Olen mies ja minua kiinnostaisi kuulla että millaisia vaatimuksia naiset asettavat parisuhteelle, siis mitä miehen tulee tehdä ja mihin osallistua parisuhteessa ollessaan? Jos jätetään pois miehen henkilöön tai ominaisuuksiin tai ulkonäköön kohdistuvat vaatimukset ja keskitytään käytännön asioihin mitä parisuhteessa tulee eteen, siis päivittäisessä elämässä ja muutenkin.
Ja kerrottakoon jo etukäteen että kysyn koska itse en tiedä, muuten en ylipäätään tälläistä kysymystä esittäisi.
m
Naisten vaatimukset parisuhteelle?
77
612
Vastaukset
- Anonyymi
Kysytään mitä sun mielestä
naisen tulee tehdä jne?
Eli sama toisinpäin....- Anonyymi
Mielestäni naisen tulee harrastaa seksiä yksi - kaksi kertaa päivässä. Kaikesta muusta voi sitten neuvotella sen jälkeen.
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni naisen tulee harrastaa seksiä yksi - kaksi kertaa päivässä. Kaikesta muusta voi sitten neuvotella sen jälkeen.
mKauanko luulit jaksavas ite edes tuota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko luulit jaksavas ite edes tuota
Arvelisin että noin 25 vuotta vielä.
m
- Anonyymi
typerää kysellä tuollasia kertoo ettet ole mies vaan jonkinmoinen hiiri kenties
- Anonyymi
No jos lähtökohtana on se että aikuinen ihminen kykenee huolehtimaan itsestään niin mitä kahden aikuisen ihmisen tulisi yhdessä huolehtia? Asuessasi yksin tiedät että sinulta tulee pyykkiä ja sotkua. Kaupassa täytyy käydä ja ruoka valmistaa. Yhdessä nämä voi jakaa. Jos toinen mieluummin pesee pyykit ja toinen tiskit niin silloinhan se on win-win. Jos vain toinen käy töissä ja elättää molempia niin silloin voisi olettaa että se kotonaoleva ottaa kotitöistä vastuun sukupuolesta riippumatta. Jos on lapsia niin lapsethan ovat yhteisiä kuten kaikki työ ja kulut mitä lapsista tulee. Silloin jako olisi hyvä olla tasainen. Kyse on lähinnä reiluudesta toista kohtaan. Epäreiluus aiheuttaa kitkaa. Jos toinen tekee ekstraa niin toinen voi hoitaa toisen puolesta jotain toista asiaa saman verran.
- Anonyymi
Siis mielestäsi parisuhteessa on siis kyse käytännön asioista, vaatteiden ja astioiden pesemisestä, kaupassa käynnistä, kotitöistä, kuluista, ja vastaavista. Itse en ole käsittänyt tuollaisia asioita parisuhteeksi, koska noita voi harrastaa täysin ilman parisuhdettakin. Mielestäni edellä mainitsemasi asiat eivät millään tavoin kuvasta parisuhdetta. Lisättäköön tosin se että en tiedä.
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mielestäsi parisuhteessa on siis kyse käytännön asioista, vaatteiden ja astioiden pesemisestä, kaupassa käynnistä, kotitöistä, kuluista, ja vastaavista. Itse en ole käsittänyt tuollaisia asioita parisuhteeksi, koska noita voi harrastaa täysin ilman parisuhdettakin. Mielestäni edellä mainitsemasi asiat eivät millään tavoin kuvasta parisuhdetta. Lisättäköön tosin se että en tiedä.
mMeitä on moneksi, ei ole tässäkään yhtä totuutta vaan luonne merkkaa paljon ja toisille myös ulkoisella olemuksella on suuri vaikutus. Sun pitää aistia toisessa niitä asioita, minkä pohjalta teet päätelmiä? Erehtymisen vaara on aina olemassa.
Toinen tykkää liikkumisesta enemmän ja toinen taas ei ollenkaan? Pakkopullan kanssa on arki vaikeampaa, jos itse tykkää niistä asioista paljon, joka taas toisesta tuntuu enemmän pakolta? Toiset on aktiivisempia ja toiset passiivisempia, henkinen minä voi vaikuttaa moneen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meitä on moneksi, ei ole tässäkään yhtä totuutta vaan luonne merkkaa paljon ja toisille myös ulkoisella olemuksella on suuri vaikutus. Sun pitää aistia toisessa niitä asioita, minkä pohjalta teet päätelmiä? Erehtymisen vaara on aina olemassa.
Toinen tykkää liikkumisesta enemmän ja toinen taas ei ollenkaan? Pakkopullan kanssa on arki vaikeampaa, jos itse tykkää niistä asioista paljon, joka taas toisesta tuntuu enemmän pakolta? Toiset on aktiivisempia ja toiset passiivisempia, henkinen minä voi vaikuttaa moneen?Pitää aistia toisessa niitä asioita, minkä pohjalta teet päätelmiä? En ihan ymmärtänyt tuota.
Siis jos on liikunnallinen henkilö niin sen toisenkin tulee olla samanlainen. Kyse on siis samankaltaisuudesta, samoja harrastuksia joita suoritetaan joka päivä. Tämä onkin keskustelun ensimmäinen asia mikä oikeasti avaa jotain näkökulmaa asiaan. Jos toinen on kiinnostunut jostain asiasta tai harrastuksesta, niin sen toisenkin täytyy olla siitä kiinnostunut. Jostain syystä oletin ettei näin useinkaan olisi, mutta en sitten tiedä.
Varmaan sama vaatimus samankaltaisuudesta voidaan ulottaa kattamaan arvomaailmaa. Poliittisia kantoja, ideologiaa, uskontoa? Ihan sivuhuomautuksena laitoin, ei varsinaisesti liity tähän keskusteluun. Mutta mikäli pitää paikkansa niin koko parisuhdeasiasta tulee noin sata - tuhat kertaa vaikeampaa ja monimutkaisempaa kuin mitä oletin. Hyvä tietää tämä.
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mJos on lapsia, nuo asiat kuuluvat väistämättä arkeen ja siten myös parisuhteeseen. Sitten yhteisen perhe-elämän lisäksi parisuhteeseen kuuluu ns romanttinen suhde kumppaniin ja yhteinen aika, yhteinen tekeminen ja läheisyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on lapsia, nuo asiat kuuluvat väistämättä arkeen ja siten myös parisuhteeseen. Sitten yhteisen perhe-elämän lisäksi parisuhteeseen kuuluu ns romanttinen suhde kumppaniin ja yhteinen aika, yhteinen tekeminen ja läheisyys.
En ole kiinnostunut lapsista. Romanttinen suhde, tarkoittaa seksiä. Yhteinen aika, vaikka tv:n katselua. Yhteinen tekeminen, halailua? Vai niitä muita harrastuksia. Läheisyys vielä, en tiedä.
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mNe on asioita joita elämässä pitää hoitaa oli parisuhteessa tai ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on asioita joita elämässä pitää hoitaa oli parisuhteessa tai ei
Miehen täytyy kunnioitaa naisia, niin ettei edes suuttuneena käytä v-sanaa missään muodossa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kiinnostunut lapsista. Romanttinen suhde, tarkoittaa seksiä. Yhteinen aika, vaikka tv:n katselua. Yhteinen tekeminen, halailua? Vai niitä muita harrastuksia. Läheisyys vielä, en tiedä.
mMoni muukaan nainen ei synnytä lapsia. Mutta koira tai kaksi kyllä kelpaa korvikkeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni muukaan nainen ei synnytä lapsia. Mutta koira tai kaksi kyllä kelpaa korvikkeeksi.
Ainakin tilastojen mukaan koirat ovat enemmän pariskuntien ja perheiden lemmikki. Sinkuilla on paljon useammin kissa, jos heillä on jokin lemmikki, sillä kissa koetaan vähemmän sitovaksi kuin koira.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni muukaan nainen ei synnytä lapsia. Mutta koira tai kaksi kyllä kelpaa korvikkeeksi.
En halua koiria sisätiloihin. Ulkona ovat ihan ok kyllä.
m
- Anonyymi
Haluaisin ensin tietää minkä ikäinen mies tällaista kyselee.
- Anonyymi
53 vee.
- Anonyymi
Alle viisikymmentävuotias. En ymmärrä että miksi ikä on merkittävä tekijä tätä kysymystä käsiteltäessä?
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle viisikymmentävuotias. En ymmärrä että miksi ikä on merkittävä tekijä tätä kysymystä käsiteltäessä?
mOn se siinä mielessä että jos oikeasti ihmettelee näitä juttuja viisikymppisenä niin kehottaisin unohtamaan kokonaan perinteisen parisuhteen ja keskittymään pelkästään tapailusuhteeseen.
Muutkin jutut tukevat myös tätä vaikutelmaa.
-Pappa sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se siinä mielessä että jos oikeasti ihmettelee näitä juttuja viisikymppisenä niin kehottaisin unohtamaan kokonaan perinteisen parisuhteen ja keskittymään pelkästään tapailusuhteeseen.
Muutkin jutut tukevat myös tätä vaikutelmaa.
-Pappa sivustaTapailusuhde on siis mielestäsi parempi? Ei vaatimuksia, eikä nalkutusta, vain seksiä ja läheisyyttä? Ei lisääntymispakkoa? Kieltämättä nyt kun mietin niin kuullostaisi melko hyvältä.
m
- Anonyymi
Fiksu olisit ollu ni olisit jättäny kysymättä ihan lähtökohtaisesti mielestäni parisuhteen kumpikaan osapuoli ei voi vaatia parisuhteelta edes enempää kuin mitä on itse siihen valmis satsaamaan onko jotenkin vaikeasti ymmärrettävissä jos on ni ehkä ei ole valmis paarisuhteeseen ihminen tällöin onko mahdollista mahtua ihmisen pieneen mieleen edes mistä kaikesta joutuu olemaan valmis uhraamaan voidakseen saada edes jotenkin toimivan parisuhteen si taas toimiva parisuhde ihmisen kanssa joka ei ole ainakaan samassa parisuhteessa vaati jo uhrauksen mielenterveydeltä ja jos meinaa pysyä järjissään ni vaatii jo ihan veesti on kokemusta enkä vastaavaa helvettiä elämääni ottas vaikka mksettas miljardeja ei korvaa ezes sitä vaivaa minkä vaatii itsehillinnältä
- Anonyymi
Mielestäsi siis fiksu ihminen ei kysy, eikä puhu asioista? Oma käsitykseni asiasta on erillainen
Siis parisuhteeseen joutuu uhraamaan kuin alttarille saadakseen siitä toimivan.
Ja parisuhteelta ei voi vaatia enempää kuin mitä siihen itse antaa. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäsi siis fiksu ihminen ei kysy, eikä puhu asioista? Oma käsitykseni asiasta on erillainen
Siis parisuhteeseen joutuu uhraamaan kuin alttarille saadakseen siitä toimivan.
Ja parisuhteelta ei voi vaatia enempää kuin mitä siihen itse antaa. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
mSitä että suosittelen sulle kasvattamaan aivotoimintaasi ennen kuin edes harkitset parisuhdetta tai si sun pitänee joku latvalaho löytää joka ei osaa ajatella kuin jalkovälillään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä että suosittelen sulle kasvattamaan aivotoimintaasi ennen kuin edes harkitset parisuhdetta tai si sun pitänee joku latvalaho löytää joka ei osaa ajatella kuin jalkovälillään
ja sitä aivotoimintaa kasvatetaan ottamalla säännöllisesti alkoholia, aivot tottuu siihen ja kehittyy ajan kanssa, ja siinä samalla löytyy nitä parisuhteitakin
- Anonyymi
Huomaan nyt että rajasin kysymyksen aivan liian tarkasti, joten kerro vaan vapaamuotoisesti että mitä mieltä olet, ja millainen parisuhteen kuuluu olla ja mitä miehen pitää siinä tehdä?
Oikea kysymys olisi tämä: Mitä haluat parisuhteelta?
m- Anonyymi
Nyt justiinsa haluaisin lämpöä, läheisyyttä
ja hellyyttä. Ja tarviin noin just nyt!
Sanotaan nyt noiden lisäksi yhdessä oloa, rehellisyyttä ja luottamusta...........
Kaiken muun mä kerron sitten miehelle ihan kahdestaan. Tai ei sitä varmaan tarvii kertoa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt justiinsa haluaisin lämpöä, läheisyyttä
ja hellyyttä. Ja tarviin noin just nyt!
Sanotaan nyt noiden lisäksi yhdessä oloa, rehellisyyttä ja luottamusta...........
Kaiken muun mä kerron sitten miehelle ihan kahdestaan. Tai ei sitä varmaan tarvii kertoa....Tuohan kuullostaa ihan hyvältä ja yksinkertaiselta.
m - Anonyymi
Kysyppä sama kysymys iteltäs ja vastaa siihen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyppä sama kysymys iteltäs ja vastaa siihen
En ole miettinyt asiaa mutta yritän kuitenkin.
Seksiä, läheisyyttä, luotettavuutta, luottamusta, uskollisuutta.
Pitäisi varmaan vielä lisätä siihen että rakkautta, mutta kun en tiedä mitä se on niin sen jättäisin pois listalta.
m
- Anonyymi
Parisuhde olisi juuri sellainen miksi me yhdessä haluaisimme sen tehdä. Kaipaipaisin kaivatultani läheisyyttä, yhteisiä keskusteluja, yhteistä tekemistä. Tärkeintä on halu olla toisen kanssa, halu olla toiselle hyvä ja rakastaa toista omana itsenään.
n>m- Anonyymi
Tuo kuullostaa oikein hyvältä.
Mistä tämä halu olla toisen kanssa tulee tai mistä se löytyy? Tai se että rakastaa toista omana itsenään, siis sellaisena kuin se oikeasti on? Entä jos se toinen on kaikkea muuta kuin täydellinen, kuinka sitä silloin rakastat sellaisena kuin se on?
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kuullostaa oikein hyvältä.
Mistä tämä halu olla toisen kanssa tulee tai mistä se löytyy? Tai se että rakastaa toista omana itsenään, siis sellaisena kuin se oikeasti on? Entä jos se toinen on kaikkea muuta kuin täydellinen, kuinka sitä silloin rakastat sellaisena kuin se on?
mIhastunut ihminen pitää toisesta. Jos suhde kehittyy parisuhteeksi on siinä varmasti rakkautta. Rakkaalleen haluaa vain hyvää. Kukaan ei ole täydellinen. Rakastaa toista hyvinä ja huonoina päivinä. Nähdä ihminen keskeneräisenä. on hyvä kyky tehdä kompromisseja ja pyrkiä yhteiseen hyvään, jotta molemmilla on hyvä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihastunut ihminen pitää toisesta. Jos suhde kehittyy parisuhteeksi on siinä varmasti rakkautta. Rakkaalleen haluaa vain hyvää. Kukaan ei ole täydellinen. Rakastaa toista hyvinä ja huonoina päivinä. Nähdä ihminen keskeneräisenä. on hyvä kyky tehdä kompromisseja ja pyrkiä yhteiseen hyvään, jotta molemmilla on hyvä olla.
Kuullostaa hyvin epäuskottavalta.
Ehkä tuo on juoni jostain elokuvasta, mutta ei oikeasta elämästä, ei tästä todellisuudesta.
Edelleen täysin epäselvää on se että mistä se halu olla toisen kanssa oikein tulee, mitkä ovat motiivit tai syyt tai tekijät jotka vaikuttavat siihen?
m
- Anonyymi
Riippuu parisuhteessa olevista henkilöistä.
Tuttavissani on pareja, jossa nainen remontoi ja mies hoitaa lapsia, meillä taas asia on toisinpäin eli mies tekee kaikki perinteiset miesten hommat ja minä naisten työt.
Sitten jotkut jakavat hommat tasan ja jotkut taas sen mukaan, kumpi osaa paremmin tehdä jonkun työn. - Anonyymi
Nyt on siis kyse vain siitä mitä miehen tulee tehdä, ei lainkaan siitä millainen hänen tulisi olla (ominaisuuksiahan on paljon muitakin kuin ulkonäkö). Jos kerta puhtaasti pelkästä tekemisestä on kyse, niin minun mielestäni miehen tulee osallistua 50/50 siihen arjen ja talouden pyörittämiseen. Sen touhun pitää myös olla omatoimista, eikä niin, että kaikkea pitäisi erikseen pyytää. Siitä voidaan tietenkin keskustella, että kuka tekee mitäkin, mutta taakan pitää jakautua tasan.
- Anonyymi
Mielestäsi parisuhde siis on arkisten kotitöiden puurtamista.
Entä jos se mies olisi äärimmäisen hyvännäköinen mies-malli, tekisitkö itse sitten ne kotityöt ja mies vain poseeraisi jossain nurkassa sillä välin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos se mies olisi äärimmäisen hyvännäköinen mies-malli, tekisitkö itse sitten ne kotityöt ja mies vain poseeraisi jossain nurkassa sillä välin?Puhuin arjen ja talouden pyörittämistä ha suihen ainakin minulla kuuluu paljon muutakin kuin taloustöitä.
Erittäin komeat miesmallityyppiset miehet eivät ole yhtään minun makuuni, eli en. Toisekseen mä inhoan kotitöitä, eli sellaista miestä ei ole olemassa, että suostuisin tekemään kaiken. Kahden ihmisen taloudessa on kuitenkin väistämättä enemmän noita hommia ja sinkkuna ollessani voin halutessani jättää asioita tekemättä. Sen sijaan siihen suostuisin kyllä, että tuon kaiken rahan ja mies tekee kaikki kotihommat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos se mies olisi äärimmäisen hyvännäköinen mies-malli, tekisitkö itse sitten ne kotityöt ja mies vain poseeraisi jossain nurkassa sillä välin?Ja siis se arjen ja elämän jakaminen on minulle ainoa syy miksi ylipäänsä huolisin parisuhteen. En tarvitse parisuhdetta yhtään mihinkään, joten kumppanuus on minulle ainoa arvo siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis se arjen ja elämän jakaminen on minulle ainoa syy miksi ylipäänsä huolisin parisuhteen. En tarvitse parisuhdetta yhtään mihinkään, joten kumppanuus on minulle ainoa arvo siinä.
no onnea sen kumppanin etsintään vaan.... voi vierähtää muutamia vuosia siinä.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no onnea sen kumppanin etsintään vaan.... voi vierähtää muutamia vuosia siinä.....
Miksi kuvittelet sen olevan vaikeaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kuvittelet sen olevan vaikeaa?
no okei, joo, onhan niitä "alemman tason" miehiä paljon vapaana, että ehkä ei tarvi kun ottaa yksi sellainen kokkaamaan ja pesemään pyykkiä kotiin kun käyt itse töissä, siis on se mahdollista sitten joo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no okei, joo, onhan niitä "alemman tason" miehiä paljon vapaana, että ehkä ei tarvi kun ottaa yksi sellainen kokkaamaan ja pesemään pyykkiä kotiin kun käyt itse töissä, siis on se mahdollista sitten joo
Sinä pidät siis parhaista parhaimpia miehiä alemman tason miehinä. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Nuo miehet ovat niitä kaikkein tavoitelluimpia joita pallo päällään kantaa. Yksikään oikeasti taviittelemisen arvoinen mies ei pistä naistaan siivoamaan yksinään, sillä he tietävät miten perseestä se homma on. Paras tietysti, että homman hoitaa palkattu työntekijä. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Nuo miehet ovat niitä kaikkein tavoitelluimpia joita pallo päällään kantaa. Yksikään oikeasti taviittelemisen arvoinen mies ei pistä naistaan siivoamaan yksinään, sillä he tietävät miten perseestä se homma on. Paras tietysti, että homman hoitaa palkattu työntekijä. 👍
Nyt oli hyvää asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Jokku tykkää siivoamisestq ja ruuanlaitosta.niin miehet kuin naiset.
Esim mun henkireikä on keittiössä touhuaminen. Päivittäin tykkään tehdä ruokaa tiskata ja leipoo.. se vaan on mun juttu. Tykkään myös siivota. Eiks se Auri Kananenki tykkää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä. Jokku tykkää siivoamisestq ja ruuanlaitosta.niin miehet kuin naiset.
Esim mun henkireikä on keittiössä touhuaminen. Päivittäin tykkään tehdä ruokaa tiskata ja leipoo.. se vaan on mun juttu. Tykkään myös siivota. Eiks se Auri Kananenki tykkääJos haluat, niin ei sitä kukaan sinulta kiellä. Sellaistahan kukaan ei ole sanonut, että et saisi. "Yksikään oikeasti tavoittelemisen arvoinen mies ei pistä naistaan siivoamaan yksinään, sillä he tietävät miten perseestä se homma on." On tyystin eri asia pistää toinen tekemään jotakin, kuin antaa tämän tehdä jotain, jos tämä haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii kysyä myös, että miksi oletat hänen etsivän? Miksi kukaan etsisi jotain, mitä hän ei tarvitse? Mä ymmärrän kyllä, että kysyjä itse mitä ilmeisimmin etsii ja tarvitsee, mutta henkilö jolta hän kysyy, ei tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat, niin ei sitä kukaan sinulta kiellä. Sellaistahan kukaan ei ole sanonut, että et saisi. "Yksikään oikeasti tavoittelemisen arvoinen mies ei pistä naistaan siivoamaan yksinään, sillä he tietävät miten perseestä se homma on." On tyystin eri asia pistää toinen tekemään jotakin, kuin antaa tämän tehdä jotain, jos tämä haluaa.
Totta! Ja joo,kukaan ei voi tulla ajamaan mua pois omasta keittiöstäni ei edes se mies. Eikä kukaan maailmassa aaa mua lopertamaan etten palvelis kaittiössä niin miestä lapsia kuin vieraita,se on vaan mun juttu ja mun omaa identtiteettiäni.
Joskus joku kaveri erwhtynyt luulemaan että oon kahleella kytketty hellaan ja uhriudun kun mies tuli töistä ja mää lätkäain aille sapuskat lautaselle salamana,tein leivät valmiikasi pöytään. Siivoon myös jäljet kun nousee pöydästä. Keittiö on mun valtakuntaa mies toetää että siellä ei määräillä mua eikä sinne tarvi tulla heilumaan kenenkään muun. Määrään keittiössä. Mies määrää sitten vaikkapa makuuhuoneessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta! Ja joo,kukaan ei voi tulla ajamaan mua pois omasta keittiöstäni ei edes se mies. Eikä kukaan maailmassa aaa mua lopertamaan etten palvelis kaittiössä niin miestä lapsia kuin vieraita,se on vaan mun juttu ja mun omaa identtiteettiäni.
Joskus joku kaveri erwhtynyt luulemaan että oon kahleella kytketty hellaan ja uhriudun kun mies tuli töistä ja mää lätkäain aille sapuskat lautaselle salamana,tein leivät valmiikasi pöytään. Siivoon myös jäljet kun nousee pöydästä. Keittiö on mun valtakuntaa mies toetää että siellä ei määräillä mua eikä sinne tarvi tulla heilumaan kenenkään muun. Määrään keittiössä. Mies määrää sitten vaikkapa makuuhuoneessaMutta ymmärrä sitten kuitenkin sen, että on perseestä oleva homma. yrittää pistää toinen tekemään jotain mistä hän ei lainkaan ja vieläpä ehkä vaatia sitä? Vai jäikö asiassa sinulle vielä jotain epäselvää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no siitä vaan ottamaan niitä sitten, joka nurkan takaa löytyy yksi semmoinen.
kas kummaa kun niitä on niin pirun paljon vapaana eikä ole kelvannut teille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus joku kaveri erwhtynyt luulemaan että oon kahleella kytketty hellaan ja uhriudun kun mies tuli töistä ja mää lätkäain aille sapuskat lautaselle salamana,tein leivät valmiikasi pöytään. Siivoon myös jäljet kun nousee pöydästä. Keittiö on mun valtakuntaa mies toetää että siellä ei määräillä mua eikä sinne tarvi tulla heilumaan kenenkään muun. Määrään keittiössä. Mies määrää sitten vaikkapa makuuhuoneessafeminist wars alkoi näköjään....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos se palkattu työntekijä sattuu olemaan nainen? Eikö se ole feminismin vastaista. Vai parantaako se raha kaiken, sillä pääsee feminismistä eroon tarvittaessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no siitä vaan ottamaan niitä sitten, joka nurkan takaa löytyy yksi semmoinen.
kas kummaa kun niitä on niin pirun paljon vapaana eikä ole kelvannut teille.Mistähän sinä taas tuollaisen olettaman nappasit? Ja siis onhan noita vapaina ja olen ollut sellaisen kanssa parisuhteessakin. Eihän tuo tietenkään yksistään parisuhteeseen riitä, mutta aloituksessa ei haluttu kuulla mitään muista toivottavista ominaisuuksista, vaan haluttiin kuulla vain ne vaatimukset "mitä miehen tulee tehdä ja mihin osallistua parisuhteessa ollessaan".
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluat, niin ei sitä kukaan sinulta kiellä. Sellaistahan kukaan ei ole sanonut, että et saisi. "Yksikään oikeasti tavoittelemisen arvoinen mies ei pistä naistaan siivoamaan yksinään, sillä he tietävät miten perseestä se homma on." On tyystin eri asia pistää toinen tekemään jotakin, kuin antaa tämän tehdä jotain, jos tämä haluaa.
Ei mun mielestä siivoominen oo paha homma. Niin ku muistatte, mulla on iso kämppä ja siinä siivottavaa riittää. Siinä samalla siivoo omaa päätänsäkin. Töissäkin tykkään välillä siivota, kun raksahommia teen. Ikkunoille mä oon ostanu pesun, niin tulee siistimmän näköset.
Anonyymi kirjoitti:
Joskus joku kaveri erwhtynyt luulemaan että oon kahleella kytketty hellaan ja uhriudun kun mies tuli töistä ja mää lätkäain aille sapuskat lautaselle salamana,tein leivät valmiikasi pöytään. Siivoon myös jäljet kun nousee pöydästä. Keittiö on mun valtakuntaa mies toetää että siellä ei määräillä mua eikä sinne tarvi tulla heilumaan kenenkään muun. Määrään keittiössä. Mies määrää sitten vaikkapa makuuhuoneessaSe on hyvä kun on löytäny oman paikkansa. Mutta sais noissa omakotitaloissa olla vähän enemmän noita työtiloja. Sais pariskunnat omaa aikaakin. Aivan kuten tykkäät keittiöhommista, niin myös vois olla käsityötilatkin. Eikä toi oo mikään sukupuolijuttu, vaan voi olla vaikka vuorotellen.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Ei mun mielestä siivoominen oo paha homma. Niin ku muistatte, mulla on iso kämppä ja siinä siivottavaa riittää. Siinä samalla siivoo omaa päätänsäkin. Töissäkin tykkään välillä siivota, kun raksahommia teen. Ikkunoille mä oon ostanu pesun, niin tulee siistimmän näköset.
Ei kukaan ole kieltänyt ketään tykkäämästä siivoamisesta. Sen kun siivoat, kun kerta pidät siitä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Se on hyvä kun on löytäny oman paikkansa. Mutta sais noissa omakotitaloissa olla vähän enemmän noita työtiloja. Sais pariskunnat omaa aikaakin. Aivan kuten tykkäät keittiöhommista, niin myös vois olla käsityötilatkin. Eikä toi oo mikään sukupuolijuttu, vaan voi olla vaikka vuorotellen.
Jos tykkää, niin siitä vaan. Itse en tykkää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tykkää, niin siitä vaan. Itse en tykkää
se tuli jo melko selväksi että sinä ET TYKKÄÄ , piste.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se tuli jo melko selväksi että sinä ET TYKKÄÄ , piste.....
Ja kuitenkin he kirjoittelivat minulle. Asia ei siis selvästikään ollut heille selvä, vaan kuvittelivat, ettei kukaan saisi tykätä. Outoa tulla väliin vinkumaan tuolla tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuitenkin he kirjoittelivat minulle. Asia ei siis selvästikään ollut heille selvä, vaan kuvittelivat, ettei kukaan saisi tykätä. Outoa tulla väliin vinkumaan tuolla tavalla.
no kerro nyt vielä vähän tarkemmin että miten et tykkää mistään....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kerro nyt vielä vähän tarkemmin että miten et tykkää mistään....
En voi, sillä tykkään paljon useammista asoista, kuin en tykkää. Niitä mistä en tykkää, on hyvin vähän.
- Anonyymi
Asioiden jakamiseen eli avoimuuteen niin että asioista keskustellaan. Osaan itsekkin pyykätä,tiskata ja kokata sekä siivota,noihin en miestä kaipaa.
Miehen tulisi mun mielestä kuitenkin osallistua mahdollisten lasten kasvatukseen ja huoltamiseen täysillä. Samoin yhteisien kulujen jakamiseen. Odotan mieheltä myös osallistumista pihahommiin yhdessä mun kanssa ei tarvi vältis olla yhtäaikaa pihalla mutta kumpikin tekee pihahommia. Remppahommia sais myös tehdä,oon niissä surkea mutta voin auttaa.Autojutut jättäisin myös ukolle.
En oo kynnysmatto eikä stressiä pureta muhun. Keskustella voi kaikesta mutta en kaipaa lapsellista mököttäjää.- Anonyymi
Kuullostaa tehokkaalta...
- Anonyymi
Vttu mies olet itsekin,esiinnyt taas naisena! Joutasit väkivaltainen ukko saunan taa!
- Anonyymi
No ei ainakaan tule vängätä vastaan joka asiassa ja miettiä ääneen mitä nainen olisi voinut tehdä toisin jos on joku biiffi menossa Nobody want’s a vässykkä, eli samassa tiimissä pitää olla
- Anonyymi
Se on varmaa se, muuten sitä ei jaksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmaa se, muuten sitä ei jaksa.
Ei kyllä jaksa, siksi nk kehitys pysähtyy jo alkumetreillä ennen tällaista tarkempaa tutustumista sun muuta. Next
- Anonyymi
Kaikista surin vaatimus on se että ITSE viitsii vaivautua etsimää juuri itselle sopivan puolisoehdokkaan. Jokaiselle kapalle on kansi!
Sitten vasta kun on nähnyt vaivaa löytääkseen tuon ihmisen, kaikki sujuu itsestään.
Tutustuminen on juuri sitä aikaa jolloin keskustellaan asioista , (eikä vain eka tapaamisen jälkeen " sun vai mun kämppään?") arvojärjestyksestä, työmoraalista, rehellisyydestä, miltä kantilta nähdään maailma jne jne..
Ajan kanssa myös, teot sanoiksi- sanat teoiksi, tulevat esille. Saa huomata onko tuo ihminen sanojensa takana.
Joten kysymyksesti vaatimusten asettamisesta toiselle ei todennäköisesti tuota haluamaasi hedelmää. jokainen aikuinen, varsinkin sinun ikäluokassa, on jo muovannut oman tavan ajatella ja toimia.
Vaatimukset eivä noita tapoja muuta.
Sinun on asetettava vaatimukset itsellesi, millaisen kumppanin haluat.- Anonyymi
niiin, olihan se tyhmä kysymys tietysti, miehenhän se on tehtävä kaikki työ suhteen eteen ja nainen vaan makaa sillä välin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niiin, olihan se tyhmä kysymys tietysti, miehenhän se on tehtävä kaikki työ suhteen eteen ja nainen vaan makaa sillä välin
mene S MARKETTIIN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinun on asetettava vaatimukset itsellesi, millaisen kumppanin haluat."
-on ohje joka toimii sekä miehelle että tai naiselle tai kenelle tahaansa joka haluaa luotettavan elinkumppanin.
Lueppa tuo koko vastaus uudelleen, missään siinä ei ali-arvioida miestä!
- Anonyymi
Huomioi/kunnioita /arvosta. Eli tee mitä tahtoisit itsellesi tehtävän/kohtele kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan. Ole se aloitteen tekiä kaikessa hyvässä. Jaa sitä kaikkea kaunista mitä sydämmesi on. Vai.. onko?🤷♀️
- Anonyymi
Ja jos ei toinen panostasi arvostaisi,tietäisit tehneesi oikein ja parhaasi. Siten et olisi hävinnyt yhtään mitään. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ei toinen panostasi arvostaisi,tietäisit tehneesi oikein ja parhaasi. Siten et olisi hävinnyt yhtään mitään. 🤷♀️
Silloin sinun ei tarviisi katkeroitua/ maalittaa/vihata. Miksi pitäisi jos on puhtaat jauhot pussissa?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin sinun ei tarviisi katkeroitua/ maalittaa/vihata. Miksi pitäisi jos on puhtaat jauhot pussissa?🤷♀️
no eikö yhtään harmittaisi jos olet tuhlannut aikaasi ja energiaasi johonkin ihmiseen mikä onkin oikeasti täysi p*ska.
- Anonyymi
Olen viisikymppinen nainen, enkä voisi kuvitellakaan enää olevani perinteisessä parisuhteessa, missä arki ja koko elämä jaetaan toisen ihmisen kanssa. Tapailusuhde on juuri sellainen, mikä sopii minulle. Tavataan silloin kun sopii, seksi ja intohimo säilyvät, yhteinen aika on laadukasta eikä mene riidellessä milloin mistäkin arkisesta asiasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod182085Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281684Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021167- 65929
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53885- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31686Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33622