Huomasin tänään, että ikkunani ohi kulkee sama mies noin puolen tunnin välein. Aluksi en kiinnittänyt asiaan mitään huomiota, mutta kun sama kaveri kulkee siitä toistuvasti, niin aloin asiaa ihmettelemään. Niinpä katsoin että mihinkä mies mahtaa olla matkalla.
Sitten näin mitä se tekee. Se kiertää läpi asuinalueen tupakkapaikkoja ja noukkii maasta tupakan natsoja ja onnessaan niitä polttelee.
Hyi kamala. Miten kukaan voi polttaa maasta noukittuja toisten jämiä? Pitäisikö olla huolissaan?
Naapurini on sekaisin
36
451
Vastaukset
- Anonyymi
Pitäisi olla. Tässä talossa oli sellainen vanha mummo, joka teki samaa. Niillä ei ole rahaa ja terveysongelmia senkin päälle. Harva se päivä ambulanssi käy asunnossa, mutta kukaan läheinen ei ole tekemässä huoli-ilmoitusta.
- Anonyymi
Laita sille tupakkaaski välillä johonkin tyrkylle. Älä ikkunasi alle ettei yhdistä sinuun ja ala siinä mankumaan jatkuvasti. Tuolla kavberilla on vaan rahat loppu ja tupakkaa tekee mieli. Kirjoita askiin että "löytäjä saa pitää".
- Anonyymi
Ennemmin tupakasta vieroittamisen aloituspakkaus.
https://www.filha.fi/tupakka-ja-nikotiini/tupakkavieroitus/
Tuolta vois tulostaa tyypille lukemista.
xLiner
Nikotiiniriippuvainen, jolla ei ole varaa röökiin. En itse huolestuisi.
- Anonyymi
Tuossa tilanteessa ei ole varaa ruokaankaan!
Mies 65 - Anonyymi
Petteri Orpo peukuttaa 👍
Kurjuus ja kärsimys ovat kannustimia, joiden avulla rakennetaan meille kaikille parempi tulevaisuus.
Kantsis mummonkin vaan hakea töitä.- Anonyymi
Kusipäinen hallitus meillä, ei enää kusipäisemmäksi voi mennä.
Jasu
- Anonyymi
On minunkin vanhemmat joskus kierrättäneet omat filtterinsä uutta sätkää kääriessään ja kolunnu tuhkikset kotona läpi. 😅
Me oltiin aika varattomia, kun kaikki rahat meni talon kuluihin, mutta siitä ei vanhemmat halunneet luooua. Sitten syötiin perunapuuroa ja istuttiin kynttilän valossakin välillä. Ei vaan ollu varaa, mutta tupakkaan piti aina löytyä rahaa.
Onneksi kumpikin on ollu tupakasta erossa jo 17-18 vuotta.
JasuToisaalta ei se tupakka ollut tuohon aikaan mikään luksustuote, että sitä sai huomattavasti halvemmalla. Mutta kyllä ne vähäiset ropot olisi mieluummin lapsille suonut. Olisi ketuttanut minuakin.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Toisaalta ei se tupakka ollut tuohon aikaan mikään luksustuote, että sitä sai huomattavasti halvemmalla. Mutta kyllä ne vähäiset ropot olisi mieluummin lapsille suonut. Olisi ketuttanut minuakin.
Mua ei ketuttanut muu kuin se tupakansavu ja haju. En ole osannu niitä tupakkarahoja kaivata, kun koin saavani kuitenkin elää kodissa missä olen tärkeä itsenäni.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua ei ketuttanut muu kuin se tupakansavu ja haju. En ole osannu niitä tupakkarahoja kaivata, kun koin saavani kuitenkin elää kodissa missä olen tärkeä itsenäni.
JasuJa vaikka ensin vihasin ajatusta maalle muutosta, se oli kuitenkin hyvä ratkaisu. Isä keskittyi enemmän meihin kuin kavereihin, lopetti ryyppäämisen, äiti luopui hepeneistä ja alkoi kasvattaa ruokaa puutarhassa, nam. Minä sain rauhallisen ympäristön jossa jatkuvasta kivusta ylivirittynyt hermostoni saa levätä. 🙂
Ja nyt rakastan maaseutua.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka ensin vihasin ajatusta maalle muutosta, se oli kuitenkin hyvä ratkaisu. Isä keskittyi enemmän meihin kuin kavereihin, lopetti ryyppäämisen, äiti luopui hepeneistä ja alkoi kasvattaa ruokaa puutarhassa, nam. Minä sain rauhallisen ympäristön jossa jatkuvasta kivusta ylivirittynyt hermostoni saa levätä. 🙂
JasuJa hei mäkin opin tekemään asioita mitä en ikinä olisi oppinut ilman maaseudulle muuttoa. Joten vaikka rahat oli tiukilla ja porukat piti unelmistaan kiinni, talosta maalla ja tupakkaankin tuhlaten niin loppu hyvin, kaikki hyvin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka ensin vihasin ajatusta maalle muutosta, se oli kuitenkin hyvä ratkaisu. Isä keskittyi enemmän meihin kuin kavereihin, lopetti ryyppäämisen, äiti luopui hepeneistä ja alkoi kasvattaa ruokaa puutarhassa, nam. Minä sain rauhallisen ympäristön jossa jatkuvasta kivusta ylivirittynyt hermostoni saa levätä. 🙂
JasuVoi Jasu, meillä on aivan mahtavat puitteet maaseudullamme, kunnissamme.
Kun palaan maalle, hyvin usein myöhään illalla, äimistelen aina sen hiljaisuutta ja rauhallisuutta. Rakastan katsella ohiajaessani peltoja, miten ne kehittyvät kesän aikaan viljaisiksi.
Päivisin lapset ja nuoret kirmailevat melko vapautuneina, versus kaupungin lapset ja nuoret. Ja ihmiset ovat ystävällisiä ja auttavaisiakin.
Köyhyys vaan kolkuttelee joka puolella, oli se sitten maalla tai kaupungissa. Kunnissamme pitäisi vaan luoda enemmän mahdollisuuksia syrjäytymisen ehkäisemiseen ja toimeentulon varmistamiseen. Se jos mikä on joka puolella se vaikein ongelma.
- Anonyymi
Tyyppi persauki ja tupakkaan riippuvainen...
Teetättää kaikkea älytöntäkin, mutta ei siihen kuole.
Ehkä hoksaa joskus itsekin riippuvuutensa orjuuttavuuden. Kyllä sydäntä särkee kun näkee kokee kärsimystä.
https://media1.tenor.com/m/0wJkU2PFA5QAAAAC/you-are-my-heartbeat-art.gif- Anonyymi
Siinä on vähän elämänhallinta lyönyt tyhjää. Mutta hyvinhän tuo näyttää pärjäävän, hätä keinot keksii 😄 Ehkä naapurisi oivaltaa myöhemmin jotain muutakin, vaikka rahan käytöstä.
xLiner - Anonyymi
Mjoo
Joo siis kyllä pitäisi olla huolissaan.
Kaupungeissa on vain se huono puoli, että tämä huolestumisprosentti on lähes tapissa.
Jos siis ihminen on inhimillinen ja kokee liian syvällisesti kaupunkilaisten ahdistuksen, tämä sulkeutuu omaan pinolaatikkoonsa käsitelläkseen siellä traumojaan netissä.
Todella outoa
(reps)Sama meno se näyttää olevan siellä maallakin. Muutoksen voi aloittaa aina itsestään. Ei kun vaan esimerkkiä näyttämään, niin avautuu valoisampi tulevaisuus meille kaikille.
- Anonyymi
Kirkkojemme piispat ottivat kantaa kokoomusvetoisen hallituksen politiikkaan.
Niiltä jotka ovat jo hätää kärsimässä otetaan eniten, mitä tämä kertoo hallituksen arvoista?
Oliko hallituksessa kristillisdemokraatit ja mitä arvoja he nyt edustavat. Tuskin raamatullista sanomaa ovat kylvämässä.- Anonyymi
Tupakointi ei ole ihmisoikeus.
- Anonyymi
Se on mahdoton leikata olemattomasta kakusta siivuja hyvinvointivaltioon. Eihän tuo ole mitenkään outoa. Ihmiset eivät halua tehdä lapsia ja uusia veronmaksajia ei ole. Elintaso on kuitenkin sen verran korkea, että ihmiset elää yhä vanhemmaksi ja tarvitsevat palveluita. Ainoa keino on kääntyä yhteisöllisemmäksi. Pitää tukea ja auttaa yhä enemmän sukulaisia ja naapureita, jopa tuntemattomia ihmisiä. Pitää luopua itsekkyydestä, mutta se on vaikeaa.
- Anonyymi
Hän on Painonvartijoiden agentti, olet tarkkailussa.
- Anonyymi
😁
- Anonyymi
Sun jutut ja joidenkin tyyppien kiinnitys näihin juttuihin taitaa olla negan puolelle menevää, palstasedälle urputtaja. KuKaa niiTä kilijaimia onkaan Viljellyt ja Missä eri merkityksissä. Ei käy kateeksi sinua, tikanpoika
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun jutut ja joidenkin tyyppien kiinnitys näihin juttuihin taitaa olla negan puolelle menevää, palstasedälle urputtaja. KuKaa niiTä kilijaimia onkaan Viljellyt ja Missä eri merkityksissä. Ei käy kateeksi sinua, tikanpoika
Muilutus muilutus muilutus
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kannanotosta, mutta minun puolestani ei tarvitse olla pahoillaan. Olen tehnyt suomi24:ssa itsestäni vitsin, jolle on lupa muidenkin nauraa.
Mutta sitten en hyväksy sitä, jos naureskellaan muiden kustannuksella, jotka eivät asiasta tykkää tai ole jutussa mukana.
Joskus teininä tehny samaa, siis polttanu muitten natsoja ku ei itellä aina rahaa ollu tupakkaan. Meillä oli kavereitten kans tiedossa yks tilitoimisto tai mikä sit olikaan minkä tuhkiksesta löytyi pisimmät tumpit ja huulipunat filtterissä kaupan päälle..
Mut hyi olkoon ei sitä enää ilkiäis, tiiä minkä herppeen niistäkin olis voinu saaha😱
Onnekseni oon nykyään aika hyvin tosta tupakasta päässy, mut nikotiinipussit tuli sit tilalle.. ja piti tuossa torstai-iltana ostaa aski pitkästä aikaa että sai hermosavut ku kissa sairastui, vaan pahalle se jo maistu, tupakkiMinun pomo vetäsee tyyliin kaksi henkosta tupakasta ja viskaa sen sitten maahan. Lähikoulun oppilaat sitten polttavat lopun 💀
Palstakamu kirjoitti:
Minun pomo vetäsee tyyliin kaksi henkosta tupakasta ja viskaa sen sitten maahan. Lähikoulun oppilaat sitten polttavat lopun 💀
Minä sanoisin et niillä on liikaa rahaa jotka nuin tekee..
Pitäsköhän jottain tökötupakkeja olla myynnissä, mistä just sais ne parit savut🤔Mulla koulukaverit poltti noita muiden natsoja. Mutta se oli enemmän 5-6 luokalla. Sitten myöhemmin saivat jo jonkun hakeen. Ja tupakkaahan sai ostaa tuolloin jo 16 vuotiaana.
JeroP kirjoitti:
Mulla koulukaverit poltti noita muiden natsoja. Mutta se oli enemmän 5-6 luokalla. Sitten myöhemmin saivat jo jonkun hakeen. Ja tupakkaahan sai ostaa tuolloin jo 16 vuotiaana.
Mun teinivuosina se ikäraja taisi olla jo sen 18-vuotta, oli sitä ostajan etsimistä aina sillon ku sattu omaa rahaa olemaan riittävästi, muulloin pummattiin jämiä toisilta ja välillä joo nuita tumppeja piti etsiä..
Jos ei täysi-ikäistä ostajaa ollut niin saattoi joku tuttu olla jo sen verran aikuisemman näköinen ja oloinen et sai jostain ostettua, ite olin pitkälti päälle parikymppiseksi sen verran lapsenkasvoinen ettei puhettakaan että ilman henkkareita oisin mitään ikärajatuotteita voinut ostaa,
Nyt oon onneksi jo varmaan tarpeeksi ryppyinen ja hiuksetkin alkanut harmaantua nii enpä muista millon viimeksi olis paperit kysytty🤔😃
- Anonyymi
Köyhien miesten "huvi"
- Anonyymi
Noo, ei käytetyt sätkät liene paljon haitallisempia kuin uudet.
- Sheena - Anonyymi
Pitää olla huolissaan.Jonkun toisen tupakantumppia polttaessa tulet imeneeksi sisääsi kaikki tupakan haitalliset myrkyt, kaikki maassa olevat roskat sekä edellisen polttajan suussa olleet bakteerit ja mahdolliset taudit.
- Anonyymi
Täällä on hiljaisia naapureita siis tässä rapussa ainakin, alakerrassa tyttöjä, yläkerrassa poikia..
Kohta autot menevät nukkumaan ja minäkin sitten menen... aamulla herään aqikqiswin haukotellen ennen autojen heräämistä totaaliseen hiljaisuuteen ja linnun lauluun kaupungissa.
Koska on pyhäpäivä, autotkaan eivät herää kovin aikaisin. Voi sinua pientä oranssikarvaista turrea. *pörröttää turkkia*
Mä olen nähnyt aika paljon köyhyyttä matkasessani tässä maassa. Tupakan tumppien polttelu on ollut yleistä jo kauan. Samoin roskista dyykkaaminen. On niin paljon mitä ihminen on valmis tekemään ateriansa tai röökinsä eteen. Kaiken ikäiset ihmiset. Myös muualla maailmassa.
Annan suuren arvon niille, jotka tekevät vapaaehtoistyötä tukiessaan varattomia. Olisipa näitä ihmisiä vielä enemmän. Ja heitä, jotka todella pohtisivat ja ponnistlesivat konkreettisesti, miten ehkäistä varattomuutta, osattomuutta ja syrjäytymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1127441
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t384318törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/373802Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu4012004Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi721519- 321477
- 351468
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen1801146Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv121128Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:121043