Onko älykkyydestä tullut tabu?

Anonyymi-ap

Keskustelu, jossa pohdin älykkyyden vaikutusta elämän kulussa, poistettiin.

Onko ehdottoman väärin siis todeta se, jos jotkut ovat muita älykkäämpiä ja heillä saattaa olla paremmat edellytykset "onnelliseen" elämään?

Onko "ehdottoman kiellettyä" tehdä havaintoja, jos älykkyyden puutteella on tekemistä syrjäytymisen kanssa?

Todellavaikeeta

44

367

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, en tiedä mitä botti on aatellu. Ehkä se oli botille vähän arka asia, kun on vaan tollanen tekoälykäs.

Mutta joo, onhan se älykkäänä helpompaa. Mutta toisaalta koen helppona olla ihan tällänen tavallinen. Ja elää tällästä tavallista elämää, ilman niitä älykkäitä ongelmia.

• Anonyymi

Niin, eikös tästä vähän varoitella, että tekoäly voi olla "woke".
        https://www.hs.fi/talous/art-2000010796212.html

Jos on erittäin älykäs, naisten saanti näyttäisi vaan helpottuvan, koska naiset arvostaa älykkäitä miehiä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, eikös tästä vähän varoitella, että tekoäly voi olla "woke".
        https://www.hs.fi/talous/art-2000010796212.html

Jos on erittäin älykäs, naisten saanti näyttäisi vaan helpottuvan, koska naiset arvostaa älykkäitä miehiä.

Todellavaikeeta

Mä uskon kuitenkin, että jokaiselle löytyy se sopiva. Ja onhan siinä useita vaihtoehtoja kullakin. Kohtaaminen on tässä ongelma ja luulen että tulee vielä vaikeutumaan. Jotenkin ihmiset kääntyneet sisään päin nykyään.

• Anonyymi

Kun ottaa huomioon sen miten paljon sinäkin valitat siitä, että nainen on "liian hyvä", niin eikö naisen ole pakko etsiä aina vähintään itseään älykkäämpi mies? Muutoinhan nainen joutuu jatkuvasti esittämään tyhmempää kuin on.

• Anonyymi

Kun silloin aikoinaan yritin opiskella psykologiaa, tosiaan huomasin kursseilla, kuinka naiset ovat "liian hyviä". Olihan se nöyryyttävää käydä kursseilla, joilla on "kaikkia" naisia "huonompi". Naisiahan siellä riitti.

Miksi näin kuitenkin on? Varsin hyvin näin siellä, kuinka osaavia naiset on, mutta kuitenkin tietyissä piireissä jaksetaan valittaa, kuinka "huonosti" asiat naisilla on.

Täysin tekopyhää on myös kieltää "naisviha" kokonaan. Toisin sanoen kieltää tosiasioiden toteaminen, jos naiset tekevät vääryyttä. Pitäisi vaan kritiikittä hyväksyä, että naiset ovat "aina oikeassa".

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun silloin aikoinaan yritin opiskella psykologiaa, tosiaan huomasin kursseilla, kuinka naiset ovat "liian hyviä". Olihan se nöyryyttävää käydä kursseilla, joilla on "kaikkia" naisia "huonompi". Naisiahan siellä riitti.

Miksi näin kuitenkin on? Varsin hyvin näin siellä, kuinka osaavia naiset on, mutta kuitenkin tietyissä piireissä jaksetaan valittaa, kuinka "huonosti" asiat naisilla on.

Täysin tekopyhää on myös kieltää "naisviha" kokonaan. Toisin sanoen kieltää tosiasioiden toteaminen, jos naiset tekevät vääryyttä. Pitäisi vaan kritiikittä hyväksyä, että naiset ovat "aina oikeassa".

Todellavaikeeta

Se ei liene niiden naisten vika, jos olivat valmistautuneet niihin kursseihin paremmin.

• Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

No mä opiskelin kasvatustiedettä ja kyllähän he tietenkin jollakin tapaa oli sosiaalisesti vilkkaampia. Mutta hyvin ottivat huomioon, vaikka mä siinä ainoana miehenä ja lopulta mä unohdin koko sukupuolihomman. Oli tosi hienoo tehdä ryhmätyötä ja hyvä arvosana saatiin.

• Anonyymi

En usko että asia liittyy lainkaan älykkyyteen.

Väitit siinä ketjussa, että naisviha on perusteltua. Luulen että siinä oli poiston syy. En tiedä, mutta luulen näin.

Tervetuloa länsimaihin. Täällä naisviha ei ole yleisesti hyväksyttyä. 😁

🦄

• Anonyymi

En muistaakseni maininnut naisvihaa aloituksessa, vaan myöhemmin, koska sen perusteella näkee kaikki ne "vääryydet", mitä tytöt jo peruskoulusta alkaen aiheuttavat joillekin pojille. Onko oikein, että tytöt tekevät vääryyttä? Onko väärin vihata vääryyttä. Elät pahoissa harhoissa, jos et kykene näkemään, että myös naiset tekevät vääryyttä.

Katsotaan, kuinka kauan nyt viesti säilyy.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En muistaakseni maininnut naisvihaa aloituksessa, vaan myöhemmin, koska sen perusteella näkee kaikki ne "vääryydet", mitä tytöt jo peruskoulusta alkaen aiheuttavat joillekin pojille. Onko oikein, että tytöt tekevät vääryyttä? Onko väärin vihata vääryyttä. Elät pahoissa harhoissa, jos et kykene näkemään, että myös naiset tekevät vääryyttä.

Todellavaikeeta

Elät myös tässä asiassa pahoissa harhoissa väittämällä, että Länsimaissa "naisviha" ei ole hyväksyttyä. Länsimaissa elää paljon ihmisiä Ei-Länsimaista, joten on harhaista väittää, että "naisviha" ei ole hyväksyttyä nimenomaan Länsimaissa.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Onko oikein, että tytöt tekevät vääryyttä?"

Ei tietenkään. Mutta se, että jotkut tytöt tekevät vääryyttä, ei ole syy vihata kokonaista sukupuolta.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Elät pahoissa harhoissa, jos et kykene näkemään, että myös naiset tekevät vääryyttä."

Tietysti tekevät. Ja niin tekevät miehetkin.

Edelleenkään yksittäisten väärin käyttäytyvien ihmisten perusteella ei ole oikeutettua vihata kokonaista sukupuolta.

Minulla ei ole mitään ongelmia olla vihaamatta miehiä, vaikka monet miehet ovat kohdelleet minua huonosti. 😁

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elät myös tässä asiassa pahoissa harhoissa väittämällä, että Länsimaissa "naisviha" ei ole hyväksyttyä. Länsimaissa elää paljon ihmisiä Ei-Länsimaista, joten on harhaista väittää, että "naisviha" ei ole hyväksyttyä nimenomaan Länsimaissa.

Todellavaikeeta

"joten on harhaista väittää, että "naisviha" ei ole hyväksyttyä nimenomaan Länsimaissa."

Tässä yhteydessä tarkoitin enemmistön arvomaailmaa länsimaissa. Tiedän kyllä, että tähän enemmistöön eivät kuulu joistain kulttuureista peräisin olevat ihmiset etkä sinä.

Toistaiseksi enemmistö ei hyväksy naisvihaa. Ja jos joskus hyväksyy, minä vaihdan paikkaa.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko oikein, että tytöt tekevät vääryyttä?"

Ei tietenkään. Mutta se, että jotkut tytöt tekevät vääryyttä, ei ole syy vihata kokonaista sukupuolta.

🦄

Ei olekaan syy, mutta kun tätä samaa näkee myös myöhemmässäkin elämässä tätä naisten kyvyttömyyttä nähdä omia virheitä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan syy, mutta kun tätä samaa näkee myös myöhemmässäkin elämässä tätä naisten kyvyttömyyttä nähdä omia virheitä.

Todellavaikeeta

Miksi kiinnität huomiota huonosti käyttäytyviin naisiin? Etsi paremmin käyttäytyviä.

Niinhän meidän naistenkin täytyy tehdä: Osa miehistä käyttäytyy aina huonosti. Täytyy vain oppia etsimään ne, jotka käyttäytyvät hyvin.

Jos tässä maailmassa alkaa etsimällä etsiä vääryyksiä, niitä löytää kyllä loputtomasti. 😂

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Elät pahoissa harhoissa, jos et kykene näkemään, että myös naiset tekevät vääryyttä."

Tietysti tekevät. Ja niin tekevät miehetkin.

Edelleenkään yksittäisten väärin käyttäytyvien ihmisten perusteella ei ole oikeutettua vihata kokonaista sukupuolta.

Minulla ei ole mitään ongelmia olla vihaamatta miehiä, vaikka monet miehet ovat kohdelleet minua huonosti. 😁

🦄

Mä ymmärrän kyllä: sinua on monet miehet kohdelleet huonosti, minua taas monet naiset.

Kun heterona saa vastakkaiselta sukupuolelta "liikaa" huonoa kohtelua jo peruskoulusta alkaen, näyttää kyseisen sukupuolen "vihaaminen" pitävän hyvin sitkeästi ja voi ajaa jopa ammatinvalinnoissa. Etkös sinä ole miesvaltaisella alalla ja minä yritin naisvaltaista alaa.

Mä halusin siis psykologian avulla ymmärtää tätä "naisviha" ilmiötä paremmin, samoin näitä lukuisia pettymyksiä naisiin, joita on ollut lähes mahdotonta antaa anteeksi. Psykologian opiskelu on tosiaan eettisempi tapa kuin väkivalta ja kosto, johon valitettavasti osa inceleistä ryhtyy.

Kuten sanoin siinä poistetussa keskustelussa, psykologian kurssilla tahtoi tämä "naisviha" ilmetä vähän m**kkumaisena käytöksenä naisiin siinä vaiheessa, kun kuormitus oli liian suurta johtuen siitä, että psykologia oli mulle liian vaikeaa ja jouduin huomaamaan, kuinka surkea olen tässäkin asiassa ja naiset minua parempia.

Jos vihaa ei pois saa, tämähän se unelma olisikin ollut: minusta olisi tullut julkkispykologi ja päässyt tv-ohjelmiin asiantuntijana ajamaan syrjäytyneiden poikien asemaa. "Naisvihasta" huolimatta olisin ollut "hyödyllinen" jäsen yhteiskunnassa. Valitettavasti äly ei riittänyt.

"Naisviha" säily, eikä minusta tullut sitä "hyödyllistä" jäsentä. No parempi näinkin kuin vankilassa. Kuten kerroin siinä poistetussa keskustelussa, "lasten vankilat" tuli peruskouluiässä nähtyä, kun jo peruskouluaikaan "liikaa ongelmia", jolloin myös tajusin, kuinka äärimmäisen p**koja paikkoja "vankilat" ovat. Takas en missään tapauksessa halua ja peruskoulun jälkeen olenkin pystynyt elää "kiltisti ja kunnollisesti", vaikka "naisvihasta" en ole päässyt eroon.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä ymmärrän kyllä: sinua on monet miehet kohdelleet huonosti, minua taas monet naiset.

Kun heterona saa vastakkaiselta sukupuolelta "liikaa" huonoa kohtelua jo peruskoulusta alkaen, näyttää kyseisen sukupuolen "vihaaminen" pitävän hyvin sitkeästi ja voi ajaa jopa ammatinvalinnoissa. Etkös sinä ole miesvaltaisella alalla ja minä yritin naisvaltaista alaa.

Mä halusin siis psykologian avulla ymmärtää tätä "naisviha" ilmiötä paremmin, samoin näitä lukuisia pettymyksiä naisiin, joita on ollut lähes mahdotonta antaa anteeksi. Psykologian opiskelu on tosiaan eettisempi tapa kuin väkivalta ja kosto, johon valitettavasti osa inceleistä ryhtyy.

Kuten sanoin siinä poistetussa keskustelussa, psykologian kurssilla tahtoi tämä "naisviha" ilmetä vähän m**kkumaisena käytöksenä naisiin siinä vaiheessa, kun kuormitus oli liian suurta johtuen siitä, että psykologia oli mulle liian vaikeaa ja jouduin huomaamaan, kuinka surkea olen tässäkin asiassa ja naiset minua parempia.

Jos vihaa ei pois saa, tämähän se unelma olisikin ollut: minusta olisi tullut julkkispykologi ja päässyt tv-ohjelmiin asiantuntijana ajamaan syrjäytyneiden poikien asemaa. "Naisvihasta" huolimatta olisin ollut "hyödyllinen" jäsen yhteiskunnassa. Valitettavasti äly ei riittänyt.

"Naisviha" säily, eikä minusta tullut sitä "hyödyllistä" jäsentä. No parempi näinkin kuin vankilassa. Kuten kerroin siinä poistetussa keskustelussa, "lasten vankilat" tuli peruskouluiässä nähtyä, kun jo peruskouluaikaan "liikaa ongelmia", jolloin myös tajusin, kuinka äärimmäisen p**koja paikkoja "vankilat" ovat. Takas en missään tapauksessa halua ja peruskoulun jälkeen olenkin pystynyt elää "kiltisti ja kunnollisesti", vaikka "naisvihasta" en ole päässyt eroon.

Todellavaikeeta

"Etkös sinä ole miesvaltaisella alalla ja minä yritin naisvaltaista alaa."

Olen, ja minua kohdellaan siellä äärimmäisen hyvin. Niillä kerroilla kun ei kohdella, muut miehet laittavat huonosti käyttäytyvät ruotuun.

Minä puolestani pyrin aina käyttäytymään hyvin muita kohtaan näiden sukupuolesta riippumatta.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"joten on harhaista väittää, että "naisviha" ei ole hyväksyttyä nimenomaan Länsimaissa."

Tässä yhteydessä tarkoitin enemmistön arvomaailmaa länsimaissa. Tiedän kyllä, että tähän enemmistöön eivät kuulu joistain kulttuureista peräisin olevat ihmiset etkä sinä.

Toistaiseksi enemmistö ei hyväksy naisvihaa. Ja jos joskus hyväksyy, minä vaihdan paikkaa.

🦄

Älä luota ihmisiin, mitä ne sanovat. Siinä vaiheessa, kun on ahtaalla "totuus" ilmenee paljon paremmin.

Kuitenkin Länsimaissa ihmiset syntyvät moniin muihin maihin verrattuna huonosti ja täälläkin tutkitusti menestyneet miehet lisääntyvät ja tutkitusti pariutuvat yleensä "saman tasoisen" naisen kanssa tai ovat naista "vähän enemmän".

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä luota ihmisiin, mitä ne sanovat. Siinä vaiheessa, kun on ahtaalla "totuus" ilmenee paljon paremmin.

Kuitenkin Länsimaissa ihmiset syntyvät moniin muihin maihin verrattuna huonosti ja täälläkin tutkitusti menestyneet miehet lisääntyvät ja tutkitusti pariutuvat yleensä "saman tasoisen" naisen kanssa tai ovat naista "vähän enemmän".

Todellavaikeeta

Sivusta kysyn, että mistä sinä sitä muka tiedät miten ahtaalla olevia ja olleita ihmisiä yksisarvinen tuntee? Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat olleet paljon tiukemmissa paikoissa kuin mihin sinä tai ylipäänsä valtaosa ihmisistä koskaan joutuu ja joista ei silti ole tullut naisvihaajia tai ihmisvihaajia ylipäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen, ja minua kohdellaan siellä äärimmäisen hyvin. Niillä kerroilla kun ei kohdella, muut miehet laittavat huonosti käyttäytyvät ruotuun.

Minä puolestani pyrin aina käyttäytymään hyvin muita kohtaan näiden sukupuolesta riippumatta.

🦄

"Olen, ja minua kohdellaan siellä äärimmäisen hyvin. Niillä kerroilla kun ei kohdella, muut miehet laittavat huonosti käyttäytyvät ruotuun."

Tuo juuri kertoo, kuinka näitä p**lunkipeitä vässykkämiehiä on myös enemmän kuin tarpeeksi. Tekopyhästi ovat olevinaan aina naisen "puolella" ja p**kat. Heillä vaan on sattunut olemaan "hyvä onni", mutta on syytä muistaa, että onni on aina myös petollinen.

