Kärsimysnäytelmä

Oli vähän huono mieli, ton ikävä palstan seurauksena ja aattelin mennä torille ja toripuistoon virkistyyn. No eikö sinne rakennettu sellasta esiintymislavaa ja siinä oli jo kolme ristiä pystyssä. Joo ei välittäny jäädä sinne. Esitetäänkö teidän kaupungissa pääsiäisen kärsimysnäytelmä ja meettekö kattoon? Ei mulla siis näytelmää mitään vastaan, mutta hassu yhteensattuma tää.

Toisaalta ilma oli hyvä ja kiertelin kortteleita. Oli opiskelijaa liikkeellä. Oli punasta, keltasia, mustia ja vihreitä. Monen väristä.

51

361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin minullakin. En voi mennä sinne juuri lainkaan. Täällä on ollut melko hiljaista, joten olen käynyt siellä vähän enemmän kuin tavallisesti.

Hankala tilanne, jos ei ole mitään paikkaa edes puhua jostain. Ulkona on kuitenkin kaunista ja tosi lämmintä, mutta ei sielläkään voi istua koko päivää.

Mistä pahoitit mielesi?

• Anonyymi

Ja siis en tiedä onko kaupungilla kärsimysnäytelmiä, mut sellainen tuntuu olevan elämässäni melkein joka pääsiäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis en tiedä onko kaupungilla kärsimysnäytelmiä, mut sellainen tuntuu olevan elämässäni melkein joka pääsiäinen.

Onko sulle pääsiäisenä tapahtunut jotain traagista. Sanot melkein joka pääsiäinen eli sulla on kuitenkin vuosia jolloin asiat on hyvin pääsiäisenä.

• En mä pahoittanut, mutta kaivelee vaan. Oon kuulemma tuottanut pettymyksen. Mutta kelle ja miksi? Keltä pitäs pyytää anteeks ja antaa kukkapuska?

Makukin on musta kuulemma menny. Mikä maku? Mille maistunut? No tällä hetkellä varmaa hielle.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

En mä pahoittanut, mutta kaivelee vaan. Oon kuulemma tuottanut pettymyksen. Mutta kelle ja miksi? Keltä pitäs pyytää anteeks ja antaa kukkapuska?

Makukin on musta kuulemma menny. Mikä maku? Mille maistunut? No tällä hetkellä varmaa hielle.

Älä nyt. Ei sulle kukaan voi olla epäystävällinen. Ei ole mitään syytä. Käsittääkseni siellä puhuttiin mustiksesta, jonka ulinaa kukaan ei jaksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sulle pääsiäisenä tapahtunut jotain traagista. Sanot melkein joka pääsiäinen eli sulla on kuitenkin vuosia jolloin asiat on hyvin pääsiäisenä.

On kyllä. Joku vuosi onnistun ohittamaan pääsiäisen ottamatta siihen liittyviä muistoja vastaan.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

En mä pahoittanut, mutta kaivelee vaan. Oon kuulemma tuottanut pettymyksen. Mutta kelle ja miksi? Keltä pitäs pyytää anteeks ja antaa kukkapuska?

Jero, toi ikävä palsta on täynnä häiriintyneitä kiusaajia. Meno mennyt vaan täysin hulluks ilmeisesti. Mut ei kannata välittää enkä usko ett kukaan normaali ihminen täällä sua pitäis mitenkään hankalana ihmisenä pikemminkin päinvastoin. Ainakin mun mielestä sun juttuja ollu kiva lukea.

• Anonyymi

Nii yhteensattuma että on pääsiäinen. Eikö ihmisillä ole enää kalenteria. Jerolle sellaista että viime vuonnakin oli pääsiäinen,jos et ollut tietoinen. Ja jos vilkaiset kalenteria niin siellä kyllä lukee kyllä nämä eri pääsiäispäivät. Eli suosittelen että ostat vaikka mappikalenterin ensi vuodeksi niin ei pääse pääsiäinen yllättää. Toki voit laittaa kaupungillesi palautetta että eivät yllättäisi sinua tällä tavalla pääsiäisen aikaan. Ja kerrottakoon että joulukin on loppuvuodesta ettet vaan ylläty kun kaupungissa voi olla uskonnolisia elementtejä. Ettet vaan ahdistu kristinuskosta.

