Hauska herkutteluvisa. "Mitä tiedät kakuista?"

29

219

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12

• Onnea! Täydet pisteet.

Jostain syystä tämä ei yllätä. :)

• tosi.typy kirjoitti:

Onnea! Täydet pisteet.

Jostain syystä tämä ei yllätä. :)

Se brittikakku oli hankalin, mutta minulla sattuu olemaan yksi kirja, jossa on siitä useampia versioita.
        (oletan, että se oli sinullekin hankalin)

• buddy-love kirjoitti:

Se brittikakku oli hankalin, mutta minulla sattuu olemaan yksi kirja, jossa on siitä useampia versioita.
        (oletan, että se oli sinullekin hankalin)

Totta. Se oli vaikea, siitä tuli hutivastaus. En ollenkaan muistanut miltä Brita-kakku näyttää.
        Piti käydä jälkikäteen googlaamassa.

• tosi.typy kirjoitti:

Totta. Se oli vaikea, siitä tuli hutivastaus. En ollenkaan muistanut miltä Brita-kakku näyttää.
        Piti käydä jälkikäteen googlaamassa.

Ei vaan tarkoitin tätä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Battenberg_cake

Britahan on helppo, sillä niitä on jatkuvasti kauppojen hyllyissä.

• buddy-love kirjoitti:

Ei vaan tarkoitin tätä:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Battenberg_cake

Britahan on helppo, sillä niitä on jatkuvasti kauppojen hyllyissä.

Hah! En ole samanlainen kakkuasiantutija kuin sinä. Tuon Battenbergin kakun muistin tuosta shakkiruudusta.
        Vastasin, että siinä Brita kakussa olisi ollut vadelmia. Kun älli lyö tyhjää, on pakko improvisoida.

• tosi.typy kirjoitti:

Hah! En ole samanlainen kakkuasiantutija kuin sinä. Tuon Battenbergin kakun muistin tuosta shakkiruudusta.
        Vastasin, että siinä Brita kakussa olisi ollut vadelmia. Kun älli lyö tyhjää, on pakko improvisoida.

No sikäli ei ole ihme, sillä Britan marenki on siinä hiukan sivuosassa, eikä pääasiana kuten Svinhufvudissa.

• buddy-love kirjoitti:

No sikäli ei ole ihme, sillä Britan marenki on siinä hiukan sivuosassa, eikä pääasiana kuten Svinhufvudissa.

Oletko viime aikoina ehtinyt leipomaan, vai viekö virallisten asioiden hoitaminen kaiken luppoajan?

Itse olen ollut pari kuukautta makeis- ja sokerilakossa. Aluksi oli vaikeaa, mutta nyt menee jo paremmin. Ei tule enää iltapäivisin "sokeripiikkejä", eikä mielitekoja.

• tosi.typy kirjoitti:

Oletko viime aikoina ehtinyt leipomaan, vai viekö virallisten asioiden hoitaminen kaiken luppoajan?

Itse olen ollut pari kuukautta makeis- ja sokerilakossa. Aluksi oli vaikeaa, mutta nyt menee jo paremmin. Ei tule enää iltapäivisin "sokeripiikkejä", eikä mielitekoja.

Ei tässä ole oikein ehtinyt muuhun kuin byrokratiaan ja siivoukseen.
        Olen tehnyt historiallisia löytöjä mm. joitain vaarini tekemiä sopimuksia ja rakennuspiirustuksia, jotka oli talletettu ihan väärien tavaroiden sekaan.
        Kierrätykseen on lähdössä valtava määrä vanhentuneita eri firmojen esitteitä ja luetteloita, sekä sekalaisia aikakausilehtiä.
        Ja pitäisi tilata arkistoista eräiden papereiden kopioita ja ottaa verotoimistoonkin yhteyttä, että saisin tulkintaohjeita eräistä säännöistä (kävin siellä viime viikolla, mutta ne olivatkin kiinni, sillä ajat olivat muuttuneet).
        Tässä on vielä valtava homma, eli olemme hankkineet perunkirjoitukseen jatkoaikaa.
        Ulkonakin olisi tekemistä ja sinne pitää siirtyä pikapuoliin.

Karkkilakko kuulostaa kamalalta, eikä sopisi itselleni lainkaan, sillä migreenipäivinä sokerin tarve on hirmuinen.

• buddy-love kirjoitti:

Ei tässä ole oikein ehtinyt muuhun kuin byrokratiaan ja siivoukseen.
        Olen tehnyt historiallisia löytöjä mm. joitain vaarini tekemiä sopimuksia ja rakennuspiirustuksia, jotka oli talletettu ihan väärien tavaroiden sekaan.
        Kierrätykseen on lähdössä valtava määrä vanhentuneita eri firmojen esitteitä ja luetteloita, sekä sekalaisia aikakausilehtiä.
        Ja pitäisi tilata arkistoista eräiden papereiden kopioita ja ottaa verotoimistoonkin yhteyttä, että saisin tulkintaohjeita eräistä säännöistä (kävin siellä viime viikolla, mutta ne olivatkin kiinni, sillä ajat olivat muuttuneet).
        Tässä on vielä valtava homma, eli olemme hankkineet perunkirjoitukseen jatkoaikaa.
        Ulkonakin olisi tekemistä ja sinne pitää siirtyä pikapuoliin.

Karkkilakko kuulostaa kamalalta, eikä sopisi itselleni lainkaan, sillä migreenipäivinä sokerin tarve on hirmuinen.

Tuo siivoaminen ja organiseeraaminen kuulosta tutulta. Toivottavasti et aja itseäsi loppuun kaiken kuormituksen alla. Olisiko mahdollista delegoida niitä hommia muille, ainakin osaksi?

Muistan hyvin, kun isäni kuoleman jälkeen siivosimme tavarakaaosta ja selvitimme asioita. Siinä meni useampi kuukausi.
        Palkkasimme juristin hoitamaan perunkirjoituksen. Se oli järkevää ja saimme mielenrauhan, että ainakin yksi asia tulee hoidettua oikein ja ajallaan. Muistaakseni perunkirjoitus pitää toimittaa viimeistään 3 kk:n sisällä vainajan kuolemasta.

Tsemppiä sinne ja jaksamista kaaoksen keskelle.

Poistun iltapuuhiin.
        öitä!

• tosi.typy kirjoitti:

Tuo siivoaminen ja organiseeraaminen kuulosta tutulta. Toivottavasti et aja itseäsi loppuun kaiken kuormituksen alla. Olisiko mahdollista delegoida niitä hommia muille, ainakin osaksi?

Muistan hyvin, kun isäni kuoleman jälkeen siivosimme tavarakaaosta ja selvitimme asioita. Siinä meni useampi kuukausi.
        Palkkasimme juristin hoitamaan perunkirjoituksen. Se oli järkevää ja saimme mielenrauhan, että ainakin yksi asia tulee hoidettua oikein ja ajallaan. Muistaakseni perunkirjoitus pitää toimittaa viimeistään 3 kk:n sisällä vainajan kuolemasta.

Tsemppiä sinne ja jaksamista kaaoksen keskelle.

Poistun iltapuuhiin.
        öitä!

Kiitos.
        Meillä on asioiden monimutkaisuuden takia nyt kaksi juristia, sillä asioita on kesken kolmen kunnan alueella. Eli on delegoitu osittain, mutta silti paljon pitää hoitaa itse.
        Anomalla saa lisäaikaa ja jos juristi on jo hoitanut sen, niin vasta syksyllä tarvitsee olla valmista, eikä tämä todennäköisesti ennen sitä voisikaan valmistua.

Minunkin pitäisi jo nukkua.
        Öitä

• Sain 6 oikein ja lisänumeron. Minähän pyysin jo aikaisemmin vinkkejä leipomiseen. Vaikka olenkin uljas ja voimakas, niin leipomisessa olen kädetön.

• Jätin ohjeen sokerikakun leipomiseen.

Voisit kokeilla myös lättypannulla tehtäviä kaurakakkuja, sillä ne ovat helppoja.
        (kunhan ei polta karrelle)
        Yritin etsiä sitä perinteisintä reseptiä, johon tulee vain kaurahiutaleita, voita ja sokeria, mutta en heti löytänyt.
        (tunkevat niihin näköjään sekaan vehnäjauhoja ja leivinjautetta ja ties mitä tarpeetonta)
        Resepti ei ole tarkka, mutta jos on liian vähän voita ja sokeria, niin ne eivät pysy kasassa.

• Ajattelin, että tämä visa sopii hyvin palstan leipomisteemaan.

Hyvä tulos! 👍

• En tiennyt oikeastaan mitään, mutta 8/12, vain tiikerikakun vastaus oli varmaa tietoa. Muuten mansikkakakku on oma suosikkini, mutta siitä ei kysytty mitään.

• Hieno tulos!
        Mansikkakakku on kestosuosikki ja se kuuluu kesään. Vähintään kerran kesässä on nautittava palanen mansikkakakkua. Sitä odotellessa .... 😁

• tosi.typy kirjoitti:

Hieno tulos!
        Mansikkakakku on kestosuosikki ja se kuuluu kesään. Vähintään kerran kesässä on nautittava palanen mansikkakakkua. Sitä odotellessa .... 😁

Lidlin mansikkakakku on yllättävän hyvää.
        Olen testannut sitä jo kahdesti.
        Olikohan se nimeltään Mansikkaretki, tai jotain siihen suuntaan.

• buddy-love kirjoitti:

Lidlin mansikkakakku on yllättävän hyvää.
        Olen testannut sitä jo kahdesti.
        Olikohan se nimeltään Mansikkaretki, tai jotain siihen suuntaan.

En ole maistanut Lidl:n mansikkakakkua. Ehkä kesällä sitten?

Itse olen ostanut valmiin kakkupohjan, kostutan ne kerrokset mehulla ja levitän mansikkahilloa, sekä kermavaahtoa. Kasaan kerrokset. Päälle loput kermavaahdot, tuoreita mansikoita ja suklaarouhetta. Tämä on vähän kuin kasaus linjasto.

Helppoa ja hyvää. Onnistuu aina, eikä tarvitse itse leipoa.

• tosi.typy kirjoitti:

En ole maistanut Lidl:n mansikkakakkua. Ehkä kesällä sitten?

Itse olen ostanut valmiin kakkupohjan, kostutan ne kerrokset mehulla ja levitän mansikkahilloa, sekä kermavaahtoa. Kasaan kerrokset. Päälle loput kermavaahdot, tuoreita mansikoita ja suklaarouhetta. Tämä on vähän kuin kasaus linjasto.

Helppoa ja hyvää. Onnistuu aina, eikä tarvitse itse leipoa.

Joo, kuulostaa tutulta. Sitruunamehu+sokeri toimii, ja kakun välikerroksiin voi laittaa myös banaania tai persikkaa, jos on useampi kerros. Tölkkipersikka sopii tähän ehkä parhaiten, se on sopivan pehmeää ja makeaa. Vaikka kyseessä on mansikkakakku, voi siihen laittaa vähän muutakin.

• Anonyymi

Teen ite maistuvimman appelsiinikakun. En kerro kuin.

• Varmasti on hyvää. Appelsiinikakku kuulostaa herkulliselta. 😊

Vastasitko visan kysymyksiin?

• Anonyymi

Voiko kossua käyttää kakkujen kostuttamiseen?

• Ei voi. Se pitää olla väkiviinaa tai pontikkaa.

• Joissain leivonnaisissa ja kakuissa käytetään kostukkeena alkoholia, mutta kossu voi olla vähän liian äksyä ainetta. En suosittele.

• Anonyymi

Juu, sellainen ihan liian iso kakku pitää syödä palastellen 🍰

• Anonyymi

Osaatko tehdä krem pryleen

• Mielestäni vain taitavat kokit osaavat tehdä hyvän creme bruleen.
        Lopuksi se pitää osata liekittää juuri oikein, ettei se sokeripäällinen pala, vaan saa kauniin kullanruskean ja rapean karamellipinnan.

Tuo olisi itselleni liian vaikea haaste.

• Anonyymi

Mä sain kympin, mikä on mun köksänumeronikin.
      En todellakaan ole keittiöhommeleissa kympinarvoinen.
      Mutten ole kyllä nälkiintynytkään.
      Jännä kuunnella, kun toiset t y k k ä ä v ä t tehdä ruokia ja leipoa.
      Melkein pitää mennä oven taakse häpeämään.
      Vilma
      Meenkin tästä.

• Hyvä tulos! Onnittelut. 👍

Samaa häpeää poden itse. En ole mikään jauhopeukalo. Leivon hyvin harvoin. Täytyy todeta, että omista leipomuksista tulee aina vähän omituisia, vaikka seuraan ohjeita pilkulleen. Hyväksyn kohtaloni. Minua ei ole luotu leipojaksi.
        Voin siis hyvällä omallatunnolla olla pelkkä maistelija. 😁

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2463
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      927
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      882
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      775
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe