Hänen patsas lakitetaan,mutta mitkä on hänen saavutukset? Löysikö hän jonkun erityisen kasvin vai mainitsi Muonion muistelmissaan? Historia ei hallussa.
Mikä tämä Filip oli?
12
388
Vastaukset
- Anonyymi
Ranskan tuleva kuningas, joka teki lapsen Muonion kirkkoherran vaimon sisaren kanssa.
- Anonyymi
Jaa että rakastui muoniolaiseen ja perusti perheen. Kaukaapa piti vaimo hakea.
- Anonyymi
Sehän joutu epäilyksen alaiseksi kun pappilan emäntäpiian raskaus tuli ilmi. Siittä alkoi sitten se Puolikko-Erkin tarina.
- Anonyymi
Filipillä alkoi panettaa ollessaan Muoniossa, ehkäisyä ei ehkä ollut silloin eikä panemista voinut makean tähden keskeyttää. Syntyi lapsi tai usempia kuka tietää. Aivan itsestään selvä juttu kun paneskellaan ja siittiöt löytävät oikean kohteen. Niin sitä on elävät olennot kautta aikojen lisääntyneet. Eli ei siis mikään ihme lapsi.
- Anonyymi
Huseerasiko se Filippi Pellossa kans. Jospa se pellolaisten pikkukullisuus onkin Filipin syytä ja Ranskan Maukka oliski syytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huseerasiko se Filippi Pellossa kans. Jospa se pellolaisten pikkukullisuus onkin Filipin syytä ja Ranskan Maukka oliski syytön.
Pysykää pellolaiset omilla sivuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti Filipin matka siihen aikaan kulki monen kylän kautta ennenkuin saapui Muonioon. Aktiivisena miehenä oli tekevä mies ja tekevälle aina sattuu enemmän tapahtumia kuin tekemättömälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähettäkää tänne Pellosta se kullinmittaaja rouva selvittämään muoniolaisten kullien kokoa. Jos ne on yhtä pieniä kuin pellolaisilla niin silloin sopii Filippiä epäillä.
- Anonyymi
Ilmeisesti hän oli yksi perunan tuoja kun sai pottumuoniolippiksen. Saavutus sekin.
- Anonyymi
Historia nyt sekaisin. Forsmestarit niitä perunoita Muonioon toimittivat. Montell ja kuka lie apurina.
- Anonyymi
Siinäpä olisikin mielenkiintoinen tutkimuskohde, että kuinka monta sisko- ja velipuolia Ranskan kuninkaan jäljiltä löytyykään Ranskasta.
- Anonyymi
Se nyt ei niin suuresti kiinnosta, hoitakoot ranskalaiset itse. Mutta kuinka paljon syntyikään tällä samaisella pakomatkalla saksaan, ruotsiin suomeen norjaan näitä pikkuaatelisia??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2122888Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131279Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181259Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3521147- 1111063
- 891017
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa402991- 66914
- 46894
- 53881