• On. Mutta se pääsiäinen liikkuu, vailla mitään logiikkaa. Kalenteri on mulle vähän sama, kun seinäkello. Se stressaa, parempi olla ilman. Mutta onhan se toisaalta miellyttävä pääsiäisyllätys, että saa pari ylimäärästä vapaata.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

On. Mutta se pääsiäinen liikkuu, vailla mitään logiikkaa. Kalenteri on mulle vähän sama, kun seinäkello. Se stressaa, parempi olla ilman. Mutta onhan se toisaalta miellyttävä pääsiäisyllätys, että saa pari ylimäärästä vapaata.

Kyllä siinä logiikka. Minäpä kerron sinulle.

Pääsiäisen ajankohdan laskemiseen on käytetty 19 vuoden mittaisia taulukoita, jotka määräävät, milloin kevään ensimmäinen täysikuu on – aikaisintaan kevätpäiväntasauksena 21.3. Tässä yhteydessä ajankohtaa laskettaessa käytettävät kevätpäiväntasaus ja täysikuu ovat muodollisia, taulukoituja päiviä, eivät todellisesti tähtitieteeseen pohjautuvia päiviä.[21] Matematiikan kehityttyä riittävästi pystyttiin taulukoiden rinnalle kehittämään kaavat, joilla pääsiäisen ajankohta on käytännössä helpompi laskea. Ensimmäisen menetelmän julkaisi Carl Friedrich Gauss vuonna 1800.[22]

Uuden testamentin evankeliumien perusteella on oletettu, että Jeesuksen kuoleman päivämäärä olisi perjantai 7. huhtikuuta vuonna 30 tai 3. huhtikuuta vuonna 33.[23] Se olisi tapahtunut pesah-juhlan aikoihin, joka alkoi juutalaisen kuukalenterin nisán-kuun 15. päivänä.[24] Synoptisten evankeliumien mukaan Jeesus vietti edellisen päivän iltana 12 oppilaansa kanssa pääsiäisateriaa[25] ja teloitettiin ristillä seuraavana päivänä, joka oli sapatin eli lepopäivän valmistuspäivä,[26] siis perjantai. Johanneksen evankeliumin mukaan ristiinnaulitseminen tapahtui sen sijaan jo pääsiäisen valmistuspäivänä[27].

Varhaisimmat tiedot pääsiäisen vietosta ovat 100-luvulta, jolloin viikoittaisen ylösnousemusjuhlan, sunnuntain, rinnalle tuli vuosittain vietettävä pääsiäisjuhla.[3] Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325 pääsiäispäivän vietto päätettiin yhtenäistää yhdelle yhteiselle sunnuntaille läpi kristikunnan, mutta ilmeisesti tarkan päivämäärän laskemisesta ei päätetty itse kokouksessa vaan myöhemmin Aleksandriassa. Joka tapauksessa pääsiäisen ajankohdan yhtenäistäminen vei kristikunnassa vielä satoja vuosia. Silti vähitellen, Nikaian päätösten pohjalta, pääsiäispäiväksi vakiintui kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeinen sunnuntai, joka on aikaisintaan 22. maaliskuuta ja viimeistään 25. huhtikuuta.[21]

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siinä logiikka. Minäpä kerron sinulle.

Pääsiäisen ajankohdan laskemiseen on käytetty 19 vuoden mittaisia taulukoita, jotka määräävät, milloin kevään ensimmäinen täysikuu on – aikaisintaan kevätpäiväntasauksena 21.3. Tässä yhteydessä ajankohtaa laskettaessa käytettävät kevätpäiväntasaus ja täysikuu ovat muodollisia, taulukoituja päiviä, eivät todellisesti tähtitieteeseen pohjautuvia päiviä.[21] Matematiikan kehityttyä riittävästi pystyttiin taulukoiden rinnalle kehittämään kaavat, joilla pääsiäisen ajankohta on käytännössä helpompi laskea. Ensimmäisen menetelmän julkaisi Carl Friedrich Gauss vuonna 1800.[22]

Uuden testamentin evankeliumien perusteella on oletettu, että Jeesuksen kuoleman päivämäärä olisi perjantai 7. huhtikuuta vuonna 30 tai 3. huhtikuuta vuonna 33.[23] Se olisi tapahtunut pesah-juhlan aikoihin, joka alkoi juutalaisen kuukalenterin nisán-kuun 15. päivänä.[24] Synoptisten evankeliumien mukaan Jeesus vietti edellisen päivän iltana 12 oppilaansa kanssa pääsiäisateriaa[25] ja teloitettiin ristillä seuraavana päivänä, joka oli sapatin eli lepopäivän valmistuspäivä,[26] siis perjantai. Johanneksen evankeliumin mukaan ristiinnaulitseminen tapahtui sen sijaan jo pääsiäisen valmistuspäivänä[27].

Varhaisimmat tiedot pääsiäisen vietosta ovat 100-luvulta, jolloin viikoittaisen ylösnousemusjuhlan, sunnuntain, rinnalle tuli vuosittain vietettävä pääsiäisjuhla.[3] Nikaian kirkolliskokouksessa vuonna 325 pääsiäispäivän vietto päätettiin yhtenäistää yhdelle yhteiselle sunnuntaille läpi kristikunnan, mutta ilmeisesti tarkan päivämäärän laskemisesta ei päätetty itse kokouksessa vaan myöhemmin Aleksandriassa. Joka tapauksessa pääsiäisen ajankohdan yhtenäistäminen vei kristikunnassa vielä satoja vuosia. Silti vähitellen, Nikaian päätösten pohjalta, pääsiäispäiväksi vakiintui kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeinen sunnuntai, joka on aikaisintaan 22. maaliskuuta ja viimeistään 25. huhtikuuta.[21]

Ok selvä, kiitos. Mä lasken sitten ens vuonna ja pysyn poissa ikävistä.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ole hyvä. Kyllähän sä voit vaikka laskea heti jos sulla on ensi vuoden kalenteri.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ei sun tartte laskea minä kerron sinulle tässä.

3. 4 pitkäperjantai
        5.4 pääsiäispäivä
        6.4 2. pääsiäispäivä

Laita nyt nuo päivämäärät ylös niin et ylläty ensi vuonna

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

On. Mutta se pääsiäinen liikkuu, vailla mitään logiikkaa. Kalenteri on mulle vähän sama, kun seinäkello. Se stressaa, parempi olla ilman. Mutta onhan se toisaalta miellyttävä pääsiäisyllätys, että saa pari ylimäärästä vapaata.

Juu viime vuonna tais olla jo maaliskuussa. Kyllä myös mua hämmentää tää veivaaminen. Mietin ett mitenköhän noissa kouluissa kun vanhemmat varmaan pitäis lomia silloin mut hyvissä ajoin täytyy sit jo selvitellä ett voi varailla matkoja oikeeseen ajankohtaan.

• Anonyymi

Niin eiköhän se sun kotikaupunki ole suunnitellut tuon pääsiäisnäytelmän ennen kuin pahoitit mielesi palstalla. Pääsiäisnäytelmä ei liity ikäväpalstaan.

• Juu on varmaan, mutta mun mielestä täällä ei ennen ollu. Tai no en tiedä, kun nyt oon ensmäistä kertaa kaupungissa, kun oon ennen ollu maalaiskunnan puolella. Ja kirjollahan oon sielä vieläkin.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Juu on varmaan, mutta mun mielestä täällä ei ennen ollu. Tai no en tiedä, kun nyt oon ensmäistä kertaa kaupungissa, kun oon ennen ollu maalaiskunnan puolella. Ja kirjollahan oon sielä vieläkin.

Eiköhän kaupunki itse päätä järjestääkö pääsiäisnäytelmän. Se ei ole velvollisuus vaan voi olla perinne kuten on Helsingissä

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän kaupunki itse päätä järjestääkö pääsiäisnäytelmän. Se ei ole velvollisuus vaan voi olla perinne kuten on Helsingissä

Juu mä muistankin, niistä tuli aina telkkarista. Siellähän niitä on järjestetty jo vuosia, mun yks sululainenkin kävi seuraamassa.

• Anonyymi

Eikö elämä ole yhtä kärsimysnäytelmää ainakin siinä vaiheessa jos ei omaa elämäänsä edes elä

• Onhan se. Tee enemmän töitä ja kuluta enemmän. Ei mitään järkee. Tuhoutuu rakas pallomme. Samalla nasa etsii uutta palloa ja tuhlaa siihen hakuun miljardeja.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Onhan se. Tee enemmän töitä ja kuluta enemmän. Ei mitään järkee. Tuhoutuu rakas pallomme. Samalla nasa etsii uutta palloa ja tuhlaa siihen hakuun miljardeja.

Jero laitoin sulle päivämäärät koska ensi vuonna on pääsiäinen niin tiedät sitten varautua jos kaupunki järjestää ensi vuonna pääsiäisnäytelmän.

• Anonyymi kirjoitti:

Jero laitoin sulle päivämäärät koska ensi vuonna on pääsiäinen niin tiedät sitten varautua jos kaupunki järjestää ensi vuonna pääsiäisnäytelmän.

Juu, mä huomasin, kiitos. Mä laitan ylös. Mullahan on toi oma näyttelykin sillon. Pitää huomioida, ettei osu samaan aikaan.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Juu, mä huomasin, kiitos. Mä laitan ylös. Mullahan on toi oma näyttelykin sillon. Pitää huomioida, ettei osu samaan aikaan.

Ole hyvä. En minä pahalla. Itse tykkään etsiä tietoa jos en tiedä jotain. Omistan myös mappikalenterin joka on kovassa käytössä.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Onhan se. Tee enemmän töitä ja kuluta enemmän. Ei mitään järkee. Tuhoutuu rakas pallomme. Samalla nasa etsii uutta palloa ja tuhlaa siihen hakuun miljardeja.

Siis mitä palloa nasa etsii. Sellaista minne voi sijoittaa ihmiset sit kun tää pallo tuhoutuu??

• Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä palloa nasa etsii. Sellaista minne voi sijoittaa ihmiset sit kun tää pallo tuhoutuu??

Juu, sitä etsii. Tai muotoilee sen, niin että jos maapallolle jotain tapahtuu. Mutta jos jotain tapahtuu, niin eiköhän se ole ihmisen syytä. Onneks noi muut pallot mitä ovat löytäneet, niin on niin kaukana.

• Mistä sinulla oli paha mieli? Usein auttaa, kun kääntää ajatukset johonkin muuhun ja lähtee vaikka ulkoilemaan (juuri kuten sinä teit).

Senaatintorilla on pääsiäislauantaina Suomen suurin pääsiäiskuvaelma, Via Crucis. 19.4.-25, klo 21-22:15. Esityksen jälkeen voi osallistua Tuomiokirkossa pääsiäisyön messuun.
      https://www.helsinginseurakunnat.fi/artikkelit/kaztsiyjx

Itse en ole menossa, mutta varmasti siellä on paljon yleisöä.

• Ei oo paha mieli. Haluaisin vaan korjata asiat, jos oon jotenkin töpeksiny.

Jaa se onkin lauantaina, en tiedä sitten miten täällä päin. Varmaan seurakuntien sivuilta löytyy.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ei oo paha mieli. Haluaisin vaan korjata asiat, jos oon jotenkin töpeksiny.

Jaa se onkin lauantaina, en tiedä sitten miten täällä päin. Varmaan seurakuntien sivuilta löytyy.

Ei kaikkia voi miellyttää. Mulla on nukkumaanmenoaika joten hyvät yöt kaikille tasapuolisesti.

• JeroP kirjoitti:

Ok. Ymmärrän. On huomaavaista selvittää asiat, ettei tule väärinymmärryksiä.

Mikäli olet kiinnostunut oman alueesi seurakunnan tapahtumista, kannattaa googlettaa suoraan seurakunnan nimellä. Yleensä seurakunnilla on omat nettisivustot, tai ainakin alueelliset sivut.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Oliko se siitä yhdestä viestistä missä ihan toista tyyppiä haukuttiin kun trollaa ja kiusaa naisia. Hei KAIKKI tuetää ett sä et ainakaan ketään hauku eli älä omi sitä itsellesi 🥰 sä et ole sellainen. Sen näkee ja jos ei niin on ihan tolvana.

• Anonyymi

En mäkään muista onko tuota ristisaattoa vai mikä lie Via crucsi onkaan täällä ennen ollut. Mutta kun huomenna hyvä sää, niin luultavasti lähden kattoon, jos törmäisi tuttuihin. Ja kävisi samalla Albertissa kattoon livekeikkaa.

• Anonyymi

Kaupungeilla on eri nimisiä noi pääsiäisnäytelmät. Järjestäjä saa varmaan itse nimetä nuo pääsiäisnäytelmät. Ei tartte olla joka kaupungissa samalla nimellä.

• Murheensa kullakin. Mulla tuli niin iso röyhtäisy, että naapurikaupungissa aloittettiin evakuoinnit.

• Anonyymi

Okei. Asut siin ihan kahden kaupungin rajalla ja kyllä tuo on mahdollista. Miksi evakuointi naapurikaupungissa? miten omassa kaupungissa se evakuointi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei. Asut siin ihan kahden kaupungin rajalla ja kyllä tuo on mahdollista. Miksi evakuointi naapurikaupungissa? miten omassa kaupungissa se evakuointi?

No kun ne kuoli kaikki omassa kaupungissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sepä harmi. Mihin ne haudataan? joukkohauta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan sukulaisille ilmoitettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heille kuitenkin pitää tehdä kaikille kuolemansyyntutkimus. Voiko tosta seurata sulle ehkä syyte taposta tai jopa murhasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit saada syytteen kuolemantuottamuksesta.

• Toivottavasti mieli o jo parempi. Eipä noita nettijuttuja kannata ihon alle päästää. Kaikille ei vain voi olla mieliksi tai sitten siellä vain jollakin on ollut huono päivä.

Vaikka alku pääsiäisestä on kärsimyspainotteinen niin kannattaa muistaa että pääsiäispäivä on ylösnousemuksen juhla. Sitä voi miettiä vaikka itsensä uudistamisen juhlana. Käy vaikka ulkona syömässä paikassa jossa ei ole ennen käynyt.

• Anonyymi

kukas tekikään uudemman version, olikohan peräti Mel Gibson näyttelemässä Jeesusta, vähän rankempi uusi versio...

nyt mitä netflixistä aloitin katsomaan sarjaa: Better call Sayl.. ajattelin että joku tylsä lakimiessarja ei olekaan aivan tylsä tämä..

• Anonyymi

Sä tarkoitat mel gibsonin ohjaamaa The Passion of the Christ vuodelta 2004

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä tarkoitat mel gibsonin ohjaamaa The Passion of the Christ vuodelta 2004

Raa'an elokuvan tarkoituksena on saada katsoja ymmärtämään, ettei kristinuskon perustana oleva Jeesuksen uhraus ollut mikään helppo tehtävä.[

• Anonyymi

Miksi on paha mieli, mistä?

En oikein perusta kärsimysnäytelmästä, ristisaatto on mieleeni enemmän.

- Sheena

• Ikävästä, mutta ehkä mä en enää sinne kirjottele. Ettei tuu väärinymmärryksiä.

Mulla on tainnu mennä ohi toi ristisaaton ja kärsimysnäytelmän ero?

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ikävästä, mutta ehkä mä en enää sinne kirjottele. Ettei tuu väärinymmärryksiä.

Ainakin minulle ristisaatto tarkoittaa sitä, kun messussa kävijät lähtevät (ristisaatossa) kävelemään esimerkiksi kirkon ympäri.

- Sheena

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

No se onkin sellainen paikka että kannattaa pysyä poissa niin mäkin teen.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Ristisaatto on ortodoksisen kirkon kirkkokansan tekemä saatto, kulkue, jossa voidaan esimerkiksi kiertää kirkkoa tai kulkea johonkin kirkolliseen kohteeseen muualla. Ei tota välttämättä tiedä jos kuuluu luterilaiseen kirkkoon.

Kärsimysnäytelmä eli pääsiäisnäytelmä on sitten se jonka kaupunki ja seurakunta voi järjestää pääsiäisenä. Sinäkin olit nähnyt niitä lavasteita torilla niin se on juuri se pääsiäisnäytelmä eli kärsimysnäytelmä.

Ristisaatossa on siis aitoja piispoja ja kirkkoon kuuluvia henkilöitä toisin kuin pääsiäisnäytelmässä on näyttelijöitä. Ristisaatossa piispat ovat oikeita piispoja ei näyttelijöitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ristisaatto on ortodoksisen kirkon kirkkokansan tekemä saatto, kulkue, jossa voidaan esimerkiksi kiertää kirkkoa tai kulkea johonkin kirkolliseen kohteeseen muualla. Ei tota välttämättä tiedä jos kuuluu luterilaiseen kirkkoon.

Kärsimysnäytelmä eli pääsiäisnäytelmä on sitten se jonka kaupunki ja seurakunta voi järjestää pääsiäisenä. Sinäkin olit nähnyt niitä lavasteita torilla niin se on juuri se pääsiäisnäytelmä eli kärsimysnäytelmä.

Ristisaatossa on siis aitoja piispoja ja kirkkoon kuuluvia henkilöitä toisin kuin pääsiäisnäytelmässä on näyttelijöitä. Ristisaatossa piispat ovat oikeita piispoja ei näyttelijöitä.

Juu, en tosiaankaan tiennyt. Isoisä aikoinaan vaihtoi ortodoksisuudesta luterilaiseen uskontoon. Ei hirveesti halunnut puhua asiasta.

• Anonyymi

Barabbas se oli se joka vapautettin ristiltä se murhaaja hah.

Ei ollut kuitenkaan ellei kuiten Dune-elokuvan Rbban, Harkonnenilta hahaa..

joooh noniin olen nauttinut Netflixistä kauan, nytkin maksanut heille johonkin kesäkuuhun asti katselut ja näppärää kkatsella kun BluRay -soittimessa sisäänrakennettunakin suoraan Netflix ja on Youtubecin, suoraan pikanappulalla...

• Anonyymi

Minun netflix-käyttöni alkoi aika hassustikin, kun veljeni tiesi että oli uusi läppäei ja että pidän elokuvista, koska joskus ollut oms dstelliittiantennikin ja Cananal+, niin netflix-lahjakortti...

... sitten tuli mieleen että on muuten bluray-soittimessanikin netflix-nsppuls hsh, veli näkikin jooh hyvin toimii jooh.

Amerikkalaisten jutuilla voi olla omia sopimuksia minkälaisia ohjelmistoja saa joihinkin blurayhinkin valmiiksi asentaa heh

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe