dingo teki historiaa jollaista ei muut tekeneet ikkään

Anonyymi-ap

Bänti tuli ryminällä "parrasvaloihin", valloitti koko suomen, erityisesti nuoret teinitytöt ja massasuosio oli pian taattu. Siitä tuli myös dingo-hysteria eli ihan keikoilla näki sen kuinka se oli hysteeristä menoa.

Neumannin meriaiheiset sanoitukset pääosassa. Sata rohkeaa laivaa esim hieno sanoitus! Kunnian kentät joka hieno sanoitus myös. Myös kappaleina nuo molemmat on parhaimmistoa Dingon samoin kuin joku pistoolisankari tai hämähäkkimies ja tuulen viemää.

Pian kuitenki bändi väsähti. Neumann tosin jatkoi aktiivisena soolouralla ja perusti 88 vuonna muistaakseni SEX-yhtyeen jonka toiminta loppui muistaakseni heti ekan studiolevyn julkaisun jälkeen. Ehtivätköhän heittää yhtäkään keikkaa? Tietääkö joku?

Neumannin albion (86) soololevy on huikeaa huikeutta joka menee minusta vielä dingon kerjäläisten valtakunta levyn edelle huikeudessa. Musiikillisesti neumann hiihtelee siinä ihan eri latua kuin Dingossa. Sama lumovoima ja magiikka on tosin tallella. Mistä lie kyseinen magiikka ja lumovoima että olisko se sävellyksistå,, sanoituksista vaiko neumannin laulusta johtuvaa vaiko orkesterin soitosta? En tiedä. Ehkä kaikkien yhteissumma!??

myö oon pohtinu ussein että mitenköhän toi neumannin soolokiekko albion jäi nii pienelle huomiolle? Mä vähän luulen että kyse oli vain huonosta ajoituksesta.

Eka dingo-ostokseni oli dingon autiotalo 20 suosikkia C-kasetti ja sen jälkeen ostin vuoden 99 kokoelman parhaat CD . Piti siitä ostaa uus levy aika pian kun meni rikki kun ilmeisesti meni rikki liiallisesta kuuntelusta, sekä itse CD kuin myös kannet ja vihko. Vihkosesta löytyy hyvää tekstiä jossa neumann kirjoittaa esim sanoitustekniikastaan ja sävellystavoistaan.

kirjoittaja Juha Pohjola

2

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun mielestä se on huono bändi jonka laulajan ääni kuulostaa lampaan määkimiseseltä.

• Anonyymi

jep nää on puhttaasti makuasioita. en pahoita mieltäsdi kommentistas.

terveisin Juha pohjola

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe