AGW on puppua, AGW on TÄYTTÄ puppua. No, täyttä puppua on liian kärjistetty ilmaus. AGW:ssä on tietoa ja politiikkaa. Se, mikä on politiikkaa voi olla täyttä puppua. Politiikka aiheuttaa väillä niin ankaran ärsytysreaktion, että tekee mieli julistaa, että AGW on täyttä puppua. No, ihan täyttä puppua AGW ei ole koska siinä on tietoa mukana. AGW:ssä on politiikkaa ja tietoa on limittäin ja lomittain, päällekkäin ja sisäkkäin. Kumpaa sitten AGW:ssä on enemmän, tiedettä vai politiikkaa? Sitä on vaikea arvioida. Perustellusti voi kuitenkin väittää, että AGW on niin vahvasti politisoitunutta tiedettä, että sitä voi kutsua näytöstieteeksi, eli siis AGW on politiikkaa, jonka halutaan näyttävän tieteeltä, politiikkaa tieteen ulkoasussa, politiikkaa jossa käytetään tiedettä hyväksi, väärinkäytetään tiedettä poliittisiin tarkoituksiin. Niin minä sen näen.
Ajatuksia AGW:stä (Anthropogenic global warming, ihmisen aiheuttama globaali lämpeneminen)
8
84
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tieteelliselle marksismi-leninismille uskalletaan jo nauraa.
- AnonyymiUUSI
Eli kun tieteellinen tieto ei sinua miellytä, se leimataan poliittiseksi tieteeksi.
Kreationistit puhuvat oikeasta tieteestä ja sen vastapainona teoriatieteestä, joka opettaa Maan iän olevan yli 4,5 miljardia vuotta ja evoiluutioteorian olevan paras selitys biodiversiteetille.
Ollille se on tiedeuskoa tai tieteisuskoa, kun jumalaa ei hyväksytä luonnontieteisiin vaikuttajaksi.
Miten kuvittelet tiedesuhteesi eroavan nuoren Maan kreationistista tai Ollista? Uskonnon puute, saatat sanoa, mutta tietämättömyys on se todellinen ero.- AnonyymiUUSI
Nuoren maan kreationistit? Olen tainnut nähdä jotain semmosta juutuubissa. Katsoin pätkän. Totesin: näennäistiedettä, mutta ei ole ongelma. Ei ole edes saman tason ongelma kuin rokotevastaisuus. USAssa on roketevastainen terveysministeri. Se voi olla ongelma USAssa. Olli? Kuka on Olli? Onkse tää santtunen2? Olen väitellyt sen kanssa palstalla. En ole ihan täysin eri mieltä sen kanssa. Jos mennään ihan perimmäisestä perimmäiseen niin ehkä Jumalaa ei voi sulkea pois selityksenä kaiken alkuun, mutta silloin ollaan jo siinä kohtaa, missä tiede loppuu. Niin pitkälle tieteessä on mentävä ilman Jumalaa selityksenä kuin ikinä suinkin päästään. Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa.
Kreationismi on näennäistiedettä. Vastaavia juttuja löytyy muitakin. Näennäistieteessä pyritään esittämään väittämiä muodossa, joka näyttää tieteelliseltä. Tarkoitus on harhauttaa ihmisiä uskomaan johonkin. Voi olla, että siinä harhautetaan itseäänkin. En pidä kreationismia kovin vaarallisena tieteelle. AGW sen sijaan voi olla vaarallinen. Vaikka en pidä AGW:tä sinänsä näennäistieteenä niin silti mnulle on siinä aivan liikaa samoja piirteitä kuin näennäistieteissä ja AGW:n vaikutusvalta maailmassa on jotain aivan eri luokkaa kuin kreationismin.
Onko tuo viimeinen kappale sinulta vahingonlaukaus? Kuka on tietämätön? Olli vai minä? Nuoren maan kreationistit vai minä? Isketkö Durring Krugerilla jos tässä ihan pokkanaan väitän, että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa ja yleisesti ottaen. Kyllä minut voi nippelitiedossa tällä palstalla päihittää vaikka fysiikassa kun en ole fyysikko, opettaja enkä insinööri. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nuoren maan kreationistit? Olen tainnut nähdä jotain semmosta juutuubissa. Katsoin pätkän. Totesin: näennäistiedettä, mutta ei ole ongelma. Ei ole edes saman tason ongelma kuin rokotevastaisuus. USAssa on roketevastainen terveysministeri. Se voi olla ongelma USAssa. Olli? Kuka on Olli? Onkse tää santtunen2? Olen väitellyt sen kanssa palstalla. En ole ihan täysin eri mieltä sen kanssa. Jos mennään ihan perimmäisestä perimmäiseen niin ehkä Jumalaa ei voi sulkea pois selityksenä kaiken alkuun, mutta silloin ollaan jo siinä kohtaa, missä tiede loppuu. Niin pitkälle tieteessä on mentävä ilman Jumalaa selityksenä kuin ikinä suinkin päästään. Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa.
Kreationismi on näennäistiedettä. Vastaavia juttuja löytyy muitakin. Näennäistieteessä pyritään esittämään väittämiä muodossa, joka näyttää tieteelliseltä. Tarkoitus on harhauttaa ihmisiä uskomaan johonkin. Voi olla, että siinä harhautetaan itseäänkin. En pidä kreationismia kovin vaarallisena tieteelle. AGW sen sijaan voi olla vaarallinen. Vaikka en pidä AGW:tä sinänsä näennäistieteenä niin silti mnulle on siinä aivan liikaa samoja piirteitä kuin näennäistieteissä ja AGW:n vaikutusvalta maailmassa on jotain aivan eri luokkaa kuin kreationismin.
Onko tuo viimeinen kappale sinulta vahingonlaukaus? Kuka on tietämätön? Olli vai minä? Nuoren maan kreationistit vai minä? Isketkö Durring Krugerilla jos tässä ihan pokkanaan väitän, että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa ja yleisesti ottaen. Kyllä minut voi nippelitiedossa tällä palstalla päihittää vaikka fysiikassa kun en ole fyysikko, opettaja enkä insinööri." Kun tieteen mahdollisuudet kertakaikkiaan loppuvat niin sitten on Jumala vastassa. "
Näin ei ole vaan taitanut tähän mennessä käydä. Päin vastoin, aukkojen jumalan tila käy aina vain ahtaammaksi.
"että tieteellinen tietämykseni on palstan huipputasoa - siis PALSTAN huipputasoa"
Sokeiden maassa yksisilmäinen on kuningas, mutta jos sinä olet aloittaja eli Oikonomi, niin kovin korkealle en sinun tieteellistä tasoasi arvostaisi. Et ole ollit, APH:n tai Savorisen luokkaa, mutta tieteen ymmärtämisestä sinun kohdallasi ei voi puhua (edellyttöen, että olet Oikonomi)
Ilmastotutkimus on erittäin monipuolista, eksaktia ja poikkitieteellistä. Sinun tietämyksesi tasolla olevan on yksinomaan typerää yrittää kritisoida ilmastotiedettä.
Ilmastopolitiikka ja media on vähän asia erikseen, mutta tieteeseen ei sinun tasollasi olevan kannata edes yrittää ottaa kantaa.
- AnonyymiUUSI
AGW on +0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin.
- AnonyymiUUSI
Mistä sen näkee ?
- AnonyymiUUSI
"AGW on +0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin."
Valitettavasti tuokin saattaa olla jo vanhaa tietoa. 2010 - 2020 viiden vuoden liukuva keskiarvo nousi jo n, 0,3 astetta ja edellisen el Ninon aikana 2023 entinen lämpäennätys lyötiin lähes 0,2 asteella ja 2024 oli vielä kuumempi.
Nyt ilmastotieteilijät etsivät syytä sille, että lämpötila hyppäsi selvösti ylemmäs kuin ennustettiin. Laivojen hiukkaspäästöjen vähennystä on tarjottu yhdeksi selitykseksi.
Tutkijoita huolestuttaa tällä hetkellä myös se, että kun la Ninan piti laskea lämpötiloja seuraavan vuoden - kahden ajan, niin la Nina läsähti jo muutaman kuukauden jälkeen. On ennustettu, että uusi el Nino saattaa käynnistyä jo tänä syksynä ja se johtaisi mahdollisesti taas uuteen lämpäöennätykseen.
Ilmasto on lämmennyt jo niin, ettei Pariisin 1,5 astetta pidetä mahdollisena ja jo suurin osa tutkijoista uskoo, että 2 asteen rajakin jää saavuttamatta. Ja sitten joku pöljäilee poliittisella tieteellä, kun veikkasi aikanaan väärää hevosta, eikä osaa antaa periksi.
Onneksi denialistit eivät päätä enää yhtään mistään. Valitettavasti poliitikot ajattelevat vaalikautta, ei seuraavaa viittäkymmentä vuotta.
Pelkään kuten Antti Rokka tuntemattomassa: "Myö hävitää tää sota." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"AGW on 0.02 C per vuosi. Sen näkee jo sokea reettakin."
Valitettavasti tuokin saattaa olla jo vanhaa tietoa. 2010 - 2020 viiden vuoden liukuva keskiarvo nousi jo n, 0,3 astetta ja edellisen el Ninon aikana 2023 entinen lämpäennätys lyötiin lähes 0,2 asteella ja 2024 oli vielä kuumempi.
Nyt ilmastotieteilijät etsivät syytä sille, että lämpötila hyppäsi selvösti ylemmäs kuin ennustettiin. Laivojen hiukkaspäästöjen vähennystä on tarjottu yhdeksi selitykseksi.
Tutkijoita huolestuttaa tällä hetkellä myös se, että kun la Ninan piti laskea lämpötiloja seuraavan vuoden - kahden ajan, niin la Nina läsähti jo muutaman kuukauden jälkeen. On ennustettu, että uusi el Nino saattaa käynnistyä jo tänä syksynä ja se johtaisi mahdollisesti taas uuteen lämpäöennätykseen.
Ilmasto on lämmennyt jo niin, ettei Pariisin 1,5 astetta pidetä mahdollisena ja jo suurin osa tutkijoista uskoo, että 2 asteen rajakin jää saavuttamatta. Ja sitten joku pöljäilee poliittisella tieteellä, kun veikkasi aikanaan väärää hevosta, eikä osaa antaa periksi.
Onneksi denialistit eivät päätä enää yhtään mistään. Valitettavasti poliitikot ajattelevat vaalikautta, ei seuraavaa viittäkymmentä vuotta.
Pelkään kuten Antti Rokka tuntemattomassa: "Myö hävitää tää sota.""AGW on +0.02 C per vuosi."
Ymmärryskö, vai sietämätön tarve esitellä omia visioitaan ?
AGW on ihmisen aiheuttamaa ilmaston lämpenemistä, mistä näkee että muutos on ihmisen aiheuttamaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1372401Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961147Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1071025Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa388922Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296868- 65843
- 53831
- 46819
- 85807
- 51733