sitä ei sellaisenaan löydy Raamatusta.

Tiedän kyllä perustelun, jonka vuoksi kyseinen epäraamatullinen sana on otettu käyttöön: Sillä on pyritty säilyttämään 'kristinusko' puhtaana.

Siitä herää vain kysymys:
        Voidaanko epäraamatullisella sanalla ilmaisten säilyttää Raamatun opetus puhtaana ? Mielestäni ei voida.

B'rit HaDashah ja Tanakh ilmaisevat meille selvästi Jumalan ykseyden jakeella johon viittasitkin.

Koska hebrealainen sana Elohim on tarkkaan käännettynä Jumalat eli monikkomuoto, niin se jo ilmoittaa hänen persoonansa ylivertaisuuden: häntä ei voida 'purkittaa' yksikön kolmanteen persoonaan, vaikka sanalla 'hän' hänestä kirjoitetaankin.

Hebreassa on olemassa myös yksikkömuoto Jumalasta: EL. Myös tätä muotoa on käytetty Tanakh'issa samasta ylivertaisesta Jumalasta. (Jes.45:14b,15)

14b. "Ainoastaan sinun ( tarkoittaa Vanhan Liiton aikaista Israelia) tykönäsi on Jumala (EL)."

15. "Totisesti sinä olet salattu Jumala (EL), sinä Israelin Jumala (Elohim), sinä Vapahtaja (Yeshua)."

Viime mainitun jakeen mukaan myös Yeshuasta puhutaan Jumalana sekä yksikössä että monikossa !

- - -

Koska käsitteen 'Jumala'/'Jumalat' käsittely on aivan liian vaikeaa ihmisen liian vajavaisesta olotilasta johtuen ja mielestäni siitä ei kukaan ihminen voi muodostaa täysin oikeaa mielikuvaa, niin meille riittäköön sellaiset selvät ilmaukset, jotka hän itse on nähnyt hyväksi meille itsestään antaa.

Itse pidän Jeshua Messiasta opetuslapsi Tuomaan tavoin herranani ja Jumalanani, koska vain tuntemalla hänet ja hänen kauttaan puhdistettuna voin lähestyä Majesteettia kaikkine vajavaisuuksineni.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Kempiläinen
        Yakov kirjoitti:

.
        Rakkaalla Jumalallamme on monta nimeä, samoin hänen ainutlaatuisella Pojallaan, kuten myös hänen Pyhällä Hengellään, tuolla palavalla tulisoihdulla, joka on sekä hänen valtaistuimensa edessä että lähetettynä kaikkeen maailmaan.

Pyhä Henki koostuu 7:stä täydellisestä Hengestä. Hän on inhimillisesti katsoen tutkimaton ja mielestäni 'ylipersoona' lienee sopiva ilmaisu myös hänestä. Raamatun ilmoituksen mukaan hänellä on oma tahto ja hänet voidaan murehduttaa, kuten vain itsenäinen ja erillinen persoona voidaan. Rakastan häntä, koska hän on minun yksityisopettajani ikuisuutta varten.

Tunnettu messiaaninen teologi David H. Stern kääntää B'rit HaDashah'n jakeen Joh.1:10 raamatunkäännäksessään Complete Jewish Bible mielestäni aivan oikein seuraavasti:

"No one has ever seen God; but the only and unique Son, who is identical with God and is at the Father's side - he has made him known."

Siis käännettynä suomeksi:

"Kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa; mutta ainoa ja ainutlaatuinen Poika, joka on aivan sama kuin Jumala ja on Isän vieressä - hän on tehnyt hänet tunnetuksi."

Tämän jakeen ajatus on täysin sopusoinnussa jakeen Joh.1:1-2 kanssa:

"In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God. He was with God in the beginning."

Siis suomennettuna:
        "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan kanssa, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan kanssa."

Se on sopusoinnussa myös Hebrealaiskirjeen jakeen kanssa Hebr.1:3 (otamme asiayhteyden vuoksi esille myös jakeet 1-2 ja käännän jakeet suoraan Complete Jewish Bible'sta suomeksi)

1. "Menneinä aikoina Jumala puhui usein ja monin eri tavoin Isille profeettojensa kautta."

2. "Mutta nyt viimeisinä päivinä hän on puhunut meille Poikansa kautta, jonka hän on asettanut kaiken perilliseksi ja jonka kautta hän loi maailmankaikkeuden."

3. "Tämä Poika on Jumalan kirkkauden säteily, tarkka ilmaus Jumalan olemuksesta, kantaen kaiken olemassa olevan voimallisella sanallaan ja tehtyään puhdistuksen synneistä itsensä kautta, hän istuutui Majesteetin (HaG'dulah BaM'romim) oikealle puolelle."

Hän siis meni ylösnoustuaan takaisin sinne, missä oli ollutkin ikuisuudesta asti ennen ihmiseksi syntymistään.

Myös miettimisen aihetta saamme apostoli Paavlin sanoista 2.Kor.5:18-19

"18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Messiaan kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19. Sillä Jumala oli Messiaassa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

- - -

Mielestäni sanaa kolminaisuus ei pidä käyttää, koska sitä ei sellaisenaan löydy Raamatusta.

Tiedän kyllä perustelun, jonka vuoksi kyseinen epäraamatullinen sana on otettu käyttöön: Sillä on pyritty säilyttämään 'kristinusko' puhtaana.

Siitä herää vain kysymys:
        Voidaanko epäraamatullisella sanalla ilmaisten säilyttää Raamatun opetus puhtaana ? Mielestäni ei voida.

B'rit HaDashah ja Tanakh ilmaisevat meille selvästi Jumalan ykseyden jakeella johon viittasitkin.

Koska hebrealainen sana Elohim on tarkkaan käännettynä Jumalat eli monikkomuoto, niin se jo ilmoittaa hänen persoonansa ylivertaisuuden: häntä ei voida 'purkittaa' yksikön kolmanteen persoonaan, vaikka sanalla 'hän' hänestä kirjoitetaankin.

Hebreassa on olemassa myös yksikkömuoto Jumalasta: EL. Myös tätä muotoa on käytetty Tanakh'issa samasta ylivertaisesta Jumalasta. (Jes.45:14b,15)

14b. "Ainoastaan sinun ( tarkoittaa Vanhan Liiton aikaista Israelia) tykönäsi on Jumala (EL)."

15. "Totisesti sinä olet salattu Jumala (EL), sinä Israelin Jumala (Elohim), sinä Vapahtaja (Yeshua)."

Viime mainitun jakeen mukaan myös Yeshuasta puhutaan Jumalana sekä yksikössä että monikossa !

- - -

Koska käsitteen 'Jumala'/'Jumalat' käsittely on aivan liian vaikeaa ihmisen liian vajavaisesta olotilasta johtuen ja mielestäni siitä ei kukaan ihminen voi muodostaa täysin oikeaa mielikuvaa, niin meille riittäköön sellaiset selvät ilmaukset, jotka hän itse on nähnyt hyväksi meille itsestään antaa.

Itse pidän Jeshua Messiasta opetuslapsi Tuomaan tavoin herranani ja Jumalanani, koska vain tuntemalla hänet ja hänen kauttaan puhdistettuna voin lähestyä Majesteettia kaikkine vajavaisuuksineni.

Siunausta Yeshuassa !
        .

Se oli harvinaisen tyhjentävästi selitetty ja antoi myös lisävalaistusta Tuomaan lausahdukseen. On mukava vaihteeksi puhua sellaisen uskovan kanssa, joka tietää mistä puhuu. The Complete Jewish Bible vaikuttaa myös selvästi paremmalta raamatunkäännökseltä kuin esim. suomalaiset kirkkoraamatut. Suomalaisia kääntäjiä näyttää vaivanneen osin huono kielen ja kulttuurin tuntemus ja myös liian luterilainen näkemys.

• Kempiläinen kirjoitti:

Se oli harvinaisen tyhjentävästi selitetty ja antoi myös lisävalaistusta Tuomaan lausahdukseen. On mukava vaihteeksi puhua sellaisen uskovan kanssa, joka tietää mistä puhuu. The Complete Jewish Bible vaikuttaa myös selvästi paremmalta raamatunkäännökseltä kuin esim. suomalaiset kirkkoraamatut. Suomalaisia kääntäjiä näyttää vaivanneen osin huono kielen ja kulttuurin tuntemus ja myös liian luterilainen näkemys.

.
        Muistui mieleeni lisää tästä aiheesta.

Mitä tulee jakeen Mark.12:28 kohtaan:

'Kuule Israel, HERRA meidän JUMALAMME, HERRA on YKSI'
        ...on siinä käytetty seuraavia hebrean sanoja:

'Sh'ma Yisrael, ADONAI Eloheinu, ADONAI echad'

Se olisi myös sanan 'echad' synonyymilla tarkkaan Suomeksi kääntäen näin:

'Kuule Israel, ELOHIM meidän EL, J-H-W-H on 'kokonaisuuden muodostama ykseys'(=echad).

Siis Jumalasta on käytetty kolmea eri nimeä:
        - ELOHIM (Jumalan monikko muoto)
        - EL (Jumalan yksikkömuoto)
        - J-H-W-H (Jumalan kaikkein yleisimmin ilmenevä erisnimi Tanakh'issa)

Sana 'echad' ei siis merkitse 'yksi ainoa', vaan se merkitsee tarkasti ottaen 'kokonaisuuden muodostama ykseys'. Samaa sanaa käytetään esim. sormesta, joka kuuluu osana käteen ja myös, kun Tanakh'in mukaan 'mies yhtyköön vaimoonsa ja he tulevat YHDEKSI (echad) lihaksi'. Silti tällöin kyseessä on kahden muodostama ykseys. Myös viinirypäletertusta puhuttaessa käytetään hebreassa sanaa 'echad', vaikka siinä on useita viinirypäleitä.

Hebreassa on olemassa sana 'yachid', joka merkitsee 'ehdottomasti yhtä ainoaa' ja sitä on käytetty esim. Jumalan käskiessä Aabrahamia uhraamaan AINOAN (yachid) poikansa Iisakin uhrina Herralle. Myös Tanakh'issa puhuttaessa ainokaisesta Pojasta käytetään ilmausta 'yachid'. Jos olisi haluttu painottaa, että Isä Jumala on ehdottomasti yksi ainoa, niin em. jakeeseen olisi pitänyt valita 'echad' sanan sijaan 'yachid'.

Kyseisen sanan merkityksen vuoksi on vallalla oleva Messiaanisten juutalaisten käsitys jakeesta se, että meidän Jumala sisältää erottamattomasti myös Poikansa ja koska tämä sikisi Pyhästä Hengestä, niin Pyhä Henki on erottamaton osa Isää. Onhan Yeshua Isä-Jumalan Poika.

Vaikka osaan vain vähän hebreaa, niin se vähäkin avaa uusia näköaloja, kun tarkastelen sitä, mitä Tanakh todella sisältää. Kaikki siinä olevat sanat ja ilmaukset ovat tarkkaan valittuja, kuten Salomo kirjoitti: (Saarn.12:11)

"Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia."

Siunausta Yeshuassa !
        .

• MaisaBee
        Yakov kirjoitti:

.

'Kuule Israel, ELOHIM meidän EL, J-H-W-H on 'kokonaisuuden muodostama ykseys'(=echad).

Sana 'echad' ei siis merkitse 'yksi ainoa', vaan se merkitsee tarkasti ottaen 'kokonaisuuden muodostama ykseys'. Samaa sanaa käytetään esim. sormesta, joka kuuluu osana käteen ja myös, kun Tanakh'in mukaan 'mies yhtyköön vaimoonsa ja he tulevat YHDEKSI (echad) lihaksi'. Silti tällöin kyseessä on kahden muodostama ykseys. Myös viinirypäletertusta puhuttaessa käytetään hebreassa sanaa 'echad', vaikka siinä on useita viinirypäleitä.

Hebreassa on olemassa sana 'yachid', joka merkitsee 'ehdottomasti yhtä ainoaa' ja sitä on käytetty esim. Jumalan käskiessä Aabrahamia uhraamaan AINOAN (yachid) poikansa Iisakin uhrina Herralle. Myös Tanakh'issa puhuttaessa ainokaisesta Pojasta käytetään ilmausta 'yachid'. Jos olisi haluttu painottaa, että Isä Jumala on ehdottomasti yksi ainoa, niin em. jakeeseen olisi pitänyt valita 'echad' sanan sijaan 'yachid'.

Kyseisen sanan merkityksen vuoksi on vallalla oleva Messiaanisten juutalaisten käsitys jakeesta se, että meidän Jumala sisältää erottamattomasti myös Poikansa ja koska tämä sikisi Pyhästä Hengestä, niin Pyhä Henki on erottamaton osa Isää. Onhan Yeshua Isä-Jumalan Poika.

Vaikka osaan vain vähän hebreaa, niin se vähäkin avaa uusia näköaloja, kun tarkastelen sitä, mitä Tanakh todella sisältää. Kaikki siinä olevat sanat ja ilmaukset ovat tarkkaan valittuja, kuten Salomo kirjoitti: (Saarn.12:11)

"Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimet ja kootut lauseet kuin isketyt naulat; ne ovat saman Paimenen antamia."

Siunausta Yeshuassa !
        .

Olen viime aikoina miettinyt paljon näitä asioita. Joskus nuorempana luulin olevani uskossa, rukoilin joka päivä, uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Nyt en niin helposti enää uskokaan, on tapahtunut kaikenlaista, mikä on saanut minut kyyniseksi. Periaatteessa uskon, että Jumala/Luoja on olemassa, ja hän on kaikille maailman ihmisille yksi ja sama. Mutta onko Jeesus kuitenkaan Jumalan poika? Entä jos hän olikin vain tavallinen ihminen? Kuka sen niin varmasti tietää, mikä Raamatussa on totta, ja mikä on keksittyä, mikä on matkan varrella muuttunut. Kuinka paljon Raamatusta on uskonpuhdistuksissa poistettu/muutettu?
        Ja mitä kaikkea Raamatusta voi lukea rivien välistä, mihin jakeeseen uskoa täysin. Sekin on VAIN ihmisten kirjoittama.
        En voi uskoa vilpittömästi mihinkään. Mikä Jumalan mielestä on ihmisen tarkoitus täällä? Minä en näe ihmistä maapallon/maailman kannalta tarkoituksenmukaisena. Ihmiset kuluttavat, saastuttavat, tappavat, raiskaavat luontoa ja toisia ihmisiä. Minkä ihmeen takia me täällä olemme? Ei ihmisen päämääränä voi olla täydellisyyden tavoittelu, koska mitään täydellisyyttä ei voi olla.
        Mielenkiintoista keskustelua on herättänyt Brownin Da Vinci Koodi; mikä on Jeesuksen asema ja mikä hänen suhteensa Mari Magdalenaan. Yakov, mitä mieltä olet tästä asiasta?

• MaisaBee kirjoitti:

Olen viime aikoina miettinyt paljon näitä asioita. Joskus nuorempana luulin olevani uskossa, rukoilin joka päivä, uskoin Jumalaan ja Jeesukseen. Nyt en niin helposti enää uskokaan, on tapahtunut kaikenlaista, mikä on saanut minut kyyniseksi. Periaatteessa uskon, että Jumala/Luoja on olemassa, ja hän on kaikille maailman ihmisille yksi ja sama. Mutta onko Jeesus kuitenkaan Jumalan poika? Entä jos hän olikin vain tavallinen ihminen? Kuka sen niin varmasti tietää, mikä Raamatussa on totta, ja mikä on keksittyä, mikä on matkan varrella muuttunut. Kuinka paljon Raamatusta on uskonpuhdistuksissa poistettu/muutettu?
        Ja mitä kaikkea Raamatusta voi lukea rivien välistä, mihin jakeeseen uskoa täysin. Sekin on VAIN ihmisten kirjoittama.
        En voi uskoa vilpittömästi mihinkään. Mikä Jumalan mielestä on ihmisen tarkoitus täällä? Minä en näe ihmistä maapallon/maailman kannalta tarkoituksenmukaisena. Ihmiset kuluttavat, saastuttavat, tappavat, raiskaavat luontoa ja toisia ihmisiä. Minkä ihmeen takia me täällä olemme? Ei ihmisen päämääränä voi olla täydellisyyden tavoittelu, koska mitään täydellisyyttä ei voi olla.
        Mielenkiintoista keskustelua on herättänyt Brownin Da Vinci Koodi; mikä on Jeesuksen asema ja mikä hänen suhteensa Mari Magdalenaan. Yakov, mitä mieltä olet tästä asiasta?

.
        ...vain kauttakulkumatkalla.

Meidät kaikki on yksilöinä luotu rakkaan Luojamme tahdosta. Hänellä on jo ennen maailman perustamista kaikille meille yksilöllinen hyvä suunnitelma. Vaikka syntiinlankeemus katkaisi sen ehyen suhteen, mikä vallitsi Luojan ja luodun ihmisen välillä, on taivaan Isä korjannut sen ennalleen niin, että meillä on nyt jokaisella mahdollisuus tulla Hänen yhteyteensä hänen Poikansa Yeshua Messiaan kautta, uskon kautta hänen verensä puhdistavaan voimaan.

En ole lukenut mainitsemaasi Da Vinci Koodia, mutta se mitä olen ko. kohukirjasta kuullut riitti jo minulle tekemään sen päätöksen, etten sitä lue. Kyseisen kirjailijan motiivina oli ilmiselvästi pistää rahoiksi kirjoittamalla ylistetystä Vapahtajastamme ikäänkuin tämä olisi ollut väärä messias !

Uskon kautta olen tullut tietämään, kuka Vapahtajani Yeshua todellisuudessa on. Hänen alkuperänsä on ikuisuudesta ja hänen kättensä tekoa on kaikki mitä koko universumimme sisältää, samoin me itsekukin.

On absurdia olettaa hänen harrastaneen seksiä luotunsa kanssa. Silloin hän olisi todellakin ollut väärä messias. Hän on EHDOTTOMASTI oikea Messias, joka eli juuri niinkuin opettikin ja juuri siksi hänet ristillenaulittiin. Hänen elämänsä oli lähes joka askeleelta Tanakh'in Messias-ennustusten täyttymistä, samoin hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa. Tämä maailma on valmis naulitsemaan ristille kaikki, jotka puolustavat totuutta peräänantamattomasti.

Sinua kehoitan luotaamaan sisintäsi hiljaisuudessa rukoillen ja Raamattua lukemalla - erityisesti Uutta Testamenttia, vaikkei alussa tuntuisi miltään, sillä usko ei riipu tunteista, vaan tunteet seuraavat aitoa uskoa. Silloin pääset kosketuksiin oikean Yeshua Messiaan kanssa, sillä hän on edelleen sama Sana, joka on ollut alusta asti, ja joka kykenee tekemään eläväksi tämän maailman ahjoissa kuoleutuneet ihmissydämet. Hän on halukas luomaan uutta myös sinun sisimmässäsi ja elämässäsi.

Hänen seuraavat sanansa kuuluvat juuri nyt sinulle:

"...Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä." (Matt.28:18b)

"37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

"38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."

"39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä."

"44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

"45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

- Siis Yeshuan luo tulee JOKAINEN, jonka Isä on jo edeltä tuntenut.

- - -

Lopuksi muutama sananen siitä, että mainitsit ihmisen saastuttavan ja turmelevan maan. Tämä maapallo on onneksi luotukin olemaan vain 'maailman ajan'. Korkein hyvin tiesi millaisia sottapyttyjä ja miten ilkeitä ihmiset voivat pahimmillaan olla. Minua etoo jo se, kun näen jonkun heittävän roskapaperin kadulle. Miten paljon pahempaa maailmassa tehdäänkään joka päivä. Käännän siksi katseeni uskossa taivaallisiin ja sieltä saan virvoitusta sielulleni ja jaksan jatkaa loppumetritkin taivaskotiini asti.

Ihana uusi taivas ja uusi maa, jotka Yeshua meille omilleen tulee luomaan, odottaa asukkaitaan, myös sinua ja minua. Puhumattakaan siitä ihanasta pyhien kaupungista, Uudesta Jerusalemista, joka lasketaan ylhäältä alas maan päälle ja jonka rakentaja ja Luoja ei ole ihminen, vaan Yeshua Messiaamme yhdessä taivaallisen Isämme kanssa. Kaupungin koko on 2304 km (pituus, leveys ja korkeus samat).

Käsitykseni mukaan kaupunki on muodoltaan neliöpohjainen pyramidi, jossa on häikäisevä huippukivi. Sellaisena se mielestäni arkkitehtuurisesti olisi parhaimmillaan ja
        muistaakseni muuan Yeshuan seuraaja on saanut nähdä sen ilmestyksessä sellaisena.
        ...Joten, ei muuta kuin innolla ja voimalla 'nurkanvaltaukseen', sillä vaihtoehdot ovat (onneksi :-)) vähissä...

Siunausta Yeshuassa !
        .

• inahdus
        Yakov kirjoitti:

.

Meidät kaikki on yksilöinä luotu rakkaan Luojamme tahdosta. Hänellä on jo ennen maailman perustamista kaikille meille yksilöllinen hyvä suunnitelma. Vaikka syntiinlankeemus katkaisi sen ehyen suhteen, mikä vallitsi Luojan ja luodun ihmisen välillä, on taivaan Isä korjannut sen ennalleen niin, että meillä on nyt jokaisella mahdollisuus tulla Hänen yhteyteensä hänen Poikansa Yeshua Messiaan kautta, uskon kautta hänen verensä puhdistavaan voimaan.

En ole lukenut mainitsemaasi Da Vinci Koodia, mutta se mitä olen ko. kohukirjasta kuullut riitti jo minulle tekemään sen päätöksen, etten sitä lue. Kyseisen kirjailijan motiivina oli ilmiselvästi pistää rahoiksi kirjoittamalla ylistetystä Vapahtajastamme ikäänkuin tämä olisi ollut väärä messias !

Uskon kautta olen tullut tietämään, kuka Vapahtajani Yeshua todellisuudessa on. Hänen alkuperänsä on ikuisuudesta ja hänen kättensä tekoa on kaikki mitä koko universumimme sisältää, samoin me itsekukin.

On absurdia olettaa hänen harrastaneen seksiä luotunsa kanssa. Silloin hän olisi todellakin ollut väärä messias. Hän on EHDOTTOMASTI oikea Messias, joka eli juuri niinkuin opettikin ja juuri siksi hänet ristillenaulittiin. Hänen elämänsä oli lähes joka askeleelta Tanakh'in Messias-ennustusten täyttymistä, samoin hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa. Tämä maailma on valmis naulitsemaan ristille kaikki, jotka puolustavat totuutta peräänantamattomasti.

Sinua kehoitan luotaamaan sisintäsi hiljaisuudessa rukoillen ja Raamattua lukemalla - erityisesti Uutta Testamenttia, vaikkei alussa tuntuisi miltään, sillä usko ei riipu tunteista, vaan tunteet seuraavat aitoa uskoa. Silloin pääset kosketuksiin oikean Yeshua Messiaan kanssa, sillä hän on edelleen sama Sana, joka on ollut alusta asti, ja joka kykenee tekemään eläväksi tämän maailman ahjoissa kuoleutuneet ihmissydämet. Hän on halukas luomaan uutta myös sinun sisimmässäsi ja elämässäsi.

"37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

"38. Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."

"39. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä."

"44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

"45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."

- - -

Lopuksi muutama sananen siitä, että mainitsit ihmisen saastuttavan ja turmelevan maan. Tämä maapallo on onneksi luotukin olemaan vain 'maailman ajan'. Korkein hyvin tiesi millaisia sottapyttyjä ja miten ilkeitä ihmiset voivat pahimmillaan olla. Minua etoo jo se, kun näen jonkun heittävän roskapaperin kadulle. Miten paljon pahempaa maailmassa tehdäänkään joka päivä. Käännän siksi katseeni uskossa taivaallisiin ja sieltä saan virvoitusta sielulleni ja jaksan jatkaa loppumetritkin taivaskotiini asti.

Ihana uusi taivas ja uusi maa, jotka Yeshua meille omilleen tulee luomaan, odottaa asukkaitaan, myös sinua ja minua. Puhumattakaan siitä ihanasta pyhien kaupungista, Uudesta Jerusalemista, joka lasketaan ylhäältä alas maan päälle ja jonka rakentaja ja Luoja ei ole ihminen, vaan Yeshua Messiaamme yhdessä taivaallisen Isämme kanssa. Kaupungin koko on 2304 km (pituus, leveys ja korkeus samat).

Käsitykseni mukaan kaupunki on muodoltaan neliöpohjainen pyramidi, jossa on häikäisevä huippukivi. Sellaisena se mielestäni arkkitehtuurisesti olisi parhaimmillaan ja
        muistaakseni muuan Yeshuan seuraaja on saanut nähdä sen ilmestyksessä sellaisena.
        ...Joten, ei muuta kuin innolla ja voimalla 'nurkanvaltaukseen', sillä vaihtoehdot ovat (onneksi :-)) vähissä...

Siunausta Yeshuassa !
        .

>On absurdia olettaa hänen harrastaneen seksiä luotunsa kanssa. Silloin hän olisi todellakin ollut väärä messias.

Kuitenkin Jumala siitti "Neitsyt" Marialle lapsen. Tässä tapauksessa siis omaan luomukseen oli luvallista yhtyä...?

Jos Jeesus = Jumala, minkä vuoksi hän ei olisi Jeesuksena kyennyt tekemään samoin kuin ei-fyysisenä Jumalana?

• munkkimessias!!!!
        inahdus kirjoitti:

>On absurdia olettaa hänen harrastaneen seksiä luotunsa kanssa. Silloin hän olisi todellakin ollut väärä messias.

Kuitenkin Jumala siitti "Neitsyt" Marialle lapsen. Tässä tapauksessa siis omaan luomukseen oli luvallista yhtyä...?

Jos Jeesus = Jumala, minkä vuoksi hän ei olisi Jeesuksena kyennyt tekemään samoin kuin ei-fyysisenä Jumalana?

tietysti on perhe ja hän harrastaa seksiä tämä kun on juutalainen käsitys normaalista miehen elämästä. Vanhapoika messias-huh!

• I Am Who I Am
        MaisaBee kirjoitti:

Mestari Eckart sanoo: "Kukaan ei voi oppia tuntemaan Jumalaa, ellei ensin tunne itseään." Nämä sanat perustuvat kaikkien uskontojen profeettojen yksinkertaiseen sanomaan: "Totuus on teissä itsessänne."

Intian entinen presidentti Radhakrishnan kirjoittaa kirjassaan:

"Kun upanishadit (hindulaisuuden suuntaus) julistavat suurta totuuttaan "Se Olet Sinä", kun Buddha opettaa, että jokaisella ihmisyksilöllä on sisimmässään voima kasvaa Buddhaksi, kun juutalaiset sanovat, että ihmisen sydän on herran lamppu, kun Jeesus opettaa kuulijoilleen, että taivasten valtakunta on sisäisesti heissä itsessään, tai kun Muhammed vakuuttaa, että Jumala on meitä lähempänä kuin kaulavaltimomme, niin he kaikki tarkoittavat sitä, että se mikä on tärkeintä elämässä, ei löydetä ihmisen ulkopuolelta vaan hänen sisimmästään."

Kabir neuvoo etsijää:

"Herrasi on sinua lähellä, ja kuitenkin kiipeät palmupuuhun nähdäksesi hänet."

Eli jos Jumalaa etsit, et voi löytää häntä itsesi ulkopuolelta, et kirkoista, et raamatusta, et Israelista, et edes ulkoisesta Jeesus (Yeshua) hahmosta, vaan omasta sisimmästäsi voit löytää hänet.

• yksilö
        I Am Who I Am kirjoitti:

Mestari Eckart sanoo: "Kukaan ei voi oppia tuntemaan Jumalaa, ellei ensin tunne itseään." Nämä sanat perustuvat kaikkien uskontojen profeettojen yksinkertaiseen sanomaan: "Totuus on teissä itsessänne."

Intian entinen presidentti Radhakrishnan kirjoittaa kirjassaan:

"Kun upanishadit (hindulaisuuden suuntaus) julistavat suurta totuuttaan "Se Olet Sinä", kun Buddha opettaa, että jokaisella ihmisyksilöllä on sisimmässään voima kasvaa Buddhaksi, kun juutalaiset sanovat, että ihmisen sydän on herran lamppu, kun Jeesus opettaa kuulijoilleen, että taivasten valtakunta on sisäisesti heissä itsessään, tai kun Muhammed vakuuttaa, että Jumala on meitä lähempänä kuin kaulavaltimomme, niin he kaikki tarkoittavat sitä, että se mikä on tärkeintä elämässä, ei löydetä ihmisen ulkopuolelta vaan hänen sisimmästään."

Kabir neuvoo etsijää:

"Herrasi on sinua lähellä, ja kuitenkin kiipeät palmupuuhun nähdäksesi hänet."

Eli jos Jumalaa etsit, et voi löytää häntä itsesi ulkopuolelta, et kirkoista, et raamatusta, et Israelista, et edes ulkoisesta Jeesus (Yeshua) hahmosta, vaan omasta sisimmästäsi voit löytää hänet.

Kirjoitustesi sisältö on kovin lähellä omaa
        ajatteluani.On ihme,että löysin nämä sivut.
        Vai oliko se tarkoituskin(?).

• inahdus kirjoitti:

.
        Ihmistä on Raamatussa ihan oikein verrattu matoon ja toukkaan verrattaessa häntä enkeleihin. Yeshuan taas on mainittu olevan ylen paljon kaikkia enkeleitä korkeampi, koska hän on koko universumimme ja sen olentojen Luoja (Isäänsä ja Ruah HaKodesh'ia lukuunottamatta).

Miten paljon enemmän ihminen onkaan Yeshuan rinnalla matoon ja toukkaan verrattava ! Se, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, ei tee ihmisestä Jumalaa eli olentoa, joka olisi arvollinen tulemaan rinnastetuksi Luojaansa.

B'rit HaDashah'n mukaan Ruah HaKodesh varjosi neitsyt Miryam'in, joka tuli raskaaksi ilman, että kukaan yhtyi fyysisesti häneen. Jo sanonta 'katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan' edellyttää Miryamin pysyneen neitsyenä aina siihen saakka, kunnes hän Yeshuan synnyttämisen jälkeen yhtyi Yosef'iin, eli aviomieheensä.

Kyseessä oli siis Aadamin luomisen kaltainen, vaikkakin sitä paljon monimutkaisempi luomistyö, joka tapahtui ihmissilmille näkymättömästä henkimaailmasta lähtöisin. Korkeimman Ruah HaKodesh on puhtaampi kaikkia muita henkiä ja kulkee kaikkien henkien lävitse ja voi lävitse kulkiessaan innoittaa tahtomisen ja tekemisen kaikissa luoduissaan ja voi sillä tavoin luoda uutta ihmisten sisimpään. Kyseessä ei siis ollut sukupuoliyhteys ensinkään.

Korkein ei kerta kaikkiaan ole kiinnostunut seksistä ihmisen kanssa. Hän elää paljon korkeammalla hengellisellä tasolla ja hänen ajatuksensa ovat ihmismielelle tavoittamattomissa korkeuksissa. Sielullisella tasolla elävien eli luonnollisten ihmisten on useimmiten mahdotonta käsittää tätä. Sitä valaiskoon seuraava vanha kertomus:

Kyyhkynen meni suolle tapaamaan vanhaa kaveriaan kurkea ja pyysi tätä mukaansa taivaaseen. Kurki kysyi, että onko siellä sammakoita ja käärmeitä. Kyyhkynen vastasi, ettei ole, mutta että siellä on paljon parempaa syötävää. Siihen kurki tokaisi, että ellei siellä ole sammakoita ja käärmeitä, niin häntä ei kiinnosta mokoma taivas !

Kysyit, etteikö Yeshua - mikäli hän on Jumala - olisi ihmisenä kyennyt tekemään Miryamille lapsen ?

Totta kai hän olisi kyennyt, muttei hän halunnut sitä tehdä, koska hänellä oli paljon korkeampi päämäärä: pysyä synnittömänä ja suorittaa koko ismiskunnan syntien sovitus. Sitäpaitsi, jos hän olisi hankkinut lapsen Miryamille, olisi hänen lapsensa syntynyt Lain orjuuteen.

Yeshua ei tullut siittämään biologisia lapsia Lain orjuuteen, vaan nimenomaan vapauttamaan kaikki Lain orjuuteen syntyneet eli luomaan voimansa sanalla biologisista eli luonnollisista ihmislapsista hengellisiä lapsia Korkeimman ikuiseen Kuningaskuntaan iäisyysseuralaisikseen ja sekä nykyisten että tulevien maailmoiden kanssahallitsijoiksi, nimittäin niistä ihmisistä, jotka panevat turvansa häneen.

Jos olisit kokenut elämää Yeshuassa, niin ymmärtäisit tämän ja sen, että miten paljon seksin harjoittamista ihanampaa ja ihmeellisempää on saada olla irti himojen kahleista ! Se on TODELLISTA vapautta, johon ainoastaan tämä ylistettävä Vapahtaja voi meidät vapauttaa uudeksi luovalla Sanallaan ja vain kaikista synneistä omantuntomme puhdistavan verensä kautta !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• MaisaBee kirjoitti:

.
        ...eräisiin kysymyksiisi.

Tässä muutama sananen lisää.

Kysyit: Miten voimme olla varmat Raamatun luotettavuudesta ja siitä, että se on Jumalan sana ?

Vastaan: Siten, että luemme sitä nöyrällä, vaikkakin objektiivisella mielellä ja annamme Jumalan Hengelle häiriöttömän vapauden 'avata' siitä sisimpäämme sen, minkä sydämemme vahvistaa oikeaksi. Silloin emme tee itsellemme väkivaltaa ja noudatamme Korkeimman jaloa periaatetta, joka ei pakota ketään luokseen iäisyysseuralaisekseen. Tämä toimii hyvin käytännössä ja olen tällä tavoin saanut vuosikymmenien ajan yhä uutta hengen ravintoa ja Raamatun arvo kohoaa silmissäni sitä suuremmaksi, mitä enemmän opin sen antajaa tuntemaan käytännön elämässä.

Kysyit: Entä jos Yeshua ei ollutkaan Korkeimman Poika, vaan vain ihan tavallinen ihminen ?

Vastaan: Tämän mahdollisuuden torjuvat seuraavat seikat:

a) Historialliset dokumentit (evankeliumit ja apostolien kirjeet sekä muu runsas kirjallinen aineisto), joitten oikeellisuus on voitu jäljittää luotettavasti aidoksi.

b) Yeshua on historiallinen henkilö, joka teki ne sadat Messiaaniset ihmeet ja tunnusteot ihmisenä, jotka oli ennustettu hänen tekevän jo tuhansia vuosia ennen kuin hän syntyi ihmiseksi maan päälle.
        Jos häntä verrataan esimerkiksi Moosekseen, niin Mooses ei parantanut ainuttakaan juutalaista, kun taas Yeshua paransi kaikki sairaat ja perkeleen valtaan joutuneet, jotka tuotiin hänen parannettavakseen. Mooses, hän, jota useimmat nykyjuutalaiset palvovat aidon Messiaansa sijaan suurena opettajana, sitävastoin iski nyrkillään kuoliaaksi yhden egyptiläisen !

c) Yeshuan opetus on aivan eri tasolta kuin kenenkään ihmisen. Koko maailmassa ei ole mitään hänen Vuorisaarnaansa verrattavaa opetuskokoelmaa, josta huokuu taivaallinen rauha ja hengellinen elämä. samoin on laita hänen opettamansa Isämeidänrukouksen. Myös hänen vertauksensa ja yliluonnollisen viisaat vastauksen niille, jotka alati pyrkivät solmimaan häntä sanoilla. Kehoitan huomioimaan, että tämä Yeshuan persoonaan kohdistuva jatkuva vainoaminen tapahtui hänen ollessa erittäin ahdistettuna vailla paikkaa mihin fyysisesti väsyneen päänsä kallistaisi kärsien auringon paahtavaa hellettä ja öisin vilua rukoillessaan öitäkin ulkosalla. Israelissa on toisinaan talviöisin todella kylmää ulkona.

d) Eräs lisätodistus Yeshuan Messiaanisuudesta on se, että luvatun Messiaan on pitänyt pelkästään ajallisesti arvioiden jo tulla noin 2000 vuotta sitten, koska hänestä oli ennustettu profeetta Danielin kirjassa, että hänen ilmestymisensä ajankohta osuu aikaan noin 500 vuotta siitä, kun Persian kuningas Kooreksen antaa käskyn jälleenrakentaa Jerusalemin toreineen ja vallihautoineen, mutta keskellä ahtaita aikoja. Aikamääräksi annettiin 70 vuosiviikkoa eli 70 x 7 vuotta. Dan.9:21-27.

e) Henkilökohtainen todistus Yeshuan Messiaanisuudesta, jonka jokainen uskova saa vaeltaessaan puhtaalla sydämellä Yeshuan yhteydessä.

LOPUKSI KEHOITA SINUA etsimään uudelleen ja nyt peräänantamattomasti sekä koko sydämestäsi Yeshuaa elämääsi, sillä hän on sanonut seuraavankin totuuden, joka toteutuu myös sinulle, jos et luovu etsimisestä:

"Anokaa niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä JOKAINEN anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan !" Matt.7:7-8

Onnea ja menestystä etsintääsi Yeshuassa !
        .

• bimbombimbom
        Yakov kirjoitti:

.

Siunausta Yeshuassa !
        .

kaksi, kolme, neljä... Sama hepreaksi: achdut shel shleimut, shtajim, shalosh, arba....

Hepreaksi echad=1 ainoa =jachid. Hepreassa siis luku yksi on korvattava sanalla ainoa, jotta ymmärretään että kyse on ehdottomasti vain yhdestä. Muuten yhteen voi sisältyä esim kolme.

• MaisaBee
        Yakov kirjoitti:

.

- - -

Siunausta Yeshuassa !
        .

Mutta miksi ihminen on sitten luotu seksuaaliseksi olennoksi? Eikö ole epänormaalia pidättäytyä luonnollisesta asiasta? Esimerkiksi katoliset papit, jotka elävät selibaatissa ja sitten käyttävät hyväkseen oppilaitaan. Eikö tämä ole luonnon vastaista.
        Ja sitten se, että siirrät katseesi kamalasta maailmasta korkeuksiin. Mitä, jos kaikki tekisivät niin, kukaan ei välittäisi tästä maailmasta?
        JA mistä niin tarkasti tiedetään taivaallisen kauungin mitat. Kuulostaa ihan ufojutulta.
        Minusta tuntuu, että uskontoja on yhtä monta kuin uskovaakin.
        Taidan olla melkoisen skeptinen. Tai no, olenkin.

• MaisaBee
        Yakov kirjoitti:

.
        Ihmistä on Raamatussa ihan oikein verrattu matoon ja toukkaan verrattaessa häntä enkeleihin. Yeshuan taas on mainittu olevan ylen paljon kaikkia enkeleitä korkeampi, koska hän on koko universumimme ja sen olentojen Luoja (Isäänsä ja Ruah HaKodesh'ia lukuunottamatta).

Miten paljon enemmän ihminen onkaan Yeshuan rinnalla matoon ja toukkaan verrattava ! Se, että ihminen on luotu Jumalan kuvaksi, ei tee ihmisestä Jumalaa eli olentoa, joka olisi arvollinen tulemaan rinnastetuksi Luojaansa.

B'rit HaDashah'n mukaan Ruah HaKodesh varjosi neitsyt Miryam'in, joka tuli raskaaksi ilman, että kukaan yhtyi fyysisesti häneen. Jo sanonta 'katso neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan' edellyttää Miryamin pysyneen neitsyenä aina siihen saakka, kunnes hän Yeshuan synnyttämisen jälkeen yhtyi Yosef'iin, eli aviomieheensä.

Kyseessä oli siis Aadamin luomisen kaltainen, vaikkakin sitä paljon monimutkaisempi luomistyö, joka tapahtui ihmissilmille näkymättömästä henkimaailmasta lähtöisin. Korkeimman Ruah HaKodesh on puhtaampi kaikkia muita henkiä ja kulkee kaikkien henkien lävitse ja voi lävitse kulkiessaan innoittaa tahtomisen ja tekemisen kaikissa luoduissaan ja voi sillä tavoin luoda uutta ihmisten sisimpään. Kyseessä ei siis ollut sukupuoliyhteys ensinkään.

Korkein ei kerta kaikkiaan ole kiinnostunut seksistä ihmisen kanssa. Hän elää paljon korkeammalla hengellisellä tasolla ja hänen ajatuksensa ovat ihmismielelle tavoittamattomissa korkeuksissa. Sielullisella tasolla elävien eli luonnollisten ihmisten on useimmiten mahdotonta käsittää tätä. Sitä valaiskoon seuraava vanha kertomus:

Kyyhkynen meni suolle tapaamaan vanhaa kaveriaan kurkea ja pyysi tätä mukaansa taivaaseen. Kurki kysyi, että onko siellä sammakoita ja käärmeitä. Kyyhkynen vastasi, ettei ole, mutta että siellä on paljon parempaa syötävää. Siihen kurki tokaisi, että ellei siellä ole sammakoita ja käärmeitä, niin häntä ei kiinnosta mokoma taivas !

Kysyit, etteikö Yeshua - mikäli hän on Jumala - olisi ihmisenä kyennyt tekemään Miryamille lapsen ?

Totta kai hän olisi kyennyt, muttei hän halunnut sitä tehdä, koska hänellä oli paljon korkeampi päämäärä: pysyä synnittömänä ja suorittaa koko ismiskunnan syntien sovitus. Sitäpaitsi, jos hän olisi hankkinut lapsen Miryamille, olisi hänen lapsensa syntynyt Lain orjuuteen.

Yeshua ei tullut siittämään biologisia lapsia Lain orjuuteen, vaan nimenomaan vapauttamaan kaikki Lain orjuuteen syntyneet eli luomaan voimansa sanalla biologisista eli luonnollisista ihmislapsista hengellisiä lapsia Korkeimman ikuiseen Kuningaskuntaan iäisyysseuralaisikseen ja sekä nykyisten että tulevien maailmoiden kanssahallitsijoiksi, nimittäin niistä ihmisistä, jotka panevat turvansa häneen.

Jos olisit kokenut elämää Yeshuassa, niin ymmärtäisit tämän ja sen, että miten paljon seksin harjoittamista ihanampaa ja ihmeellisempää on saada olla irti himojen kahleista ! Se on TODELLISTA vapautta, johon ainoastaan tämä ylistettävä Vapahtaja voi meidät vapauttaa uudeksi luovalla Sanallaan ja vain kaikista synneistä omantuntomme puhdistavan verensä kautta !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Vaikka miten tuon perustelee, se ei ole fyysisesti mahdollista. Tai no, tietysti on eliöitä, jotka "sikiävät neitseellisesti", mutta ihmiselle, en voi uskoa. Ja voin kuvitella, millaista olisi neitsyenä synnyttää, olisi todella tuskallista.
        Mutta, eihän sitä oikeasti tiedä, mitä maailmassa on tapahtunut, tai tapahtuu. Tai että mikä usko on oikea!

• bimbom
        MaisaBee kirjoitti:

Mutta miksi ihminen on sitten luotu seksuaaliseksi olennoksi? Eikö ole epänormaalia pidättäytyä luonnollisesta asiasta? Esimerkiksi katoliset papit, jotka elävät selibaatissa ja sitten käyttävät hyväkseen oppilaitaan. Eikö tämä ole luonnon vastaista.
        Ja sitten se, että siirrät katseesi kamalasta maailmasta korkeuksiin. Mitä, jos kaikki tekisivät niin, kukaan ei välittäisi tästä maailmasta?
        JA mistä niin tarkasti tiedetään taivaallisen kauungin mitat. Kuulostaa ihan ufojutulta.

niin, mieti, ajattele, älä niele uskontojen sepustuksia noin vain, maailma on niitä täynnä,toinen toistaan kummallisempia. Se että niitä joku joskus on keksinyt ei merkitse että ne olisivat totta. Yksikään niistä.

Osa perustuu jonkun vanhemman uskonnon vääristämiseen kuten tarinat Jeesuksen syntymisestä "neitseestä" tai että kristinuskonnon kolme jumalaa onkin sama kuin juutalaisuuden yksi Jahve-jumala. Ei ole, ja miksi pitäisi olla?
        Kristinusko on uusi oma uskontonsa, jonka jälkeen on vielä syntynyt lukematon määrä uusia. Myöhempi uskonto islam esim. kertoo taas Jeesuksestakin uuden ja erilaisen version. Se väänsi kristinuskon väännöksen omanlaisekseen. Kiinostavia tarinoita lukea, mutta paras kun ei jää niiden vangiksi.

• bimbimbom
        Yakov kirjoitti:

.

- - -

Siunausta Yeshuassa !
        .

viemäröinnistä, onko hyviä kahviloita, kannetaanko lehdet kotiin jo aamulla? Pyramidin muotoinen uusi Jerusalem jossa häikäisevä huippukivi...

• MaisaBee kirjoitti:

.
        Ihminenhän luotiin alunperin yhdeksi, mutta Aadamin ikävystyttyä hänestä tehtiin kaksi, koska Eeva luotiin hänestä otetusta kylkiluusta.

Korkein loi ihmisille sukupuolisuuden, jotta ihmissuku voisi lisääntyä. Lisäksi Korkein teki suvunjatkamisen niin houkuttelevaksi, että sielulliset eli luonnoliset ihmiset eivät voi vastustaa sen harjoittamista. Toki ihminen on kehitellyt erilaisia ehkäisykeinoja, että 'pullasta nypittäisiin vain rusinat päältä' ja lastenteko jätetään sivuseikaksi tai ne tehdään ikäänkuin 'oheistuotteina' eli ikäänkuin välttämättömänä pahana ja niitten hoito jätetään muitten huoleksi... Niin paljossa muussakin ihminen on poikennut Korkeimman hyvästä suunnitelmasta.

Tässä välissä muistutettakoon, että Yeshuan opetuksen mukaan - mitä tulee avioliiton solmimiseen - on ihmisiä neljä eri ryhmää:

1) Niitä, jotka on luotu menemään avioon ja hankkimaan lapsia. (Tähän kuuluu tietenkin valtaosa ihmiskunnasta, ehkä 90 %).

2) Niitä, jotka ovat syntymästään saakka avioon kelpaamattomia. (Eräät vakavat fyysiset ja/tai psyykkiset vammat ja/tai sairaudet).

3) Niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi. (Varhemmalla ajalla esim. eunukit, myöhemmällä ajalla esim. niin virheellisen kasvatuksen saaneet ja/tai kasvatuksesta osatta jätetyt, etteivät ko. ihmiset kykene ottamaan vastuuta avioliitostaan, joten heille olisi parempi olla avioon menemättä).

4) Niitä, jotka ovat itse tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. (Syitä voi olla monenlaisia. Joillekin työ, harrastus tai uraputki menee kaiken edelle ja on heille epäjumalana. Kristityistä jotkut ovat niin antautuneet evankelioimistyölle, että ovat vapaaehtoisesti luopuneet oman perheen perustamisesta).

Kyseiset kohdta löytyvät Yeshuan seuraavasta opetuksesta: (Matt.19:9-11)

"9. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

"10. Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".

"11. Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu."

"12. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Miten sitten kukin saa selville sen, että mihin noista ryhmistä kuuluu ?

- Itsetutkistelun ja rukouksen kautta.

Uudestisyntymättömille sen selville ottaminen on vaikeaa, mutta uudestisyntyneille Korkein antaa siihen opastusta ja johdatusta Ruah HaKodesh'in kautta.

Toki tiedän, että vuosisatojen aikanan eritoten room.katolisten parissa ovat sekä munkit että nunnat harjoittaneet haureutta, koska eivät ole olleet Korkeimmn Hengen johdatuksessa. Ilmeisesti juuri heidän olisi pitänyt tyytyä siihen osaan, etteivät olisi luulleet itsestään 'liikoja', vaan olisivat menneet avioon ja eläneet vastuuntuntoisina lastensa kasvattajina. Tiedän senkin, että room.kat. kirkon opetus on aivan pielessä siinä mitä tulee srk:n paimenen siviilisäätyyn: heidän opetuksensa mukaan miehen pitää olla naimaton, vaikka B'rit HaDashah opettaa nimenomaan, että srk:n paimenen tulee olla YHDEN VAIMON MIES !

Tämä muuten sulkee pois myös naispappeuden, sillä ev.lut.kirkossa pappi on srk:n paimen, jonka siis pitää olla Paavalin opetuksen mukaisesti yhden vaimon mies, joka perheensä ja kotinsa hyvin hallitsee.

Esiaviollisista suhteista pidättyminen on Raamatun mukaan kristillisen moraalin alin rima, joka tulee ylittää. Valitettavasti enin osa meistä Yeshuaan uskovistakin on tässä kohden vain kurjaa 'rupusakkia'. Mitä tulee seksistä pidättäytymiseen, on se suuri lahja Korkeudesta, sillä silloin aito yeshualainen ihminen voi suunnata energiansa ja koko tarmonsa ja kaiken aikansa Korkeimman tahdon etsimiseen ja toteuttamiseen kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan.

Päivittelit sitä, että siirrän katseeni tästä kamalasta maailmasta taivaallisiin. Onneksi meillä on vapaus valita mitä katselemme. B'rit HaDashah'n mukaan ne, jotka Adonaita katselevat, muuttuvat saman kuvan kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Adonai, joka on Henki.

Tämä maailma tarjoaa joka päivä parastaan niille, jotka tätä maailmaa rakastavat: alapääkulttuuria kaikista tuuteista, mausteena terrori-iskuvideoita (viimeksi Lontoosta) ja lööpit kertovat kaikkein kamalimmat mukamas 'uutiset'. Tänäänkin joku oli (jos oikein lööpin luin) tappanut kaverinsa ja pitänyt ruumista kylpyammeessa kuukauden päivät ja lööpin mukaan tuo tappaja oli elänyt koko ajan ihan normaalia elämää kyseisessä yksiössä. Siis normaalia... !!! Voihan vitsi...

Tein jo vuosikymmenet sitten päätöksen, etten osta TV lainkaan, vaan sijoitan siitä kertyneet rahat pakanain evankeliointiin. Se oli hieno päätös ja tulee pitämään, sillä minun sisimpäni ei ole henkisen saasteen likakaivo.

Heitä sinäkin mokomat yhdyskuntajätteet (roskauutiset kaatopaikoilleen)ja siirry Hengen valtapiiriin, josta Jesaja hienosti opettaa: (Jes.33:15-17)
        "15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,

16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.

17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan."

Mitä tulee mainintaasi "kukaan ei välittäisi tästä maailmasta", niin paras tapa todella välittää tästä maailmasta on ELÄÄ ITSE OIKEIN, viedä ihmiset ja asiat rukouksin Korkeimman eteen ja auttaa lähimmäsiään parhaan kykynsä mukaan, eli evankelioida kaikkia ihmisiä missä ikinä valtaakin, sillä ihmiselämä on lyhyt ja ikuisuus on loputon. Siksi on kaikkein tärkeintä opastaa ihmiset helvetin kuiluilta taivastielle !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• MaisaBee kirjoitti:

Vaikka miten tuon perustelee, se ei ole fyysisesti mahdollista. Tai no, tietysti on eliöitä, jotka "sikiävät neitseellisesti", mutta ihmiselle, en voi uskoa. Ja voin kuvitella, millaista olisi neitsyenä synnyttää, olisi todella tuskallista.
        Mutta, eihän sitä oikeasti tiedä, mitä maailmassa on tapahtunut, tai tapahtuu. Tai että mikä usko on oikea!

.
        ...niin se on kuitenkin tapahtunut tosiasia ja Yeshuan maailmassaolo on kyntänyt syvän uran ihmiskunnan historiaan:

Hän naulitsi omassa lihassaan Lain Kirjoitukset ristille sovittaen koko maailman synnit ! Siten hän pyyhki pois sen Kirjoituksen meidän valittujensa tieltä, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme riistäen perkeleeltä kaikki aseet, joilla tämä piti ja oli pitänyt synneissään kuolleita ihmissieluparkoja vallassaan vedoten Kirjoitukseen: 'Synnin palkka on kuolema'.

Hän avasi Tuonelan portit sepposen selälleen ja vapautti sieltä perkeleen vangit, mutta vain ne, jotka olivat maan päällä eläessään panneet luottamuksensa häneen, kuten Yov ja lukemattomat muut Korkeimman valitut.

Korkein piti kyllä huolen siitä, että Miryam sai synnyttää Messiaan ilman kipuja, sillä Korkein oli säätänyt sen, että hänelle riitti se tuska, että sai nähdä rakkaimman lapsensa riippuvan muodottomaksi veriseksi lihamassaksi mukiloituna _ Yeshuaa ei näet enää siinä vaiheessa ihmiseksi tunnistettu - alastomaksi riisuttuna Golgatan keskimmaisellä ristillä. Lohdutuksekseen hän sai kuulla myös Yeshuan sanat: "SE ON TÄYTETTY !"

Siunausta Yeshuassa !
        .

• bimbimbom kirjoitti:

viemäröinnistä, onko hyviä kahviloita, kannetaanko lehdet kotiin jo aamulla? Pyramidin muotoinen uusi Jerusalem jossa häikäisevä huippukivi...

.
        ...Nimittäin Uudessa Jerusalemissa. Siellä kommunikointi tapahtuu ajatusten tasolla. Minulla on kaksi omakohtaista kokemusta sellaisesta viestinnästä vuosikymmenten takaa. Ensimmäinen ollessani 12-vuotias ja kohdattuani Yeshuan ollessani yksin kotona. Toinen Hesan kadulla pääsiäisviikolla 1971. Siksi ihmisen on välttämätöntä saada muuttua sisäisesti uudeksi hengelliseksi luomukseksi jo täällä ajassa, koska taivaassa ovat kaikki ihmisen ajatukset paljastettuina esillä, hengen korvin kuultavissa, kaikkien siellä asustavien havaittavissa.

Viemäriongelmia ei siellä ole, vaan jätteet katoavat itsestään, kuten Yeshuan syödessä leipää ja palan kalaa ylösnousemusruumissaan ja mentyä sen jälkeen seinän läpi (siis leipineen ja kaloineen !)

Siellä ollaan pukeutuneina katoamattomuuteen ja hengelliseen ruumiiseen, jossa ei ole vajavaisuuksia. Vaikka voinkin siinä olotilassa vapaasti tahtoni mukaan muuttua fyysiseksi olennoksi ja uudelleen henkiolennoksi, niin fyysisenä olentonakaan ei ole silloin tarvetta aineenvaihdunnalle.

Tuon Uuden Jerusalemin häikäisevä huippukivi on Adonai Yeshua Messias. Hän on se kulmakivi, jonka juutalaisrakentajat hylkäsivät ja joka on huippukiveksi tullut. Adonai'lta tämä on tullut ja se on TODELLAKIN ihmeellistä meidän silmissämme !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• bimbimbom kirjoitti:

.
        Elämä ajan rajan tuolla puolen olevassa hengellisessä ulottuvuudessa on käsittämättömän ihanaa täällä meille vielä ajan ja katoavaisuuden kahleissa eläville ihmisille. Vajavaiset aistimme ja vajavainen ymmärryksemme ei yksinkertaisesti tavoita sitä tasoa kuin korkeintaan pintaraapaisun, jos edes sitä.

Asiasta on senvuoksi rakas apostoli Paavalimme kirjoittanut: (1.Kor.2:6-10 eritoten jae 9)

"6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,

7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -

_______________††††††††††††††_________________
        9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        _______________††††††††††††††_________________

10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin."

Siunausta Yeshuassa !
        .

• bimbombimbom kirjoitti:

kaksi, kolme, neljä... Sama hepreaksi: achdut shel shleimut, shtajim, shalosh, arba....

Hepreaksi echad=1 ainoa =jachid. Hepreassa siis luku yksi on korvattava sanalla ainoa, jotta ymmärretään että kyse on ehdottomasti vain yhdestä. Muuten yhteen voi sisältyä esim kolme.

.
        ...Ei voida Raamatun Kirjoituksilla todistaa, että Korkein olisi 'vain' Pyhä 3-yhteinen, vaan Hän on paljon enemmän !

Hän on ainoa täydellinen okonaisuus, jossa minullakin on pitelemistä halki ikuisuuksien...

Hallelu Yah !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• MaisaBee
        Yakov kirjoitti:

.
        Ihminenhän luotiin alunperin yhdeksi, mutta Aadamin ikävystyttyä hänestä tehtiin kaksi, koska Eeva luotiin hänestä otetusta kylkiluusta.

Korkein loi ihmisille sukupuolisuuden, jotta ihmissuku voisi lisääntyä. Lisäksi Korkein teki suvunjatkamisen niin houkuttelevaksi, että sielulliset eli luonnoliset ihmiset eivät voi vastustaa sen harjoittamista. Toki ihminen on kehitellyt erilaisia ehkäisykeinoja, että 'pullasta nypittäisiin vain rusinat päältä' ja lastenteko jätetään sivuseikaksi tai ne tehdään ikäänkuin 'oheistuotteina' eli ikäänkuin välttämättömänä pahana ja niitten hoito jätetään muitten huoleksi... Niin paljossa muussakin ihminen on poikennut Korkeimman hyvästä suunnitelmasta.

Tässä välissä muistutettakoon, että Yeshuan opetuksen mukaan - mitä tulee avioliiton solmimiseen - on ihmisiä neljä eri ryhmää:

1) Niitä, jotka on luotu menemään avioon ja hankkimaan lapsia. (Tähän kuuluu tietenkin valtaosa ihmiskunnasta, ehkä 90 %).

2) Niitä, jotka ovat syntymästään saakka avioon kelpaamattomia. (Eräät vakavat fyysiset ja/tai psyykkiset vammat ja/tai sairaudet).

3) Niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi. (Varhemmalla ajalla esim. eunukit, myöhemmällä ajalla esim. niin virheellisen kasvatuksen saaneet ja/tai kasvatuksesta osatta jätetyt, etteivät ko. ihmiset kykene ottamaan vastuuta avioliitostaan, joten heille olisi parempi olla avioon menemättä).

4) Niitä, jotka ovat itse tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. (Syitä voi olla monenlaisia. Joillekin työ, harrastus tai uraputki menee kaiken edelle ja on heille epäjumalana. Kristityistä jotkut ovat niin antautuneet evankelioimistyölle, että ovat vapaaehtoisesti luopuneet oman perheen perustamisesta).

Kyseiset kohdta löytyvät Yeshuan seuraavasta opetuksesta: (Matt.19:9-11)

"9. Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

"10. Opetuslapset sanoivat hänelle: "Jos miehen on näin laita vaimoonsa nähden, niin ei ole hyvä naida".

"11. Mutta hän sanoi heille: "Ei tämä sana kaikkiin sovellu, vaan ainoastaan niihin, joille se on suotu."

"12. Sillä on niitä, jotka syntymästään, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."

Miten sitten kukin saa selville sen, että mihin noista ryhmistä kuuluu ?

- Itsetutkistelun ja rukouksen kautta.

Uudestisyntymättömille sen selville ottaminen on vaikeaa, mutta uudestisyntyneille Korkein antaa siihen opastusta ja johdatusta Ruah HaKodesh'in kautta.

Toki tiedän, että vuosisatojen aikanan eritoten room.katolisten parissa ovat sekä munkit että nunnat harjoittaneet haureutta, koska eivät ole olleet Korkeimmn Hengen johdatuksessa. Ilmeisesti juuri heidän olisi pitänyt tyytyä siihen osaan, etteivät olisi luulleet itsestään 'liikoja', vaan olisivat menneet avioon ja eläneet vastuuntuntoisina lastensa kasvattajina. Tiedän senkin, että room.kat. kirkon opetus on aivan pielessä siinä mitä tulee srk:n paimenen siviilisäätyyn: heidän opetuksensa mukaan miehen pitää olla naimaton, vaikka B'rit HaDashah opettaa nimenomaan, että srk:n paimenen tulee olla YHDEN VAIMON MIES !

Tämä muuten sulkee pois myös naispappeuden, sillä ev.lut.kirkossa pappi on srk:n paimen, jonka siis pitää olla Paavalin opetuksen mukaisesti yhden vaimon mies, joka perheensä ja kotinsa hyvin hallitsee.

Esiaviollisista suhteista pidättyminen on Raamatun mukaan kristillisen moraalin alin rima, joka tulee ylittää. Valitettavasti enin osa meistä Yeshuaan uskovistakin on tässä kohden vain kurjaa 'rupusakkia'. Mitä tulee seksistä pidättäytymiseen, on se suuri lahja Korkeudesta, sillä silloin aito yeshualainen ihminen voi suunnata energiansa ja koko tarmonsa ja kaiken aikansa Korkeimman tahdon etsimiseen ja toteuttamiseen kykyjensä ja mahdollisuuksiensa mukaan.

Päivittelit sitä, että siirrän katseeni tästä kamalasta maailmasta taivaallisiin. Onneksi meillä on vapaus valita mitä katselemme. B'rit HaDashah'n mukaan ne, jotka Adonaita katselevat, muuttuvat saman kuvan kaltaiseksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Adonai, joka on Henki.

Tämä maailma tarjoaa joka päivä parastaan niille, jotka tätä maailmaa rakastavat: alapääkulttuuria kaikista tuuteista, mausteena terrori-iskuvideoita (viimeksi Lontoosta) ja lööpit kertovat kaikkein kamalimmat mukamas 'uutiset'. Tänäänkin joku oli (jos oikein lööpin luin) tappanut kaverinsa ja pitänyt ruumista kylpyammeessa kuukauden päivät ja lööpin mukaan tuo tappaja oli elänyt koko ajan ihan normaalia elämää kyseisessä yksiössä. Siis normaalia... !!! Voihan vitsi...

Tein jo vuosikymmenet sitten päätöksen, etten osta TV lainkaan, vaan sijoitan siitä kertyneet rahat pakanain evankeliointiin. Se oli hieno päätös ja tulee pitämään, sillä minun sisimpäni ei ole henkisen saasteen likakaivo.

Heitä sinäkin mokomat yhdyskuntajätteet (roskauutiset kaatopaikoilleen)ja siirry Hengen valtapiiriin, josta Jesaja hienosti opettaa: (Jes.33:15-17)
        "15. Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on, joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan, joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,

16. hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa; hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.

17. Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan, saavat nähdä avaran maan."

Mitä tulee mainintaasi "kukaan ei välittäisi tästä maailmasta", niin paras tapa todella välittää tästä maailmasta on ELÄÄ ITSE OIKEIN, viedä ihmiset ja asiat rukouksin Korkeimman eteen ja auttaa lähimmäsiään parhaan kykynsä mukaan, eli evankelioida kaikkia ihmisiä missä ikinä valtaakin, sillä ihmiselämä on lyhyt ja ikuisuus on loputon. Siksi on kaikkein tärkeintä opastaa ihmiset helvetin kuiluilta taivastielle !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Tarkoitin tuolla "korkeuksiin katsomisella" sitä, että jos kaikki niin tekisivät, ei kukaan kiinnittäisi huomiota ihmisten hätään ja luonnon huonovointisuuteen. Miten koko maailmaa voi auttaa evankelioimalla. Saako sillä ruokittua miljoonat nälkää näkevät, lopettettua sodat, puhdistettua ympäristön?
        Enkä tarkoittanut mitään roskauutisia, niitä en itse todellakaan rakasta, ne lähinnä ahdistavat. Kaikki turhanpäiväinen uutisointi.Yhteiskunta ihannoi kaikkea muuta kuin totuutta ja rehellisyyttä!

Mutta jos kukaan ei uutisoisi Afrikan ym. tilanteesta, miten sitä osattaisiin auttaa. Pelkällä rukoilemisella ei auteta ketään!
        En voi katsella suurta kauneutta, kun maailmassa on niin paljon rumuutta, jolle pitää tehdä jotain.

Kysymys: "ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
        Mitä tämä tarkoittaa? Että jos joku mies on hyljännyt vaimonsa, niin häntä ei saa enää uudestaan naida, vaan hänen on elettävä yksin loppuelämänsä???

• I Am Who I Am
        bimbombimbom kirjoitti:

Yksi on itseasiassa ainoa kokonaisluku. Kaikki muut luvut ovat murtolukuja. Ne ovat murretut pois yhdestä kokonaisesta. Siksi yksi on myös kaikkein suurin luku, sillä se käsittää kaiken. Onhan yksi kokonainen suurempi kuin tuhat sirpaletta.

• MaisaBee kirjoitti:

Tarkoitin tuolla "korkeuksiin katsomisella" sitä, että jos kaikki niin tekisivät, ei kukaan kiinnittäisi huomiota ihmisten hätään ja luonnon huonovointisuuteen. Miten koko maailmaa voi auttaa evankelioimalla. Saako sillä ruokittua miljoonat nälkää näkevät, lopettettua sodat, puhdistettua ympäristön?
        Enkä tarkoittanut mitään roskauutisia, niitä en itse todellakaan rakasta, ne lähinnä ahdistavat. Kaikki turhanpäiväinen uutisointi.Yhteiskunta ihannoi kaikkea muuta kuin totuutta ja rehellisyyttä!

Mutta jos kukaan ei uutisoisi Afrikan ym. tilanteesta, miten sitä osattaisiin auttaa. Pelkällä rukoilemisella ei auteta ketään!
        En voi katsella suurta kauneutta, kun maailmassa on niin paljon rumuutta, jolle pitää tehdä jotain.

Kysymys: "ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
        Mitä tämä tarkoittaa? Että jos joku mies on hyljännyt vaimonsa, niin häntä ei saa enää uudestaan naida, vaan hänen on elettävä yksin loppuelämänsä???

.
        ...ilman että sitä etsii. Me yeshualaiset, joilla on sydämellä pakanakansojen evankeliointi, saamme kuulla paljon yleisten uutiskanavien välittämiä uutisia selkeämpiä ja totuudenmukaisempia uutisia ihmisten ahdingosta - eikä vähiten Yeshuaan uskovien ahdingosta esim. Kiinassa ja islamiuskoisissa maissa. Niissä on konkreettinen vaino tosiasia tänäänkin julkisen median valheista huolimatta ja monille ainoa keino selvitä julmalta kidutukselta tai säilyä elossa on paeta välittömästi viranomaisten silmistä eli 'mennä maan alle'.

Mielestäni todellakin paras keino lievittää maailman hätää on viedä evanekeliumia kaikille ihmisille. Evankeliumin sanomassa on välittömästi pelastava voima ja sen lisäksi ennalta ehkäisevä voima. Aidosti julistettua evankeliumia seuraavat tänäänkin apostoliset tunnusteot ja ihmeet. Olen ollut mukana yli 20 vuoden ajan evankeliumin käännös- ja julistusprojektissa Papua New Guineaan tietyille heimoille. Monet yksilöt noissa alkukantaisissa - lähes kivikauden tasolla - asuvissa heimoissa ovat ottaneet evankeliumin vastaan Jumalan sanana, jota se onkin ja saaneet kokea aidon täyttymisen Ruah HaKodesh'illa eri kielillä puhumisen lahjoineen, profetioineen ja ilmestyksineen. Hallelu-Yah !

Niinkuin kirjoitettu on: "Sanoma (Yeshuan) rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima ja viisaus."

Toki on ihan hyvä viedä myös telttoja, huopia, elintarvikkeita ja lääkkeitä katastrofialueille ja on todella hienoa, että monet kristinuskosta välittämättömätkin tahot ovat siinä innolla mukana.

Tosiasiana on ja pysyy, että korkeintaan vain noin 1% ihmisistä uskoo tai tulee uskomaan Adonai Yeshua Messiaaseen. Siksi on ihan järkeen käypää, että me häneen Messiaana uskovat uhraamme aikamme ja varamme ENNENKAIKKEA evankeliumin viemiseksi, sillä jumalattomat ihmiset eivät sitä muille vie ! Sen lisäksi, että se on ihan järkeen käypää, se on Vapahtajamme Yeshua Messiaan KÄSKY, joten vaihtoehtoja ei ole !

Kirjoitit, ettei pelkällä rukoilemisella auteta ketään. Olet täysin väärässä ! Vapahtajamme Yeshua Messias EI TEHNYT MITÄÄN, ILMAN ETTÄ OLISI SITÄ ENNEN RUKOILEMALLA RUKOILLUT TAIVAALLISTA ISÄÄMME !
        Hän sai rukouksissa yliluonnollista voimaa ja kykyä ruokkia useita tuhansia ihmisiä muutamalla leivällä ja kalanpalasella.

Ja arvaappa mitä Vapahtajamme Yeshua on tehnyt viimeiset liki 2000 vuotta universumin korkeimmalla valtaistuimella olevan Isämme oikealla puolella ?

Siitä kirjoittaa Hebrealaiskirjeen kirjoittaja seuraavasti: (7:24b-25)

"24. mutta tällä (Yeshualla) on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
        25. jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."

Todellinen aito, vilpitön ja Korkeimman tahdon mukainen rukous, jonka Ruah HaKodesh saa vaikuttaa Yeshuaan uskovan sydämessä, on KAIKKEIN TÄRKEIN TYÖ kaikenkaltaisten ihmisten auttamiseksi, koska sillä on lupaus siunauksesta nykyisenä aikana ja tulevaisuudessa ajattomuuden halki.

Ellei minulla olisi ollut esirukoilijoita, jotka ovta rukoilleet minun puolestani päivittäin, niin olisin saanut jo suunnilleen 10 kertaa potkut nykyisestä työpaikastani, sillä niin voimakkaassa ristiaallokossa sekin firma on ollut. Potkujen seurauksena olisin itse ollut vuosia ulkopuolisten ihmisten avun varassa (mitä työttömyysturvan vastaanotto on), enkä olisi silloin kyennyt itse juurikaan ketään avuntarpeessa oleva auttamaan. Siis tiedän mitä esirukous todella voi.

Eräs entinen esimieheni sai potkut ja kun ehdotin, että rukoilisimme hänelle entistä parempaa työpaikkaa, niin hän suostui, vaikkei uskonutkaan Yeshuaan. Noin viikko rukouksesta hänelle tarjottiin työpaikkaa, jota ei edes anonut, koska hänen koulutuksensa ei olisi siihen riittänyt. Hän tuli silmät kirkkaasti loistaen kyseisen tehtaan johtajan paikan saatuaan luokseni ja sanoi: "Nyt minä TIEDÄN, että RUKOUS TODELLA AUTTAA !"

Lisäksi on tärkeää tietää, että useimmat Yeshuaan uskovat ovat yhteiskunnan alimmasta sosiaaliryhmästä eli huonosti palkattuja ja aliarvostetuissa töissä työskenteleviä Korkeimman rakkaita ja valittuja. Myös monet meistä ovat työttöminä. Tätä taustaa vasten ON SUURTA TIETÄÄ, että vaikkei kykenisikään auttamaan ketään taloudellisesti, niin AINA VOI RUKOILLA !

Muistan hyvin muutama vuosi sitten, kun itse olin leikkauksessa ja niin huonovointinen, että pyörrytti, jolloin päivittäisten esirukousten rukoileminen oli TODELLA RASKASTA TYÖTÄ. Juuri silloin vanha äitini, jonka puolesta myös rukoilin, oli tietämättäni kuoleman kielissä kaatuneena halvaantuneena ja liikuntakyvyttömänä lattialla yksin kotonaan Länsi-Ruotsissa.

Kuin ihmeen kautta nuorin veljeni sai päähänsä niihin aikoihin mennä yllätysvierailulle äitini asunnolle ja löysi tämän aivan henkihieverissä makaamassa selällään lattialla jo kolmatta päivää pienet ja isot allaan... Kaiken lisäksi silloin oli talviaika ja äitini oli unohtanut keittiön ikkunan raolleen. Äiti kiidätettiin ambulanssilla sairaalan teho-osastolle ja sai toipua. Hän on uskova ja on kiitollinen samastaan avusta oikeaan aikaan. Hän elää ja voi nyt paremmin kuin vuosiin ja saa Korkeimman armosta täyttää ensi kuussa 88 v.

- - -

Ihmettelit sitä, että joutuuko hyljätyksi tullut aviovaimo elämään yksinäisenä lopun ikänsä ?

Vastaan: Hänen tulisi todellakin tehdä niin ja omistautua kokosydämisesti evankelioimistyöhön sen eri muodoissaan. Esimerkiksi kodittomien orpolasten evankeliointi, taloudellinen avustaminen perustarpeitten saamiseksi ja ennen kaikkea säännöllinen esirukous olisivat erittäin mieluisia Korkeimman silmissä ja hän rientäisi auttamaan noissa jaloissa ponnistuksissa.

Ei pidä nähdä hyljätyksi tulemista vain negatiivisena asiana, sillä se voi olla mitä suuremmassa määrin ilouutinen, kun sen oikein sisäistää ! Tähän seikkaan pätee seuraava Raamatunjae:

"Mutta me tiedämme, että KAIKKI YHDESSÄ vaikuttaa niitten parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut !"
        (Room.8:28)

Oletan, ettet paljoakaan usko näitä perustelujani, koska kirjoituksistasi kuultaa mielestäni lävitse se, ettet ole koskaan edes ollut aidosti uskossa Jeshuaan Vapahtajanasi. Jos olisit ollut, niin et ihmettelisi noita sioita, joita hämmstellen esille tuot.

Eipä silti, asioista kannattaa todellakin ottaa selvää ja olla kriittinen myös 'bimbom'in nimimerkillä kirjoittavaakin kohtaan, sillä hänellä on selvästi ennakkoluulojen täyteinen käsitys aidosta kristillisyydestä. Aito kristillisyys, oikeammin 'yeshualaisuus' pitäytyy näet täysin Tanakh'in Pyhiin Kirjoituksiin, joka on uskomme perusta, jolle Uuden Iankaikkisen Liiton lupaukset ovat rakennetut.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• bimbombimbom kirjoitti:

.
        ...oli näet aie kirjoittaa:

...Hän on ainoa täydelinen kokonaisuus...

Kaikki muut ovat nimittäin ilman häntä elottomia ja vailla olemassaolonsa tarkoitusta.

Sinunkin elämällesi ja olemassaolollesi löytyy elämisen arvoinen tarkoitus vain Hänen hyvän suunnitelmansa löytäessäsi, siis suunnitelman, jonka mukaan Hän on ojentanut auttavan kätensä sinua kohden Pojassaan Yeshua Messiaassa...

Shabbat shalom ! ... ja 'shalom' myös muina päivinä, mutta vain Yeshuassa !
        .

• MaisaBee
        Yakov kirjoitti:

.
        ...ilman että sitä etsii. Me yeshualaiset, joilla on sydämellä pakanakansojen evankeliointi, saamme kuulla paljon yleisten uutiskanavien välittämiä uutisia selkeämpiä ja totuudenmukaisempia uutisia ihmisten ahdingosta - eikä vähiten Yeshuaan uskovien ahdingosta esim. Kiinassa ja islamiuskoisissa maissa. Niissä on konkreettinen vaino tosiasia tänäänkin julkisen median valheista huolimatta ja monille ainoa keino selvitä julmalta kidutukselta tai säilyä elossa on paeta välittömästi viranomaisten silmistä eli 'mennä maan alle'.

Mielestäni todellakin paras keino lievittää maailman hätää on viedä evanekeliumia kaikille ihmisille. Evankeliumin sanomassa on välittömästi pelastava voima ja sen lisäksi ennalta ehkäisevä voima. Aidosti julistettua evankeliumia seuraavat tänäänkin apostoliset tunnusteot ja ihmeet. Olen ollut mukana yli 20 vuoden ajan evankeliumin käännös- ja julistusprojektissa Papua New Guineaan tietyille heimoille. Monet yksilöt noissa alkukantaisissa - lähes kivikauden tasolla - asuvissa heimoissa ovat ottaneet evankeliumin vastaan Jumalan sanana, jota se onkin ja saaneet kokea aidon täyttymisen Ruah HaKodesh'illa eri kielillä puhumisen lahjoineen, profetioineen ja ilmestyksineen. Hallelu-Yah !

Niinkuin kirjoitettu on: "Sanoma (Yeshuan) rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima ja viisaus."

Toki on ihan hyvä viedä myös telttoja, huopia, elintarvikkeita ja lääkkeitä katastrofialueille ja on todella hienoa, että monet kristinuskosta välittämättömätkin tahot ovat siinä innolla mukana.

Tosiasiana on ja pysyy, että korkeintaan vain noin 1% ihmisistä uskoo tai tulee uskomaan Adonai Yeshua Messiaaseen. Siksi on ihan järkeen käypää, että me häneen Messiaana uskovat uhraamme aikamme ja varamme ENNENKAIKKEA evankeliumin viemiseksi, sillä jumalattomat ihmiset eivät sitä muille vie ! Sen lisäksi, että se on ihan järkeen käypää, se on Vapahtajamme Yeshua Messiaan KÄSKY, joten vaihtoehtoja ei ole !

Kirjoitit, ettei pelkällä rukoilemisella auteta ketään. Olet täysin väärässä ! Vapahtajamme Yeshua Messias EI TEHNYT MITÄÄN, ILMAN ETTÄ OLISI SITÄ ENNEN RUKOILEMALLA RUKOILLUT TAIVAALLISTA ISÄÄMME !
        Hän sai rukouksissa yliluonnollista voimaa ja kykyä ruokkia useita tuhansia ihmisiä muutamalla leivällä ja kalanpalasella.

Ja arvaappa mitä Vapahtajamme Yeshua on tehnyt viimeiset liki 2000 vuotta universumin korkeimmalla valtaistuimella olevan Isämme oikealla puolella ?

Siitä kirjoittaa Hebrealaiskirjeen kirjoittaja seuraavasti: (7:24b-25)

"24. mutta tällä (Yeshualla) on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti,
        25. jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän AINA ELÄÄ RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa."

Todellinen aito, vilpitön ja Korkeimman tahdon mukainen rukous, jonka Ruah HaKodesh saa vaikuttaa Yeshuaan uskovan sydämessä, on KAIKKEIN TÄRKEIN TYÖ kaikenkaltaisten ihmisten auttamiseksi, koska sillä on lupaus siunauksesta nykyisenä aikana ja tulevaisuudessa ajattomuuden halki.

Ellei minulla olisi ollut esirukoilijoita, jotka ovta rukoilleet minun puolestani päivittäin, niin olisin saanut jo suunnilleen 10 kertaa potkut nykyisestä työpaikastani, sillä niin voimakkaassa ristiaallokossa sekin firma on ollut. Potkujen seurauksena olisin itse ollut vuosia ulkopuolisten ihmisten avun varassa (mitä työttömyysturvan vastaanotto on), enkä olisi silloin kyennyt itse juurikaan ketään avuntarpeessa oleva auttamaan. Siis tiedän mitä esirukous todella voi.

Eräs entinen esimieheni sai potkut ja kun ehdotin, että rukoilisimme hänelle entistä parempaa työpaikkaa, niin hän suostui, vaikkei uskonutkaan Yeshuaan. Noin viikko rukouksesta hänelle tarjottiin työpaikkaa, jota ei edes anonut, koska hänen koulutuksensa ei olisi siihen riittänyt. Hän tuli silmät kirkkaasti loistaen kyseisen tehtaan johtajan paikan saatuaan luokseni ja sanoi: "Nyt minä TIEDÄN, että RUKOUS TODELLA AUTTAA !"

Lisäksi on tärkeää tietää, että useimmat Yeshuaan uskovat ovat yhteiskunnan alimmasta sosiaaliryhmästä eli huonosti palkattuja ja aliarvostetuissa töissä työskenteleviä Korkeimman rakkaita ja valittuja. Myös monet meistä ovat työttöminä. Tätä taustaa vasten ON SUURTA TIETÄÄ, että vaikkei kykenisikään auttamaan ketään taloudellisesti, niin AINA VOI RUKOILLA !

Muistan hyvin muutama vuosi sitten, kun itse olin leikkauksessa ja niin huonovointinen, että pyörrytti, jolloin päivittäisten esirukousten rukoileminen oli TODELLA RASKASTA TYÖTÄ. Juuri silloin vanha äitini, jonka puolesta myös rukoilin, oli tietämättäni kuoleman kielissä kaatuneena halvaantuneena ja liikuntakyvyttömänä lattialla yksin kotonaan Länsi-Ruotsissa.

Kuin ihmeen kautta nuorin veljeni sai päähänsä niihin aikoihin mennä yllätysvierailulle äitini asunnolle ja löysi tämän aivan henkihieverissä makaamassa selällään lattialla jo kolmatta päivää pienet ja isot allaan... Kaiken lisäksi silloin oli talviaika ja äitini oli unohtanut keittiön ikkunan raolleen. Äiti kiidätettiin ambulanssilla sairaalan teho-osastolle ja sai toipua. Hän on uskova ja on kiitollinen samastaan avusta oikeaan aikaan. Hän elää ja voi nyt paremmin kuin vuosiin ja saa Korkeimman armosta täyttää ensi kuussa 88 v.

- - -

Ihmettelit sitä, että joutuuko hyljätyksi tullut aviovaimo elämään yksinäisenä lopun ikänsä ?

Vastaan: Hänen tulisi todellakin tehdä niin ja omistautua kokosydämisesti evankelioimistyöhön sen eri muodoissaan. Esimerkiksi kodittomien orpolasten evankeliointi, taloudellinen avustaminen perustarpeitten saamiseksi ja ennen kaikkea säännöllinen esirukous olisivat erittäin mieluisia Korkeimman silmissä ja hän rientäisi auttamaan noissa jaloissa ponnistuksissa.

Ei pidä nähdä hyljätyksi tulemista vain negatiivisena asiana, sillä se voi olla mitä suuremmassa määrin ilouutinen, kun sen oikein sisäistää ! Tähän seikkaan pätee seuraava Raamatunjae:

"Mutta me tiedämme, että KAIKKI YHDESSÄ vaikuttaa niitten parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut !"
        (Room.8:28)

Oletan, ettet paljoakaan usko näitä perustelujani, koska kirjoituksistasi kuultaa mielestäni lävitse se, ettet ole koskaan edes ollut aidosti uskossa Jeshuaan Vapahtajanasi. Jos olisit ollut, niin et ihmettelisi noita sioita, joita hämmstellen esille tuot.

Eipä silti, asioista kannattaa todellakin ottaa selvää ja olla kriittinen myös 'bimbom'in nimimerkillä kirjoittavaakin kohtaan, sillä hänellä on selvästi ennakkoluulojen täyteinen käsitys aidosta kristillisyydestä. Aito kristillisyys, oikeammin 'yeshualaisuus' pitäytyy näet täysin Tanakh'in Pyhiin Kirjoituksiin, joka on uskomme perusta, jolle Uuden Iankaikkisen Liiton lupaukset ovat rakennetut.

Siunausta Yeshuassa !
        .

Vaikka niin Raamatussa sanotaan, niin on todella älytöntä ajatella, että eronnut nainen tai MIES ei saisi enää mennä uudestaan naimisiin ja kasvattaa perhettään, vaan pitäisi suurinpiirtein ruveta nunnaksi. Järjetöntä!

Uskon mitä uskon ja olen uskonut miten olen, mutten silti sulata kaikkia Raamatun asioita. Kävin useissa erilaisissa uskovien tilaisuuksissa, jossa rukoiltiin ja puhuttiin kieliä yms. Jossain vaiheessa rukoileminen ei enää auttanut, ja nyt olen alkanut kyseenalaistaa liian helpot ajattelutavat. Jumalaan on paljon helpompi uskoa, kuin tavallisiin profeettoihin.

Evankelioinnista. Ihmisten pakkokäännytys on väärin. Uskonpuhdistukset ja lähetystyö Jeesuksen nimissä, kun ihmisiä on suurinpiirtein tappamalla uhattu kääntymään kristinuskoon. En pidä sitä kovin kristillisenä käytöksenä.
        Eri asia on, jos ihmiset vapaaehtoisesti vastaanottavat uskon, mutta ketään ei pidä pakottaa. Minun mielestäni jokainen saa uskoa, miten haluaa, en usko, että pelkästään Jeesukseen uskomalla pelastaa maailman tai pelastuu.
        En kiellä Jeesuksen olemassaoloa, mutta on paljon historiallisia aukkoja, jotka pitäisi täyttää. Johanneksesta on mainittu joissain historiankirjoissa, mutta Jeesusta ei ilmeisesti mainita missään.

Vaikka itse olet hyvin uskovainen, niin ei sinun pitäisi kritisoida muiden uskomista, ethän tiedä, miten joku on sen kokenut. En todellakaan usko Raamattuun sinisilmäisesti, sehän on kirjoitettu 2000 vuotta sitten. Ja eikö suurin osa kirjoituksista ole vertauksia, joita jokainen voi tulkita miten haluaa. En ole lukenut Raamattua kokonaan, pitäisi se joskus tehdä, jotta voisin perustella paremmin mielipiteitäni.

Ja kirjoitin, ettei PELKÄSTÄÄN rukoilemalla auteta ketään. Mitä auttaisi esim. Lontoon metroon jääneitä ihmisiä pelkkä rukoileminen, ilman, että kukaan auttaisi ihmisiä ulos, sairaalaan, toipumaan? En kiellä, etteikö rukoilemisesta ole apua, mutta on tehtävä KONKREETTISESTI jotain.

• MaisaBee kirjoitti:

Vaikka niin Raamatussa sanotaan, niin on todella älytöntä ajatella, että eronnut nainen tai MIES ei saisi enää mennä uudestaan naimisiin ja kasvattaa perhettään, vaan pitäisi suurinpiirtein ruveta nunnaksi. Järjetöntä!

Uskon mitä uskon ja olen uskonut miten olen, mutten silti sulata kaikkia Raamatun asioita. Kävin useissa erilaisissa uskovien tilaisuuksissa, jossa rukoiltiin ja puhuttiin kieliä yms. Jossain vaiheessa rukoileminen ei enää auttanut, ja nyt olen alkanut kyseenalaistaa liian helpot ajattelutavat. Jumalaan on paljon helpompi uskoa, kuin tavallisiin profeettoihin.

Evankelioinnista. Ihmisten pakkokäännytys on väärin. Uskonpuhdistukset ja lähetystyö Jeesuksen nimissä, kun ihmisiä on suurinpiirtein tappamalla uhattu kääntymään kristinuskoon. En pidä sitä kovin kristillisenä käytöksenä.
        Eri asia on, jos ihmiset vapaaehtoisesti vastaanottavat uskon, mutta ketään ei pidä pakottaa. Minun mielestäni jokainen saa uskoa, miten haluaa, en usko, että pelkästään Jeesukseen uskomalla pelastaa maailman tai pelastuu.
        En kiellä Jeesuksen olemassaoloa, mutta on paljon historiallisia aukkoja, jotka pitäisi täyttää. Johanneksesta on mainittu joissain historiankirjoissa, mutta Jeesusta ei ilmeisesti mainita missään.

Vaikka itse olet hyvin uskovainen, niin ei sinun pitäisi kritisoida muiden uskomista, ethän tiedä, miten joku on sen kokenut. En todellakaan usko Raamattuun sinisilmäisesti, sehän on kirjoitettu 2000 vuotta sitten. Ja eikö suurin osa kirjoituksista ole vertauksia, joita jokainen voi tulkita miten haluaa. En ole lukenut Raamattua kokonaan, pitäisi se joskus tehdä, jotta voisin perustella paremmin mielipiteitäni.

Ja kirjoitin, ettei PELKÄSTÄÄN rukoilemalla auteta ketään. Mitä auttaisi esim. Lontoon metroon jääneitä ihmisiä pelkkä rukoileminen, ilman, että kukaan auttaisi ihmisiä ulos, sairaalaan, toipumaan? En kiellä, etteikö rukoilemisesta ole apua, mutta on tehtävä KONKREETTISESTI jotain.

.
        Kirjoitit: "Mitä auttaisi esim. Lontoon metroon jääneitä ihmisiä pelkkä rukoileminen, ilman, että kukaan auttaisi ihmisiä ulos, sairaalaan, toipumaan?"

Vastaan: Mainitsin edellisessä perustelussani rukouksen voimasta ENNALTAEHKÄISEVÄNÄ. Jos Iso-Britannian tai edes kaikki Lontoon tosiuskovaiset olisivat olleet Ruah HaKodesh'in johdossa ja rukoilleet joka päivä varjelusta kotikaupungilleen ENNEN kyseistä terroritekoa, niin roskalööpit olisivat mitä ilmeisimmin jääneet ilman tuota aihetta...

Enhän ole kieltänyt, vaan päinvastoin maininnut, että konkreettista apua tarvitaan.

Edelleen painotan sitä, mitä kaikki lääkäritkin tuputtavat: pyrkikää ennealtaehkäisemään sairaudet, sillä niitten puhjettua voi olla lähtö lähellä. Siksi esirukous on KAIKKEIN TÄRKEIN ja jos se laiminlyödään, niin sitten pitää tietenkin siivota esirukousten puutteesta aiheutuvien ongelmien jäljet, kuten silpoutuneet ihmiskehojen osat.

Pitäisikö sinun mielestäni noina siivoojina olla ne uskovat, jotka eivät laiminlyö esirukouksia, jotka Korkein on heille antanut ?

Eikö pikemminkin ne saastaisissa himoissan ja synneissään rypeneet syntisäkit, jotka tuskin ovat malttaneet nostaa haureellisia jalkojaan vuoteesta hekumansa keskeltä ! Juuri hehän vetivät Lontoon päälle Korkeimman vihan, joka ilmeni tällä kertaa terrori-iskuna...

Koska huomaan sinun pitävän Vapahtajaani Yeshuaa ihan muuna, kuin miksi Raamattu sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa Hänet ilmoittaa, niin kehoitan sinua ensi töiksesi lukemaan KOKO RAAMATUN nöyrästi rukoillen läpi, niin eiköhän asiat ala pikku hiljaa valkenemaan... :)

Siunausta Yeshuassa !
        .

• I Am Who I Am

Intian entinen presidentti Radhakrishnan kirjoittaa seuraavasti:

"Vanhurskauttava tieto Jumalasta ei ole samaa, että tuntee Jeesuksen ja uskoo häneen historiallisena henkilönä, jollaisena evankeliumit hänet esittävät. Kristusta ei pidä samaistaa historialliseen Jeesukseen. Kristus on korkeimman Jumalan henki, iankaikkinen Sana. Tämän Sanan ilmenemismuoto maailmassa ei rajoitu Jeesukseen. Pelastus tulee ikuisen Kristuksen kautta, Jumalan Sanan kautta, jota ei ole sekoittaminen historialliseen Jeesukseen."

Uskon samoin, ettei Kristuksen ilmenemismuotoa voida typistää ainostaan Jeesuksen hahmoon. Aivan samalla tavalla kuin Kristus ilmentyi Jeesuksessa, Hän ilmenee myös kaikissa muissa ihmisissä sekä koko luomakunnassa. Kristus, Jumalan Sana, on kätkettynä maailmankaikkeuden jokaiseen hiukkaseen, soluun ja atomiin.

Kristus ilmentyy niin hyvässä kuin pahassa. Hyvyydessä me näemme "ylösnousseen" Vapahtajan ja pahuudessa "ristille naulatun", so. kirotun Kristuksen. Sillä Paavalin mukaan "Kristus tehtiin synniksi."

Maailman pahuus on tämän hetkisen uskoni mukaan Kristuksen alennustilaa, siis sitä, että Kristus tehtiin synniksi. Siksi näen jokaisessa syntisessä, pahantekijässä ja paatuneimmassakin rikollisessa ainostaan Kristuksen, joka kärsii maailman synnin vuoksi.

Maailman hyvyys edustaa minulle puolestaan Jumalan vanhurskauttavaa uskoa. Näen kaikessa hyvyydessä ylösnousseen Kristuksen, jokaisessa hyvässä teossa kirkastetun Jumalan Pojan, so. meidän sisimmän itsemme.

Jumalan Pojan usko merkitsee minulle uskoa ihmisen sisimpään. Se merkitsee minulle uskoa hyvyyden voittoon, jonka siementä jokainen ihminen kantaa "rinnassaan". Meidän tehtävämme on löytää rakkaus, jonka avulla saamme tuon hyvyyden siemenen itämään jokaisessa ihmisessä. Meidän tehtävämme on murtaa kuori, joka erottaa meidät sisimmästä itsestämme, so. Kristuksesta.

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää."

• .
        Kommentoin silti seuraavassa kirjoitustasi muutamalla ajatuksella:

- Raamatun opetusten mukaan: "Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla".

- "Ihmisen lihassa ei asu mitään hyvää. Hänellä on tahto tehdä hyvää, muttei voimaa sen toteuttamiseksi. Sitä pahaa, mitä en tahdo minä tällaisenani teen", opetti Paavali, eikä hän ollut meitä huonompi, vaan päinvastoin...

- Lisäksi suurin osa ihmisistä on tietoisesti hylännyt hyvän tien ja paaduttanut sydämensä omantunnon äänelle. On näet helpompaa kulkea valtavirran mukana ja olla erottumatta (helvettiin matkalla olevasta) joukosta. Mikä poru ja itku, kun vasta loppusijoistuspaikassa tuo mielettömyys paljastuu kaikessa karmeudessaan lavean eli maailman 'hyvän' tien kulkijoille !

- Yeshua opetti, että "se tie on kaita ja se portti on ahdas, joka vie (iankaikkiseen) elämään ja HARVAT ovat ne, jotka sen LÖYTÄVÄT". Nykyään useimmat ihmiset eivät edes etsi iankaikkiseen elämään vievää kaitaa tietä ja ahdasta porttia ! Miten harvoja pelastetut tältä ajalta tulevatkaan senvuoksi olemaan !

- Raamattu ei opeta, että ihmiset olisivat perimmältään hyviä, vaan päinvastoin ! Raamattu opettaa, että "KAIKKI (ihmiset) ovat pois poikenneet ja KAIKKI TYYNNI KELVOTTOMIKSI KÄYNEET !" Tästä syystä apu meille voi tulla vain ulkopuoleltamme. Yeshuan antama käsky julistaa evankeliumi kaikille ihmisille tuo ainoan pelastavan avun, jos vain uskomme siihen ja alamme asennoitua elämässämme sen mukaisesti. Kaikki ihmiset ovat perisynnin seurauksena läpikotaisin turmeltuneita ja siksi meidän on PAKKO SAADA SYNTYÄ UUDEKSI LUOMUKSEKSI, Korkeimman iankaikkista elämää synnyttävän Sanan voimasta, mikäli mielimme pelastua.

"Siis jos joku on Messiaassa, niin hän on UUSI LUOMUS. Se mikä on vanhaa, on KADONNUT, katso UUSI ON SIJAAN TULLUT !"

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Minkähän uskonnon jumalasta tässä nyt puhutaan? Kristittyjen jumalalla on vain yksi nimi, ja se on Jahve "MInä olen kuka minä olen"-vastaus Jeesuksen kysymykseen kuka se on.

Jehovilla on väärä nimi ;)

• Yakov

.
        Kaikki Luojamme erisnimet ovat iankaikkisesti elävän persoonan erisnimiä, joita ei tule kääntää ja vielä vähemmän aivan erilaisiksi kuin mitä ne ovat alkuperäisinä.

Hebrean kieli on siitä rikas, että siinä on käytetty hyvin montaa eri nimeä Jumalan erisnimistä niissä kohden, joissa suomalaisessa raamatunkäännöksissä on kuitattu tuon Ylistetyn nimi usein vain nimillä Jumala tai Herra Jumala. Tosin suomalaisissa käännöksistä löytyy Jumalalle tosin muitakin erisnimiä, muttei riittävän usein, eikä niitten merkitystä ole aina selitetty.

Tällöin menetetään erittäin suuri hengellinen rikkaus, sillä Luojamme eri erisnimet merkitsevät usein eri asioita eri yhteyksissään.

Ennen kuin siirryn seuraavaan kohtaan, ilmoitan, etten osaa hebreaa kuin vähän, mutta se vähäkin on avartanut ymmärrystäni myös Jumalan erisnimien suhteen. Käytän apuna sanakirjoja seuraavassa ja koska en lue hebrealaisesta käännöksestä, niin sanajärjestys saattaa seuraavassa olla siihen verraten erilainen, silti sisältö on kutakuinkin sama. Tekstini ohessa huomaat myös eräitä Raamattumme käännösvirheitä, joita (valitettavasti) vilisee suomalaisessa käännöksessä, vaikka itse pelastuksen sanoma siitä löytyykin.

Otan esimerkiksi muutaman kohdan Tanakh'ista eli juutalaisten Vanhan Liiton Kirjoituksista siten, että kirjoitan ensin jakeen tai kohdan suomalaisen vuoden 1933 kirkkoraamatun mukaan ja sitten saman sanasta sanaan suomennettuna siitä, mitä se on hebrealaisen käännöksen mukaan (paitsi Luojamme erisnimiä, joitten jälkeen kirjoitan mitä kukin nimi merkitsisi suomennettuna):

a) 1.Moos.1:1

-"Alussa loi Jumala taivaan ja maan."

-Hebrealaisesta: "Alussa Elohim (Jumalat) loi taivaat ja maan."

- Huomaamme, että tässä Jumala-sana on monikollinen, mutta teonsana eli verbi on yksikön III. Huomioi, että taivas-sana on monikossa eli Hän loi alussa kaksi tai useampia taivaita !

b) 1.Moos.2:4

-"Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan, kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,"

-Hebrealaisesta: "Tässä on taivaitten ja maan historia, kun ne luotiin. Sinä päivänä, kun ADON, J-H-W-H, teki maan ja taivaan,"

-Siis edelleen sana taivas on monikossa, vaikka koko sitä seuraavassa tekstissä ei mainita (näennäisesti) kuin siitä, mitä maan päälle luotiin. Luvussa kerrotaan kuitenkin Paratiisin luomisesta. Uuden Liiton (B'rit HaDashah) puolella apostoli Paavali mainitsee, että Paratiisi on III taivas.
        (2.Kor.12:2-4).

Näin huomaamme, että kertomus sisältää ainakin kaksi taivasta eli ensimmäisen ja kolmannen. B'rit HaDashah'sta taas käy ilmi, että on olemassa myös toinen taivas. Näin huomaamme, että Tanakh (suomeksi Vanha Testamentti) ja B'rit Hadashah (suomeksi Uusi Testamentti) täydentävät toisiaan ja kuuluvat erottamattomasti yhteen.

-Toinen taivas on maapalloa ympäröivä ilmakehä.

-Neljäs taivas on avaruus eli tähtitaivas, joka ympäröi maapalloamme.

-Lisäksi on olemassa ainakin viides taivas eli taivas, joka on ikuinen ja muuttumaton ja jossa on Kaikkivaltiaan Valtaistuin.

-Siitä on arvoituksellinen maininta Jesajassa (14:12-14 erityisesti jae 13), hebr.käänn. muk.:

"12. Kuinka olet taivaista (siis taivas on monikossa) pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika ! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja !"

"13. Sinä (=Lucifer ennen kukistumistaan) sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaisiin, korkeammalle Jumalan (EL'in) tähtiä minä istuimeni korotan ja istun Kokoontumisvuorelle, joka on kaukana pohjoisessa."

"14. Minä nousen pilvien huippujen yläpuolelle', teen itseni Korkeimman (ELYON'in) vertaiseksi."

-Siis Lucifer oli ennen lankeamistaan taivaissa. Jakeessa 13 Jumala-sanaa edustaa EL, joka on Jumala sanan yksikkömuoto. Kyseinen sana viittaa B'rit Hdashah'n Yeshua Messiaaseen, jonka eräs nimi on Tanakh'issa ImmanuEL (suomeksi: Meidän kanssamme on Jumala). Siksi Jumala-sanan hebrealainen muoto kertoo, että Lucifer aikoi korottaa itsensä Poika Jumalan luomien tähtien (siis avaruuden) yläpuolelle ja tehdä itselleen valtaistuimen, joka olisi Korkeimman Jumalan eli Yeshua Messiaan Isän veroinen. Tällöin luotu yritti tulla Luojansa vertaiseksi.

Mitä tulee sanaan ELYON, lausutaan sen täydellisempi muoto, mikä on suomeksi 'Jumala-Korkein', hebreaksi EL'ELYON. (Mainittu esim. jakeessa 1.Moos.14:18-20)

Jakeessa 14 mainitut 'pilvien huiput' merkinnevät linnunratamme kaltaisten galaksien - eli tähtipilviä, joita on arvioitu olevan noin 200 miljardia tuntemassamme universumissa - yläpuolista näennäisen tyhjää tilaa. Oletan juuri siellä olevan EL-ELYON'in (Korkeimman) Valtaistuin, jonka Hän on verhonnut pimeällä 'pilvellä' kätkeäkseen asuinsijansa ihmissilmiltä, sillä Hän on säätänyt, että Hänet löydetään VAIN uskon kautta, eikä tähtikaukoputkilla ! Kuitenkin on voitu tähtikaukoputkilla todeta, että maapallomme yläpuolella, juuri pohjoisnavasta ulos kauas avaruuteen on taivas laajalta alueelta aivan kuin tähdetön...

Lyhyesti, ajan säästämiseksi, mainittakoon, että tämä Tanakh'in ja B'rit HaDashah'n ilmoittama Jumala tuntee myös nimet:
        - EL SHADDAI (Jumala Kaikkivaltias)
        - EHYED ASHER EHYED (Minä Olen/Minä tulen olemaan mikä olen/Minä tulen Olemaan)
        - Yud-Heh-Vav-Heh, lyhennettynä JHVH tai JHWH.

Tuohon viime mainittuun nimeen (JHWH) ilmeisesti viittasit maininnallasi 'Jahve'. Mainitsemasi nimi on vain olettamus siitä, miten tuo 'tetragarammi'-nimi JHWH pitäisi lausua. Sen oikeaa lausumistapaa ei tiedä enää yksinään ihminen. Jos se todella olisi mainitsemasi kaltainen, pitäisi sen lopussa olla H eli silloin sen pitäisi olla JAHVEH.

Eräät hebreankielen tuntijat pitävät kuitenkin esim. englanninkielisessä ja Eestin kielisessä Raamatussa käytettyä sanaa JEHOVAH oikeampana kuin protestanttien suosimaa sanaa JAHVEH. Minäkin oletan sanan JEHOVAH olevan lähempänä oikeata kuin JAHVEH. Tiedän kyllä miten kiihkeästi monet luterilaiset sitä nimeä vastustavat ja selittelevät, miten nimi muka oli erehdyksessä käännetty väärin. Eivätpä kuitenkaan pysty todistamaan kumpaakaan nimeä oikeaksi.

- - -

Lopettelen tässä piakkoin tuon Vanhan Testamentin ilmoittamien Luojamme erisnimien tarkastelun, sillä kysyithän, että minkä uskonnon Jumalasta tässä puhutaan ?

Vastaus kuuluu: Vanhan ja Uuden Liiton solmijasta, joka tunnetaan kaiken maan Jumalana, Luojana, joka on luonut meren ja kuivan maan, Luojana, joka on luonut maan, taivaat ja meren kaikkine joukkoineen. Hän on ilmoittanut nimekseen: J-H-W-H Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
        Samoin nimen KADOSH ISRAEL (ISRAELIN PYHÄ).

Lopuksi on tärkeää mainita, että sama kymmenien eri erisnimien takaa löytyvä Jumala on ilmoittanut ainoaksi nimekseen, josta löytyy syntiselle ihmiselle iankaikkinen pelastus, nimet:

ADONAI YESHUA HAMASHIACH (nimet on virheellisesti käännetty osin kreikasta ja ruotsennetusta kreikan vastineesta suomenkielisiin Raamattuihin nimiksi HERRA JEESUS KRISTUS).
        Vapahtajamme ei saanut syntyessään kreikkalaisia eikä ruotsalaisia nimiä, vaan enkeli Gabrielin käskystä Hän sai hebrealaiset nimet, vaikka puhuikin äidinkielenään arameaa.

Kirjoitettu on:

1) (Apt.4:11-12) "Tämä YESHUA on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät ja joka on kulmakiveksi tullut. Eikä ole pelastusta kenessäkään muussa ! Sillä ei ole annettu ihmiskunnalle taivaan alla mitään muuta nimeä, jonka kautta me pelastumme !"

2) (Filipp.2:5-11, jossa jakeissa 5-8 mainitaan miten Yeshua, joka oli ennen ihmiseksi syntymistään Jumalan hahmossa, nöyrtyi ja alistui Isänsä tahtoon eläen ihmisenä ollen kuuliainen kaikessa Isälleen ja lopuksi kuollen ristille ja sen seurauksena mainitaan jakeet 9-11)

"9. Siksi on (Isä-)Jumala korottanut Hänet (YESHUA'n) korkeimmalle paikalle (siis juuri sinne, mihin Lucifer tahtoi itsensä korottaa) ja antanut Hänelle nimen, joka on yli kaikkien muitten nimien;

10. että YESHUA'n nimeä kunnioittaen, kaikkien polvien pitää notkistuman - taivaassa, maan päällä ja maan alla - ja jokaisen kielen pitää tunnustaman, että YESHUA HAMASHIACH on J-H-W-H(Vertaa Jes.45:22-23, jotka käännän seuraavaksi ja tarkasteluni lopuksi alle)

"22. Katsokaa minuun ja antakaa pelastaa itsenne te maan ääret kaikki, sillä Minä Olen EL, eikä toista ole !"

"23. Minä Olen vannonut itseni kautta, minun suustani on lähtenyt peruuttamaton sana: 'Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman ja jokaisen kielen minulle valalla vannoman,

"24. että vain J-H-V-H:ssa on oikeus ja voima."

-Jae 25 viittaa selvästi Sakarjan jakeeseen 12:10b
        "...ja he katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet." Tuo 'minuun' on sama joka aloittaa kyseisen puheen jakeessa Sak.12:1
        "Profetia, sana J-H-W-H:lta...".

Tästä samasta 'minuun katsomisesta' opetti meitä myös YESHUA seuraavasti: (Joh.3:14 tässä viitataan vaskisen käärmeen nostamiseen kepin päähän, että jokainen syntinen israelilainen, jota myrkkykäärme - joka esitti saatanaa - oli erämaassa purrut, sai siihen vaskiseen käärmeeseen katsomalla jäädä eloon)

"Niinkuin Mooses nosti käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika korotettaman, niin että jokaisella, joka uskoo häneen on iankaikkinen elämä."

Siunausta YESHUASSA !
        .

• kristittyjen (?) jumalalle:

rakas elohim, Jahve, el shaddai, el elyon, Ado-nay,anna meille meidän jokapäiväinen leipämme ja pane vihassasi terroristit räjäyttämään pommeja vaikka Lontooseen, jossa on haureellisia ihmisiä, ei semmoisia hyviä kuin esim. minä. Jos joku viaton kuolee samalla se on ihan ok. Amen.

" Eikö pikemminkin ne saastaisissa himoissan ja synneissään rypeneet syntisäkit, jotka tuskin ovat malttaneet nostaa haureellisia jalkojaan vuoteesta hekumansa keskeltä ! Juuri hehän vetivät Lontoon päälle Korkeimman vihan, joka ilmeni tällä kertaa terrori-iskuna..."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000009371072

• Who
        kristittyjen (?) jumalalle: kirjoitti:

rakas elohim, Jahve, el shaddai, el elyon, Ado-nay,anna meille meidän jokapäiväinen leipämme ja pane vihassasi terroristit räjäyttämään pommeja vaikka Lontooseen, jossa on haureellisia ihmisiä, ei semmoisia hyviä kuin esim. minä. Jos joku viaton kuolee samalla se on ihan ok. Amen.

" Eikö pikemminkin ne saastaisissa himoissan ja synneissään rypeneet syntisäkit, jotka tuskin ovat malttaneet nostaa haureellisia jalkojaan vuoteesta hekumansa keskeltä ! Juuri hehän vetivät Lontoon päälle Korkeimman vihan, joka ilmeni tällä kertaa terrori-iskuna..."
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001328&posting=22000000009371072

Lontoossa kuoli joitakin kymmeniä ihmisiä, ja hirveä hälinä. "Koko maailma järkyttyi". uutisoidaan. Suruliputusta kaavaillaan.

Maailman köyhimmissä osissa kuolee päivittäin 50000 ihmistä nälkään tai sen aiheuttamiin sairauksiin samanaikaisesti kuin länsimaissa "kärrätään" satojatuhansia kiloja ravinnoksi kelpaavaa ruokaa kaatopaikoille. Kuka suruliputtaa tämän asian puolesta?

Meillä olisi kaikki tekniikka sekä tieto käytettävissämme viedäksemme kaatopaikalle ajettavan ruuan köyhien ihmisten ravinnoksi. Ja kuitenkin sponsoroimme ennemmin esim. Silverstonen formuloita.

• kuin
        Who kirjoitti:

Lontoossa kuoli joitakin kymmeniä ihmisiä, ja hirveä hälinä. "Koko maailma järkyttyi". uutisoidaan. Suruliputusta kaavaillaan.

Maailman köyhimmissä osissa kuolee päivittäin 50000 ihmistä nälkään tai sen aiheuttamiin sairauksiin samanaikaisesti kuin länsimaissa "kärrätään" satojatuhansia kiloja ravinnoksi kelpaavaa ruokaa kaatopaikoille. Kuka suruliputtaa tämän asian puolesta?

Meillä olisi kaikki tekniikka sekä tieto käytettävissämme viedäksemme kaatopaikalle ajettavan ruuan köyhien ihmisten ravinnoksi. Ja kuitenkin sponsoroimme ennemmin esim. Silverstonen formuloita.

että eräs kristitty panee kaiken jonkin kuvitellun jumalan syyksi. "Jumala" ei räjäytä pommeja ei liioin tapa ketään nälkään. Ellei sitten jokin taivaallinen sadisti pidäkin kehitysmaiden ihmisiä niin "syntisinä" että nimenomaan tappaa?

• kristittyjen (?) jumalalle: kirjoitti:

.
        Nimittäin siinä, että viittasit moneen Luojamme nimeen vedoten, että yeshualaisten (siis Yeshuaan Messiaanaan uskovien) Jumala on sama kuin Tanakh'issa mainittu, jolla on esim. seuraavat ylistetttävät nimet kuten: ELOHIM, J-H-W-H, EL'SHADDAI, EL'ELYON, ADONAI jne.

Otanpa esille erään monista selvistä esimerkeistä Hänen toiminnastaan niskurikansansa Israelin kohdalla, siis Hänen joka on ilmoittanut Tanakh'issa (siis suomeksi: Vanhassa Testamentissaan) olevansa SAMA ja IÄTI MUUTTUMATON EL (Jumala). Hän toimi tänään lukemani päivän tekstin mukaan seuraavasti: (2.Aikak.28:1-6)

"1. Aahas oli kahdenkymmenen vuoden vanha tullessaan kuninkaaksi, ja hän
        hallitsi Jerusalemissa kuusitoista vuotta. Hän ei tehnyt sitä, mikä on oikein J-H-W-H:n silmissä, niinkuin hänen isänsä Daavid,

2. vaan vaelsi Israelin kuningasten teitä; jopa hän teki valettuja kuvia baaleille.

3. Ja HÄN poltti uhreja Ben-Hinnomin laaksossa ja POLTTI POIKANSA TULESSA (!!!), niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka J-H-W-H oli karkoittanut israelilaisten tieltä.

4. Ja hän teurasti ja poltti uhreja uhrikukkuloilla ja kummuilla ja jokaisen viheriän puun alla.

5. SENTÄHDEN J-H-W-H, hänen ELOHIM'Insa, ANTOI HÄNET ARAMIN KUNINKAAN KÄSIIN. He voittivat hänet ja ottivat hänen väestään suuren joukon VANGIKSI ja veivät Damaskoon. Hänet ANNETTIIN myöskin Israelin kuninkaan käsiin, ja tämä tuotti hänelle SUUREN TAPPION.

6. Pekah, Remaljan poika, SURMASI JUUDASTA satakaksikymmentä tuhatta ( siis 120 000 miestä !!!) YHTENÄ PÄIVÄNÄ, kaikki sotakuntoisia miehiä, KOSKA HE OLIVAT HYLJÄNNEET J-H-W-H:n, isiensä ELOHIM:in."

- Siis mitä ovat nuo Lontoon n. 50 kuollutta noitten 120 000 juutalaisen miehen rinnalla, miesten, jotka jättivät jälkeensä pienet lapsensa, vaimonsa, vanhempansa ja vaimojensa vanhemmat suremaan ja valittamaan ? Surijoita lienee ollut yli 500 000 !!!!!!!!

KORKEIN ON AINA OIKEASSA ! Hän ei ole pikavihainen, vaan kärsivällinen ja laupias J-H-W-H ELOHIM, joka odottaa RIITTÄVÄN kauan luotujensa kääntymistä pois synneistään. Tämän odotusajan pituus voi vaihdella esim. Tanakh'in mainitsemista 7 päivästä jopa 55 vuoteen riippuen yksilöstä, jotka Korkein heidän Luojanaan läpikotaisin tuntee.

Ellei kääntymistä tule, Hän ryhtyy rankaisutoimiin ja käyttää aseinaan ketä ikinä tahtoo - ihmisiä, olosuhteita, sairauksia, luonnonkatastrofeja, terroristeja (tästäkin muuten löytyy selvä viittaus Tanakh'issa !) jne., eikä mikään luotu voi paeta Hänen kuritustaan. Et sinäkään, joka leikkelet tällä foorumilla lauseita sieltä ja lauseita täältä. Korkein kyllä tietää sinun motiivisi, mitkä eivät kestä Hänen tulista katsettaan. Aikanaan tulet kyllä sen huomaamaan, ellet tee sitä ennen totista parannausta elämässäsi !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Who kirjoitti:

.
        Miten härskin egoisteja länsimaalaiset nykyään ovatkaan, mokomatkin globalistit !

Noille tullaan tuomiopäivänä sanomaan sellaiset sanat, joita onneksi minun ei tarvitse yeshualaisena kuulla, koska tahdon seurata Yeshuan opetusta ja toteuttaa sitä elämässäni.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• kuin kirjoitti:

että eräs kristitty panee kaiken jonkin kuvitellun jumalan syyksi. "Jumala" ei räjäytä pommeja ei liioin tapa ketään nälkään. Ellei sitten jokin taivaallinen sadisti pidäkin kehitysmaiden ihmisiä niin "syntisinä" että nimenomaan tappaa?

.
        Onkohan Suomessa vielä paljonkin kaltaisiasi umpipakanoita, jotka eivät ole viitsineet edes kertaalleen lukea maailman laajimmalle levinnyttä ja levitettyä mestarillisinta kirjallista teosta, mitä ikinä on ihmisille luettavaksi annettu, Raamattua ?

Minkäköhänlaisen roskakirjallisuuden lukemiseen olet aikasi tuhlannut ?

Seuraava Raamatunkohta osoittaa, että onko kirjoitukseni jonkun 'kristityn houreilua' vai onko todella kyseessä Raamatun ilmoittaman Jumalan omat tekemiset rankaisutoimenpiteinä !

Daniel 4:31b-32 (Tässä mainittu Baabelin kuningas oli ollut 7 vuotta mielisairaana pois ihmisten joukosta karkoitettuna syöden ruohoa kuin raavaat, koska oli kuvitellut olevansa Jumalan vertainen ja tässä hän opittuaan kunnioittamaan Luojaansa oli saanut asemansa takaisin ja kertoo kokemuksestaan seuraavaa...)

"31. "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar (Baabelin kuningas), nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin EL'ELYON:ia (Korkeinta), minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka kuningaskunta pysyy suvusta sukuun.

32. KAIKKI MAAN ASUKKAAT OVAT TYHJÄN VEROISET; ja HÄN (EL'ELYON) tekee, niinkuin HÄN tahtoo, taivaan joukoille ja MAAN ASUKKAILLE, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'"

Täytyy olla umpipakana, ellei tuosta tajua, että EL'ELYON:in kädestä tulee kaikki se mikä kohtaa ihmistä maan päällä, vaikka Hän käyttääkin välikätenään olosuhteita, jumalattomia ihmisiä, sairauksia ja jopa vanhan ajan terroriteoista on Tanakh'issa mainittu seuraavissa jakeissa: (Val.3:37-43 ja 4:9-12 ja 5:10-13)

"3:37. Onko kukaan sanonut, ja se on tapahtunut, jos ei J-H-W-H ole käskenyt?

38. Eikö lähde ELOHIM:in suusta paha ja hyvä?

39. Miksi tuskittelee ihminen eläessään, mies syntiensä palkkaa?

40. Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme J-H-W-H:n tykö.

41. Kohottakaamme sydämemme ynnä kätemme Jumalan puoleen, joka on taivaassa.

42. Me olemme luopuneet pois ja olleet kapinalliset; SINÄ et ole antanut anteeksi,

43. OLET peittänyt itsesi vihassasi, ajanut meitä takaa, SURMANNUT SÄÄLIMÄTTÄ;"

"4:9. Parempi oli miekan kaatamien kuin nälän kaatamien, jotka menehtyivät, kuin lävitsepistetyt, pellon viljaa vailla.

10. Armeliaat vaimot KEITTIVÄT omin käsin LAPSIANSA: ne tulivat HEILLE RUUAKSI tyttären, minun kansani, sortuessa.

11. J-H-W-H ON pannut täytäntöön kiivautensa, VUODATTANUT VIHANSA HEHKUN; HÄN ON SYTYTTÄNYT SIIONIN TULEN, joka on kuluttanut sen perustukset.

12. Eivät olisi uskoneet maan kuninkaat, ei maanpiirin asukkaista kenkään, että vihollinen ja VAINOMIES HYÖKKÄÄ SISÄÄN JERUSALEMIN PORTEISTA.
        (Tässä oli selvä viittaus aikakautensa terroristeihin ja seuraavassa syy siihen)

13. Sen profeettain syntien tähden kävi näin, sen pappien pahain tekojen tähden, niiden, jotka siellä olivat vuodattaneet vanhurskaitten verta.

14. He harhailivat SOKEINA kaduilla, VERELLÄ TAHRATTUINA, niin ettei voinut koskea heidän vaatteisiinsa." (Terrori-iskussa käy joittenkin eloon jääneiden kohdalla juuri näin...).

"5:10. Meidän ihomme halkeilee kuin uuni nälän poltteiden takia.

11. Naisia raiskataan Siionissa, neitsyitä Juudan kaupungeissa.

12. Ruhtinaita heidän kätensä HIRTTÄVÄT, vanhinten kasvoja ei pidetä arvossa.

13. Nuorukaiset kantavat myllynkiviä, poikaset kompastelevat puutaakkojen alla.

14. Poissa ovat vanhukset porteista, nuorukaiset kielisoittimiensa äärestä.

15. Poissa on ilo sydämistämme, karkelomme on valitukseksi muuttunut.

16. Pudonnut on päästämme kruunu. Voi meitä, SILLÄ ME OLEMME SYNTIÄ TEHNEET!"

En kuitenkaan ole (kuten annat ymmärtää) väittänyt, että kaikki terroristi-iskussa kuolleet tai haavoittuneet ovat itse sen synneillään ansainneet. Kyseiset synnit ovat kansakohtaisia ja niitten tuomio vuodatetaan Korkeimman sallimuksen mukaan niinkuin HÄN SOPIVAKSI NÄKEE, sillä kuten alussa mainitsin, "HÄN TEKEE NIINKUIN HÄN TAHTOO taivaan joukoille ja MAAN ASUKKAILLE, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'" ! (Dan.4:32)

Opettele objektiivisuutta kirjoituksissasi !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Jumalani

En ole ns. uskovainen, vaan tavallinen syntiä
      tekevä tasavertainen Jumalani edessä kuin
      nämä "uskovaiset.

Rukoilen joka ilta ja aamuisinkin koetan muis-
      tuttaa Jumalaltani suojellusta.

Minä näin tässä joku aika sitten unen.Pyysin
      suojellusenkeliä näyttäytymään.
      Ja minä näin. En enkeliä , mutta valkoisen
      valon , se oli niin valkoinen, että en osaa
      sitä kuvailla.

Olen ajatellut tätä jumaluus kysymystä ja
      tullut siihen tulokseen, että jokaisella
      meillä on oma Jumalamme.Hänen kanssaan
      tulemme hyvin toimeen kun vain muistamme
      pyytää häneltä apua aina hätäämme ja tar-
      peisiimme.

Jos joskus iskee epäusko, ei pidä lannistua
      Loppujen lopuksi kyllä hyvyys voittaa pahuu-
      den ja se on Jumalasta.

• .
        En silti malta olla kehoittamatta sinua tutustumaan Häneen nykyistä paremmin.

Hän on niin ylen ihana Jumala, joka tahtoo johdattaa kaikki luotunsa taivaalliseen turvasatamaan pois tämän petollisen maailman ja sen syntiturmeluksen kahleista.

Mainitsit olevasi tavallinen syntiä tekevä. Se oli aito analyysi itsestäsi. Koska et ole vielä tutustunut Korkeimman Poikaan, Yeshua Messiaaseen, riittävän hyvin, niin jatkat edelleen synnintekoa. Hänen tahtonsa on, että sinä etsit häntä koko sydämestäsi ja löydät Hänet, jolloin Hän johdattaa sinut Korkeimmalle pyhitettyyn elämään pois syntitottumuksista ja synnin harjoittamisesta.

Sillä vain Hän tahtoo ja voi antaa sulle voiman ja oikeuden syntyä Korkeimman ihanaan lapsiperheeseen. Korkeimman lasten tulee taistella uusina luomuksina kaikenkaltaista syntiä vastaan omassa elämässään ja selviytyä voittajana sen Väkevän Ruah HaKodesh'in (suom. Pyhän Hengen) vaikuttaman voiman avulla, jonka vain uudestisyntyneet saavat.

Tästä uudestisyntymisestä on Raamatussa kirjoitettu seuraavaa: (Joh.3:3-8)

"3. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Korkeimman Kuningaskuntaa".

4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5. Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Ruah HaKodesh'ista, ei hän voi päästä sisälle Korkeimman Kuningaskuntaan.

6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Ruah HaKodesh'ista syntynyt."

Mitä taas tulee synnin harjoittamisesta vapautumiseen, on siitä selvää opetusta jakeissa: 1.Joh.3:8-10a

"8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia."

Uuden Testamentin opetusten mukaan Korkein vie Poikansa Iankaikkiseen Kuningaskuntaan vain omat lapsensa eli Jumalan lapset, jotka ovat saaneet voiton syntielämästään uskon kautta Korkeimman Pojan eli teurastetun Karitsan vereen.

Kannattaa kilvoitella päästäksesi sisälle Korkeimman ihanaan Kuningaskuntaan, joka on ollut valmistettuna valittuja varten jo maailman perustamisesta asti !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• käsityksesi
        Yakov kirjoitti:

.
        En silti malta olla kehoittamatta sinua tutustumaan Häneen nykyistä paremmin.

Hän on niin ylen ihana Jumala, joka tahtoo johdattaa kaikki luotunsa taivaalliseen turvasatamaan pois tämän petollisen maailman ja sen syntiturmeluksen kahleista.

Mainitsit olevasi tavallinen syntiä tekevä. Se oli aito analyysi itsestäsi. Koska et ole vielä tutustunut Korkeimman Poikaan, Yeshua Messiaaseen, riittävän hyvin, niin jatkat edelleen synnintekoa. Hänen tahtonsa on, että sinä etsit häntä koko sydämestäsi ja löydät Hänet, jolloin Hän johdattaa sinut Korkeimmalle pyhitettyyn elämään pois syntitottumuksista ja synnin harjoittamisesta.

Sillä vain Hän tahtoo ja voi antaa sulle voiman ja oikeuden syntyä Korkeimman ihanaan lapsiperheeseen. Korkeimman lasten tulee taistella uusina luomuksina kaikenkaltaista syntiä vastaan omassa elämässään ja selviytyä voittajana sen Väkevän Ruah HaKodesh'in (suom. Pyhän Hengen) vaikuttaman voiman avulla, jonka vain uudestisyntyneet saavat.

Tästä uudestisyntymisestä on Raamatussa kirjoitettu seuraavaa: (Joh.3:3-8)

"3. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Korkeimman Kuningaskuntaa".

4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"

5. Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Ruah HaKodesh'ista, ei hän voi päästä sisälle Korkeimman Kuningaskuntaan.

6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Ruah HaKodesh'ista syntynyt."

Mitä taas tulee synnin harjoittamisesta vapautumiseen, on siitä selvää opetusta jakeissa: 1.Joh.3:8-10a

"8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia."

Uuden Testamentin opetusten mukaan Korkein vie Poikansa Iankaikkiseen Kuningaskuntaan vain omat lapsensa eli Jumalan lapset, jotka ovat saaneet voiton syntielämästään uskon kautta Korkeimman Pojan eli teurastetun Karitsan vereen.

Kannattaa kilvoitella päästäksesi sisälle Korkeimman ihanaan Kuningaskuntaan, joka on ollut valmistettuna valittuja varten jo maailman perustamisesta asti !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ihmisten jumalakäsitteestä ja minulla on omani.
        Kirjoitit, että minun synnin tunnustuksestani
        ja huomioit sen.
        Oletko sinä koskaan tehnyt syntiä tai teetkö
        sitä vieläkin.

Minun synnintekoni ei ole sen kummempia kuin
        tavallinen ihminen jokapäiväisessä elämässä
        tekee.En ole rikollinen enkä alkoholisti
        en polta edes tupakkaa niin kuin lestaatio-
        laiset.

Sinun uhkakuviasi joita sinä rakentelet ei
        uskovaisten eteen, ei mene minulle perille.

Tuntuu kamalalta kun on Jumalansa kanssa
        hyvissä väleissä niin yrität sekoittaa
        minua omiin uskon ajatuksiisi.

Minulla ei ole synnintuntoja niinkuin monilla
        kanssa uskovaisillasi on.Ei se auta jos tekee
        synti ja luulee saavansa ne heti kokouksissa
        anteeksi.
        Jokainen vastaa omista töppäilyistään sitten
        kun se aika tulee.

Se taivaaseen tai helvettiin meno on yhtä epä-
        varma sinulla niinkuin minullakin.

Toivotan mielen rauhaa ja hyvää kesää.

• käsityksesi kirjoitti:

Ihmisten jumalakäsitteestä ja minulla on omani.
        Kirjoitit, että minun synnin tunnustuksestani
        ja huomioit sen.
        Oletko sinä koskaan tehnyt syntiä tai teetkö
        sitä vieläkin.

Minun synnintekoni ei ole sen kummempia kuin
        tavallinen ihminen jokapäiväisessä elämässä
        tekee.En ole rikollinen enkä alkoholisti
        en polta edes tupakkaa niin kuin lestaatio-
        laiset.

Sinun uhkakuviasi joita sinä rakentelet ei
        uskovaisten eteen, ei mene minulle perille.

Tuntuu kamalalta kun on Jumalansa kanssa
        hyvissä väleissä niin yrität sekoittaa
        minua omiin uskon ajatuksiisi.

Minulla ei ole synnintuntoja niinkuin monilla
        kanssa uskovaisillasi on.Ei se auta jos tekee
        synti ja luulee saavansa ne heti kokouksissa
        anteeksi.
        Jokainen vastaa omista töppäilyistään sitten
        kun se aika tulee.

Se taivaaseen tai helvettiin meno on yhtä epä-
        varma sinulla niinkuin minullakin.

Toivotan mielen rauhaa ja hyvää kesää.

.
        ...vain ja ainoastaan pyhiin Uuden Liiton Kirjoituksiin. Niissä meillä on iankaikkinen elämä ja jos menemme niistä ohi, niin menemme harhaan.

Kehoitan sinua vilpittömästi kilvoittelemaan elämässäsi päästäksesi perille, sillä Yeshua itse sanoi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle, sillä monet pyrkivät sinne, mutta eivät voi...". Heille on nimittäin omat 'helpommat standardit' asetetut pelastumisen kanavaksi Yeshuan opetusten sijaan.

Onhan selvää, ettei pelastuminen ole helppoa, koska meidän tulee kuolla tälle maailmalle, lihan himoille ja omille pyyteille voidaksemme elää ehyellä sydämellä Yeshualle. Yeshua on totisesti uhrautumisen arvoinen, Hän Hyvä Paimenemme ja rakastava Opettajamme, joka on ainoa pelastava Jumala meille.

Siunausta ja hyvää kesää myös sulle Yeshuassa !
        .

• Alex

mutta Yakov olet nyt vetänyt nuo jutut joko hatustasi tai toisilta ihmisiltä. Et tiedä Jumalasta mitään, kuten ei kukaan muukaan.

• .
        ...tai olla uskomatta.

Valinnastasi riippuu, että pääsetkö sisälle Korkeimman Iankaikkiseen Kuningaskuntaan, vai joudutko kituen viettämään ikuisuutesi siinä hirvittävässä paikassa yhdessä saatanan ja hänen enkeltensä kanssa, jonne en itse heittäisi edes pahimpia vihamiehiäni !

Siksi kehoitan sinua ottamaan vakavissasi nämä hengelliset asiat ja harkitsemaan paremmin, ennen kuin teet valintasi.

Se, mitä kirjoitin Luojastani on aivan liian vähäinen maininta kaikesta siitä hyvyydestä, jota olen saanut Häneltä kokea niinä reiluna 32 vuotena, jotka olen saanut kuulua Hänen perheväkeensä. Valitettavasti minun on pitänyt lyhentää paljon tekstiäni, sillä muuten sinunkaltaisesi eivät jaksaisi lukea sitä johdantoa pitemmälle ja juuri sinunkaltaisiasi pyrin tavoittamaan ja johdattamaan Hyvän Paimeneni Yeshua Messiaan sisäiseen tuntemiseen.

Vain Yeshuan tuntemisen kautta voidaan saada todellinen yhteys Luojaamme, Kirkkauden Isään !

Johannes kirjoitti (Joh.10:7-15):

"7. Niinpä Yeshua sanoi vielä: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lampaiden ovi.

8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja rosvoja, mutta lampaat eivät ole kuulleet heitä.

9. Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.

10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden.

11. Minä olen se Hyvä Paimen. Hyvä Paimen antaa henkensä lampaiden edestä.

12. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, jättää lampaat ja pakenee, kun hän näkee suden tulevan. Susi hyökkää lauman kimppuun ja hajottaa sen.

13. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista.

14. Minä olen se Hyvä Paimen. Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän. Minä annan henkeni lampaiden edestä."

Selvennykseksi mainittakoon, että Yeshua viittaa maininnallaan 'se Hyvä Paimen' Daavidin Psalmiin 23 "Herra on Hyvä Paimen", joka alkaa sanoilla "Herra on minun Paimeneni, ei minulta mitään puutu...". Näin voin sanoa myös minä osaltani.

Sinä olet kuin yksi lammas maailman suuressa lammaslaumassa, jonka edestä Yeshua on kuollut ja ylösnoussut, että uskoessasi Häneen sinäkin voisit nousta Hänen luokseen ja kokea iankaikksien pelastuksen Hänen hankkimansa voiton turvin.

Valitse Yeshua, niin et ole elänyt elämääsi turhaan ja saat osaksesi sen aseman, jonka Korkein on sinulle alunperin tarkoittanut.

Miksi antaisit saatanan pettää itseäsi ja viedä sinulta sen osan, jonka Korkein niin mielellään tahtoo sinulle lahjoittaa, jos vain luotat Häneen ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Alex
        Yakov kirjoitti:

.
        ...tai olla uskomatta.

Valinnastasi riippuu, että pääsetkö sisälle Korkeimman Iankaikkiseen Kuningaskuntaan, vai joudutko kituen viettämään ikuisuutesi siinä hirvittävässä paikassa yhdessä saatanan ja hänen enkeltensä kanssa, jonne en itse heittäisi edes pahimpia vihamiehiäni !

Siksi kehoitan sinua ottamaan vakavissasi nämä hengelliset asiat ja harkitsemaan paremmin, ennen kuin teet valintasi.

Se, mitä kirjoitin Luojastani on aivan liian vähäinen maininta kaikesta siitä hyvyydestä, jota olen saanut Häneltä kokea niinä reiluna 32 vuotena, jotka olen saanut kuulua Hänen perheväkeensä. Valitettavasti minun on pitänyt lyhentää paljon tekstiäni, sillä muuten sinunkaltaisesi eivät jaksaisi lukea sitä johdantoa pitemmälle ja juuri sinunkaltaisiasi pyrin tavoittamaan ja johdattamaan Hyvän Paimeneni Yeshua Messiaan sisäiseen tuntemiseen.

Vain Yeshuan tuntemisen kautta voidaan saada todellinen yhteys Luojaamme, Kirkkauden Isään !

Johannes kirjoitti (Joh.10:7-15):

"7. Niinpä Yeshua sanoi vielä: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lampaiden ovi.

8. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja rosvoja, mutta lampaat eivät ole kuulleet heitä.

9. Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.

10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden.

11. Minä olen se Hyvä Paimen. Hyvä Paimen antaa henkensä lampaiden edestä.

12. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, jättää lampaat ja pakenee, kun hän näkee suden tulevan. Susi hyökkää lauman kimppuun ja hajottaa sen.

13. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista.

14. Minä olen se Hyvä Paimen. Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,

15. niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän. Minä annan henkeni lampaiden edestä."

Selvennykseksi mainittakoon, että Yeshua viittaa maininnallaan 'se Hyvä Paimen' Daavidin Psalmiin 23 "Herra on Hyvä Paimen", joka alkaa sanoilla "Herra on minun Paimeneni, ei minulta mitään puutu...". Näin voin sanoa myös minä osaltani.

Sinä olet kuin yksi lammas maailman suuressa lammaslaumassa, jonka edestä Yeshua on kuollut ja ylösnoussut, että uskoessasi Häneen sinäkin voisit nousta Hänen luokseen ja kokea iankaikksien pelastuksen Hänen hankkimansa voiton turvin.

Valitse Yeshua, niin et ole elänyt elämääsi turhaan ja saat osaksesi sen aseman, jonka Korkein on sinulle alunperin tarkoittanut.

Miksi antaisit saatanan pettää itseäsi ja viedä sinulta sen osan, jonka Korkein niin mielellään tahtoo sinulle lahjoittaa, jos vain luotat Häneen ?

Siunausta Yeshuassa !
        .

En tarvitse ikuista elämää. Ja vaikka sellainen olisi odotettavissakin, järkeni sanoo että mielipiteeni vanhoista juutalaishellenistisistä uskonnonfilosofioista ei ratkaise sen laatua.

• Alex kirjoitti:

En tarvitse ikuista elämää. Ja vaikka sellainen olisi odotettavissakin, järkeni sanoo että mielipiteeni vanhoista juutalaishellenistisistä uskonnonfilosofioista ei ratkaise sen laatua.

.
        ...sinä tulet elämään eli olemaan tietoisesti olemassa IKUISESTI ajan rajan tuolla puolen, vaikket sitä haluaisikaan. Uusi Testamentti vahvistaa sen, että on olemassa sekä vanhurskaitten että väärien YLÖSNOUSEMUS !

a) Vanhan Liiton Kirjoitusten mukaan: Dan.12:2

"2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
        - Tässä sana 'monet' tarkoittaa kaikkia aiemmin kuolleita erotukseksi sille, että Uuden Liiton opetusten mukaan 'emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme'.

b) Uuden Liiton Kirjoitusten mukaan: Matt.22:31 (tässä Yeshua itse kertoo siitä)

"31. Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
        32. 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

c) Lisäksi Yeshua opetti Viimeisestä tuomiosta ja siitä mitä hän tulee sanomaan Hänen tarjoamansa pelastuksen hyljänneille: (Matt.25:41)

"31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.'
        - - -

41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.' "

Siksi on viisaampaa ottaa pelastus vastaan Yeshuassa, kuin joutua viettämään ikuisuus saatanan ja hänen enkeliensä kanssa Helvetissä !

Älä anna kreikkalaisen filosofian äläkä juutalaisten salatieteitten äläkä muun Raamatun opetukselle vieraan opin hämätä sinua Totuudesta, vaan ota Raamatun sanoma Jumalan sanana, jota se todella onkin !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2004
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      101
      1772
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1591
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1444
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1142
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1073
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1053
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1036
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      1026
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      983
    Aihe