Minä en arvosta ainuttakaan p**lunkipeetä vässykkämiestä, joka tekopyhästi on aina olevinaan naisten "puolella". Minä näitä tiedän ovat usein valehtelijoita. Juuri näitä Chad miehiä, joita incelin vihaa, koska nämä ovat valehtelijoita.

Entää, jos sinä käytökselläsi aiheutat sen, että kaikki miehet ei sinua kohtele hyvin. Sen verran mitä olen lukenut tekstejäsi, en päivääkään ihmettele, että olet saanut myös huonoa kohtelua miehiltä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olen, ja minua kohdellaan siellä äärimmäisen hyvin. Niillä kerroilla kun ei kohdella, muut miehet laittavat huonosti käyttäytyvät ruotuun."

Tuo juuri kertoo, kuinka näitä p**lunkipeitä vässykkämiehiä on myös enemmän kuin tarpeeksi. Tekopyhästi ovat olevinaan aina naisen "puolella" ja p**kat. Heillä vaan on sattunut olemaan "hyvä onni", mutta on syytä muistaa, että onni on aina myös petollinen.

Minä en arvosta ainuttakaan p**lunkipeetä vässykkämiestä, joka tekopyhästi on aina olevinaan naisten "puolella". Minä näitä tiedän ovat usein valehtelijoita. Juuri näitä Chad miehiä, joita incelin vihaa, koska nämä ovat valehtelijoita.

Entää, jos sinä käytökselläsi aiheutat sen, että kaikki miehet ei sinua kohtele hyvin. Sen verran mitä olen lukenut tekstejäsi, en päivääkään ihmettele, että olet saanut myös huonoa kohtelua miehiltä.

Todellavaikeeta

Tuo kommentti kertoo lähinnä vain sinusta. Maailmassa on paljon miehiä, jotka yksinkertaisesti ovat reiluja ja oikeudenmukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Älä luota ihmisiin, mitä ne sanovat."

En mittaa asiaa lainkaan sanomisten kautta vaan siitä, miten vapaasti saan olla sellainen kuin haluan ja tehdä niitä asioita joita haluan tehdä.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellavaikeeta

"Entää, jos sinä käytökselläsi aiheutat sen, että kaikki miehet ei sinua kohtele hyvin. Sen verran mitä olen lukenut tekstejäsi, en päivääkään ihmettele, että olet saanut myös huonoa kohtelua miehiltä."

Käyttäydyin ennen eri tavoin. Yritin miellyttää miehiä. Vasta kun aloin elää kuten itse haluan, aloin tavata ihmisiä, jotka arvostavat minua. En myöskään enää päästä elämääni muita kuin sellaisia ihmisiä, jotka kohtelevat minua hyvin.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kommentti kertoo lähinnä vain sinusta. Maailmassa on paljon miehiä, jotka yksinkertaisesti ovat reiluja ja oikeudenmukaisia.

Olen samaa mieltä.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

” Minä puolestani pyrin aina käyttäytymään hyvin muita kohtaan näiden sukupuolesta riippumatta.” Varmasti ainakin itse uskot tähän.

• Anonyymi

Kannattaa keskittyä enemmän viisauteen kuin älykkyyteen, johon ei sisälly syvempää elämänymmärrystä, siihen tarvitaan viisautta. Viisaus puolestaan syntyy kokemuksista uteliasuuden, intuition ja empatian kautta.

- Sheena

• Anonyymi

Eihän älykkyydestä ole voinut puhua viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen, vaan kaikki ovat liberaalin relativismin hengessä yhtä älykkäitä argumenteistaan riippumatta. Aiheesta keskustelu on tämän vuoksi hyödytöntä.

Amerikan yliopistot vallannut kriittinen rotuteoriahan on jo leimannut matematiikankin rasistikseksi. Jos siis on rasistista sanoa, että 3+4 on 7, jokainen vastaus on yhtä arvokas, miltä vastaajasta nyt sillä hetkellä tuntumaan. Keskustelun tai väittelyn ainoa sääntö nykyisin onkin kulttuurimarxilaisten pyhien tunteiden loukkaamattomuus, ja sitä seuraava loukkaajan cäncelöinti.

Tulevaisuudessa ja myös nykyisin juuri älykkyys ja totuudessa pysyminen voi johtaa syrjäytymiseen cäncelöinnin muodossa. Kun meritokratia on kiellettyä, tyhmät ja epäpätevät syrjäyttävät älykkäät. Jos sanot, että sukupuolia on kaksi varaudu itkupotkuraivariin, tai työpaikan menetykseen. Kun Harwardin opiskelija kutsuu Jordan Petersonia natsiksi yleisö julistaa aploodeillaan opiskelijan voittajaksi, vaikka Peterson järkiargumenteillaan kumoaakin opiskelijan lapsellisen näkemyksen. Se on merkityksetönsä, sillä kulttuurimarxilaisuus syrjäyttää järjen argumenttien mittarina ja asettaa tilalle tunteen.

• Anonyymi

Ensimmäinen älykäs viesti.

-Sivusta

• Anonyymi

Tämä ilmiö osoittaa mielestäni sen, että sosiaaliset taidot ovat aina tärkeämpiä kuin älykkyys.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ilmiö osoittaa mielestäni sen, että sosiaaliset taidot ovat aina tärkeämpiä kuin älykkyys.

🦄

Sinulta puuttuu kummatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

Olen samaa mieltä. Muutenkin monilla ihmisillä on hyvin rajoittunut käsitys älykkyydestä ja minusta se näkyy hyvin myös noista todellavaikeetan teksteistä.

• Anonyymi

On mitä luultavammin kun taitaa olla harvinaista

• Onnellisen elämän salaisuus ei ole älykkyys, melkein voisi sano päinvastoin, kun tutkitusti älykkäimmillä ihmisillä on eniten taipumusta päihderiippuvuuksiin, masennukseen ja yleiseen elämäntuskaan.
      Edellä lausumaani voi helposti rinnastaa kaksi sanontaa: Tieto lisää tuskaa sekä hulluilla on hauskempaa. Pitkäikäiset sanonnat harvemmin syntyvät vain siitä, että joku sattuu lohkaisemaan jotain nokkelaa, vaan kyllä niissä yleensä on taustalla pidempiaikaista kansanviisautta tms.

Sinällään yleisesti ottaen älykkyys elämässä on etu, mutta vain jos sitä osaa käyttää oikealla tavalla oman hyvän elämän tavoittelemiseksi. Useimmat eivät osaa, vaan tavoitellaan jotain muuta, jotain sellaista minkä kuvitellaan tekevän onnelliseksi (usein raha) ja sittenkö vasta petytäänkin kun ei tultu onnellisiksi, vaikka ollaan niin pirun älykkäitä.

Mitä syrjäytymiseen tulee, niin älykkyyden puutteella on melko varmasti hyvin vähän tekemistä sen kanssa, koska valtaosa meistä on normiälyisiä, mikä taso taasen riittää erittäinn hyvin ymmärtämään omaa olemista, omaa ajattelua, reflektointia ja etenkin sitä mistä voi hakea apua. Kysymys on enemmänkin siitä haluaako omille ongelmilleen tehdä jotain konkreettista vaiko vain tyytyy valittamaan tilanteestaan.
      Edelliseen viittaa myös yksi tuttu sanonta: Kuka kissan hännän nostaa, ellei kissa itse?

• Anonyymi

Mä pohdin juuri tuota samaa asiaa eilen, kun vilkaisin ketjua. Siis sitä, että älykkyys on kaksiteräinen miekka. Älykkyys varsinkin yhdistettynä empatiakykyyn ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden tarpeeseen on raskas taakka kannettavaksi ja moni muukin yhdistelmä on varsin kuormittava. Sinällään en siis ymmärrä lainkaan aloittajan älytöntä kateutta älykkyyttä kohtaan (pun intended).

• Anonyymi kirjoitti:

Mä pohdin juuri tuota samaa asiaa eilen, kun vilkaisin ketjua. Siis sitä, että älykkyys on kaksiteräinen miekka. Älykkyys varsinkin yhdistettynä empatiakykyyn ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden tarpeeseen on raskas taakka kannettavaksi ja moni muukin yhdistelmä on varsin kuormittava. Sinällään en siis ymmärrä lainkaan aloittajan älytöntä kateutta älykkyyttä kohtaan (pun intended).

Lienee aloittajalla lähinnä tahtotila yrittää provosoida ja saa onnistumisistaan sitten jonkinlaiset kiksit, kun samaa tarinaa on hieman eri tavoilla esitetty jo pitkään. Mutta jos se tuottaa tyydytystä, niin mikäpä siinä, kaikilla meillä on omituisuutemme.

• Anonyymi

Onko älykkään elämä muodollisesti helppoa ja sisällöllisesti vaikeaa, tiedostavampaa?

• Anonyymi

Miksi älykkyys ja persoonallisuuspiirteet yleensäkään olisivat tabu.
      Taidat ajatella älykkyyden jotenkin yksioikoisesti. Ja joskus muitakin asioita.
      Randombypasser edellä on yrittänyt selostaa vähän, mitä älykkyys noin elämisen kannalta merkkaisi.

Ajattelet varmaan korostetusti älykkyydellä ns.mensa -älykkyyttä. Aikanaan kansanedustajakin olleelta J.Särkijärveltä kysyttiin, mitä korkea mensatestiluku politiikan teossa ainakin, meinaa. Vastaus oli, eipä suuriakaan, mitä nyt kaljatuopin ääressä viisastellessa tai sudokuja ratkaistessa...
      (nyt eläkeikäisenä häneltä on ilmestynyt omakustanne Varokaa purevia aforismeja, löytyy kirjakaupoista)
      Nimim. - Sheena sanoo edellä ja tarkoittaa: mensa -älykkyyteen
      "ei sisälly syvempää elämänymmärrystä, siihen tarvitaan viisautta. Viisaus puolestaan syntyy kokemuksista uteliasuuden, intuition ja empatian kautta. " Nämä on niitä oleellisia juttuja parisuhteen saamisessa, ja näissä asioissa voi kehittyä. Tempputaktiikat ovat lähinnä viihdettä, kestäviin parisuhteisiin ei niistä juuri ole apua.

Sanot, että naiset olivat kursseilla "liian hyviä", Voivat olla omilla aloillaan ja lahjakkuudessaan. Koko koulutusjärjestelmähän perustuu opiskeluun, lahjakkuuksien hakemiseen ja kannustamiseen, eihän sellainen voi olla tabu. Jos nämä Sinun "liian hyvat" naiset laitettaisiin mensa-testiin, luulen että tulokset olisivat normaalijakauman mukaisia niin kuin odotuskin on, eli vain pari prosenttia suunnilleen voisi tuossa "mensamielessä" olla oikeasti ns.poikkeuksellisen hyvä. Tämä johtaa siihen, että Sinun ajatuskuviosi ei ole oikein kohdillaan, vaan vaatii korjausta.

Luulen , että mensajutut kaikkinensa lasketaan enempi viihdekategoriaan, kuin elämisen peruselementiksi. Kun arkiyhteyksissä esiintyy mainintoja älyn puolesta, niillä tarkoitetaan juuri elämänhallintaa ja kykyä yhdistellä asioita oikein, sopeutua sosiaalisesti ja sopiva huumorintajukin on hyvästä. Kun naiset arvostaa älykkäitä miehiä, tällaisia tunneperäisiä asioita se tarkoittaa, ei mitään älytestejä tai muita teknisiä mittarilukemia. Niiden painoarvo ihmissuhteissa on vähäinen.

• Anonyymi

13:17
        Tuo on vain yksi näkemys eli mutu.

• Anonyymi

Enpä Vttu tiä. Puhaltaa purkkapallon bbau

• Anonyymi

Sun kannattaisi ensiksi määrittää mitä tarkoitat tällä älykkyydellä, joka on mielestäsi tabu. Mitä olen sun juttujasi lukenut, niin musta vaikuttaa siltä, että "älykkyys" on sulle hyvin kapea käsite. Mutta sun pitäisi nyt ensiksi tosiaan sanoa mitä tarkoitat älykkyydellä, jotta puhuttaisiin samasta asiasta.

• Anonyymi

Älykkyys on jossain määrin tabu, mutta entisenä keskusteluryhmän ylläpitäjänä voin olla melko varma, että keskustelu poistettiin ihan jostain muista syistä kuin siitä, että älykkyys olisi tabu.

Yleensä poistaminen liittyy tapaan, millä mielipiteet tuodaan esille .

älykkyyden arvioimisessa monesti älykkyys ja viisaus sekoitetaan keskenään. Itse en koe olevani erityisen älykäs, mutta viisas kyllä olen.

• Anonyymi

Liiallinen älykkyys ei välttämättä ole aina hyvä asia ja jos siihen yhdistyy ongelma tuntea tunteita. Parisuhteessa aikoinaan se tuli juuri noin esille. Kumppani ei pystynyt ymmärtämään ollenkaan minun tunteita ja hän totesi aina vain, että minun mielestä kaikki on hyvin. En voinut ymmärtää sitä, että miksi hän vastasi joka kerta noin, kun asioista olisi pitänyt keskustella. Yritin saada hänet lähtemään parisuhdeterapiaan, mutta hän kieltäytyi joka kerta kolmen vuoden aikana, kun sitä häneltä pyysin. Nyt tiedän miksi hän ei pystynyt. Hänellä ei ole yhteyttä omiin tunteisiin! Hän ei tehnyt mitään tahallaan, eikä hänen ongelma ole sellainen jonka voi korjata. Me synnymme enemmän tai vähemmän erilaisina ja se on hyväksyttävä että niin se vain on!

• Anonyymi

Näitä aloittajan juttuja lukuessaan ei voi olla miettimättä miten totaalisesti jotkut vanhemmat ja muut läheiset aikuiset voivat joidenkin lasten kohdalla epäonnistua tukemaan näitä kasvussaan ja kehityksessään. Ihmisen elämässä on täytynyt jo melko varhain mennä asioita totaalisesti pieleen, jotta hänelle syntyy noin voimakkaita angsteja. On selvää, että hän ei ole lapsena ja nuorena saanut tarvitsemaansa apua ja tukea noiden tuntemustensa ja ongelmiensa kanssa. Jokin hänen suhteessaan mm. omaan äitiinsä täytyy ihan hitokseen pielessä ja toisaalta hänen elämästään on täytynyt puuttua myös kaikki mallit olla miehenä kunnollinen.

• Anonyymi
      UUSI

Eiliset kommentit otsikkoon kaikki ovat näemmä hyvin samansuuntaisia; parempi olisi puhua kyvykkyydestä, lahjakkuudesta, fiksuudesta ym., kuin kapea-alaisesta yhteen numeroon ahdetusta älykkyydestä, koska sen merkitys yleispuheissa painottuu liikaa, ts. ymmärretään tavallaan väärin. Fiksutkaan ihmiset kuviotesteissä eivät välttämättä erotu sen kummemmin kuin kuka tahansa kansalainen keskimäärin.
      Tekninen älykkyysosamäärä ei korreloi tulevaan elämänlaatuun välttämättä kovin merkittävästi. Tämä nyt ns.mutuna, mutta tulipahan mainituksi.

Muuten yksi sivuhuomio: vielä vuosi sitten palstalle kirjoitteli nikki Kynis, kirjoituksista päätellen hän oli kieltämättä älykäs. Kuitenkin hän palstalla riitaantui melkein jokaisen kanssa, jos uskalsi olla eri mieltä ja jos vain sai hänen huomionsa. Oli näkemyksissään aivan ehdoton, minkäänlaista sosiaalista joustavuutta ei löytynyt.
      Kun aloittaja mainitsee psykologian kursseista, niin Kyniksen mielestä esim. psykologia on enemmän hölyn pölyä kuin tiedettä, koska ihmistieteissä konsensus ei ole yhtä kuin totuus.
      Oli sikäli rehellinen, että kertoi erikoisesta elämänhistoriastaan ja sisäisestä epävakaudestaan, mm. alkoholi, myös linkkejä pornoon löytyi kommenteistaan jollakin verukkeella, eri angsteja jne.
      Tämä vain yhtenä huomiona siihen, että po.mittaälykkyys sinällään ei aina poista ns.erilaisia elämäntuskia, mistä nimim.randombypasserkin ylempänä mainitsee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe