Työpaikallani on useita somaleita. He tekevät hommat yhtä hyvin tai huonosti kuin muutkin, eikä minulla ole heistä muita kuin hyviä kokemuksia. Ei sitten minkäänlaista valittamisen aihetta, vaan 100%:sesti hyvän vaikutelman ovat itsestään minulle jättäneet.
Kun luen näitä "anti-rasistien" ym. nenärengas-hörhöjen ja kukkahattu-tätien juttuja, huomaan heitin kokoajan toistavan: "EI SAA YLEISTÄÄ!!"
Kukaan ei saisi heidän mielestään tehdä johtopäätöksiä omien kokemustensa ja havaintojensa perusteella, sillä se on pahaa yleistämistä.
No, herrat ja neidit "tiedostajat": Onko minun nyt ryhdyttävä pitämään somaleita kusipäinä, ja välttää muodostamasta kokemusperäistä kuvaa po. kansallisuudesta, sillä omien havaintojeni mukainen kuva olisi myönteinen??
Silloin toimisin neuvojenne mukaisesti.
Huomautan, että en liiku iltaisin Helsingin keskustassa, en käytä julkisia kulkuvälineitä, ja vältän muutenkin epämielyttäviä maleksijoita ihan rotuun katsomatta.
Ryhdynkö "rasistiksi"?
10
592
Vastaukset
on iso reikä.
- Kiitollinen edelleenkin
Eihän mitään muuta voi yleistää, kuin omia konkreettisia havaintoja ja kokemuksia. Se on niin väärin.
Pitää muodostaa mielipiteensä fiktioiden l. monikulttuuri-propagandan antamista aineksista. se on poliittisesti korrektia.
Eletään kuvitelmissa ja äänestetään kaikki Tavjaa!!
- Folio Mulder
Suhteellinen rikostilasto paljastaa, kannatttaako maahan ottaa tiettyjä kansallisuuksia kuten heidän ominaisuutensa ja tapakulttuurinsa. Lisäksi kyllähän vaalean pohjoismaalaisen rodun toivoisi lisääntyvän eikä sekoittuvan ainakaan mustien kanssa. Se ei tarkoita, että pitäisi alkaa syrjimään rehellisiä ja työtä tekeviä maahanmuuttajia olipa tällainen mistä hyvänsä.
Ei tarvitse lainkaan olla rasisti, jos haluaa, että maamme pysyy mahdollisimman suomalaisena, jos se on osoittautunut hyväksi. On selvää, että etenkin länsimaista tänne tuulleet maahanmuuttajat sopeutuvat yhteiskuntaamme, mutta tuolta etelästä ja muslimimaailmasta tulleilla on taas vaikeuksia monista syistä ja heistä löytyy sitä väkeä paljon, joista ei kiinnosta elää niin kuin maan tavalla. Sellaisia ei kukaan kunnon suomalainen kaipaa tänne, mutta jos joukossa on poikkeuksia, jotka ovat työtätekeviä ja etsiviä, niin eivätköhän he ole paikkansa ansainneet. Tulisi muistaa, että nykyään työpaikkoja häviää ja omat kansalaiset jotuvat työttömiksi ja omien työllistäminen tulisi tietysti olla ensisijainen tehtävä. Tietty vastuu ja välittäminen omasta kansastaan tulisi olla ensin, ennen kuin aletaan esittämään jaloa ihmistä muun maailman suuntaan. - Al-Ahram
tietää MISSÄ firmassa on useita somaleja töissä??? :O
- Hmmmz
Ei yleistää saa ei, hyi hyi.
Oli katos hyvä tai paha yleistys, yleistys se onp silti.
"Silloin toimisin neuvojenne mukaisesti." ? - teac
Työpaikka on joko ala-aste, sosiaalivirsto tai vankila. Olenko oikeassa?
Lukiossa niitä ei onneksi ole, eikä varmaan tulekaan.- Neuvosta kiitollinen
karvapää kirjoitti:
et voi olla todellinen henkilö!!!
..."Al-Ahramille", "teacille" ja "Karvapäälle", vai oliko muitakin kyselijöitä?
En ole provo, eikä tarinani ole keksitty. En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani tai asiakkaiden asioita julkisuuteen. Työskentelen siis pääkaupunkiseudulla siivousfirmassa.
Huomatan vielä, että kukaan tapaamani somali ei ole kertonut kohdanneensa työelämässä rasismia. - teac
karvapää kirjoitti:
et voi olla todellinen henkilö!!!
Jumala vai Saatana.
Kumpana pidät? - teac
Neuvosta kiitollinen kirjoitti:
..."Al-Ahramille", "teacille" ja "Karvapäälle", vai oliko muitakin kyselijöitä?
En ole provo, eikä tarinani ole keksitty. En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani tai asiakkaiden asioita julkisuuteen. Työskentelen siis pääkaupunkiseudulla siivousfirmassa.
Huomatan vielä, että kukaan tapaamani somali ei ole kertonut kohdanneensa työelämässä rasismia." En kuitenkaan aio kertoa täällä työpaikkaani, koska olen allekirjoittanut sitoumuksen olla paljastamatta työnantajani"
Ilman sitoumustakaan ei ole korrektia kertoa.
-kaupungin palveluksessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281280Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000