Tekeekös palstalaiset simaa ja vappurinkeleitä vai ostattkeos vai ette niitä nauti?
Katselin vappurinkeleiden hintoja, niin aika rahastusta on niiden kanssa.
En todellakaan maksa vappurinkelistä 2,50€/kpl, on varmaan sitten suuri rinkeli, kun on noin kallis hinta.
Seurakunnissakin hössötellään vappumyyjäisillä ja rinkeliä ei alle 2 eurolla sielläkään myydä.
Edullisimmin vappurinkeleitä saa lidlistä, jos on se appi sovellus 4kpl/2€ eli 0,50€/kpl.
Vappurinkeleitä olen tehnyt, eikä siinä yhden rinkelin kanssa aikaa paljon mennyt.
Markka-aikana tuskin kukana olisi maksanut vappurinkelistä 12-15€/kpl eli 100 markkaa 6-8 vappurinkelistä.
100 markkaa oli markka aikanasuuri raha.
On se erikoista. ei saisi ajatella euroja markoiksi, mutta kaikkialla hinnat euroissa on kuin hinnat markoissa eli vappurinkeli 2€ eli 2 markkaa ja kehutaan, että ei ole kallista.
Vappurinkelit ja sima....
10
123
Vastaukset
- Anonyymi
Havahduin juuri eilen siihen että kannattaa yleensäkin ostaa ainekset itselleen ja valmistaa itse ruoat, sillä se tulee luultavasti halvemmaksi. Siinä on tietysti oma vaivansa. Rinkeleistä saa hyviä kun uppopaistaa ne. Tulikuuma liemi on syytä kaataa ennemmin vessanpöntöstä alas kuin lavuaarista. Tukkeuttaa kuulemma putkistot.
- Anonyymi
Vappurinkeli. Millainen se on?
Kysyy
Sivistymätön Mies 65- Anonyymi
Tarkoittanee tippaleipiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittanee tippaleipiä.
Kas
Kiitos.
Luulin, että joku itseltäni ohi livahtanut villitys.
Mies 65
- Anonyymi
Lol taas tuijottamassa onko elämää onko ei 😅
- Anonyymi
Ei tule kyllä tehtyä ja tuskinpa edes tulee ostettua mitään erityistä ihan nykyään vaan yksi arkivapaa töistä pihahommissa ja pyykkiä pesten ja normi syömiset mutta onhan se jonkun sortin kevään alkua.
- Anonyymi
platinna väeinwen peeuukki pähän jooh...
niin oikeasti sanoivat minulle errä joku kkk ja hells angels juttua että stay away id you can from Houson, TX... Luultavasti makeat vappuherkut jäävät kauppaan, mutta pullollinen kuohuvaa on jo jääkaapissa. Tipaton tammikuu jatkoajalla tulee päättymään. 🥂🍾
Täällä on tiedossa normaali vappumenyy, nakkeja ja perunasalaattia, ehkä myös jotain muuta pientä purtavaa. Täytyy harkita vielä. 😊- Anonyymi
Tämäkin on niin kovin kaksipiippuinen juttu. Sitä yhtä tai kahta munkkia tmv. ja yhtä lasillista simaa, jotka saattaisin nauttia, ei kannata alkaa itse tekemään. Jos noille olisi taloudessa isompi menekki, niin sitten kannattaisikin. Eli siis ostan, jos tekee mieli. Voi olla, ettei tee edes mieli.
- AnonyymiUUSI
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011196155.html
"Uunimunkit 14–16 kpl
Hinta per kpl: noin 0,18 e"
Kyl on törkeää rahastusta vappumunkkien myyjiltä, kun pyytävät vappumunkista 1,50-2,50€/kpl, kun vapumunkin raaka-aineet maksaa vaan alle 0,20€/kpl.
Ainoastaan lidlissä on vappumunkin hinta inhimillinen 0,50€/kpl.
Seurakunnatkin rahastaa vappumunkeilla, kun niitä myydään 2€/kpl ja ovat kooltaan mitä sattuu.
Jos vappumunkki maksaa 2€, niin sen pitää olla myös kooltaan suuri, eikä mikään ruipelo ja samankokoisia, eikä sellaisia, että muutama suuri munkki ja muut 2x pienempikokoisia.
Leipomossa ei edes kelpuutettaisi eri kokoisia tuotteita myyntiin, vaan ne ovat aina lähes samankokoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman451409Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761295Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86953- 83867
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186838- 11835
Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20801- 82791
Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17710- 50705