Unimaailma

Anonyymi-ap

Näin vaihteeksi jotain outoa unta. Oli talvi, korkeapainesäätila ja maisema oli suomalainen havumetsämaisema harvempine puulaikkuineen. En ollut kuitenkaan Suomessa vaan jossain Mongoliassa tai vastaavassa. Siellä oli aroa ja korkeita vuorenhuippuja. Yhden muoto muistutti Matterhornia. Eipä ihme sillä googletin tässä yhtenä päivänä sen ennen tuota univisiotani. Kun suuntasin katseeni arolle niin horisontissa oli melko vakuuttavan näköisiä ruskeita lumivuoria. Ne muistuttivat tämän wikilinkin vuoria. https://en.wikipedia.org/wiki/Putorana_Plateau . Toiseksi ylin kuva vasemmalta siis. Nuo uneni vuoret voivat olla johdettu aiemmista googletuksistani. Minulla oli yksi aloituskin Pohjois-Siperiaa koskien mikä on tässä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/18865021/kylla-tata-kuuntelee .

Silloin kun vietin aikaa siellä uneni metsäympäristössä niin näin täysin sekalaisen seurakunnan lintuja. Ne lentelivät peräkanaa jahdaten toisiaan. Siinä oli yhteensä kolme lehtopöllöä (tuokin assosiaatio perustuu netissä surffailuuni, suomi24:seen ihan sellaisenaan), yksi merikotka ja jokin lokki. Lokki oli muistaakseni joukon viimeisenä eli tavallaan nokkimisjärjestyksessä ylimpänä / ravintoketjun huipulla 🙃. Merikotka jahtasi kahta lehtopöllöä ja yksi lehtopöllö jahtasi sitä merikotkaa. Ihmismieli assosioi asioita kummasti tämän maailman ja unimaailman välillä. Omaan hyvän muistin mikä vahvistaa tätä käsitystäni. Näin kerran kun suopöllö lähti jahtaamaan sinisuohaukkaa pellolla. Vaikka siitäkin on jo vuosia niin silti se havaintoni taisi siirtyä viimeöiseen uneeni. Kanahaukka on monsteri irl. Minulla ei ole mitään käryä siitä miksi näin sellaisen unen kuin näin. Ehkä se on visio menneisyydestä jos esi-isäni ovat elelleet sielläpäin, tai sieluni muisto jostain edellisestä elämästä. - 🍄.

12

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mihin tämä katosi kaikki? :/

• Anonyymi

En ymmärrä mitä tarkoitat. Silloin näkee helpommin tietynlaisia unia jos nukkuessaan elimistö on tietynlaisessa tilassa. Jos nukun liian viileässä niin näen painajaisia. Harvoin on liian kuuma kun nukkuu. Kesäisin se voi häiritä mutta silloin en näe painajaisia häiritsevässä määrin. Jos on ottanut alkoholia niin voi nähdä ihmeellisiä unia. Humalassa nukkuessaan niitä ei niinkään näe vaan hieman myöhemmin. Jos on matkannut pitkiä matkoja, esim. satoja kilometrejä autollaan alueelta toiselle niin silloin tulee nähtyä omituisia unia. Minulla on hieman painajaiskokemuksia korkeassa ilmanalassa nukkumisesta (muutaman sadan metrin korkeudelta). - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat. Silloin näkee helpommin tietynlaisia unia jos nukkuessaan elimistö on tietynlaisessa tilassa. Jos nukun liian viileässä niin näen painajaisia. Harvoin on liian kuuma kun nukkuu. Kesäisin se voi häiritä mutta silloin en näe painajaisia häiritsevässä määrin. Jos on ottanut alkoholia niin voi nähdä ihmeellisiä unia. Humalassa nukkuessaan niitä ei niinkään näe vaan hieman myöhemmin. Jos on matkannut pitkiä matkoja, esim. satoja kilometrejä autollaan alueelta toiselle niin silloin tulee nähtyä omituisia unia. Minulla on hieman painajaiskokemuksia korkeassa ilmanalassa nukkumisesta (muutaman sadan metrin korkeudelta). - 🍄.

No en tiedä, mutta näin vanhan ketjun.

Kerran näin unta Kreikan vuoristosta. Katselimme alas laaksoon ja ympärillä kasvoi sypressä. Juttelin siinä unessa Jeesuksen kanssa. Siitä on vuosia aikaa, mutta muistan edelleen sen postikorttimaisen värityksen. En ole varmaan koskaan kertonut tuosta unestani kenellekkään, mutta kaipa tuonkin kehtaa kertoa näin pääsiäisenä.

Siellä korkealla nukkuminen, eikös se olekin vaarallista? En mielelläni näkisi unia, joissa happi loppuu. Vielä vähennän haluaisin sellaista kokea, mutta paperipussiin hengittely olikin noihin omiini apuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tiedä, mutta näin vanhan ketjun.

Kerran näin unta Kreikan vuoristosta. Katselimme alas laaksoon ja ympärillä kasvoi sypressä. Juttelin siinä unessa Jeesuksen kanssa. Siitä on vuosia aikaa, mutta muistan edelleen sen postikorttimaisen värityksen. En ole varmaan koskaan kertonut tuosta unestani kenellekkään, mutta kaipa tuonkin kehtaa kertoa näin pääsiäisenä.

Siellä korkealla nukkuminen, eikös se olekin vaarallista? En mielelläni näkisi unia, joissa happi loppuu. Vielä vähennän haluaisin sellaista kokea, mutta paperipussiin hengittely olikin noihin omiini apuna.

Välimeren maisema on helppoa tunnistaa. Aavaa merta ja korkeita kukkuloita. Äkkijyrkkiä kivikallioita ja nahkealehtistä kasvillisuutta. En tiedä kasvavatko puut siellä luonnostaan niukanpuoleisiksi vai onko se ihmistoiminnan tulosta. Netistä nähtyjen videoiden perusteella voin todeta näin. Kerran koin lähimmäisenrakkauden lämmön mikä levisi koko kehooni uneni aikana. Se oli jotain jumalallista alkuperää oleva kokemus kun hain apua ahdinkooni.

Se oli tunturialuetta missä nukuin. Siellä voi tulla kylmä jos telttailee ja rinteessä voi tulla pieniä maanvieremiä. Olin kuitenkin tasaisemmalla maalla ja oikeassa mökissä, vieläpä kesällä. Mökin sisäinen ilmanvaihto saattoi olla estynyt. Ehkä ne tunturialueen unet liittyivät osin siihen että olin matkannut pitkiä matkoja autolla, tai siihen että se on saamelaisten ja shamaanien pyhää maata. Koska en lukeudu heihin niin henkimaailmalla oli mahdollisesti jotain sanottavanaan.

Ilmanvaihdosta vielä sen verran että olen toisinaan vieraillut asiakkaana eräässä Länsi-Suomen kaupungin baarissa jossa joka kerta alkaa väsyttämään kun käyn siellä. Se on ainoa paikka missä minulle on käynyt niin ja useammin kuin kerran. Epäilen että siellä oli jotain ilmanvaihtoon liittyvää häikkää. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välimeren maisema on helppoa tunnistaa. Aavaa merta ja korkeita kukkuloita. Äkkijyrkkiä kivikallioita ja nahkealehtistä kasvillisuutta. En tiedä kasvavatko puut siellä luonnostaan niukanpuoleisiksi vai onko se ihmistoiminnan tulosta. Netistä nähtyjen videoiden perusteella voin todeta näin. Kerran koin lähimmäisenrakkauden lämmön mikä levisi koko kehooni uneni aikana. Se oli jotain jumalallista alkuperää oleva kokemus kun hain apua ahdinkooni.

Se oli tunturialuetta missä nukuin. Siellä voi tulla kylmä jos telttailee ja rinteessä voi tulla pieniä maanvieremiä. Olin kuitenkin tasaisemmalla maalla ja oikeassa mökissä, vieläpä kesällä. Mökin sisäinen ilmanvaihto saattoi olla estynyt. Ehkä ne tunturialueen unet liittyivät osin siihen että olin matkannut pitkiä matkoja autolla, tai siihen että se on saamelaisten ja shamaanien pyhää maata. Koska en lukeudu heihin niin henkimaailmalla oli mahdollisesti jotain sanottavanaan.

Ilmanvaihdosta vielä sen verran että olen toisinaan vieraillut asiakkaana eräässä Länsi-Suomen kaupungin baarissa jossa joka kerta alkaa väsyttämään kun käyn siellä. Se on ainoa paikka missä minulle on käynyt niin ja useammin kuin kerran. Epäilen että siellä oli jotain ilmanvaihtoon liittyvää häikkää. - 🍄.

Kreikassa olen käynyt, mutta näkemäni uni oli mielestäni etnan rinteiltä, jossa en ole koskaan käynyt. Kuvia olen tietysti varmaan paljonkin katsellut.

Hauska sattuma muuten tänään iltaunilta. Näin unta "kehonlämmöstä".

Istuin neljän ihmisen kesken pöydässä. Minä istuin Body-Loven selän takana ihan kiinni hänessä ja hänen vartalosta levisi minuun vartalooni ihana lämpö. Body tarjoili Panda karkkeja ja esitti kirjaansa, jossa oli lyhyt korulause. Nappasin kirjan hänen kädestä ja nauroin, ettei sitä noin kirjoiteta, vaan sitten tulevaisuudessa. Sitten menin ihan noloksi, kun ajattelin toimineeni ihan hölmösti. Body-Love oli pitkä ja kuten hänen pitkät tummat hiuksensa, jotka oli leikattu takaa täysin paljaaksi. Se ei tuntunut mitenkään kummalliselta unessa. Arvelen, että Body-Loven nimi oli unessani hyvin symbolinen.

Jos sinulla on alttiutta astmaan tai olet herkistynyt homeille, tulet reagoimaan niihin aina herkästi. Sekä uusissa, että vanhoissa rakennuksissa voi olla ongelmia. Jos ilma on unettava ja hiottavan tukehduttava, kuin muovipussissa, niin ilmastointi todennäköisesti epäkunnossa ja rakenteissa hometta tai muita mikrobeja. Uusissa rakennuksissa voi olla taas yhtälailla hometta, homeenestoaineita, maaleja ym. kemikaaleja.

Varsinainen riesahan kaikki rakennushomeet ovat olleet jo vuosia suomessa. Tunnistan tuollaiset paikat myös.

• Anonyymi

Huvittava muuten tuo sinun lintu-unesi 🤭 Näyttää ihan selvästi palstatouhuilta ja sellaiselta miltä se näyttää ymmärryksen tasolla 😂 Muutaman niistä tunnistankin 😀 Oma uneni oli ihmeen rauhallinen 🙂

• Anonyymi

Kaivoin esiin vanhoja keksimiäni biisiehdotuksia. Albumien nimiä on tuossa paperilla lisäksi viisi kappaletta. Osa kappaleiden nimistä liittyy uniin. Nightmare on yksi. Toinen on Vision. Visioniin voi liittää jonkin etuliitteen tarpeen mukaan, vaikkapa Mayan Vision. Visioon assosioituu unien lisäksi näyt, ja Etelä-Amerikkaan yhdistyy ajatus ayahuascasta. Sen vaikutuksen alaisena näkee näkyjä. Mayat elivät Keski-Amerikassa eivätkä Etelässä mutta stereotypiat liittävät silti mielikuvia toisiinsa. Huascaa tavataan Kolumbiassa muttei sen lähempänä Keski-Amerikkaa.

Subconscious on yksi minkä keksin, samoin nocturnal. Paitsi että nocturnal tarkoittaa yöllistä eli silloin valvotaan eikä nukuta vaikka on yö. Unimaailmassa ollaan alitajunnassa eli subconsciousnessa. Voisin laskea monenko kappaleen nimen olen tähän mennessä keksinyt. Herranjumala, 166 kpl 😱. Tää ei voi olla tervettä. Kultaista keskitietä ei ole vaan se on joko tai. Ehkä siinä on joitakin yksittäisiä nimiä kahteen kertaan. Pari kappaletta on suomeksi koska ne kuulostavat hienommilta kuin mitä olisivat enkunkielisinä. - 🍄.

• Anonyymi

Noista saatkin jo melkoiset kombinaatiot 😨! Ole tarkkana, tänääkin olen kuunnellut kuunnellut noista useimpia ja päätynyt omaan visioono, tai ainakin sellaiseen majaan, mihin voi jäädä lepäämään 😌😴

En tosin epäile, ettetkö löytäisi juuri omaasi, jos sen voi itse määrätä 😀 Itse palsta toimii toisinaan kuin ayahuascasta, jonkun näyn päällä on kevyt surffata, on vaan voitava varoa haikaloja.

Hyvää yötä ja kauniita näkyjä!

:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista saatkin jo melkoiset kombinaatiot 😨! Ole tarkkana, tänääkin olen kuunnellut kuunnellut noista useimpia ja päätynyt omaan visioono, tai ainakin sellaiseen majaan, mihin voi jäädä lepäämään 😌😴

En tosin epäile, ettetkö löytäisi juuri omaasi, jos sen voi itse määrätä 😀 Itse palsta toimii toisinaan kuin ayahuascasta, jonkun näyn päällä on kevyt surffata, on vaan voitava varoa haikaloja.

Hyvää yötä ja kauniita näkyjä!

Ihminen näkee kuulemma joka yö unia. Useimpina öinä en kuitenkaan muista mitä unia olen nähnyt. Viime yö oli myöskin sellainen. Keksin taas yhden eli Dreamcatcher (= unisieppari). Jokaisen painajaisista tai unihalvauksesta kärsivän kannattaisi hankkia unisieppari. Näin muutama vuosi sitten ärsyttävän usein unia missä olin veden alla. Ne haikalat olisivat saaneet jäädä pois niistä. Kumma kyllä ne hyökkäsivät kimppuuni vain ihmeellisen harvoin. Yksi tyyppi sanoi minulle että ne hait symboloivat sitä että minulla oli toksinen kaveripiiri. Nykyään minulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kaveripiiriä irl. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen näkee kuulemma joka yö unia. Useimpina öinä en kuitenkaan muista mitä unia olen nähnyt. Viime yö oli myöskin sellainen. Keksin taas yhden eli Dreamcatcher (= unisieppari). Jokaisen painajaisista tai unihalvauksesta kärsivän kannattaisi hankkia unisieppari. Näin muutama vuosi sitten ärsyttävän usein unia missä olin veden alla. Ne haikalat olisivat saaneet jäädä pois niistä. Kumma kyllä ne hyökkäsivät kimppuuni vain ihmeellisen harvoin. Yksi tyyppi sanoi minulle että ne hait symboloivat sitä että minulla oli toksinen kaveripiiri. Nykyään minulla ei ole oikeastaan minkäänlaista kaveripiiriä irl. - 🍄.

Anteeksi, mutta viimeinen lauseesi sai purskahtamaan nauruun 🤣😅 No mutta, siis oikeasti kannattaa omaa jaksamistaan suojella. Olen tehnyt samaa itsekin. Onhan se vaikea löytää ystäviä, jos ne muistuttavat sisäänpäin kääntyviä ja ulkopuolelle vetäytyviä, mutta onneksi niitäkin on 😀

Parhaiten taidan muistaa päiväunet, koska laitan aina herätyksen. En näe haikaloja unissa. Ajattelin mielialoja, haavoittavia sanoja, nilkuttamista, osattomuutta, harmaata sadetta, pimeyttä ilman valoa, yksin nyyhkimistä yms...pi piip,. kunnes olet taas kunnossa 🙃.

Jos kärsisin edelleen unihalvauksista, niin oikopäätä ostataisin siepparin. Tai ehkä teksin sen itse, niin tai.. taidan jättää sittenkin sen asiaan vihkiytyneille, omista sulista voisi tulla liian levotonta 😅😀

Näkyillään!

• Kyllä mäkin nää unia jossa oon jossain muussa maassa ja useinkinkaan en tiedä missä. Erikoista koska en juuri ruotsia pitemmälle mee. Mutta tietenkin noista vanhoista tehtaista nään, kun niitä muutenkin kiertelen ja jo lapsesta asti niistä unia nähny. Onneks sentäs mun unissa ei juuri koskaan oo talvi. Voi johtua siitä, että pidän nukkumapaikan aina muuta asuntoo lämpimämpänä. Tossa ylempänä olikin kommentti, ettei liian viileässä tykkää nukkua. Ja samaan mäkin yhdyn, ettei nukkuessa vielä koskaan liian kuuma oo tullu.

• Anonyymi

Joskus näin teollisuusympäristöunen. Olen pelannut tätä Need for Speedia joskus. https://www.youtube.com/watch?v=kwwyIGj7tiU . Zone Industrielle sijaitsee luultavasti Ranskassa. Sen uneni ympäristö näytti todella paljon tuon radan ympäristöltä. Unessani paikka oli silti mukamas Moskova ja siellä oli useampi plusaste vaikka piti olla muistaakseni talvi. Olen nähnyt useamminkin unia missä olin Venäjällä ja silloin oli talvi. Siellä on esiintynyt joko junia tai jokia. Voi assosioitua sen kanssa kun olen pelannut hieman Metro-pelejä. Yksi uni missä olin merellä taisi olla Suomenlahdella. Toisella puolella oli Venäjä missä minulla oli joku rakastajatar. Mitään läheistä sukua minulla ei sieltä ole irl. - 🍄.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4215
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2546
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1078
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      208
      1011
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      952
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      911
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      120
      836
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe