Raivostuttavaa

Anonyymi-ap

Kun omat vanhemmat on kasvattivat mut sillä lailla, että eivät kannustaneet itsenäistymään ,eli epäonnistuivat juuri siinä tärkeimmässä tehtävässä. Nyt aikuistuessa on ollut ihan hirveä työ päästä yli kaikesta tästä. Melkein tuntuu, että kaikki itsenäistyminen on ollut ihan hirveän työn takana. Äiti varmaan ostaisi mun vaatteetkin vielä, jos en olisi erikseen sitä kieltänyt.
itsevarmuudessa on ollut takavuosina ihan hirveästi ongelmia. isä ei osaa nähdä minua yksilönä, vaan niputtaa minut yhteen omien sisarusteni kanssa kuin oltaisi kaikki yksi ja sama ihminen. Sitten jos haluaa tehdä jotain oman päänsä mukaan, niin se oikein silleen muka pettyneesti syyllistää. Ei mikään ihme, että mulla on ollut joskus vaikeuksia tehdä päätöksiä ja ilmaista omia mielipiteitä. Mistään ei vanhemmat koskaan osanneet puhua, mutta herkkuja kyllä ostettiin koko ajan. Lankoja pitelevät vielä tiukasti näpeissään ja ohjailevat koko ajan.

Semmosta.

15

247

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asut vielä kotona ja olet minkä ikäinen?

• Anonyymi

En kertois mielellään paljon. Melko nuori vielä oon.

• Anonyymi

Olet siis jo aikuinen? Pelkäätkö että vanhempasi hylkäävät sinut jos sinulla on omia mielipiteitä. Missä asioissa tarvitset apua. Voin koittaa neuvoa ja auttaa sinua. Taidat olla vielä aika nuori. Ei ole vielä myöhäsitä oppia sanomaan "ei" . Se voi olla hankalaa mutta sä huomaat kyllä ,että se että auttaa sua kehittymään ihmisenä. Elämää ei voi elää muiden toiveiden ja halujen mukaan. Saa olla eri mieltä . Sä tunnistat asioita joissa voisit olla parempi. Se on hyvä. Silloin kun sä tunnistat kehittämiskohteita niin pyri korjaamaan niitä. Itse en ole enää nuori ja minä aloin tänä vuonna käyttämään ei sanaa. Ja mitä enemmän sä uskallat olla omaa mieltä niin sitä helpompaa sun elämä on. Kuulostat että olet mielyttäjä tyyppi. Et halua sanoa vastaan varsinkaan sun vanhemmille. Älä rakenna sun tulevaisuutta sen varaan mitä sun vanhemmat haluaa susta ja susta tulevan.

• Anonyymi

Olen aikuinen kyllä. Haluaisin pysyä väleissä, kun kaikesta huolimatta välitän heistä niin paljon ja mun lähipiiri on kuitenkin niin pieni eikä oikestaan ole muutenkaan kavereita.

Aika vaikeaa on sanoa ei, kun he eivät todellakaan ole mistään ymmärtäväisimmästä päästä. Jos rikon välit vanhempiini olen aika pahasti tyhjän päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aikuinen kyllä. Haluaisin pysyä väleissä, kun kaikesta huolimatta välitän heistä niin paljon ja mun lähipiiri on kuitenkin niin pieni eikä oikestaan ole muutenkaan kavereita.

Aika vaikeaa on sanoa ei, kun he eivät todellakaan ole mistään ymmärtäväisimmästä päästä. Jos rikon välit vanhempiini olen aika pahasti tyhjän päällä.

Mä arvelinkin ettei sulla ole ihmissuhteita vanhempiesi lisäksi. Vanhemmista voi välittää ja heitä rakastaa. Eli sun vanhemmat suuttuu sulle kun sulla olis omia mielipiteitä. Meinaatko loppuikäsi olla mielyttäjä. Se että sulla on omia mielipiteitä ei pitäisi merkitä välien poikkipistämistä. Oletko yrittänyt keskustella heidän kanssaan? Ethän sä pääse itsenäistymään koska sä itse sallit tilanteesi. Onko sun sisarukset samanlaisia koska en voi muuta kuin ihmetellä. Onko sun vanhemmat uhkaileet välirikolla jos vähänkin haluisit olla eri mieltä. Nähtävästi et opiskele, käy töissä . Roikut vaan kotona tottelemassa vanhempiasi. Ei näytä hyvältä itsenäistyminen. Kyllä sitä vikaa on sussakin. Miten sä meinaat elättää itsesi tulevaisuudessa vai maksaako sun vanhemmat kaikki sun menot ja hankinnat? Kun sä roikut vanhemmissasi kiinni niin eihän siinä opi elämää.Ethän sä opi asioita kun sun vanhemmat tekee kaiken sun puolesta. Ei silloin opi mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä arvelinkin ettei sulla ole ihmissuhteita vanhempiesi lisäksi. Vanhemmista voi välittää ja heitä rakastaa. Eli sun vanhemmat suuttuu sulle kun sulla olis omia mielipiteitä. Meinaatko loppuikäsi olla mielyttäjä. Se että sulla on omia mielipiteitä ei pitäisi merkitä välien poikkipistämistä. Oletko yrittänyt keskustella heidän kanssaan? Ethän sä pääse itsenäistymään koska sä itse sallit tilanteesi. Onko sun sisarukset samanlaisia koska en voi muuta kuin ihmetellä. Onko sun vanhemmat uhkaileet välirikolla jos vähänkin haluisit olla eri mieltä. Nähtävästi et opiskele, käy töissä . Roikut vaan kotona tottelemassa vanhempiasi. Ei näytä hyvältä itsenäistyminen. Kyllä sitä vikaa on sussakin. Miten sä meinaat elättää itsesi tulevaisuudessa vai maksaako sun vanhemmat kaikki sun menot ja hankinnat? Kun sä roikut vanhemmissasi kiinni niin eihän siinä opi elämää.Ethän sä opi asioita kun sun vanhemmat tekee kaiken sun puolesta. Ei silloin opi mitään.

Olen opiskellut ammattiin ja käyn myös nyt töissä. Minä kyllä siis yritän ihan tosissani itsenäistyä ja olen edistynyt vähitellen, mutta se kaikki on ollut aivan helvetin haastavaa vanhemmistani johtuen. (heidän "kasvatuksensa"takia esimerkiksi). En minä heitä niinkään haluaisi miellyttää. Haluaisin vain olla hyvissä väleissä, mutta olemme niin erilaisia, että tasapainottelen välirikon ja sovun välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen opiskellut ammattiin ja käyn myös nyt töissä. Minä kyllä siis yritän ihan tosissani itsenäistyä ja olen edistynyt vähitellen, mutta se kaikki on ollut aivan helvetin haastavaa vanhemmistani johtuen. (heidän "kasvatuksensa"takia esimerkiksi). En minä heitä niinkään haluaisi miellyttää. Haluaisin vain olla hyvissä väleissä, mutta olemme niin erilaisia, että tasapainottelen välirikon ja sovun välillä.

ja sulla ei ole työkavereita? Oletko töissäkin mielyttäjä ?No kerro mikä tuottaa haasteita? Mutta niinhän sä teet miellytät sun vanhempia jos sulla ei ole lupaa omiin mielipiteisiin. Jos asut kotona niin mikä estää sua muuttamasta kotoa? Käyt töissä joten rahasta ei voi olla kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saanko kysyä mihin sä tarttet sun vanhempia ? pelkäät sä että jäät ilman perintöä kun sun vanhemmat kuolee vai mikä tää sun riippuvuussuhde sun vanhempiin on ? Jos he eivät ole osanneet kasvattaa sua niin mitä sä odotat heiltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saanko kysyä mihin sä tarttet sun vanhempia ? pelkäät sä että jäät ilman perintöä kun sun vanhemmat kuolee vai mikä tää sun riippuvuussuhde sun vanhempiin on ? Jos he eivät ole osanneet kasvattaa sua niin mitä sä odotat heiltä?

Antaa olla. Mun tilanne on tällä hetkellä niin umpisolmussa, etten oikein voi muutakaan. En halua kertoa enempää, sillä mun tilanne on niin haastava, että ei sitä ulkopuolinen voi edes tajuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa oudolta että puhut itsenäistymisestä ikään kuin se tarkoittaisi välirikkoa vanhempiisi. Normaalit vanhemmat iloitsevat siitä että lapset tulevat aikuisiksi ja itsenäistyvät. Normaalit vanhemmat auttavat lapsiaan itsenäistymisessä, kotoa muutossa, kaikessa siinä mitä oman elämän aloittaminen vaatii.

Onko vanhemmillesi siis ongelma että haluat itsenäistyä? Ei ole ollenkaan normaalia jos vanhempasi syyllistävät sinua itsenäistymispyrkimyksissäsi ja vetoavat tunteisiin. Eikä varsinkaan se että itsenäistyminen (kotoa muutto?) merkitsee välirikkoa.

Olisiko mahdollista hakea apua jostakin ulkopuolelta esim. sosiaalitoimesta/nuorisotyöntekijältä tms joka auttaisi käytännön asioissa? Ainakin se on iso plussa että olet töissä ja saat palkkaa.

• Anonyymi
      UUSI

Olet opiskellut ja käyt töissä, se on yksi osa itsenäistymistä ja olet siinä onnistunut, mikä on hienoa. Minusta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä vaikka nimettömässä chatissa ammattilaiseen, jonka kanssa voit pohtia laajemmin tilannettasi. Hän ohjaa sinut johonkin paikkakuntasi auttavaan tahoon, jotta saat tukea itsenäistymiseen.

Googlaa Sekasin -chat ja ota sinne yhteyttä.

• Anonyymi
      UUSI

Minuakaan ei neuvottu ammatinvalinnassa tai kannustettu. Perheen musta lammas on henkilö, joka poikkeaa muista perheensä jäsenistä tavalla tai toisella. Hän voi olla esimerkiksi erilainen kuin muut perheensä jäsenet, hän voi tehdä erilaisia valintoja tai hän voi olla erilainen persoonallisuudeltaan.

Perheen mustan lampaan rooli voi olla hyvin vaikea. Häntä voidaan syrjiä, hänet voidaan leimata tai hänet voidaan jopa hylätä. Tämä voi johtaa negatiivisiin seurauksiin mustan lampaan psyykkiselle ja emotionaaliselle hyvinvoinnille.

Perheen mustan lampaan rooliin voi liittyä monia erilaisia tekijöitä. Se voi olla esimerkiksi seurausta:

Erilaisia elämänkokemuksia: Perheen musta lammas voi olla esimerkiksi kokenut jotain, mitä muut perheensä jäsenet eivät ole kokeneet. Tämä voi olla esimerkiksi traumatisoiva kokemus, kuten seksuaalinen hyväksikäyttö tai väkivalta.
      Erilaisia arvoja ja uskomuksia: Perheen musta lammas voi pitää erilaisia arvoja ja uskomuksia kuin muut perheensä jäsenet. Tämä voi johtaa konflikteihin ja eripuraan.
      Erilainen persoonallisuus: Perheen musta lammas voi olla erilainen persoonallisuudeltaan kuin muut perheensä jäsenet. Hän voi olla esimerkiksi introvertti, kun taas muut perheensä jäsenet ovat extrovertteja. Minusta tuli syrjäytynyt. On minulla takana epäonnistunut avioliitto sekä avoliitto, olen äiti ja mummi. Elämä on.

• Anonyymi
        UUSI

Huomiota herättävää on että keskustelupalstojen fiksuimmat, ulosanniltaan loistavat, älykkäimmän ja terveimmän oloiset kirjoittelijat usein ilmoittautuvat olevansa syrjäytyneitä, työttömiä, köyhiä.

Epätasapainoisimman oloiset, ilkeimmät kiusaajat, sekobotsit trollit puolestaan ilmoittavat olevansa yleensä töissä käyviä kunnon kansalaisia veronmaksajia jotka joutuvat elättämään "loisia".

Siinä taas aivan terveen älykkään oloinen ulosanniltaan moitteeton ilmoittautuu syrjäytyneeksi. Meidän yhteiskunnassa on jokin pielessä kun normaalit ihmiset syrjäytetään ja sairaimmat menestyvät.

Tämä vain sivuhuomiona.

Elämme up side down- maailmassa.

• Anonyymi
      UUSI

Tosi yleinen ongelma. Moni äiti pilaa poikansa ja poika etsii täten vain äitiä. Seksielämä kuihtuu pois.

• Anonyymi
        UUSI

Ja siis nyt puhuin vain pojista ja niiden äideistä, mutta siis ongelma on yleinen. Joka tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4215
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      115
      2546
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1078
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      208
      1011
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      952
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      911
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      846
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      120
      836
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe